فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شب_جمعه ✨
عجب مرغ دلم شور و نوا دارد
درون سینه زارش
هوای کربلا دارد 🕌
السلام علیک
یا اباعبدالله الحسین علیه السلام🌹
السلام علی الحسین
وعلی،علی بن الحسین
وعلی،اولاد الحسین
وعلی،اصحاب الحسین
#شب_جمعہ ✨
#شب_زیارتےارباب_بےڪفݧ 💚
#صلی_الله_علیک_یا_ابا_عبدالله 💚
#اللهم_ارزقنا_کربلا 🙏
برای رسیدن کشتی بشریت به ساحل نجات و آرامش ، دعای فرج امام زمان ( عج ) را بخوانیم
🆔 @pelepeletakhoda
#دلنوشته
✨ مولای من!!
یوسف زیبای زهرا!!!
شنیده ام از ما دلتنگ ترے براے آمدنت..
شنیده ام دل نگرانِ مایے..
شنیده ام گریہ مے کنے براے ما..
کے تمام مے شود..
غروب هایے ک "دلِ" ما "گیرِ" دلتنگے ات است آقا؟؟ تسبیحی بافته ام،
نه از سنگـــــــ....
نه از چوبــــــــ....
نه از مرواریــــــــد...
من
بلور اشکـــــــهایم
را به نخ کشیده ام..
تا برای ظهورتـــــــان دعا کنم.
🌷به اميد ظهورش صلوات🌷
🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ.
🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🕊
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
حدیث روز
️#تفسیر_آیه_از_لسان_معصوم_علیه_السلام
✨امام صادق عليه السلام در تفسير آيه شريفه
✨ « ﷽ يَوْمَئذٍ يَفْرَحُ المُؤْمِنُون بِنَصْرِ اللَّه» [۱]
📃«در آن روز مردم با ايمان به يارى خدا شاد مى شوند»،
✨ فرمود:
◻️ مقصود هنگام قيام حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) است كه:
◻️مؤمنان گر چه در قبرهاى خود باشند شاد مى شوند و خوشنود مى گردند. [۲]
🔘[۱] سوره روم، آيه ۴ و ۵
🔘[۲]تفسير برهان،جلد ۳،صفحه ۲۵۸، حدیث ۳
┄┅═══✼❉🌻❉✼═══┅
پله پله تا ملاقات خدا
تفسير سوره حمد از: استاد شهيد مرتضی مطهری(۳) ادامه تفسیر آیه: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
تفسير سوره حمد از: استاد شهيد مرتضی مطهری(۴)
ادامه تفسیر آیه: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم
اللَّه.
سيبويه، از ائمه علماى صرف و نحو ادبيات عرب...، از طرفداران اين نظر است كه ريشه كلمه اللَّه «وَلَه» به معناى حيرت در مقابل عظمت و يا وَلَه و عشق است.
مثنوى مولوى نظر او را نقل كرده و مى گويد:
معنىِ اللَّه گفت آن سيبويه
يولِهونَ فِى الْحَوائِج هُمْ لَدَيْه
گفت الِهْنا فى حوائجنا الَيْكْ
وَ الْتَمَسْناها وَجَدْناها لَدَيْكْ
مولوى آن حالتى را يادآورى مى كند كه انسان دردى پيدا كرده و بيچاره گشته و بى اختيار به سوى نقطه اى روى مى آورد و پناهنده مى شود، او «اللَّه» است.
صد هزاران عاقل اندر وقت درد
جمله نالان پيش آن ديّان فرد
بلكه جمله ماهيان در موجها
جمله پرّندگان در اوجها
بلكه جمله موجها بازیكنان
ذوق و شوقش را عيان اندر عيان
تنها انسانها نيستند كه در وقت نياز به سوى او روى مى آورند، ماهيهاى دريا در ميان امواج، و پرندگان در اوج آسمانها، بلكه همان موجهاى بيجان دريا هم نالان در پيش اللَّه هستند.
و احتمال قوى دارد كه ا لَهَ و وَلَهَ دو لهجه از يك لغت باشد، يعنى اول وَلَهَ بوده و بعد آن را به صورت ا لَهَ استعمال كرده اند و وقتى آن را به صورت ا لَهَ تلفظ نمودند معنى پرستش هم پيدا كرده است.
بنابراين معنى اللَّه چنين مى شود: آن ذاتى كه همه موجودات، ناآگاهانه واله او هستند و او تنها حقيقتى است كه شايستگى پرستش دارد.
ترجمه اللَّه:
مى توان گفت كه در فارسى لغتى مترادف كلمه اللَّه كه بشود جاى آن گذارد نداريم و هيچ كدام رساننده تمام معنى اللَّه نيستند، زيرا اگر به جاى اللَّه «خدا» بگذاريم رسا نخواهد بود، چون خدا مخفّف «خود آى» است و رساننده تعبيرى است كه فيلسوفان مى كنند يعنى «واجب الوجود»، و يا شايد به كلمه «غنى» كه در قرآن آمده است نزديكتر باشد تا به اللَّه.
و اگر «خداوند» استعمال شود باز رسا نخواهد بود زيرا خداوند يعنى «صاحب» و اگرچه اللَّه خداوند هم هست ولى مرادف با خداوند نيست؛ خداوند يك شأن از شئون اللَّه است.