eitaa logo
ثامن مقداد
388 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
655 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
💢گروسی: معتقد به دیپلماسی در قبال ایران هستم 🗣مدیر کل آژانس اتمی: 🔸همه چیزهایی [که درباره ایران می‌گویم] واقعیت هستند. ما در اینجا دستور کار سیاسی نداریم. اگر ایران می‌خواهد برنامه هسته‌ای نیروگاهی داشته باشد- که الان دارند- می‌توانند آن را داشته باشند و مشکلی با آن نداریم. 🔹اما آنها باید یک سیستم بازرسی داشته باشند که با کاری که انجام می‌دهند متناسب باشد، اما کماکان رویه عدم پاسخدهی و عدم همکاری با آژانس را ادامه می‌دهند. 🔸به تازگی در جاهای مختلف از جمله در ایران خیلی راحت درباره سلاح‌های هسته‌ای صحبت می‌شود. به تازگی یک مقام بلندپایه گفت که ما همه اجزا را داریم فقط روی هم سوار نشده‌اند. 🔹ما معتقد به دیپلماسی هستیم. اعتقادی به بمباران نداریم اما برای اینکه این اتفاق (دیپلماسی) بیفتد لازم است به بازرس‌های ما اجازه ورود به ایران داده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی سپاه 🔸سپاه پاسداران موفق به پرتاب موشک بالستیک دوربرد از ناو جنگی شهید مهدوی شد و موشک‌های جدید عماد و حاج قاسم و خیبرشکن از این ناو جنگی شلیک شدند. 🔹این موشک‌ها شبیه‌ساز بزرگترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را با موفقیت منهدم کردند.
💢سرلشکر سلامی: امروز به سپاهی رسیدیم که اگر در میدان جنگ نظامی باشد، مطمئن هستیم پیروز خواهیم شد 🔹اگر جنگ کشتی‌ها باشد و کشتی‌های ما را بزنند، حتما به همان تعداد و حتی بیشتر از آن‌ها می‌زنیم. اگر جنگ به میدان‌های بیرونی کشیده شود، سپاه قدرت ساخت قدرت در بیرون را دارد.
💢دستور تخلیه شهرک صهیونیستی کریات‌شمونه 🔹شهردار شهرک صهیونیست نشین «کریات شمونه» بعد از آنکه دو صهیونیست در حمله موشکی حزب‌الله کشته شدند، از ساکنان این شهر خواست منطقه را تخلیه و ترک کنند.
🔰«حسین مرعشی» از اعضای ارشد حزب کارگزاران در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «در صحنه سیاسی بین‌المللی ایران وضعیت به‌گونه‌ای است که ایران نیازمند انتخاباتی است که بتواند کشور را در برابر خطرات جدی بیمه کند؛ اینکه رهبر معظم انقلاب در هفته‌های اخیر نکاتی را درباره انتخابات گوشزد کردند، نشان‌دهنده همین نکات امنیتی است.» مرعشی با انتقاد از موضع برخی سیاستمداران نیز گفت: «البته برخی از سیاسیون هم فکر می‌کنند اگر مشارکت زیر ۳۰ درصد برسد حاکمیت فضا را باز می‌کند؛ اما چطور ممکن است یک فرد سیاسی خطر مشارکت کم را نبیند.» 🔰آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی اعلام کرد، ایران از سال ۲۰۱۵ «زرادخانه متنوعی» از تسلیحات شامل موشک‌های کروز و بالستیک دوربرد و میان‌برد در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است. به گزارش سی‌ان‌ان، در این گزارش ادعا شده است، آمریکا و شرکایش از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳، مانع از آن شده‌اند که ایران دست‌کم ۱۸ کشتی سلاح به حوثی‌ها برساند. این گزارش ادعا کرده است، کشتی‌های مذکور حامل قطعات موشکی بالستیک، پهپاد، موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک و هزاران تفنگ جنگی بوده‌اند. 🔰«سیدمصطفی موسوی» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ویتنام گفت: «با توجه به شرایط اقتصادی، کاهش نرخ رشد نقدینگی و اقدامات مؤثر بانک مرکزی، احتمالاً تا پایان سال نرخ دلار عقبگرد خواهد داشت. البته جو منطقه و اتفاقات داخلی و بین‌المللی نیز در این رابطه بسیار تأثیرگذار است که امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شاهد نوسانات دوباره قیمت ارز نباشیم.» 🔰«عبدالله دوم» پادشاه اردن گفت، دیدار وی با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که «یکی از ویرانگرترین جنگ‌ها در تاریخ معاصر همچنان در غزه در حال وقوع است.» وی افزود، بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در غزه شهید، مجروح یا مفقود شده‌اند و جهان نمی‌تواند حمله اسرائیل به رفح را که «مطمئناً فاجعه انسانی دیگری به بار خواهد آورد» تحمل کند. 🔰«کاملا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در میانه تردید‌ها نسبت به سلامتی جو بایدن اعلام کرد، برای ریاست‌جمهوری به جای بایدن آماده است. هریس در پاسخ به اینکه متقاعد کردن رأی‌دهندگان برای اینکه وی صلاحیت جایگزین شدن با بایدن را دشوار می‌داند، بیان کرد: «من آماده خدمت هستم. هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.» 🔰«سردار محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، عنوان کرد: «راهبرد ما کاملاً دفاعی است، اما این راهبرد در عملیات و تاکتیک‌ها هجومی است؛ به این معنا که ما به مبادی حرکت دشمن حمله خواهیم کرد و نیرو‌های دشمن را از مبدأ حرکت مورد حمله قرار می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم که به راحتی خود را به سواحل ما برسانند.»
💢نگرانی اروپا از اظهارات ترامپ 🔹«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس گفت، اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر مشروط کردن حمایت ایالات متحده از متحدان ناتو به بودجه دفاعی کشورها «رویکردی عقلانی» به شمار نمی‌رود. 🔸دیوید کامرون نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس است که به صورت علنی از اظهارات نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا انتقاد کرده است. 🔹دفتر نخست‌وزیری انگلیس اندکی بعدتر از اظهارات کامرون تأکید کرد، سوناک اطمینان دارد که ایالات متحده صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود، متحدی قابل اتکا خواهد بود. 🔸ترامپ در روزهای گذشته بارها اعضای ناتو را تهدید کرده است. او در جدیدترین سخنانی که به شدت جنجالی شده، گفته است، در صورتی که رئیس‌جمهور شود، روسیه را تشویق خواهد کرد هر کاری که دلش می‌خواهد با اعضای ناتویی که هزینه‌های‌شان در این ائتلاف را پرداخت نمی‌کنند، انجام دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انهدام شبیه‌ساز پایگاه هوایی پالماخیم اسرائیل با موشک‌های «عماد» و «قدر» سپاه 🔹موشک‌های بالستیک «عماد» و «قدر» سپاه با کلاهک‌های تقویت شده انفجاری، شبیه‌ساز پایگاه هوایی پالماخیم محل اصلی استقرار جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی را منهدم کردند.
💢سیدحسن نصرالله: سپاه نهادی مهم در دفاع از ملت‌های منطقه است 🔹دبیرکل حزب‌الله لبنان: ضمن تبریک روز پاسدار اظهار داشت که سپاه یک نهاد مهم در حمایت و دفاع از ملت‌ها و جنبش‌های مقاومت در منطقه است.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 نشست مجازی 🍃🌹🍃 ✅ موضوع: انتخابات 🎙 سخنران: سردار جوانی، معاون محترم سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ⏰ زمان: چهارشنبه ۲۵بهمن ماه؛ ساعت ۱۹ ❌ لینک ورود به نشست 👇👇👇 🆔 @basijmasajed_ir |
🔸سهم شما در انتخابات چیست؟
💢اجماع بر سر ایران 🔹کمتر از چند هفته مانده به انتخابات کم‌کم احزاب و تشکل‌های سیاسی آخرین آرایش سیاسی خود برای حضور در انتخابات اسفندماه را رو‌نمایی می‌کنند. اگرچه پیشتر بنا به برخی صلاح‌دید‌ها یا برای امتیاز‌گیری‌های سیاسی برخی مواضع سیاسی، همچون قهر با صندوق‌های رأی یا برچسب‌زنی‌های ناصواب نسبت به فرآیند انتخابات از سوی احزاب یا چهره‌های سیاسی مطرح می‌شد، اما پس از اعلام ردصلاحیت‌ها و تأیید صلاحیت‌های افراد از سوی شورای نگهبان تقریباً حرف و حدیثی دیگر باقی نمانده است. الان زمان اعلام برنامه‌ها و ایده‌ها و آرا و اندیشه‌های افراد است تا در یک رقابت سالم مورد قضاوت مردم قرار بگیرد؛ زیرا در نهایت این مردم هستند که انتخاب می‌کنند چه سرنوشت سیاسی در انتظارشان باشد و حقیقت «میزان رأی ملت است» عیان شده است. 🔸جالب است که موضع‌گیری‌ها درباره حضور یا قهر در انتخابات در نهایت به یک دوگانگی در گفتمان‌ و اندیشه برخی جناح‌ها نیز منجر شده است. برای نمونه، موضع‌گیری خانم «آذر منصوری» رئیس خودخوانده جبهه اصلاحات درباره انتخابات در قیاس با برخی مواضع سایر افراد فعال در این جناح کاملا برملاکننده این دوگانگی است. آذر منصوری در نشست خبری دیروز خود گفت: «با قانون جدید انتخابات، جبهه اصلاحات در موقعیتی قرار گرفت که توصیه‌ای برای انتخابات ندارد، اما این به معنای قهر با صندوق و فاصله‌گیری از انتخابات نیست.» 🔹اما در مقابل «محمدعلی وکیلی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرمسئول روزنامه «ابتکار» در مصاحبه‌ای که دیروز روزنامه «فرهیختگان» با وی منتشر کرده، گفته است: «من هیچ‌گاه با آذر منصوری در یک جبهه تعریف نمی‌شوم؛ با اینکه خودم را در گفتمان اصلاح‌خواهی و اصلاح‌طلبی، پیشتر، مقدم‌تر، مصمم‌تر و چهارچوب‌دارتر از او و امثال وی می‌دانم. آذر منصوری یک ‌نفر است و به نظر من شبهه‌ناک انتخابش کردند. جبهه اصلاحات هم با این انتخاب بیش از پیش مشروعیتش را از دست داده، اما او یک ‌نفر است.» 🔸به نظر می‌رسد، اگرچه انتخابات و رقابت انتخاباتی چیزی جز تلاش برای پیروزی در عرصه انتخابات و تأیید برنامه‌ها و اندیشه‌های افراد با رأی مردم نیست؛ اما باید پیرامون ایران اجماع نظر صورت بگیرد؛ امتیازگیری سیاسی، باج خواهی سیاسی و غیره نباید جوری باشد که ایران و امنیت و سلامت نظام در آن مورد وجه‌المعامله قرار بگیرد. هشدار اینکه مردم در نهایت منتظر ارائه برنامه‌ها و ایده‌های افراد و جناح‌ها هستند و تمایلی به حضور در این بازی‌های سیاسی ندارند و البته به بهترین نحو خود می‌توانند تا میان نامزد‌ها و احزاب و جناح‌ها، سره را از ناسره تشخیص دهند و انتخاب کنند.
💢سردار سلامی: تعرض دشمن را بی‌پا‌سخ نخواهیم گذاشت 🗣فرمانده کل سپاه: 🔹‌امروز جوانان کشورمان انواع ماهواره‌ را مدار قرار می‌دهند، ‌روزی فقط روی کاغذ اجازه انجام کار داشتیم اما امروز ماهواره را مستقل از سایر کشورها در مدار قرار می‌دهیم. 🔸برای جنگ دریایی کاملا مهیا هستیم و در آمادگی صددرصدی به سر می‌بریم و به امکانات جنگ از دور دست یافته‌ایم، در جنگ دریایی میدان نبرد حساس متفاوت است چرا که باید یک نقطه را دقیقا هدف قرار داد‌ و قادریم از ابعاد دور دشمن را نابود کنیم. 🔹در جنگ دریایی نبرد فناوری‌هاست؛ جایی که به ما تعرضی شود بدون پاسخ نگذ‌اشته‌ایم و من بعد هم بدون پا‌سخ نخواهیم گذاشت و شاید در برخی مواقع اطلاع‌رسانی نکنیم.
💢دلار پاشی صهیونیست‌ها برای آزادی اسرا 🔹«محمد نزال» از رهبران حماس در گفت‌وگو با «الجزیره مباشر» گفت: «دو اسیری که خبر آزادی آنها را رژیم صهیونیستی منتشر کرد، اصلاً در اختیار مقاومت قرار نداشتند و افراد غیر نظامی آنها را به اسارت درآورده بودند، اطمینان می‌دهیم که نتانیاهو هرگز نخواهد توانست به هیچ یک از اسرای موجود در اختیار مقاومت دست یابد.» 🔸در همین حال، برخی از فعالان عرب در فضای مجازی اطلاعات بیشتری را در این زمینه افشا کردند. به گفته این فعالان این دو اسیر در اختیار یک خانواده (طایفه) به نام ابو سرور بودند که بعد از مذاکراتی که از طریق یک واسطه بریتانیایی با این خانواده صورت گرفته، در مقابل دریافت یک میلیون دلار برای هر یک از آنها، معامله به انجام رسید. به گفته این منابع، خانواده ابو سرور افزون بر 2 میلیون دلار، هزینه ساختمانی را هم که این دو در آن نگهداری می‌شدند و در حمله نظامیان اسرائیلی تخریب شد، از نتانیاهو گرفتند.
💢هیئت‌های مذاکره فقط دنبال منافع تل‌آویو هستند 🔹«سیدحسن نصرالله» گفت: «با توجه به آنچه در غزه می‌گذرد، منافع ملی لبنان، سوریه، اردن و مصر ایجاب می‌کند که «اسرائیل» از این نبرد شکست خورده و درهم شکسته بیرون آید.» 🔸دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: «گشودن جبهه لبنان در برابر رژیم اشغالگر، در درجه نخست برای جلوگیری از پیروزی «اسرائیل» و در راستای منافع ملی لبنان است. این در حالی است که برخی افراد درباره همه فداکاری‌هایی که در مقابله با دشمن صورت می‌گیرد، به شکلی اهانت‌آمیز برخورد می‌کنند.» 🔹دبیر کل حزب‌الله در ادامه گفت: «همه هیئت‌هایی که ظرف ماه‌های گذشته به لبنان آمده‌اند، همگی یک هدف را دنبال می‌کنند که همان امنیت اسرائیل و فراهم کردن مقدمات بازگشت 100 هزار شهرک‌نشین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین است.» 🔸وی افزود: «این در حالی است که تمامی هیئت‌های غربی کاملاً تحت تأثیر این رژیم هستند.»
💢با صدای بلند می‌گویم که رأی نمی‌دهم 🔹«سعید حجاریان» از جمله نظریه‌پردازان چپ که پیش از این خبر مرگ اصلاحات را اعلام کرده بود، این‌بار در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» به صورت علنی از تحریم انتخابات گفته تا زیر میز بازی بزند. 🔸در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «من در هر مقطع با توجه به شرایط نسخه و تجویز خودم را پیشنهاد کرده‌ام. اگر روزنه‌ای برای گشایش فضا و ایجاد تغییر دیده‌ام، از صندوق رأی دفاع کرده‌ام مثل مجلس ششم. از آن طرف، اگر روزنه‌ای ندیده‌ام از مشارکت مشروط گفته‌ام. همین‌جا صراحتاً بگویم که من سخن گفتن از تحریم انتخابات را جرم نمی‌دانم و اگر انتخابات در دو نوع «ابزار کنترل سخت» و «بیعت‌گونه» باشد، حتماً با صدای بلند آن را تحریم می‌کنم و پشت عنوان «مشارکت مشروط» پنهان نمی‌شوم!» 🔹این اظهارات را می‌توان واکنش به بیانیه اخبر 110 چهره اصلاح‌طلب و نمایی از عمق شکاف در این جریان دانست.
💢ساخت ۳ فروند شناور پیشرفته تندرو در سپاه 🗣‌فرمانده نیروی دریایی سپاه: 🔹۳ فروند شناور پیشرفته تندرو با قابلیت نصب موشک‌های با برد بالا توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد. 🔸در طراحی و ساخت شناورهای پیشرفته تندرو به موضوعات تاب‌آوری، دریامانی و دریانوردی توجه شده ‌و جنس شناورها از فایبرگلاس به آلومینیومی ‌تغییر یافته است. 🔹قابلیت این شناورها به گونه ای است که برای نخستین بار در جهان روی یک شناور ۸ متری موشک با برد ۳۰ کیلومتری با قدرت تخریب و دقت بالا نصب شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رونمایی از سامانه‌های موشکی کروز جدید 🔹نیروی دریایی سپاه از سامانه‌های موشکی کروز جدید در جزیره بوموسی و تنب بزرگ رونمایی کرد.
جشنواره سخن هادی
💢رسالت بر زمین مانده 🔹«انتخابات» عرصه بازیگری بازیگرانی است که هر یک نقشی را در این میدان بر عهده دارند. در این میان، نخبگان سیاسی که به نحوی خواص جامعه به شمار می‌آیند، شاید یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نقش‌ها را برعهده داشته باشند. تلاش آنان برای رونق بخشیدن به انتخابات می‌تواند حال مردم را‌ـ که به واقع بازیگران اصلی انتخابات هستند‌ـ خوب کرده و آنان را به وجد آورده و مهیای حضور پرشور و پرانگیزه در پای صندوق رأی کند. آنان وظیفه دارند نقشه‌های دشمنان و بدخواهان این سرزمین را مهار کرده و اجازه ندهند تا ترفندهای رسانه‌ای بیگانگان، اذهان عمومی جامعه را گرفتار خطای محاسباتی کند. ‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
💢جشنواره سخن هادی💢 ✅ معاونت سیاسی سپاه تهران بزرگ برگزار می‌کند 🔻 از هادیان سیاسی و جهادگران تبیین دعوت به عمل می‌آید تا فایل تصویری سخنان خود در موضوعات ذیل الذکر را به آیدی @reza_df ارسال نمایند: ۱- اهمیت انتخابات از منظر امنیت داخلی و خارجی ۲- راهبرد دشمنان در انتخابات پیش رو ۳- راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ۴- خسارات ناشی از عدم مشارکت در انتخابات ۵- وظایف مجلس خبرگان و اهمیت انتخابات خبرگان رهبری 🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💢انتخابات حداکثری، مقدمه توسعه اقتصادی 🔹بدیهی است که انتخابات پیش‌رو، می‌تواند مسیر و جهت‌گیری چندین ساله ایران را در همه زمینه‌ها تعیین کند؛ به ویژه اینکه این انتخابات برای تعیین افرادی است که ریل‌گذاریِ قطار دولت و نظارت بر حسن حرکت آن را بر عهده دارند. این ریل‌گذاری می‌تواند جنبه‌های گوناگون زندگی ملت و کشور را مؤثر کند. در میان این جنبه‌ها، آنچه در اولویت قرار دارد، مسئله اقتصاد است. سؤال مهم اینکه کنش انتخاباتی مردم چه تأثیراتی بر حل وفصل معضلات اقتصادی کشور دارد؟ در پاسخ به پرسش فوق، چند نکته را از نظر می‌گذرانیم. 🔸۱ـ اقتصاد در ایران نیازمند جراحی‌های بزرگ و اصلاحات اساسی در همه بخش‌ها و جنبه‌هاست. اجرای این اصلاحات ساختاری و نهادی در اقتصاد نیازمند وجود حس اعتماد به نفس در بین کارگزاران و متولیان امر است. این اعتماد به نفس در مسئولان از طریق حمایت مردمی حاصل می‌شود؛ از این رو افزایش مشارکت در انتخابات می‌تواند باعث بهبود و تقویت سرمایه اجتماعی برای شروع و پیشبرد اصلاحات اقتصادی شود. توجه به این نکته نیز ضروری است که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران برای تدوین و اجرای اصلاحات اقتصادی با گروه‌های فشار مواجهند؛ چرا که اصلاحات مربوطه ممکن است منتفعان و متضرران متعددی داشته باشد که به دلایل گوناگون با مخالفت‌های شدید خود، چالش‌های امنیتی و اعتباری برای دولت حاکم ایجاد کنند. در اینجا پشتوانه حداکثری مردم برای متولیان امور، می‌تواند فشار حاصل از این گروه‌ها را کاهش دهد. 🔹۲ـ از طرفی رسیدن به توسعه اقتصادی، پیشرفت و نیل به بهبود وضع موجود نیازمند انتخاب افرادی شایسته در قامت قانون‌گذار است که بتوانند بستر قانون‌گذاری لازم را برای توسعه فراهم کنند. احتمالاً انتخابات پرشورتر منجر به انتخاب افکار قوی‌ و فرهیخته می‌شود که می‌تواند زیربنای توسعه را تدارک ببیند. 🔸۳ـ انتخابات با مشارکت حداکثری و نتیجه مطلوب می‌تواند انتظارات مثبت به اقتصاد تزریق کند و در نتیجه شاخص‌های کلان را بهبود بخشد؛ چرا که با توسعه‌ مشارکت و امیدآفرینی، فضای آرامش به اقتصاد تزریق می‌شود. نقطه مقابل آن نیز وجود دارد. به عبارتی، مشارکت حداقلی، حاکمیت را به بحران مقبولیت و گسترش فضای ناامیدی در جامعه سوق می‌دهد و در نتیجه جامعه با انتظارات منفی روبه‌رو می‌شود که بازخورد آن کاهش امنیت سرمایه‌گذاری خواهد بود. 🔹۴ـ نکته چهارم تکثر و رقابت در انتخابات است که وقتی در انتخابات به صورت واقعی شکل می‌گیرد، می‌تواند به زمینه‌سازی حضور حداکثری احزاب و تشکل‌های متعدد منجر شود و در نتیجه احزاب و نمایندگان انتخابی خود را در قبال رأی مردم بیشتر پاسخگو می‌دانند و به عبارتی زمینه را برای تحقق وعده‌های اقتصادی فراهم می‌کند.
💢نگاه آماری به انتخابات خبرگان رهبری؛ از مجلس اول تا انتخابات ششم 🔹مجلس خبرگان رهبری عمری ۴۱ ساله در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. اعضای مجلس خبرگان رهبری برای مدت ۸ سال انتخاب خواهند شد. اصل ۱۰۷ یکی از مهم‌ترین اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. مطابق این اصل، انتخاب رهبری وظیفه مجلس خبرگان است. بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان بر عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان نیز این وظیفه را از دومین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بر عهده گرفته است. 🔸تاکنون ۵ دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. بیشترین نامزد‌های تائید صلاحیت شده این انتخابات برای مجلس سوم و کمترین نیز برای مجلس دوم بود. بیشترین میزان نامزد‌های تائید صلاحیت نشده نیز مربوط به پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. مطابق آمار وزارت کشور، بیشترین میزان مشارکت برای مجلس اول خبرگان با ۷۷.۳۸ درصد و کمترین میزان مشارکت هم برای مجلس دوم با ۳۷.۰۹ درصد بود. ‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
💢چرا دشمنان تحریم انتخابات را پیگیری می‌کنند؟ 🔹رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد رقابت واقعی، سلامت حقیقی، امنیت کامل و مشارکت قوی و پرشور را برای انتخابات یکم مارس (۱۱ اسفند آینده) مطرح کردند. در مقابل این چهار راهبرد، دشمنان نظام جمهوری اسلامی با زیر سوال بردن رقابت و سلامت انتخابات، خواستار تحریم انتخابات از سوی مردم هستند. البته این رفتار در درون خود تناقض نیز دارد، زیرا دشمن از یک سو انتخابات را فرمایشی و زینتی توصیف می‌کند که اهمیتی ندارد و از سوی دیگر از همه ابزار‌های در اختیار بهره می‌گیرد تا مردم را متقاعد کنند نباید در انتخابات شرکت کنند. اما چرا چنین تلاشی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود؟ ‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید