eitaa logo
علیرضا زادبر
57.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
12 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
40.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
القای فروپاشی نظام سیاسی در ذهن شهروندان ایرانی دو بال داشت: ۱. سیاست خارجی و فشار سنگین آنها ۲. قدرت القایی رسانه اما این همه ماجرا نیست. ریشه ها وقایع سال گذشته در این دو مورد خلاصه نمیشود. ‌برنامه "جریان" شبکه یک شنبه ۲۵ شهریور ساعت ۲۰ از آرشیو تلوبیون کامل ببینید. گفتگو خوبی بود. لینک مشاهده: https://telewebion.com/episode/0x8a2ec07 https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از جریان
43.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎 آیا وقایع بعد از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ راهی برای امتیاز گرفتن از جمهوری اسلامی توسط غرب بود؟ آیا فوت خانم مهسا امینی پروژه بود؟ 🔹 👤 مهمان برنامه: سید مصطفی خوش‌چشم | کارشناس روابط بین‌الملل 🔸 📺 برنامه تلویزیونی جریان 📅 شنبه ۲۵ شهریور 🕗 ساعت ۲۰:۰۰ | شبکه یک سیما 🔻 🆔 نشانی ما در صفحات اجتماعی: @jaryan_tv1
علیرضا زادبر
📎 #برش_کوتاه ❓ آیا وقایع بعد از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ راهی برای امتیاز گرفتن از جمهوری اسلامی توسط غرب بود؟
لطفا عضو این کانال شوید تا تولیدات با انسجام بیشتر و راحت‌تر منتشر شوند.
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر باید به اپوزیسیون خارج نشین باید وزن و جایگاه داد؟ لینک مشاهده: https://telewebion.com/episode/0x8a2ec07 https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
📎 #برش_کوتاه ❓ آیا وقایع بعد از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ راهی برای امتیاز گرفتن از جمهوری اسلامی توسط غرب بود؟
از ایشان پرسیدم: با تحلیل تان نمیخواهید بگویید فوت خانم امینی پروژه بوده است!!!؟؟ این تحلیل را منتشر کنید☝️
💢امام صادق(ع) کسی که بر مصیبت حضرت محسن(ع) نگرید را کرده اند... صحت دارد؟ 👇👇 سند این روایت است زیرا مجلسی(ره) آن را از افراد شدیدا بدنام نقل کرده است. سند این روایت اینگونه است: أَقُولُ رُوِيَ فِي بَعْضِ مُؤَلَّفَاتِ أَصْحَابِنَا عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ حَمْدَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ وَ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ عَنْ أَبِي شُعَيْبٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ نُصَيْرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ الْفُرَاتِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُفَضَّلِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ 📚بحار الانوار، ج53، ص1 ✅در اینجا دو تن از راویان که واسطه نقل هستند اتهامات سنگینی دارند و هر دو از پیشوایان فرقه منحرف نُصَیریه(علوی های سوریه و ترکیه) هستند که عقایدی شبیه علی اللهی ها دارند. این دو روای عبارتند از: 1 - محمد بن نصیر نمیری بصری 2 - حسین بن حمدان خصیبی درباره محمد بن نصیر نمیری بصری باید دانست که از کسانی بود که نخست به دروغ ادعا کرد که وکیل خاص امام عسکری(ع) است سپس ادعای نبوت کرد و همجنسبازی را حلال اعلام کرد و خود نیز به این کار اقدام کرد از این رو امام عسکری (ع) توقیعی (بیانیه ای) صادر کردند و او را به صورت علنی لعن فرمودند. 📚رجال الکشی، ص520 و 521 اما حسین بن حمدان خصیبی که کتاب الهدایة الکبری را نیز تالیف کرده است باید بدانیم که از نظر مذهبی منحرف بوده تا جایی که نجاشی(رجال شناس بزرگ شیعه) درباره اش می فرماید: «كان فاسد المذهب‏» 📚رجال‏النجاشي ص : 67 ✅وی از بنیانگذاران فرقه ضاله نُصَیریّه است که معتقد به نواب اربعه در عصر غیبت صغری نبودند و به جای آن بزرگواران به بابیت «محمد بن نُصَیر نُمَیری بصری» اعتقاد داشتند و به همین دلیل به نام «نُصَیریه» شناخته می شوند. تحقیقات درباره این فرقه که امروزه در سوریه به نام فرقه «علوی» شناخته می شود نشان می دهد دچار عقاید غالیانه و افراطی هستند و از جمله به تناسخ باور دارند. درباره شخصیت حسین بن حمدان و عقاید نُصَیریّه مقالات تحقیقی در موجود است. https://eitaa.com/Politicalhistory
کلاس های بنده در ترم آینده(پاییز) دوستان علاقمند برای شرکت در کلاس مجازی از ۳۰ مهر ثبت نام آغاز خواهد شد. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢حدیث می گوید که حضرت محسن(ع) از فاجعه کربلا تلخ تر است این حدیث دارد؟ ✅ابتدا متن را بخوانید امام صادق(ع):  مفضّل گریه‌ای طولانی کرد، سپس عرض کرد: ای فرزند رسول خدا(ص)! آیا روز شما در قصاص [و مجازات ظالمین در زمان رجعت] بزرگ‌تر است از روز محنت شما [روزی که مصیبت را بر شما وارد کردند]؟ امام صادق(ع) فرمودند: «نه به مانند [و بزرگی] روز محنت [بلا و مصیبت] ما در کربلا! اگرچه روز سقیفه و سوزاندن درب خانه امیرالمؤمنین(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع)، حسین(ع)، زینب(س)، ام‌کلثوم(س)، فضّه و کشته شدن محسن(ع) با لگد به پهلو؛ عظیم‌تر [و فاجعه‌بارتر] و تلخ‌تر [از روز محنت در کربلا] بود؛ زیرا که این روز اصل و ریشه روز عذاب و سختی بر اهل بیت(ع) است. 📚الهدایة الکبری، ص 417، ✅این روایت، برای بار در کتاب «الهدایة الکبری» نوشته «حسین بن حمدان خصیبی»(متوفای 334ق) نقل شده است. نظر برخی از اندیشمندان دانش رجال را درباره این شخصیت نقل می‌کنیم نجاشی می‌گوید: «حسین بن حمدان؛ ابو عبدالله، فاسد المذهب است». ✅نجاشی تأکید می‌کند که یکی از کتاب‌های وی، کتابی در تاریخ ائمه اطهار(ع) است. ابن غضائری درباره این شخص می‌گوید: «حسین حمدان؛ ابو عبدالله، دروغگو و فاسد المذهب است». ✅با توجه به این بالا؛ اعتماد به روایاتی که تنها این کتاب آنها را نقل کرده دشوار به نظر می‌رسد، مگر آن‌که از قرائن و روایات دیگری بتوانیم به صحت روایات آن اطمینان حاصل کنیم. اما چنین نسبت به روایت مورد بحث وجود ندارد، همان‌طور که ملاحظه می‌شود این روایت در هیچ‌یک از کتاب‌های معتبر حدیثی دیگر نیامده است. 📚نجاشی،فهرست أسماء مصنفی الشیعة، ص 67، 📚کتاب الضعفاء، ج1، ص 54 https://eitaa.com/Politicalhistory
32.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از نظر روانی سال گذشته انتشار خبر درگذشت رهبر جمهوری اسلامی بر روی دو گروه اثرگذار بود. فضا را برای افزایش نزاع بالا برد. اما ابتدا کدام رسانه این خبر را پوشش داد؟ https://eitaa.com/Politicalhistory
چرا وقایع سال گذشته با آن شدت و گستردگی تکرار نشد؟ ۱. حل مناقشه ایران و سعودی ها ۲. محدویت منافقین از آلبانی ۳. توافق امنیتی با عراق و محدودیت گروهک های تجزیه طلب در مرزهای ایران ۴. اشراف اطلاعاتی دستگاه ها اما از همه مهمتر، مردم آنچه در این یکسال از اپوزیسیون دیدند. عملکرد ناصواب آنها‌‌. غیر قابل متکی بودن مدعیان قدرت. فوریت و اولویت با حل مسائل اقتصادی است. ثبات اقتصادی و در مرحله بعد رفاه عمومی ضمن تحقق عدالت... . .
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استبداد مگر چیست؟ خوشحالی از شکست قهرمان ملی که بارها برای یک ملت غرور و شادی آفریده است. یک رفتار سیاستزده حاصل از فقدان فرهنگ ملی است. فرهنگ، آداب رفتاری تولید می‌کند. نبود آن آداب (فرهنگ) فرد را به هر سمتی سوق میدهد. یعنی نمیتواند احساسات، نفرت و هیجان خود را کنترل کند. همه چیز را با همه چیز ترکیب می کند‌. و نام گول زننده آن عمل دوری از آداب، میشود: مبارزه با حکومت. جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا هنگام حمله به افغانستان جهان را به دو دسته تقسیم کرد. او مقابل دوربین‌ها به جهانیان گفت: "هر ملتی در هرجای دنیا باید تصمیم خود را اتخاذ نماید. یا طرف ما هستید یا طرف تروریست‌ها." این رفتار با حسن یزدانی توسط یک عده قلیل، ترجمه "استبداد" است. یعنی یا با مایی! اگر با ما نباشی اگر قهرمان هم شوی ارزشی نداری! مگر استبداد چیزی جز این است! خوش مزه تر اینکه آن گروهی که در کلام شعار "آزادی" سر میدهد در عمل اینگونه استبداد به خرج میدهد. https://eitaa.com/Politicalhistory
💢تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز میدانند؟ شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند.  ✅دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر(ص) و هجوم به خانه اتفاق افتاده است از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به محسن(ع) و ضرب و شتم حضرت زهرا(س)شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند ✅به دلایل زیر در هجوم اول محسن(ع) نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق(ع) که حضرت زهرا(س) پس از مضروب شدن دچار شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا(س) قبل از شدن اتفاق افتاده است. بنابراین خطبه حضرت زهرا(س)قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن(ع) شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد. ✅ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه بر اثر بلندي به زير پاهايش مي‌رفت و همچون رسول­ خدا(ص) راه مي‌رفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسول‌الله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول­ خدا(ص) نداشت»، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمه‌اي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نمي‌تواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول­ خدا(ص) كند. ✅مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا(س) به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و رفته و آنان را به همراهي براي بازپس‌گيري حق خويش فرا خواندند. از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود تا به رسيد، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقات‌هاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حمله‌اي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن ديگر توان رفتن به در خانة تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت. ✅دلیل دوم :اعزام اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است. ✅حضور به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا(س) نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر(ص) به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی(ع) بوده است. 📚طبری دلائل الامامة.صفحه 134 📚 ابن‌ابي الحديد، 263 📚 سليم‌بن قيس الهلالی153 📚تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78 https://eitaa.com/Politicalhistory