سیر حرکت فاطمه حقیقت جو از نمایندگی مجلس ششم تا نوکری و دم تکانی برای اربابان غربی با رنگ کردن موی سر خود به رنگپرچم اکراین....هیچ موقع افسادطلبان از این زنکه که هم قبیله شان است و چند ساله با مردک صهیونیسم ازدواج سفید ....کرده .....غیر شرعی زیر یک سقف زندگی سگی دارد...برائت نکردند ...البته بیشتر سران افسادطلبان منافق با دزدی و اختلاس های کلان در بلاد کفر مشغول لجن پراکنی بر علیه ملت هستند حق بجانب و خجالت هم نمی کشند
*⭕️هاشمی داشت اما هیچ وقت خامنه ای نداشت...*
اوکراین در خودش هاشمی زیاد داشت. روحانی داشت. زیباکلام کم نداشت. در هر مغازه اش سه تا تاجزاده با یک سفر آنتالیا می توانستی بخری ، اوکراین اما رهبر نداشت...
📝 #پرسش_و_پاسخ(۴۸) | موضوع درخواست تضمین کتبی روسیه از آمریکا چه بود؟
🍃🌹🍃
🔻 از روز گذشته موجی از اخبار و تحلیلهای گوناگون برخی رسانههای خارجی و داخلی را در بر گرفت که چین و روسیه از آمریکا برای آینده روابط اقتصادی با ایران درخواست تضمین معتبر کتبی کرده اند. در این مورد ذکر چند نکته مهم ضروری است:
۱) چین و روسیه چنین درخواستی نمی دهند. دلیل مشخص است: اولا چنین درخواستی را چرا در برجام ندادند؟ ثانیا الان که گفته می شود تحریمها در حال رفع شدن است، چرا چنین درخواستی به ویژه از سمت چین ارائه شود؟
۲) درخواست روسیه برای تضمین گرفتن از آمریکا به موضوع تحریمهای غرب علیه این کشور در مورد اوکراین مرتبط است نه توافق هستهای برجام.
۳) دستیابی به توافق هستهای یا شکست مذاکرات ربطی به تضمین دادن یا ندادن آمریکا به روسیه ندارد. برجام توافق ایران با پنج بعلاوه یک است نه قرارداد روسیه با غرب.
۴) درخواست روسیه در حوزه همکاریهای صلح آمیز هستهای، یه خواسته منطقی است و این کشور نمی خواهد تحریمهای مرتبط با اوکراین به همکاریهای هستهای مسکو و تهران ضربه بزند.
۵) آمریکا هم به خوبی متوجه نگرانی روسیه شده و به نظر با توجه به نقش مهم روسیه در شکل گیری برجام، احیای گفتگوها و روند پس از توافق احتمالی، این خواسته مسکو را اجابت می کند.
🔺 نتیجه: متاسفانه برخی از فعالان رسانهای داخلی در هر دو جبهه انقلابی و اصلاح طلبی به این موضوع که روسیه در صدد بر هم زدن توافق ایران و غرب است دامن زدند. در مورد جریان انقلاب، به نظر دلیل اصلی به عجله در انتشار اخبار رسانه های بیگانه بر می گردد که هوشمندی بیشتر در چنین مواردی باید در دستور کار قرار گیرد. اما برخی رسانهها و فعالان فضای مجازی در طیف اصلاحات به مانند چند ماه گذشته تلاش کردند با فضاسازی و عملیات روانی عملکرد تیم ایرانی و نظام را به طور خاص در مذاکرات و به طور عام در تعاملات راهبردی با مسکو و پکن زیر سوال ببرند و از آب گل آلود ماهی بگیرند که در چنین شرایطی تبیین درست، منطقی و مستدل جبهه رسانهای انقلاب میتواند بسیاری ابهامات را برای افکار عمومی رفع و شیطنتهای رسانهای را تبیین کند.
💠 راهِ صلاح
🔸 مطلب مهّمی كه سالار شهیدان #حسین_بن_علی_بن_ابی_طالب به ما فرمود این است كه هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی كند؛ یعنی نمی توان گفت ما چون می خواهیم به فلان مقصد برسیم، از هر راهی می توانیم كمك بگیریم! از هر راهی كسی شروع كرد، به آن مقصد حق نمی رسد؛ هر راهی، مقصد و هدف خاصی را تعقیب می كند [كه] به آن میرسد نه به آن مقصد اصیل. این بیان نورانی را وجود مبارك #سالار_شهیدان فرمود كه «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِیءِ مَا یحْذَرُ»؛ اگر كسی بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد زودتر از دیگران به چاه می افتد، چون گناه كژراهه است و راه نیست، وقتی راه نبود چگونه به هدف می رسد؟! فرمود هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی كند؛ هرگز هدف خوب به انسان اجازه نمی دهد كه از هر وسیله ای استفاده كند.
🔸 هر راهی انسان را به آن مقصد نمی رساند، #صراط_مستقیم است كه انسان را به آن مقصد والا می رساند و لاغیر! این معنا را قرآن كریم به این صورت تبیین كرد فرمود: ﴿فَأَینَ تَذْهَبُونَ﴾ كجا می روید؟! همین معنا را وجود مبارك امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) آن طوری كه در نهج البلاغه آمده تبیین كرد، فرمود: «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ»؛ شما را به كجا می برند؛ مگر نمیخواهید به سلامت برسید، چرا راه عیبناك را طی می كنید؟! مگر نمیخواهید به كمال برسید، چرا در #مسیر_ناقص قدم می نهید؟! «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ».
آن ﴿فَأَینَ تَذْهَبُونَ﴾ قرآن به صورت «فَأَینَ یتَاهُ بِکُمْ» نهجالبلاغه در آمد و این دو تعبیر قرآن و نهج البلاغه به صورت «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِیءِ مَا یحْذَرُ» سالار شهیدان در آمده است.
#سالروز_ولادت_امام_حسین_علیه_السلام
بر گرفته از سخنرانی عمومی آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
تاریخ: 1384/11/14
🌱🌱🌱
⏪38-دشمن شناسی
يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَآءُ مِنْ أَفْوَهِهِمْ وَمَا تُخْفِى صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْأَيَتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (آل عمران/118)
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از غير خودتان همراز نگيريد. آنان در تباهى شما كوتاهى نمىكنند، آنها رنج بردن شما را دوست دارند. همانا كينه و دشمنى از (گفتار) دهانشان پيداست و آنچه دلهايشان در بردارد، بزرگتر است. به تحقيق ما آيات (روشنگر و افشاگر توطئههاى دشمن) را براى شما بيان كرديم اگر تعقّل كنيد.
🌱🌱🌱
▫️كلمهى «بِطانَة» به لباس زير گفته مىشود كه به «بَطن» و شكم مىچسبد. اين كلمه، كنايه از مَحرم اسرار است.
▫️كلمهى «خَبال» به معناى نابودى فكر و عقل است.
▫️كلمهى «عَنَت» به معنى سختى و رنج
▫️كلمهى «يَألُون» به معنى كوتاهى كردن در انجام كارى است.
🔹دشمن براى ما چه آرزو مىكند؟
اگر به واژهى «وَدَّ» در قرآن بنگريم، آرزوهاى دشمنان را درباره خود در مىيابيم:
1- او مىخواهد ما از سلاح و سرمايهى خود غافل باشيم. «ودّالّذين كفروا لو تغفلون عن اسلحتكم و امتعتكم»
2- او از ما سازش و نرمش مىخواهد. «ودوّا لو تُدهِن فيُدهِنون»
3- و براى ما رنج و فشار و زحمت مىخواهد. «وَدوّا ما عَنِتّم»
4- و براى ما ارتداد و بازگشت از دين را مىخواهد. «وَدّ كَثيرٌ مِن اهل الكتاب لو يردّونكم من بعد ايمانكم كفّاراً»
🌱🌱🌱
1.بيگانگان را مَحرم اسرار خويش قرار ندهيم. وجود مستشاران خارجى در كشورهاى اسلامى، ممنوع است.
2.هر مسلمانى هم كه مصداق «دونكم» باشد، نبايد محرم اسرار قرار گيرد، زيرا در ميان مسلمانان نيز افراد فتنهجو و جاسوس، كم نيستند.(تعیین مرز خودی و غیرخودی)
3.اوّلين حركت و خطر دشمن، تهاجم فرهنگى است. دشمن در ضربه زدن به فكر و انديشه كوتاهى نمىكند. «لايألونكم خبالاً»
4.دشمنان با روشهاى گوناگون با ما برخورد مىكنند: 1- فساد. «لايألونكم خبالاً» 2- فشار. «ودّوا ما عنتم» 3- نفاق. «ماتخفى صدورهم اكبر»
5. دشمنان خود را بشناسيد و هشيار باشيد، آنان ذرّهاى در توطئه و فتنه عليه شما كوتاهى نمىكنند. «لا يألونكم خبالا ودّوا ما عنتّم»
6.دشمنان خود را از تبليغات آنان بشناسيد. «قد بدتالبغضاء من افواههم»
7.مؤمن بودن مسألهاى است و عاقل بودن مسأله ديگر، لذا در اين آيه خداوند به مؤمنان مىفرمايد: كفّار را محرم اسرار خود قرار ندهيد، اگر عقل داريد. «يا ايها الّذين آمنوا... ان كنتم تعقلون»
🌿🌿🌿
🔅تفسير و قرآن پژوهی
صدا ۰۰۱.m4a
10.18M
#نشست_بصیرتی
💢 باموضوع: امیدآفرینی؛ روح حاکم بر بیانیه گام دوم
♦️الزامات مطالعاتی و عملیاتی تبیین بیانیه گام دوم
🎙سخنران: آقای حسین ناطقی
#ناحیه_گلپایگان
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️بصیرت و آگاهی، توسعه و تعالی
🔶 #بصیرت و آگاهی چه در حوزه فردی و چه اجتماعی و سیاسی #عنصری_کلیدی برای توسعه و به #کمال_رسیدن هر جامعه ای می باشد و این واژه ای صرفا دینی نیست و لازمه حیات انسان بما هو انسان است. انسان ها در زندگی فردی و اجتماعی خود نیاز به هدف داشتن و شناخت مقصد و هدف هستند. اگر در جامعه ای آگاهی های لازم که از آن به #بصیرت یاد می کنیم وجود نداشته باشد، آن جامعه یا اسیر #تقلید_کورکورانه خواهد شد و یا دچار #بحران_معنی و هویت می شود و یا زمانی به خود می آید که دیگر دیر شده است و #دشمن همه چیز را تصاحب کرده است. گرچه در همه ادوار تاریخی #بصیرت اهمیت داشته است، اما جهان امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه #بصیرت_افزایی است. واژه #بصیرت، از مادّه «بصر» به معناى بینایی، #بینش_دل، علم به چیزی، درشتى و زُمختى، سختى، حجّت و عقیده قلبی است. [۱]
💠بصیرت فردی و اجتماعی
🔷بصیرت فردی در حوزه دین و اندیشه؛ #بصیرت_دینی آن است که هر فردی بتواند به #سوالات_بنیادین پاسخ متقن و دقیقی بدهد، یعنی بداند از کجا آمده و برای چه آمده و به کجا می رود؟ و در یک جمله در #مسائل_جهان_بینی با آگاهی لازم و حساسیت برخورد کند، و اگر فردی بخواهد با تقلید کورکورانه پیش برود و یا وامدار سنت پدران خود باشد، امکان دارد جریان های مختلف فکری آنها را در دام خرافه های رنگارنگ خود اسیر کنند. #پیامبر_اسلام (ص) هم راه و روش خود و پیروانش بر طریق #بصیرت است؛ قرآن کریم میفرماید: «قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ مَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ بگو این راه من است، من و پیروانم، و با #بصیرت_کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت میکنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!». [یوسف، ۱۰۸] همچنین #قرآن بین #بندگان_با_بصیرت و بی بصیرت فرق می گذارد، «وَ ما یَسْتَوِی الْأَعْمى وَ الْبَصِیرُ وَ لَا الظُّلُماتُ وَ لَا النُّورُ؛ نابینا و بینا [کافر و مؤمن،] یکسان نیستند». [فاطر، ۱۹ و ۲۰]
🔷بصیرت سیاسی اجتماعی؛ #بصیرت و آگاهی همانگونه که در زندگی فردی بسیار اهمیت دارد، در #زندگی_اجتماعی و سیاسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طول تاریخ هر کجا جامعه ای #بصیرت_سیاسی خود را از دست داد، ضربه شدیدی از آن طریق بر خود وارد ساخت. همچنین هر کجا شیعیان #بصیرت داشتند موفقیتهای علمی، سیاسی و توسعه و پیشرفت فراوانی بدست آوردند، در مقابل هر کجا شیعیان و بزرگان از علما #بصیرت_کافی نداشتند، جامعه را از حرکت باز داشتند. #مقام_معظم_رهبری به عنوان طلایه دار گفتمان بصیرت، جملات کلیدی و کلید واژه های مهمی را در خلال مباحث خود مطرح کرده اند که به چند مورد اشاره خواهیم داشت: «از جملهی چیزهایی که امروز لازم است، #بصیرت_سیاسی است؛ بصیرت سیاسی! ببینید؛ وقتی #بصیرت باشد، انسان میتواند محیط پیرامون خود و محیطهای دور و نزدیک را بشناسد؛ #بصیرت یعنی این. وقتی بصیرت نباشد، انسان مجذوب یک چیزی میشود که واقعاً جاذبهای ندارد». [۲] «یکى از مصادیق مهم #بصیرت همین است که انسان بداند امروز چه نیازى در جامعه وجود دارد». [۳] «#بصیرت_سیاسی یعنی بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا می برد؛ آیا به سمت اهداف اسلامی داریم حرکت می کنیم؟ یا آنچنان که #دشمن مایل است، به سمت بیمبالاتی بیشتر حرکت می کنیم؟» [۴]
🔷در پایان اگر آحاد افراد جامعه در زندگی شخصی خود و در زندگی اجتماعی و در بعد سیاسی خواهان پیروزی و سعادت و پیشرفت هستند، باید به #بصیرت و #بصیرت_افزایی توجه کنند؛ و نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که #بصیرت تنها در موضوعات دینی و سیاسی مطرح نیست، که حالا کسی بگوید من دین را نمی پذیرم، پس بصیرت را هم کنار می گذارم، بلکه #بصیرت و آگاهی برای انسان از آن جهت که #انسان است، اهمیت دارد و حتی در مادی ترین تفکرات هم بصیرت و آگاهی مورد نیاز است.
پی نوشت:
[۱] الصحاح (تاج اللغة و صحاح العربیة)، ج ۲، ص ۵۹۱
[۲] بیانات مقام معظم رهبری ۹۵/۸/۲۶
[۳] همان، ۹۵/۶/۱۶
[۴] همان، ۹۵/۵/۳۱
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️
🌸
⭕️آياتی در شأن #امام_حسين عليه السلام
🔷 #قرآن_کريم در طول ۲۳ سال از طرف خداوند متعال و توسط جبرئيل امین (ع) بر پيامبر اکرم (ص) نازل شد. معجزه جاودانی پيامبر اسلام دارای ۱۱۴ سوره است که به مناسبتهای مختلف بر قلب مقدس آن حضرت فرود آمد تا اسباب هدايتی باشد برای تمامی انسانها. مفسران با توجه به رواياتی که از رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) نقل شده، #برخی_از_آيات و #سوره_های_قرآن را در #شأن_اهلبيت_پيامبر، مثل حضرت زهرا (س) و اميرالمؤمنين (ع) و يا امام حسن و امام حسين عليهم السلام ميدانند. از جمله آياتی که در شأن اهلبيت نازلشده و #امام_حسين (ع) را نيز شامل ميشود، ميتوان به #آيه_تطهير اشاره کرد. در اين آيه خداوند متعال ميفرمايد: «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَکمْ تَطْهِيرًا». [احزاب،۳۳] از امسلّمه روايت شده که اين آيه در خانه من نازل شد و در خانه هفت نفر بودند؛ رسول خدا (ص) جبرئيل، ميکائيل، علی، فاطمه، حسن و حسين (عليهم السلام). [۱]
🔷از جمله آياتی که به صورت اختصاصی در خصوص #امام_حسين (ع) نازل شد، ميتوان به آيه ۳۳ سوره اسراء اشاره کرد. در اين آيه خداوند متعال ميفرمايد: «وَ لاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُورًا؛ و #نفس_محترمی را که خدا قتلش را حرام کرده، نکشيد، مگر به حکم حق و آن کسی که کشته شده برای ولی او سلطه (حق قصاص) قرار داديم، اما در قتل اسراف نکنيد، چرا که او مورد حمايت است». در تفسير عياشی ذيل اين آيه شريفه از امام باقر (ع) روايتی نقل شده که حضرت ميفرمايد: «اين آيه در مورد #امام_حسين (ع) است که #مظلوم کشته شد، و #قائم (عج) ولی او میباشد، وقتی قيام کند، از قاتلان آن حضرت خونخواهی خواهد کرد». [۲]
🔷از ديگر آياتی که در شأن #امام_حسين (ع) نازل شده، آيه ۱۵ سوره احقاف میباشد. در اين آيه آمده است: «وَ وَضَعَتْهُ کرْهًا وَ حَمْلُهُ وَ فِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا». طبق روايتی از رسول خدا (ص)، آيه مذکور در حق #امام_حسين (ع) نازل شده است. [۳] آيه «ثُمَّ رَدَدْنَا لَکمُ الْکرَّةَ عَلَيْهِم؛ سپس شما را بر آنها چیره میکنیم»؛ْ [اسراء، ۶] نيز در خصوص #خروج_امام_حسين (ع) با اصحابش در هنگام رجعت نازل شده است. [۴] اما سورهای که به عنوان #سوره_امام_حسين (ع) معرفی شده، #سوره_فجر است. در روايتی که در خصوص فضيلت اين سوره از امام صادق (ع) نقل شده، حضرت ميفرمايد: «#سوره_فجر را در نمازهای واجب و مستحبیتان بخوانيد که اين سوره، #سورهحسينبنعلی (ع) است و هرکس اين سوره را بخواند روز قيامت با #امام_حسين (ع) در درجهای از درجات بهشت است». [۵]
🔷در پايان اين سوره آمده است: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ - ارْجِعِی إِلَى رَبِّک رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً - فَادْخُلِی فِي عِبَادِی - وَادْخُلِی جَنَّتِی؛ تو ای روح آرام يافته به سوی پروردگارت باز گرد، در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود و در سلک بندگانم و در بهشتم داخل شو»؛ [فجر، ۲۷ الی ۳۰] شيخ عبدالله بحرانی پس از نقل روايتی که از امام صادق (ع) در خصوص اين سوره و اختصاص آن به #امام_حسين(ع) بيان شد، مینويسد: «يکی از حاضران پس از بيان امام صادق (ع) عرض کرد: چگونه اين سوره، سوره امام حسين (ع) است؟ حضرت فرمود: مراد از #نفس_مطمئنه در اين آيه #امام_حسين (ع) و اصحاب و شيعيان آن حضرت میباشد». [۶] در پایان اینکه آيات متعددی به #امام_حسين (ع) اختصاص يافته است. علاوه بر آياتی که در خصوص اهل بيت (ع) نازل شده و به امام حسين (ع) هم مربوط ميشود، برخی از آيات به صورت اختصاصی در مورد ايشان ميباشد، همانند آيه ۳۳ سوره اسراء و سورهای که مفسران در شأن آن حضرت معرفی کرده اند، سوره فجر است.
پینوشتها
[۱] شواهد التنزيل (حاکم حسکانی - تحقيق محمد باقر محمودی) ج۲، ص۱۳۱
[۲] تفسیر عیاشی (محمد بن مسعود عياشی) ج۲، ص۲۹۰
[۳] الهداية الکبری (حسين بن حمدان الخصيبی) ص۲۰۲
[۴] مستدرک سفينة البحار (شیخ علی نمازی) ج۴، ص۸۵
[۵] مجمعالبیان (فضل بن حسن طبرسی) ج۱۰، ص۳۴۱
[۶] العوالم (عبدالله بحرانی) ص۹۷
منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
⭕️دشمن شناسی
🔹 #بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، و بدانید که او دربارهی شما چه فکری دارد؛ بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد. توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این #بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند.
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان ۹۵/۸/۲۶
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#بصیرت
#امام_خامنهای
و همان مردمی که در مقابل او نشسته بودند و این حرفها را می شنیدند ، به همین بلیه ای که علی از آن خبر می داد ، به همین ماجرای تلخ دچار شده بودند و امیرالمؤمنین این واقعیت را داشت می دید و از نزدیک به آنها می گفت.
ولایت:
(شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای
📚 انتشارات انقلاب اسلامی
برنامه های حکومت امیرالمؤمنین(خطبه ۱۶)
🔻اختلاف طبقاتی ؛ عامل سقوط جوامع
🔹کسی که در تاریخ نگاه کرده ، دیده و فهمیده که «وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا» ؛ " و چون بخواهیم شهری را هلاک کنیم، خوشگذرانانش را وامیداریم تا در آن به انحراف و فساد بپردازند و در نتیجه عذاب بر آن شهر لازم گردد ، پس آن را یکسره زیر و رو می کنیم." کسی که این قانون و سنت الهی را می شناسد ، می داند که هرگاه وقت مردن یک جامعه نزدیک می شود ، وقت در هم پاشیدن فرهنگ و مدنیت یک ملت می رسد ، خدای متعال مُترفین و ثروتمندان و اشراف آن جامعه را وامیدارد؛ وامیدارد یعنی مجبورشان می کند ؟ نه ، خدا هیچ کس را به گناه مجبور نمی کند ، [واداشتن] باز یعنی [همان] قانونها .
🔹 كَلَّا إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیطْغَی أَن رَآهُ اسْتَغْنَی ؛
این کسانی که بر اثر طغیانِ پول داری افتادند در جادهٔ گناه ، اشرافی گری ، فساد ، ایجاد تباهی در جامعه ، اینها سر بلند می کنند ، اینها بنا می کنند به عیش و عشرت ، بنا می کنند به حق ضعفا را غصب کردن ، واجبات گرسنگان را در مستحبات خود و فرزندان خود و نزدیکان خود و نوکرهای خود و حیوانات داخل خانهٔ خود صرف کردن. غذای یک سال یک شهر را یک شب در یک میهمانی مصرف می کنند !
🔹 «فَفَسَقُوا فِيها» ؛ فسق می کنند ، گناه می کنند ؛ نتیجه اش چه می شود ؟ «فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ» ؛ قانون خدا ، سنّت خدا بر آنها قرار می گیرد ، «فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا» ؛ آن جامعه در هم پاشیده می شود ، آن نظام متلاشی می شود. نظام اشرافی گری نابود خواهد شد ؛ کجای دنیا ؟ همه جای دنیا ؛ چه وقت از زمان ؟ در عمر جهان و زمان و تاریخ از اول تا آخر ؛ وقتی ندارد ، جایی ندارد ، مال همیشه است ؛ این یک سنت است .
🔹 در یک جامعه ای که اختلاف طبقاتی هست ، یعنی ثروتهای طغیانگر هست ، فقرهای کشنده هست ، در این جامعه قهراً فساد هست، فسق هست، ظلم و نابسامانی هست که اینها از هم تخلّف ناپذیر است. ممکن نیست در یک جامعه ای آزادی مطلق در به دست آوردن ثروت باشد و ثروت طغیانگر نباشد . کجا اسلام اجازه می دهد که آدم ثروتمند و سرمایه دار هر کار دلش خواست در تحصیل ثروت یا خرج آن انجام بدهد؟ [ این ] کجا از منطق اسلامی است؟ اسلام اجازه نمی دهد ؛ چرا؟ برای اینکه اگر چنین چیزی وجود پیدا کرد ، اگر آزادی و بی بندوباری و افسارگسیختگی در مقابل سرمایه داران، پول داران، اشراف و ثروتمندان قرار داده شد ، این جادهٔ آسفالته ، این هم اسب بی لجام ؛ بتاز هر چه می توانی ! آن قدر می تازد که دیگر انسانی که قابل فشردن باشد نماند ؛ هر که را می شود فشرد می فشرد . بنابراین اختلاف طبقاتی به وجود می آید. اختلاف طبقاتی که به وجود آمد ، بدبختی به وجود می آید ، گناه به وجود می آید.
📖 منشور حکومت علوی
(شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای
برنامه های حکومت امیرالمؤمنین(خطبه ۱۶)
🔻اختلاف طبقاتی ؛ عامل سقوط جوامع
🔹یک تیپ گناه ها هست که مخصوص افرادی است که از سیری دارند میترکند ، یک تیپ گناه هایی هم هست که مخصوص آن مردمی است که از گرسنگی دارند می میرند ؛ آنها هم دچار گناه می شوند ، خاصیت فقر ، گناه آفرینی است .
🔹 یک جامعهٔ فقیر در مقابل یک گروه غنی ذلیل می شود ، تن به ذلت می دهد و این گناه است ؛ گوهر شرف و انسانیتش را در هم می شکند و این گناه است ؛ در مقابل غير خدا خضوع می کند و این بزرگ ترین گناهان است و خلاصه حاضر می شود آلت فعل و آلت دست و وسیلهٔ انجام گناه و بدبختی و فساد باشد و این منتهای همهٔ گناهان است. لذا قرآن می گويد : «وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً» ، وقتی قرار شد یک تمدنی ، یک فرهنگی نابود بشود ، فرمولش این است که اشرافی ، طبقهٔ عالیه ای به وجود بیایند و این طبقه عالیه طغیانگری می کنند ، فسق می کنند ؛ فساد می کنند ، از جادهٔ انسانیت دور می شوند ؛ نتیجه این می شود که همه جا را گناه می گیرد ؛ وقتی یک گناه گرفت بعد گناه های دیگر و خاصیت و لازمهٔ طبیعی گناه ، نابودی مردم است.
🔹 نابودی مردم یعنی چه ؟ یعنی دانه دانه افراد می میرند ؟ نه ، از اینها بالاتر است ؛ یعنی یک تمدن ، یک فرهنگ ، یک جامعه مضمحل می شود .
🔹 اميرالمؤمنين ( صلوات الله علیه ) این را به ما بیان می کند ؛ می گوید هر کسی این جوری بشود که گذشته را بشناسد و گذشته برای او بیماری های موجود را ، دردها و عقوبتهای نقد را معرفی بکند ، «عَمَّا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْمَثُلَاتِ» ، آن وقت «حَجَزَتهُ التَّقوى عَن تَقَحُّمِ الشُّبُهاتِ» ، تقوا و حساسیت و مراقبت موجب می شود که دیگر در وادی اشتباه فرو نرود ، اشتباه نکند . و اتفاقاً جامعهٔ اسلامی قبل از امیرالمؤمنین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقدام عجیب یک زن هنگام کتک خوردن از شوهر
💢 زنی که به خاطر اسلام، آرزوی کتک خوردن داشت!
____________
🗓 برشی ازسخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیهالسلام و #روز_جانباز
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
https://eitaa.com/Nasehin
پیشکسوت محترم جانباز روزت مبارک
کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ناحیه فلاورجان
بسم الله
بیست و نهمین جلسه از سلسله جلسات هفتگی تحلیل صوتی هادیان سیاسی فعال
🎙سخنران: استاد گرامی
جناب آقای دکتر عزیز غضنفری
جانشین معاونت سیاسی سپاه
🖋موضوع جلسه:
کاترین شکدم نفوذ یا ادعا
🕣تاریخ: چهارشنبه هجدهم اسفند
ساعت ۲۰:۳۰
🔶جلسه در کانال تحلیل صوتی روبیکا:
https://rubika.ir/tahlil_samen
♦️معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️
سهراب خلیلی:
بسم الله الرحمن الرحیم
✅یاداشتی در باب خط تخریب دشمن در نظام اسلامی(این بار خانم کاترین شکدم و ادعای نفوذ در نظام )
👈گزاره های تحلیلی
👈اگر از ابتدا تا کنون به روند انقلاب اسلامی نظری تحلیلی بیفکنیم به یک واقعیت و حرکت مرموز دشمن در همه عرصه ها میرسیم و آن «هجمه و دنبال کردن خط تخریب آرمان ها و ارکان نظام به بهانه های مختلف »بوده و هست و در آینده خواهد بود .
👈از ابتدا شکل گیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ره دشمن داخلی و با هدایت و خط دهی استکبار و ایادی او اقدام به تحریر مقاله احمد رشیدی مطلق و اهانت به امام ره و متهم کردن وابستگی امام ره به ارتجاع سرخ و سفید و...و این خط که از سال ۴۲ و حتی قبل آن شروع شده ادامه داشته و هر از گاهی یک نهاد یا شخصیت و...را مورد هجمه قرار داده و مدتها ذهن مردم را درگیر و جامعه را ملتهب کرده آند.
👈سپاه یکی از نهادهای انقلابی و رکن رکین انقلاب بوده که با هدف حفظ انقلاب و دستاوردهای آن شکل گرفت ،بارها به انحاء مختلف، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند ولی به عنایت الهی و عملکرد درخشان و فی سبیلالله آن همه تخریب ها با شکست مواجه شده است.
و این روزها خانم کاترین شکدم و خط تخریب سردار جوانی معاونت سیاسی سپاه را دنبال کرده و به لطف خدا شبکه بی بی سی و دعوت از خانم اشکدم و اذعان به عدم نفوذ و رابطه با سردار جوانی و عقیم شدن خط تخریب سپاه و سردار.
👈این خانم که حداکثر سه هفته آن هم به تناوب در ایران حضور داشته و به علت داشتن همسر یمنی و مسلمان شدن وی و ....به ایران سفر می کند و به علیرغم لجن پراکنی های دشمن نتوانسته به اهدافش جامه عمل بپوشاند ولی جنگ رسانه ای دشمن و ابعاد آن را در چند روز گذشته شاهد بودیم که در چه سطحی آغاز شد ولی بعون الله شکست خورد.
🌸نتیجه گیری
دشمن که در عرصه های مختلف سخت و نیمه سخت و نرم و هوشمند و....شکست خورده و مانند مار زخم خورده بخود از موفقیت و پیشرفت های نظام اسلامی از یکسو و شکست های پروژه ها و سناریوهای متعدد خود و ایادی اش در همه حیطه ها را از سوی دیگر ،به خود می پیچد ،ناچار است برای تلطیف فضا به نفع خود و حامیان داخلی و برای نشان دادن موقعیت متزلزل نظام و نهادهای انقلابی ،هر چند گاهی یک پروژه را با انداختن توپ در میدان انقلاب مطرح کند،
اینجا وظیفه خیل عظیم افسران جنگ نرم است که قبل از طرح و حتی در ابتدای آن و در نهایت با مطرح شدن اینگونه برنامه های دشمن ،با حضور به موقع و بهنگام و موقع شناسی مقتضی ضمن روشنگری و تبیین مستدل و منطقی افکار عمومی را قانع و دشمن را مایوس و دوستداران انقلاب و رهبری را در جهان امیدوار و خوشحال کنیم .
خلیلی
۱۹ اسفند ۱۴۰۰