eitaa logo
پاورقی
496 دنبال‌کننده
224 عکس
49 ویدیو
31 فایل
پاورقی حاوی یادداشت‌‌ها و نکات مهم آموزشی و پژوهشی در عرصه‌ی سیاستگذاری پژوهشی، مهارت‌های پژوهشی، مباحث اخلاقی فرهنگی و اجتماعی، اولویت‌های پژوهشی، معرفی کتب فاخر دینی، فلسفی و اخلاقی ▫️برای ارتباط با مدیر به شناسه زیر مراجعه کنید: ✅ @sadramah
مشاهده در ایتا
دانلود
ابتذال اطلاعات در سایت‌های اینترنتی یا خود متخصص‌پنداری عوام؟ در جمعی دوستانه، صحبت از عناب شد. به‌قاعده‌ی جستجویی که سابقا از عالیجناب گوگل داشتم، اظهار نظر کرده و گفتم برای غلظت خون مضر است. دوستی گفت اتفاقا باعث رقیق شدن خون می‌شود! سراغ گوشی رفتم و این عبارت را در صفحه گوگل تایپ کردم: «عناب و غلظت خون» این نتیجه از یکی از سایت‌های طب سنتی به‌دست آمد: عناب یکی از میوه‌هایی است که درمان موثری برای غلظت خون است. استفاده از دمنوش عناب به میزان دو فنجان در وعده‌ی صبح و عصر غلظت خون را پایین می‌آورد و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند. برای تهیه آن باید ۸ تا ۱۰ عدد عناب را داخل یک لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد در جستجویی دیگر درخواستم را از گوگل اینگونه ذکر کردم: «مضرات عناب برای غلظت خون»، و اما نتیجه: مصرف عناب باعث می شود که مقدار ویتامین K در بدن به طور محسوسی افزایش یابد و زیاد شدن این ویتامین می‌تواند باعث افزایش غلظت خون و مشکلاتی مثل خواب آلودگی و بی‌حالی شود. در نتیجه افرادی که دارای غلظت خون بالا هستند بهتر است از مصرف بیش از اندازه عناب خودداری کنند. دو سایت با دو تجویز متفاوت درباره اثر عناب بر غلظت خون! در شرایطی که هریک از سایت‌ها و کانال‌ها از منظری به پدیده‌ها نگاه می‌کنند و ما نیز در آن موضوع دانش و تخصص لازم نداریم، بهتر است لب فروبندیم و دکتری نکنیم. نه تجویز کنیم و نه به تجویز نامتخصصان عمل کنیم‌. مسائل‌ پزشکی و هر مسئله دیگر را با اهلش درمیان بگذاریم. ✍ محمد صدرا مازنی @pavaragi
فراخوان شانزدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز سه‌شنبه 15 خرداد 1403 فرصت دارند فرایند ثبت‌نام در این جشنواره را تکمیل نمایند. همچنین، اساتید حوزه‌های علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، می‌توانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند. آثار ارسالی می‌بایست در یکی گروه‌های علمی دوازده‌گانه جشنواره شامل: ▫️ تفسیر و علوم قرآنی ▫️ علوم حدیث و درایه ▫️ کلام ▫️ اخلاق و تربیت ▫️ فقه و حقوق اسلامی ▫️ فلسفه و منطق ▫️ اصول فقه ▫️ تاریخ اسلام ▫️ ادبیات و زبان‌شناسی ▫️ سیاسی و اجتماعی ▫️ اقتصاد و مدیریت ▫️ علوم تربیتی و روان‌شناسی باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان می‌بایست در یکی از قالب‌های «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایان‌نامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [تحقیق پایانی و پایان‌نامه در بخش اساتید پذیرفته نمی‌شود.] «نقش حوزه‌های علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دین‌داری جامعه» و «پژوهش و تبلیغ ؛ ابزارها و شیوه‌ها» به عنوان موضوعات بخش ویژه جشنواره شانزدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهره‌مند خواهند شد. 🌐 لینک ثبت‌نام در جشنواره 🔰 فایل راهنمای ثبت‌نام ‌ @jhelli_ir @pavaragi
🔻من یک وقت‌هایی نوشتنم نمی‌آید، چه کار کنم؟ زندگی شما به عنوان داستان‌نویس به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی که در آن می‌نویسید، و بخشی که در آن نمی‌نویسید. در هر کار تولیدی، اعم از تولید داستان یا تولید ماکارونی، دو مرحله وجود دارد: پیش‌تولید و تولید. در مرحلۀ پیش‌تولید شما خود را برای تولید آماده می‌کنید. من اگر بخواهم درختی را قطع کنم، بخش اعظمی از وقتم به تیز کردن تبر خواهد گذشت. وقتی دارم تبر را تیز می‌کنم، اگر بپرسم «من الان درخت قطع نمی‌کنم، چیکار کنم؟» چطوری به نظر می‌رسد؟! من یک هیزم‌شکنم که وظیفه‌ام قطع درخت و خرد کردنش به قطعات مساوی است، و یک زمان زیادی را صرف تیز کردن تبر می‌کنم. و اگر بپرسید چرا درخت قطع نمی‌کنم، پاسخ ساده است! چون تبر تیز می‌کنم! چرا من داستان نمی‌نویسم؟ چون الان در پیش‌تولید داستانی هستم که یک هفته بعد، یک ماه بعد، یک سال بعد، ده سال بعد قرار است بنویسم. دارم قصه‌های اطرافم را در ذهنم جمع می‌کنم، دارم با دید دراماتیک به آدم‌ها و ماجراهایشان نگاه می‌کنم تا درنهایت بنویسم‌شان ...     🔺برشی از کارگاه «جستار شخصی» استاد رامبد خانلری مدرسه اسلامی هنر @pavaragi
📝📝📝چرا بی‌عدالتی عظیم‌ترین شر بشری است؟ 🔻🔻🔻یادداشتی از کالین مک‌گین با ترجمه جواد حیدری 📌نوشتار پیش رو چه می‌گوید؟ 🖊در این جستار کوتاه کالین مک‌گین سه دلیل اقامه می‌کند که چرا بی‌عدالتی عظیم‌ترین شر بشری است. 🖊دلیل اول. بی‌عدالتی باعث می‌شود در انسان‌ها بدترین واکنش‌های روانی برانگیخته شود؛ واکنش‌هایی مثل خشم نسبت به مقصر، عصبانیت اخلاقی، تنفر، احساس بیهودگی، میل به انتقام، یأس، سرخوردگی، و دلمردگی. 🖊دلیل دوم. تقریباً غیرممکن است با فردی که در حق شما ظلم کرده است رفتار عادلانه داشته باشید. مثلاً اگر کسی اموالی را از شما به سرقت برده باشد، شما تمایلی ندارید که اموال او را به سرقت ببرید. اما شما احساس می‌کنید که بی‌عدالتی در عوض بی‌عدالتی قابل توجیه است. 🖊دلیل سوم. تمایل به عمومیت بخشیدن به بی‌عدالتی است. اگر شخصی قربانی بی‌عدالتی شده باشد، به‌ویژه اگر بی‌عدالتی تکراری و سیستماتیک و بدون احساس پشیمانی باشد، در این‌صورت شخص قربانی بی‌عدالتی مستعد آن است که عدالت را به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی رفتار کنار بگذارد و با خودش بگوید که با من ناعادلانه رفتار شده است، پس چرا باید با دیگران عادلانه رفتار کنم؟ و این به چرخه‌ی بی‌عدالتی دامن می‌زند. 🔸متن کامل این نوشتار را در لینک زیر بخوانید mashghenow.com/?p=6052 🔸نشانی «پاورقی»: @pavaragi
برای ملاحظه متن کامل مصاحبه به فایل ویژه‌نامه مراجعه کنید.👇 @pavaragi
مجلات علمی حوزه 8 22 اسفند 1402 نهایی.pdf
10.63M
ویژه‌نامه هشتمین جشنواره نشریات واحدهای آموزشی @pavaragi
احمد بن فاتک گوید: به حلاج گفتم :«مرا وصیّتی کن.» گفت: «به نفْسِ خود پرداز که اگر تو آن را مشغول نکنی، آن تو را مشغول خواهد کرد.» اخبار حلاج به تصحیح لویی ماسینیون و پل کراوس ترجمهٔ حمید طبیبیان @pavaragi
آلن دوباتن در کتاب شغل مورد علاقه می‌نویسد توماس گری شاعر انگلیسی( ۱۷۱۶_۱۷۷۱) در گذار به قبرستان روستایی کوچک و در حالی که به سنگ‌قبرهای کارگران مزرعه چشم دوخته بود، غمگنانه به استعدادهایی می‌اندیشید که فرصت بروز نیافتند. از خود می‌پرسید: اینان که بوده‌اند و اگر اوضاع جهان بهتر می‌بود می‌توانستند چه شوند: شاید در این گوشه‌ی خاموش آرمیده است دلی، که روزی آبستن بارقه‌ای الوهی بوده است؛ دستانی، که برای به اهتزاز درآوردن پرچم امپراتوری، خلق شده بود، یا برانگیخته شده بود تا بربط خوش الحان را به‌وجد آورد چه بسیار گلها که شکفتند تا نادیده از شرم سرخ روی گردند، و لطافت خویش را در طوفان بیابان به باد بسپارند. مرثیه ای سروده در صحن کلیسای روستاکنار @pavaragi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🌀 🔺اسم هتنا رو شنیدی؟😉 این روزا بازار سرود و نماهنگ های انقلابی خیلیی گرمه ولی یه گروه جهادی رسانه ای چند وقتیه که خیلی سر و صدا کردن..🔥🌪 ســرود هاشون خیلی پرمحتوا و غرورآفرین و حـــماسیه و با هـــــر سرودشون انگار یه بیانیهٔ سیاسی مذهبی میدن بیرون😎👇 https://eitaa.com/Hatnaa اینا واقعا فقط سرود نمیخونن❗️همین الان عضو شو و خودت قضاوت کن☝️☝️ .⭕️
آخرین روزهای اســــفند اسـت؛       از سرِ شاخِ این برهنه چنار    مرغکی با ترنمی بیدار   می‌زند نغمه،     نیســت معلومم،       آخرین شِکوِه از زمستان است؛                یا نخستین ترانه‌های بهار؟! "محمدرضا شفیعی‌کدکنی" @pavaragi
فریاد زد چكاوک: -نوروز می‌رسد تاک ِ برهنه گفت: گر جان به مژده‌ تو فشانم روا بُوَد اما هنوز، سرمای بهمنی، نشكسته‌ست وین برف دیرپای انگار تا ابد بر فرقِ كاج پیرِ خانه، نشسته‌ست. آن كاروان شادی و گل از كدام راه در این هوای سرد توان سوز می‌رسد؟ بید كهن به رقص درآمد كه: غم مدار تا من به یاد دارم، نوروز ِ دل‌فروز نوروز جاودانی نوروز مردمی در وقت خود شكفته و پیروز می رسد! هر جای این جهان كه ز ایران نشانه‌ای‌ست در پیشواز نوروز از شور و شادمانی از پرچم و چراغ از سبزه و بنفشه، گل آذین و تابناک جان پاک، خانه پاک دل پاک، عشق پاک چشمی به راه باشد مشتاق و بی‌قرار كاین پنج روز زندگی‌آموز می‌رسد. دیروز را به خاطره بسپار و بازگرد وآن را عزیزدار، كه امروز می‌رسد. @pavaragi