eitaa logo
کانون بسیج پیشکسوتان شهرستان فلاورجان
130 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
8هزار ویدیو
393 فایل
کانال تحلیلی خبری و بصیرتی سپاه ناحیه فلاورجان ویژه پیشکسوتان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 چه شد که چادر از سر کشیدند...❓⁉️❗ 🔻گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. 🔹از حقوق بشر گفتند و مسلم‌ترین حق گروه‌های امدادی را در همه جنگ‌ها، با به آتش کشیدن ۱۸آمبولانس به نمایش گذاشتند. از احترام و مدارای پلیس گفتند و ده‌ها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی‌نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 🔹اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف‌شان روشن ، اما سخن، جای دیگر است. 🔹توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار ۱۹۹نهج‌البلاغه چنین است: اینان پراکنده‌اند و شناخته نمی‌شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ⁉️سؤال اینجاست؛ چه زمان، اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می‌شوند؟ 🔸فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه‌های بنی‌هاشم می‌برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آن ‌روز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می‌شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ 🔸اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند و شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می‌شوند که حق، پوشانده شود و حق پوشانده نمی‌شود مگر به سکوت خواص. 🔸حضرت زهرا (س) در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می‌کند و می‌فرماید: «آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبی به شما می‌رسد و باز هم خاموش نشسته‌اید؟» 🔸کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت‌بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای ۲۸مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان‌داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل‌الله بر دار نمی‌رفت و مشروطه شکست نمی‌خورد. 🔸سال۸۸ نیز سکوت خواص منجر به ندای « اَین عمار» شد. با این تفاوت که آن‌ روز سکوت خواص مربوط به ژنرال‌های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا مؤثر بر ممبرها و فالوئرها و جماعتی است و خواص آن جمع. 🔸لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده‌ایم. 🔸چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می‌شود. 🔻اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و... امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس‌ها داشت؛ باقی بماند بعد... ✍محسن_مهدیان @ahlolbasar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥با همکاری مردم و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته، یکی از تخریب گران اموال عمومی اصفهان، در کمتر از 6 ساعت توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شد. عج @ahlolbasar
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥لیدر را دستگیرکردند...میگه: 😭😭قصدداشتم موهام را کوتاه کنم دیدم موقعیت عالی،سالن ایده آل،آرایشگرمرد،هزینه مجانی، سفارشی،مدل کوتاهی مُدِ روز....... ملــت هم خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر 😅😅 🔴 قوه قضائیه اگر رویکرد مماشات در مورد این جنایتکاران را مثل مماشات با زور گیرها پیش گیرد واقعا مدیون مردم و پلیس و خون شهدا خواهد شد 🔥🔥🔥🔥 @ahlolbasar
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️انیمیشن قانون سوم نیوتن به اندازه۱۰۰۰ سخنرانی برای حجاب اثر اقناعی دارد ✅✅✅✅✅✅✅ در انتشار کم نگذارید👌 ایتا و روبیکا @ahlolbasar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا می شود بی طرف بود ؟ بین درگیری خاکریز حق و باطل آیا می شود در سفر مرزی سکونت کرد؟ لازمه حضور در جبهه حق ابراز موضع است. عج @ahlolbasar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه داستان کوتاه و جالب چنگیزخان نتوانست بخارا را تسخیر کند، نامه ای نوشت که هرکس با ما باشد در امان است!💝 اهل بخارا دو گروه شدند، یک گروه مقاومت کردند و گروه دیگر با او همراه شدند.👉👈 چنگیزخان به آن ها نوشت: با همشهریان مخالف بجنگید، و هر چه غنیمت به‌دست آوردید، از آن شما باشد و حاکمیت شهر را نیز.🤩 ایشان پذیرفتند و آتش جنگ بین این دو گروه مسلمان شعله‌ور شد...👹 و در نهایت، گروه مزدوران چنگیز خان پیروز شدند. اما شکست بزرگ آن بود که او دستور داد گروه پیروز، خلع سلاح و سربریده شوند!😨 چنگیز گفته‌ی مشهورش را گفت: اگر اینان وفا می‌داشتند، به خاطر ما بیگانگان به برادرانشان خیانت نمی‌کردند!😱 *این عاقبت خود فروشان است*😔🤦‍♀ 📚الكامل في التاريخ 👤عزالدین بن اثیر *قابل توجه کسانی که آب به آسیاب دشمن می ریزند و برای آنها خوش رقصی می کنند* @ahlolbasar
♨️تفاوت مهم جامعه شناختی معترضین سال 1398 با 1401 ⭕ یکی از الزامات اصلاح جامعه و روند تصمیم گیری ها و اقدامات منجر به اعتراضات عمومی، شناخت جامعه معترضان و نوع اقدامات آنان می باشد. ◀️ در همین راستا مقایسه بین جامعه معترضین حوادث بنزینی سال ۹۸ و معترضین موضوع پوشش و خصوصاً وفات مرحوم مهسا امینی می تواند ما را به شناختی نسبتاً مفید نزدیک نماید. ◀️ در سال ۹۸ موضوع بنزین مسئله ای اجتماعی و اقتصادی شد که گستردگی جغرافیای شهری زیادی را شامل گردید بگونه ای که در تمامی نقاط شهرها از جمله حاشیه های شهرهای بزرگ و روستاهای کشور شاهد حضور معترضین و اقدامات خشونت آمیز آنها بودیم. ◀️ اما در موضوع اعتراض به گشت ارشاد و حواشی وفات مهسا امینی اعتراضات بسیار محدود بوده و شهرهای بسیار را شامل نمی شد و تقریباً در روستاها و حاشیه های شهر های بزرگ شاهد اعتراضات نبوده و حجم خشونت ها نیز بسیار کمتر بود. ◀️ در شهرهای بزرگ نیز عمده اعتراضات محدود به یک یا دو منطقه و خیابان خاص بوده که عمدتاً در آن ها جمعیت و پوشش فرهنگی و رفتاری خاصی را در تمام ایام سال شاهد می باشیم. ◀️ تیپ شناسی معترضان نیز خاص بوده و برخلاف سال ۹۸ شامل جوانان و خصوصاً دختران خواهان آزادی حجاب و پوشش می باشد که در سال ۹۸ این جامعه معترضین عمده افراد جامعه ایران خصوصا افراد کم برخوردار و حاشیه نشین را شامل می شد. ✅ از این رو می‌توان نتیجه گرفت که گستردگی اعتراضات سال ۹۸ به علت مسائل اقتصادی همراه با خشونت های بیشتر بوده، اما در ۱۴۰۱ این اعتراضات طیف کمتری را شامل شده و گروه های خاصی را به واکنش واداشته است که در تحلیل جامعه شناسی اعتراضات و جلوگیری از خیزش های مجدد اجتماعی باید آن را مد نظر داشت. ✅ در نهایت آنکه هنوز دغدغه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی برای مردم دارای اولویت نسبت به پوشش و حجاب بوده و باید تلاش کرد که این دو دغدغه با یکدیگر پیوند نخورد. ✍️ سید محسن هاشمی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: بعضی فکر می‌‌کنند بعد فتح خرمشهر اگر دستمان را روی هم می‌گذاشتیم کار تمام می‌شد 🔸حالا عده‌ای بگویند چرا با عرق جنگ کردید؟ انگار ما لشکرکشی کردیم به عراق. یا چرا بعد فتح خرمشهر به عراق رفتید و جنگ را ادامه دادید؟ بعد از قبول قطعنامه عراق به ما دوباره حمله کرد. بعد از آن قضیه مرصاد شروع شد. 🔹فکر می‌‌کنند بعد واقعه خرمشهر اگر دستمان را روی هم می‌گذاشتیم کار تمام می‌شد؛ بلکه دشمن تازه شروع می‌کرد. این بی‌مسئولیت اظهارنظر کردن یکی از ابتلائات است که وجود دارد. نظام سلطه می‌خواست ملت ما را به زانو در بیاورد.