eitaa logo
قدم در راه...
86 دنبال‌کننده
129 عکس
17 ویدیو
116 فایل
اگر #عمل کنیم، شاید در راه ایم.... @SamanMasoomi
مشاهده در ایتا
دانلود
لودویگ ویتگنشتاین ۱۸۸۹ _ ۱۹۵۱
GhTa_16_990106.3gpp
20.02M
آشنایی با جلسه ۱۶: - کمی مقدمه -
مارتین هایدگر ۱۸۸۹ _ ۱۹۷۶
شعبان مبارک... http://lobolmizan.ir/sound/1124
990105-نگاه الهیاتی ما به ویروس کرونا.MP3
12.43M
نگاه الهیاتی استاد طاهرزاده به مسأله کرونا
GhTa_17_990109.3gpp
14.41M
آشنایی با جلسه ۱۷ (جلسه پایانی): - دوران
پست‌مدرن در اوایل قرن بیستم، مارسل دوشان، شاشگاهی را به عنوان یک مجسمه به نمایش گذاشت. نظر او این بود که مردم را ترغیب کند تا توالت سرپایی را یک اثر هنری ببینند. چرا که او می‌گفت: آن یک اثر هنری است. این اثر یکی از آثاری است که دوشان آن‌ها را حاضرآماده‌ها (Readymades) می‌نامید. چشمه (دوشان)، شاشگاهی امضا شده با نام مستعار R.Mutt بود که در سال ۱۹۱۷ دنیای هنر را شوکه کرده بود. این اثر در هنر قرن بیستم یک نقطه عطف محسوب می‌گردد و یکی از آثار شاخص هنر مفهومی شناخته می‌شود. ویکیپدیا
DJG_Gharb_shenasi_1__(falsafe_gharb_dar_do_marhale)_lobolmizan[H] (1).mp3
17.41M
نگاهی به «فلسفه غرب»، «اکنون» و «ما» استاد طاهرزاده (۸ ، آذر ، ۹۸) منبع
! دوره‌ی آشنایی مقدماتی با فلسفه غرب نیز تمام شد! قرار قبلی این بود که بعد از اتمام این دوره، با هم، حضوری، بخش‌هایی از کتاب «درآمدی بر فلسفه اسلامی» از استاد عبودیت را بخونیم! که فعلا کرونا مزاحمه! فعلا چند جلسه به صورت آزمایشی، اینترنتی اجرای می‌کنیم، ببینیم فایده‌ای دارد یا نه! احتمالا اسکایپ یا واتساپ یا... دوستان هر پیشنهادی داشتن، به همراه اعلام آمادگی، اعلام کنن! @Samanmasoomi
با توجه به ایام کرونا، و این که همه تو خونه نشستیم! و وقتمون بیشتره! به نظرم رسید یه دوره‌ی را هم در کانال قرار بدم. استاد یزدان‌پناه، بسیار مبسوط، تاریخ فلسفه اسلامی را درس داده‌اند! حدود ۱۶۰ جلسه فقط تا قبل از ملاصدرا! اما آقای ، در ۲۶ جلسه، خلاصه‌تر، و همراه با مطالب مهمی از قبیل فلاسفه، این بحث را طرح کرده‌اند. پس إن شاء الله، هفته‌ای دو فایل بارگذاری می‌کنم...
ایتا اذیت می‌کنه! من سعی می‌کنم تو ایتا هم بفرستم، ولی اگر نشد، به تلگرام مراجعه کنید!!😔: https://t.me/PhilosophyStart
02ta۲۰۱۵۰۸۰۵_lq.mp3
48.03M
آشنایی با جلسه‌ی ۲: - ضعف فعلی تاریخ فلسفه اسلامی - های کلی ، در مقایسه با
در دست ، همراه ، دو سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در گفتگو با فضلای حوزه علمیه قم، بحث جامعه و تاریخ و فلسفه تاریخ را، مهمترین بحث برای زمانه‌ی انقلاب اسلامی می‌دانند؛ حتی مهمتر از بحث توحید! چه نسبتی بین و و وجود دارد، که این چنین اهمیتی به این مباحث داده است؟ سعی دارم این چند کلمه را کمی معرفی کنم: ؛ ؛ اینستاگرام: majmaiha و saman.masoomi9 Aparat.com/ejeimajma/live
فایل اول، از دقیقه ۱۲، و فایل دوم، از دقیقه ۴، بحث شروع می‌شود. پیشا پیش از این که خیلی سریع صحبت کردم، عذر می‌خوام! وقت کم بود! فایل صوتی جلسه👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش اول
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخش دوم
دوستان به این بحث استاد طاهرزاده، اشکالاتی وارد کردند، که به نظرم رسید، تا حدی مطلب را روشن کنم! البته در حد خودم! شاید ابتدا بهتر باشه، این عبارت شیخ اکبر را ذکر کنم، و بعد در قالب یک مثال، مطلب را توضیح بدم👇
و أما الرجال الذين صوبوا اعتقاد كل معتقد بما وصله إليه و علمه و قرره فإنه يوم الزيارة يرى ربه بعين كل اعتقاد فالناصح نفسه ينبغي له أن يبحث في دنياه على جميع المقالات في ذلك و يعلم من أين أثبت كل واحد ذو مقالة مقالته فإذا ثبت عنده من وجهها الخاص بها الذي به صحت عنده و قال بها في حق ذلك المعتقد و لم ينكرها و لا ردها فإنه يجني ثمرتها يوم الزيارة كانت تلك العقيدة ما كانت و هذا هو العلم الإلهي الواسع الـفتوحات المکیة - 2، صفحه 85 ترجمه سرپایی: و اما آن مردانی که اعتقاد هر معتقدی را از آن جهت که * «به آن فردِ معتقد رسیده است و به آن علم دارد و در ذاتش مقرر شده است»، * تصدیق می کنند و صواب می دانند، پس در آخرت و آن روزی که روز زیارت خداست، خدایش را برتر و جامعِ تمام این اعتقادات می‌بینند. پس آن کسی که در پی نصیحت نفسش است، باید در دنیا در پی تمام نظرات رود، و تمام این نظرات را در آن مباحث بررسی کند، و ببینند که از چه جهتی برای صاحبان نظریه، آن نظر به اثبات رسیده است. پس از آن هنگام که از * همان وجه خاصی که برای صاحب نظری به اثبات رسیده است * ، آن را تصدیق کند، و به آن معتقد شود، و آن را انکار نکند، و رد ننماید، پس در روز واپسین که روز زیارت خداوند است، ثمره این کار را خواهد دید؛ و آن عقیده آن چنان که بود، بر او ظاهر خواهد شد، و * این است علم وسیع و وسعت دهنده‌ی خداوند. *