eitaa logo
معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
340 دنبال‌کننده
333 عکس
30 ویدیو
145 فایل
🔍اطلاع‌رسانی‌ها و راهنمایی‌های واحد پژوهشِ حوزهٔ علمیهٔ حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف لینک کانال پژوهش @pezhoohesh
مشاهده در ایتا
دانلود
قالب پایه7.docx
597K
✅قالب word پایه هفت 💹از ویژگی‌های این قالب: ⌨️صفحه عنوان با فونت‌ها و اندازه خواسته شده، آماده است و تنها مشخصات جای‌گذاری شود. ⌨️صفحه چکیده، کلیدواژه و بسم‌الله، نتیجه‌گیری، بدنه اصلی، فهرست منابع در جای مخصوص آماده واردکردن مطالب شماست. ⌨️فونت عنوان اصلی یعنی فصول(B zar 16 bold) و عنوان فرعی (B zar 14 bold)(1) متن اصلی (B zar 14) طبق شیوه‌نامه پایه هفت «modify» شده لذا علاوه بر آماده بودن جای‌گذاری نوشته شما، فهرست مطالب با یک به‌روزرسانی به‌صورت خودکار آماده می‌شود. ⌨️فاصله بین سطرها یک‌سانتی متر طبق شیوه‌نامه ⌨️فواصل متن با لبه کاغذ از هر طرف، دو و نیم سانتی‌متر طبق شیوه‌نامه ⌨️سطر اول هر پاراگراف یک‌سانتی متر تورفتگی طبق شیوه‌نامه به‌صورت خودکار تنظیم شده است. ⌨️و... 🔹تنها برای تسهیل تحقیق طلاب گرامی پایه هفت این قالب ارائه شده؛ اما رعایت قوانین شیوه‌نامه در مقاله بر عهده خود طلبه می‌باشد؛ پس دقت کافی داشته باشید. 1-این قالب در سه فصل و هر فصل با چند عنوان فرعی می‌باشد. این تعداد عناوین یک مثال و نمونه است؛ بنابراین تعداد عناوین اصلی و فرعی مقاله شما وابسته به مطالب خودِ شما است؛ می‌تواند کم یا زیاد شود. 🔹بعد از باز کردن فایلِ Word ، حتماً گزینه Enable Editing را در بالای صفحه بزنند. درصورتی‌که این کار را انجام ندهید، Word امکان اضافه‌کردن متن را به شما نمی‌دهد. 🔍اطلاع‌رسانی‌ها و راهنمایی‌های واحد پژوهشِ حوزهٔ علمیهٔ حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف لینک کانال پژوهش @pezhoohesh
جنجالی‏ترین آیه قرآن از لحاظ نحوی آیه شریفه «وَ إِنَّ كُلاًّ لَمَّا لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمالَهُم‏ْ» (هود، ١١١) معرکه اقوال و محط قیل و قال و محل زد و خورد نحويان و چالش‏برانگیزترین آیه از لحاظ نحوی است. مفهوم اجمالی آیه این است: به یقین خدایت سزای اعمال همه مردم را در روز قیامت خواهد داد. ▫️قاریان و راویان قرآن در دو کلمه از این آیه شریفه یعنی «إن» و «لما» اختلاف کرده‏اند و منشأ اختلافشان در تشدید و تخفیف آنهاست؛ در نتیجه آیه شریفه آبستن چهار خوانش به اصطلاح متواتر شده است: 1️⃣ابن عامر و حمزه و حفص از عاصم: تشدید إن و لما هر دو (و إنّ کُلًّا لَمّا ...). 2️⃣نافع و ابن کثیر: تخفیف إن و لما هر دو (و إنْ کُلًّا لَما ...). 3️⃣کسائی و ابو عمرو: تشدید إن و تخفیف لما (و إنّ کُلًّا لَما ...). 4️⃣ابوبکر از عاصم: تخفیف إن و تشدید لما (و إنْ کُلًّا لَمّا ...). ▫️گفتنی است سرراست‏ترین ساختار در زبان عربی تخفیف «إنْ» و رفع «کل» و تشدید «لمّا»ست. در این صورت «إنْ» نافیه و «کل» مبتدا و «لمّا» حرف استثناء به معنای إلّا و جمله بعد خبر خواهد بود، مانند آیه شریفه «إِنْ كُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَيْها حافِظٌ» (طارق، ۴). لیکن از بد حادثه قاریان هفتگانه جملگی «کلا» را منصوب خوانده‏اند و این خوانش جزو خوانش‏های شاذ است! ▫️چالش‏های متعددی گِریبانگیر هر یک از این چهار خوانش است و در این بین خوانش نخست –که از قضا خوانش متداول در میان عامه مسلمانان است- پرچالش‏ترین آنهاست. گفته شده است کسائی از تخریج و توجیه این خوانش درمانده و اظهار عجز کرده است و مبرد پا را از گلیمش فراتر نهاده و این خوانش را با تمام شهرتش از بیخ و بن تخطئه کرده است! ▫️به باور نگارنده کم‏هزینه‏ترین توجیه در خوانش مذکور این است که آیه شریفه را مشتمل بر دو جمله مستقل بدانیم: 1️⃣وَ إِنَّ كُلاًّ لَمَّا 2️⃣لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمالَهُم ▫️ترکیب جمله نخست: «إنّ» از حروف مشبهة بالفعل، «کلًّا» اسم إنّ و منصوب لفظا، «لمّا» حرف جزم، مدخول لمّا محذوف است به تقدیر «لمّا یُوَفَّوا نصیبَهم»، جمله «لمّا یُوَفَّوا نصیبَهم» خبر إنَّ و مرفوع محلا. و المعنی: «به یقین هنوز سهم هیچ یک از مردم داده نشده است». شایان ذکر است اعتماد به قرینه و حذف مدخول لمّا امری شایع و در عین حال شیواست، مانند سخن عرب «قاربتُ المدینةَ و لمّا» به تقدیر «قاربتُ المدینةَ و لمّا أدخلْها». در ما نحن فیه نیز خدای –جل و علا- در دو آیه قبل می‏فرماید: «وَ إِنَّا لَمُوَفُّوهُمْ نَصِيبَهُمْ‏» یعنی به یقین ما سهم آنان را (در روز قیامت) خواهیم داد. و در ادامه می‏فرماید: «وَ إِنَّ كُلاًّ لَمَّا» یعنی هنوز سهم هیچ یک از آنان داده نشده است. چنانکه مشاهده می‏شود گیر و گرهی در اعراب و معنای این ترکیب وجود ندارد. ▫️جمله دوم نیز –چنانکه گفته شد- مستأنفه است و اشکالی متوجه ترکیبش نیست و المعنی: خدایت آنان را در روز قیامت به سزای اعمالشان خواهد رسانید. ▫️در پایان یادکرد سخن ابو الفتوح رازی خالی از لطف نیست: و اين جمله نحو، اينجا براى آن گفته شد كه خواستم تا معنى آيت بر قراءات روشن شود و قرائت صحيح و معترض پيدا شود، و الّا در پارسى اطناب در نحو شرط نيست. و بر جمله معنى آيت آن است كه «خداى تعالى همه كس را جزاى عمل بتمامى بدهد» يا «هيچ كس نباشد و الّا او را جزاى عمل بتمامى بدهد» و معنى از اين دو بيرون نيست بر اين اختلاف قراءات و وجوه كه ذكر كرده شد. انتهی کلامه رفع مقامه فتدبر. 📝محمد نادری https://eitaa.com/pezhoohesh
هدایت شده از جشنواره علامه حلی
📢 اطلاعیه به اطلاع طلاب و اساتید محترم حوزه‌های علمیه می‌رساند، ثبت‌نام و شرکت در شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) تا پایان خرداد ماه امکان‌پذیر بوده و سامانه جشنواره تا آن تاریخ باز است. @jhelli_ir
برای در ورد از صفحه دلخواه باید به شیوه زیر عمل کنید: ۱- روی منوی Insert کلیک کرده و از طریق بخش Header & Footer گزینه Page Number را انتخاب کنید. ۲- در منوی جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود، همانطور که گفتیم، جایی که می‌خواهید شماره صفحات قرار بگیرد، تعیین کنید. ۳- حالا تمامی صفحات فایل ورد شما شماره‌گذاری می‌شوند. ۴- در مرحله بعدی، روی یک صفحه قبل از صفحه‌ای که می خواهید شماره‌گذاری از آن شروع شود، کلیک نمایید. مثلا اگر قصد شروع شماره‌گذاری از صفحه دوم را دارید، روی صفحه اول کلیک کنید. ۵- سپس روی منوی Layout کلیک کنید. ۶- از بخش Page Setup گزینه Breaks را انتخاب کنید. ۷- از میان گزینه‌های مختلفی که نشان داده می‌شود، گزینه Next Page را انتخاب کنید. ۸- اگر در کنار کلمه فوتر عبارت Section قرار گرفت، نشان میدهد که تقسیم صفحات به درستی انجام گرفته است. ۹- دوباره به منوی Insert و گزینه Page Number بروید و گزینه Format Page Numbers را انتخاب کنید. ۱۰- در این مرحله، باکسی نشان داده می‌شود که می‌توانید فرمت و نوع شماره‌گذاری آن را مشخص کنید. ۱۱- گزینه Start at را انتخاب کرده و شماره صفحه‌ای که تمایل دارید شماره‌گذاری صفحات ورد از آن شروع شود، وارد کنید و سپس روی دکمه Ok کلیک کنید. به این ترتیب می‌بینید که شماره‌گذاری در ورد از صفحه دلخواه انجام شده است. ۱۲-مشکل اینجاست که صفحات قبلی نیز هنوز دارای شماره هستند. برای برطرف کردن این مشکل، روی صفحه مورد نظر که شماره‌گذرای از آن شروع می‌شود رفته و روی فوتر آن دوبار کلیک کنید. ۱۳- در این مرحله از زدن شماره صفحه در ورد در سر برگ Design عنوان Link to previous را غیرفعال کنید. ۱۴- حالا به صفحاتی که می‌خواهید شماره نداشته باشند رفته و اعداد آنها را دستی پاک کنید. توجه داشته باشید که این روش برای همه نسخه‌های ورد کاربرد دارد؛ اما در نسخه‌های مختلف ممکن است جای چند گزینه متفاوت باشد. https://eitaa.com/pezhoohesh
تا۵۰% تخفیف عیدانه انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب adyanpub.com 🔍اطلاع‌رسانی‌ها و راهنمایی‌های واحد پژوهشِ حوزهٔ علمیهٔ حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه‌الشریف لینک کانال پژوهش @pezhoohesh
✅ دوره آفلاین "تاریخ تحلیلی امام حسین (ع)" با اعطای گواهینامه 🎥 ارائه ۱۲ موضوع توسط ۱۰ استاد 🗓 شروع دوره از شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ (۲۳ ذی الحجه) طی ۶ هفته متوالی 📕 مهلت ثبت نام تا ۹ تیر 🔆 لینک معرفی دوره: https://porsemanonline.com/courses/imamhosain2424/ 🔆 لینک ثبت نام (ورود و عضویت): https://porsemanonline.com/?login=true 🔆 لینک پیوستن به کانال ایتا: https://eitaa.com/porsemanmedia 🔰برای کسب اطلاعات بیشتر پشتیبان در خدمت شما است: @PorsemanOnline ۰۰۹۸۹۳۳۴۹۱۴۱۴۱ 👈 ضمناً دوره آنلاین ویژه محرم الحرام ۱۴۴۶ق با عنوان "امام حسین شناسی با رویکرد تاریخی (۳)" هم در حال تدارک است که کم و کیف آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 📚مؤسسه علمی فرهنگی پرسمان با همکاری "Savior Institute for Education and Research"
هدایت شده از نور | Noor
🌸آیــــه‌ی «اَلــیَــوم اَکـــمَـــلــتُ لَـــکُــم» ابـــلاغ شد روی لــبــها جــمــله‌ی بَــخٍّ علی اَلمُرتضاست🌸 به مناسبت عیدغدیر کد تخفیف ۲۵٪ هدیه تقدیم به شما بزرگواران و همراهان میگردد.😊🌹 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی www.noorsoft.org ▫️▫️▫️ کانال رسمی نور در ایتا
با عرض سلام وادب اخرين مهلت ارسال مقالات كنگره صاحب رياض الى 31/4/1403 تمديد شد از محققين خواهشمندم تا قبل از اتمام مهلت ارسال مقاله هاي خود را ارسال كنند