eitaa logo
پیام رسان ولایت
77 دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
4.9هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره رعد الَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ «28» (هدايت شدگان) كسانى هستند كه ايمان آورده ودلهايشان به ياد خدا آرام مى‌گيرد. بدانيد كه تنها با ياد خدا دلها آرام مى‌گيرد. ┄┅❁📖نکته ها : ياد خدا تنها به ذكر زبانى نيست، اگر چه يكى از مصاديق روشن ياد خداست، زيرا آنچه مهم است ياد خدا بودن در تمام حالات خصوصاً در وقت گناه است. 🍃ياد خداوند بركات بسيار دارد، از جمله: الف: ياد نعمت‌هاى او، عامل شكر اوست. ب: ياد قدرت او، سبب توكّل بر اوست. ج: ياد الطاف او، مايه محبّت اوست. د: ياد قهر و خشم او، عامل خوف از اوست. ه: ياد عظمت و بزرگى او، سبب خشيت در مقابل اوست. و: ياد علم او به پنهان و آشكار، مايه حيا و پاكدامنى ماست. ز: ياد عفو و كرم او، مايه اميد و توبه است. ح: ياد عدل او، عامل تقوا و پرهيزكارى است. عده‌اى هم به متاع قليل دنيا راضى مى‌شوند. «رَضُوا بِالْحَياةِ الدُّنْيا وَ اطْمَأَنُّوا بِها» نماز، ذكر الهى ومايه آرامش است. «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْرِي» ، «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ» ممكن است معناى‌ «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» اين باشد كه به واسطه ذكر و يادى كه خدا از شما مى‌كند، دلهايتان آرام مى‌گيرد، يعنى اگر بدانيم خداوند ما را ياد مى‌كند و ما در محضر او هستيم، دلهايمان آرامش مى‌يابد. چنانكه حضرت نوح عليه السلام به واسطه كلام الهى‌ «اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا» آرام گرفت و امام حسين عليه السلام به هنگام شهادت على اصغرش با عبارت‌ «هين على انه بعين الله» اين آرامش را ابراز فرمود و يا در دعاى عرفه آمده است: «يا ذاكر الذاكرين» سؤال: اگرچه در اين آيه آمده است كه دلها، و به ويژه دل مؤمن، با ياد خدا آرام مى‌گيرد، امّا در آيات ديگرى مى‌خوانيم هرگاه مؤمن خدا را ياد كند، دلش به لرزه مى‌افتد. «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» آيا اين لرزش و آرامش مى‌توانند در يكجا جمع شوند؟ راه توجيه آن چيست؟ پاسخ: براى تصوّر وجود اين همزمان آرامش و لرزش در يك فرد، توجّه به اين مثال‌ها راهگشا مى‌باشد: الف: گاهى انسان بخاطر وجود همه مقدمات، اطمينان و آرامش دارد، امّا در عين حال از نتيجه هم نگران و بيمناك است. مثل جراح متخصصى كه به علم و كار خود مطمئن است، ولى باز در هنگام عمل شخصيّت مهمى دلهره دارد. ب: فرزندان، هم به وجود والدين، احساس آرامش مى‌كنند و هم از آنها حساب مى‌برند و مى‌ترسند. ج: گاهى انسان از آنجا كه مى‌داند فلان ناگوارى براى آزمايش و رشد و ترفيع مقام اوست، خرسند و آرام است، امّا اينكه آيا در انجام وظيفه موفق خواهد شد يا خير، او را نگران مى‌كند و به لرزه مى‌اندازد. د: انسان‌هاى مؤمن وقتى در تلاوت قرآن به آيات عذاب، دوزخ و قهر الهى مى‌رسند، لرزش بر اندام آنها مستولى مى‌شود، امّا هنگامى كه آيات رحمت و رضوان و بهشت خداوند را قرائت مى‌كنند، آرامشى شيرين، قلوب آنها را فرا مى‌گيرد و آنها را دلگرم مى‌سازد. امام سجاد عليه السلام در دعاى ابوحمزه مى‌فرمايد: «اذا ذكرت ذنوبى فزعت و اذا رأيت كرمك طمعت»، يعنى هرگاه گناهان خود و عدل و قهر تو را به ياد مى‌آورم، ناله مى‌زنم، امّا وقتى به ياد لطف و عفو تو مى‌افتم اميدوار مى‌شوم. صاحب الميزان براى اين جمله، از قرآن شاهد مى‌آورد؛ «تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلى‌ ذِكْرِ اللَّهِ» يعنى در آغاز انسان دلهره دارد، ولى كم‌كم به آرامش مى‌رسد. كسى‌كه از ياد خدا غافل است، آرامش ندارد و زندگى بدون آرامش زندگى نكبت بارى است. «مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً» عامل آرامش : دستيابى به اطمينان و آرامش مى‌تواند عوامل گوناگونى داشته باشد، ولى در رأس آنها آگاهى و علم جلوه ويژه‌اى دارد؛ كسى‌كه مى‌داند ذرّه‌ى مثقالى از كارش حساب دارد، «مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ» نسبت به تلاش و فعّاليّتش دلگرم است. كسى‌كه مى‌داند بر اساس لطف و رحمت الهى آفريده شده، «إِلَّا مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ وَ لِذلِكَ خَلَقَهُمْ» اميدوار است. كسى‌كه مى‌داند خداوند در كمين ستمگران است، «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ» آرامش دارد. ┄┅❁📖پیام ها : 1- نشانه انابه واقعى، ايمان و اطمينان به خداست. 2- ايمان بدون اطمينان قلبى، كامل و كارساز نيست. 3- ياد خداوند با زبان كفايت نمى‌كند، اطمينان قلبى هم مى‌خواهد. 4- تنها ياد خدا، مايه‌ى آرامش دل مى‌شود. ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السلام علیک یا رسول الله السـلام علیک یـا امیـرالمؤمنیـن السـلام علیک یـا فاطمــه الـزهـــــرا ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ حاج قاسم سلیمانی: امروز برای ما اصل این نظام است. این نظامی که صدها سال در درون کتاب‌ها نهفته بود، امام با هنر خودش و شجاعت‌ خودش از دل کتاب‌ها بیرون آورد. کاری که هیچ عالِمی در عالَم اسلام، نه شیعه و نه سنی نتوانست بکند، یک نظام را به عنوان جمهوری اسلامی‌ تاسیس کرد. با هیچ نظامی قابل مقایسه نیست. ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : مدافعان حرم منطقه را از شرّ نقشه‌ خطرناک استکبار نجات دادند. ۱۴۰۳/۳/۳۰ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امام على علیه السلام : اِذا اَحَبَّ اللّه‏ُ عَبْدا زَيَّنَهُ بِالسَّكينَةِ وَ الْحِلْمِ؛ هرگاه خداوند بنده ‏اى را دوست بدارد، او را به آرامش و بردبارى زينت مى‏ بخشد. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 285 ، ح 6390 ❅❁📖❁❅ هرگاه خدا دوست بدارد بنده ای را صبور و آرام می شود در سختی ها أَلا بِذِكْـرِ اللَّــهِ تَطْمَئِــنُّ الْقُلُــوبُ، آری یاد کنیم خدا را تا آرامش شود مهیا با یقین قلبی ما ذکر خداوند اثر دارد باید قطع امید کرد از هر که غیر خدا باید خدایی شویم فقط تیم و گروه او به امید خدا غالب میشوند یاران خدا ان شاء الله خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
⚪️ شرافت همه ما این است که خدمت به خلق خدا بکنیم
🔰 شنبه پس از انتخابات باید روز مهربانی و بردباری باشد خط حزب الله
🔰 انتخابات میدان مسابقه خدمت است خط حزب الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5766916669251262188.mp3
11.96M
۱۲ تفاوت مهم سعید جلیلی و مسعود پزشکیان از زبان امیرحسین ثابتی با گوش کردن این فایل صوتی، تردید برای شرکت نکردن در انتخابات را کنار میگذارید! @Sabeti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ابوترابی نماینده نجف اباد(دوست صمیمی پزشکیان) ببینید در مورد پزشکیان چی میگه!🙁🙁 حاضرم قسم بخورم اگر طرفداران پزشکیان فقط همین ویدیو رو ببینن برای همیشه منصرف میشن از رای دان بهش ‌‎‌‌‎‌ نشر حداکثری کنین به طرفداران آقای پزشکیان برسونین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ صفحه : ۵١٠ ❁ قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❁❅﷽❅❁┄┅┄ 📖ترجمه صفحه ۵١٠ قرآن کریم 30 - و ‌اگر‌ می‌خواستیم‌، قطعا ‌آنها‌ ‌را‌ ‌به‌ تو نشان‌ می‌دادیم‌ و ‌در‌ نتیجه‌ ‌ایشان‌ ‌را‌ ‌به‌ سیمایشان‌ می‌شناختی‌، و البته‌ تو ‌آنها‌ ‌را‌ ‌در‌ لحن‌ [و زهر] کلامشان‌ [‌به‌ راحتی‌] می‌شناسی‌، و ‌خدا‌ ‌از‌ [ظاهر و باطن‌] اعمالتان‌ آگاه‌ ‌است‌ 31 - و البته‌ ‌شما‌ ‌را‌ می‌آزماییم‌ ‌تا‌ مجاهدان‌ و صابران‌ ‌شما‌ ‌را‌ بشناسیم‌ و گزارش‌های‌ [مربوط ‌به‌] ‌شما‌ ‌را‌ رسیدگی‌ و برملا کنیم‌ 32 - [و] کسانی‌ ‌که‌ کافر شدند و [مردم‌ ‌را‌] ‌از‌ راه‌ ‌خدا‌ بازداشتند و ‌پس‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌که‌ راه‌ هدایت‌ ‌برای‌ ‌آنها‌ آشکار شد، ‌با‌ ‌رسول‌ [‌خدا‌] ‌در‌ افتادند، هرگز ‌به‌ ‌خدا‌ گزندی‌ نمی‌رسانند، و [‌خدا‌] ‌به‌ زودی‌ کرده‌هایشان‌ ‌را‌ تباه‌ می‌کند 33 - ای‌ کسانی‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌اید! اطاعت‌ ‌خدا‌ کنید و اطاعت‌ ‌رسول‌ کنید و اعمال‌ ‌خود‌ ‌را‌ باطل‌ نسازید 34 - محققا آنان‌ ‌که‌ کفر ورزیدند و مانع‌ راه‌ ‌خدا‌ شدند، سپس‌ ‌در‌ حال‌ کفر مردند، ‌خدا‌ هرگز ‌آنها‌ ‌را‌ نخواهد بخشید 35 - ‌پس‌ سست‌ نشوید و [کافران‌ ‌را‌] ‌به‌ آشتی‌ مخوانید و ‌شما‌ برترید و ‌خدا‌ ‌با‌ شماست‌ و کارها [و تلاش‌] های‌ ‌شما‌ ‌را‌ ناقص‌ نخواهد گذاشت‌ [و پیروزتان‌ خواهد کرد] 36 - زندگی‌ دنیا جز بازیچه‌ و بیهودگی‌ نیست‌، و ‌اگر‌ ایمان‌ بیاورید و تقوا پیشه‌ کنید [‌خدا‌] پاداش‌ ‌شما‌ ‌را‌ می‌دهد و اموالتان‌ ‌را‌ [‌به‌ عوض‌] نمی‌خواهد 37 - ‌اگر‌ ‌از‌ ‌شما‌ مالی‌ طلب‌ کند و اصرار نماید، بخل‌ می‌ورزید و کینه‌های‌ ‌شما‌ ‌را‌ برملا می‌سازد 38 - آگاه‌ باشید! ‌این‌ شماها هستید ‌که‌ ‌برای‌ انفاق‌ ‌در‌ راه‌ ‌خدا‌ دعوت‌ می‌شوید، سپس‌ برخی‌ ‌از‌ ‌شما‌ بخل‌ می‌ورزد و ‌هر‌ کس‌ بخل‌ ورزد، فقط ‌در‌ حق‌ ‌خود‌ بخل‌ ورزیده‌ و [گر نه‌] ‌خدا‌ بی‌نیاز ‌است‌ و ‌شما‌ نیازمندانید و ‌اگر‌ روی‌ برتابید، خداوند قومی‌ ‌غیر‌ ‌از‌ ‌شما‌ ‌را‌ جانشین‌ می‌کند ‌که‌ ‌آنها‌ مانند ‌شما‌ نخواهند ‌بود‌ 📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅┄❁┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❁ زیارت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در روز یکشنبه السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄❅﷽❅┄┅┄ ❁دعای حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها در روز یکشنبه : بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ اجعَل أوَّلَ یومی هذا فَلاحاً، وآخِرَهُ نَجاحاً، وأوسَطَهُ صَلاحاً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَلنا مِمَّن أنابَ إلَیک فَقَبِلتَهُ، وتَوَکلَ عَلَیک فَکفَیتَهُ، وتَضَرَّعَ إلَیک فَرَحِمتَهُ. خداوندا! آغاز این روزم را رستگاری و پایانش را پیروزی و میانش را خوبی و شایستگی قرار ده. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که به سوی تو باز می گردند و تو آنها را می پذیری، و بر تو توکل می کنند و تو برایشان بسنده هستی و به سوی تو تضرع می کنند و تو به آنها رحم می کنی. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸ ❅❁📖❁❅ اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 📖❁┄┅┅┅┅┄❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┄ ❁﷽❁┄┅┄ امير المؤمنين علی علیه السلام : روزی یکی از علمای یهودی اهل شام که کتب آسمانی تورات و انجیل و زبور و صحف پیامبران (را خوانده و بر دلائل و براهین همه آن‌ها واقف و آگاه بود به مجلسی وارد شد که در آن گروهی از اصحاب رسول خدا (از جمله امام علی (حضور داشتند ... یهودی گفت: «حضرت ابراهیم (از سر غضب برای خدا بت‌های قوم خود را خرد و نابود کرد». علی (فرمود: «همین‌طور است امّا حضرت محمّد (سیصدوشصت بت را از فراز کعبه فرو ریخت و از جزیرهًْ العرب به دور کرد و هرکس آن‌ها را می‌پرستید با شمشیر خود او را خوار و ذلیل کرد». الاحتجاج، ج۱، ص۲۱۴ ❅❁📖❁❅ مسلمان و شیعه باشیم ما پرستش نکنیم غیر از خدا را اطاعت کردن بی چون و چرا یعنی ما داریم چند تا خدا گاهی افراد اطراف ما و شما تجاوز می کنند از حدود خدا ما که شکستیم به یاری خدا فَجَعَـلَهُــــمْ جُـــذاذاً إِلَّا كَبِيـــراً دیگر برای ما فرق ندارد اما امروز کبیر و صغیر بت ها ابراهیم شوید بشکنید مومنها هر چیزی بت شد برای شما بعد آن ببین با چشم دل شما قُلْنَـا يَا نَارُ كُونِي بَـرْدًا وَ سَلَامًـا الحمدلله خادم الرضا "ع" ┄┅┅┅┅┄❁📖❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره انبیاء فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً إِلَّا كَبِيراً لَهُمْ لَعَلَّهُمْ إِلَيْهِ يَرْجِعُونَ «58» پس (سرانجام، ابراهيم در يك فرصت مناسب) همه آنها، جز بزرگشان را كاملًا خرد كرد تا شايد آنها به سراغ آن بيايند (و وجدان‌هاى خفته‌ى آنها بيدار شود). قالُوا مَنْ فَعَلَ هذا بِآلِهَتِنا إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ «59» گفتند: چه كسى با خدايان ما اين چنين كرده؟ قطعاً او از ستمكاران است. قالُوا سَمِعْنا فَتًى يَذْكُرُهُمْ يُقالُ لَهُ إِبْراهِيمُ «60» گفتند: شنيده‌ايم جوانى كه به او ابراهيم مى‌گويند، بت‌ها را (به بدى) ياد مى‌كرد. ┄┅❁📖نکته ها : حضرت ابراهيم عليه السلام روزى كه همه‌ى مردم از شهر بيرون مى‌رفتند، با آنها نيز همراه شد، امّا در ميانه راه با عنوان كردن عذرى به شهر بازگشت و با فرصت مناسب بدست آمده، هدف خويش را عملى ساخت. كلمه «جذاذ» بمعناى قطعه قطعه شدن است. اگر چه پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله نيز در روز فتح مكّه حدود 360 بت را شكست، امّا اين كار به اتّفاق همراهان و لشكريان ايشان بود، ولى حضرت ابراهيم عليه السلام به تنهايى و يك تنه آن همه بت را خرد كرد. شايد اگر حضرت ابراهيم بت بزرگ را هم مى‌شكست، با جريحه‌دار كردن كامل احساسات آنان، نه تنها به مقصود خود دست نمى‌يافت، بلكه نتيجه معكوس مى‌گرفت و زمينه تفكّر بكلّى از ميان مى‌رفت. «إِلَّا كَبِيراً لَهُمْ» ┄┅❁📖پیام ها : 1- بت شكنى، از جمله وظايف اصلى پيامبران الهى است. «فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً» 2- اگر استدلال و موعظه فايده‌اى نبخشد، نوبت به برخورد انقلابى مى‌رسد. «فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً» 3- قدرت جسمانى و جسارت، يك ارزش، و ناتوانى و زبونى يك نقيصه است. «فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً» 4- براى بيدار كردن افكار عمومى و محو شرك، تلف كردنِ برخى اشيا و اموال لازم است. (بت‌هاى زمان ابراهيم و گوساله سامرى داراى قيمت و ارزشى بودند). «فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً» 5- بت از احترام ومالكيّت ساقط است وشكستن آن جايز است. «فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً» 6- بت‌هاى بزرگ، در ديد بت‌پرستان بزرگ است نه در نزد موحّدان. «كَبِيراً لَهُمْ» 7- شكستن بت‌ها مقدّمه رهايى فكر از جمود و فراهم آمدن زمينه‌ى سؤال و جواب است. «لَعَلَّهُمْ إِلَيْهِ يَرْجِعُونَ» 8- عقيده‌ى انحرافى، انسان را دچار قضاوت انحرافى مى‌كند. «إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ» (گاهى انسان چنان سقوط مى‌كند كه بالاترين ظلم (شرك) را حقّ، و روشن‌ترين حقايق (توحيد) را ظلم مى‌پندارد) 9- كفّار، ابتدا حضرت ابراهيم عليه السلام را ظالم معرفى كردند تا بتوانند براحتى او را محاكمه كنند. «إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ» 10- فرياد مبارزه و ظلم ستيزى ابراهيم عليه السلام به همه جا رسيده بود. «سَمِعْنا» 11- جوانان هم مى‌توانند در راه حقّ، موج آفرينى كنند. «سَمِعْنا فَتًى» ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
┄┅┅┄❅ ﷽ ❅┄┅┅┄ السـلام علیک یـا امیـرالمؤمنیـن السـلام علیک یـا فاطمــه الـزهـــــرا ┄┄┄┅═✧❁❁❁✧═┅┄┄┄ در این دوران جاهلیت ثانی و عصر جاهلیت توبه بشریت ... نومید مشو که تو را نیز است و که تشنه توست و می کشد تا تو خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش کنی و فراتر از زمان و مکان ، خود را به سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب عشق به برسی ... شهید سید مرتضی آوینی ❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁ امام خامنه ای مد ظله العالی : ‌‌الان تعداد پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای دنیا یک تعداد بی‌شماری است؛ در همه‌جای دنیا اینها پایگاه دارند. در یک چنین شرایطی، هر نهضتی، هر حرکتی، هر انقلابی، اگر فقط متوجّه محیط درونی خودش باشد و از فعل و انفعالات خارجی غفلت کند، قطعاً ضربه خواهد خورد. لذا یکی از نیازهای حتمی هر نهضتی، هر حرکتی، حرکت اجتماعی‌ای، سیاسی‌ای وجود نگاه به محیط بین‌المللی، محیط منطقه‌ای، تعاملها، رابطه‌ها، نسبت‌ها و مانند اینها است. ۱۴۰۳/۳/۳۰ ❁❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁❁ امیرالمؤمنین علی علیه السلام : عَنِ الْحُسَیْنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ (علیه السلام) قَالَ: إِنَّ یَهُودِیّاً مِنْ یَهُودِ الشَّامِ وَ أَحْبَارِهِمْ کَانَ قَدْ قَرَأَ التَّوْرَاهًَْ وَ الْإِنْجِیلَ وَ الزَّبُورَ وَ صُحُفَ الْأَنْبِیَاءِ (وَ عَرَفَ دَلَائِلَهُمْ جَاءَ إِلَی مَجْلِسٍ فِیهِ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ فِیهِمْ عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِب (علیه السلام) ... قَالَ لَهُ الْیَهُودِیُّ فَهَذَا إِبْرَاهِیمُ (علیه السلام) جَذَّ أَصْنَامَ قَوْمِهِ غَضَباً لِلَّهِ عَزَّوَجَلّ قَالَ عَلِیٌّ (علیه السلام) لَقَدْ کَانَ کَذَلِکَ وَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) قَدْ نَکَسَ عَنِ الْکَعْبَهًِْ ثَلَاثَمِائَهًٍْ وَ سِتِّینَ صَنَماً وَ نَفَاهَا عَنْ جَزِیرَهًِْ الْعَرَبِ وَ أَذَلَّ مَنْ عَبَدَهَا بِالسَّیْف. روزی یکی از علمای یهودی اهل شام که کتب آسمانی تورات و انجیل و زبور و صحف پیامبران (را خوانده و بر دلائل و براهین همه آن‌ها واقف و آگاه بود به مجلسی وارد شد که در آن گروهی از اصحاب رسول خدا (از جمله امام علی (حضور داشتند ... یهودی گفت: «حضرت ابراهیم (از سر غضب برای خدا بت‌های قوم خود را خرد و نابود کرد». علی (فرمود: «همین‌طور است امّا حضرت محمّد (سیصدوشصت بت را از فراز کعبه فرو ریخت و از جزیرهًْ العرب به دور کرد و هرکس آن‌ها را می‌پرستید با شمشیر خود او را خوار و ذلیل کرد». الاحتجاج، ج۱، ص۲۱۴ ❅❁📖❁❅ مسلمان و شیعه باشیم ما پرستش نکنیم غیر از خدا را اطاعت کردن بی چون و چرا یعنی ما داریم چند تا خدا گاهی افراد اطراف ما و شما تجاوز می کنند از حدود خدا ما که شکستیم به یاری خدا فَجَعَـلَهُــــمْ جُـــذاذاً إِلَّا كَبِيـــراً دیگر برای ما فرق ندارد اما امروز کبیر و صغیر بت ها ابراهیم شوید بشکنید مومنها هر چیزی بت شد برای شما بعد آن ببین با چشم دل شما قُلْنَـا يَا نَارُ كُونِي بَـرْدًا وَ سَلَامًـا الحمدلله خادم الرضا "ع" *┄┄┅═✧❁📖❁✧═┅┄┄* اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم ┄┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄┄
⚠️ دو نکته مهم در رأی دادن... 1⃣ احدی شرعاً نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد. و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیص‌اش بر خلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست، و نزد خداوند مسئولیت دارد. 2⃣ اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد، می‌تواند به آنها رأی دهد. ۲۲ بهمن ۱۳۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 روایت زندگانی جوانان مدافع حرم تکان‌دهنده است ✏️ رهبر انقلاب، در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای مقاومت و مدافع حرم: [روایت] این جوانهایی که از خانه و زندگیِ خودشان خود را جدا کردند و رفتند ــ که بنده بعضی از این کتابها را نگاه کرده‌ام ــ واقعاً تکان‌دهنده است؛ واقعاً تکان‌دهنده است! یک جوانی با امکانات جوانی، با امکانات جوانی کردن، از آسایش، از محبّت، از برخورداری‌های مادّی، از رشد تحصیلی و مانند اینها خودش را جدا میکند میرود برای دفاع از یک فکر، از یک حرکت، از یک انقلاب، از یک نهضت! این چیز خیلی مهمّی است. ✏️ اینها نه امام را دیدند، نه دوران جنگ و دفاع مقدّس را دیدند، امّا انسان میبیند همان‌جور، با همان انگیزه، گاهی بهتر، گاهی روشن‌بینانه‌تر میروند این‌جور میجنگند، جان خودشان را کف دست میگیرند، بعضی شهید میشوند، بعضی‌ها هم شهید نمیشوند. این نشان‌دهنده‌ی آن است که انقلاب این توان عجیب را دارد؛ این خیلی مهم است. البتّه در شکلهای مختلفِ دیگرش هم مثل این راه‌پیمایی‌های بیست‌ودوّم بهمن و این تشییع‌های عجیب و غریبی که شبیه آن در هیچ جای دنیا دیده نشده ــ همین تشییع اخیر و تشییع شهید سلیمانی و امثال اینها واقعاً هیچ جای دنیا شبیه اینها دیده نشده ــ اینها را دیده بودیم، امّا برتر از اینها همین حضور مدافعان حرم در میدانهای نبرد است. ۱۴۰۳/۳/۳۰
🗓 یکشنبه ١٠ تیر ماه ١۴٠٣ 🔻 گزیده‌ای از کتاب ، تلخیص و تحریر کتاب علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید: 🔸 بدترین بیماری روحی و عقلی - که بدتر از آن بیماری‌ای نیست‌- شرک است... 🔸شرک این است که کسی در وجوب وجود، یا در آفرینش جهان، یا در تدبیر و اداره آن، یا در تشریع دین، یا در استحقاق عبادت و طاعت، شریک یا همتایی برای خداوند متعال قائل باشد. 📚 نردبان سعادت، ص ۸۱ (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة) 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت حاج شیخ عباس قمی، نویسنده «مفاتیح‌الجنان»؛ ١٣۵٩ق. 🔹 شهادت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی نجفی بروجردی در نجف؛ ١۴١٨ق. 🔹 روز صنعت و معدن 🔹 روز آزادسازی شهر مهران 🔹 روز بزرگداشت صائب تبریزی ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره