eitaa logo
پلیس قزوین
1هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
28 فایل
💠﷽💠 🇮🇷كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ🇮🇷 👈کانال پلیس قزوین 👈مرجع رسمی اخبار انتظامی، پلیسی و اجتماعی 👈با کانال 🚔پلیس قزوین 🗞اخبار را بروز، سریع و دقیق دریافت کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
💥مجلس انقلابی مجازات ها را متناسب با جرایم وضع کند 🔹 جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از مجلس انقلابی انتظار می رود قوانینی را وضع کند که مجازات ها با جرایم تناسب داشته باشندکه نیازمند یک مطالبه عمومی و جمعی است.   به گزارش خبرگزاری پلیس، سردار "قاسم رضایی" در دیدار آیت‌الله "عبدالکریم عابدینی" نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار داشت: استان قزوین از لحاظ امنیت عمومی دارای شاخص‌های مطلوب بوده و جزو استان‌های امن و آرام محسوب می‌شود.   وی ادامه داد: از دیدگاه انتظامی و امنیتی لازم است روی برخی موضوعات دقیق‌تر کار شود، موضوع سلاح و مهمات غیرمجاز و حضور اتباع غیرمجاز دو مورد از مسائلی هستند که مشکلاتی را در کشور و در استان قزوین ایجاد کرده اند.   سردار رضایی عنوان کرد: حضور اتباع غیرمجاز در همه کشورهای جهان جرم است، لازم است در کشور ما تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود، به ویژه کارفرمایانی که این اتباع غیرمجاز را به کارگیری می‌کنند باید توجیه شوند که کارشان جرم است.   وی بیان کرد: جرایمی که توسط اتباع غیرمجاز رخ می دهد، بار مضاعفی را برای مجموعه انتظامی و قضائی ایجاد می کند که لازم است اقدامات جدی در این خصوص صورت گیرد.   جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات اولویت‌دار حوزه انتظامی مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر و پیشگیری از سرقت و مقابله با آن است، این موارد هزینه بسیار گزافی را برای شهروندان، دستگاه قضائی و سازمان انتظامی ایجاد می کند.   وی تأکید کرد: متأسفانه در کشور ما هیچ مجازاتی متناسب با جرم نیست، به این معنا که مجازات‌ها بازدارنده نیستند، این یکی از مسائل جدی است که هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کند.   سردار رضایی تصریح کرد: از مجلس انقلابی انتظار می رود از این حقوق شهروندی دفاع کنند، اصلی ترین حقوقی که نیاز است مجلس انقلابی به عنوان چند فوریتی در دستور کار خود قرار دهد، همین موضوع است که مجازات ها با جرایم تناسب داشته باشند.   وی یادآور شد: این ها نیازمند یک مطالبه جمعی و عمومی است، اگر مجازات های بازدارنده و قوانین سختگیرانه ایجاد شود کسی فکر ارتکاب جرم به سرش نخواهد زد، در این صورت میزان آرامش و احساس امنیت در جامعه ارتقاء می یابد و حقوق شهروندی نیز رعایت می شود، هزینه های صرف شده در این زمینه ها نیز به مراتب پایین می آید.   جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: در برخی استان ها در استفاده از سلاح بدعت هایی به کار گرفته اند که نام آن را فرهنگ و آداب و رسوم گذاشته اند، برای مثال تیراندازی تفریحی در مراسم عروسی یا تیراندازی در مراسم عزاداری بدعتی است که نام آن را فرهنگ می گذارند که هر ساله ده ها قربانی می گیرد، این تیراندازی ها جرم محسوب می شود و با مجرمان قاطعانه برخورد خواهد شد.
🔹مجلس انقلابی مجازات ها را متناسب با جرایم وضع کند 🔹جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از مجلس انقلابی انتظار می رود قوانینی را وضع کند که مجازات ها با جرایم تناسب داشته باشندکه نیازمند یک مطالبه عمومی و جمعی است.
🔹به کارگيري اتباع غيرمجاز جرم است 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور گفت: مقابله با اتباع غيرمجاز نيازمند يک اقدام فوق‌العاده و فوري است،چرا که مطابق قانون به کارگيري اتباع غيرمجاز جرم است.
🔹به کارگيري اتباع غيرمجاز جرم است 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور گفت: مقابله با اتباع غيرمجاز نيازمند يک اقدام فوق‌العاده و فوري است،چرا که مطابق قانون به کارگيري اتباع غيرمجاز جرم است. 🔹به گزارش خبرگزاري پليس، سردار "قاسم رضايي" در جمع مسئولان انتظامي شهرستان آبيک اظهار داشت: اگر امروز در کشور و در استان قزوين آرامش و امنيت وجود دارد، حتماً نتيجه عنايت الهي، بصيرت و همکاري مردم و نقش جدي و پررنگ انتظامي است، بايد اين توفيق خدمت را قدر دانست. 🔹وي ادامه داد: در سازمان انتظامي بايد کلمه «من» را تبديل به کلمه «ما» کرد، «من» برکات کار را از بين مي‌برد، شهيد سليماني اين مسئله را رعايت کرد، ايشان با اخلاص عمل کرد و کارش برکت يافت، چنين شخصيت برجسته‌اي الگوي همه ماست، در صورت الگوبرداري از اين شخصيت، تشکيلات رشد مي‌کند و ايثار و معنويت وارد کار مي‌شود. 🔹سردار رضايي انضباط را شاکله هر تشکيلات دانست و عنوان کرد: رعايت انضباط در مأموريت‌ها بسيار حائز اهميت است، رعايت ادبيات گفتمان، نگه داشتن حريم‌ها، انضباط محيطي و آموزشي، انضباط در تاکتيک، ظاهر و رفتار زير مجموعه مبحث انضباط است. 🔹وي بيان کرد: اگر اراذل و اوباش بخواهند خودنمايي و حرمت شکني کنند، خنجر و قداره آنان بايد توسط پليس بر زمين بيفتد تا ديگر جرات عرض اندام نداشته باشند، اين پيام حاوي نکات مهمي است و اقتدار سازمان انتظامي را مي‌رساند. 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور خاطرنشان کرد: مؤثرترين مؤلفه امنيت داخلي، سازمان انتظامي است، رهبر معظم انقلاب در يکي از سخنراني‌هاي خود فرمودند: "شما در خانه‌هايتان نشسته‌ايد؛ از مرز چه خبر داريد؟ شما پسرتان را، دخترتان را ميفرستيد مدرسه، مي‌آيد، نگران نيستيد؛ خودتان ميرويد محلّ کار و مي‌آييد، نگران نيستيد؛ ميرويد در پارک مي‌نشينيد، نگران نيستيد؛ راه‌پيمايي مي کنيد، نگران نيستيد؛ نگران ناامني نيستيد، داريد با امنيّت زندگي ميکنيد. چه خبر داريد که آن ‌که در مرز ايستاده و جلوي دشمن را گرفته که وارد کشور نشود، او دارد چه ميکشد؟ اين را مردم خبر ندارند." (بيانات در ديدار خانواده‌هاي شهداي مرزبان و مدافع حرم 1396/03/28)". آرامش و تکيه‌گاه مردم همين مرزبان‌ها و حافظان امنيت هستند، امنيت نباشد هيچ چيزي وجود ندارد، بايد اين را باور و تبيين کنيم. 🔹وي تأکيد کرد: شهرستان آبيک حدود 105 هزار نفر جمعيت دارد و 183 شهيد، 462 جانباز و 44 آزاده تقديم انقلاب کرده است، 26 تن از اين شهداي عزيز، شهداي گرانقدر انتظامي بوده‌اند، همه اين‌ها براي ما سرمايه هستند و ما بايد کاري کنيم خداوند از ما به اعتبار اين عزيزان راضي باشد. 🔹سردار رضايي در بحث جرائم تصريح کرد: بايد تمام تلاش خود را به کار بگيريم تا آمار سرقت کاهش پيدا کند، کشف به موقع موجب کاهش وقوع جرائم خواهد شد، بايد وقوع سرقت را به حداقل برسانيم، مالخرها را شناسايي کنيم و از طريق آنان به سارقان برسيم، بنابراين بايد در بحث پيشگيري از وقوع سرقت و کشف به موقع دقت کنيم تا آمارها کاهش پيدا کند. 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور در حوزه وقوع جرم توسط اتباع بيگانه اظهار کرد: اين موضوع يک خطر جدي است، مقابله با اتباع غيرمجاز نيازمند يک اقدام فوق‌العاده و فوري است، بايد براي کارفرماياني که اتباع غيرمجاز را به کارگيري مي‌کنند، نامه اخطار صادر شود، چرا که مطابق قانون به کارگيري اتباع غيرمجاز جرم است، کلانتري‌ها، پاسگاه‌ها، پليس امنيت و پليس راهور بايد در اين زمينه دست به دست هم دهند و با هم‌افزايي تلاش در انتقال اتباع غيرمجاز داشته باشند.
🔹پيوست رسانه‌اي در کارهاي انتظامي حائز اهميت است 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور گفت: پيوست رسانه‌اي در کارهاي انتظامي بسيار حائز اهميت است، هر جا کار رسانه‌اي کرديم اقبال نسبت به امور بالا رفت و شاهد استقبال مردمي بوديم، پيوست رسانه‌اي موجب جلب اعتماد مردمي مي‌شود.
🔹پيوست رسانه‌اي در کارهاي انتظامي حائز اهميت است 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور گفت: پيوست رسانه‌اي در کارهاي انتظامي بسيار حائز اهميت است، هر جا کار رسانه‌اي کرديم اقبال نسبت به امور بالا رفت و شاهد استقبال مردمي بوديم، پيوست رسانه‌اي موجب جلب اعتماد مردمي مي‌شود. 🔹به گزارش خبرگزاري پليس، سردار قاسم رضايي در پي سفر به استان قزوين و در جمع مسئولان انتظامي شهرستان البرز، ضمن آرزوي قبولي عزاداري‌ها به مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اظهار داشت: فلسفه قيام عاشورا بسيار حائز اهميت است، بايد فلسفه اين قيام را تبديل به سبک زندگي کرد، امام حسين(ع) با هدف بازگرداندن حريم آل‌الله قيام کرد و فرمود من براي اصلاح امت جدم رسول الله(ص) قيام کردم. 🔹وي ادامه داد: امروز ما بايد اين را در زندگي شخصي و شغلي خود پياده کنيم، اباعبدالله(ع) در سخنراني خود در کربلا خطاب به لشکر دشمن فرمودند شما سخنان مرا نشنيديد، زيرا شکم‌هايتان از لقمه حرام پر است، اين‌ها درس بزرگي است، بنابراين بايد فلسفه قيام اباعبدالله(ع) را تبيين کرده و در زندگي خود جاري کنيم. 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور عنوان کرد: فلسفه قيام اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهي از منکر بود، امروز طرح نور و طرح‌هاي مقابله با قاچاقچيان، سارقان و اراذل و اوباش در حوزه امر به معروف و نهي از منکر است. 🔹وي با بيان اينکه بخشي از خسارات و تلفاتي که به ما تحميل مي‌شود، ناشي از عدم رعايت انضباط در مأموريت‌ها و عمليات‌ها و عدم مديريت منابع است، لازمه اين مسئله اشراف اطلاعاتي است، خاطرنشان کرد: از جمله تهديدات جدي شهرستان البرز مي‌توان به حضور اتباع بيگانه غيرمجاز، وجود سلاح‌هاي غيرمجاز، تردد و رسوب انواع قاچاق و هنجارشکني در اعمال غيرقانوني مانند وجود خودروهاي شوتي، پلاک مخدوش و بدون پلاک اشاره کرد. 🔹سردار رضايي تصريح کرد: ارتباط گرفتن با افراد ذي‌نفوذ، گروه‌هاي آسيب‌زا و گروه‌هاي آسيب‌پذير از نکات حائز اهميت است، 70 الي 80 درصد طرح امنيت محله‌محور کار ايجابي يعني همين ارتباطات و تعاملات است، در چنين شرايطي مديريت انتظامي رشد و ارتقاء خواهد يافت. 🔹وي يادآور شد: پيوست رسانه‌اي در کارهاي انتظامي بسيار حائز اهميت است، هر جا کار رسانه‌اي کرديم، اقبال نسبت به امور بالا رفت و شاهد استقبال مردمي بوديم، بنابراين بايد کارهاي انتظامي پيوست رسانه‌اي و اجتماعي داشته باشند، پيوست رسانه‌اي موجب جلب اعتماد مردمي مي‌شود.
🔹مجلس انقلابي مجازات ها را متناسب با جرايم وضع کند 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور گفت: از مجلس انقلابي انتظار مي رود قوانيني را وضع کند که مجازات ها با جرايم تناسب داشته باشندکه نيازمند يک مطالبه عمومي و جمعي است.
🔹مجلس انقلابي مجازات ها را متناسب با جرايم وضع کند 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور گفت: از مجلس انقلابي انتظار مي رود قوانيني را وضع کند که مجازات ها با جرايم تناسب داشته باشندکه نيازمند يک مطالبه عمومي و جمعي است. 🔹به گزارش خبرگزاري پليس، سردار "قاسم رضايي" در ديدار آيت‌الله "عبدالکريم عابديني" نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه قزوين اظهار داشت: استان قزوين از لحاظ امنيت عمومي داراي شاخص‌هاي مطلوب بوده و جزو استان‌هاي امن و آرام محسوب مي‌شود. 🔹وي ادامه داد: از ديدگاه انتظامي و امنيتي لازم است روي برخي موضوعات دقيق‌تر کار شود، موضوع سلاح و مهمات غيرمجاز و حضور اتباع غيرمجاز دو مورد از مسائلي هستند که مشکلاتي را در کشور و در استان قزوين ايجاد کرده اند. 🔹سردار رضايي عنوان کرد: حضور اتباع غيرمجاز در همه کشورهاي جهان جرم است، لازم است در کشور ما تدابيري براي اين موضوع انديشيده شود، به ويژه کارفرماياني که اين اتباع غيرمجاز را به کارگيري مي‌کنند بايد توجيه شوند که کارشان جرم است. 🔹وي بيان کرد: جرايمي که توسط اتباع غيرمجاز رخ مي دهد، بار مضاعفي را براي مجموعه انتظامي و قضائي ايجاد مي کند که لازم است اقدامات جدي در اين خصوص صورت گيرد. 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور خاطرنشان کرد: از ديگر موضوعات اولويت‌دار حوزه انتظامي مقابله با قاچاق و توزيع مواد مخدر و پيشگيري از سرقت و مقابله با آن است، اين موارد هزينه بسيار گزافي را براي شهروندان، دستگاه قضائي و سازمان انتظامي ايجاد مي کند. 🔹وي تأکيد کرد: متأسفانه در کشور ما هيچ مجازاتي متناسب با جرم نيست، به اين معنا که مجازات‌ها بازدارنده نيستند، اين يکي از مسائل جدي است که هزينه هاي بسياري را به کشور تحميل مي کند. 🔹سردار رضايي تصريح کرد: از مجلس انقلابي انتظار مي رود از اين حقوق شهروندي دفاع کنند، اصلي ترين حقوقي که نياز است مجلس انقلابي به عنوان چند فوريتي در دستور کار خود قرار دهد، همين موضوع است که مجازات ها با جرايم تناسب داشته باشند. 🔹وي يادآور شد: اين ها نيازمند يک مطالبه جمعي و عمومي است، اگر مجازات هاي بازدارنده و قوانين سختگيرانه ايجاد شود کسي فکر ارتکاب جرم به سرش نخواهد زد، در اين صورت ميزان آرامش و احساس امنيت در جامعه ارتقاء مي يابد و حقوق شهروندي نيز رعايت مي شود، هزينه هاي صرف شده در اين زمينه ها نيز به مراتب پايين مي آيد. 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور اظهار کرد: در برخي استان ها در استفاده از سلاح بدعت هايي به کار گرفته اند که نام آن را فرهنگ و آداب و رسوم گذاشته اند، براي مثال تيراندازي تفريحي در مراسم عروسي يا تيراندازي در مراسم عزاداري بدعتي است که نام آن را فرهنگ مي گذارند که هر ساله ده ها قرباني مي گيرد، اين تيراندازي ها جرم محسوب مي شود و با مجرمان قاطعانه برخورد خواهد شد.
🔹قوانين اثر بازدارندگي لازم را ندارند 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور در جلسه شوراي تأمين استان گفت: قوانين اثر بازدارندگي لازم را ندارند، اين موضوع اقتدار پليس را هم زير سؤال مي برد، اين مسئله بايد به عنوان مطالبه جدي شوراي تأمين استان از دستگاه قانون‌گذار باشد، مجلس انقلابي بايد پاسخگوي حقوق شهروندي باشد و به صورت چند فوريتي به اين موضوع ورود کند.
🔹به گزارش خبرگزاري پليس، سردار "قاسم رضايي" در جلسه شوراي تأمين استان قزوين اظهار کرد: استان قزوين مردماني شريف، انقلابي و شهيد پرور دارد، اين استان 3 هزار شهيد را در ايام دفاع مقدس تقديم انقلاب اسلامي کرده است، اين يک سرمايه است، ما هر چقدر در اين استان کار کنيم، باز هم بدهکار اين شهدا و اين مردم انقلابي و شهيدپرور هستيم. وي ادامه داد: استان قزوين نسبت به خيلي از استان هاي کشور استاني امن، آرام و کم‌جرم است، بسترهايي در استان وجود دارد که اجازه وقوع برخي جرايم را نمي دهد، فهم، فرهنگ و اعتقاد مردم موجب پيشگيري از وقوع جرم مي شود، از سوي ديگر هماهنگي و انسجام بين مسئولان ذيربط و فداکاري همکاران انتظامي يکي ديگر از عوامل کم‌جرمي اين استان است. سردار رضايي عنوان کرد: ما بايد ضعف هاي موجود را مشخص کنيم، ضعف را نقد کرده و براي رفع آن برنامه ريزي کنيم، براي مثال در بحث شرکت هاي خودرويي بايد توجه داشت که چرا چنين اتفاقي در استان قزوين رخ داده است؟ چرا سازمان هاي متولي هشدارها و پيشگيري هاي لازم را انجام نداده اند؟ بايد از اين موضوع به عنوان يک تجربه تلخ در کشور استفاده کرد تا ديگر اجازه تکرار چنين تجربياتي داده نشود. وي بيان کرد: لازم است عيب ها و ضعف هاي موجود بررسي و از ادامه آن ها پيشگيري شود، اين مسئله بسيار حائز اهميت است، بايد کارگروهي تشکيل شده و بررسي کند چه سازمان هايي در بحث شرکت هاي خودرويي کم کاري کرده اند؟ اين تجارب بايد در اختيار ساير استان ها نيز قرار گيرد تا از تکرار چنين حوادثي جلوگيري شود. جانشين فرمانده کل انتظامي کشور خاطرنشان کرد: اگر در استان قزوين براي برخي مسائل تدابيري انديشيده نشود، اين مشکلات ريشه دار خواهند شد، نخستين موضوع بحث حمل و نگهداري سلاح غيرمجاز است، استفاده از سلاح غيرمجاز آثار و تبعات اجتماعي و امنيتي مخربي دارد، حتي در برخي موارد از سلاح هاي مجاز نيز استفاده غيرمجاز مي شود. وي تأکيد کرد: ما بايد اشراف اطلاعاتي خود را نسبت به دارندگان سلاح هاي غيرمجاز بالا ببريم و اقدام به جمع آوري اين سلاح ها کنيم، کساني که سلاح غيرمجاز دارند بايد بدانند نگهداري اين سلاح ها جرم است، ما اين آمادگي را داريم که اگر کسي سلاح خود را تحويل دهد در تخفيف مجازات به او کمک کنيم. سردار رضايي تصريح کرد: ما بايد کاري کنيم کسي که سلاح غيرمجاز دارد احساس ناامني کند، در اين حوزه درخواست حمايت لحظه اي از مراجع قضائي داشته و نيازمند پيوست رسانه اي هستيم. وي يادآور شد: در برخي استان ها بدعت هايي گذاشته شده و در مراسمي از قبيل عروسي و عزا تيراندازي صورت مي گيرد و اين را جزو آداب و رسوم تلقي مي کنند، در صورتي که چنين بدعتي، خلاف و جرم است، همين بدعت ها ساليانه ده ها قرباني مي گيرند. جانشين فرمانده کل انتظامي کشور اظهار کرد: يکي ديگر از تهديدهاي جدي و بزرگ استان، وجود اتباع بيگانه غيرمجاز است، لازم است در اين حوزه اقدامات فوري انجام شود، حضور اتباع بيگانه غيرمجاز جرم است، کارفرمايي هم که اين اتباع بيگانه غيرمجاز را به کارگيري مي کند، مجرم تلقي مي شود، لازم است کارفرماياني که اتباع بيگانه غيرمجاز را به کارگيري مي کنند، اخطار جدي دريافت کنند. وي عنوان کرد: بحث جمع آوري و انتقال اتباع بيگانه غيرمجاز نيازمند کار جمعي است، اين موضوع بايد در دستور کار شوراي تأمين استان قرار بگيرد. سردار رضايي در رابطه با بحث مواد مخدر در استان بيان کرد: ما تلاش را بر دستگيري و نگهداري خرده فروشان مواد مخدر گذاشته ايم، چرا که اغلب خرده فروشان مصرف کننده مواد مخدرند و با آزادسازي آن ها، آمار جرائمي مانند سرقت و زورگيري بالا مي رود. وي خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق مشروبات خارجي نيز لازم است علي الخصوص در ساعات پاياني شب ايست بازرسي هاي سيار در محورهاي مواصلاتي استان گذاشته شود، قاچاق مشروبات، هزينه هاي زيادي را بر جامعه تحميل مي کند. جانشين فرمانده کل انتظامي کشور در رابطه با طرح نور تأکيد کرد: قانون ملاک کار ماست و با تغيير دولت ها خللي در اجراي اين طرح به وجود نمي آيد، برخورد با جرم مشهود از وظايف ذاتي انتظامي است، ما اسير امواج نخواهيم شد، ما در حوزه عفاف و حجاب وظيفه قانوني و تکليف شرعي داريم، لازم است شوراي تأمين هم در راستاي حمايت از اين طرح گام بردارد، بنابراين طرح نور تعطيل‌بردار نيست، چرا که امر به معروف و نهي از منکر يکي فروع دين است و نمي توان فروع دين را تعطيلکرد. وي تصريح کرد: بررسي هاي تخصصي نشان مي دهد يکي از موضوعات جدي که به حقوق شهروندي آسيب زده و بار بسيار سنگيني براي نظام و باري مضاعف براي رده هاي قضائي و انتظامي ايجاد کرده اين است که هزينه جرم هيچ تناسبي با جرم ندارد.
سردار رضايي يادآور شد: قوانين اثر بازدارندگي لازم را ندارند، اين موضوع اقتدار پليس را هم زير سؤال مي برد، اين مسئله بايد به عنوان مطالبه جدي شوراي تأمين استان از دستگاه قانون‌گذار باشد، مجلس انقلابي بايد پاسخگوي حقوق شهروندي باشد و به صورت چند فوريتي به اين موضوع ورود کند. وي اظهار کرد: شوراي تأمين بايد مکاتبه اي را با مجلس داشته باشد و از نمايندگان استان در اين حوزه مطالبه گري کنيد، رسانه ها و خبرنگاران نيز توجيه شوند و در اين حوزه مطالبه گري کنند، اگر بخواهيم هزينه هاي اداره کشور را کاهش دهيم، بايد قوانيني وضع شود که بازدارندگي لازم را داشته باشند، بي شک اين يکي از کمک هاي ماندگار به نظام خواهد بود.
🔹پليس با ايثارگري، آرامش و امنيت واقعي را به مردم هديه کرده است 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور در مراسم صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي استان قزوين گفت: پليس در همه صحنه ها هدفمند و موثر واقع شده و با ايثارگري، آرامش و امنيت واقعي را به مردم هديه کرده است.
🔹به گزارش خبرگزاري پليس، سردار قاسم رضايي، صبح چهارشنبه 3 مرداد ماه در مراسم صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي استان قزوين که در ميدان صبحگاه ستاد فرماندهي انتظامي استان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوين بيش از 3 هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي کرده است و شما حافظان و پاسداران خون پاک اين شهدا هستيد. وي ادامه داد: مراسم صبحگاه در نيروي انتظامي مفهوم خاصي دارد، صبحگاه با بسم‌الله و تلاوت قرآن آغاز مي‌شود، با بالا رفتن پرچم به‌عنوان نمادي از پويايي يک نظام و کشور ادامه مي‌يابد و سپس دعاهايي به‌عنوان تولي و تبري خوانده مي‌شود، مفهومش زندگي فردي، يگاني، سازماني و کشورداري و مکتب‌داري در دعاي صبحگاه ميدان است. سردار رضايي عنوان کرد: صبحگاه يک دعاي جمعي در توسل، تولي و تبري است، اين نمادي از کاري است که در صحنه انتظامي انجام مي‌شود، بخشي از همکاران براي آرامش مديريت در کلانتري‌ها خدمت مي‌کنند، بخش ديگري در مديريت ترافيک در جاده‌ها و خيابان‌ها فعاليت مي‌کنند، بخشي از آنان در دورترين نقاط کشور يعني در مرزها مشغول پاسداري از اين مرز و بوم هستند، اگر همکاران ما با اقتدار با هنجارشکنان برخورد کرده و اعمال قانون مي‌کنند، اين‌ها در روح حاکم بر دعاي صبحگاه است. وي بيان کرد: ما در صبحگاه تجديد عهد و پيمان مي‌کنيم و برکات آن نيز در صحنه‌ها و ميدان‌هاي عملياتي مشاهده مي‌شود، اگر عملکرد نيروي انتظامي را در سال گذشته مرور کنيم، خواهيم ديد که پليس در همه صحنه‌ها هدفمند و مؤثر واقع شده و با ايثارگري، آرامش و امنيت واقعي را به مردم هديه کرده است. جانشين فرمانده‌کل انتظامي کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته فتنه‌گران مجدداً به‌دنبال برپايي فتنه در کشور بودند، اما پليس با ايثارگري و نگاه انقلابي اين فتنه را با هوشياري و بصيرت مردم، عنايت خدا و نفس گرم رهبر معظم انقلاب خنثي کرد. وي تأکيد کرد: در دي و بهمن ماه نيز دشمنان فتنه‌اي را براي دهه فجر برنامه‌ريزي کرده بودند، اما باز هم پليس با ايثارگري اين فتنه را خنثي کرد، در ادامه نيز دشمنان قسم خورده اين آب و خاک براي انتخابات مجلس و سپس براي ايام نيمه شعبان برنامه‌ريزي فتنه کرده بودند که خوشبختانه موفق به انجام کاري نشدند. سردار رضايي تصريح کرد: در تحويل سال که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، پليس آرامش را به مردم هديه کرد، همه اين‌ها در دستگاه الهي ثبت و ضبط مي‌شود، در ماه مبارک رمضان و شب‌هاي احياء مردم عبادت فردي داشتند، اما پليس در ضمن عبادت فردي، عبادت جمعي و عملي داشت و آرامش، امنيت و نظم را براي مردم به ارمغان آورد. وي يادآور شد: اتفاق تلخي که براي رئيس‌جمهور شهيد و همراهان عزيز ايشان رخ داد و مراسمات بدرقه‌اي که براي اين عزيزان برگزار شد، توسط پليس مديريت شد، انتخابات بسيار سنگين و دو مرحله‌اي رياست جمهوري بدون وقوع هيچ اتفاق ناگواري در کشور، با همکاري دستگاه‌هاي مختلف با مجموعه انتظامي برگزار شد، اين‌ها همه نشان از وجود امنيت مي‌دهد، ناگفته نماند کار انتظامي بسيار در مشارکت مردم و سلامت انتخابات مؤثر بود. جانشين فرمانده‌کل انتظامي کشور اظهار کرد: معمار کبير انقلاب، ستون و محوري به‌نام ولايت را بنا نهاده که کشور در برهه‌هاي مختلف بر اساس اين محور مديريت مي‌شود، اين اتفاقي که براي رئيس‌جمهور شهيد و همراهان عزيز ايشان رخ داد، اتفاق بسيار سنگيني بود که اگر در خيلي از کشورها چنين اتفاقي رخ مي‌داد، حتماً با بحران جدي روبه‌رو مي‌شدند، اما در کشور ما آنقدر آرامش وجود داشت که همه چيز طبق روال گذشته پيش رفت. وي عنوان کرد: جايگاه سازمان انتظامي در نظام بسيار بالاست، در اين ميان نقش پررنگ خانواده شما عزيزان نيز قابل تقدير است، همسران و فرزندان شما جايگاه ويژه‌اي در آرامش کشور دارند، اين عزيزان شما را حمايت کرده و به شما آرامش مي‌دهند تا شما در کار خود موفق باشيد، ما قدردان شما و اين عزيزان هستيم. سردار رضايي بيان کرد: در کنار زحمات و تلاش‌هاي ميداني شما که در مديريت پيشگيري از جرائم و مقابله با مجرمين مؤثر است، در ميدان صبحگاه هم با نظم و انضباط حاضريد که اين موضوع نيز جاي تشکر و قدرداني دارد. جانشين فرمانده‌کل انتظامي کشور خاطرنشان کرد: در اغلب دستگاه‌ها مشکلات معيشتي براي کارکنان وجود دارد، اين مسئله در مجموعه انتظامي نيز مشاهده مي‌شود، فرماندهي محترم کل انتظامي همواره معيشت کارکنان را يکي از برنامه‌هاي اولويت‌دار مي‌داند و بسيار دغدغه معيشت و آرامش کارکنان را دارد، يکي از موضوعاتي که در اين راستا دنبال مي‌شود، بحث خانه‌هايسازماني است که اميدواريم اين مسئله در تمام استان‌ها از جمله استان قزوين به سرانجام خوبي برسد، اما لازم است به اين پروژه‌ها سرعت داد.
وي تأکيد کرد: رئيس‌جمهور شهيد نيز در زمان حياتشان به‌طور جدي و به درخواست رهبر معظم انقلاب پيگير موضوع خانه‌هاي سازماني نيروي انتظامي بودند، به ثمر نشستن اين مسئله تا حدودي زمانبر است اما ما به‌طور جدي پيگير آن هستيم تا بخشي از دغدغه همکاران و خانواده‌هاي آنان را برطرف کنيم.
🔹نيروي انتظامي پاسدار عزت و اقتدار مقاومت اسلامي است 🔹نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت: لباسي که بر تن عزيزان انتظامي است بسيار بابرکت بوده و مأموريتي که بر عهده اين عزيزان قرار داده شده، مأموريت بزرگي است، اين مأموريت فقط متعلق به استان قزوين يا ايران نيست، شما اين توفيق را پيدا کرده ايد که پاسداران عزت و اقتدار مقاومت اسلامي باشيد و تمدن اسلامي را به دنيا نشان دهيد.
🔹نيروي انتظامي پاسدار عزت و اقتدار مقاومت اسلامي است 🔹نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين گفت: لباسي که بر تن عزيزان انتظامي است بسيار بابرکت بوده و مأموريتي که بر عهده اين عزيزان قرار داده شده، مأموريت بزرگي است، اين مأموريت فقط متعلق به استان قزوين يا ايران نيست، شما اين توفيق را پيدا کرده ايد که پاسداران عزت و اقتدار مقاومت اسلامي باشيد و تمدن اسلامي را به دنيا نشان دهيد. به گزارش خبرگزاري پليس، آيت الله "عبدالکريم عابديني" در ديدار سردار قاسم رضايي، جانشين فرمانده کل انتظامي کشور اظهار کرد: مطابق آيه 35 سوره ابراهيم، اولين دعاي حضرت ابراهيم(ع) پس از ساخت خانه کعبه، دعا براي تأمين امنيت بود، اين نشان از اهميت موضوع امنيت مي دهد، البته امنيت يک موضوع بخشنامه اي نيست و همواره بايد به روز باشد و براي تأمين آن بکوشيم. نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين عنوان کرد: اگر ما به تقابل مستضعفان و مستکبران دقت کنيم، آن موقع بيشتر درک مي کنيم که اين لباسي که بر تن شماست چقدر بابرکت است و اين مأموريتي که بر عهده شما قرار داده شده، چقدر مأموريت بزرگي است، اين مأموريت فقط متعلق به استان قزوين يا ايران نيست، شما اين توفيق را پيدا کرده ايد که پاسداران عزت و اقتدار مقاومت اسلامي باشيد و تمدن اسلامي را به دنيا نشان دهيد. وي بيان کرد: امروز دنيا احساس خلأ مي کند و ديگر تمدن آمريکا، اروپا و انگليس را نمي پذيرد، تمدن اين مستکبران همان است که ما امروز در غزه شاهد آن هستيم، امروز همه دنيا در حال قيام عليه چنين تمدن پوشالي هستند، چرا که تمدن اين ها نسل کشي، کودک کشي، قساوت، بي رحمي، دد منشي و توحش است. آيت الله عابديني خاطرنشان کرد: نيروهاي مسلح ما، علي الخصوص نيروي انتظامي نماي زيباي نظام را در انظار مردم در داخل کشور و در انظار جهانيان در برون مرزها ترسيم مي کند، شما عزيزان سازندگان زيبايي چهره تمدن اسلامي هستيد و اين رسالت سنگين را بر عهده داريد. وي تأکيد کرد: اربعين همايش بين المللي مقاومت اسلامي و همدلي و انسجام جبهه حق در مقابل باطل و استکبار جهاني است، خداي متعال فرموده تمام تلاش مستکبران اين است که نور حق را خاموش کنند، اما خداوند در مقابل اين ها ايستاده و مي خواهد اين نور هر روز فروزان‌تر باشد. نماينده ولي فقيه در استان قزوين تصريح کرد: در همايش بين المللي اربعين ما خدمات بسيار ارزشمند عزيزان انتظامي را مشاهده مي کنيم، حضور بابرکت نيروي انتظامي در اين همايش بسيار حائز اهميت است، مردم با ديدن رنگ لباس پليس و هيبت عزيزان انتظامي، آرامش و آسايش را احساس مي کنند. وي يادآور شد: قرآن اصرار دارد ما دين را اقامه کنيم و اقامه دين را با تعبير «اقم الصلاه» بيان مي کند، البته نماز خواندن با اقامه نماز متفاوت است، در کربلا همه لشکريان يزيد نمازخوان بودند اما ياران اباعبدالله(ع) اقامه کنندگان نماز بودند، امام خميني(ره) يکي از علما و بزرگاني بود که نماز را اقامه کرد، با اقامه نماز، حکومت و ولايت اقامه شد، امروز فرزندان تربيت شده انقلاب اسلامي، مستکبران عالم را کنترل مي کنند و درياي سرخ را براي آن ها ناامن کرده اند و امنيت را براي مستضعفان جهان به ارمغان آورده اند، همه اين ها با اقامه دين محقق شده است. آيت الله عابديني اظهار کرد: هر چقدر نيروي انتظامي، استانداري، نيروهاي دولتي، مديران استاني و کشوري و قواي سه گانه اهتمام به احيا و رونق مساجد کنند تا معارف دين در مساجد براي مردم بيان شود، دادگاه هاي ما خلوت‌تر مي شوند و مأموريت هاي شما و آمار وقوع جرايم کاهش مي يابد. نماينده ولي فقيه در استان قزوين در پايان اين جلسه خاطرنشان کرد: اگر ما سرمايه گذاري جدي‌تري در اين زمينه داشته باشيم و نسبت به جدي شدن حضور مردم در مساجد و نمازهاي جمعه اهتمام بورزيم و معارف قرآني را در زندگي جاري کنيم، آمار وقوع جرايم کاهش مي يابد، خداي متعال قرآن را نور معرفي کرده و در آيه 40 سوره نور فرموده هر کس را خدا نوراني نکند، هيچ نوري نخواهد داشت.
🔹جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است/ همکاری کارفرمایان با اتباع بیگانه غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود. 🔹جانشين فرمانده کل انتظامي کشور با بیان اینکه جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است گفت: ه رگونه بکارگيري اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت هاي خريداري اتباع از مصاديق عمل مجرمانه تلقي شده و تمامي مردم بايد از اين دست اقدامات خودداري کنند.
🔹به گزارش خبرگزاري پليس، سردار "قاسم رضايي" در جمع خبرنگاران استان قزوين، اظهار داشت: قزوين استاني انفلابي است که حدود 3 هزار شهيد تقديم انقلاب کرده و مردم اين استان همواره پاسدارخون شهدا و دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستند. 🔹وي با اشاره به مراسمات و رخدادهاي مهم کشور در ماه هاي اخير، افزود: مديريت انتظامي همه مراسمات در کنار مديريت بر ناهنجاري هاي اجتماعي بر عهده پليس بوده و ما شاهد موفقيت مجموعه انتظامي به ويژه در استان قزوين بوديم که با همکاري و همراهي مردم در تمامي اين مراسمات به وقوع پيوست. جانشين فرمانده کل انتظامي کشور مقابله با عرضه مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان و جمع آوري معتادين متجاهر را جز دغدغه هاي مهم مردم و پليس خوانده و ادامه داد: پليس با تمام قوا پاي کار بوده و علاوه بر اين جرائم، موضوعاتي چون پيشگيري از وقوع و کشف سرقت ها که استان قزوين اقدامات مطلوبي در اين خصوص داشته نيز از اولويت هاي مهم پليس است. وي ادامه داد: از موضوعات مهم و اساسي در استان قزوين مسئله نگهداري و حمل سلاح غيرمجاز مي باشد که با توجه به خسارات و صدمات جبران ناپذير ناشي از اين موضوع، جمع آوري سلاح هاي غيرمجاز نيز به طور جدي در دستور کار مجموعه انتظامي قرار دارد. سردار"قاسم رضايي" با اشاره به اينکه پليس با اقدامات سلبي طرح جمع آوري سلاح غيرمجاز را اجرائي کرده و ديگر نهادها به ويژه رسانه ها نيز بايد با فرهنگ سازي و اقدامات ايجابي در اين خصوص وارد عمل شوند، از مردم خواست: ضمن تحويل سلاح هاي غيرمجاز خود به پليس، هرگونه اطلاعاتي که در اين خصوص دارند را از طريق پل ارتباطي 110 و 197 به پليس اطلاع دهند. اين مقام انتظامي تاکيد کرد: بايد به نقطه اي برسيم که دارندگان سلاح غيرمجاز از اين اقدام مجرمانه خود احساس ناامني کنند، نه اينکه هنجارشکنان بخواهند با تامين اين سلاح ها فرصت قدرت نمايي و ايجاد مزاحمت براي مردم و جامعه را پيدا کنند. وي با اشاره به حضور اتباع بيگانه و تهديدات موجود در اين خصوص براي هر کشوري، تصريح کرد: ورود غيرمجاز اتباع در قانون جرم انگاري شده و آن دسته از اتباعي که مدت اقامت آن ها نيز به پايان رسيده شامل اين موضوع بوده و مي بايست ضمن شناسايي در کوتاهترين زمان به کشور خود منتقل شوند. سردار" رضايي" تاکيد کرد: هرگونه بکارگيري اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت هاي خريداري اتباع از مصدايق عمل مجرمانه تلقي شده و تمامي مردم بايد از اين دست از اقدامات خودداري کنند. وي با بيان اينکه اتباع غيرمجاز مي توانند از طريق معرفي خود به اردوگاه هايي که به اين منظور پيش بيني شده به کشور خود بازگردند، عنوان کرد: هماهنگي هاي ديپلماسي با کشورهاي همسايه در اين خصوص انجام شده و پليس با جديت تمام اين ماموريت را به عنوان برخورد با يکي از جرائم مشهود رصد و مديريت خواهد کرد. جانشين فرمانده کل انتظامي کشور ضمن ابراز خرسندي از اقدامات هوشمندانه پليس در مرزباني کشور در برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر بيان داشت: از ديگر ماموريت هاي مهم و پيش روي مجموعه انتظامي، اربعين اباعبدالله الحسين(ع) و سفر عاشقان حسيني براي زيارت عتبات و عاليات مي باشد که اقدامات ويژه اي براي هماهنگي با پليس عراق انجام شده و ما عاشقانه آماده خادمي در اين مراسم شکوهمند مذهبي و بين المللي هستيم. وي با بيان اينکه علاوه بر گذرنامه هاي عادي، گذرنامه هايي با اعتبار 2 ماهه ويژه اربعين در نظر گرفته شد و تمامي تلاش براي سهولت سفر زائران در دستور کار قرار دارد، از مردم خواست به منظور کاهش بار ترافيکي تا حد امکان از پايانه هاي عمومي براي سفر به مرزها استفاده کرده و در شدآمدي و کنترل ترافيک با پليس همکاري کنند. سردار"رضايي" در پايان اقدامات انتظامي در استان قزوين را مثبت ارزيابي کرده و اظهار کرد: اگر مقرر باشد اقدامات انتظامي در استان را با نمره مورد ارزيابي قرار دهيم، استان قزوين حائز نمره مطلوبي در اين خصوص خواهد بود.
🔷سردار رادان در سفر به ایلام و بازدید از مرز مهران: 🔸امنیت، گذرنامه و تسهیل شدآمدی از مهمترین مأموریت های پلیس در اربعین حسینی 🔸ظرفيت صدور گذرنامه در کشور روزانه 50 هزار جلد است 🔸روابط بین الملل و ارتباط با پلیس های آن سوی مرز از دیگر مأموریت های اربعین 🔸امکان تردد زوار اربعین از مرز دریایی فراهم شد 🔸۴۰ هزار نیرو برای اجرای ماموریت‌های محوله انتظامی در ایام اربعین مشارکت دارند شرح خبر 👈 https://B2n.ir/j77699
سردار رادان در بازدید از مرز شلمچه: 🔻پليس به هيچ عنوان در مرز گذرنامه براي کسي صادر نخواهد کرد؛ کساني که قصد زيارت اربعين دارند بايستي قبل از مراجعه به مرز گذرنامه تهيه کنند 🔻 روزانه نزديک به 60 هزار نفر در اپليکيشن پليس من براي گذرنامه زيارتي در حال ثبت نام هستند 🔻 اتباع خارجه بايستي از کشورهاي خودشان ويزا تهيه و سپس سفر زيارتي خود را شروع کنند و اتباع مجاز در ايران در طرح خادم قرار مي‌گيرند شرح خبر 👈 https://B2n.ir/n81030