eitaa logo
پیام رسان ولایت
75 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیک یـا رسـول اللـه ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ ای عزیزان حزب الهی ، حواستان خوب جمع باشد و خدا را همیشه در نظر داشته باشید . خدای ناکرده یک لحظه از خدا غافل نباشید ، نکند زرق و برق دنیا شما را از جهاد فی سبیل الله و کمک کردن به دیگران باز دارد که اگر امروز به این مسائل مهم اهمیت ندهید ، فردا دیر است . شهید مصطفی جمشیدیان ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : زیارتتان قبول باشد عزیزان. در این راه‌پیمائی مقدس، فرصت توجه و توسّل را از دست ندهید، و نیز فرصت تأمل و تفکر در مجاهدت سیدالشهداء علیه‌السلام و هدف آن و برکاتی را که خداوند به این فداکاری بزرگ عطا کرده است. آن هدف، باید هدف هر انسان مؤمن باشد. از خداوند توفیق و هدایت بخواهید و در راه آن هدف ثابت قدم بمانید. ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام محمدباقر علیه‌السلام : اَكثِر ذِكْرَ المَوتِ فَإِنَّهُ لَم یُكثرْ انسانٌ ذِكرَ المَوتِ اِلاّ زَهِدَ فی‌الدّنیا. زیاد به یاد مردن باش، کسی که زیاد به یاد مردن باشد مسلّماً از دنیا قطع علاقه خواهد کرد. بحار، ج ٧٣، ص ٦٤ ❅❁📖❁❅ یاد مرگ نیاز زندگی در دنیاست بهترین راه برای رفع تعلقهاست کم کردن علاقه ها در این دنیا کمک می کند به جان دادن ما سختی جان دادن در تعلقات آماده نباشیم داریم مکافات هُـوَ الَّــذِي خَلَقَكُــمْ مِــنْ تُـرابٍ بر میگردیم به خاک با شتاب خوش به حال شهیدان راه خدا که پشت پا زدند به زندگی دنیا اگر شهید نشوی حتما می میری زنده نیستی، متوفی نام میگیری شهید شدن کمال عقل است بدان خدایا شهادت را قـرار بده روزیمان آمین خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
🔰کاروان های شور و شوق و عشق و عَطش 💢مگر شما هر روز شاهد میدانهای با عظمت قتال با متجاوزین نیستید که به مرگ لبخند می‌زنند و معجزه می‌آفرینند. راستی این چه تحولی است که بر سراسر این کشور صاحب الزمان- روحی فداه- نور افشانی می‌کند و چه آتشفشانی است که منحرفان و کج‌اندیشان و بدخواهان را در خود فرو برده و ذوب می‌کند؟ 📅 امام خمینی(ره) | ۳ اسفند ۱۳۶۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | از مردم؛ برای مردم ✏️ رهبر انقلاب: ما حق نداریم با مردم رفتار از جایگاه استعلاء و استکبار برخورد کنیم و حرف بزنیم؛ ما کسی نیستیم. آنچه که هست متعلق به مردم است، اگر شأنی، شغلی، مقامی هم به ما داده شده، اولاً مردم دادند؛ ثانیاً داده شده برای اینکه به مردم خدمت بکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اومدنت با خودت ولی برگشتت با خودت نیست قابل توجه براندازان نامحترم... فکر خطا و آشوب رو از سرتون بیرون کنید.... 😄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ٢١٨ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ٢١٨ قرآن کریم 79 - و فرعون‌ ‌گفت‌: همه جادوگران‌ دانا و ماهر ‌را‌ پیش‌ ‌من‌ آرید 80 - و چون‌ جادوگران‌ آمدند، موسی‌ ‌به‌ ‌آنها‌ ‌گفت‌: آنچه‌ قرار ‌است‌ بیفکنید، بیفکنید 81 - چون‌ بیفکندند، موسی‌ ‌گفت‌: آنچه‌ آورده‌اید جادوست‌ و ‌خدا‌ ‌به‌ زودی‌ باطلش‌ می‌کند ‌که‌ ‌خدا‌ کار مفسدان‌ ‌را‌ ‌به‌ سامان‌ نمی‌رساند 82 - و ‌خدا‌ ‌با‌ کلمات‌ خویش‌ حق‌ ‌را‌ تثبیت‌ می‌کند، ‌هر‌ چند مجرمان‌ خوش‌ نداشته‌ باشند 83 - و جز گروهی‌ ‌از‌ فرزندان‌ قوم‌ موسی‌ ‌به‌ ‌او‌ ایمان‌ نیاوردند، ‌آن‌ ‌هم‌ ‌با‌ ترسی‌ ‌از‌ فرعون‌ و اشراف‌ وی‌ ‌که‌ مبادا عقوبتشان‌ کند ‌به‌ راستی‌ فرعون‌ ‌در‌ [‌آن‌] سرزمین‌ خیلی‌ سرکش‌ و ‌از‌ افراطکاران‌ ‌بود‌ 84 - و موسی‌ ‌گفت‌: ای‌ قوم‌ ‌من‌! ‌اگر‌ ‌به‌ ‌خدا‌ ایمان‌ آورده‌اید، فقط ‌بر‌ ‌او‌ توکل‌ کنید ‌اگر‌ سر تسلیم‌ دارید 85 - گفتند: تنها ‌بر‌ ‌خدا‌ توکل‌ کردیم‌ پروردگارا! ‌ما ‌را‌ مایه آزمون‌ و آزار قوم‌ ستمگر قرار مده‌ 86 - و ‌ما ‌را‌ ‌به‌ رحمت‌ خویش‌ ‌از‌ قوم‌ کافر رهایی‌ بخش‌ 87 - و ‌به‌ موسی‌ و برادرش‌ وحی‌ کردیم‌ ‌که‌ ‌برای‌ قوم‌ ‌خود‌ ‌در‌ مصر خانه‌هایی‌ ترتیب‌ دهید و خانه‌های‌ خویش‌ ‌را‌ [‌به‌ خاطر امنیّت‌] رو ‌به‌ روی‌ ‌هم‌ قرار دهید و نماز برپا دارید و مؤمنان‌ ‌را‌ مژده‌ ده‌ 88 - و موسی‌ ‌گفت‌: پروردگارا! تو فرعون‌ و مهترانش‌ ‌را‌ ‌در‌ زندگی‌ دنیا زینت‌ و مال‌ و منال‌ داده‌ای‌، پروردگارا، ‌تا‌ [بندگانت‌ ‌را‌] ‌از‌ راه‌ تو گمراه‌ کنند پروردگارا! اموالشان‌ ‌را‌ نابود و دل‌هایشان‌ ‌را‌ سخت‌ گردان‌ ‌که‌ ایمان‌ نیاورند ‌تا‌ عذاب‌ دردناک‌ ‌را‌ ببینند. 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❁ زیارت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها در روز یکشنبه : بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ اجعَل أوَّلَ یومی هذا فَلاحاً، وآخِرَهُ نَجاحاً، وأوسَطَهُ صَلاحاً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَلنا مِمَّن أنابَ إلَیک فَقَبِلتَهُ، وتَوَکلَ عَلَیک فَکفَیتَهُ، وتَضَرَّعَ إلَیک فَرَحِمتَهُ. خداوندا! آغاز این روزم را رستگاری و پایانش را پیروزی و میانش را خوبی و شایستگی قرار ده. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که به سوی تو باز می گردند و تو آنها را می پذیری، و بر تو توکل می کنند و تو برایشان بسنده هستی و به سوی تو تضرع می کنند و تو به آنها رحم می کنی. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ امام على عليه  السلام : فى صِفَةِ المُتَّقينَ ـ : بُعدُهُ عَمَّن تَباعَدَعَنهُ زُهدٌ وَنَزاهَةٌ وَدُنُوُّهُ مِمَّن دَنا مِنهُ لينٌ وَرَحمَةٌ لَيسَ تَباعُدُهُ بِكِبرٍ وَعَظَمَةٍ وَلا دُنُوُّهُ بِمَكرٍ وَخَديعَةٍ؛ در وصف پرهيزگاران، مى فرمايد: اگر از كسى دورى مى كند، به خاطر دنياگريزى و پاكدامنى است و اگر به كسى نزديك مى شود، از سر خوشخويى و مهربانى است، نه دورى كردنش از روى تكبر و نخوت است و نه نزديك شدنش از روى مكر و فريب. نهج البلاغه، خطبه 193 ❅❁📖❁❅ روز زیارت اميرالمؤمنين و حضرت زهراست یکشنبه های شما چقدر زيارتمان گواراست مهمان هستیم سر سفره ی پدری و مادری نیاز را از پدر و مادرمان خواستیم نه دیگری امروز با حدیث ز امیرالمومنین علیه السلام به نیکو کردن اخلاق داشته باشيم اهتمام مؤمن دوری نمی کند مگر برای پرهیز ها برای مسائل اخلاقی، رعایت حال انسانها مسخره کردن و مجادله را ترک می کند او در زندگی شخصی افراد نمی کند جستجو ارتباط برقرار می کند از روی دوستی و محبت دنبال کسب منافع نیست، باری به هر جهت دوری او نیست از روی تکبر و نخوت و غرور خودش را به دیگران تحمیل نمی کند به زور اگر نزدیک شود مکر و حیله ندارد در سرش دنبال شر نیست یا دنبال اثبات کردن خودش تولی و تبری یکی از مهمترین برنامه هاست چه همسایه باشد چه او که فامیل با ماست فَـإِنْ عَصَـوْكَ فَقُـلْ إِنِّــي بَـرِي‌ءٌ مِمَّــا تَعْمَلُـونَ توکلش هم بر خداست و نمی شود محزون الحمدلله خادم الرضا"ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره شعراء وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ «214» وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ «215» و خويشان نزديكت را هشدار ده. و براى مؤمنانى كه از تو پيروى كرده‌اند، بال خود را بگستر (و متواضع باش). فَإِنْ عَصَوْكَ فَقُلْ إِنِّي بَرِي‌ءٌ مِمَّا تَعْمَلُونَ «216» وَ تَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ «217» پس اگر سرپيچى كردند بگو: قطعاً من از آنچه انجام مى‌دهيد بيزارم. و بر (خداى) عزيز و مهربان توكّل كن. ┄┅❁📖نکته ها : پس از نزول آيه 214، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله بستگانش را به مهمانى فراخواند و بعد از پذيرايى، سخن خود را آغاز و آنان را از شرك و بت‌پرستى نهى فرمود. «1» كلمه‌ى «عشيرة»، شايد به خاطر معاشرت بستگان با يكديگر است كه در مورد خويشان بكار مى‌رود. در نيكى به ديگران (مانند ديدوبازديد، انفاق، وام، ارشاد و امربه معروف) نزديكان انسان مقدّمند. «أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ» «1». تفسير مجمع‌البيان. جلد 6 - صفحه 377 گشودن بال، در قرآن درباره‌ى دو مورد آمده است: يكى پيامبر براى مؤمنين؛ «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ» و ديگرى فرزند براى والدين، امّا در مورد فرزند كلمه‌ى «ذل» نيز آمده است. «وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ» «1» در آيه‌ى‌ «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» زنان نيز جزو مخاطبان بوده‌اند. «عَشِيرَتَكَ» شامل زن و مرد است و تفسير الميزان از طبرانى نقل كرده كه پيامبر صلى الله عليه و آله زنان را نيز دعوت كرده بود. ┄┅❁📖پیام ها : 1- پيوند خويشاوندى سبب مسئوليّت بيشترى مى‌شود. «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» 2- در مكتب وحى، همه‌ى مردم در برابر قانون خدا يكسانند ونزديكان پيامبر نيز مورد هشدار قرار مى‌گيرند. «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» 3- در تبليغ و نهى از منكر، اوّل از خود شروع كنيد؛ «فَلا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ» سپس نزديكان. «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» 4- ارشاد و تبليغ بايد با صراحت باشد. «وَ أَنْذِرْ» 5- روابط فاميلى نبايد مانع نهى از منكر باشد. «وَ أَنْذِرْ» 6- هشدار به نزديكان، زمينه‌ى پذيرش حقّ را در ديگران تقويت مى‌كند. (مردم مى‌گويند: اين حرف‌ها را به بستگان خود نيز مى‌زند). «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» 7- در ميان بستگان نيز اولويّت مطرح است. «الْأَقْرَبِينَ» 8- در بين بستگان به خاطر شناخت عميق واعتماد، زمينه‌ى پذيرش حقّ بيشتر است. «الْأَقْرَبِينَ» 9- هشدار بايد با سوز و محبّت همراه باشد. أَنْذِرْ ... وَ اخْفِضْ‌ 10- تواضع در برابر ياران، پيروان و زيردستان، از صفات لازم براى رهبر و مبلّغ است. «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ» 11- با مؤمنين تواضع، از مشركان برائت. «وَ اخْفِضْ‌- فَقُلْ إِنِّي بَرِي‌ءٌ» «1». اسراء، 24. جلد 6 - صفحه 378 12- در اهميّت تواضع همين بس كه خداوند پيامبر را به آن فرمان مى‌دهد. «وَ اخْفِضْ» 13- لازمه‌ى ايمان به خداوند، پيروى از پيامبر است. «لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» و نفرمود: «للمؤمنين» 14- مؤمنان، به قدرى مقام دارند كه رسول اللّه صلى الله عليه و آله مأمور به فروتنى در برابر آنان مى‌شود. «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» 15- ملاك برخوردها، ايمان و كفر است، نه فاميل بودن. (بستگانت را انذار ده ولى نسبت به مؤمنين تواضع كن). «أَنْذِرْ- وَ اخْفِضْ» 16- تواضع، تنها با زبان نيست، فروتنى در عمل نيز لازم است. «جَناحَكَ» 17- ميزان تولّى و تبرىّ، اطاعت از رسول خداست. «اتَّبَعَكَ‌- عَصَوْكَ» 18- تنفّر قلبى از كفر كافى نيست، اعلام قولى لازم است. «فَقُلْ» 19- كسى كه بر خداوند توكّل دارد مى‌تواند از عملكرد كفّار و بى‌اعتنايى بستگان اعلام برائت و تنفّر كند. «بَرِي‌ءٌ- وَ تَوَكَّلْ» 20- به كسى تكيه كنيم كه قدرتمند ودوستدار ما باشد. «وَ تَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیک یـا امیـرالمؤمنیـن السـلام علیک یـا فاطمــه الـزهـــــرا ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ هرگز نگذارید که دشمنان اسلام چه در داخل و چه در خارج به اسلام ضربه بزنند ، اگر دشمنان اسلام به این مملکت ضربه بزنند همه شما مسؤلید و خداوند همه شما را عذاب خواهد کرد . شهید عبداله روح اله ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : به جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها اعتنا نکنید، کار خودتان را بکنید. گاهی شما یک تصمیمی گرفته‌اید، تصمیم درستی است، یک عدّه خوششان نمی‌آید، جنجال میکنند؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، هزار متن در فضای مجازی تولید میکنند علیه آن اقدام شما؛ اگر اقدامتان اقدام سنجیده‌ و اندیشیده‌ای است و روی فکر تصمیم‌گیری شده، اعتنا نکنید، کار خودتان را انجام بدهید. گاهی اوقات میخواهند یک اقدامی را تحمیل کنند بر دولت که این کار را بکنید؛ باز آنجا یک وقت می‌بینید در فضای مجازی مثلاً چند هزار نوشته، نامه، متن منتشر میشود برای اینکه [شما را] وادار کنند؛ اینها گروه‌های فشارند؛ به اینها توجّه نکنید. ‌۱۴۰۲/۶/۸ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام على عليه  السلام : فى صِفَةِ المُتَّقينَ ـ : بُعدُهُ عَمَّن تَباعَدَعَنهُ زُهدٌ وَنَزاهَةٌ وَدُنُوُّهُ مِمَّن دَنا مِنهُ لينٌ وَرَحمَةٌ لَيسَ تَباعُدُهُ بِكِبرٍ وَعَظَمَةٍ وَلا دُنُوُّهُ بِمَكرٍ وَخَديعَةٍ؛ در وصف پرهيزگاران، مى فرمايد: اگر از كسى دورى مى كند، به خاطر دنياگريزى و پاكدامنى است و اگر به كسى نزديك مى شود، از سر خوشخويى و مهربانى است، نه دورى كردنش از روى تكبر و نخوت است و نه نزديك شدنش از روى مكر و فريب. نهج البلاغه، خطبه 193 ❅❁📖❁❅ روز زیارت اميرالمؤمنين و حضرت زهراست یکشنبه های شما چقدر زيارتمان گواراست مهمان هستیم سر سفره ی پدری و مادری نیاز را از پدر و مادرمان خواستیم نه دیگری امروز با حدیث ز امیرالمومنین علیه السلام به نیکو کردن اخلاق داشته باشيم اهتمام مؤمن دوری نمی کند مگر برای پرهیز ها برای مسائل اخلاقی، رعایت حال انسانها مسخره کردن و مجادله را ترک می کند او در زندگی شخصی افراد نمی کند جستجو ارتباط برقرار می کند از روی دوستی و محبت دنبال کسب منافع نیست، باری به هر جهت دوری او نیست از روی تکبر و نخوت و غرور خودش را به دیگران تحمیل نمی کند به زور اگر نزدیک شود مکر و حیله ندارد در سرش دنبال شر نیست یا دنبال اثبات کردن خودش تولی و تبری یکی از مهمترین برنامه هاست چه همسایه باشد چه او که فامیل با ماست فَـإِنْ عَصَـوْكَ فَقُـلْ إِنِّــي بَـرِي‌ءٌ مِمَّــا تَعْمَلُـونَ توکلش هم بر خداست و نمی شود محزون الحمدلله خادم الرضا"ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | اگر مقاومت کردید، قله را فتح خواهید کرد ✏️ برشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در پایان دیدار مراسم عزاداری اربعین حسینی. ۱۴۰۲/۶/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
«وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلی‏ کَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً» (اسرا،۷۰) ترجمه:و حقّا که ما فرزندان آدم را ( به وراثت از پدر به وسیله نعمت‎های مادّی و معنوی ) کرامت و شرافت بخشیدیم ، و آنها را در خشکی و دریا ( بر مرکب‎های مناسب هر یک ) سوار کردیم و آنها را از انواع پاکیزه‎ها ( چیزهایی که ملایم طبع آنهاست ) روزی کردیم ، و آنها را بر بسیاری از آفریده‎های خود ( از جانداران و اجنّه و اغلب فرشته‎ها ) برتری کامل دادیم. 🕋 | می خواهم خودت، خودت را بسازی! 🔹️[خداوند می‎فرماید که ما] کمک‎هایی به انسان کردیم تا بتواند به هدف مطلوب [خلقت] برسد. چرا [خداوند] مزایایی [مانند اراده و اختیار] را به انسان داده است؟ 🔹️زیرا هدفی از خلقت داشته که [برای تحققش] انسان باید با اراده خودش، [پیش برود] و اگر با [انتخاب و] اراده، [رشد نکند]، آن چیزی که خدا میخواهد، نمی‎شود. اصلا خدا می‎خواهد که انسان، خودش خودش را بسازد. 🔺️ بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ 💠 @mesbahyazdi_ir
انسان شناسی ۳۱۱.mp3
11.46M
۳۱۱ | ※ آدمای ثروتمند و اشرافی از نگاه ما با ※ آدمای ثروتمند و اشرافی از نگاه خدا متفاوتند. چرا معیارهای ما و خدا باهم متفاوتند؟ چجوری میشه در نگاه خدا، اشرافی و ثروتمند بود؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @ostad_shojae | montazer.ir
روضه خانگی - حضرت عباس(ع) - 1660.mp3
10.38M
🎙به یک طرف تب و تاب خیام دیدنی است... 🔻روضه (ع) ⏱ | 11:07 👤کربلایی سید 💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی @RozeKhanegee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ٢١٩ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ٢١٩ قرآن کریم 89 - فرمود: دعای‌ ‌شما‌ دو تن‌ اجابت‌ شد، ‌پس‌ استقامت‌ کنید و ‌به‌ راه‌ جاهلان‌ نروید 90 - و بنی‌ اسرائیل‌ ‌را‌ ‌از‌ دریا عبور دادیم‌ ‌پس‌ فرعون‌ و سپاهش‌ ‌از‌ سر ظلم‌ و تجاوز ‌آنها‌ ‌را‌ دنبال‌ کردند، ‌تا‌ چون‌ غرق‌ شدنش‌ ‌در‌ رسید، ‌گفت‌: ایمان‌ آوردم‌ ‌که‌ هیچ‌ معبودی‌ نیست‌ جز همان‌ ‌که‌ بنی‌ اسرائیل‌ ‌به‌ ‌او‌ ایمان‌ آوردند و ‌من‌ ‌از‌ تسلیم‌ شدگانم‌ 91 - آیا حالا [ایمان‌ می‌آوری‌!] ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ پیش‌ ‌از‌ ‌این‌ نافرمانی‌ کردی‌ و ‌از‌ تباهکاران‌ بودی‌ 92 - ‌ما امروز پیکرت‌ ‌را‌ [‌از‌ آب‌] می‌رهانیم‌ ‌تا‌ عبرت‌ آیندگان‌ شوی‌، و همانا بسیاری‌ ‌از‌ مردم‌ ‌از‌ آیت‌های‌ ‌ما بی‌خبرند 93 - ‌به‌ راستی‌ ‌ما بنی‌ اسرائیل‌ ‌را‌ ‌در‌ جایگاهی‌ راستین‌ و شایسته‌ جای‌ دادیم‌ و ‌از‌ نعمت‌های‌ پاکیزه‌ روزیشان‌ کردیم‌ ‌پس‌ ‌آنها‌ اختلاف‌ نکردند مگر ‌پس‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌که‌ علم‌ برایشان‌ حاصل‌ شد همانا پروردگار تو روز قیامت‌ ‌در‌ باره‌ی‌ آنچه‌ اختلاف‌ می‌کردند میانشان‌ حکم‌ خواهد کرد 94 - و ‌اگر‌ ‌در‌ آنچه‌ ‌به‌ سوی‌ تو نازل‌ کرده‌ایم‌ تردید داری‌، ‌از‌ ‌آنها‌ ‌که‌ کتاب‌ [آسمانی‌] پیش‌ ‌از‌ تو ‌را‌ می‌خوانند سؤال‌ کن‌، [بدان‌ ‌که‌] حق‌ ‌از‌ جانب‌ پروردگارت‌ ‌به‌ سوی‌ تو آمده‌ ‌است‌، ‌پس‌ ‌از‌ تردید کنندگان‌ مباش‌ 95 - و ‌از‌ کسانی‌ ‌که‌ آیات‌ ‌خدا‌ ‌را‌ تکذیب‌ کردند مباش‌ ‌که‌ ‌از‌ زیانکاران‌ می‌شوی‌ 96 - همانا کسانی‌ ‌که‌ سخن‌ پروردگارت‌ (وعده‌ی‌ عذاب‌) ‌در‌ باره‌ی‌ ‌آنها‌ تحقق‌ یافته‌ ‌است‌ ایمان‌ نمی‌آورند، 97 - گرچه‌ ‌هر‌ گونه‌ معجزه‌ای‌ برایشان‌ می‌آمد [ایمان‌ نمی‌آوردند] ‌تا‌ ‌این‌ ‌که‌ عذاب‌ دردناک‌ ‌را‌ ببینند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁زیارت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در روز دوشنبه السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِفْوَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِرَاطَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَيَانَ حُكْمِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَاصِرَ دِينِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْبَرُّ الْوَفِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْأَمِينُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَالِمُ بِالتَّأْوِيلِ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْهَادِى الْمَهْدِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الطَّاهِرُ الزَّكِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا التَّقِىُّ النَّقِىُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْحَقُّ الْحَقِيقُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الشَّهِيدُ الصِّدِّيقُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ. ❁ زیارت امام حسین علیه السلام در روز دوشنبه السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِينَ، أَشْهَدُ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَعَبَدْتَ اللّٰهَ مُخْلِصاً، وَجَاهَدْتَ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّىٰ أَتَاكَ الْيَقِينُ، فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنِّى مَا بَقِيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ، وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ ،أَنَا يَا مَوْلَاىَ مَوْلىً لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ، سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، وَظَاهِرِكُمْ وَبَاطِنِكُمْ، لَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ تَعالىٰ مِنْهُمْ، يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ، يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، هٰذا يَوْمُ الإِثْنَيْنِ وَهُوَ يَوْمُكُما وَبِاسْمِكُما وَأَنَا فِيهِ ضَيْفُكُما، فَأَضِيفانِى وَأَحْسِنا ضِيَافَتِى، فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِيفَ بِهِ أَنْتُمَا، وَأَنَا فِيهِ مِنْ جِوارِكُما فَأَجِيرانِى، فَإِنَّكُمَا مَأمُورانِ بِالضِّيافَةِ وَالْإِجارَةِ، فَصَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكُمَا وَآلِكُمَا الطَّيِّبِينَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه سلام الله علیها در روز دوشنبه : بسم الله الرحمن الرحیم  اللّهُمَّ إنّی أسأَلُک قُوَّةً فی عِبادَتِک، وتَبَصُّراً فی کتابِک، وفَهماً فی حُکمِک. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، ولا تَجعَلِ القُرآنَ بِنا ماحِلاً، وَالصِّراطَ زائِلاً، ومُحَمَّداً(ص) عَنّا مُوَلِّیاً. خداوندا! از تو توانی برای عبادت تو و بصیرتی در کتاب تو و فهمی در حکم تو درخواست می کنم. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و قرآن را برای ما بی حاصل قرار مده و ما را [از روی] صراط ساقط مکن و محمّد(ص) را از ما رویگردان مساز. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ امام حسن مجتبی علیه السلام: سیاست، رعایت حقوق خدا، زندگان و اموات است. اما حق خداوند: انجام دادن فرائض (واجبات) و دوری کردن (محرّمات) از آنچه ما را نهی کرده است. اما حقوق زندگان: این که وظیفه خود را نسبت به مردم انجام دهی و هرگز از خدمت به جامعه خود باز نمانی، همان طوری که زمامدار با تو با صداقت رفتار می کند تو هم باید با حقیقت و اخلاص رفتار نمایی و چون اقوام و بستگانت از راه راست منحرف شدند، آنها را به راه راست رهنمون باشی. اما حقوق اموات: آن است که از خوبیهای آنان سخن گویید و از زشتی هایشان چشم پوشی کنید، زیرا برای آنان خداوندی است که حساب آنها را رسیدگی خواهد کرد. الحیاة(ترجمه احمد آرام)، ج ۶، ص ۶۲۰، ❅❁📖❁❅ روز دوشنبه است روز زیارتی دو امام ما دست خالی رد نمی کنند کریمان شما را اول سلام میدهیم با عرض ارادت و ادب توسل میکنیم دست بر نمیداریم از طلب بخواهیم هدایت کنند در همه جا ما را اشتباه تصمیم نگیریم در امور و کارها سیاست را بببنید در کلام امام مجتبی توجیه گناه است بعضی سیاسی کاریها سیاست را ببنیم در بیان و رفتار رهبر ظلم و ستم روا ندانیم در حق یکدیگر بیان فرمودند رهبری اسم رمز دولت‌ها کار برای رضای خدا، خدمت به مردم ما این سیاست است نه تیم و گروه بازی کلی گناه را انجام دهی برای رفیق بازی وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْمِيزانَ، برایتان لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ، نه امتیاز طلبان سیاست علی را اجرا کنیم نه معاویه ها وقتی ظالم هستی ، نیستی ولایی شما يا علی خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره حدید لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْمِيزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ «25» همانا ما پيامبرانمان را با معجزات و دلايل آشكار فرستاديم و همراه آنان كتاب (آسمانى) و وسيله سنجش فرو فرستاديم تا مردم به دادگرى برخيزند و آهن را كه در آن نيرويى شديد است و منافعى براى مردم دارد فرو آورديم (تا از آن بهره گيرند) و تا خداوند معلوم دارد چه كسى او و پيامبرانش را به ناديده و در نهان يارى مى‌كند. همانا خداوند، قوى و شكست‌ناپذير است. «1». نهج‌البلاغه، نامه 53. «2». بحار، ج 78، ص 53. جلد 9 - صفحه 486 ┄┅❁📖نکته ها : مراد از «البينات»، معجزاتِ روشنگر است كه حجّت را بر مردم تمام مى‌كند و مراد از «الْكِتابَ»، وحى آسمانى است كه بايد مكتوب شود و كتاب گردد. مراد از «ميزان»، يا همين ترازوى مورد استفاده در داد و ستدهاست كه نماد قسط و عدالت است و يا قوانين شريعت كه معيار سنجش حق از باطل است و يا عقلِ بشر، كه ميزان شناخت نيك از بد است. «1» مراد از انزال آهن در «أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ»، شبيه انزال چهارپايان در «أَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعامِ ثَمانِيَةَ أَزْواجٍ» «2» مى‌باشد. زيرا بر اساس آيه‌ى‌ «وَ إِنْ مِنْ شَيْ‌ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ» «3» منشأ وجودى هر چيز نزد خداوند است و او هر موجودى را پس از تعيين حدود وجوديش، به اين عالم مى‌آورد، كه اين خود نوعى نزول است. «4» مراد از يَنْصُرُهُ‌ ... بِالْغَيْبِ‌ آن است كه خداى ناديده و رسولان او را بى آنكه ديده باشند يارى كنند و روشن است كه مراد از يارى خدا، يارى دين اوست كه توسط رسولان به مردم ابلاغ شده است. بهره‌گيرى از آهن، بارها در قرآن مطرح شده است. ذوالقرنين براى ساختن سد معروف خود، از مردم، آهن تقاضا كرد. نرم شدن آهن در دست حضرت داود، يكى از نعمت‌هاى ويژه خداوند به اوست، «أَلَنَّا لَهُ الْحَدِيدَ» «5» در اين آيه نيز براى آهن كلمه منافع به كار رفته است، در قيامت نيز برخى ابزار عذاب مجرمان از آهن است. «وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِيدٍ» «6» ┄┅❁📖پیام ها : 1- در مديريّت به هر كس مسئوليّت مى‌دهيم بايد ابزار كار او را در اختيارش قرار دهيم. أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ ... الْكِتابَ وَ الْمِيزانَ‌ 2- در مديريّت صحيح، راهنمايى از مدير، و عمل از مردم است. أَرْسَلْنا ... الْكِتابَ‌ «1». تفسير الميزان. «2». زمر، 6. «3». حجر، 21. «4». تفسير الميزان. «5». سبأ، 10. «6». حج، 22. جلد 9 - صفحه 487 وَ الْمِيزانَ‌ ... لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» 3- عدالت واقعى در سايه قانون و رهبر الهى است. رُسُلَنا ... الْكِتابَ‌ ... لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 4- فلسفه نبوّت، ايجاد عدالت است. أَرْسَلْنا رُسُلَنا ... لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 5- بعد از اتمام حجّت از طرف خداوند، مسئوليّت با مردم است كه براى عمل و اجرا بپاخيزند. أَرْسَلْنا ... أَنْزَلْنا ... لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 6- عدالت در تمام ابعاد مطلوب است. «بِالْقِسْطِ» مطلق آمده كه شامل همه چيز مى‌شود. «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» 7- تمام انبيا، يك هدف دارند. أَرْسَلْنا رُسُلَنا ... لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 8- مردم بايد حكومت و تشكيلات داشته باشند تا بتوانند براى قسط بپاخيزند و جلو طغيانگران را بگيرند. «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» 9- اول كار فرهنگى و تربيتى، بعد اعمال قدرت و تنبيه. أَنْزَلْنا ... الْكِتابَ وَ الْمِيزانَ‌ ... وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ 10- جامعه به سه قوه نياز دارد: مقنّنه، «الْكِتابَ»، قضائيّه‌ «الْمِيزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» و مجريّه. «أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ» 11- با موانع گسترش عدالت، بايد برخورد شديد كرد. «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ» 12- پذيرش دعوت انبيا در حقيقت نصرت خداست. «وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ» 13- حمايت از دين و اولياى خدا، زمانى ارزش دارد كه از باطن دل و طيب نفس باشد. «مَنْ يَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَيْبِ» 14- گمان نكنيم خداوند به نصرت ما محتاج است. لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ‌ ... إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ تفسير نور(10جلدى)، ج‌9، ص:  ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄