eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
620 دنبال‌کننده
392 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 پایان یک افسانه ! 💢 پس از اتمام مهلت اعلام آمادگی برای مناظره توسط احمد بصری و مکتب نجف، این جریان رسما شکست و بطلان خود را به همه اتباع و انصار نمایان کرد. در این کلیپ توضیحات آیت الله حسینی قزوینی در مورد بهانه ‌های پوچ و بچه‌گانه این جریان را بشنوید. .
هدایت شده از يمانی نیوز
🔴 دعوت احمد بصری به مناظره توسط آیة الله دکتر سید محمد قزوینی 📩 پیام دعوت به مناظره‌ی آیة الله قزوینی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1065 🏃‍♀️ فرار رسمی احمد بصری و مکتب نجف از مناظره با آیة الله قزوینی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1073 📌 بهانه‌های فرار و پاسخ به آنها: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1074 .
تمام شد. برش کیک اتمام گفتگوی علمی و پایان جریان احمد بصری با فرار وی و اتباعش از مناظره. امشب در تاریخ ماندگار خواهد شد.
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث16.pdf
1.19M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : و علی الفاضلین المهدیین الامناء الخزنه 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ماجرای تحدی آیت الله قزوینی و فرار 🏃‍♂ فرقه مدعی یمانی
📕 کتابی که مدعی یمانی ـــ با نام مستعار احمدالحسن ـــ را رسوا نمود . . . ✅ توضیح مطلب در لینک زیر: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1067 .
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : و علی الفاضلین المهدیین الامناء الخزنه ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 16 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴🌺🌴🌺🌴🌺 🎊 شادمانه عید سرودِ فقط حیدر امیرالمومنین است 🙏 اللهم عجل لولیک الفرج .
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎸🎸 پیشوای اهل حال 🎼 😡 مدعیان دروغین، خدا را به خشم می‌آورند‼️ 👌 بسیار جالب و دیدنی 💣 بطلان فرقه مدعی یمانی در کمتر از 3️⃣ دقیقه 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : و علی الفاضلین المهدیین الامناء الخزنه و علی الفاضلین المهدیین الامناء الخزنة 🖌 متن تلگرامی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1066 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1077 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1080 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1064 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1086 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۷ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث هفدهم: علامه مجلسی در یکی از زیارتهای امام مهدی (ع) می‌گوید: ... ثُمَّ صَلِّ صَلَاةَ الزِّيَارَةِ وَ قَدْ تَقَدَّمَ بَيَانُهَا فِي الزِّيَارَةِ الْأُولَى فَإِذَا فَرَغْتَ مِنْهَا فَقُلِ: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الْهَادِينَ الْمَهْدِيِّينَ الْعُلَمَاءِ الصَّادِقِينَ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ دَعَائِمِ دِينِكَ وَ أَرْكَانِ تَوْحِيدِكَ وَ تَرَاجِمَةِ وَحْيِكَ وَ حُجَجِكَ عَلَى خَلْقِكَ وَ خُلَفَائِكَ فِي أَرْضِكَ ... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وَلِيِّكَ الْمُحْيِي لِسُنَّتِكَ الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ الدَّاعِي إِلَيْك‏ ... اللَّهُمَ‏ أَعْطِهِ‏ فِي‏ نَفْسِهِ‏ 👈 وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ رَعِيَّتِهِ وَ خَاصَّتِهِ وَ عَامَّتِهِ وَ مِنْ جَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيَا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَه‏ .... 📕 بحارالانوار، ج99ص100 . 🔅 ترجمه: سپس نماز زیارت را بخوان ـــ و طریقه خواندن آن در زیارت اول گذشت ـــ پس زمانی که از نماز فارغ شدی بگو: بارالها! بر محمد و اهل بیت او درود فرست، [کسانی که] هدایت کنندگان [و مهدیین و] هدایت شدگان هستند، [همان] علماء صادق [و] اوصیاء مورد رضایت، [آنانی که] پایه‌های دینت و ارکان توحید تو و مترجمان وحیت و حجتهای تو بر خلقت و خلفای تو در زمینت هستند . . . بارالها! درود فرست بر ولیت، احیاء کننده سنت تو، قائم به امرت، دعوت کننده به سوی تو . . . بارالها! عطا کن به او 👈 و فرزندانش و شیعه او و رعیت او و افراد خاص و عام او و همه اهل دنیا، چیزی را که چشم او را روشن کند و او را شادمان سازد. 💥 نقد و بررسی اینک با صرف نظر از ضعف سندی این دعا، به نقد و بررسی آن می‌پردازیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید در ، از مهدیین به عنوان فرزندان امام زمان (ع) که دارای مقام امامت و وصایت هستند یاد نشده است و آنچه همبوشیان در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند کاملا اشتباه می‌باشد. جهت اطلاع از معنای صحیح حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 در دعای فوق هم به مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها با استناد به این دعا، می‌باشد. 👌 همین یک نکته برای ناظم العقیلی به حدیث 17 کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند 👈 وجود ذریه و فرزندان برای امام زمان (ع) می‌باشد اما این که آنان در موجود هستند یا در متولد می‌شوند، از این دعا چیزی فهمیده نمی‌شود. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: با دقت در فرازهای این دعا ـــ که ناظم العقیلی به همه آن اشاره نمی‌کند ـــ به وضوح معلوم می‌گردد که 👈 لفظ بر (ع) اطلاق شده است. به فرازهای زیر از این دعا دقت فرمایید: السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ خَلِيفَةَ رَسُولِهِ 👈 و آبَائِهِ الْأَئِمَّةِ الْمَعْصُومِينَ الْمَهْدِيِّين‏ ... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ 👈 الْهَادِينَ الْمَهْدِيِّين‏ .... 🔅 ترجمه: سلام بر تو ای خلیفه خدا در زمینش و خلیفه رسول او 👈 و پدرانش که امامانِ معصومینِ هستند ... بارالها! بر محمد و اهل بیت او [همان] 👈 هدایتگران درود فرست. ⛔️ اما ناظم العقیلی هیچ اشاره‌ای به این مطلب واضح و مهم نمی‌کند. 🤔 حال این سوال مطرح می‌شود که چرا ناظم العقیلی به دعایی اشاره می‌کند که در آن سخن از مهدیین بودن امامان 12گانه (ع) به میان آمده اما وی به آن بلکه این دعا را به عنوان یکی از ادله دال بر 👈 وجود مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) و مقام امامت آنان در کتابش ذکر می‌نماید؟!؟! ⭕️ پاسخ: با توجه به این که در احادیثِ وجودِ مهدیین پس از امام زمان (ع) از فرزندی مهدیین نسبت به حضرتش وجود ندارد، برخی از صاحب نظران ـــ بر فرض صحت و پذیرش این اخبار ـــ با تمسک به دعای مورد بحث فوق و روایات دیگر 👈 مهدیین را همان امامان 12گانه (ع) که پس از امام زمان (ع) رجعت می‌کنند می‌دانند. مثلا در روایتی امام صادق فرمودند: مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً مَضَى سِتَّةٌ وَ بَقِيَ سِتَّةٌ يَصْنَعُ اللَّهُ بِالسَّادِسِ مَا أَحَب.‏ 🔅 ترجمه: از ما 12 مهدی است، 6 تا گذشت و 6 تا باقی مانده است [و] خدا با ششمین هر آنچه بخواهد می‌کند. 📕 کمال الدین، ج2ص338 . لذا ناظم العقیلی به جهت این که مطلب فوق ـــ که مراد از مهدیین، همان امامان 12گانه رجعت کننده پس از امام زمان (ع) هستند ـــ به ذهن خواننده خطور نکند، به مهدیین بودن امامان (ع) نکرده و با روانشناسی تلقین بر روی عبارت (اللَّهُمَ‏ أَعْطِهِ‏ فِي‏ نَفْسِهِ‏ وَ ذُرِّيَّتِهِ ...) نموده تا مهدیین را همان فرزندان امام زمان (ع) معرفی نماید. ✅ اما همانطور که در عرض شد، در این دعا عبارتی وجود ندارد که دلالت بر 👈 اطلاق لفظ مهدیین بر فرزندان امام زمان (ع) کند و مقام امامت را برای آنان ثابت نماید. 🔹 نکته چهارم: جالب اینجاست در فرازهایی از دعای فوق ـــ که البته ناظم العقیلی به آنها اشاره نمی‌کند ـــ بحث مطرح شده که این مطلب باطل کننده فرقه مدعی یمانی می‌باشد. به عبارات زیر دقت فرمایید: ... وَ إِنْ أَدْرَكَنِيَ الْمَوْتُ 👈 قبْلَ ظُهُورِكَ فَأَتَوَسَّلُ بِكَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ يَجْعَلَ لِي كَرَّةً 👈 في ظُهُورِكَ وَ رَجْعَةً فِي أَيَّامِكَ .... 🔅 ترجمه: ... واگر مرا 👈 قبل از ظهورت مرگ فرا گرفت پس به وسیله تو به سوی خدا متوسل می‌شوم که بر محمد و آل محمد: درود فرستد و قرار دهد برای من 👈 در دوران ظهورت، بازگشت و رجعت در روزگارت را. 💥 این فرازها، کننده فرقه مدعی یمانی می‌باشد زیرا آنان به در این عالمی که زندگی می‌کنیم اعتقادی نداشته و آن را می‌دانند. به عبارات زیر دقت فرمایید: ⛔️ عالم رجعت 👈 غیر از است که ما در آن زندگی می‌کنیم ... 👈 پس و این را نمی‌پذیرند که این مسائل [یعنی عمرهای طولانی مردمان و کثرت فرزندان آنان و ...] در با این محدودیتهایی که دارد باشند. 📕 رجعت، ص21 . ⛔️ رجعت، دو رجعت است. رجعت نخستین در قالب و است که در هنگام قیام قائم (ع) خواهد بود. رجعت دوم با روح و جسدی که مناسب آن باشد خواهد بود که در این مختصر به عنوان 👈 عالَم و روزی دیگر از روزهای بزرگ خدا در مورد آن سخن می‌گوییم و پیش‌تر واضح گشت که در خواهد بود. 📕 رجعت، ص43 . ⛔️ و آن و امتحانی دیگر برای کسی که به 👈 ایمان محض و برای کسی که به کفر محض رسیده‌اند می‌باشد 👈👈 و عالم رجعت با پایان حکومت مهدی دوازدهم ـــ آن قائمی که حسین بن علی (ع) بر او خروج می‌کند ـــ آغاز خواهد شد. 📕 رجعت، ص31 . ⛔️ اما آنچه که در مورد اصحاب کهف روایت شده است که با قائم (ع) می‌شوند ... 👈👈منظور [رجعت] خود [آنان] به شخصه نمی‌باشد بلکه مراد در این روایات، و آنان از اصحاب قائم (ع) هستند .... 📕 رجعت، ص43 . ⛔️ به عبارتی دیگر یعنی از انصار امام مهدی (ع) کسانی هستند که و این اشخاص مذکور در روایت می‌باشند، نه این که خود آن اشخاص باز ‌گردند. 📕 رجعت، ص45 . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .