eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
620 دنبال‌کننده
392 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 دو روایت و ادعای یکی بودن دو روایت ✅ متن دو روایت فقط در قسمتهای قرمز شده یکسان است. 💥 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 همانطور که شاهد بودید موضوع روایت اول 👈 بحث بین امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) با انبیاء گذشته می‌باشد که در انتهای حدیث به 👈 3 علامت از علامتهای خروج حضرتش اشاره می‌شود که با رنگ قرمز مشخص گردیده است. اما در روایت دوم اشاره به 👈 امدادهای غیبی و ویژگیهای دوران ظهور و نماز حضرت عیسی پشت ایشان شده وبعد از آن به 16 علامت ظهور اشاره شده وسپس ذکری از ‌313 یار حضرت وحلقه ده هزار نفری ایشان به میان آمده است. 📌 آیا با این در متن این دو حدیث، می‌توان حکم به وحدت این دو روایت نمود؟ خیر. لذا ادعای یکی بودن این دو روایت به علت یکی بودن آنها 👈 با وجود ‌95 درصدی در متن دو روایت 👉 ادعایی سست ومغرضانه بوده که چیزی جز عوام فریبی در پی ندارد. 5⃣ مضافا اینکه اگر ادعای سست این دو روایت را بپذیریم، باید قائل شویم که در حدیث اول، عبارت (من الیمن) از بعضی نسخ کتاب کمال الدین افتاده است زیرا در اختلاف نسخه، احتمال افتادگی وسقط عبارت از قوّت بیشتری برخوردار است تا اینکه بخواهیم نسّاخ را به زیاده نویسی نمابیم. واگر هم ادعای سست فوق را نپذیریم، وجود عبارت در روایت دوم، مهر بطلانی است بر فرقه پوشالی مدعی یمانی. 🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . . بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق. 💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که نماز جمعه را در چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️ اگر نکنی نثارت می گردد. وَ يَجْعَلُ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100] ☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش نهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/563) 📣 محل خروج یمانی در روایات در بخش قبل، دومین روایت دالّ بر خروج یمانی را خدمت شما عزیزان مطرح نمودیم و به برخی از اشکالات بسیار سست پیروان فرقه احمداسماعیل همبوشی در ردّ روایت فوق، پاسخی منصفانه دادیم. همانطور که بیان شد در روایت اولِ مذکورِ در کتاب کمال الدین ج1ص327 اختلاف نسخه وجود داشته وعبارت (من الیمن) داخل قرار دارد، اما در روایت دوم که در صفحه 330 کتاب است دیگر وجود نداشته وبا همین یک روایت می‌توان 👈 بطلان ادعای احمداسماعیل همبوشی را ــــ مبنی بر عدم خروج یمانی از ــــ ثابت کرد. 💥 در پی این مبلغین این فرقه پوشالی به دست وپا افتاده واشکالات سستی را به جهت ردّ حدیث مذکور ایراد نموده‌اند که در مقام پاسخی منصفانه به آنها هستیم. ⛔️ یکی از مبلغین مغرض این فرقه ــــ ناظم العقیلی ــــ به این حدیث خدشه سندی وارد کرده ومی‌گوید: (فی سند الروایة اکثر من مجهول) ترجمه: در سند روایت بیش از یک مجهول وجود دارد. ✅ بررسی: 1⃣ اولا باید عرض کنیم که این فرقه پوشالی، را بدعت دانسته و به هر حدیثی در جهت اثبات اعتقاد خود اخذ می‌نمایند. یعنی در حقیقت 👈 چون می‌خواهند به هر حدیثی برای اثبات مذهب خود استناد کنند، قائل به بدعت بودن علم رجال گشته‌اند. 📌 بنابراین اشکال سندی از سوی این فرقه نسبت به حدیث مورد گفتگو پذیرفته نبوده و بر همین اساس باید معتقد به خروج یمانی از باشند. مضافا اینکه 👈 سند این روایت، دقیقا همان سند روایت اول ــــ مذکور در کتاب کمال الدین ج1ص327 ــــ می‌باشد ومبلغین این فرقه 👈 به روایت اول استناد می‌کنند، پس روایت دوم هم قابل استناد می‌باشد. آیا پذیرفتن روایت اول و انکار روایت دوم ــــ با اینکه سند هر دو روایت می‌باشد ــــ کاری مغرضانه نیست؟ 🙏 برای دیدن ومقایسه سند این روایات به عکس تهیه شده در لینک زیر مراجعه فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/564 2⃣ ثانیا: روحیه این عزیزان در گفتن دروغ به پیروان خود بسیار بالاست لذا به راحتی ادعا می‌کنند که (در سند روایت بیش از یک مجهول وجود دارد) ومریدان هم این ادعا را باور می‌کنند. اینک به بررسی تک تک این حدیث پرداخته تا مدعی صادق از کاذب مشخص گردد. 1- محمد بن محمد بن عصام الکلینی: وی از شیخ صدوق بوده ومرحوم شیخ صدوق در کتبش از او با عناوین 👈 (رضی الله عنه) یا (رحمه الله) 👉 یاد می‌کند واین امر از طرف شیخ صدوق دلیل بر وثاقت این شخص می‌باشد. 2- محمد بن یعقوب الکلینی: ایشان مولف کتاب شریف بوده و مورد وثوق می‌باشد. معجم رجال ج18ص50 3- القاسم بن العلاء: وی از امام عسکری و امام زمان (صلوات الله علیهما) بوده و مورد وثوق می‌باشد. معجم رجال ج14ص32 4- اسماعیل بن علی القزوینی: در وثاقت این شخص همین کفایت می‌کند که دو امام ــــ یعنی قاسم بن العلاء ــــ از او روایت نقل می‌کند. آیا به نظر شما امام عسکری و امام زمان (صلوات الله علیهما) از شخصی که نمی‌باشد نقل روایت می‌کند؟ 5- علی بن اسماعیل: با توجه به وی، او علی بن اسماعیل بن شعیب المیثنی بوده که ثقه می‌باشد. معجم رجال ج12ص46 و رجال شیخ طوسی ص362 6- عاصم بن حمید الحناط: وی مورد وثوق است. رجال نجاشی ج2ص158 7- محمد بن مسلم الثقفی: مورد وثوق و از اجلاء اصحاب است. معجم رجال ج17ص257 پس به خوبی صحت سند این روایت ثابت گشته و غرض ورزی ناظم العقیلی بر همگان روشن گردید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
(https://attach.fahares.com/00/uxfUo6PMP08o7pJL3MA==) https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ⛔️ یکی از مبلغین جوانِ مغرض و جویای نام این فرقه (ع.ف)، در این حدیث خدشه می‌کند ومی‌گوید: (این روایت فقط تو کمال الدین است . . . وغیر از کمال الدین . . . در هیچ منبع دیگر نیامده) 📣 این مبلغ مغرض در پیوست همین صفحه موجود می‌باشد. ✅ بررسی: همانطور که بارها عرض کردیم، 👈 👉 پیروان این فرقه پوشالی موجب می‌شود که این مبلغین به راحتی بگویند و همچنان بر 👈 👉 گرفتن از خود ادامه دهند. وی ادعا نمود که این روایت در منبعی جز کمال الدین نمی‌باشد. اینک برای بررسی صحّت وسقم گفتار ایشان، سیری در منابع حدیثی می‌کنیم. با ما همراه باشید . . ‌. 📌 تعدادی از منابع که به حدیث مذکور اشاره نموده‌اند از قرار زیر می‌باشند: 1- کمال الدین ج1ص330 (م381ق) 2- اعلام الوری ج2ص291 (م548ق) 3- کشف الغمة ج2ص535 (م692ق) 4- الوافی ج2ص465 (م1091ق) 5- اثبات الهداة ج5ص346 (م1104ق) 6- بحارالانوار ج 52ص191 (م1110ق) 7- ریاض الابرار ج3ص158 (م1112ق) 8- منهاج البراعة ج8ص353 (م1324ق) 9- سفینة البحار ج8ص650 (م1359ق) 10- الانوار البهیة ص374 (م1359ق) 11- معجم احادیث الامام المهدی ج3ص493 (معاصر) و منابع دیگر . . . و به همین راحتی و این مبلغ مغرض روشن می‌گردد. ـــــــــــــــــــــــــــــ 💥تلنگر و تعقّل: 📌 آیا به کسانی که برای رسیدن به منافع خود از دروغ گفتن واهمه‌ای ندارند، می‌توان اعتماد نمود⁉️ ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک ــــ و پس از اتمام مبحث یمانی ــــ این 👈 فرقه منحرف یمانی را مطرح نموده وپیرامون آن گفتگو خواهیم نمود. 🙌 فنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبين [آل‌عمران/61] 🙌 ناگفته نماند که بسیاری از مقالات کانال پایه های پوشالی، در حقیقت پاسخی به غرض ورزی های این مبلغین مغرض می باشد. 🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . . بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق. 💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که را در خوانده اند❓❗️❗️❗️ آیا هنوز می خواهی از افراد و پیروی کنی❓❗️❗️❗️❗️ اگر نکنی نثارت می گردد. وَ يَجْعَلُ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100] ☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 . ادامه دارد . . .
📩 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly عزیزانی که مقالات کانال (پایه های پوشالی) برایشان نمی باشد، می توانند از طریق زیر مطالب کانال را دنبال نمایند. 🆔 http://payehayepooshaly.blogfa.com/ 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش دهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/571) 📣 محل خروج یمانی در روایات تا کنون به دو روایت در زمینه خروج اشاره کردیم وبطلان ادعای (عدم خروج یمانی از یمن) را ثابت نمودیم. لازم به ذکر است که برای اثبات خروج یمانی از یمن و بطلان ادعای احمداسماعیل همبوشی 👈 همان روایت دوم بخش هشتم👉 کفایت می‌کند و نیازی به ذکر روایات نمی‌باشد اما جهت آشنایی مخاطبین عزیز با روایات مختلف مربوطه، به چند حدیث دیگر در این زمینه اشاره می‌نماییم. واما ادامه روایات . . . 🔆 : (قال علیٌ عَلَيْهِ السَّلَامُ: خَمْسَةٌ مِنْ عَلَامَاتِ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلَامُ 👈 الْيَمَانِيُّ مِنَ الْيَمَنِ 👉 و السُّفْيَانِيُّ، وَ الْمُنَادِي يُنَادِي بِالسَّمَاءِ، وَ خَسْفٌ بِالْبَيْدَاءِ، وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّة) عیون الحکم والمواعظ ص244 (قرن6) ترجمه: حضرت علی (صلوات الله علیه) فرمودند: (پنج چیز از علامات قائم (علیه السلام) است. یمانی از وسفیانی و منادی‌ای که از آسمان ندا می‌دهد و فرو رفتن در سرزمین بیداء و کشته شدن نفس زکیه) ✅ بررسی: 1⃣ همانگونه که واقف هستید در نظر فرقه مدعی یمانی بوده و آن را قبول ندارند لذا به هر حدیثی برای اثبات حقانیت خود استناد می‌کنند. بارها وبارها دیده شده که احمد اسماعیل همبوشی وپیروانش به 👈 احادیث ضعیف 👈و شاذ ّ👈و متروک 👈و عامّی 👈و بی منبع و . . . استناد نموده‌اند وبه صراحت بیان می‌کنند که علم رجال بدعت بوده وغیر قابل قبول است. بر این اساس دیگر این فرقه نمی‌تواند به حدیث فوق اشکال و وارد نموده وآن را از حجیت بیندازد بلکه باید بر همان مبنای باطل خود ــــ مبنی بر بدعت وباطل بودن علم رجال ــــ به حدیث فوق معتقد بوده وخروج یمانی را از بدانند. 2⃣ در نظر ما هم مضمون این حدیث شریف کاملا صحیح بوده و مورد اطمینان است زیرا مضمون فقرات آن در احادیثِ موردِ وثوقِ دیگر تایید شده است. مثلا روایت دومی که نقل نمودیم ــــ کمال الدین ج1ص330 ــــ یکی از مویدات این حدیث شریف می‌باشد. 📌 بنابراین ادعای اینکه (روایتی مبنی بر محل خروج یمانی از یمن وجود ندارد) کذب محض بوده وحکایت از غرض ورزی وعوام فریبی مبلغین این فرقه پوشالی دارد. 🔆 : امام صادق (صلوات الله علیه) در ضمن روایتی، از اصحاب فِتَن یاد کرده وفرمودند: (يخرج عليهم . . . السفياني من الوادي اليابس من أودية الشام . . . وقد يكون خروجه 👈 وخروج اليماني من اليمن مع الرايات البيض في يوم واحد وشهر واحد وسنة واحدة . . ‌.) اثبات الرجعة، فضل بن شاذان ص64 ترجمه: . . . و سفیانی از وادی خشک از وادی‌های شام بر آنها خروج می‌کند . . . و به تحقیق خروج او و خروج یمانی از با پرچمهای سفید، در یک روز و یک ماه و یک سال می‌باشد . . . ✅ بررسی: 3⃣ با مبنایی که فرقه مدعی یمانی در قبال علم رجال دارد و این علم را بدعت می‌شمارد، بحث را بر ساده نموده لذا 👈 بر علیه این فرقه پوشالی می‌توان به هر حدیثی استناد نمود. 📌 بنابراین خدشه نمودن در حدیث فوق ــــ از جهت انتساب کتاب اثبات الرجعة به فضل بن شاذان ــــ با توجه به مبنای این فرقه پوشالی نسبت به علم رجال، کاملا غیر قابل قبول می‌باشد. به عبارت دیگر وقتی کسی قائل باشد که علم رجال بدعت است و باطل، دیگر برایش فرقی ندارد که کتاب اثبات الرجعة از چه کسی است و راوی حدیث کیست. لذا بارها و بارها شاهد بودیم که در این فرقه پوشالی 👈 به احادیث بی سند و مدرک استناد شده 👈 بلکه حتی به احادیث و کتب اهل سنت ویا کلام علماء آنها در جهت اثبات عقائد خود استناد می‌کنند. 😳 عجیب‌تر اینکه گاها دیده شده به احادیثی استناد می‌کنند که قدمت 30 ساله بیشتر ندارند❗️😳 4⃣ ناگفته نماند که در نظر ما فقرات مذکور از این حدیث در بالا صحیح بوده و مورد اطمینان است زیرا مضمون فقرات فوق موافق با روایت دوم منقول از کتاب کمال الدین ج1ص330 می‌باشد. 🙏 دوست عزیز در دام افتاده . . . 🌹 بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق. 💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که را در خوانده اند❓❗️❗️❗️ آیا هنوز می خواهی از افراد و پیروی کنی❓❗️❗️❗️❗️ اگر نکنی نثارت می گردد. وَ يَجْعَلُ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100] ☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش یازدهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/579) 📣 محل خروج یمانی در روایات تا کنون به روایت در زمینه خروج یمانی از اشاره کردیم وبطلان ادعای احمداسماعیل بصری همبوشی ــــ مدعی یمانی ــــ را مبنی بر ‌(عدم خروج یمانی از یمن) را ثابت نمودیم. 👈 لازم به ذکر است که برای اثبات خروج یمانی از یمن و بطلان ادعای احمداسماعیل همبوشی، همان کفایت می‌کند و نیازی به ذکر روایات دیگر نمی‌باشد اما جهت آشنایی مخاطبین عزیز با روایات مختلف مربوطه، به چندین حدیث در این زمینه اشاره نمودیم. واما ادامه روایات . . . 🔆 : (عَنْ عُبَيْدِ بْنِ زُرَارَةَ قَالَ: ذُكِرَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع السُّفْيَانِيُّ فَقَالَ أَنَّى يَخْرُجُ ذَلِكَ وَ لَمَّا يَخْرُجْ كَاسِرُ عَيْنَيْهِ بِصَنْعَاء) غیبت نعمانی ص277 ترجمه: در نزد امام صادق (صلوات الله علیه) سخن از سفیانی به میان آمد، حضرتش فرمودند: چگونه سفیانی خارج می‌شود در حالی که هنوز شکننده چشمان سفیانی از 👈 صنعاء خارج نشده است؟! ✅ توضیح و بررسی: 1⃣ با توجه به روایات، زمان خروج یمانی و خراسانی و سفیانی در یک روز می‌باشد. به روایت زیر دقت فرمایید: (عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ الْخُرَاسَانِيِ وَ السُّفْيَانِيِ وَ الْيَمَانِيِ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد . . . ) غیبت شیخ طوسی ص446 ترجمه: امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند: خروج این سه ــــ یعنی خراسانی و سفیانی و یمانی ــــ در یک سال و یک ماه و یک روز است. اما ظاهرا شخصی در زمان امام صادق (صلوات الله علیه) خروج کرده و عده‌ای از اصحاب هم گمان نمودند که این شخص، سفیانی می‌باشد لذا در محضر امام صادق ‌(صلوات الله علیه) سخن از سفیانی به میان آوردند. امام صادق (علیه السلام) گمان آنان را ردّ نموده وفرمودند: چگونه سفیانی خارج می‌شود در حالی که هنوز شکننده چشمان سفیانی از صنعاء خارج نشده است؟! 📌 با این بیان، حضرتش به خروج یمانی وسفیانی اشاره فرموده واستدلال نمودند که 👈 چون یمانی از صنعاء خروج نکرده لذا این شخص سفیانی نمی‌باشد زیرا خروج این دو همزمان می‌باشد. پس به خوبی مشخص می‌گردد که خروج یمانی با سفیانی، یکی از علائم تشخیص یمانی و سفیانی بوده ومبنای استدلال حضرت در ردّ گمان اصحاب، همین نکته می‌باشد. ⛔️ ممکن است گفته شود: (این شخصی که از صنعاء، همزمان با سفیانی و برای مقابله با او خروج می‌کند، غیر از یمانی می‌باشد. بنابراین نمی‌توان نتیجه گرفت که محل خروج یمانی از یمن می‌باشد) در پاسخ عرض می‌کنیم که: 2⃣ با توجه به روایات، یمانی کسی است که 👈 برای مقابله با لشکر سفیانی خروج می‌کند. از سوی دیگر در روایات، اشاره به 👈 همزمانی خروج یمانی و خراسانی با سفیانی هم شده است. خراسانی که از خراسان می‌باشد، پس : آن شخصی که برای مقابله با سفیانی و همزمان با او از شهر صنعاء خروج می‌کند، همان یمانی می‌باشد. 3⃣ لازم به ذکر است که ذکر ایراد سندی و رجالی نسبت به حدیث (کاسر عینیه) از سوی فرقه مدعی یمانی بی فایده بوده که در بخش قبل ضمن نکات 1⃣ و 3⃣ به آن پاسخ گفتیم. لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/579 📣 در بحث خروج یمانی از به همین 5 روایت اکتفا کرده ــــ که البته فقط نقل یک روایت برای اثبات خروج یمانی از یمن کفایت می‌کند ــــ واز ذکر باقی روایات صرف نظر می‌نماییم. دوستان عزیزی که تمایل دارند را هم از نظر بگذرانند به کتاب 👈 (اهدی الرایات) صفحات 58 الی 71 👉 مراجعه فرمایند. 🔵 : 📌 کسی که همزمان با سفیانی و برای مقابله با او از صنعاء خروج می‌کند، همان یمانی موعود است ولاغیر. 🙏 دوست عزیز در دام افتاده . . . 🌹 بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق. 💥 معاویه اول الزمان را در خواند❗️ومعاویه آخرالزمان خروج را از عراق می داند❗️❗️❗️ 🙏 آیا هنوز می خواهی از افراد و پیروی کنی❓❗️❗️❗️❗️ اگر نکنی نثارت می گردد. وَ يَجْعَلُ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100] ☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش دوازدهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/581) 📣 راه شناخت یمانی موعود در روایات شریفه برای تشخیص از ، علائم ونشانه‌هایی ذکر شده که با توجه به این علائم ونشانه‌ها به راحتی می‌توان یمانی حقّ را تشخیص داد و در دام شیادان دین باز نیفتاد. 📌 ناگفته نماند که اگر کسی از شناخت یمانی واقعی در هنگامه ظهور بماند 👈 هیچ گونه خللی به ایمان او وارد نمی‌گردد زیرا شناخت یمانی جزو ضروریات دین نبوده و چهار چوب مذهب تشیع به آن وابسته نمی‌باشد. به عبارت دیگر شخصیت یمانی علامتی از علائم ظهور است ولاغیر، لذا اگر کسی از شناخت علامتی از علائم ظهور بماند نقصی به ایمان او وارد نمی‌باشد. در بخش حاضر قصد آن داریم تا با بررسی روایات مربوطه 👈 به علائم و نشانه‌های یمانی موعود دست یابیم تا از این رهگذر 👈 خدمتی به منتظران واقعی امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) نموده 👈 و راه را برای سوء استفاده شیاطین انسی مسدود کرده ورضایت حضرتش را جلب نماییم. به امید نیم نگاهی . . . ☘ : خروج یمانی از همانطور که در بخشهای قبل در ضمن 5 روایت بیان شد، یمانی از منطقه خروج می‌کند واین امر یکی از نشانه‌های یمانی واقعی بوده و در رسوایی شیادان مدعی یمانی، بسیار راهگشا می‌باشد. مثلا یکی از آن 5 روایت، روایت زیر می‌باشد: (وَ إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ خُرُوجِهِ خُرُوجَ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ 👈 و خُرُوجَ الْيَمَانِيِّ مِنَ الْيَمَن . . . ) 💥 نکته: در بخش هفتمِ مقالات یمانی بیان داشتیم که کلمه در لغت به معنای قیام و لشکر کشی نبوده بلکه به معنای و بروز می‌باشد، خواه از مکانی باشد یا از حالتی. بنابراین معنای حدیث فوق اینگونه می‌شود: وهمانا از علامات ظهورش، ظهور سفیانی از شام و ظهور یمانی از یمن است. 📌 البته اگر ماده (خَرَجَ) همراه حرف (علی) استعمال شود، معنای قیام و لشکرکشی را می‌رساند که در بحث ما این ماده با حرف (علی) همراه نمی‌باشد. گاهی هم وجود قراینی سبب می‌شود که از کلمه (خروج) معنای قیام ولشکرکشی فهمیده شود. 👈 همانطور که در بخش هفتم ذکر گردید، در هم کلمه (ظَهَرَ/ظهور) به جای ‌(خَرَجَ/خروج) استفاده شده است که این امر هم دلیل وشاهدی بر ادعای ما می‌باشد. جهت توضیح بیشتر به بخش هفتم در لینک زیر رجوع فرمایید: https://telegram.me/PayehayePooshaly/558 🔅 در روایت دیگری امام صادق (صلوات الله علیه) می‌فرمایند: لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ. غیبت نعمانی ص252 ترجمه: برای قائم پنج علامت است: ظهور سفیانی و یمانی وصیحه از آسمان و کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در سرزمین بیداء. از این حدیث شریف هم به خوبی برداشت می‌شود که کلمه (خروج)، به معنای (ظهور و بروز) می‌باشد 👈 لذا امام صادق (صلوات الله علیه) در این روایت به جای استفاده از کلمه (خروج) از عبارت (ظهور) استفاده می‌نمایند. 🔅 یا در روایات دیگری آمده است: عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْت أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِنَّ السُّفْيَانِيَّ يَمْلِكُ بَعْدَ 👈 ظهُورِهِ عَلَى الْكُوَرِ الْخَمْسِ حَمْلَ امْرَأَة. غیبت شیخ طوسی ص449 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: السُّفْيَانِيُّ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجُهُ فِي رَجَبٍ وَ مِنْ أَوَّلِ 👈 خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً سِتَّةُ أَشْهُرٍ يُقَاتِلُ فِيهَا فَإِذَا مَلَكَ الْكُوَرَ الْخَمْسَ مَلَكَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ لَمْ يَزِدْ عَلَيْهَا يَوْما. غیبت نعمانی ص229 همانطور که مشاهده نمودید در روایت اول از کلمه (ظهوره) استفاده شده ودر روایت دوم از عبارت (خروجه) استفاده شده است که این هم شاهدی دیگر است بر ادعای ما. 🔅 در روایت دیگری، ضمن ذکر علائم ظهور فرموده اند: (وَ ظُهُورُ الدَّجَّالِ يَخْرُجُ بِالْمَشْرِقِ مِنْ سِجِسْتَانَ 👈 و ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ . . .) منتخب الانوار المضیئه ص24 در حالی که روایات دیگر صحبت از سفیانی را به میان آورده است لذا این هم دلیلی دیگر بر یکسانی 👈 معنای (خروج) با (ظهور) است. (صفحه بعد) 📄👇👇👇 .
ـ📄👆👆👆 📌 محدثین گرانقدر هم با دیدن روایات مربوطه ولحاظ معنای لغوی کلمه (خروج)، در کتب خود بحث 👈 علائم ظهور 👉 را مطرح نموده و سپس روایات خروج و ظهور را ذکر کرده‌ وفرقی بین خروج و ظهور قائل نشده‌اند. به نمونه‌های زیر توجه فرمایید: 🔅 شیخ مفید می‌گوید: (فإنا نقول إن الأخبار قد جاءت عن أئمة الهدى من آباء الإمام المنتظر ع بعلامات تدل عليه قبل 👈 ظهوره . . . منها خروج السفیانی) الفصول العشرة ص121 ترجمه: پس همانا ما می‌گوییم که اخبار علامات از ائمه هدی از پدران امام منتظر (صلوات الله علیهم) وارد شده است که دلالت دارد بر او قبل از ظهورش . . . که از جمله آن علائم، خروج سفیانی است. 📌 بنابراین شیخ مفید هم علائم خروج قائم را همان علائم ایشان می‌داند وتفاوتی بین آنها قائل نیست. 🔅 مرحوم نعمانی بابی در کتاب غیبتش دارد به نام: (باب 14 ما جاء في العلامات التي تكون قبل قيام القائم ع و يدل على أن 👈 ظهوره يكون بعدها كما قالت الأئمة ع) ترجمه: باب 14 آنچه وارد گشته در علامات که قبل از قیام قائم است و دلالت دارد بر اینکه ظهورش بعد آن علامتهاست همانطور که ائمه فرموده‌اند. و پس از ذکر روایات علائم می‌گوید: (هذه العلامات التي ذكرها الأئمة ع مع كثرتها و اتصال الروايات بها و تواترها و اتفاقها موجبة ألا 👈 يظهر القائم إلا بعد مجيئها و کونها . . . ثم حققوا كون العلامات الخمس التي أعظم الدلائل و البراهين على 👈 ظهور الحق بعدها) غیبت نعمانی ص282 ترجمه: اين نشانهها كه امامان عليهم السّلام ذكر فرمودهاند با توجّه به فراوانى آن و به هم پيوستگى و تواتر آن روايتها و همقول بودن آنها (از حيث معنى) لازم مىسازد كه قائم عليه السّلام ظهور نكند مگر پس از فرا رسيدن و تحقّق آن نشانهها . . . سپس وجود نشانههاى پنجگانه را كه برترين دلائل و برهانها بر ظهور حقّ پس از آنها است مورد تأكيد و تصديق قرار دادهاند. 📌 پس باتوجه به عنوان باب و همچنین با توجه به سخنان مرحوم نعمانی در انتهای باب، به خوبی معلوم می‌گردد که ایشان هم علائم خروج را، همان علائم می‌دانند وتفاوتی بین👈 خروج و ظهور قائل نیستند. 🔅 در کتاب منتخب الانوار المضیئه ص174 اینگونه آمده است: (الفصل الحادي عشر في ذكر علامات 👈 ظهوره، و قد ورد عن آبائه ع ذكر علامات تتقدم على 👈ظهوره و تدل على 👈 ظهوره) ترجمه: فصل 11 در ذکر علامات ظهورش، به تحقیق وارد شد از پدرانش (صلوات الله علیهم) ذکر علاماتی که مقدم بر ظهورش بوده و دلالت بر ظهورش دارد. 📌 ایشان هم از این علائم به عنوان علائم یاد کرده و علائم خروج را، همان علائم می‌دانند وتفاوتی بین 👈 خروج و ظهور قائل نیستند. 🔅 در کتاب وافی هم این روایات تحت عنوان (باب 51 علامات 👈 ظهوره ع) گردآوری شده‌اند که مشخص می‌شود مولف کتاب، علائم خروج را همان علائم می‌دانند وتفاوتی بین 👈 خروج و ظهور قائل نیستند. الوافي ج2 ص443 🔅 مرحوم علامه مجلسی هم در بحارالانوار ج52ص181 می‌گوید: (باب 25 علامات 👈 ظهوره صلوات الله عليه من السفياني و الدجال و غير ذلك . . .) ترجمه: باب 25 علامات ظهورش که عبارت باشند از سفیانی و دجال و غیر آنها. 📌 در حقیقت مرحوم علامه مجلسی هم فرقی بین 👈 ظهور و خروج قائل نبوده و این علامات را بر علائم حضرتش حمل می‌کند. 🔅 در کتاب الزام الناصب اینگونه آمده است: (الفرع الثاني إخبار النبي صلّى اللّه عليه و آله و سلم و الأئمّة عليهم السّلام 👈 بعلامات الظهور) الزام الناصب ج2ص103 ترجمه: فرع دوم، اخبار پیامبر و ائمه (علیهم السلام) به علامات ظهور. 📌 در حقیقت مرحوم حائری هم فرقی بین و خروج قائل نبوده و این علامات را بر علائم حضرتش حمل می‌کند. 👈 وشواهد فراوان دیگری 👉 که به جهت اختصار از ذکر آنها صرف نظر می‌نماییم. 🔵 : 📌 کلمه در لغت به معنای قیام و لشکر کشی نبوده بلکه به معنای و بروز می‌باشد، خواه از مکانی باشد یا از حالتی. 📌 محدثین وعلماء هم خروج را به معنای ظهور دانسته که تصریحات آنان در بالا تقدیم عزیزان گردید. ـــــــــــــــــــــــــــــ 🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . . بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق. 💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که نماز جمعه را در چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️ اگر نکنی نثارت می گردد. وَ يَجْعَلُ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100] ☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 —ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>— صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش سیزدهم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/588) 📣 راه شناخت یمانی موعود از بخش قبل، محور بحث را بر شناخت علائم ونشانه‌های یمانی متمرکز نمودیم. نشانه‌هایی که در لابلای ذکر شده و از دو لب گهربار و مبارک چهارده معصوم ‌(صلوات الله علیهم اجمعین) خارج گردیده است. به اولین نشانه آن در بخش قبل ــــ که خروج یمانی از بود ــــ اشاره نمودیم و در این بخش به دومین نشانه مذکور در روایات در مورد یمانی می‌پردازیم. ☘ : همزمانی خروج یمانی با سفیانی در روایات معصومین زمان خروج یمانی و سفیانی و خراسانی، در یک سال و یک ماه و یک روز ذکر گردیده است. به روایت زیر دقت فرمایید: (عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْيَانِيِ وَ الْخُرَاسَانِيِ وَ الْيَمَانِيِ 👈 في سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ 👉 و لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَق) الارشاد ج2ص375 وبا مختصری تفاوت در غیبت شیخ طوسی ص446 ترجمه: امام صادق (صلوات الله علیه) : این سه ــــ سفیانی و خراسانی و یمانی ــــ در یک سال و یک ماه و یک روز است و پرچمی هدایتگرتر از پرچم یمانی در بین آن سه نیست زیرا او به حق دعوت می‌کند. ✅ بررسی: 1⃣ همانطور که در بخش قبل ذکر گردید، کلمه (خروج) به معنای شورش و قیام و لشکرکشی نبوده بلکه به معنای 👈 و می‌باشد، خواه از مکانی باشد یا از حالتی. بنابراین خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک روز، به معنای ظهور این سه در یک روز می‌باشد. مضافا اینکه در روایات هم از خروج سفیانی به ظهور تعبیر شده است که روایات مربوط در بخش هفتم و دوازدهم از نظر عزیزان گذشت وفقط اشاره وار آنها را مرور می‌کنیم: 🔅 عن الصادق (صلوات الله علیه): لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ 👈 ظهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ. غیبت نعمانی ص252 🔅 عنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْت أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) يَقُولُ إِنَّ السُّفْيَانِيَّ يَمْلِكُ بَعْدَ 👈 ظهُورِهِ عَلَى الْكُوَرِ الْخَمْسِ حَمْلَ امْرَأَة. غیبت شیخ طوسی ص449 🔅 و ظُهُورُ الدَّجَّالِ يَخْرُجُ بِالْمَشْرِقِ مِنْ سِجِسْتَانَ 👈 و ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ . . . منتخب الانوار المضیئه ص24 🔅 ثمَّ يَخْرُجُ السُّفْيَانِيُّ الْمَلْعُونُ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس وَ هُوَ مِنْ وُلْدِ عُتْبَةَ بْنِ أَبِي سُفْيَانَ 👈 فإِذَا ظَهَرَ السُّفْيَانِيُّ اخْتَفَى الْمَهْدِيُّ ثُمَّ يَخْرُجُ بَعْدَ ذَلِكَ. غیبت شیخ طوسی ص444 جهت توضیحات مربوط به هر حدیث، به بخشهای هفتم و دوازدهم در لینکهای زیر مراجعه فرمایید. لینک بخش هفتم: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/558 لینک بخش دوازدهم: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/588 📌 بنابر آنچه عرض شد، احمداسماعیل همبوشی نمی‌تواند مصداق یمانی واقعی باشد 👈 زیرا در روز ظهور او ــــ که حدودا 17 سال قبل می‌باشد ــــ خراسانی و سفیانی ننمودند. بنابراین احمداسماعیل بصری همبوشی، مدعی دروغینی بیش نیست. 2⃣ مضافا اینکه وی یمانی موعود را هم ندارد. نشانه اول این بود که یمانی باید از 👈 ظهور و خروج نماید و این درحالی است که احمد اسماعیل بصری همبوشی 👈 از شهر بصره ظهور نموده ولشکرکشی خود را هم از عراق معرفی نموده، نه از یمن. 😂 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
ـ📄👆👆👆 در پی این رسوایی آشکار بر اساس نشانه اول و دوم، مبلغین این فرقه پوشالی در صدد بازی با روایات ــــ مثل همیشه ــــ برآمده و توجیهات مضحکی را بیان نموده‌اند. ⛔️ بعضی از مبلغین مغرض این فرقه پوشالی می‌گویند: (این که گفته‌اند خروج این سه در یک روز است، یعنی خروج به سوی عراق. یعنی این سه در یک روز به سوی عراق خارج می‌شوند ولشکرکشی می کنند) ✅ واما پاسخ: 3⃣ اگر به فرض بپذیریم که خروج به معنای شورش وقیام ولشکرکشی می‌باشد، باید عرض کنیم که: خروج در این حدیث، و بوده ــــ یعنی کلمه (خروج) بدون قید ‌(الی العراق) ذکر گردیده است ــــ لذا این که گفته شود منظور از خروج، خروج به سوی عراق می‌باشد بدون دلیل بوده و سخن گزافی بیش نیست. 4⃣ مضافا اینکه باتوجه به روایات مربوطه، گزافه گویی این مبلغین مغرض آشکارتر می‌گردد زیرا در روایات، خروج یمانی مقیّد به 👈 و 👉 و از این منطقه ذکر شده وفرموده‌اند: (وَ خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ 👈 الْيَمَانِيِ مِنَ الْيَمَن . . .) کمال الدین ج1ص331 ترجمه: وخروج سفیانی از شام و 👈 یمانی از یمن. (ذُكِرَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع السُّفْيَانِيُّ فَقَالَ أَنَّى يَخْرُجُ ذَلِكَ وَ لَمَّا يَخْرُجْ كَاسِرُ عَيْنَيْهِ 👈 بصَنْعَاء) غیبت نعمانی ص277 ترجمه: در نزد امام صادق (صلوات الله علیه) سخن از سفیانی به میان آمد، حضرتش فرمودند: چگونه سفیانی خارج می‌شود در حالی که هنوز شکننده چشمان سفیانی از 👈 صنعاء خارج نشده است؟! در حالی که اگر مراد از خروج، خروج به سوی عراق باشد باید در روایات بالا می‌فرمودند: ⛔️ (وَ خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ 👈 الی العراق وَ الْيَمَانِيِ 👈 الی العراق) ⛔️ (ذُكِرَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع السُّفْيَانِيُّ فَقَالَ أَنَّى يَخْرُجُ ذَلِكَ وَ لَمَّا يَخْرُجْ كَاسِرُ عَيْنَيْهِ 👈 الی العراق) 🔵 : 📌 خروج به معنای بوده بنابراین ظهور این سه در یک روز می‌باشد. 📌 اینکه گفته شود (مراد از خروج، خروج به سوی عراق می‌باشد) سخن بی دلیل و گزافی است. مضافا اینکه در روایات، خروج را مقیّد به و نموده‌اند. 📌 تا کنون دو نشانه در شناخت یمانی موعود ذکر نمودیم که از این دو نشانه، بر شخص احمد اسماعیل همبوشی صدق نکرده و او را یکی از دروغین معرفی می نماید. 🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . . بر طبق روایات، ظهور یمانی از یمن بوده و و هم زمان با سفیانی می باشد. 💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که نماز جمعه را در چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️ اگر نکنی نثارت می گردد. وَ يَجْعَلُ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100] ☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .