7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆حجت الاسلام قرائتی: روزه نمیگیری؟ نگیر اما ادب رو در مقابل خدا رعایت کن!
⛔️برای خدا گردنکشی نکن، روزه خواریتو علنی نکن!
❗️با خدا میخوای در بیفتی؟!
@pooyeshesafiran
پانزدهم رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) و حرکت حضرت مسلم به سمت کوفه
ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
شب نیمه رمضان سال سوم هجری دومین امام شیعیان حضرت ابو محمد حسن بن علی بن ابی طالب علیه السلام در شهر مدینه به دنیا آمد.(1)
القاب آن حضرت: سید، سبط، امین، حجت، برّ, نقی، زکی، مجتبی، زاهد. رنگ مبارکش سرخ و سفید، دیدگان مبارکش گشاده و چشمانش مشکی بود. گونه مبارکش هموار و محاسنش انبوه و موی سرش مجعد بود. گردن مبارک در نور و صفا مانند نقره صیقل زده، میانه بالا و شانه هایی گشاده داشت و از همه مردم خوش رو تر بود. خضاب بسیار می کرد و بدن شریفش در نهایت لطافت بود.(2)
در روز هفتم ولادت آن حضرت، مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها آن مولود مبارک را در پارچه حریری که جبریل آن را برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از بهشت آورده بود، پیچید و خدمت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم آورد، آن حضرت نام مبارکش را حسن علیه السلام نهاد و گوسفندی برای حضرتش عقیقه نمود.(3)
حرکت حضرت مسلم علیه السلام به سمت کوفه
در این روز و در سال 60 هجری حضرت اباعبدالله علیه السلام جناب مسلم بن عقیل علیه السلام را به کوفه روانه کرد. همراه او پاسخ نامه های کوفیان را داده بود که مضمون آن چنین بود: به سوی شما برادر و پسر عمویم موثق اهل بیت خویش، مسلم بن عقیل را فرستادم. اگر او بنویسد برای من که رای دانایان و بزرگان شما متفق شده بر آن چه در نامه ها درج کرده اید، به زودی به سوی شما خواهم آمد، انشاءالله.(4)
منابع:
1-ارشاد،ج2،ص5. فیض العلام،ص34. بحار الانوار،ج43،ص250 و ج95،ص192. اعلام الوری،ج1،ص599. العدد القویه،ص28. تقویم المحسنین،ص11. تاریخ الخلفا،ص188.
2-منتهی الامال،ج1،ص219و220.
3-ارشاد،ج2،ص5. فیض العلام،ص34. بحار الانوار،ج43،ص250 و ج95،ص192. اعلام الوری،ج1،ص402. کشف الغمه،ج1،ص514. مسار الشیعه،ص7. کافی،ج2،ص480. مصباح کفعمی،ج2،ص599. العدد القویه،ص28. تقویم المحسنین،ص11. تاریخ الخلفا،ص188.
4-فیض العلام،ص35.
https://eitaa.com/pooyeshesafiran
🔴«حرام سیاسی» بودن «کشف حجاب»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسؤولان نظام فرمودند: «کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی».
«حرام سیاسی» یعنی
1.نافرمانی نسبت به «ارزشهای اجتماعی اسلام»؛
2.همکاری عملی با دشمنان «نظام اسلامی»؛
3.تضعیف بنیانهای اجتماعی و فرهنگی «جامعه اسلامی»؛
4.«تشبّه به کفار و دشمنان دین» در سبک زندگی؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُم»؛
5.«امیدوار کردن دشمنان اسلام» نسبت به تأثیرگذار بودن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی؛
6. «تعرب بعد الهجره»؛ و «رهاکردن ولایت حق» و پیوستن به ولایت باطل.
بنابراین «حرام سیاسی» ترکیبی از چندین و چند حرام و گناه کبیره دیگر است.
به همین دلیل عقاب و کیفر گناه سیاسی به مراتب سختتر و شدیدتر از گناه فردی است. گناهان فردی را با توبه و پشیمانی میتوان پاک کرد؛ اما گناهان سیاسی و اجتماعی، هم «تضییع حق الناس»اند و هم «تضییع شأن و اعتبار نظام اسلامی» و هم «تضییع حق الولایه و الولی» و تضییع این حقوق هرگز با توبه و پشیمانی شخصی بخشیده نخواهد شد.
#سیاست
#حجاب
#اخلاق_سیاسی
@pooyeshesafiran
🔥حرام سیاسی یعنی چی؟
🔻#حرام_سیاسی، یک عبارت نسبتا جدید ولی بسیار ریشه دار و عمیق است که در دیدار رمضانی نیمه فروردین ۱۴۰۲ توسط رهبر حکیم انقلاب استفاده شد و ایشان #کشف_حجاب را یکی از مصادیق حرام سیاسی برشمردند.
🔻برای ارائه یک تعریف کاربردی از حرام سیاسی، ابتدا چند جمله کلیدی از امام خامنهای تقدیم می شود:
🔹۱- سیاست یعنی اداره درستِ جامعه؛ این جزو دین است. (۸۱/۵/۵)
🔹۲- همه چیزهایی که در شرع حرام است، به توانِ دو در کار سیاسی باید مورد توجّه قرار گیرد و معتبر شمرده شود.(۸۰/۶/۵)
🔹۳- دشمنان با عالِم سیاسی، مرجع سیاسی، فقه سیاسی، دین سیاسی و اسلام سیاسی صریحاً میگویند مخالفند، چون حضور اینها، حضور ضدّ استکباری و ضدّ استعماری است(۱۴۰۰/۱۰/۱۹)
🔸پ.ن: بنابراین می توان گفت:
🔻حرام سیاسی، عمل و رفتار نادرستی است که علاوه بر زندگی خود انسان، به فرآیندها و تعاملات محیط اجتماعی خسارت وارد می کند و حتی زمینه سلطه دشمن خارجی را هم فراهم می کند.
🔻هر حرام سیاسی قطعا حرام شرعی هم است بنابراین آسیب و عقوبت آن مضاعف است.
✍حمیدرضا ابراهیمی
@pooyeshesafiran
✅ بهره گیری از سیستم های هوشمند در برخورد با قانون گریزان و مجرمین، راهکار جدید پلیس کشور
🔹پلیس در اقدامی ابتکاری و به جهت جلوگیری از بروز هر گونه تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب، با استفاده از ابزار و دوربین های هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضین قانون حجاب و عفت عمومی، در زمان و مکان مورد نظر، آنها را نسبت به عواقب قانونی تکرار این جرم مطلع می نماید.
منبع: سازمان اطلاعات فراجا
@pooyeshesafiran
🔴 کشف حجاب حرام سیاسی است یعنی چه؟
قسمت اول تحلیل سخنان آقا درباره حجاب
حرام سیاسی یعنی حرامی که لزوماً شارع مقدس آن را حرام اعلام نکرده اما از منظر سیاسی، ابزار تضعیف نظام دینی و یا نظام اجتماعی و یا مورد سوء استفاده دشمن قرار میگیره. این تضعیف نظام دینی و اجتماعی، هرچند ذاتاً حرام نیست (همانند حرام شرعی) اما بخاطر آثاری که داره، حرام سیاسی است
چه بسا در دهه هفتاد "کشف حجاب" حرام سیاسی نبود و صرفا حرام شرعی بود ولی الان حجاب و بیحجابی موضوعش خیلی فرق کرده. چه از دید داخلی چه خارجی.
این حرام سیاسی اعلام کردن حجاب بنظرم خیلی مهم و راهگشا بود و جواب خیلی از شبهات و سوالاتی که درباره حجاب مطرح بوده و هست رو پاسخ میده. مثلا:
🔻همیشه این سوال برای مردم و بخصوص برای مخالفان حجاب مطرح بوده که آیا در حکومت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین حجاب واجب بوده؟ حکومت کاری به حجاب زنان داشتن؟ کلی بحث و استدلال طرفین میاوردن که اثبات یا رد کنن بوده یا نبوده. الان رهبری وقتی کشف حجاب رو حرام سیاسی کردن دیگه این بحث پایان داده میشه،
ازچه جهت؟
از این جهت که در صدر اسلام بیحجابی حرام سیاسی نبوده، یعنی حجاب انقدر حساسیت نداشته که دشمنان اسلام و پیامبر بخوان ازش سوءاستفاده کنن و حکومت و جامعه اسلامی رو تضعیف کنن. اصلا آیه حجاب چندین و چند سال از حکومت پیامبر گذشته بود که نازل شد، قبلش بیحجابی مشکلی نداشت. صدر اسلام از حجاب استفاده سیاسی نمیکردن ولی الان خیلی قضیه فرق کرده. در زمان رسول خدا وقتی آیه حجاب نازل شد، مسلمونا اونقدر غرق در اطاعت از پیامبر و رعایت شرعیات بودن که در روایت است که هیچکس رو بیحجاب دیگه نمیدیدی. این اصلا قابل مقایسه با الان نیست و نمیشه با تاریخ تطبیقی صدر اسلام برای الان نسخه جامع پیچید. الان کشف حجاب بنا بدلایلی که بخشیش به عملکرد قبلی خودمون برمیگرده، حرام سیاسی شده و دشمن داره روی این قضیه کار میکنه تا به اسلام و نظام اسلامی ضربه بزنه.
🔻 یا مثلا اگر برخی فقها در موضوع حجاب اختلاف نظر پیدا کنن که آیا واجبه یا نیست؟ حدودش چیه؟ و یا هر اختلافی در این موضوع، دیگه در حکومت اسلامی فعلی ما این اختلافات اهمیتی نداره، یعنی حتی اگه فرضاً ثابت کردی حجاب واجب شرعی نیست، چون واجب سیاسیه باید رعایت بشه، وهمینطور کشف حجاب اگه ثابت شد حرام شرعی نیست، چون حرام سیاسیه باید رعایت بشه، چراکه باعث تضعیف نظام دینی و اجتماعی میشه و همچنین دشمن سوء استفاده میکنه.
خیلی از سوالات و شبهات دیگه رو میشه با این مبنا پاسخ داد و حل کرد
✅ البته باید توجه داشته باشیم
وقتی کشف حجاب به سمت حرمت سیاسی میره، یعنی روزبه روز داره پیچیده و پیچیدهتر میشه، اینجا دیگه برخورد با این معضل هم روشهای سخت و سختری پیدا میکنه، دیگه مثل قبل که فقط حجاب، یک واجب شرعیِ صرف بود برخورد نمیشه کرد باید تدابیر بیشتری لحاظ بشه، خود آقا هم اشاره کردن که دشمن با برنامه اومده، ماهم باید برنامه داشته باشیم.
قبلا شاید با یک تذکر ساده تو خیابون میشد برای حجاب کار کرد، چون طرف مقابل این رو یک واجب شرعیِ صرف میدونست و تذکر ما یک یادآوری بود براش و قبول میکرد، ولی الان یه تذکر ساده شاید در برخی مواقع (نه همهجا) باعث درگیری بشه، چون حجاب دیگه یک مسأله تکبعدی نیست و تبدیل به یک مسأله چندوجهی پیچیده شده. خب رهاش کنیم؟ خیر اتفاقا باید بیشتر روش کار کنیم، فکر کنیم تا بهترین و موثرترین روش رو با کمترین مفسده پیدا کرد. و البته وظیفه مردم با وظیفه مسئولین فرق داره که آقا اشاره کردن مسؤلین برنامه دارن برای این قضیه
🔻رهبری در ابتدای صحبتشون درباره کشف حجاب اینطوری مسأله رو تبیین کردن و از حرام شرعی و حرام سیاسی بودن کشف حجاب گفتن، ولی در ادامه که مخاطب انتظار داشت با یک حکم نهایی قائله کشف حجاب رو درهم بپیچن، اینطور نشد و اصلا جهت بحث عوض شد و نشون داد چقدر ساحت نظر و عمل باهم متفاوته، و چقدر در اجرا باید ملاحظات بیشتری رو درنظر گرفت. که در قسمتهای بعد بهش میپردازم
#قسمت_اول از تحلیل بیانات اخیر رهبری درباره حجاب.
ادامه دارد..
✍حسیندارابی