13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | زندگی خیلی کوتاهه!
🔻امام على عليه السلام:
💠 چه بسيار است عبرت ها و چه اندك است عبرت گرفتن!
📒حکمت ۲۹۷ نهج البلاغه
🆔 @mahdavi_arfae
@pmerag👌
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وضعیت کنونی جامعهی بشری، یک وضعیت استثنائی است ...💫
@pmerag🍀
#ثامن
🌀 اختیار بدن خود را داریم، حرف سید علی برای ما حجت نیست!!
⚠️ ولایتگریزی با واکسنهراسی!
🖋 جعفر ولایی منش
🔸 شبههای در فضای مجازی در حال انتشار است که: «صدای مخالفت ما با واکسن، به رهبری نرسیده است؛ ما اختیار بدن خودمان را داریم؛ واکسن نمیزنیم و حرف سید علی برای ما حجت نیست»!!
🔹 یک.
خود شما سالها میگفتید سیدعلی، یگانه حامی بزرگ طب سنتی و اسلامی است و علاوه بر دغدغه و حمایت، با کارشناسان و اطبایی مثل استاد خیر اندیش و دیگران، ارتباط دائمی دارد؛
🔹 دو.
دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، در پیامرسانها خصوصا پیامرسانهای داخلی، تیم رصد محتوا دارد و هرگونه مطلبی که خطاب به رهبری یا درباره رهبری باشد، مرتبا جمعآوری کرده و در اختیار فرزندان رهبری و مسؤولین مؤسسه حفظ و نشر آثار قرار داده و گزارش تیم رصدی به صورت مستمر در اختیار حضرت آقا قرار داده میشود؛ مگر اینکه ادعا کنید همه مسؤولان بیت و فرزندان رهبر انقلاب نیز خائن هستند!!
🔹 سه.
چرا علم و حکمت و اجتهاد و إشراف کامل امام خامنهای را زیر سؤال میبرید که بنا به فرموده حضرتش از چندین کانال، اخبار و اطلاعات کشور را دریافت میکنند؟
شما ۱۶-۱۷ ماه است فضای مجازی را از ادعاهای خود پر کردهاید؛
عالم و آدم، ادعاهای شما را در مخالفت با واکسن و نفی دستاوردهای طب مدرن و ... شنیدهاند؛
پس چرا رهبر انقلاب را بیخبر از عالم و آدم معرفی میکنید؟
آیا رهبر معظم انقلاب نبودند که به وزرات بهداشت دستور دادند تا به دستاوردهای بومی اعتماد شود و پس از اقدام وزیر سابق بهداشت، چند تن از معاونین وزارتخانه در واکنش منفی به این اقدام، استعفا دادند؟ چطور آنجا حرف ایشان درست و حجت بود، اینجا (در مورد واکسیناسیون) حجت نیست؟
اگر نظرات کارشناسی طرفین را نشنیده بودند، پس چگونه چنین دستوری صادر کردند؟
🔹 چهار.
به اعتراف خودتان، بارها نامههای سربسته و سرگشاده به رهبری نوشتهاید و با مسئولین گوناگون دولتی و حاکمیتی و انقلابی، وقت ملاقات گرفتهاید که سخنان شما را به رهبری برسانند؛ چرا حتی یک درصد احتمال نمیدهید که امام جامعه بیخبر از فضای سیاسی و رسانهای کشور نباشند و در دیدارهای گوناگون و جلسات مختلف، ادعاهای شما را شنیده باشند؟!
🔹 پنج.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت جدید، «واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند که حتما بایستی انجام شود»
آیا صراحتاً نفرمودند که «حرفها و شایعاتی در خصوص واکسن مطرح است که غالبا بیاعتبار است»؟!
آیا همین سید علی نبود که فرمود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است؛ چطور حرف امام جامعه در آنجا حجت بود؛ ولی در زمینه لزوم واکسیناسیون عمومی حجت نیست؟
این «ولایتمداری گزینشی» چه بدعتی است که برخی آن را باب کرده و مدام ترویج میکنند؟
نؤمن ببعض و نکفر ببعض...
🔹 شش.
این جماعت با تکنیک بهانههای بنی اسرائیلی میگویند رهبری واکسیناسیون عمومی را لازم دانستهاند ولی آن را در زمره وظایف مردم نگفتهاند!
شنونده عاقل و بالغ میفهمد که جامعهی هدف واکسیناسیون عمومی، مرغ و خروسهای جامعه نیستند، بلکه آحاد مردم جامعه هستند که رهبری در سخنرانیهای قبلی فرمودند هر طور هست واکسن را به دست مردم برسانید.
وقتی حاکم در «مقام بیان» هست و قبلش هم صراحتا گفته واکسيناسيون عمومی لازم است و حتما بایستی انجام بگیرد، تکرار آن در فقره بعدی لازم نیست و حتی لغو خواهد بود؛ چراکه جامعهی هدف واکسيناسيون عمومی، مردم هستند.
🔹 هفت.
میگویند ما اختيار بدن خود را داریم! حال آنکه براساس استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب، درباره واکسیناسیون عمومی پرسیدهاند اگر طبق مقررات، زدن #واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟
و پاسخ گرفتهاند: «اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کند، همه باید عمل کنند.»
بنابراین حال که امام حکیم جامعه، با آن إشراف کمنظیر خود، واکسيناسيون عمومی را لازم دانستند، کسی حق دارد مردم را به نافرمانی مدنی و اردوکشی در برابر حکومت اسلامی تشویق کند؟!
چنانچه در خصوص حجاب هم عدهای گفتند ما حجاب را قبول داریم؛ ولی دلیل قانعکنندهای برای اجباریشدن حجاب در جامعه نیافتیم؛ اما آیا حق دارند برخلاف مقررات حکومت اسلامی، هشتگ #حجاب_اجباری بزنند و مردم را به نافرمانی مدنی دعوت کنند و بگویند ما اختیار بدن خود را داریم؟!
آیا کسی میتواند هشتگ #نه_به_ماسک_اجباری بزند و بگوید با وجود تاکید رهبری، من اختیار بدن خود را دارم و به کسی ربطی ندارد که ناقل ویروس باشم؟
🔻 نکته آخر
مراقب باشیم از زنان دربار ناصرالدین شاه عقب نمانیم که در اجرای دستور فقیه زمان خود، چون و چرا نکردند و بهانه نیاوردند.
یاد سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی بخیر که دائما تاکید میکرد:
رمز عاقبتبخیری، تبعیت بیچون و چرا از ولایت فقیه است.
🗂 منبع: کانال حوزوی مناهج
#ولایت_مداری_گزینشی
♻️شبکه سایبری ثامن
🔻چرا خیلیها شیوۀ مدیریت ولایی را نمیپسندند؟
🔻اگر سختیِ مدیریت ولایی، «اعتقاد» و «اطاعت» نیست، پس چیست؟
👈🏼 مسئولیتپذیری و استقلال، شاخص اصلی ولایتمداری - جلسه یازدهم
چرا بعد از ده سال حکومتِ پیامبر(ص) و بعد از پنج سال حکومت امیرالمؤمنین(ع)، مردم نتوانستند ولایت را درست بپذیرند؟ چون ولایت، نوعی مدیریت است که پذیرفتنش سخت است.
پذیرفتن ولایت چه سختیای دارد؟ مگر ولایت به ما آزادی و استقلال نمیدهد؟ بله میدهد و آدمها هم آزادی و استقلال را دوست دارند اما حاضرند آن را در مقابل یکذره «راحتی» بدهند؛ یعنی حاضرند «یکذره آزاد باشند و یکذره برده باشند تا کمی راحت زندگی کنند.
چرا آدمها دنبال مدیریت ولایی نمیروند؟ چون ولیّ خدا میخواهد کامل به تو احترام بگذارد و استقلال تو را رعایت کند منتها لازمهاش مسئولیتپذیریِ توست. اما رقیب یا دشمنِ ولایت، برعکس عمل میکند؛ یعنی با تهدید و تطمیع، تو را به بردگی میکشد.
مشکل ولایتگریزی در چیست؟ اولاً آدم ولایتگریز، ظرفیتِ اینهمه آزادی و استقلالی که پیغمبر به او میدهد را ندارد و سوءاستفاده میکند. ثانیاً یک کسی از راه میرسد و این فرد ولایتگریز را با زور و فریب، به بردگی میکشاند.
نقطۀ مقابل ولایتمداری، بردگی است. آنهایی که روحیۀ بردگی دارند، ولایتگریز میشوند؛ مشکل اینها معمولاً بحث اعتقادی هم نیست، مشکلشان این است که روحیۀ مسئولیتپذیری و استقلال ندارند، یعنی نمیخواهند روی پای خودشان بایستند.
سختیِ مدیریت ولایی سرِ «عدم مسئولیتپذیری» است نه «عدم اعتقاد» یا حتی «عدم اطاعت». اطاعت در مدیریتِ دیکتاتوری هم داریم که خیلی هم راحت است. اما چرا اطاعت در مدیریت ولایی سخت است؟ چون نوع مدیریتش فوقالعاده آزادمنشانه است و اکثراً مستقیم دستور نمیدهد، بلکه به تشخیص و مسئولیتپذیری خودت واگذار میکند.
@Panahian_ir
@pmerag👌
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ لذت یا عبرت؛ مسئله این است ‼️
🍃🌹🍃
@pmerag💠