eitaa logo
پیام رسان ولایت
74 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول اكرم صلى الله عليه و آله : أَلا اُخبِرُكُم بِأَهلِ النّارِ؟ كُلُّ عُتُلٍّ جَوّاظٍ مُستَكبِرٍ؛ آيا شما را از اهل دوزخ آگاه نكنم؟ هر درشتخوىِ خشنِ متكبّر. کتاب العین،ج6،ص170 🍃🕊🍃 می خواهید بشناسید اهالی دروزخ را هر درشتخویِ خشنِ متکبر با انسانها شبیه زبانه آتش جهنم اخلاق ایشان می سوزاند خود‌شان و اطرافیانشان وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى اما متقی را از آتش نجات می دهد خدا درست کنیم اخلاق و رفتار خودمان مردم که نیستند برده و کارفرمایمان هیچ فرقی هم ندارید با دیگران شما اگر پولداری خودت می خـوری همه را چه منت می گذارید بر سر بندگان خدا بیشتر درد سر بوده اید برای مردم شما روزی هم بوده دسترنج زحمت خودشان هر کاری کرده بودند در میامد روزیشان نانی که داخل خون زند خوردند مظلومها چونکه آقا بالاسری کردید برایشان تا حالا هر جایی که باشند افراد خود بزرگ بین گروهی در آزارند از دست ایشان به یقین خدایا اگر قابل هدایتند، هدایتشان بفرما اگر نه کوتاه کن دستشان را ز کار مردم ما ان شاء الله خادم الرضا "ع"
〰️〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره لیل إِنَّ عَلَيْنا لَلْهُدى‌ «12» وَ إِنَّ لَنا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولى‌ «13» فَأَنْذَرْتُكُمْ ناراً تَلَظَّى «14» لا يَصْلاها إِلَّا الْأَشْقَى «15» الَّذِي كَذَّبَ وَ تَوَلَّى «16» وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى «17» الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى «18» وَ ما لِأَحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ تُجْزى‌ «19» إِلَّا ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلى‌ «20» وَ لَسَوْفَ يَرْضى‌ «21» «12» همانا هدايت (مردم) بر عهده ماست. «13» و بى شك آخرت و دنيا از آنِ ماست. «14» پس شما را از آتشى كه زبانه مى‌كشد بيم دادم. «15» (آتشى كه) جز بدبخت‌ترين افراد در آن در نيايد. «16» همان كه (حق را) تكذيب كرد و روى بر تافت. «17» ولى با تقواترين مردم از آن آتش دور داشته خواهد شد. «18» همان كه مال خود را مى‌بخشد تا پاك شود. «19» در حالى كه براى احدى (از كسانى كه به آنان مال مى‌بخشد،) نعمت و منتى كه بايد جزا داده شود، نزد او نيست. «20» جز رضاى پروردگار بلند مرتبه‌اش، نمى‌طلبد. «21» و به زودى خشنود شود. 🍃🕊نکته ها : هدايت كردن از جانب خداوند، امرى حتمى است، «إِنَّ عَلَيْنا لَلْهُدى‌» ولى پذيرش آن از سوى مردم حتمى نيست. چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «وَ أَمَّا ثَمُودُ فَهَدَيْناهُمْ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمى‌ عَلَى الْهُدى‌» «1» «تَلَظَّى»، شعله آتش بدون دود است كه سوزندگى زيادترى دارد. خلود و جاودانگى در دوزخ مخصوص افراد شقى است. «لا يَصْلاها إِلَّا الْأَشْقَى» در كلمه «صلى» ملازمت و همراهى نهفته است. شايد «ناراً تَلَظَّى» كه نوع خاصى از آتش است مخصوص افراد شقى باشد و ساير مجرمان به انواع ديگرى از آتش گرفتار شوند. «1». فصّلت، 17. جلد 10 - صفحه 511 آيه‌ «وَ لَسَوْفَ يَرْضى‌» را دو گونه مى‌توان معنا كرد: يكى آنكه انسان با رسيدن به اهدافش از خدا راضى مى‌شود، ديگر آنكه خداوند از او راضى مى‌شود. البتّه در قرآن، هر دو مورد يعنى رضاى خداوند از انسان و رضاى انسان از خداوند، در كنار هم آمده است: «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» «1»*، «ارْجِعِي إِلى‌ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً» «2» 🍃🕊پیام ها : 1- يكى از سنّت‌هاى الهى كه خداوند بر خود واجب كرده، هدايت مردم از طريق عقل و فطرت و پيامبران است. «إِنَّ عَلَيْنا لَلْهُدى‌» 2- پذيرش هدايت، به نفع خود شماست، وگرنه خداوند بى‌نياز است. «وَ إِنَّ لَنا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولى‌» 3- هشدار و انذار وسيله هدايت الهى است. «فَأَنْذَرْتُكُمْ» (هشدارهاى الهى را بايد جدى گرفت، زيرا از سوى كسى است كه دنيا و آخرت به دست اوست) 4- آتش آخرت، امرى ناشناخته و عظيم است. «ناراً» به صورت نكره آمده است. 5- شقاوت مثل تقوا داراى مراحلى است. الْأَشْقَى‌ ... الْأَتْقَى‌ (كسى كه آن همه نشانه‌هاى هدايت را ناديده بگيرد بدبخت‌ترين است «اشقى، الَّذِي كَذَّبَ وَ تَوَلَّى» 6- تقوا، همراه كمك به محرومان سپرى است در برابر آتش دوزخ. «سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ» 7- كمك به محرومان، شيوه دائمى پرهيزگاران است. «يُؤْتِي» 8- كمك از مال شخصى ارزش است. «مالَهُ» 9- نشانه تقوا، كمك‌هاى مالى خالصانه است. «الْأَتْقَى الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ» 10- كمك به فقرا، راهى است براى تزكيه و خودسازى. «يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى» 11- كمك‌هاى مالى كه براساس جبران خوبى‌هاى ديگران باشد، مايه رشد «1». بيّنه، 8. «2». فجر، 28. جلد 10 - صفحه 512 نيست. «ما لِأَحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ» (انفاقى ارزش بالايى دارد كه انسان مديون ديگران نباشد و چشم داشتى هم نداشته باشد) 12- متّقى، جز رضاى خدا به دنبال چيز ديگرى نيست. «إِلَّا ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلى‌» 13- قصد قربت، شرط لازم است. «إِلَّا ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ» 14- انفاق بايد در راه‌هاى خداپسندانه باشد. يُؤْتِي مالَهُ‌ ... ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ‌ 15- او پروردگار اعلى است، پس فقط رضاى او را جستجو كنيد كه پاداش اعلى مرحمت مى‌كند. «ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلى‌» 16- انسان مخلص، به مقام رضا مى‌رسد و همواره از خداوند خشنود است. «وَ لَسَوْفَ يَرْضى‌» «والحمد للّه ربّ العالمين» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا رسول الله 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 دنیا محل امتحان است و اين مالها و ماديات ماندني نيست و تنها خوبي انسان است كه بر جاي مي ماند و اين را بدانيد كه اين انقلاب ، جهاني خواهد بود و اين خواست خدا بود كه به اين صورت جوانان از منجلاب فساد به اوج آسمانها سفر كنند و اينها همه به بركت امام عزيزمان است . 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : زهد یعنی چه؟ یعنی بی‌رغبتی، یعنی چشم بستن از این جلوه‌های فریبنده‌ی مادی و دنیوی. زهد اسلامی معنایش این است که تو انسانی که هزار جاذبه‌ی مادی که در روح و نفست هست -جاذبه‌ی شهوت هست، جاذبه‌ی مقام هست، جاذبه‌ی راحتی هست، جاذبه‌ی کم کار کردن و بسیار بهره بردن هست، جاذبه‌ی پول هست و خلاصه جاذبه‌ی یک زندگی عافیتمندانه‌ی بی‌دردسر بی‌مسئولیت در روحت هست- برای خاطر هدف، خودت را از این همه جاذبه خلاص کنی. (علیه‌السلام) 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰 رسول اكرم صلى الله عليه و آله : أَلا اُخبِرُكُم بِأَهلِ النّارِ؟ كُلُّ عُتُلٍّ جَوّاظٍ مُستَكبِرٍ؛ آيا شما را از اهل دوزخ آگاه نكنم؟ هر درشتخوىِ خشنِ متكبّر. کتاب العین،ج6،ص170 🍃🕊🍃 می خواهید بشناسید اهالی دروزخ را هر درشتخویِ خشنِ متکبر با انسانها شبیه زبانه آتش جهنم اخلاق ایشان می سوزاند خود‌شان و اطرافیانشان وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى اما متقی را از آتش نجات می دهد خدا درست کنیم اخلاق و رفتار خودمان مردم که نیستند برده و کارفرمایمان هیچ فرقی هم ندارید با دیگران شما اگر پولداری خودت می خـوری همه را چه منت می گذارید بر سر بندگان خدا بیشتر درد سر بوده اید برای مردم شما روزی هم بوده دسترنج زحمت خودشان هر کاری کرده بودند در میامد روزیشان نانی که داخل خون زند خوردند مظلومها چونکه آقا بالاسری کردید برایشان تا حالا هر جایی که باشند افراد خود بزرگ بین گروهی در آزارند از دست ایشان به یقین خدایا اگر قابل هدایتند، هدایتشان بفرما اگر نه کوتاه کن دستشان را ز کار مردم ما ان شاء الله خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز در دیدار نمایندگان مجلس: مراقب باشید پهلو به دشمن ندهید. 🚨 دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خودش امیدوار باشد به خطاهای ما امیدوار است. 👈🏻 به تعبیر رایج فارسی "چشم اسفندیار" را در خودمان کشف کنیم! 🏷 💻 @Khamenei_ir
24.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 بزرگ شو! بزرگ شدن، جوهره اصلی همه خوبی هاست بزرگ شدن، نیاز اصلی انسان هاست بزرگ شدن، آرزوی ماست، اصل هدف ماست. @Panahian_ir
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ ﴿۶﴾ اى انسان چه چيز تو را در باره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ ﴿۷﴾ همان كس كه تو را آفريد و [اندام] تو را درست كرد و [آنگاه] تو را سامان بخشيد فِي أَيِّ صُورَةٍ مَا شَاءَ رَكَّبَكَ ﴿۸﴾ و به هر صورتى كه خواست تو را تركيب كرد 🚨كَلَّا بَلْ تُكَذِّبُونَ بِالدِّينِ ﴿۹﴾ با اين همه شما منكر [روز] جزاييد 🔬وَإِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَافِظِينَ ﴿۱۰﴾ و قطعا بر شما نگهبانانى [گماشته شده]اند ✍كِرَامًا كَاتِبِينَ ﴿۱۱﴾ [فرشتگان] بزرگوارى كه نويسندگان [اعمال شما] هستند
7.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اونایی که فکر می‌کنند با محبت اهل‌بیت هر گناهی هم بکنند با شفاعت حله! 👤 استاد رو حتما ببینند❌ و در عملکردشون تجدید نظر داشته باشند!
✾🕊 ✾🕊 ═════ *✨﷽✨*══ 🕊✾ ✾ 🕊 *🎤سخنـــ🖇رانی🎤*✨ *موضوع:* *احکام اجتماعی (اختلاف افکنی بین مومنین)* سلام علیکم. بسم الله الرحمن الرحیم یکی از سفارشات اسلام اصلاح روابط بین مومنین است که به معنای زدودن دشمنی ها و تبدیل آن به دوستی و صمیمت است که مورد سفارش و سیره اولیاء الهی نیز می باشد. به عنوان نمونه نقل شده است امام صادق علیه السلام به یکی از شاگرادانشان به نام مفضل بن عمر فرمودند: إذا رَأیتَ بینَ اثنَینِ مِن شِیعَتِنا مُنازَعَةً فافتَدِها مِن مالی. هرگاه میان دو نفر از شیعیان ما نزاعى [بر سر مال و اموال] پیش آمد با هزینه کردن از اموال من میان آن دو آشتی و صلح برقرار کن! (الکافی، ج2، ص209) *همانگونه که در اسلام سفارش به اصلاح روابط بین مومنین شده است در مقابل یکی از گناهان ایجاد اختلاف بین افراد است که قصد داریم مصادیقی را در این باره عرض کنیم:* 🖇️الف: ایجاد اختلاف بین زن و شوهر بواسطه سخن چینی، غیبت کردن از همسر و یا دخالت کردن در زندگی آنها که باعث جدائی یا اذیت زن و شوهر شود. (برخی از والدین هستند که به گمان خودشان برای امتیاز گیری از طرف مقابل (عروس یا داماد خانواده) مطالب و توصیه هایی به فرزندشان دارند که جز ایجاد اختلاف بین ایشان هیچ ثمره ی دیگری ندارد که این مسلّماً حرام است) *🖇️ب: ایجاد اختلاف بین فرزندان یکی دیگر از مصادیق این گناه است مثلا اگر فرق گذاشتن والدین (در هدیه دادن یا تقسیم اموال در دوران حیات) بین ایشان سبب بر انگیخته شدن فتنه و فساد شود حرام است.* 🖇️ج) گاهی اوقات است که افراد با بیان مطالبی که خود آنها نیز معمولا معصیت است (دروغ، تهمت، غیبت، توهین، سخن چینی و ...) سبب اختلاف در روابط بین خویشان و دوستان می شوند؛ لذا باید در گفتارمان دقت کنیم. (1) *⚜️خداوند متعال دلهای مؤمنین را به یکدیگر مهربان تر فرماید هدیه محضر امام صادق علیه السلام صلوات بر محمد و آل محمد⚜️* نکات توضیحی و منابع: (1) (اجوبه الاستفتائات س 1728 ؛ استفتائات مکارم ج2 س 1074 ؛ مناج الصالحین ج2 م 38) ⛱══ ✾🕊 ✾🕊 ✾
💠کسانی که در جامعه ایجاد اختلاف می‌کنند در زمره مفسدان اجتماعی به شمار می‌آیند «... فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما مايُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِه...» (بقره ۱۰۲) ترجمه: «ولى آنها از آن دو فرشته چيزى را مى آموختند كه ميان مرد و همسرش جدايى مى افكندند» 🔹️در یک جامعه صالح باید بین افراد و گروه‌هاى جامعه روابط صحیح برقرار باشد؛ چنان‌که در زندگىِ خانوادگى، بین زن و شوهر، پدر و فرزند، مادر و فرزند، خواهر و برادر و... وجود دارد. روابط عاطفى ـ همان‌طور که گذشت ـ در پیوستگىِ اعضاى جامعه نقش چشمگیرى دارد و مى‌تواند عامل مهمى براى تأمین مصالح اجتماعى باشد. پس اگر کسانى در جامعه، بین زن و شوهر، پدر و فرزند، مادر و فرزند و... اختلاف ایجاد کنند یا رابطه میان کارگر و کارفرمایى را که بر اساسى درست، روابط قانونى و مشروع دارند، تیره و تار سازند و یا دیگر گروه‌ها و قشرهاى اجتماعى را به جان هم بیندازند و علیه یکدیگر بشورانند، چنین کسانى نیز در زمره مفسدان اجتماعى به شمار مى‌آیند و چنین جامعه‌اى فاسد است و نمى‌توان در آن، زندگى را به سلامت گذراند. 🔸️این آیه در داستان هاروت و ماروت آورده است که بنى‌اسرائیل از ایشان سحر یاد مى‌گرفتند تا میان زن و شوهر دشمنى ایجاد کنند. پس به طور کلى، هر کارى که روابط عاطفىِ میان اعضاى جامعه را تیره سازد، مثل سخن‌چینى و سحر، جزء فساد یا مفاسد اجتماعى است و برعکس، هر کارى که عواطف اعضاى جامعه به یکدیگر را برانگیزد و جوّ محبت و دوستى را میان آنان فراهم سازد، جزء اصلاح یا مصالح اجتماعى است. 📖اخلاق در قرآن جلد سوم صفحه ۱۶۰ 📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی 📱@mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا