eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 🕋 🍃 متن کامل ترجمه؛ هنگامی که ( ع ) از سفر حج بازگشت شخصی به نام «شبلی» که او نیز حج گزارده بود، به استقبال امام شتافت. امام( ع ) از او پرسید: ای ! آیا گزاردی ؟ شبلی گفت: آری فرزند پیامبر ! امام( ع ) فرمود: آیا به «میقات» فرود آمدی و جامه ‏های دوخته را از تن درآوردی و غسل کردی؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: آن گاه که به میقات فرود آمدی و جامه ‏هایت را درآورده، «غسل احرام» کردی و خواستی «لباس احرام» بپوشی آیا چنین نیت کردی که «لباس گناه» را نیزاز خویشتن دورگردانی و «جامه اطاعت خداوند» را در برکنی؟ شبلی گفت: نه! امام( ع ) فرمود: آن هنگام که جامه ‏های دوخته را از تن بیرون می‏آوردی، آیا قصد کردی که از ریا و نفاق و امور شبهه ‏ناک نیز به درآیی ؟ شبلی گفت: نه! امام( ع ) فرمود: هنگامی که آلودگی‏های بدن خویش را با غسل می‏زدودی، آیا در این اندیشه بودی که خویشتن را نیز از رذیلت‏ها و گناهان بشویی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، نه به میقات فرود آمده ‏ای و نه از لباس دوخته جدا شده ‏ای و نه غسل کرده ‏ای! سپس امام( ع ) به او فرمود: آیا نظافت کردی و «محرم» شدی، (لباس احرام پوشیدی) و نیّت حج کردی ؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: آن‏گاه که نظافت می‏کردی و احرام می‏بستی و نیّت حج می‏نمودی، آیاقصدت این بود که با نور توبه و بازگشتی خالصانه به سوی خداوند، پلیدی‏ها وگناهان جانت را نیز بزدایی؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگام «محرم شدن» در این اندیشه بودی که علاوه بر آنچه در حال احرام، بر تو حرام می‏گردد ( هر چه را خداوند ) برای همیشه حرام فرموده است نیز بر خویشتن حرام گردانی؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگام بستن پیمان حج، اندیشیدی که هر قید و بند غیر خدایی را از خویشتن بگشایی و تنها در گرو پیمان خداوند باشی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، نه نظافت کردی و نه محرم شده ‏ای و نه پیمان حج بسته ‏ای ! امام( ع ) به او فرمود: آیا به «میقات» که وارد شدی، دو رکعت «نماز احرام» گزاردی و «لبیک» گفتی؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: هنگام ورود به «میقات»، نیت و اندیشه‏ ات نایل شدن به زیارت خداوند و وصول به لقای پروردگار بود ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آن هنگام که «نماز احرام» می‏خواندی، آیا نیت کردی که به وسیله نماز، که بهترین اعمال و برترین حسنات بندگان است، به خداوند نزدیک شوی وبه او تقرب جویی؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگامی که «لبیک» می‏گفتی، نیت و اندیشه ‏ات این بود که زبانت را تنها به طاعات خداوند بگشایی و از همه گناهان فروبندی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: نه به میقات وارد شده ‏ای و نه نماز گزارده ‏ای و نه لبیک گفته‏ ای! سپس امام( ع ) به او فرمود: آیا به «حرم» وارد شدی و «کعبه» را دیدی و نماز گزاردی ؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: آن هنگام که به حرم وارد شدی، قصد کردی که«غیبت» از مسلمانان و ملت اسلام و بی حرمتی به آبرو و شخصیت آنان را بر خویشتن حرام گردانی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگامی که به «مکه» رسیدی، چنین اندیشیدی و این گونه نیت کردی که تنها به قصد خداوند آمده ‏ای (نه به قصد شهرت و تجارت و…؟!) شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، نه به حرم وارد شده ‏ای و نه کعبه را دیده ‏ای و نه نمازگزارده‏ ای! سپس امام( ع ) فرمود: آیا کعبه را «طواف» کردی و ارکان آن را مسّ نمودی و «سعی» به جا آوردی؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: هنگام «سعی»، چنین نیت کردی که به سوی خداوند می‏گریزی و به او پناه می‏بری و اوست که آگاه به نهان ‏هاست، و بر این نیت و اندیشه ‏ات آگاه است؟ (و تو را پناه می‏دهد)؟ شبلی گفت: نه! امام( ع ) فرمود: پس، نه طواف کرده ‏ای و نه ارکان را مسّ نموده ‏ای و نه سعی به جا آورده ‏ای! سپس امام( ع ) به شبلی فرمود: با «حجر الاسود» مصافحه کردی و به آن دست کشیدی و در «مقام ابراهیم ( علیه السلام ) » ایستادی و در آن مقام دو رکعت نماز گزاردی ؟ شبلی گفت: آری. در این هنگام، امام( ع ) فریادی سوزناک برآورد و حالتی به اودست داد که نزدیک بود از دنیا برود (وروح مطهرش از شوق و خشیت خداوند، به ملکوت آسمان‏ها پرواز کند)! سپس (به خود آمد و به ناله) گفت: آه ! آه… و آن گاه فرمود: کسی که با «حجر الاسود» مصافحه کند وبه آن دست دهد، همانا با خداوند متعال مصافحه کرده است ! پس، ای مسکین ! نیک بنگر که مبادا حرمت آن را تباه سازی و پیمانی این چنین عظیم را بشکنی ودستی را که در دست خداوند نهاده‏ ای، به گناهانی بیالایی که گنهکاران به آن آلوده ‏اند. ( ۱ )ادامه👇
سپس امام( ع ) فرمود: هنگامی که در مقام ابراهیم ایستادی، نیت کردی که بر عهد و فرمان خداوند، بایستی و از تمامی گناهان روی گردان شوی؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آن هنگام که در مقام ابراهیم نماز می‏خواندی، قصدت این بود که نمازی چونان ابراهیم ( علیه السلام ) بخوانی و با آن نماز، بینی شیطان را به خاک بمالی؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) به او فرمود: پس، نه با حجر الاسود مصافحه کرده ‏ای و نه در مقام ابراهیم ایستاده ‏ای و نه در آنجا نماز گزارده ‏ای سپس امام( ع ) به او فرمود: آیا به سر «چاه زمزم» رفتی و از آب آن نوشیدی ؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: آیا در آن هنگام، در این اندیشه بودی که بر سرطاعت خداوند رفته ‏ای و چشمان خویش را از گناهان فرو پوشیده ‏ای ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، نه بر سر چاه زمزم رفته ‏ای و نه از آب آن نوشیده‏ ای! سپس امام( ع ) به او فرمود: آیا میان دو کوه « صفا» و «مروه»، « سعی» کردی و بین آن دو، راه پیمودی ؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) به او فرمود: آیا در آن حال چنین اندیشیدی که میان «خوف» و «رجاء» و ترس وامید هستی (و خشیت و رحمت خداوند را یکجا در جان خویش فراهم آوردی)؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، سعی نکرده‏ ای و میان صفا و مروه راه نپیمودی ! سپس امام( ع ) فرمود: آیا از مکه به سوی «منا» رفتی؟ شبلی گفت: آری، امام( ع ) فرمود:آیا در «منا»، نیت و اندیشه ‏ات این بود که مردم را از زبان و قلب و دست خویش در امان بداری ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، به منا نرفته ‏ای ! سپس امام( ع ) به او فرمود: آیا در صحرای «عرفات» توقف کردی و بر «جبل الرحمة» (کوه رحمت) بالا رفتی و «وادی نمرة» را شناختی و نزد «المیل» و «الجمرات» خداوند را خواندی و با وی به مناجات پرداختی ؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: آیا هنگام توقف در «عرفات» در این اندیشه بودی و این معرفت را فاصله یافتی که همه معارف و دانش‏ها از آن خداوند است و نامه اعمال و لوح سرنوشت تو در دست اوست، و همو بر نهان و قلبت آگاه است ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آن‏گاه که از «جبل الرحمة» بالا می‏رفتی، در این اندیشه بودی که خداوند بر هر مرد و زن با ایمان، رحمت می‏آورد و آنان را زیر لوای ولایت خویش دارد؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: نزد «نمرة» قصد کردی که کسی را به کاری امر نکنی، مگر آنکه خودت آنرا انجام دهی، و از کاری نهی نکنی مگر اینکه خود را از آن دوری گزینی؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگام توقف نزد «علم و نمرات» به یاد داشتی که آنها شاهد تو و طاعت ‏هایت هستند و همراه بانگهبانان الهی و به فرمان پروردگار آسمان‏ها، نگهبان تواند؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، در عرفات توقف نکرده ‏ای و بر کوه رحمت بالا نرفته ‏ای و نمرة رانشناخته ‏ای و دعا نخوانده ‏ای و نزد نمرات درنگ ننموده ‏ای ! سپس امام( ع ) فرمود: از میان «علمین» (دو علم) گذر کردی و پیش از آن، دو رکعت نماز گزاردی و به سوی وادی «مزدلفه» ) راه پیمودی و از آنجا سنگ‏های ریز برداشتی و به «مشعرالحرام» رفتی؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: هنگام نماز گزاردن، چنین اندیشیدی که این، «نماز شکر» است در شب دهم (ذی ‏الحجه) که سختی‏ها را آسان می‏گرداند و آرامش و آسایش به ارمغان می‏آورد ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آن هنگام که از میان «دو علم» می‏گذشتی و به راست و چپ منحرف نمی‏شدی، آیا در نیت و اندیشه ‏ات قصد کردی که با قلب و زبان و دیگر اعضای بدنت از دین حق منحرف نگردی ؛ نه به راست و نه به چپ ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگام رفتن به «مزدلفه» وجمع آوری ریگ‏ها، آیا قصدت این بود که هرگناه و جهلی را از خویشتن دورسازی و به جای آن، علم و عمل بنشانی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آن گاه که «مشعرالحرام» رفتی، قصدت این بود که شعار و شعور اهل تقواو خشیت الهی را به قلبت بچشانی و با پارسایان همساز گردی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: پس، از میان آن دو علم عبور نکرده ‏ای و دو رکعت نماز نخوانده ‏ای وبه مزدلفه نرفته ‏ای و از آنجا ریگ بر نداشته‏ای و به مشعرالحرام واردنشده ‏ای! سپس امام( ع ) به شبلی فرمود: به «منا» رسیدی و «جمره ‏ها» را سنگسار کردی و موهای سرت رازدودی و قربانی کردی و در «مسجد خیف» نماز گزاردی و به مکه بازگشتی و «طواف افاضه» انجام دادی ؟ شبلی گفت: آری. امام( ع ) فرمود: هنگام رسیدن به «منا» و سنگسار جمره ‏ها ؛ آیا چنین اندیشیدی که به هدف خویش رسیده‏ ای و خداوند، خواسته ‏هایت را برآورده است ؟ شبلی گفت: نه ! ( ۲ )ادامه 👇
امام( ع ) فرمود: هنگام سنگسار جمره ‏ها، اندیشه ‏ات این بود که دشمنت، شیطان و یاران او را سنگسار می‏کنی و به وسیله حج ارجمندت آنها را از خود می‏رانی ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آن هنگام که موهای سرت را می‏زدودی، آیا اندیشه‏ ات این بود که خویشتن خویش را نیز از همه آلودگی‏ها پاک می‏کنی و آنچه را از مردمان برعهده‏ داری، بر می‏داری و از گناهان و آلودگی‏ها بیرون می‏آیی ؛ همانند روزیکه از مادر زاده شده ‏ای ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگام نماز گزاردن در مسجد «خیف»، چنین اندیشیدی که از هیچ کس و هیچ چیز «خوف» نداری و جز از خداوند و گناهانت نمی‏ترسی و به هیچ کس و هیچ چیز، مگر رحمت خداوند، امید نداری ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: آیا هنگام قربانی کردن، چنین اندیشیدی که با دست یازدیدن به حقیقت ورع و پارسایی، گلوی طمع را ببری و از سنت و سیره ابراهیم ( علیه السلام ) پیروی کنی ؛ که با قربانی کردن فرزند خویش و میوه دلش برای رضای خداوند،این سنت را بر پا ساخت و برای مردمان پس از خود به یادگار نهاد ؟ شبلی گفت: نه ! امام( ع ) فرمود: هنگامی که از قربانگاه به مکه بازگشتی و «طواف افاضه» را انجام دادی، آیا چنین اندیشیدی که از رحمت خداوند، سرشار شده‏ای و اینک به سوی طاعت او روی آورده‏ ای و به محبت وی چنگ زده‏ای و فرمان‏های واجب او راانجام داده ‏ای و به «قرب الی اللّه‏» و نزدیکی به خداوند دست یافته ‏ای ؟ شبلی گفت: نه ! امام سجاد( ع ) به او فرمود: پس، به منا نرسیده ‏ای، و جمره‏ ها را سنگسار نکرده ‏ای وموهایت را نزدوده ‏ای و قربانی نکرده‏ ای و مناسک و اعمالت را انجام نداده ‏ای و در مسجد خیف نماز نگزارده ‏ای و طواف افاضه را به جای نیاورده ‏ای و به خداوند، تقرب و نزدیکی نیافته‏ ای ! بازگرد که حج نگزارده ‏ای ! 🍃در این هنگام «شبلی» به گریه درآمد و بر غفلت و تقصیرخویش واز دست دادن آن همه فایده و آثار و اسرار گرانقدر حج، سخت گریست. واز آن پس و تا فرا رسیدن موسم حجی دیگر، به فراگیری بیشترمعارف و علوم ورموز حج پرداخت و سال بعد، با معرفتی سرشار و یقینی استوار، حج گزارد. ( ۳ ) التماس دعا https://eitaa.com/niyazha
🕊⚘ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🕊⚘
ممکن است بعضی ها با خود بگويند با قدرت ها باید ساخت. ولی باید بدانند که سازش امروز نابودی تا آخر است. دفن اسلام است تا آخر دنیا. مردم باید محکم بایستند و از اسلام و کشور دفاع کنند. و از توطئه ها به خود هراس راه ندهند. که اگر کمی عقب بنشینند باید دست از اسلام بکشیم. صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ۵٩ 🌼🌺🌼 https://eitaa.com/niyazha
سلام نمی‌دونم چرا رادیو و تلویزیون این ایام این‌قدر برای دکترا و پرستارهایی که توی بیمارستان‌های 🖌کرونایی کار می‌کنن، تبلیغ و تشکر و قدردانی می‌کنن؟! 🔻دلتون خیلی براشون نسوزه! چون اولاً این کار وظیفه‌ شونه، ثانیاً بابتش، حقوق و اضافه‌کار می‌گیرن، ثالثاً به بعضی‌هاشون وعده استخدام دادن. پس خیلی ذهنتون رو درگیرشون نکنید! اینها برای ‼️پول کار ‌می‌کنن، مزدشون رو هم می‌گیرن! 🔹 دیدین جمله‌های بالا چقدر حال به‌هم‌زن و انزجارآور بود.👆 هم‌وطن گرامی! 🔹 همین حس رو خانواده‌های شهدای داشتن، وقتی بعضیا می‌گفتن "مدافعان حرم حقوق دلاری میگیرن و برای پول می‌جنگن" 🔻 واقعاً کسی حاضره برای پول، بره جلوی گلوله؟! یا از بیماران ‌کرونایی ✅پرستاری کنه؟! این بخشی از تبلیغات مسموم علیه مدافعان حرم بود. ✍ مدافعان 📌امنیت و مدافعان ❓سلامت، دکترا و پرستاران عزیز، خدمه بیمارستان و نیروهای جهادی، دم تون گرم! همه‌ شما، مشغول ازخودگذشتگی و ‼️جهاد بودین و هستین و قطعاَ مرگ در این راه به‌منزله شهادته 👈 همه میگن کاش جلوی ✅ رو توی چین‌ میگرفتن‌ تا وارد کشورمون نشه 👈 حالا بهتر درک میکنیم که چرا جلوی رو توی همون و گرفتن تا وارد کشورمون نشه؟ 🌹🌹 شادی روح شهدای مظلوم ✔️مدافع_حرم به ویژه سردارشهید ✔️، شهدای امنیت و شهدای خط مقدم درمان، درود و صلوات.
🔰اطلاع‌نگاشت؛ الأمریکیة الذکور ؛ در سخنان نوروزی، را خبیث‌ترین دشمن خوانده و به برخی خصوصیات مسئولان آمریکایی اشاره کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت، این خصوصیات دولتمردان آمریکایی را مرور می‌کند.👇 https://eitaa.com/niyazha
(ع) کشورها با میهن دوستی آباد شده اند جلد ۱۳ ص ۲۳۶ 🍃 🎋 🍃 https://eitaa.com/niyazha