eitaa logo
پیام معنوی
3.8هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 | ☄️ واجب است اجتماعات استغاثه را در کشورها و شهرهای خود برپا کنید! مستحب نیست‼️ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام علی علیه السلام: هر کس گرفتاری و مشکلات خود را برای دیگران بیان کند به خواری ذلت تن داده. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔁 🎥 روایتی متفاوت و بی سابقه از تجربه نزدیک به مرگ 💢 🔹️▪️۲۸ اسفند ماه.دوشنبه ♻️هفتم ماه مبارک رمضان 🔸️▪️تاوان 💠 سردرگم 💥خودکشی با روح آدم چه می کند؟ 👤تجربه‌گر:سید حسین موسوی 🔎آرشیو https://telewebion.com/program/0xbe5c18d/archive ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢سرانجام و عاقبت حق و باطل 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««حق، سنگين اما گواراست و باطل، سبك اما بلاخيز و مرگ آور است»» 🍁إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيلٌ مَرِيءٌ وَإِنَّ الْبَاطِلَ خَفِيفٌ وَبِيءٌ 🍂از نوشته بلاذرى در انساب الاشراف استفاده مى شود كه اين كلام را اميرمؤمنان على(عليه السلام)هنگامى بيان فرمود كه عثمان تمام فرمانداران خود را از نقاط مختلف كشور اسلام گردآورى كرده بود تا درباره شكايات مردم از آن ها صحبت كند. از اميرمؤمنان على(عليه السلام) نيز در اين مجلس دعوت به عمل آمد. حضرت خطاب به عثمان اين جمله را بيان فرمود.حوادث بعد از اين ماجرا كه در تاريخ صدر اسلام به طور مشروح آمده نشان مى دهد كه عثمان سرانجام تن به حق نداد چراكه تلخ و سنگين بود و باطل را برگزيد چراكه ظاهراً شيرين بود ولى عاقبت دردناكى براى او و براى جهان اسلام به وجود آمد. اى كاش كلام اميرمؤمنان على(عليه السلام) را پذيرفته بود و آن همه آسيب ها به جهان اسلام نمى رسيد. 🍂سنگينى حق به اين دليل است كه در بسيارى از موارد برخلاف ميل انسان است و اصولاً حركت كردن در مسير حق كار بسيار پيچيده و مشكل است و به گفته بعضى از دانشمندان مانند راه رفتن روى طناب است كه اگر اندك خطايى در آن شود انسان سقوط مى كند; در مسير حق نيز اگر انسان خطا كند در وادى باطل گرفتار خواهد شد. ولى به هر حال نتيجه حق بسيار گواراست، هم در دنيا باعث خشنودى بندگان خداست و هم در آخرت موجب سعادت جاودان و نجات ابدى است. 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۶۷۲)) 📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜 🌱(۵۸) 💧️پیام(۴۰۶) 🔶 📚سوره حدید آیه ۲۰ 📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜 🔸تهِ جادۀ دنیاگرایی به کجا ختم می‌شود؟ 🔸ٱعۡلَمُوٓاْ أَنَّمَا ٱلۡحَيَوٰةُ ٱلدُّنۡيَا لَعِبٞ وَلَهۡوٞ وَزِينَةٞ وَتَفَاخُرُۢ بَيۡنَكُمۡ وَتَكَاثُرٞ فِي ٱلۡأَمۡوَٰلِ وَٱلۡأَوۡلَٰدِ... 🔹️بدانيد كه زندگانى پستِ دنيا، چيزى جز بازى و سرگرمى و زينت طلبى و فخرفروشى در ميان خود و افزون طلبى بر همديگر در اموال و فرزندان نيست... 💛از جمع بندى آيات قرآن در مورد دنيا می توان اين گونه استفاده كرد كه هرگاه دنيا را به عنوان هدف و مقصد بنگريم، دنيا وسيله اغفال و غرور خواهد بود ولى اگر دنيا را مزرعه آخرت، مقدّمه و وسيله رسيدن به كمال بنگريم، دنيا و نعمت هاى آن ارزشمند و سازنده خواهند بود؛ بنابراين از همين زندگانى دنيا، گروهى آن گونه بهره مى گيرند كه مغفرت و رضوان الهى را دريافت مى نمايند و گروهى آن گونه كه گرفتار عذاب شديد مى شوند 💎 🌺آرامش دلــها خدا🌺 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 اگر میخواهید خانواده‌ای گرم و پرمهر داشته باشید، هیچوقت نعمت آیات قرآن و دستورات دین را فراموش نکنید که رعایت آنها، تضمین زندگی و خوشبختی ماست. 🌴 سوره بقره 🌴 🕋 وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَمَا أَنزَلَ عَلَيْكُم مِّنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُم بِهِ «231» ⚡️ترجمه: و نعمتى را كه خداوند به شما داده و كتاب آسمانى و حكمتى را كه بر شما نازل كرده و شما را با آن پند مى‌دهد، ياد كنيد. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻استاد دانشمند 🔻گوشت خوک نخورده بی‌غیرت شده‌اید؟! ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔔 عجله در خیررسانی ✅ امام حسین علیه السلام: هر کس برای خیر رسانی به برادرش عجله کند، فردا که عرصه قیامت بر او وارد شود، آن خیر را خواهد یافت. 📙 بحار الانوار ج ۷۵ ص۱۲۱ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢خوف و رجاء(نه نيكوكاران در امانند نه بدكاران مأيوس) 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««ایمن مباش بر بهترین افراد این امت از عذاب خدا زیرا که خداوند می‌فرماید: «از مجازات الهى هيچكس جز زيانكاران احساس امنيت نمي‌كنند» (سوره اعراف،آيه ۹۰) و بر بدترين اين امت از رحمت خداوند مايوس مباش چرا که خداوند می‌فرماید : «از رحمت خداوند جز كافران مايوس نمي شوند»(سوره يوسف، آيه ۸۸)»» 🍁لاَ تَأْمَنَنَّ عَلَى خَيْرِ هذِهِ الاُمَّةِ عَذَابَ اللهِ، لِقَوْلِهِ تَعَالى: فَلا يَأْمَنُ مَكْرَ اللّهِ إِلا الْقَوْمُ الْخاسِرُونَ وَ لاَ تَيْاءَسَنَّ لِشَرِّ هَذِهِ الْاُمَّةِ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ لِقَوْلِهِ سُبْحانَهُ: إِنَّهُ لا يَيْاَسُ مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِلا الْقَوْمُ الْكافِرُونَ. 🌴منظور از مكر الهى چيست؟«مكر» در فارسىِ امروز به معناى توطئه مخفيانه براى انجام كارهاى خلاف است وجنبه ضدارزش دارد در حالى كه در لغت عرب به معناى هرنوع چاره انديشى براى بازداشتن ديگرى از كار يا از چيزى است خواه خوب باشد يا بد.بنابراين هنگامى كه مكر به خداوند نسبت داده مى شود به معناى چاره انديشى براى بازداشتن است كه گاه در مورد گنهكاران به كار مى رود و مفهومش همان مجازات هاى الهى است و گاه در مورد نيكوكاران به كار مى رود كه مفهومش بازداشتن از خطرهاست. 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔁 🎥 روایتی متفاوت و بی سابقه از تجربه نزدیک به مرگ 💢 🔹️▪️۲۸ اسفند ماه.دوشنبه ♻️هفتم ماه مبارک رمضان 🔸️▪️تاوان 💠 آخرین لحظه وداع 🍁روایت تجربه‌گر از حضور در کنار پدر در لحظه وداع با همرزمش برای اولین بار 👤تجربه‌گر:سید حسین موسوی 🔎آرشیو https://telewebion.com/program/0xbe5c18d/archive ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۶۷۳)) 🔰(۵۸) 📚 📕،حدیث۱۳۶ 👈باب۲۲ 🌿 💠قسمت.الف 🕯شماره ۴۰۰ ♻️امام صادق علیه‏السلام فرمود: در آن میان که امیرالمؤمنین علیه‏السلام در کوفه بر منبر سخنرانى مى‏فرمود مردیکه نامش ذعلب بود برخاست و او مردى شیوا سخن و قوى القلب بود، پس گفت اى امیر مؤمنان آیا پروردگار تو را دیده‏ئى؟ امام فرمود: واى بر تو ذعلب من پروردگارى که ندیده‏ام عبادت نکنم عرض کرد اى امیرمؤمنان، او را چگونه دیده‏اى؟ فرمود واى بر تو اى ذعلب دیدگان او را بنگاه چشم نبینند بلکه دلها او را با ایمان حقیقى دریابند: واى بر تو ذعلب، پروردگار من لطافتش لطیف است بى‏لطافت جسمانى (یعنى لطیف بودن خدا لطف خاصى دارد، او جسمى ندارد تا لطیف باشد) عظمتش عظیمست بدون بزرگى جسمانى، بزرگواریش بزرگست بدون بزرگوارى انسانى جلالتش جلیل است بدون غلظت و کلفتى پیش از همه چیز است بدون پیشى چیز دیگر بر او: بعد از همه چیز است (همه چیز نابود شود و او باقى باشد) بدون اینکه او را بعد گویند (بدون اینکه او را بعدى باشد که در آنجا پایان پذیرد) چیزها را که خواسته بدون اندیشه بوده، خوب درک کند بى‏نیرنگ و حیله، در همه چیز است بدون آمیختگى به آنها و نه برکنارى از آنها، ظاهر است نه به معنى بشره نمودن، تجلى دارد و نیازى نیست که در پى دیدنش باشند، دور است بدون بعد مسافت، نزدیکست بدون همجوارى، لطیف است بدون لطافت جسمانى، موجود است، نه پس از نیستى فاعلست نه به ناچارى (آفرینش و تدبیر تنها باراده و خواست خود اوست)، اندازه‏گیر است بدون جنبش، اراده کند بدون اندیشه، شنواست بدون آلت، بیناست بدون ابزار، اماکنش در خود نگنجانند و اوقاتش در بر نگیرند و اوصافش محدود نکنند خوابهایش فرا نگیرند، بود او بر اوقات پیشى گرفته (او بود و زمان نبود) وجودش بر عدم (پیش از همه چیز است و حادث نیست) و ازلیتش بر آغاز (هر آغازیکه برایش تصور شود او پیش از آن بوده)... 💛مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ رَفَعَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ بَيْنَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع)يَخْطُبُ عَلَى مِنْبَرِ الْكُوفَةِ إِذْ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ يُقَالُ لَهُ ذِعْلِبٌ ذُو لِسَانٍ بَلِیغٍ فِی الْخُطَبِ شُجَاعُ الْقَلْبِ فَقَالَ يَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ هَلْ رَأَيْتَ رَبَّكَ قَالَ وَيْلَكَ يَا ذِعْلِبُ مَا كُنْتُ أَعْبُدُ رَبّاً لَمْ أَرَهُ فَقَالَ يَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ كَيْفَ رَأَيْتَهُ قَالَ وَيْلَكَ يَا ذِعْلِبُ لَمْ تَرَهُ الْعُيُونُ بِمُشَاهَدَةِ الْأَبْصَارِ وَ لَكِنْ رَأَتْهُ الْقُلُوبُ بِحَقَائِقِ الْإِیمَانِ وَيْلَكَ يَا ذِعْلِبُ إِنَّ رَبِّی لَطِیفُ اللَّطَافَةِ لَا يُوصَفُ بِاللُّطْفِ عَظِیمُ الْعَظَمَةِ لَا يُوصَفُ بِالْعِظَمِ كَبِیرُ الْكِبْرِيَاءِ لَا يُوصَفُ بِالْكِبَرِ جَلِیلُ الْجَلَالَةِ لَا يُوصَفُ بِالغِلَظِ قَبْلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ لَا يُقَالُ شَيْ‏ءٌ قَبْلَهُ وَ بَعْدَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ لَا يُقَالُ لَهُ بَعْدٌ شَاءَ الْأَشْيَاءَ لَا بِهِمَّةٍ دَرَّاكٌ لَا بِخَدِیعَةٍ فِی الْأَشْيَاءِ كُلِّهَا غَيْرُ مُتَمَازِجٍ بِهَا وَ لَا بَائِنٌ مِنْهَا ظَاهِرٌ لَا بِتَأْوِیلِ الْمُبَاشَرَةِ مُتَجَلٍّ لَا بِاسْتِهْلَالِ رُؤْيَةٍ نَاءٍ لَا بِمَسَافَةٍ قَرِیبٌ لَا بِمُدَانَاةٍ لَطِیفٌ لَا بِتَجَسُّمٍ مَوْجُودٌ لَا بَعْدَ عَدَمٍ فَاعِلٌ لَا بِاضْطِرَارٍ مُقَدِّرٌ لَا بِحَرَكَةٍ مُرِیدٌ لَا بِهَمَامَةٍ سَمِیعٌ لَا بِ‏آلَةٍ بَصِیرٌ لَا بِأَدَاةٍ لَا تَحْوِیهِ الْأَمَاكِنُ وَ لَا تَضْمَنُهُ الْأَوْقَاتُ وَ لَا تَحُدُّهُ الصِّفَاتُ وَ لَا تَأْخُذُهُ السِّنَاتُ سَبَقَ الْأَوْقَاتَ كَوْنُهُ وَ الْعَدَمَ وُجُودُهُ وَ الِابْتِدَاءَ أَزَلُهُ... 📚اصول كافي جلد۱ صفحه: ۳۹۹ رواية:۳۴۶ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ❣ 🔹 قیامت که برپا میشود، مؤمنان خالص به بهشت رفته و کافران محض نیز جهنمی میشوند! 🔹 ولی خیلیها که یکی در میان خوب و بد را به هم آمیخته‌اند، میان بهشت و جهنم بلاتکلیف نشسته‌اند تا اینکه اهل بیت علیهم السلام میرسند بالای سرشان!صدایشان میزنند: سلام علیکم! ته دلشان امید بهشتی شدن دارند با پادرمیانی و شفاعت اهل بیت! 🔹 گاهگاهی که این عده سرگردان، چشمشان به جهنمیها می‌افتد، به خدا التماس میکنند که همنشین آنهایشان نکند! (این درخواست، پاداش و تجلّی همین دعاهای دنیایی است) 🌴 سوره اعراف 🌴 🕋 وَ نَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلَامٌ عَلَيْكُمْ ۚ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ «46» 🕋 و َإِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاءَ أَصْحَابِ النَّارِ قَالُوا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ «47» ⚡️ترجمه: و بهشتيان را كه هنوز به بهشت وارد نشده‌اند، ولى اميدوارند، ندا مى‌دهند كه سلام بر شما باد. و چون نظر آنها بر اهل دوزخ افتد گویند: پروردگارا، ما را با این ستمکاران به یک جای قرار مده. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 ✘ اسرائیل بدست ایرانیان، پیش از ظهور قائم نابود می‌شود! (کافی جلد 8 / صفحه 206) ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ 🔖 امام علی علیه السلام: سنگ دشمن را از همان جایی که پرت کرده پاسخ دهید زیرا شر جز با شر دفع نمی‌شود. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️انْفِرُوا رَحِمَکُمُ اللهُ إِلَى قِتَالِ عَدُوِّکُمْ، وَلاَ تَثَّاقَلُوا إِلَى الاَْرْضِ فَتُقِرُّوا بِالْخَسْفِ، وَتَبُوءُوا بِالذُّلِّ، وَيَکُونَ نَصِيبُکُمُ الاَْخَسَّ، وَإِنَّ أَخَا الْحَرْبِ الاَْرِقُ وَمَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ، وَالسَّلاَمُ 🟤خداوند شما را رحمت کند. براى نبرد با دشمن خود کوچ کنيد و زمين گير نشويد (و سستى و تنبلى به خود راه ندهيد) که زيردست خواهيد شد و تن به ذلت و خوارى خواهيد داد و بهره زندگى شما از همه پست تر خواهد بود (آرى) آنکه مرد جنگ است هميشه بيدار است و کسى که به خواب رود (و از دشمن غافل شود بايد بداند) دشمن او در خواب نخواهد بود و از او غافل نخواهد شد. و السلام. ✍اينها همه اشاره به واقعيتى است که در آيات قرآن و روايات اسلامى درباره جهاد به آن اشاره شده است: عزت، سعادت و حيات جاويدان در جهاد و شهادت پر افتخار، و ذلت، خوارى و روسياهى در دنيا و آخرت در ترک جهاد با دشمن. 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔁 🎥 روایتی متفاوت و بی سابقه از تجربه نزدیک به مرگ 💢 🔹️▪️۲۸ اسفند ماه.دوشنبه ♻️هفتم ماه مبارک رمضان 🔸️▪️تاوان 💠 ضامن آهو 💥نجات تجربه‌گر از حادثه به واسطه لطف امام رضا(ع) 👤تجربه‌گر:سید حسین موسوی 🔎آرشیو https://telewebion.com/program/0xbe5c18d/archive ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۶۷۴)) 🔰(۵۸) 📚 📕،حدیث۱۳۶ 👈باب۲۲ 🌿 💠قسمت.ب 🕯شماره ۴۰۱ ♻️امام صادق علیه‏السلام فرمود: در آن میان که امیرالمؤمنین علیه‏السلام در کوفه بر منبر سخنرانى مى‏فرمود مردیکه نامش ذعلب بود برخاست و او مردى شیوا سخن و قوى القلب بود، پس گفت اى امیر مؤمنان آیا پروردگار تو را دیده‏ئى؟ امام فرمود...به ساختنش مشاعر را دانسته شد که او را مشعرى نیست (و مشاعر آلات درک و شعور است مانند فکر و عقل و خیال) و از جوهر ساختنش دانسته شد که او را جوهرى نیست، و از ضد آفرینى او دانسته شد که ضد ندارد و قرین ساختنش دلیل بى‏قرینى اوست، روشنى را ضد تاریکى ساخت و خشکى را ضد ترى، درشتى را ضد نرمى و سردى را ضد گرمى، ناجورها را هماهنگ ساخت (چون روح و بدن) و هماهنگها را از هم جدا کرد (مانند از هم پاشیدن اجزاء بدن پس از مرگ) تا جدائیشان دلالت کند بر جدا کننده و هماهنگیشان دلالت کند بر هماهنگ سازنده (زیرا هر مصنوعى را صانعى باید و هر معلولى را علقى شاید) و همینست معنى گفتار خدایتعالى (سوره ذاریات آیه ۴۹) (((از هر چیز دو تاى جفت هم آفریدیم شاید متذکر شوید))) (که آنها آفریدگارى دارند بى‏جفت و ترکیب خدا) بین پیش و پس جدائى انداخت (یعنى زمان را آفرید) تا دانسته شود او را پیش و پسى نیست (اول و آخر ندارد) و تا آفریدگان به غرائز خود (به طبائع ذاتى خود یا یا به غرائز نفسانى خود مانند شجاعت و سخاوت) گواهى دهند که غریزه دهنده آنها غریزه ندارد و به موقت بود نشان گزارش بى‏وقتى وقت گذارشان را دهند، میان بعضى از آنها را با بعض دیگر پرده افکند (چنانچه جماد و نبات و حیوان از حقیقت انسان و از حال یکدیگر بى‏خبرند چون همه ظلمتند و جهل) تا دانسته شود میان او و مخلوقى پرده‏ئى نیست (زیرا او صرف نور است و مخلوق تاریکى محض و بین آندو مانعى جز ذات خود تاریکى نیست) او پروردگار بود آنگاه که پروریده‏اى نبود و شایان پرستش بود زمانیکه پرستیده‏اى نبود، دانا بود و هنوز دانسته‏ئى وجود نداشت، شنوا بود گاهیکه آواز قابل شنیدنى موجود نبود. 💥شرح : 🔹️قسمتى از این خطبه شریفه را مرحوم سید رضى با اندکى اختلاف در نهج البلاغه آورده است و دانشمندان بزرگ شارحین نهج البلاغه و اصول کافى در بیان عبارات دقیق و پرمغزش قلمفرسائى‏ها کرده و کم و بیش بعجز و قصور خویش اعتراف کرده‏اند، نیمه اول خطبه مشتمل بر مطالبى است که در صفحات گذشته بطور متفرق توضیح داده شده و نیمه اخیر آن در بیان این مطلب است که خدا بمخلوق صفات و خصائصى داده است که وجود آنها در مخلوق دلالت دارد بر اینکه خدا آن صفات و خصائص را ندارد. 💛مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ رَفَعَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ بَيْنَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع)يَخْطُبُ عَلَى مِنْبَرِ الْكُوفَةِ إِذْ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ يُقَالُ لَهُ ذِعْلِبٌ ذُو لِسَانٍ بَلِیغٍ فِی الْخُطَبِ شُجَاعُ الْقَلْبِ فَقَالَ يَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ هَلْ رَأَيْتَ رَبَّكَ قَالَ وَيْلَكَ يَا ذِعْلِبُ مَا كُنْتُ أَعْبُدُ رَبّاً لَمْ أَرَهُ فَقَالَ يَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ كَيْفَ رَأَيْتَهُ قَالَ...بِتَشْعِیرِهِ الْمَشَاعِرَ عُرِفَ أَنْ لَا مَشْعَرَ لَهُ وَ بِتَجْهِیرِهِ الْجَوَاهِرَ عُرِفَ أَنْ لَا جَوْهَرَ لَهُ وَ بِمُضَادَّتِهِ بَيْنَ الْأَشْيَاءِ عُرِفَ أَنْ لَا ضِدَّ لَهُ وَ بِمُقَارَنَتِهِ بَيْنَ الْأَشْيَاءِ عُرِفَ أَنْ لَا قَرِینَ لَهُ ضَادَّ النُّورَ بِالظُّلْمَةِ وَ الْيُبْسَ بِالْبَلَلِ وَ الْخَشِنَ بِاللَّيِّنِ وَ الصَّرْدَ بِالْحَرُورِ مُؤَلِّفٌ بَيْنَ مُتَعَادِيَاتِهَا وَ مُفَرِّقٌ بَيْنَ مُتَدَانِيَاتِهَا دَالَّةً بِتَفْرِیقِهَا عَلَى مُفَرِّقِهَا وَ بِتَأْلِیفِهَا عَلَى مُؤَلِّفِهَا وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ تَعَالَى وَ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ فَفَرَّقَ بَيْنَ قَبْلٍ وَ بَعْدٍ لِيُعْلَمَ أَنْ لَا قَبْلَ لَهُ وَ لَا بَعْدَ لَهُ شَاهِدَةً بِغَرَائِزِهَا أَنْ لَا غَرِیزَةَ لِمُغْرِزِهَا مُخْبِرَةً بِتَوْقِیتِهَا أَنْ لَا وَقْتَ لِمُوَقِّتِهَا حَجَبَ بَعْضَهَا عَنْ بَعْضٍ لِيُعْلَمَ أَنْ لَا حِجَابَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ كَانَ رَبّاً إِذْ لَا مَرْبُوبَ وَ إِلَهاً إِذْ لَا مَأْلُوهَ وَ عَالِماً إِذْ لَا مَعْلُومَ وَ سَمِیعاً إِذْ لَا مَسْمُوعَ‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۰۱ رواية:۳۴۶ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 هیمنه و کبکبه دشمنان، فقط تبلیغات توخالی است! وارد میدان نبرد با اهل ایمان شوند، هیچ انگیزه‌ای برای مقاومت و پایداری ندارند و بسرعت میدان را خالی میکنند. 🌴 سوره آل عمران 🌴 🕋 لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى ۖ وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ «111» ⚡️ترجمه: هرگز (یهودان) به شما آسیب سخت نتوانند رسانید مگر آنکه شما را اندکی بیازارند، و اگر به کارزار شما آیند از جنگ خواهند گریخت و از آن پس هیچ وقت منصور نخواهند بود. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯