eitaa logo
پیک صبا
89 دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
10.9هزار ویدیو
242 فایل
کانالی متفاوت🤔 ، با مطالبی مفید👌 و متنوع😍 👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
🏝 (ع) در زیارت (عج) به نکاتی اشاره می‌فرمایند که علاوه بر زیارت به برخی از اهداف حکومت ایشان اشاره می‌فرمایند: بار خدایا! ❇️ وعده‌ای را که به اهل بیت (ع) داده‌ای تحقق ببخش و زمین خود را با شمشیر قائم آنان پاک گردان ❇️ و به وسیله او، حدود تعطیل شده و احکام فرو نهاده و تغییر یافته ات را برپا دار ❇️ و به برکت وجود او، دل‌های مرده را زنده ساز ❇️ و خواسته‌های پراکنده را یک پارچه گردان ❇️ و زنگار ستم را از راه خود پاک کن ❇️ تا اینکه حقّ، با دست او، در زیباترین چهره اش آشکار شود ❇️ و در پرتو نور دولت او، باطل و باطل گرایان نابود شوند ❇️ و چیزی از حق و حقیقت به واسطه ترس از هیچ انسانی، پوشیده نماند. 📚 مصباح الزائر، ص۴۸۰
«راه علی» چیست؟ راه او راه زندگی در بستر «طاعت خدا» و «کمال بنده» است. آن پیشوای معصوم، تجربه های بلند یک زندگی خدایی را در قالب خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار به رهپویان سعادت هدیه کرده است. «نهج البلاغه» مجموعه ای نغز و حکمت آمیز از همین رهنمودهاست. غدیر همیشه جوشان ولایت، سیراب کنندة جان های معرفت جویان است. دریغ بر کام تشنه اگر از زمزم زلال «علی شناسی» سیراب نشود! افسوس بر آن که بر کرانة چشمه سار «ولایت» ننشیند و دامن مهر و ولاء در این دریا نشوید. دردا که بشریت، علی را نشناسد و درک نکند! آن که علی«ع» را بشناسد، شیفته اش خواهد شد. علی شناسان نمی توانند او را دوست نداشته باشند و در پی او گام برندارند. معرفت، عشق و محبت می آورد و عشق نیز آدمی را به سنخیت و همسانی در بینش و گرایش و روش می کشاند. این است که به «غدیر» اهمیت می دهیم و به آن محتاجیم.
هر دلی خانة محبت اوست. جانی که سرمست «شراب ولا» نیست، تهمت «بودن» است. اگر آینه گردیم، در قاب دلمان جز سیمای علی«ع» نمی یابیم. و اگر ما عشق شویم، جز عشق و محبت او را ارزندۀ مهرورزی نمی شناسیم. آیا این همه کافی نیست که کلاس «علی شناسی» بگشاییم و خاضعانه در این مکتب و مدرسه، شاگردی کنیم؟!
ما در پی الگوی انسانیتیم. سرمشقی برای انسان ها و ارزش ها، کسی که در پی تماشای «سیمای مکتب» است، زندگی او را مرور می کند. کسی که دنبال «الگوی حیات طیبه» است، سیرة مولا را مبنای عمل قرار می دهد. کسی که خدا را می جوید، از علی«ع» به خدا می رسد و به قول شهریار: «به علی شناختم من بخدا قسم خدا را»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ " مِهر هادی " علیه السلام عیدانه‌ای از بنیاد علمی فرهنگی محمّد (ص) بمناسبت 🌹🍃ولادت امام هادی (ع)🌹🍃
او سرآمد سالکان و قروة عارفان و فروغ راهجویان است. در وجود و سجود، در قیام و قعود، در غیب و شهود، در هر چه هست و هر چه بود، او «معیار» است. جلوه گاه کمالش نه یک «غدیر»، بلکه «دریاهای هفتگانه» است. اوست که خاک را به افلاک رسانده و عرش و فرش را به هم گره زده و «خلق» را با «خالق» آشتی داده و بشریت را در کلاس بندگی نشانده است. کدام «بنده» است که در «عبودیت خدا»، شاگرد مکتب علی«ع» نباشد؟ باری... «خط خدا» را سرمشق، علی است! هر که با سیرة او همسان و همسوست، «علوی» است.
چرا غدیر؟ غدیر، کاشتن بذر ولایت در جان ها و نشان دادن خورشید به گرفتاران در ظلمت هاست. پیامبر خدا«ص» آرزو داشت که شور علی دوستی و شرارة عشق مولا در کانون همة دل ها افروخته گردد، زیرا «علی»، تنها «علی» مسلمانان نیست، بلکه «بوتراب»، پیشوای همة بشریت است و به پاکی و ارزش و انسان و حق و عدالت تعلق دارد. علی، علی تاریخ است و اسوة همة انسان ها و الگوی همة شیفتگان صداقت و راستی. اگر پیامبر خدا در غدیرخم مهم ترین رکن سیاسی اجتماعی دین، یعنی «ولایت» را برای مسلمین مطرح کرد، برای آن بود که جریان رهبری امت از آغاز در دست پاک ترین و شایسته ترین افراد قرار گیرد و آب زلال حق در بستر تاریخ و زمان و در توالی نسل ها و اندیشه ها آلوده نگردد تا دشمنان نتوانند از آب گل آلود ماهی مراد خویش را بگیرند. غدیر روز تکمیل دین و اتمام نعمت و عید هواداران حق و وفاداران به پیامبر است. غدیر عید عدالت و رهبری، عید انسانیت و کمال طلبی، عید شعله افروزی در اندیشه ها و امیدآفرینی در دل هاست. غدیر تداوم «رسالت محمد» در «ولایت علی» است.
🌸تقدیم به؛ 🍃انسانهای پراز 🌸انرژی و احساس خوب 🍃انسانهای پراز آرامش، 🌸انسانهای پراز عشق و امید، 🍃تقدیم به شما همراهان عزیز 🌸خودتون گل، زندگیتون گلبارون
اگر «فرهنگ غدیر» و «نظام ولایت» در جامعه و امتی حاکم و نقش آفرین باشد، در جامعه سه وحدت ایجاد می کند: وحدت عقیده، وحدت جهت، وحدت قوا. امامت نظام بخش جامعه است. امام نگهبان اسلام از تحریف ها و حافظ مسلمانان از گمراهی و تفرقه است. امام ضمانت اجرای احکام قرآن است، قطب کنترل کنندة حرکات اجتماع است، مشعل هدایت در شب های تیره است، فروغ یقین افروز در پیچ و خم های شک و اضطراب است. امام تدبیرکننده، چاره اندیش، بدعت زدا و هدایت بخش است. نیروهای مفید و سازنده و خالص را جذب و نیروهای نامطلوب و مخرّب و ناهمساز با حرکت مطلوب و جهت الهی را دفع می کند. اینها همه از آثار و برکات «غدیر» و «تفکر غدیری» و «زندگی ولایی» و «سیاست علوی» است. جامعة دور از رهبری معصوم، دچار تشتت و تفرقه و حیرت و ضلالت می شود. امت بی امام، در راهی بی صلابت راه می جوید و مثل شب بی چراغ، رمة بی چوپان و کشتی بی ناخداست. آنکه در مسلمانی خویش «امام» نداشته باشد، به بیراهه می افتد و حرکت بی بصیرت، دوری روزافزون از مقصد را به دنبال دارد.
غدیر یعنی تمامیت دین امروز هم غدیر علوی، چشمه ای لبریز از «آب حیات» است و دریایی موّاج از ولایت. دل ها تنها از این دریاست که سیراب می شوند. این که همواره دم از غدیر می زنیم از آن روست که به دام تفکرات سست و مسلک های بی پایه و برنامه های ناقص و ناتمام نیفتیم و در کویر حیرت و هامون ضلالت سرگردان نمانیم. امتی که پاسدار غدیر باشد، عاشوراهای مظلومیت و کربلاهای خون و شهادت را شاهد نخواهد بود و ولایت، در محاق غربت و تنهایی نخواهد ماند. اینک ماییم و غدیر که مرامنامة مکتب ما، محور وحدت ما، چراغ راه و راه زندگی ماست. آری... آری... حرف و پیغام «غدیر» این است: آب از سرچشمه باید خورد میوه را از شاخه باید چید چهره را بی پرده باید دید...
ايمان و عبادت امام على علیه السلام در ايمان، پرهيزگارى، زهد، عبادت و يقين يگانه بود؛ چنان كه پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله درباره او مى‏فرمايد: «اگر آسمان‏ها و زمين در يك كفّه جاى گيرند و ايمان على در كفه ديگر، بى گمان ايمان او سنگين‏تر است». (فضائل الخمسة، 1/231)
علی(ع) امامِ من است و منم غلامِ علی(ع)
سخاوت و ايثار خانه امام على علیه السلام پناهگاه مستمندان و تنگدستان بود. سخاوت امام علیه السلام را همه ستوده‏اند و حتى قرآن كريم نيز از آن ياد كرده است: «...كسانى كه اموال خويش را شب و روز، نهان و آشكار انفاق مى‏كنند». (سوره بقره/ 274)
علم و حكمت بنابر روايات، امام على علیه السلام از دانش لدنّى بهره‏مند بوده است؛ دانشى كه از سوى خداوند افاضه مى‏گردد. نيز از روايات بسيارى برمى‏آيد كه دانش امام على علیه السلام از همه مردم - جز پيامبر صلی الله علیه و آله - بيشتر بوده است. (الارشاد، 22)
جابربن عبدالله انصاری می‌گوید: لَقَد سَمِعْتُ رَسُولُ اللهِ ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ یَقُولُ: ۱ـ « اِنَّ فِی عَلِیٍّ خِصالاً لَوْ کانَتْ واحِدَهٌ مِنْها فِی رَجُلٍ اِکْتَفی بِها فَضْلاً وَ شَرَفاً.» از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ درباره‌ی علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ مناقب و فضائلی شنیدم که هر یک از آنها اگر در کسی یافت می‌شد، برای فضیلت و شرافت او کافی بود. ۲ـ « مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعِلیٌّ مَوْلاهُ.» من مولای هر کس هستم علی مولای اوست. ۳ـ « عِلیٌّ مِنّیِ کَهاروُون مِنْ مُوسی.» نسبت علی با من مانند نسبت هارون پیغمبر با برادرش حضرت موسی است. ۴ـ « عَلِیٌّ مِنّی وَ اَنَا مِنْهُ.» علی از من است و من از علی هستم. ۵ـ « عَلِیٌّ مِنّی کَنَفْسی، طاعَتُهُ طاعَتی وَ مَعْصِیَتُهُ مَعْصِیَتی.» مقام و منزلت علی نسبت به من مانند جان و نفس من است نسبت به من، پیروی از او پیروی از من، مخالفت با او مخالفت با من است. ۶ـ « حَرْبُ عَلِیٍّ حَرْبُ اللهِ، وَ سِلْمُ عَلِیٍّ سِلْمُ الله.» جنگ با علی جنگ با خدا و مسالمت با او مسالمت با خداست. ۷ـ « عَلِیٌّ حُجَّهُ اللهِ عَلی عِبادِهِ.» علی حجت خدا بر بندگان است.
۸ـ « حُبُّ عَلیٍّ إیمانٌ وَ بُعْضُهُ کُفْرٌ.» مودّت و دوستی با علی ایمان، بغض با او کفر است. ۹ـ « حِزْبُ عَلِیٍّ حِزْبُ اللهِ وَ حِزْبُ أعْدائِهِ حِزْبُ الشَّیْطانِ.» جمعیت و طرفداران علی حزب الله هستند، جمعیت و طرفداران دشمنان علی حزب شیطانند. ۱۰ـ « عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَهُ لایَفْتَرِقان.» علی با حق است و حق با علی است، هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند. ۱۱ـ « عَلِیٌّ قَسیم الجّنَّهِ وَ النّار.» علی قسمت کننده‌ی بهشت و دوزخ است. ۱۲ـ « مَنْ فارَقَ عَلِیّاً فَقَدُ فارَقَنی وَ مَنْ فارَقَنی فَقَدْ فارَقَ الله.» کسی که از علی دوری جوید از من دوری جسته و کسی که از من دوری جوید از خدا دوری جسته است. ۱۳ـ « شِیعَهُ عَلیٍّ هُمُ الْفائِزُونَ یَوْم القِیامَهِ.» پیروان و شیعیان علی ـ علیه السلام ـ آنانند که رستگار خواهند بود.1
لِکُلِّ نَبِیٍّ صاحِبُ سِرٍّ وَ صاحِبُ سِرِِّیَ عَلِیُّ بْنُ أبِیطالِبٍ.[۲]» برای هر پیامبری صاحب سرّی است و صاحب سرّ من علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ است. خُلِقْتُ اَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ نُورٍ واحِدٍ.[۳]» من و علی از نور واحد آفریده شده‌ایم. «والَّذی نَفْسی بَیدِهِ لَولا اَنْ تَقُولَ فِیکَ طوائِفٌ مِنْ أمَّتی ما قالَتِ النَّصاری فِی عیسیَ بْنِ مَرْیَمَ لَقُلْتُ فیکَ مَقالاً لا تَمّرُّ بِملَاءٍ مِنَ المُسلِمین إلاّ أخَذُ و التُّرابَ مِنْ تَحْتِ قدَمَیْکَ لِلْبَرَکَهِ.»[۴] به آن خدایی که جانم در دست اوست اگر عده‌ای از امت من نمی‌گفتند آنچه را که مسیحیان درباره‌ی حضرت عیسی بن مریم گفتند. می‌گفتم درباره‌ی تو مطالبی را تا تو از هر زمینی گذر کنی خاک پایت را به عنوان تبرّک بردارند. «یا عَلِیّ إنَّکَ قَسیمُ الجنَّهِ وَ النّارِ، اَنْتَ تَقْرَعُ باب الجنَّهِ وَ تَدْخُلُها أحِبّائکَ بِغَیْرِ حِسابٍ.»[۵] ای علی تو قسمت کننده‌ی بهشت و آتشی، تو در بهشت را می‌کوبی و دوستانت را بدون حساب داخل آن می‌کنی. «لا یجوز اَحَدٌ الصِّراطَ اِلاّ مَنْ کَتَبَ لَهُ عَلِیٌّ الْجَوازَ»[۶] هیچ کس نمی‌تواند از صراط عبور کند مگر کسی که علی برای او اجازه‌ی عبور نوشته باشد.
🌹امام حسین علیه السلام: هرگز سخن بيهوده مگوى؛ زيرا بيم گناه براى تو دارم و نيز هرگز سخن سودمند مگوى، مگر اين كه آن سخن به جا باشد. 📗بحار الأنوار، جلد۷۵، صفحه ۱۲۷
حسین بن علی ـ علیه السلام ـ فرمود: از جدّم رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ شنیدم که فرمود: در شب معراج در عرش الهی فرشته‌ای را دیدم که در دستش شمشیری از نور همانند ذوالفقار علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ بود. فرشتگان آسمانی هر وقت مشتاق دیدار علی ـ علیه السلام ـ می‌شدند به آن فرشته می‌نگریستند. به پیشگاه پروردگار عرض کردم، پروردگارا این برادرم علی بن ابی طالب و پسر عم من است؟ خداوند تبارک و تعالی فرمود: ای محمد ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ این فرشته را شبیه علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ خلق کردم تا مرا عبادت کند و آنچه تا روز قیامت حسنه و تسبیح و تقدیس من می‌نماید ثوابش متعلق به علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ باشد.[۷] [۱] . ینابیع المودّه، ص۵۵ ـ ۸۳٫ [۲] . ینابیع المودّه، ص۸۵٫ [۳] . ینابیع المودّه، ص۸۵٫ [۴] . ینابیع المودّه، ص۸۵٫ [۵] . مناقب خوارزمی، ص۲۲۲٫ [۶] . مناقب خوارزمی، ص۲۲۲٫ [۷] . بحارالانوار، ج۳۹، ص۱۰۹
🦋شکرگزاری از خدای مهربان احساسات منفی را از تو دور میکند زمانی که حواس خود را متوجه شکر گزاری کنی درباره ی شکرگزاری فکر کنی آن را به زبان بیاوری و آن را احساس کنی در واقع فرکانس انرژی خود را به یکی از بالاترین و قوی ترین فرکانسهای موجود تبدیل می کنی شکرگزاری یکی از قدرتمندترین ابزاری است که تو برای تحول زندگی ات به سوی وفور نعمت و لذت و شادی محض از آن استفاده خواهی کرد هرجایی هستی بلند بگو خدایا شکرت
بر خامنه ای رهبر خوبان صلوات🌸📿'‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نحوه رفتار کشیش مسیحی با نوزادی که گریه میکند ♥️ در مقابل نحوه رفتار مسلمانان با نوزادانی که گریه میکنند و تاثیر اذان و تلاوت قرآن بر نوزادان 😍
✡✡✡✡✡ 💎🌏💎اخرین کار کلیدی من تزریق واکسن کرونای خارجیه. ✡♦️درارتش امریکا طوری ساخته شده که در دراز مدت سیستم دفاعی بدن را از کار میندازه واکسن نیست یک جور سلاح بیولوژیکه 💎ضمناتصمیم بر اینه که ویروسهای کرونای بعدی راهم بر اساس انتی بادیهای همین واکسنها بسازنند وپخش کنند در نتیجه هم واکسن زده مبتلاشده وبمیرند ✡💎همه اینها برای یه جور قتل وعام خاموش وبی سر وصداست 🔑🗝🙈🙈 💎💎💎علی برکت الله 🌏🌏🌏
مداحی آنلاین - من ماجرا را خوب یادم هست - مطیعی.mp3
4.34M
🌹🌹 من ماجرا را خوب یادم هست چون کاروان ما جلوتر بود 🎤 🌹🌹 👏