eitaa logo
#محتوای_مربی_طرح_امین_پرورشی teacher plan Amin
1.5هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
11.3هزار فایل
محتوای مربی طرح امین و پرورشی ‌مقطع متوسطه اول و دوم . جهاد تبیین . نذر فرهنگی ، هدیه به شهدای اسلام و میهنم
مشاهده در ایتا
دانلود
سید الکونین | بیکلام - www.mplib.ir.mp3
5.17M
💯 سرود « سیدالکونین » - بیکلام 🎹 آلبوم راز شعر ⭕️ منبع : نرم افزار نغمه های مدرسه 2 💢 موضوع : https://eitaa.com/planAmin
بعثت با کلام - گروه سرود کشوری سفیران انقلاب قم.mp3
9.99M
🎶 سرود " بعثت " به مناسبت مبعث پیامبراعظم (ص) 🔹شاعر : امیر عباسی 🔹آهنگساز : علی کبیری 🔸کاری از : گروه سرود کشوری سفیران انقلاب #مبعثhttps://eitaa.com/planAmin
بعثت بی کلام - گروه سرود کشوری سفیران انقلاب قم.mp3
5.89M
🎶 سرود " بعثت " _ بی کلام به مناسبت مبعث پیامبراعظم (ص) 🔹شاعر : امیر عباسی 🔹آهنگساز : علی کبیری 🔸کاری از : گروه سرود کشوری سفیران انقلاب https://eitaa.com/planAmin
03-mtn ya mohammad (www.mplib.ir).pdf
131.1K
💠 سرود « یامحمد (ص) » - متن 🎹 آلبوم سرود های مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 💠 بازخوانی گروه سرود هزار آوا 🔰منبع : کانال پاتوق گروه های سرود آوای ایران در ایتا 🌸 موضوع : https://eitaa.com/planAmin
یا محمد (ص) | بیکلام - www.mplib.ir.mp3
6.16M
💠 سرود « یامحمد (ص) » - بیکلام 🎹 آلبوم سرود های مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 💠 بازخوانی گروه سرود هزار آوا 🔰منبع : کانال پاتوق گروه های سرود آوای ایران در ایتا 🌸 موضوع : https://eitaa.com/planAmin
یا محمد (ص) | باکلام - www.mplib.ir.mp3
10.47M
💠 سرود « یامحمد (ص) » - باکلام 🎹 آلبوم سرود های مناسبتی ✒️شاعر: ناشناس 🎼 آهنگساز : ناشناس 💠 بازخوانی گروه سرود هزار آوا 🔰منبع : کانال پاتوق گروه های سرود آوای ایران در ایتا 🌸 موضوع : https://eitaa.com/planAmin
همه فعالان فرهنگی محترم شنبه سالروز فتح خیبر هست از دلاور مردی ، شجاعت و ذکر فضائل امیرالمومنین امام علی علیه السلام در این روز غافل نباشید . داستان فتح خیبر رو بیان کنید. و با کاربرگ یا نقاشی یا نمایش یا پخش کلیپ و هر کاری که متناسب با مخاطب نوجوان یا کودک هست. ✅فتح خیبر درب دروازه برایش سبکتر از سپر بود ❶ وَ دَفَعَ الرَّايَةُ إلَيْهِ، فَخَرَجَ يَمْشِی كَأنَّهُ أسَدٌ، فَتَقَدَّمَ إِلَي بَابِ الْحِصْنِ وَ ضَبَطَ حَلْقَتَهُ وَ هَزَّ الْبَابَ فَارْتَعَدَ الْحِصْنُ بِأَجْمَعِهِ حَتَّي ظَنُّوا زَلْزَلَةً، ثُمَّ هَزَّهُ أُخْرَی فَقَلَعَهُ وَ دَحَا بِهِ فِی الْهَوَاءِ أَرْبَعِينَ ذِرَاعاً وَ كَانَ الْبَابُ يُغْلِقُهُ عِشْرُونَ رَجُلًا مِنْهُمْ. ❷ قَالَتْ صَفِيَّةُ : قَدْ كُنْتُ جَلَسْتُ عَلَي طَاقٍ كَمَا تَجْلِسُ الْعَرُوسُ فَوَقَعْتُ عَلَي وَجْهِي فَظَنَنْتُ الزَّلْزَلَةَ فَقِيلَ : هَذَا عَلِيٌّ هَزَّ الْحِصْنَ يُرِيدُ أَنْ يَقْلَعَ الْبَاب. ❸ اِنَّ الْمُسْلِمِينَ لَمَّا انْصَرَفُوا مِنْ خَيْبَرَ، رَامُوا حَمْلَ الْبَابِ، فَلَمْ يُقِلَّهُ مِنْهُمْ إِلَّا سَبْعُونَ رَجُلًا. ❹ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: لَقَدْ حَمَلْتَ مِنْهُ ثِقْلًا؟ فَقَالَ مَا كَانَ إِلَّا مِثْلَ جُنَّتِيَ الَّتِي فِي يَدِي فِي غَيْرِ ذَلِكَ الْمَقَامِ. ❶ پیامبر (صلی الله علیه و اله) هنگامی که پرچم را به حضرت علی (علیه السلام) سپردند، حضرت (علیه السلام) مثل شیر غرّان حمله‌ور شدند و بعد از کشتن مرحب خیبری، نزديک درب قلعه شده و حلقه در را گرفتند و آنچنان تكان دادند که از لرزش قلعه، اهل خیبر گمان كردند زلزله شده، سپس بار ديگر درب را تكان دادند و از جای کنده و حدود ۵۰ متر به طرف آسمان پرتاب كردند. آنهم دری که برای بستن آن، ۲۰ نفر به یکدیگر کمک می‌کردند. ❷ صفيه ملکه خیبریه می‌گويد: من مانند عروسان، بر تخت نشسته بودم كه با صورت به زمين افتادم و گمان كردم كه زلزله شده، سپس خبر دادند که اين علی (علیه السلام) ست كه درب قلعه را تکان می‌دهد تا از جای بکند. ❸ وقتی كه مسلمانان از فتح خيبر بازگشتند، خواستند آن در را بردارند و حدود ۷۰ نفر به هم کمک کردند، اما نتوانستند حتی آن را تکان دهند. ❹ بعد از اتمام جنگ، مردی از حضرت امیر (علیه السلام) سوال کرد، از کندن و حمل درب خیبر، احساس سنگينی زیادی نمودید؟ حضرت (علیه السلام) فرمودند: سنگینی آن، از سپری که در جنگ به دست می‌گیرم، بیشتر نبود. √ منابع فقط از اهل تسنن؛ 📚الكتاب ابن ابی شیبة، ج ۶، ص ۳۷۴ 📚دلائل النبوة، ج ۴، ص ۲۱۲ 📚تاريخ بغداد، ج ۱۱، ص ۳۲۴ 📚تاريخ ابن عساکر، ج ۴۲، ص ۱۱۱ 📚لسان الميزان، ج ۴، ص ۱۹۶ 📚المقاصد الحسنة، ج ۱، ص ۴۷۸ 📚تاريخ الخلفاء، ج ۱، ص ۱۶۷ 📚مرقاة المفاتيح، ج ۱۱، ص ۲۴۵ 📚سمط النجوم، ج ۳، ص ۶۶ 📚كشف الخفاء، ج ۱، ص ۴۳۸ 📚مسند حنبل، ج ۶، ص ۸ 📚کتاب المغازی، ج ۲، ص ۱۲۸ 📚تاريخ الطبری، ج ۲، ص ۱۳۷ 📚الكشف و البيان، ج ۹، ص ۵۱ 📚السيرة النبوية، ج ۳، ص ۳۵۹ 📚البداية و النهاية، ج ۴، ص ۱۸۹ 📚تاريخ دمشق، ج ۴۲، ص ۱۱۰ 📚نهاية الأرب، ج ۱۷، ص ۱۸۰ 📚تاريخ الاسلام، ج ۲ ص ۴۱۱ 📚تاريخ ابن الوردی، ج ۱، ص ۱۲۰ 📚فتح الباری، ج ۷، ص ۴۷۸ 📚مجمع الزوائد، ج ۶، ص ۱۵۲ 📚الجواهر الحسان، ج ۹، ص ۵۱ 📚سبل الهدی و الرشاد، ج ۵، ص ۱۲۸ 📚السيرة الحلبية، ج ۲، ص ۷۳۷ 📚اللآلی المنثورة، ج ۱، ص ۱۶۶ 📚تاريخ مختصر الدول، ج ۱، ص ۴۸ 📚حدائق الأنوار، ج ۱، ص ۳۳۸ 📚السنة، الشیبانی، ج ۲، ص ۶۴۶ 📚تاريخ اليعقوبی، ج ۲، ص ۵۶ 📚مفيد العلوم، ص ۹ 📚مفاتيح الغيب، ج ۲۱، ص ۷۷ 📚الجوهرة، ج ۱، ص ۲۹۸ 📚شرح نهج البلاغة، ابی الحدید، ج ۱، ص ۲۰ 📚الرسائل، ابن تیمیة، ج ۱۸، ص ۳۶۲ 📚الصواعق المحرقة، ج ۲، ص ۳۵۲ 📚بريقة محمودية، ج ۲، ص ۹ https://eitaa.com/planAmin
💐🌷🌹🌴🌹🌷 بسم رب الشهداء و الصدیقین 💐🌷🌹🌴🌹🌷 سلام علیکم‌ 25 رجب مصادف با شهادت هفتمین امام شیعیان، 💐🌷🌹🌴🌹🌷 امام موسی کاظم علیه السلام 💐🌷🌹🌴🌹🌷 می باشد. بنا به گواه تلخ تاریخ بخشی از زندگی این امام(حدود14سال) در زندان هارون الرشید عباسی بوده و در همان زندان های مخوف به شهادت رسیده اند و مرقد مطهرشان در شهر کاظمین کنونی می باشد. امام موسی کاظم علیه السلام زندگی سیاسی پر چالشی در آن زمان داشته اند و به نوعی مملو از حکایت مبارزه و مقابله با ظلم و ستم بوده است. پیشاپیش شهادت آقای بی کسی ها ، همدم بی کسی ها ، امام موسی کاظم تسلیت باد. آجرک الله یا صالحب الزمان https://eitaa.com/planAmin 💐🌷🌹🌴🌹🌷
🌹ذوالفقارش كه می‌چرخید می‌گشود از سپاه دشمن بند 🌹میل اگر داشت با در خیبر قلعه راهم زجای خود می‌كَند https://eitaa.com/planAmin
🔰فتح خیبر توسط حضرت امیرالمومنین على ع (7ق) ♦️در این روز، سنه 7، فتح خیبر و قتل مرحب یهودى بردست معجز نماى حضرت اسدالله الغالب على بن ابیطالب (ع) واقع شد."1" ♦️بدانکه چون رسول خدا با اصحاب بجنگ خیبریان رفت و قلعه قموص را محاصره کرد هر روز یک تن از اصحاب علم بگرفت و به مبارزت شتافت و شبانگاه فتح ناکرده باز شد از جمله ، یک روز ابوبکر رایت بگرفت و برفت و هزیمت شده برگشت و روز دیگر عمر علم برداشت و بى نیل مقصود بازشتافت ، چنانچه ابن ابى الحدید که از بزرگان علمای سنت و جماعت است در قصیده خود در فتح خیبر باین مطلب اشاره کرده و گفته : و ان انس الاانس اللذین تقدما و فرهما و الفر قد علما حوب وللرایة العظمى و قد ذهبابها ملابسل ذل فوقها و جلابیب "2" عذر تکما ان الحمام لمبغض وان بقاء النفس النفس محبوب . "3" شیخ ازرى به نحو دیگر عذر خواسته و فرموده : ان یکن فیهما شجاتة قرم فلماذا فى الدین ما بذلاها ذخراها لمنکر و نکیر ام الخبار مالک دخراها"4" ♦️و بالجمله شباهنگاه که عمر باز آمد رسول خداى فرمود فردا این علم را به مردى دهم که ستیزنده ناگریزنده است دوست میدارد خدا و رسول را و خدا و رسول او را دوست میدارند و خداى تعالى خیبر را بدست او فتح کند، همه اصحاب آرزومند این دولت شدند و ندانستند که بهره که شود."5" روز دیگر رسول خدا(ص) فرمود:علی کجاست؟گفتند او را رمدی است که نیروی جنبش ندارد. فرمود: او را حاضر کنید سلمة بن الاکوع برفت و دست آن حضرت را گرفته به نزدیک پیغمبر آورد رسول خدا آن جناب را پیش خواست و سر او را در کنار گرفت و آب دهان به چشمهاى بمالید و گفت خدایا زحمت گرما و سرما از او بردار، از آن پس على مرتضى را درد چشم عارض نشد و از هیچ گرما و سرما آزرده نگشت ، پس رسول خدا زره خویشتن را بر او پوشانید و ذوالفقارش بر کمر بست و علم بدو سپرد و(ارکبه بغلته ثم قال امض یا على) جبرئیل بر یمین و میکائیل بریسار و عزرائیل از پیش ‍ روى و اسرافیل از پشت سر و نصرت خدا بر فوق و دعاى من نیز از پشت سر تست و هم آن حضرت را فرمود که در قتال تعجیل منماى و روان شو تا در عرصه ایشان فرود شوى ، آنگاه مسلمانى برایشان عرض کن ."6" فوالله یهدى الله بک رجلا واحدا خیر لک من ان یکون لک حمرالنعم ."7" پس امیرالمؤ منین علم بگرفت و تا پاى حصار قموص برفت و علم را برتلى بنشاند و اشعارى در باب شجاعت خود فرمود یک تن یهودى از بالاى حصار ندا در داد که تو کیستى فرمود: انا على و ابن عبدالمطلب متهذب ذوسطوه و ذو حسب "8". یهودى گفت : (غلبتم و ما انزل على موسى)"9" پس حارث جهود برادر مرحب با چند تن از قلعه بیرون شد و آغاز مبارزت نهاد و دو تن از مسلمین را شهید ساخت . امیرالمؤ منین چون این بدید بر او تاخت و بی توانى کارش بساخت . ♦️مرحب چون برادر را کشته دید مانند دیو دیوانه از قلعه بیرون شتافت و هیچکس از جهودان به جلادت و شجاعت او نبودند دو زره در برداشت دو عمامه به سر بسته. خودى بر زبر نهاده و با آن همه سنگى مانند دستاس از سوراخ کرده بر بالاى آن نهاده و دو شمشیر حمایل کرده و نیزه بردست گرفته که سنان آن سه من میزان میرفت پس ‍ مانند اژدهاى دمنده به میدان آمد و رجز خواند: قد علمت خیبر این مرحب ساکى السلاح بطل مجرب "10" از مسلمانان هیچکس نبود که با او هم ترازو، تواند شد لاجرم على مرتضى چون شیر غضبان بر وى در آمد و رجز خواند: انا الذى سمتنى امى حیدره ضرغام احام ولیث قورة "11" ♦️مرحب چون رجز امیر المؤ منین را شنید بیاد آورد آن خوابى را که همى دید شیرش میکشید سخت بترسید و هم دایه کاهنه او وقتى او را گفته بود که بر همه کسى غلبه توانى کرد الا آنکس که نام او حیدره باشد که اگر با او جنگ کنى کشته شوى و چون از رجز آن حضرت این نام بشنید فرار کرد. شیطان به صورت حبرى ممثل شده به مرحب گفت حیدره بسیار است از بهرچه میگریزى ؟ تو رزم می کن تامن جهودان را به مدد تو دعوت کنم و چون او را بکشى سیدقوم شوى ، پس مرحب دل قوى کرده باز شتافت و خواست که پیش دستى کند که امیر المؤ منین او را مجال نگذاشت و ذوالفقار بر سرش فرود آورده چنانکه دستاس و خود آهنین و دستارها را چاک زد و تیغ از حلقش بگذشت و او را دو پاره ساخت و بخاک در انداخت . ♦️پس از قتل مرحب مسلمانان حمله بردند و از جهودان بسى کشتند و امیر المؤ منین نیز جمعى از صنادید جهودان را بکشت ، پس داود بن قابوس و ربیع بن ابى الحقیق و عنتر و مره و یاسر و ضجیج که تمام از صنادید و شجاعان و ابطال یهود بودند یک یک به میدان على در آمدند و هریک رجز خواندند و طمع در کشتن امیر المؤ منین نمودند آن جناب یکیک رجزها را جواب داد و ایشان را با تیغ بگذارنید. https://eitaa.com/planAmin
♦️ بعد، آن شیر یزدان و امیر مردان تیغ در جهودان گذاشت و از چپ و راست ایشان را بخاک هلاک انداخت چندانکه جهودان هزیمت شده راه قلعه پیش داشتند و آن حضرت از قفاى ایشان مى تاخت که ناگاه در گرمکاه حرب جهودى از میان انبوه جلادتى کرد و ضرتب بر دست آن حضرت فرود آورد چنانکه سپر به زیر افتاد جهودى دیگر نیز دلیرى نمود آن سپر را بر بود و در حصار گریخت . ♦️على را از کردار او آتش خشم زبانه زدن گرفت ، گویند آنگاه که خشم کردى موى بدن مبارکش سر از چشمه هاى زره بر آوردى . ♦️بالجمله مانند هژبر غضبان از پس پشت جهودان حمله ور بگشت و ایشان به قلعه قموص گریختند، على چون به کنار خندق رسید بدان سوى جستن فرمود جهودان همدست شده به چالاکى دروازه قموص را ببستند، آن جناب با شمشیر کشیده به پاى دروازه آمد و بیتوانى چنگ زد و آن در آهنین را که هشتصدمن یاسى و سه هزار من بمیزان میرفت ، بگرفت و چنان جنبشى داد که تمامت آن قلعه را لرزشى سخت افتاد به حدى که صفیه دختر حى بن اخطب از فراز تخت بزیر افتاد و در چهره او جراحتى پدید آمد. ♦️بالجمله آن رد آهنین را به یک جنبش از جاى بکند و برفراز سربرده به گونه ای سپر منقلب همی داشت و لختى رزم بداد جهودان که چنین دیدند به بیغوله گریختند، پس على آن را در را بر سر خندق قنطره کرد و خود در میان خندق بایستاد و چون آن خندق پهناور بود، ان دراز کران تاکران را رسائى نداشت امیر المؤ منین آن در را به یک سوى خندق میچسبانیده و لشکریان را فرمان میداد تا برفراز در انبوه میشدند، آنگاه در را بدان جانب میچسبانید تا بیرون شده در پاى دیوار قلعه جمع میگشتند. بدینگونه ،جماعت را از خندق در گذرایند و در انجام این کار پاهاى مبارکش بر زمین نبود و سه روز بر آن حضرت گذشته بوده که گرسنه بود پس آن در را به چند ذراع دور افکند و این منقبتى است که عامه و خاصه نقل کرده اند و خود آن حضرت در روز شوراى به ان احتجاج کرد و کسى انکار ننمود "1-اقبال الاعمال،ص668. 2-الهاشمیات و العلویات،ص97. 3-فدک فی تاریخ،ج1،ص131. 4-الازیه فی مدح النبی و الوصی و الآل،ص139 با اندکی تفاوت. 5-الامامه و التبصره،ج1،ص150. 6-بحار الانوار،ج21،ص18-19. 7-همان،ص3. 8-همان،ص37. 9-همان،ص16. 10-همان،ص2. 11-همان،ص18. https://eitaa.com/planAmin