🔹️حضور ارزشمند اقشار مختلف مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهر دار المؤمنین کاشان
#پای_ولایت_ایستاده_ایم
📌متن #خطبه_اول
ایراد شده توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان
حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی
حفظه الله
در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱۱ به شرح ذیل است :
#تصویر_آرشیو
👇👇👇
السلامعلیکم و رحمة الله
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ لَا نُشْرِكُ بِاللَّهِ شَيْئاً وَ لَا نَتَّخِذُ مِنْ دُونِهِ وَلِيّاً .
اللهم صل علي رسولك و بشيرك و نذيرك و خاتم سفرائك و افضل انبيائك ابي القاسم المصطفي محمد صلی الله عليه و علي آله الطيبين الطاهرين المعصومين المكرمين و اللعن الدائم على أعدائهم أجمعين، من الان الى يوم الدين
📌عباد الله اوصيكم و نفسي بتقوي الله
خودم و شما را توصيه ميكنم به رعايت تقوا
يكشنبه 23 ذیالقعده الحرام سالروز شهادت امام همام ثامنالحجج علیهالسلام بنابر روايتي است و روز زيارتي آقا منظور شده است.
بیان جایگاه الهی و معنوی حضرت امام رضا(ع):
نخست: اشارهاي داشته باشيم به جايگاه معنوي اين امام همام و براي شناخت وجود اين ذوات مقدس و امامان مبارك بايد يا از قرآن و يا از كلمات خودشان استفاده كنيم تا به مقدار بضاعت و فهم خودمان دركي از اين عزيزان به دست بياوريم.
حديثي موجود است از امام هشتم عليه الصلواة والسلام در معرفي اهلالبیت عليهم السلام فرمود: ( نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى) ؛ ( نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى) ما اهلالبیت و اولياء الهي از کاملترین مصاديق اسماء و صفات زيباي الهي هستيم در سورهي مباركهي اعراف در آيه 180 ذات اقدس ربوبي فرمود:
(وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها) اسماء حسني مربوط به ذات اقدس ربوبي است، بهترين و نيكوترين نامها هم به لحاظ معاني واقعي و هم از جهت اثرگذاری در همهي امور هستي ويژهي خداست، پس با توجه به آن نامها كه دليل بر كمالات و جلال و جمال و ذات بینهایت الهي است از او درخواست حاجت كنيد، وقتي امام رضا عليه والسلام بفرمايند: (نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى) يعني از امامان بايد درخواست حاجت كنيم.
💢ادامه خطبه اول:
آنها كه نميفهمند، نميدانند و اين توسل را بهنوعی مورد خدشه قرار ميدهند، چون جايگاه اين بزرگواران را بهدرستی درك نميكنند، در سورهي حشر درآیات 22 ، 23 و 24 خداوند منان خودش را چنين توصيف فرمود:(هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ) تنها و تنها اوست كه معبود همهي موجودات (عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ) پنهان و آشكار از علم او به دور نيست و او آگاه بر پنهان و آشكار است (هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ) و او رحمان و رحيم است، اینها صفات ذات اقدس ربوبي و اسامي حسناي اوست،(هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ) اوست خدايي كه جز او معبودي نيست؛
او حاكم است،او فرمانرواي مطلق است،او بسيار پاك و منزه از زيان رساني به ديگران است،او ایمنیبخش است،او مسلط بر هر چيز است،او شکستناپذیر است و او داراي ارادهی نافذ بر همهی موجودات است و او صاحب كبريايي و عظمت است و او از داشتن شريك منزّه است،(هُوَ اللَّهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ)؛ اوست ذاتي كه داراي همهي صفات كمالات است، او آفريننده است، او نوع آفرين بدون ابزار و الگو است و او صورتگراست بر صورت نقشبندی ميكند كه نامهاي نيكوتر ويژهي او است، آنچه در آسمان و زمين هست همه او را به پاك بودن از هر عيب و نقص ميستايند و او تواناي شکستناپذیر و حكيم است.
آنوقت امام رضا عليه السلام بگويد ما جلوهي اين اوصاف هستيم،ما مظهر اين اسماء هستيم، تجلّي اين اوصاف الهي هستيم، ما از اين آيات اینگونه استفاده ميكنيم كه ذات حق با هر صفتي تجلي پيدا ميكند، اسمي از اسماء خدا، پديد ميآيد، مثلاً: اگر تجلي او بارحمت خاصهي كمالي است ميشود: رحيم؛
اگر تجلي او بارحمت عامهي كمالي است، ميشود: رحمان و اگر تجلي او با وصف انتقام است، ميشود: منتقم.
اين اوصاف، اوصاف حقيقي است، اين مفاهيم، مفاهيم واقعي است كه در خارج مصاديق و مظاهري دارد كه اكمل اين مصاديق و مظاهر ائمهي معصومين هستند.
كلام امام رضا عليه السلام است بهگزاف نيست، به تعريف نيست، به خودپردازی نيست، به تعبير امام امت براي معرفي خودشان است كه ما بشناسيم (وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى) اكمل اين اوصاف، اظهر اين صفات، ائمهي معصومين عليهم السلام هستند، خداوند را از پس پردهي اسمائش ميشناسيم و ائمه وجهه و چهرهي آن اسماء حسناي الهي هستند، البته اين نكته را بايد ظريف است توجه كرد، مظاهر اسماء فعلي حقتعالی هستند نه مظاهر ذات و نه مظاهر صفات ذاتي خدا، يك سري صفات، صفات ذاتي خداست، ائمه مظاهر آن نيستند،خدا خالق است، اینها خالق نيستند،خدا رازق است، اینها رازق نيستند،آنچه مظهريت ائمه هست (وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى)، يعني صفات فعلي ذات اقدس ربوبي ائمه مظاهر واقعيشان در عالم وجود هستند، و اين با توحيد هم منافات ندارد، چون ما مظاهر خدا در عالم داريم، در سورهي نازعات ميگوييم فرشتگان مظاهر تدبيري امور خدا هستند:( فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً) (نازعات/5)، البته همهي موجودات علامت خدا هستند، نشانه هستند،(وَفي كُلِّ شَيءٍ لَهُ آيَةٌ تَدُلُّ عَلى أَنَّهُ واحِدُ) اما اين مظهريت اكملش، مظهريت اتمش، مربوط ميشود به ائمهي اطهار، تا اينجا آمديم، یکقدم هم جلو برويم كه خطبه طولاني نشود، ائمه ما در مظهریت صفات الهی متفاوت بودند و یکنواخت نبودند یک جور نبودند مرحوم علامه طباطبایی فرمود : همه ائمه لطف دارند اما لطف امام رضا محسوس است همه امامان رئوف اند اما رافت امام رضا ظاهر است فرمود : از در و ديوار حرمش رافت می بارد یکی از نکات زیبا که به احترام امام رضا به عرض برسانم این نکته است که آقا امام حسین رحمت واسعه خدا است امام رضا هم رحمت الهی است ولی پيشوايان دینی ما فرمودند امام حسین رحمت وسیع الهی است و امام رضا رحمت سریع الهی است.
رحمت وسیع همه را در بر می گیرد حتی قاتلان آن حضرت را طمع در رحمت اباعبدالله اما یک رحمت سریع داریم کسانی که به کربلا مشرف شده اند و اهل دل هستند می دانند
وقتی حاجت می خواهند از محضر امام حسین علیه السلام به خدمت حضرت ابوالفضل می روند آنجا حاجت می گیرند.
رحمت سریع در کربلا ابوالفضل است.
رحمت وسیع در کربلا امام حسین علیه السلام است.
اینها تا حدی با یک ظرافت خاص با هم فرق دارد.
💢قسمت پایانی خطبه اول:
امام رضا علیه السلام رحمت سابق خدا است
یا من سبقت رحمته غضبه
رحمت الهی با وجود ابا عبدالله گستردگی فراوان دارد همه را در بر می گیرد اما همین رحمت به برکت وجود ملکوتی امام رضا در سریع ترین زمان به بندگان الهی می رسد
لذا در مورد هر دو امام اين نوع کلمات را از معصومین داریم:
امام رضا علیه السلام درباره امام حسین علیه السلام فرمود :
من زار قبر ابی عبد الله بشط الفرات کان کمن زار الله فوق عرشه
زیارت امام حسین مانند زیارت خدا در عرش خدا است.
امام کاظم علیه السلام در ضمن روایتی درباره ثواب زیارت فرزندش امام رضا فرمود:
من زاره و بات عنده لیلة کان کمن زار الله تعالی فی عرشه
هرکس به زیارت امام رضا برود و یک شب هم سعی کند خواب را از خود دور کند بدین معنا که بیتوته کند در حرم امام رضا و به عنوان مهمان شبانه امام رضا خود را قلمداد کند مثل این است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.
🔹️این دو روایت ناظر به همین شئوناتی است که جنبه جلوه رحمت الهی دارد. منتهی امام حسین رحمت وسیع الهی است و امام رضا رحمت سریع الهی است.
امیدواریم توفیق زیارت همه امامان را مخصوصا امامان مظلوم و غریب بقیع را پیدا بکنیم اما امام زمان به علامه حلی فرمود:
درد دارید درمان اینجاست مشکل دارید مشکل گشا اینجاست دیدند علامه طباطبايي که زائر حرم امام رضا بود هر وقت می خواست مشرف بشود دم در می ایستاد و اذن دخول می خواند و بعد وارد می شد اما یکبار تا رفت اذن دخول بخواند دوان دوان رفت جلوی ضریح و دور ضریح می گرددو این شعر را می خواند چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنیدن
به رخت نظاره کردن سخن خدا شنیدن و گریان از بالا سر آمد همه دورش را گرفتند و پرسیدند همه وقت حرم که مشرف می شدید با این آداب و رسوم علامه فرمودند تا خواستم اذن دخول بخوانم جلو ضريح ديدم امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف جلو مرقد ايستاده، گفتم بروم برسم، ديدم رفتند زير پا، گفتم بروم برسم ديدم رفتند پشت سر، گفتم بروم برسم، ديدم بالاسر مشغول نماز شدند، جرئت نكردم خودم را به او نزديك كنم دورش ميچرخيدم و اين شعر را ميخواندم، و بعد امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف با انگشت اشاره كرد و فرمود:
مشکلدارید اينجا بياييد، درد داريد به اينجا پناه بياوريد، مريض داريد به اينجا متوسل بشويد.
علامه طباطبايي در صحن مطهر دورش را گرفتند گفتند آقا در حق ما دعا كن، فرمود من كارهاي نيستم هرچه ميخواهيد از اين آقا بخواهيد.
علي ابن موسیالرضا گرچه دوريم اما بعد منزل نبود در سفر روحاني، به حقّ مادر مظلومهات، و بهحق جوادالائمهات و به حق عمه جان کتکخوردهات زينب کبری عليهاالسلام، كشور ما را، رهبر ما را، نظام ما را، كارگزاران نظام ما را، نسل جوان ما را بازار ما را اقتصادمان را، مشمول لطف ويژهي خودت قرار بده.
إِنَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ- كِتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ إِنَّ شانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
با ما همراه باشید...
▫️@payame_adineh
📌متن #خطبه_دوم
ایراد شده توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان
حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی
حفظه الله
در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱۱ به شرح ذیل است :
#تصویر_آرشیو
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله و الصلواة و السلام علي رسول الله حَبِيبِ إِلَهِ الْعَالَمِينَ أَبِي الْقَاسِمِ المصطفي مُحَمَّدِ.
اللهم صلي علي اميرالمؤمنين و صل علي فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وصل علي سبطي الرحمة و امامَيِ الهُدي الحسن و الحسين وصل علي ائمه المسلمين علي بن الحسين و محمد بن علي و جعفربن محمد و موسي ابن جعفر و علي ابن موسي و محمد ابن علي و علي ابن محمد و الحسن بن علي وحجة ابن الحسن المهدي صلواة الله و سلامه عليهم اجمعين اللهم انا رضينا بهم ائمه فرضنا لهم انك علي كل شيء قدير.
🔻با توصيه ي مجدد به تقوا مناسبتها را يادآوري كنيم:
▫️جمعه 21 ذیالقعده روز شروع غزوهي بني قريظه بود و شهادت آیتالله صدوقي چهارمين شهيد محراب به دست منافقين كوردل در سال 61 شمسي بود.
▪️شنبه حملهی دردمنشانهي ناوگان آمریکایی به هواپيماي مسافربري ايران قلمداد ميشود و روز افشاي آن حقوق بشر آمریکایی.
◽يكشنبه شهادت حضرت امام هشتم عليه السلام به روايتي و روز زيارتي حضرت و روز درگذشت استاد محمد معين صاحب فرهنگنامه معروف معين در سال 1350 و ربوده شدن حاج احمد متوسليان و همرزمانش در سال 61 بود و قرارداد ايران و عراق در خصوص واگذاري حق كشتيراني شطّ العرب به عراق در سال 1316 بود.
▪️دوشنبه روز قلم و زاد روز دكتر محمد غريب، پدر علم پزشكي كودكان ايران و روز شهرداري و دهياري است.
◽سهشنبه هم روز ماليات و روز دحو الارض و گسترش زمين از زير پاي كعبهي مكرمه و كل كرهي موجود.
خب مهمان بسيار عزيزي داريم امروز حضرت آيت الله محمّدي كه مردم اين خطه مخصوصاً بخش يزدل و آن خطه با نام مبارك ايشان آشنايي ديرينهاي دارند، نمايندهي مقام معظم رهبري در همدان بود و الان هم در سطح حوزههاي كشور درخشاني ميكند، خیرمقدم به ايشان و همهي شما بزرگواران و به برادر فاضلمان آیتالله آقاي اعتمادي هم داريم.
💢ادامه خطبه دوم :
۲۸خرداد موفقيت و حماسهي زيبايي آفريده شد، و حاصل اين موفقيت اين است كه كمتر از 40 روز ديگر سكان ادارهي كشور در دست دولت سيزدهم قرار خواهد گرفت البته اين در حالي است كه دولت جديد در حوزهی اقتصاد با دو مسئلهي كلان اقتصادي مواجه است: ازیکطرف مشكلات اقتصادي كشور بسيار گسترده و بلاتکلیف است و از طرف ديگر انتظارات براي رفع مشكلات اقتصادي در بازهي زماني كوتاه بسيار و بسيار بالاست مردم انتظارات فراواني دارند در اين شرايط يكي از ضرورتهای بازگشت آرامش به كشور، مديريت افكار عمومي و منطقي كردن خواستههاي مردم است،دولت سيزدهم در شش ماه اول عمر خود با معضل كسري بودجهي 500 هزار ميليارد توماني مواجه است، هزينههاي دولت به دليل تورم بالا در سال گذشته و عدم پیشبینی منابع مالي مشخص كسري بسيار زيادي دارد، يكي از اختلافات اصلي مجلس و دولت در بررسي لايحهي بودجه 1400 دقيقاً شفاف نبودن منابع اين بودجه است، دولت در اين بودجهي تعریفشده سه منبعي را مدنظر قرارداد و روي آنها حساب باز كرد كه فاقد اعتبار واقعي هستند:
1-آیندهی بهاصطلاح اوراق قرضهها، آمدند آينده فروشي كردند، از طريق اوراق قرضه
2- آمدند فروش روزانه را بر اساس خيال به به دو میلیون و سیصد هزار بشكه نفت به ميعانات گازي در نظر گرفتند
3- دلبستگی پيدا كردند به انجام توافق و آزاد سازي منابع ارزي ايران بهوسیلهی مذاكرات برجام
📌هیچکدام از اين سه منبع تحقق واقعي ندارد
كار بهجایی كشيد كه دولت براي پرداخت هزينههاي جاري همهي بهاصطلاح جامعه مخصوصاً هزينههاي ضروري، مانند حقوق كارمندان و كاركنان اقدام به چاپ پول بیپشتوانه كرد؛ دولت بااینکه كمبود منابع مالي داشت باز هزينههاي جاري همهي دستگاهها را افزايش داد بررسيها نشان ميدهد كه بانك مركزي فقط در دورهي مسئوليت جناب آقاي همتي پايهي پولي كشور را از 220 هزار میلیارد تومان به ۴۸۹هزار ميليارد تومان افزايش داد، كارشناسان اقتصادي معتقد هستند در چنين شرايطي بانك مركزي ميبايست به فروش اوراق دل ميبست نه به چاپ پول بیپشتوانه، دست دولت در تأمين منابع موردنیاز خالي بود، ضمن اينكه فروش اوراق هم در سالهاي گذشته ميبايست بازخریدش در سال جاري صورت ميگرفت كه باز به خاطر كسري بودجه تأمين اعتبار براي فروش اوراق قرضه نشد، در هر حال مدعيان تدبير، متأسفانه با بیتدبیری و ناكارآمدي نارضايتي مردم را افزايش دادند ؛چون اقتصاد كشور را شرطي كرده بودند و برخي از شروط را به بيرون گرهزده بودند و از ترامپ ديو خطرناك و از بايدن دلبر سازي كردند و با دو قطبي كاذب مقصر تراشي و حاشیهسازی نمودند و درنهایت يأس و نااميدي را در جامعه افزايش دادند، شعارهاي انتخاباتي 92 و 96 به سرانجام نرسيد بلكه سفرهي مردم را كوچكتر و خاليتر كرد، اما الآن شرايطي كه در جلوروی ما هست به حمدالله دو قوهي مقننه و مجريه تا حدّ زيادي همدستي پيدا كردند بهمثل دورهي دهسالهی اول انقلاب اسلامي، حتي در سالهایی كه موسوم به سالهای اصلاحات بود چنين اتفاق افتاد كه قوهي مقننه در کنار قوهی مجريه، و قوه مجريه در كنار قوهي مقننه قرار بگيرد، البته در كشورهايي كه دولت بهوسیلهی مجلس بهوسیلهی يك حزب قوي و حاكم و با اكثريت انتخاب ميشود از اين اتفاقات ميافتد كه قوهي مجريه با قوه مقننه همدست باشند الآن شرايط جامعه براي بهاصطلاح 30-40 روز بعد يك چنين موضوعي اتفاق خواهد افتاد.
💢قسمت پایانی خطبه دوم :
📌 اما یکدست شدن به معناي پوشاندن عیبها و ايرادات نسبت به يكديگر نيست، بلكه بايد چنان ازلحاظ سياسي رشد كنند و توسعه پيدا كنند كه مشكلات دروني همديگر را بسان آيينه نشان بدهند، جريان اصولگرا اين حريّت را بايد داشته باشد كه ايراد و اشكال همديگر را تذكر دهند و به خودکنترلی و به تقواي سياسي مجهز باشند، اگر غیرازاین باشد قطعاً انحرافات اجتماعي به وجود خواهد آمد.
. البته نظام جمهوري اسلامي در طول حيات خود همهي تفكرات و انديشههاي درون خود را به رسميت ميشناخت، بهگونهای كه رهبري معزز انقلاب روحي له الفداء فرمود:
اگر امروز يك جريان چپ در كشور ما وجود نمیداشت من لازم ميدانستم كه يك جريان چپ به وجود بياورم اين حرف سياستمداران روشن دنياست.
🔹️ هِگِل هم ميگفت: اگر در مملكت من گروه مخالف براي دولت وجود نداشته باشد من گروه مخالف به وجود ميآورم، تا رقابت كار وجود داشته باشد.
يكدستي اگر تقواي سياسي در آن نباشد، يكدستي اگر كنترل فیمابین وجود نداشته باشد،يكدستي اگر شهامت و شجاعت خودپايي به هم در كار نباشد انحراف اجتماعي به وجود ميآورد.
بههرحال بايد از اين وضعيتي كه به وجود آمد استقبال كرد چون ديگر بهانهاي نسبت به هم نخواهند داشت بگويند مجلس كارشكني ميكند يا دولت اجرا نمیکند اين بهانهتراشیها لااقل براي مردم ارزشي نخواهد داشت.
🔺️🔻 البته مشكلات اقتصادي كشور ما زياد است، و به شكل اقدام فوري هم قابلحل نيست اما يك واقعيت را ما نميتوانيم منكر بشويم، ما ظرفیتهای كشورمان بسيار بالا است. عزيزي كه در تريبون اينجا قبل از خطبهها سخنرانی کرد آقای مهندس مظلومي چند روز قبل كه توفيق داشتيم به مناسبت هفتهي كشاورزي در خدمت اين عزيزان بوديم فرمودند :فقط در منطقهي كاشان بيش از 70نوع محصولات كشاورزي توليد اين منطقه است، عزيز ديگري ميفرمود:ما بيش از 100 نوع معدن در منطقه داريم، كشور ما مملو از معادن است، مملو از ذخایر است، مملو از ظرفيتهاست، مملو از سرمایههاست، بايد به ظرفيتهاي داخلي خودمان تكيه كنيم و به مسئلهي اقتصاد توجه كنيم و برخي از مشكلات اقتصادي را حتي در كوتاهترين زمان ميشود سروسامان داد فقط مديريت ميخواهد، در دولت قبل صحبت اين بود كه مشكلات اقتصادي سي و اندي درصد به تحريم وابسته است، و 60 و اندي درصد به سوء مديريت، اگر مديريت جديد آلوده به همين سوء مدیریت نشود و بتواند سلامت خودش را حفظ كند و آن 60 و اندي درصد اگر جبران شود قطعاً و قطعاً ما يك تحول اقتصادي سنگيني در کوتاهمدت و میانمدت و بلندمدت خواهيم داشت براي دولت جديد آرزوي موفقيت داريم و براي دولت قبلي هم در فرصتي كه در اختيارش هست اميد اين راداریم كه بتوانند جهشي در كارهاي خودشان داشته باشند.
📌نكتهاي را كه راجع به همدستي عرض كردم دقیقاً بر شوراها هم حاكم است، بر شوراي شهر ما هم حاكم است، درگذشته شوراي ما یکدست نبود الآن شورا يكدست شد، يكدستي شورا بهظاهر يك نعمت است ولي در باطن يك آفت است، اگر نتوانند از همديگر مواظبت كنند قطعاً و قطعاً عيوب همديگر را بازگو نكنند ما به يك انحراف اجتماعي دچار خواهيم بود، تبريك ميگوييم يكدستي را ولي يكدستي باشهامت، يكدستي با شجاعت، يكدستي باتقوای سياسي، يكدستي با خودکنترلی به معني درست كلمه.
إِنَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ وَ أَبْلَغَ الْمَوْعِظَةِ- كِتَابُ اللَّهِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِنَّا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ*اللَّهُ الصَّمَدُ*لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ *وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ
اَللَّهُمَّ انْصُرْ اْلإِسْلَامَ وَالْمُسْلِمِيْنَ و انصر من نصر الدين
وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ المؤمنين
اللهم ايد حماة الدين لا سيما زعيمنا و قائدنا الامام خامنه اي
با ما همراه باشید....
◽@payame_adineh
#تسلیت🏴
آخرین حضور👆👆 حجه الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی رمضانی در نماز جمعه کاشان در هفته اخیر
بقا مختص ذات باریتعالی می باشد
در گذشت نابهنگام حجتالاسلام والمسلمین جناب شیخ مرتضی رمضانی که عمری در تبلیغ احکام و نشر آیات و روایات عرشه منبر آمر به معروف و ناهی از منکرات بود از بین ما رفت و آسمانی شد در گذشت این رفیق شفیق را به
برادر بزرگوارشان فاضل ارجمند شیخ علی رمضانی، همسر وفرزندان ومنسوبین محترم خانواده داغدار تسلیت عرض می کنم روحش شاد بقای عمر بازماندگان.
▪️#معاونت_فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
با ما همراه باشید...
▪️@payame_adineh
#ولایت
🔹️🔹️🔹️
🔹️🔹️
🔹️
🔻🔺️يكدستي شورا می تواند نعمت یا نقمت باشد
💢آیتالله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه بیان داشت:
يكدستي شورا بهظاهر يك نعمت است ولي در باطن يك آفت است، اگر نتوانند از همديگر مواظبت كنند قطعاً و قطعاً عيوب همديگر را بازگو نكنند ما به يك انحراف اجتماعي دچار خواهيم بود، تبريك ميگوييم يكدستي را ولي يكدستي باشهامت، يكدستي با شجاعت، يكدستي باتقوای سياسي، يكدستي با خودکنترلی به معني درست كلمه
🔹️
🔹️🔹️
🔹️🔹️🔹️
▫️#معاونت_فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
با ما همراه باشید...
◽@payame_adineh
#ولایت
💢مقام معظم رهبري:
شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد.
۱۳۷۴/۰۲/۲۸
۲۴ روز تا اتمام نعمت و اکمال دین الهی
عید سعید #غدیر خم
#پای_ولایت_ایستاده_ایم
🔺️🔻#معاونت_فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
باما همراه باشید....
🔹️@payame_adineh
#شهیدانه
سخن پاسدار شهید
🩸محمد تقی پکوک🩸
📌راه سعادت بخش حسینی را ادامه دهید و زینب وار زندگی کنید....
روحتان شاد یاران انقلاب
#شهداء_کاشانی
#معاونت_فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
با ما همراه باشید...
🔹️@payame_adineh
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: « #قلم معجزه جاودان»
روز دوشنبه، ١۴٠٠/٠۴/١۴
✍️ مناسبت روز: در صفحات تقویم، چهاردهم تیرماه با عنوان «روز قلم» به خود جلوه ای دیگر بخشیده است! نامگذاری این روز به نام قلم، بی ارتباط با تاریخ کهن متمدن و فرهنگ ساز این سرزمین نیست؛ چنانچه ابوریحان بیرونی در کتاب آثار الباقیه خود آورده است که چهاردهمین روز از تیرماه را ایرانیان باستان، روز تیر (عطارد) است و از طرفی، سیاره عطارد، در فرهنگ ادب پارسی، کاتب و نویسندهی ستارگان است! به همین مناسبت، ایرانیان کهن، این روز را «روز نویسندگان» میدانستهاند!
هرچند که ارزش و کرامت «قلم» بسیار بالاتر از آن است که برای بزرگداشت آن و صاحبانش به اختصاص دادن روزی به آن، در تقویم، بسنده کنیم و شاید این شعاریترین راه برای تجلیل از مقام قلم و ارباب آن باشد! اما بیشک نماد روز قلم، تلنگری است تا با گرامی داشت یاد و خاطره ارباب قلم و تجلیل از آثار گرانمایه ایشان، گوشه ای از زحمات طاقت فرسای آنان را قدردان باشیم! لذا روزبرگ شیعه ضمن بزرگداشت روز قلم، سخن امروز خود را تقدیم مینماید؛
قلم، زبان دوم انسانها و زبان عقل و معرفت و احساس آنها و بیان کننده اندیشه و شخصیت آدمی است؛
البته هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده تر از آن است که در بیان بگنجد و میتوان گفت که هرگونه معرفت، شناخت، رشد، تعالی، پیشرفت، پیروزی و آرامش در عالم، ریشه در قلم دارد!
چنانچه همهی ادیان، تمدن ها، تجربه های تلخ و شیرین و تمامی علوم الهی و بشری با نوشتن ماندگار شدهاند، لذا قلم، میسازد و تخریب می کند! واقعیت ها را آشکار می کند! و آشکارها را نهان مینماید! و به واقع «قلم» معجزهای جاودان از جانب خداوند است!
✅ سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر اعجاز، شرافت و قداست آن است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند.»
لذا در جایی که خداوندِ صاحب هستی به وسیله و آفریدهای از آفریدگان خود قسم یاد میکند و در نخستین ارتباط وحیانی با رسول خاتمش در غار حرا، سخن از قلم به میان آورده و خود را به آن معرفی می نماید: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت»؛ بشر در چه جایگاهی می تواند از ارج و منزلت قلم، سخن براند؟!
✍️ با نگاهی به سیرهی پیامبر اکرم (ص) و اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نیز میتوان توجه و اهتمام عملی آنها به نوشتن و حرمت قلم را دریافت؛ چنانچه این قدرشناسی به حدی بوده که پیامبر اکرم (ص) پس از پایان برخی از جنگها، دستور می فرمودند که هر اسیری که به ده نفر از مسلمانان، قلم به دست گرفتن و خواندن و نوشتن را بیاموزد، آزاد خواهد شد! و با این عمل در جامعه محروم از تمدن آن دوره، زیباترین و مؤثرترین پیام در اهمیت و ارج نهادن به جایگاه قلم و علم را به بشریت دادهاند!
هرچند که در مکتب اهلبیت عصمت و طهارت (ع) بر «سخن و بیان حق و درست» نیز بسیار تأکید شده، اما شاید بتوان گفت که «قلم و نوشتن» در برابر «سخن و بیان» سه امتياز ویژه دارد که عبارتند از:
1️⃣ باقی بودن:
اميرالمومنين (ع) در سخن ارزشمندی میفرمایند: «دانش را با نوشتن در بند کنيد» تا باقی بماند! چراکه سخن فرار میکند و نوشته باقی میماند!
2️⃣ دقيق بودن:
بيان و سخن معمولاً دقيق نيست؛ لذا اگر قرار بود مطلبی که هزار سال پيش نقل شده، با زبان و سخن به ما برسد و در جايی نوشته نمیشد، هيچ گاه به طور دقيق به ما نمیرسيد و در واقع، نوشتن باعث تدقیق و مصون ماندن مطلب از انحراف میگردد!
3️⃣ عميق بودن:
بیشتر سخنها به طور معمول، بدون تأمل گفته میشود و کم محتواست! اما مطالب نوشته شده، نوعاً عميق و فکر شده است و گاه نويسندگان، ساعتها و روزها فکر میکنند تا يک سطر بنویسند! لذا علامه طبرسی (ره) در اينباره مینويسد: «بيان دو گونه است: بيان زبان و بيان قلم! اما بيان زبان، با گذشت زمان کهنه میشود و از بين میرود، ولی بيان قلم تا ابد باقی است!»
✍️ در پایان، هرچند توجه به قلم و اهل آن در سرزمین ما پیشینهای دیرینه دارد و پس از انقلاب اسلامی نیز به پيشنهاد انجمن قلم و جمعی از نویسندگان، چهاردهم تیرماه به عنوان روز قلم نامگذاری شد؛ اما متأسفانه این مناسبت هنوز چندان در میان مردم و حتی اصحاب قلم و اندیشه شناختهشده نیست لذا باید در معرفی آن و سپاس از اهل قلم کوشید!
▫️▪️روز قلم گرامي باد▫️▪️
▫️#معاونت_فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان
با ما همراه باشید....
▫️@payame_adineh
بسمه تعالی
✍#سوالات خطبه های نماز جمعه ایراد شده توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب کاشان
مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۱:
🔹️سوال خطبه اول:
کدام از ائمه رحمت وسیع و کدام از ائمه رحمت سریع دارند؟
🔹️سوال خطبه دوم:
آیا وجود یک گروه مخالف برای دولت لازم است؟ چرا؟؟
📌جواب دو سوال به شماره ذیل ارسال شود👇👇
🔹️09133628531
🔺️#معاونت_فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه
با ما همراه باشید.....
🔹️@payame_adineh