هدایت شده از علیرضا پناهیان
▪️اگر گمان کنیم بدون «اصلاح سیاسی جامعه» میشود به معنویت رسید، در اشتباهیم
▪️هدف انبیا تزکیۀ مردم است اما تا موانع سیاسی برطرف نشود عموم مردم به این هدف نمیرسند
▪️هرچه دینگریزی در جوامع دیده میشود، اولاً مقصّرش سیاسیون و مدیریتهای خرد و کلان هستند
🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) - ج۲
➖ شاید بعضیها از صحبتهای ما به اشتباه اینطور برداشت کنند که ما سیاست را هدف نهایی انبیا میدانیم! تردیدی نیست که هدف نهایی انبیا، رساندن مردم به اوج عبودیت، تقرّب، تزکیه و اخلاق است، ولی معمولاً سیاسیون مانع این راه هستند و تا موانع سیاسی از بین نرود، نمیشود برای عموم جامعه، زمینۀ معنویت و تقرب به خدا را فراهم کرد.
➖ البته همیشه عدهای از نخبگان معنوی هستند که حتی در شرایط بد سیاسی هم میتوانند خودشان را به خدا برسانند؛ اما عموم جامعه تا مشکلات سیاسی حل نشود نمیتوانند به خدا تقرب پیدا کنند.
➖ هدف قیام فاطمه(س) نهایتاً تقرّب بود ولی عملاً علیه موانع سیاسی بود. کارکرد ولایت هم در درجۀ اول این است که موانع سیاسی را برطرف کند. درگیریهای پیامبر(ص) هم برای این بود که موانع سیاسی را برطرف کند.
➖ امروز هرمقدار دینگریزی در جامعۀ ما و حتی در جامعۀ جهانی دیده میشود، در درجۀ اول مقصّرش مسائل سیاسی، اشخاص سیاسی و مدیریتهای خرد و کلان هستند.
➖ اگر مدیریت در جامعۀمان اصلاح بشود و فضای سیاسی جامعه سالم بشود بهطوری که از آن، مدیریتهای خوب در بیاید و خدمت به مردم بهخوبی انجام شود، اکثر دینگریزیها برطرف خواهد شد.
➖ هنوز در جامعۀ ما نقش سیاست در تحقق معنویت در جامعه، زیاد روشن نیست. لذا مردم موقع رأی دادن، زیاد انتظار ندارند فرد مورد نظرشان، آدم باتقوایی باشد و اگر از او بیتقوایی دیدند میگویند «عیبی ندارد!» چون نمیدانند بیتقوایی در عرصۀ سیاست، سمّ مهلک است.
➖ اگر تصور کنیم بدون اصلاح سیاسی جامعه و برداشتن موانع سیاسی، میشود به معنویت و عمق عرفان و بصیرت رسید، واقعاً در اشتباه هستیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷
👈🏼 متن کامل:
Panahian.ir/post/6630
@Panahian_ir
امیرمؤمنان علیه السلام :
«وَ إِنَّ سُبْحَانَهُ أَعْلَمُ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ، وَلکِنْ لِتَظْهَرَ الاَْفْعَالُ الَّتِی بِهَا یُسْتَحَقُّ الثَّوَابُ وَالْعِقَابُ.»
هر چند خدا از خود آنها به آنها داناتر است، لیکن ابتلا و امتحان برای آن است که کردارهایی که شایسته پاداش و کیفر است [به خود ایشان] آشکار گردد.
نهج البلاغه ، حکمت ۹۳
🍃🌹🍃
خداوند داناست به حال ما اما
ابتلا و آزمایش می دهد ما را
تا خودمان متوجه شویم چرا
شایسته پاداش یا کیفریم مـا
قـالَ إِنَّ اللـَّهَ مُبْتَلِيكُــمْ بِنَهــَرٍ
تا ساخته شویم در سختی ها
اگر که بودیم همراه تسلیم خدا
انقلابی می مانیم تا پایان راه
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
استاد قرائتی حفظه الله
سوره بقره
«249» فَلَمَّا فَصَلَ طالُوتُ بِالْجُنُودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَ مَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جاوَزَهُ هُوَ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قالُوا لا طاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ
پس هنگامى كه طالوت، سپاهيان را با خود بيرون برد، به آنها گفت:
خداوند شمارا به يك نهر آب آزمايش مىكند، پس هر كه از آن بنوشد از من نيست و هركس از آن نخورد از من هست، مگر آنكه با دست، مشتى برگيرد (و بياشامد.) پس (همين كه به نهر آب رسيدند،) جز اندكى همه از آن نوشيدند، سپس هنگامى كه او و ياوران با ايمان او از آن نهر گذشتند، (و دشمن را ديدند) گفتند: امروز ما توانايى مقابله با جالوت و سپاهيان او را نداريم. امّا آنها كه اعتقاد داشتند خدا را ملاقات خواهند كرد (و به روز قيامت ايمان داشتند) گفتند: چه بسا گروهى اندك كه با اذن خدا بر گروهى بسيار پيروز شدند و خداوند با صابران (و استقامت كنندگان) است.
🍃🌹نکته ها :
كلمه «جنود» جمع «جُند» به معناى لشكر است و حضور چندين لشكر بعد از اعراض گروههايى از مردم، نشانه كثرت جمعيّت آنان است.
اين آيه خبر از مردودى گروه زيادى از بنىاسرائيل مىدهد كه از صحنه آزمايش نوشيدن آب و تحمل تشنگى، سربلند بيرون نيامدند. امّا اين گروه باقيمانده، آزمايش ديگرى داشتند
كه آزمايش روحى و معنوى بود. وقتى آنان با سپاه انبوه جالوت مواجه شدند، گفتند: ما توانايى مقابله با اين سپاه مسلح را نداريم. ولى آنهايى كه به روز قيامت ايمان داشتند، گفتند: پيروزى به دست خداست، اى بسا گروههاى اندك كه به اذن خداوند بر سپاهيان بزرگ پيروز مىشوند.
پيروزى در يك مرحله از آزمايش، كافى نيست. افرادى در بعضى از مراحل موفق مىشوند، ولى در مرحلهاى ديگر شكست مىخورند. در اين داستان گروهى رهبر را به خاطر فقر نپذيرفتند، گروهى در آزمايش شكم، شكست خوردند و گروهى در مواجهه و برخورد با دشمن خود را باختند.
طالوت در ابتدا جمعيّت را به خود نسبت نداد و نفرمود: «جنوده»، بلكه فرمود: «بالجنود» گرچه لشكريان انبوه بودند و فرماندهى او را پذيرفتهاند، ولى هنوز ميزان فرمانبرى آنان را آزمايش نكرده است، ولى بعد از آزمايش، به خود نسبت مىدهد. «فَإِنَّهُ مِنِّي»
حساب دو گروه روشن است، هر كس ننوشد قطعاً خودى است و هر كس بنوشد قطعاً بيگانه است، ولى كسانى كه با مشت نوشيدند، نه خودى هستند و نه بيگانه. بايد آنان را نه مأيوس كرد ونه مشمول الطاف. لذا براى «مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ» نه كلمه «منّى» بكار رفته ونه فَلَيْسَ مِنِّي.
امام باقر عليه السلام مىفرمايد: افرادى كه تا آخر كار به طالوت وفادار ماندند، سيصد و سيزده نفر بودند.
كسانى كه دستشان به اموال مردم يا اموال دولتى رسيد، ولى با كرامت وزهد از كنارش گذشتند و حرص و طمع آنان را آلوده نكرد، حزب اللّهى هستند و كسانى كه دست درازى كرده و به اصطلاح پشت خود را با ذخيره آن اموال مىبندند، مؤمن واقعى نيستند. «فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَ مَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي»
🍃🌹پیام ها :
1- يكى از وظايف فرمانده نظامى آن است كه نيروهاى رزمى را از تماشاچيان جدا سازد.
2- يكى از راههاى آزمايش، ممنوعيّتهاى موسمى است. راحت طلبى و عدم تحمل فشارها و سختىهاى موسمى و موقّتى، با سلحشورى سازگاری ندارد.
3- قبل از برخورد و مقابله با دشمن، بايد تمرين مقاومت كرد.
4- مدير بايد نيروهاى غير مفيد را طرد كند.
5- تسليم فرمانده بودن، رمز موفقيّت است.
6- حسابِ نيازِ ضرورى، از حسابِ رفاه كامل جداست.
7- كسانى كه از ميدان امتحان پيروز بيرون آيند، اندك هستند.
8- انقلابى بودن مهم نيست، انقلابى ماندن مهم است. در اين ماجرا شعار دهنده بسيار بود، ولى آنان كه در آزمايشات موفق شدند، اندك بودند.
9- ايمان به معاد و وعدههاى الهى، توانايى ايستادگى در برابر سختىها و مشكلات را ايجاد مىكند.
10- ايمان، درجاتى دارد. با اينكه گروهى همراه با طالوتبودند و به او ايمان داشتند و از نوشيدن آب هم گذشتند؛ «آمَنُوا مَعَهُ» ولى هر مؤمنى رزمنده نيست، تنها مؤمنانى رزمنده هستند كه به لقاء اللّه ايمان داشته باشند.
11- فراوانى عِدّه و عُدّهى دشمن در برابر ارادهى خداوند چيزى نيست.
12- نيروهاى كيفى هرچند اندك باشند، برنيروهاى كمّى برترى دارند.
13- مؤمن مخلص، پيروزى را از خدا مىداند.
14- مسلمانان اگر صبور و پايدار باشند، نبايد از زيادى دشمن هراس داشته باشند. زيرا خداوند با صابران است.
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰〰
〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
سید شهیدان اهل قلم
تقوا است که انسان را به اخلاص می رساند و با اخلاص درهای حکمت نیز بر قلب گشوده می شود.
شهید سید مرتضی آوینی
〰〰〰🇮🇷🌹🍃
امام خامنه ای مد ظله العالی :
گزارش آمده که روحانی عقیدتی، سیاسی در یکی از دستگاهها، خودش ماشین دارد، ولی ماشین دولتی سوار میشود! من نوشتم که حق ندارد این کار را بکند. برای من جواب آمد که این کار رویه است و همه میکنند! این آقا خودش یک ماشین دارد، که برای خودش لازم است؛ یکی هم خانمش دارد و نمیشود که خانمش از این ماشین استفادهکند! عجب! این چه حرفی است؟
من الان اعلام میکنم و قبلاً هم نوشتم و این را گفتم که آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند، حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند. اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ ماشین دولتی یعنی چه؟ واللَّه اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمیگرفتم که مرتب ملاحظهی جهات امنیتی را توصیه میکنند، بنده با ماشین پیکان بیرون میآمدم.
۲۳/۵/۱۳۷۰
🍃🌹🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
امیرمؤمنان علیه السلام :
«وَ إِنَّ سُبْحَانَهُ أَعْلَمُ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ، وَلکِنْ لِتَظْهَرَ الاَْفْعَالُ الَّتِی بِهَا یُسْتَحَقُّ الثَّوَابُ وَالْعِقَابُ.»
هر چند خدا از خود آنها به آنها داناتر است، لیکن ابتلا و امتحان برای آن است که کردارهایی که شایسته پاداش و کیفر است [به خود ایشان] آشکار گردد.
نهج البلاغه ، حکمت ۹۳
🍃🌹🍃
خداوند داناست به حال ما اما
ابتلا و آزمایش می دهد ما را
تا خودمان متوجه شویم چرا
شایسته پاداش یا کیفریم مـا
قـالَ إِنَّ اللـَّهَ مُبْتَلِيكُــمْ بِنَهــَرٍ
تا ساخته شویم در سختی ها
اگر که بودیم همراه تسلیم خدا
انقلابی می مانیم تا پایان راه
ان شاءالله
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
〰〰〰〰〰🇮🇷🌹🍃
اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
allah-allah-music-.mp3
622.4K
همه جا کفر و دروغ ، همه جا ظلم و ستم
چهره مردم شهر همگی آیه ی غم
الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله
قصرها قصر بلا حاکمش تشنه ی خون
مردم شهر فقیر همه در بند و زبون
حق شان قسمت گرگ، فرش شان خاک زمین
همه در رنج و عذاب ، حاکمش کاخ نشین
الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله
در جواب یک ندا خلقی آمد به خروش
گفت هان ای زن و مرد جامه ی رزم بپوش
روز قیام است و جهاد ، کشتن دیو بد نهاد
رسالت محمد است، از تو جهان بر تو معاد
خلق بیدار شدند همه آماده ی جنگ
سینه ها مثل سپر جلوی تیر و تفنگ
الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله
همه آماده ی رزم ، بی هراس از غم نان
نقش بست روی زمین خون هر پیر و جوان
روز قیام است و جهاد کشتن دیو بد نهاد
رسالت محمد است ، از تو جهاد از تو جهاد
کاخ ابلیس زمان گشت ویران و خراب
آرزوهای محال همه شد نقش بر آب
الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله
کسب آزادی و حق شد قیام زن و مرد
نه مسلسل نه تفنگ چاره ی کار نکرد
رمز پیروزی خلق عزم چون آهن ماست
دین خون شهدا همه در گردن ماست
الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله ، الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله
هدایت شده از الحقنی بالصالحین«یرتجی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑اسکرین شات بگیر !
و هر شهیدی که توی عکس افتاد . برایش ۱۰ صلوات بفرستید.....
.
.
شاید آن دنیا شفاعتمان کنند ...
#شهدا #شهادت
#شهدا_شرمنده_ایم
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ راهی جز حسین(ع) نیست ...
#شب_جمعه
@Panahian_ir
هدایت شده از زنان منتظر تا فتح فلسطین وقدس لبیک یا خامنه ای🇮🇷🇸🇩
Komeil.Karimi_YasDL.com.mp3
37.45M
📖 دعای کمیل
🎤 با نوای حاج محمود کریمی