eitaa logo
موسسه پیامبر اعظم (ص)
3.4هزار دنبال‌کننده
111 عکس
48 ویدیو
15 فایل
کانال موسسه پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت علیهم السلام . . . جهت ارتباط با ادمین @jahat_payam آدرس سایت https://payamm.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤بگو چند جمله از دخترم رقیه را بخواند🖤 ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺣﺎﺝ ﻣﻴﺮﺯﺍ ﻋﻠﻰ ﻣﺤﺪﺙ ﺯﺍﺩﻩ (ﻣﺘﻮﻓﺎﻯ ﻣﺤﺮﻡ 1369 ﻫﺠﺮﻯ ﻗﻤﺮﻯ )، ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﺤﺪﺙ ﻋﺎﻟﻴﻤﻘﺎﻡ ﺣﺎﺝ ﺷﻴﺦ ﻋﺒﺎﺱ ﻗﻤﻰ (312) ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ، ﺍﺯ ﻭﻋﺎﻅ ﻭ ﺧﻄﺒﺎﻯ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻳﻜﺴﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻰ ﺣﻨﺠﺮﻩ ﻭ ﮔﺮﻓﺘﮕﻰ ﺻﺪﺍ ﻣﺒﺘﻠﺎ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ، ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻦ ﻭﺳﺨﻨﺮﺍﻧﻰ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﺒﻮﺩ. ﻫﺮ ﻣﺮﻳﻀﻰ ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻮﻗﻌﻰ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﺪ، ﻣﻦ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻃﺒﻴﺒﻰ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﻭ ﺑﺎﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻛﺮﺩﻡ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﻣﻦ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﻫﺎﻯ ﺻﻮﺗﻰ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﻓﻠﺞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻟﺎ ﻋﻠﺎﺝ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺻﻌﺐ ﺍﻟﻌﻠﺎﺝ ﺍﺳﺖ. ﻃﻴﺐ ﻣﻌﺎﻟﺞ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﻧﻮﺷﺖ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺍﺯ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻦ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻯ ﻛﻨﻢ ﻭ ﺣﺘﻰ ﺑﺎ ﻛﺴﻰ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﻢ ﻭ ﺍﮔﺮ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﺨﻮﺍﻫﻢ ﻭ ﻳﺎ ﻣﻄﻠﺒﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻥ ﻭ ﺑﭽﻪ‌ﺍﻡ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﻳﺴﻢ، ﺗﺎ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﺩﺍﺭﻭ، ﺷﺎﻳﺪ ﺳﻠﺎﻣﺘﻰ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻪ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺻﺒﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﻭ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﺩﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﺘﻰ ﺑﺎ ﺯﻥ ﻭ ﺑﭽﻪ، ﺧﻴﻠﻰ ﺳﺨﺖ ﻭ ﻃﺎﻗﺘﻔﺮﺳﺎﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺍﺣﺘﻴﺎﺝ ﺑﻪ ﮔﻔﺖ ﻭﺷﻨﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﻫﻴﭻ ﻧﮕﻮﻳﻢ ﻭ ﺣﺮﻓﻰ ﻧﺰﻧﻢ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺑﺎﺷﻢ؟ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﺧﻄﺮﻧﺎﻛﻰ، ﭼﻪ ﺣﺎﻝ ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﻯ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ. ﺍﺿﻄﺮﺍﺭ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻰ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺩﻣﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻳﻚ ﻗﺪﺭﺕ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ، ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﭘﺮﻳﺸﺎﻧﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻣﻴﺪﺵ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺎﺭﻩ ﻫﺎﻯ ﺑﺸﺮﻯ ﻗﻄﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻣﻘﺮﺑﺎﻥ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺍﻟﻬﻰ ﻣﻰ ﺍﻓﺘﺪ ﺗﺎ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﻋﺮﺽ ﺣﺎﺟﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﻳﺎﻯ ﺑﻰ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻬﺮﻩ ﺍﻯ ﺑﮕﻴﺮﺩ. ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻯ، ﭼﺎﺭﻩ ﺍﻯ ﺟﺰ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺫﻳﻞ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ. ﺭﻭﺯﻯ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﻇﻬﺮ ﻭ ﻋﺼﺮ، ﺣﺎﻝ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺧﻴﻠﻰ ﺍﺷﻚ ﺭﻳﺨﺘﻢ ﻭ ﺳﺎﻟﺎﺭ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻘﺪﺱ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﺑﻮﺩﻡ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﮔﻔﺘﻢ: ﻳﺎﺑﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ، ﺻﺒﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﻃﺎﻗﺘﻔﺮﺳﺎﺳﺖ. ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻣﻦ ﺍﻫﻞ ﻣﻨﺒﺮﻡ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﻨﺒﺮ ﺑﺮﻭﻡ. ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻭﻝ ﻋﻤﺮ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺪﻭﺍﻡ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻪ‌ﺍﻡ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻮﻛﺮﺍﻥ ﺷﻤﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺘﻢ، ﺣﺎﻟﺎ ﭼﻪ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻜﺒﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭘﺴﺖ ﺣﺴﺎﺱ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﻛﻨﺎﺭ ﺑﺎﺷﻢ. ﺿﻤﻨﺎ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺍﺳﺖ، ﺩﻋﻮﺗﻬﺎ ﺭﺍ ﭼﻪ ﻛﻨﻢ؟ ﺁﻗﺎ ﻋﻨﺎﻳﺘﻰ ﺑﻔﺮﻣﺎ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺷﻔﺎﻳﻢ ﺩﻫﺪ. ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﺗﻮﺳﻞ، ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﻛﻢ ﻛﻢ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻡ. ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺧﻮﺍﺏ، ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻃﺎﻕ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﻧﻴﻤﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻨﻮﺭ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻥ ﻛﻤﻰ ﺗﺎﺭﻳﻚ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻗﺴﻤﺖ ﻛﻪ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻟﻰ ﺍﻟﻜﻮﻧﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺧﻴﻠﻰ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻭ ﺧﻮﺷﻮﻗﺖ ﺷﺪﻡ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻮﺳﻠﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﻴﺪﺍﺭﻯ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻭﻳﺎ ﻧﻴﺰ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻡ. ﺑﻨﺎ ﻛﺮﺩﻡ ﻋﺮﺽ ﺣﺎﺟﺖ ﻧﻤﻮﺩﻥ، ﻭ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ، ﻭﻟﻰ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﻨﺠﺮﻩ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻢ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﻰ ﻧﻤﺎﻳﻢ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻨﻊ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺣﺘﻰ ﺑﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﺣﺮﻓﻰ ﻧﺰﻧﻢ. ﭼﻮﻥ ﺧﻴﻠﻰ ﺍﻟﺤﺎﺡ ﻭ ﺗﻀﺮﻉ ﻭ ﺯﺍﺭﻯ ﺩﺍﺷﺘﻢ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺁﻗﺎ ﺳﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﻡ ﺩﺭﺏ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﮕﻮ ﭼﻨﺪ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺯ ﻣﺼﻴﺒﺖ ﺩﺧﺘﺮﻡ (ﺭﻗﻴﻪ ) ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻛﻤی ﺍﺷﻚ ﺑﺮﻳﺰﻳﺪ، ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺧﻮﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ. ﻣﻦ ﺑﻪ ﺩﺭﺏ ﺍﻃﺎﻕ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﺮﺩﻡ ﺩﻳﺪﻡ ﺷﻮﻫﺮ ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ ﺁﻗﺎﻯ ﺣﺎﺝ ﺁﻗﺎ ﻣﺼﻄﻔﻰ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﺋﻰ ﻗﻤﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎ ﻭ ﺧﻄﺒﺎ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺋﻤﻪ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺮ ﺁﻗﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺨﺺ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺭﺳﺎﻧﺪﻡ. ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺫﻛﺮ ﻣﺼﻴﺒﺖ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻯ ﻛﻨﺪ، ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻴﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻥ. ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﻣﺼﻴﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﻴﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻫﻢ ﮔﺮﻳﻪ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﺷﻚ ﻣﻰ ﺭﻳﺨﺘﻢ، ﺍﻣﺎ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻳﻢ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻰ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺷﺪﻡ ﻭ ﻣﺘﺎﺳﻒ ﻭ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺠﻠﺲ ﭘﺮ ﻓﻴﺾ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﻡ، ﻭﻟﻰ ﺩﻳﺪﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﻣﻨﻈﺮﻩ ﻋﺎﻟﻰ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻧﺪﺍﺷﺖ. ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯ، ﻭﻳﺎ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﻮﺩﻡ. ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﺻﻠﺎ ﺍﺛﺮﻯ ﺍﺯ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻰ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﻗﺒﻠﻰ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻭ ﻛﻪ ﺳﺨﺖ ﺩﺭ ﺗﻌﺠﺐ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ ﻣﻦ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﺧﻮﺭﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺯﻭﺩﻯ ﻭ ﺳﺮﻳﻊ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻴﺪ؟ ﻣﻦ ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﺗﻮﺳﻞ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩﻡ. ﺩﻛﺘﺮ ﻗﻠﻢ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺳﺮ ﭘﺎ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﻭﻟﻰ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺗﻮﺳﻞ ﻣﻦ ﺑﻰ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻗﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺶ ﺑﺮ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻌﻨﻮﻯ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﻟﻰ ﺍﻟﻜﻮﻧﻴﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﭘﺸﺖ ﻣﻴﺰ ﻃﺒﺎﺑﺖ ﻧﺸﺴﺖ ﻭ ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﻚ ﺑﺮ ﺭﺧﺴﺎﺭﺵ ﻣﻰ ﺭﻳﺨﺖ. ﻟﺨﺘﻰ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﮔﻔﺖ: ﺁﻗﺎ، ﺍﻳﻦ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻰ ﺷﻤﺎ ﺟﺰ ﺗﻮﺳﻞ ﻭ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﻭ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﻏﻴﺒﻰ ﭼﺎﺭﻩ ﻭ ﺭﺍﻩ ﻋﻠﺎﺝ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻧﺪﺍﺷﺖ. به نقل از کتاب ستاره درخشان شام : حضرت رقیه دختر امام حسین ( علیه السلام ) @payambarazam
چگونه همچون یاران امام حسین(ع)، ما نیز امام زمان (عج) را یاری کنیم؟ بسم الله الرحمن الرحیم یکی از شرط های یاری آن است که در صف یاران و ولایتمداران امام باشیم، و از دایره ولایت امام خارج نشویم. از برخی روایات استفاده می شود اگر شیعیان بر علیه یکدیگر اقدام کنند و یکدیگر را بی آبرو کنند از ولایت ائمه علیهم السلام خارج می شوند. (۱) بنابراین برای یاری امام زمان(عج) باید همچون یاران امام حسین (ع) همدل باشیم و مراقب باشیم در صف یاران دو دستگی ایجاد نکنیم. پی نوشت: ۱- به عنوان مثال: بحارالانوار ج ٧١، ص ٢٣٠، حديث ٢٧ https://lib.eshia.ir/71860/71/230 و بحار الانوار، ج ٧٢، ص ١٦٨، حديث ۴۰ https://lib.eshia.ir/71860/72/168 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
در ایام عزای سید الشهداء (ع) چگونه به یکدیگر تسلیت بگوییم؟ بسم الله الرحمن الرحيم روش تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت امام حسین (ع) چنانکه در برخی روایت ها وارد شده است اینگونه است: عَظَّمَ اللهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ اَلطَّالِبِينَ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ اَلْإِمَامِ اَلْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه (۱) بنابراین شایسته است که عزاداری ما پیوسته همراه انتظار امام‌ زمان (عج) باشد. و چه مناسب است در پیام های تسلیت به یکدیگر این عبارت را ارسال کنیم. پی نوشت: ۱- به عنوان مثال: بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۲۹۰، حدیث ۱ https://lib.eshia.ir/71860/98/290 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
🏴برگی از الخصائص الحسینیة🏴 در کیفیت رقت و جزع و گریه بر آن جناب و آن چند قسم است . اوّل : گریه قلب🖤 است به هم و غم و آن اوّل مراتب است و ثمره اش آن است که ثواب نفس کشیدن در آنحال ثواب تسبیح است چنانکه در خبر است. دوم : احتراق قلب است و ثمرۀ آن فرح است در حالت احتضار ، چنان فرحی که همواره در قلب بماند تا وقتی که بر حوض پیغمبر (صلی الله علیه وآله) وارد شود چنانکه در روایتی است. سوم : گردیدن اشک 🥺است در چشم ، پیش از جاری شدن بر صورت ، چنانکه حضرت صادق (علیه السلام) فرمود که گریه کننده را خداوند رحمت می کند پیش از آنکه اشک از چشمش بیرون آید. چهارم : بیرون آمدن اشک از چشم😭 هر چند به قدر بال پشه ای باشد چنانکه در خبر است که آن سبب غفران ذنوب است هر چند به قدر کف دریا باشد . پنجم : ریختن اشک است از چشم و در آن خاصیتی است که فرمودند: هرگاه یک قطره از آن در جهنم ریزد حرارت آنرا خاموش نماید . ادامه دارد ... الخصائص الحسینیة ص ۲۱۲ -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
حضرت سیدالشهداء (ع) در مورد امام زمان (عج) چه می فرمایند؟‌ بسم الله الرحمن الرحيم در روایتی آمده است که امام حسین (ع) در مورد امام زمان (عج) می فرمایند: مِنَّا اِثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً أَوَّلُهُمْ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ اَلتَّاسِعُ مِنْ وُلْدِي وَ هُوَ اَلْإِمَامُ اَلْقَائِمُ بِالْحَقِّ يُحْيِي اَللَّهُ بِهِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهٰا وَ يُظْهِرُ بِهِ دِيْنَ اَلْحَقِّ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْمُشْرِكُونَ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى اَلدِّينِ آخَرُونَ .‌.. (۱) از ما دوازده مهدی وجود دارد که اولین آنها امیرالمؤمنين على بن ابى طالب است و آخرين آنها نهمين نفر از فرزندان من خواهد بود و او همان امام قائم به حق مى باشد كه خداوند به وسيله او، این زمين را پس از مُردن آن، زنده مى نمايد و به وسيله او دين حق را بر تمامى دين ها پیروز می گرداند هرچند مشرکان کراهت داشته باشند. او غیبتی دارد که در آن، گروه هایی مرتدّ می شوند و دیگرانی بر این دین، در آن دوران، ثابت و استوار می مانند ... . پی نوشت: ۱- كمال الدين و تمام النعمة، ج ١، ص ٣١٧ بخشى از حديث ٣ https://lib.eshia.ir/27045/1/317 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
حضرت سيدالشهدا (ع) چگونه شیعیان زمان غیبت را دلداری می دهند؟ بسم الله الرحمن الرحيم در روایتی آمده است که امام حسین (ع) در مورد شیعیان امام زمان (عج) می فرمایند: ... لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى اَلدِّينِ آخَرُونَ فَيُؤْذَوْنَ وَ يُقَالُ لَهُمْ مَتىٰ هٰذَا اَلْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ أَمَا إِنَّ اَلصَّابِرَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى اَلْأَذَى وَ اَلتَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ. (۱) ... او غیبتی دارد که در آن، گروه هایی مرتدّ می شوند و دیگرانی بر این دین، در آن دوران، ثابت و استوار می مانند؛ پس مورد آزار قرار گرفته و به آنها گفته می شود چه زمانی این وعده می رسد اگر راست می گویید؟! آگاه باشید همانا کسی که در غیبت او، بر این آزار و تکذیب، صبر کننده باشد، به منزله مجاهد با شمشیر در پیشگاه رسول خدا (ص)، می باشد. پی نوشت: ۱- كمال الدين و تمام النعمة، ج ١، ص ٣١٧ بخشى از حديث ٣ https://lib.eshia.ir/27045/1/317 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
امام حسین (ع)، شناخت امام زمان (عج) را چه میزان مهم می دانند؟ بسم الله الرحمن الرحيم روایت شده است که: خَرَجَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّ اَللَّهَ جَلَّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ اَلْعِبَادَ إِلاَّ لِيَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اِسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَنْ سِوَاهُ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَمَا مَعْرِفَةُ اَللَّهِ قَالَ مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ اَلَّذِي يَجِبُ عَلَيْهِمْ طَاعَتُهُ. (١) امام حسین (ع) نزد اصحاب خود، بیرون آمد، پس فرمود: "اى مردم همانا خداوند (جلّ ذكرُه) بندگان را نیافریده مگر برای آنکه او را بشناسند. پس اگر او را بشناسند، او را عبادت می کنند، پس اگر او را عبادت کنند، به خاطر عبادت او، خود را از عبادت غیر او بی نیاز می بینند." مردی به حضرتش عرض کرد: "ای فرزند رسول خدا پدر و مادرم به فدای شما، شناخت خدا چگونه است؟" فرمود: " آن است كه اهل هر زمانى، امامى كه اطاعت وی بر آنها واجب است را بشناسند." پی نوشت: ۱- علل الشرایع، ج۱، ص۹ https://lib.eshia.ir/10107/1/9 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
حضرت سیدالشهدا (ع) از شیعیان چه توقعی دارند؟ بسم الله الرحمن الرحیم در روایتی آمده است که امام حسین (ع) می فرمایند: إِنَّ شِيعَتَنَا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ.(١) شیعیان ما کسانی هستند که قلبهای آنان از هر فریبکاری و بدخواهی و دغل بازی، در سلامت باشد. به راستی چقدر خودمان را محک زده ایم که آیا این موانع همدلی را از خود دور کرده ایم؟! در حالی که همدلی شیعیان بر وفای به عهد، شرط عدم تأخیر در ملاقات با امام زمان (عج) و شرط تعجیل در مشاهده حضرتش می باشد.(۲) پی نوشت: ۱- بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۱۵۶ https://lib.eshia.ir/71860/65/156 ۲- بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۷ https://lib.eshia.ir/71860/53/177 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
چرا حضرت اباالفضل العباس (ع) وقتی به آب رسید، آب ننوشید؟ بسم الله الرحمن الرحيم حضرت ابالفضل العباس (ع) زمانی که وارد فرات شد، خواست مشتى از آب بنوشد، ولی ياد تشنگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت او افتاد پس آب را انداخت و مَشک را پر کرد و به سمت خیمه حرکت نمود كه راه را بر وى بستند ... (۱) ادب، معرفت، ایثار و فداکاری نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویژگی هایی است که حضرت ابالفضل العباس(ع) را به جایگاهی می رساند که تمامی شهدا در روز قیامت غبطه آن را می خورند.(۲) برای شیعیان، هر چند رسیدن به این مقام امکان پذیر نیست ولی همینکه در هنگام نوشیدن آب، یاد حضرت سیدالشهدا(ع) نمایند و قاتل ایشان را نفرین نمایند، خداوند پاداشی فراوان عنایت می نماید.(۳) پی نوشت: ۱- بحار الانوار، ج ۴۵، ص ۴۱ https://lib.eshia.ir/71860/45/41 ۲- بحار الانوار، ج۴۴، ص ۲۹۸، حدیث ۴ https://lib.eshia.ir/71860/44/298 ۳- بحار الانوار، ج ۶۳، ص ۴۶۴ و ۴۶۵، حدیث ۱۷ https://lib.eshia.ir/71860/63/464 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
اسلام ناب محمّدی چگونه به حیات خود ادامه می دهد؟ بسم الله الرحمن الرحیم امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است(۱) و پیوسته در طول تاریخ، گروهی یاد او را زنده نگه می دارند و در هر سال اُمّتی بعد از اُمّتی برای او عزاداری می کنند(۲)؛ به همین خاطر است که رسول خدا (ص) می فرماید: حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ، أَحَبَّ اللهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً، حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ اَلْأَسْبَاطِ(٣) که مقصود این است: قیام امام حسین(ع) از دین رسول خدا(ص) نشأت گرفته و بقای حیات این دین بخاطر قیام اوست و نقش عاشقان حضرتش در این جریان پر رنگ است و به همین دلیل است که امام حسین(ع) خود یک اُمّت است.(۴) پی نوشت: ۱- بحارالانوار، ج۳۶، ص۲۰۵ https://lib.eshia.ir/71860/36/205 ۲- بحارالانوار، ج۴۴، ص۲۹۳ https://lib.eshia.ir/71860/44/293 ۳- بحارالانوار، ج۴۳، ص۲۷۱ https://lib.eshia.ir/71860/43/271 ۴- مجمع البحرین، ج۲، ص۳۲۶ https://lib.eshia.ir/20008/2/326 -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
انقلاب عالم در شهادت امام حسین علیه السلام خوارزمی از علمای اهل سنت در کتاب مقتل خود این گزارش ها را به اسناد خود نقل کرده است: 1- کسوف خورشید: لما قتل الحسين بن علي عليه السّلام كسفت الشمس حتى بدت الكواكب نصف النهار، حتى ظننا أنها هي. زمانی که حسین بن علی علیهما السلام کشته شد، خورشید گرفت به گونه ایی که در میانه روز ستاره ها ظاهر شد تا اینکه ما گمان کردیم روز قیامت به پا شده است. 2- خونین شدن آسمان حدثنا عليّ بن مسهر، حدثتني جدّتي قالت:كنت أيام الحسين ابن عليّ جارية شابة، فكانت السماء أياما علقة بعد ما قتل. علی بن مسهر از مادر بزرگ خود نقل می کند که در زمان حسین بن علیه دختری جوان بودم پس آسمان بعد از آنکه حسین کشته شد، همچون خون شد. 3- خون باریدن آسمان حدثتني نضرة الأزدية، قالت: لما قتل الحسين مطرت السماء دما، فأصبحنا و كل شيء لنا ملئ دما. نضرت ازدیه چنین نقل می کند: زمانی که حسین علیه السلام کشته شد، آسمان خون بارید و همه چیزمان پر از خون شد. 4- جاری شدن خون از سنگ های بیت المقدس لم يقلب حجر ببيت المقدس إلاّ وجد تحته دم عبيط. هیچ سنگی در بیت المقدس جابجا نمی شد مگر آنکه زیرش خون تازه دیده می شد. مقتل خوارزمی ج 2، ص 101- 102. -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
⚫️ حال و روز أسرای اهلبیت علیهم السلام طبق فرمایش امام عصر عجل الله تعالی فرجه در زیارت ناحیه مقدسه سُبِی أَهْلُك كَالْعَبیدِ و صُفِّدُوا فِى الْحَدیدِ فَوْقَ أَقْتابِ الْمَطِیّاتِ، تَلْفَحُ وُجُوهَهُمْ حَرُّ الْهاجِراتِ، یُساقُونَ فِى الْبَراری وَالْفَلَواتِ، أَیْدیهِمْ مَغلُولَةٌ إِلَى الاَْعْناقِ یُطافُ بِهِمْ فِى الاَْسْواق... اهل و عیالت چون بردگان به اسیری رفتند و در غُل و زنجیر آهنین بر فراز جهازِشتران، دربند شدند، گرمای آفتاب چهره هاشان را می‌سوزاند، درصحراها وبیابان‌ها كشیده می‌شدند، دستانشان به گَردَن‌ها زنجیر شده در میان بازارها گردانده می‌شدند... 🤲 اللهم بمصائبهم عجّل فرج مولانا المهدي الغريب -------------- http://eitaa.com/joinchat/2726101010Cef770b4ae9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی آیت‌الله سیدمحمدباقرصدر از فقهای برجسته جهان اسلام بود که با نظریه پردازی و نوآوری خدمات علمی فراوانی به مکتب اهل بیت علیهم السلام نمود و درنهایت هم به شرف شهادت نائل آمد. آیت الله حاج سید عبدالهادی حسینی شاهرودی یکی از شاگردان دیرپای آن استاد شهید بوده و سالیان زیادی از مکتب علمی او بهره برده و از دیرباز همراه و از خصیصین ایشان بوده و درحال حاضر تنها بازمانده از طلاب خاص و ویژه آن بزرگوار می باشند. اکنون پس از رایزنی‌هایی که با ایشان به عمل آمد تصمیم گرفته شد از ابتدای سال تحصیلی پیش رو دوره جدید درس خارج در زمینه ولایت فقیه و اقتصاد اسلامی را بصورت حضوری آغاز نمایند. ضمنا این درس از دروس رسمی حوزه می باشد و فضلای محترم می‌توانند آن را انتخاب نمایند. ولایت فقیه: ساعت ۱۱ صبح مبانی اقتصاد اسلامی (اقتصادنا): یک ساعت قبل از غروب مدرس علوم اسلامی مرحوم‌ آیت الله العظمی حاج سید محمد شاهرودی (قده) (آل مرتضی) روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه