eitaa logo
پرسمان
591 دنبال‌کننده
15هزار عکس
18.2هزار ویدیو
138 فایل
🌱🌹برای ارسال سوالات و تبادل خود به ادمین زیر مراجعه نمایید @SSSSS5565
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد دببر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به مهاجری به نام خدا جناب آقای مهاجری سلام علیکم اخیراً نامه‌ای را در نقد توییت بنده به نام اصولگرایی و به کام اصلاح طلبی در ۸ بند نوشته و منتشر کردید. البته قصد پاسخ به مطالب شما را ندارم ولی چون در بند اول و آخر به دو آیه قرآن استناد کردید از باب وظیفه طلبگی دو نکته را به عنوان تذکر عرض می کنم چرا که خدای متعال می فرماید: وَذَكِّرۡ فَإِنَّ ٱلذِّكۡرَىٰ تَنفَعُ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ (ذاریات؛ ٥٥) نکته اول اینکه شما به آیه "وَلَا يَجۡرِمَنَّكُمۡ شَنَـَٔانُ قَوۡمٍ عَلَىٰٓ أَلَّا تَعۡدِلُواْۚ" (مائده؛ ٨) اشاره کردید که موضوع آن عدالت است ولی شما آن را به انصاف تغییر دادید. فرق این دو را فروق اللغة چنین نوشته است: "ان الانصاف اعطاء النصف و العدل يكون في ذالك و في غيره ..." خود واژه گویا است که انصاف یعنی نصف کردن، نصف را دادن و نصف را گرفتن. ولی عدالت یعنی هر چیز را سر جای خود قرار دادن. البته رعایت انصاف و عدالت هر دو نیاز به تقوی دارد که در این نوشته اگر خود شما می خواستید انصاف را رعایت کنید، مطالبتان را نصف می کردید، ۸ بند در دفاع از خانم بی حجاب نوشتید، باید ٨ بند هم در دفاع از خانم محجبه می نوشتید! و اگر اهل عدالت بودید از کسی که خلاف شرع و خلاف قانون این کشور عمل کرده، با کمپین معاندین نظام (دوربین ما، اسلحه ما) هم سوء شده، اقدام به فحاشی و توهین نموده و در برابر واجب الهی مانع ایجاد کرده، دفاع نمی کردید. بنابراین خود شما علاوه بر فهم غلط و استفاده نابجا از آیه شریفه، نه انصاف را رعایت کردید و نه عدالت را، بلکه بر خلاف سفارش امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمود: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا (نهج‌البلاغه؛ نامه۴٧) به دفاع از اهل معصیت پرداختید! فراموش نکنید کسی که به اعمال یک گروه راضی باشد، مثل کسی است که خودش همان عمل را انجام داده باشد چرا که امام علی علیه السلام می فرماید: اَلرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ. (نهج‌البلاغه؛ حکمت١۵۴) دوم اینکه شما به آیه وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٞ وِزۡرَ أُخۡرَىٰۗ (اسراء؛ ١۵) اشاره کرده و چنین معنا کردید که هیچ کس گناه دیگری را به دوش نمی کشد در حالی که از این آیه غافل بودید؛ لِيَحۡمِلُوٓاْ أَوۡزَارَهُمۡ كَامِلَةٗ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِۙ وَمِنۡ أَوۡزَارِ ٱلَّذِينَ يُضِلُّونَهُم بِغَيۡرِ عِلۡمٍۗ (نحل؛ ٢۵) نه تنها بار خود را بصورت کامل به دوش می کشند بلکه بار کسانی را هم که گمراه کرده‌اند باید تحمل کنند. وزر به معنای بار سنگین و مسئولیت است، بنابراین وزیر را وزیر می گویند چون بار سنگین مسئولیت به او سپرده شده است. بار مسئولیت مومنین هم در جامعه اسلامی کم نیست این دستور پروردگار متعال عالم است که فرمود: وَٱلۡمُؤۡمِنُونَ وَٱلۡمُؤۡمِنَٰتُ بَعۡضُهُمۡ أَوۡلِيَآءُ بَعۡضٖۚ يَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَيَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِ (توبه؛ ٧١) همه ما نسبت به اجتماع خود مسئولیم، بیان و استفاده از این ضرب المثل انحرافی "هر کسی را در قبر خود می گذارند" که از برخی افراد برای نفی فریضه امر به معروف شنیده می شود، از امثال شما بعید بود. ما در محضر پروردگار عالم باید پاسخگو باشیم نه تنها در مورد مناسک شخصی بلکه در مورد مسائل اجتماعی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم. مگر نشنیدید که خدای متعال به حضرت شعیب فرمود من از قوم تو صدهزار نفر را عذاب می کنم، چهل هزار نفر از بدان و شصت هزار نفر از خوبان! سوال کرد بدها که معصیت کردند، خوب ها را چرا عذاب می کنید؟ فرمود: أَنَّهُمْ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي  چون با گنهکاران سازش کردند و از غضب من غضب ناک نشدند!!! (الکافي ج ۵، ص ۵۵) جناب آقای مهاجری این دو آیه را مختصراً توضیح دادم که بدانید آیات قرآن برای جداسازی حق از باطل است و شوخی نیست! إِنَّهُۥ لَقَوۡلٞ فَصۡلٞ وَمَا هُوَ بِٱلۡهَزۡلِ (طارق؛ ١٣و١۴) پس بهتر است شما هم به مباحث حزبی خود بپردازید و برداشت دین را به اهلش واگذار کنید. از پرداختن به نکات دیگری که اشاره کردید عبور می کنم چون علاوه بر فقدان ارزش علمی، احتمالاً از سر عصبانیت یا با نگاه حزبی نگاشته شده و البته می دانیم این هم یک شیوه نخ نما در بین برخی از اهالی سیاست است که در نقد طرف مقابل، ضعف علمی خود را با تحقیر و تمسخر و هوچی گری جبران می کنند. ایام عزت مستدام احمد عبداللهی نژاد ١۴٠١/٠۵/٠١ 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، 💐آفتابى همچون غدير بود 🎉كه روزى طلوع كرد 💐و براى هميشه چراغ 🎊راه شيعه در طول تاريخ شد. 💐24 ذی الحجه روز جلوه عظمت و فضیلت پیامبر و اهل بیت (ع) پیشاپیش گرامی باد💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👏 متن 👏به مناسبت فرارسیدن 👈 👈 👏زمان بارگزاری سوالات مسابقه: ۳۰ تیرماه به تمام شرکت کنندگان که جواب صحیح دادن شارژ پنج هزاری تعلق میگیرد 🍃🌺👇👇👇👇👇🍃🌺 @porseman_313
غدیر_شناسی_و_پاسخ_به_شبهات (1).pdf
1.99M
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👏 متن 👏به مناسبت فرارسیدن 👈 👈 👏زمان بارگزاری سوالات مسابقه: ۳۰ تیرماه به تمام شرکت کنندگان که جواب صحیح دادن شارژ پنج هزاری تعلق میگیرد مسابقه را به ایدی زیرارسال_نمایید @Amar100 @porseman_313
مسابقه_غدیرشناسی (2).pdf
219.4K
👆👆👆👆👆👆👆👆 جواب مسابقه را به ایدی زیرارسال_نمایید مسابقه ۱۵ مرداد🍃🌺 کشی ۲۰ مرداد🍃🌺 مشخصات و شماره_ای که با آن در کانال پرسمان حضورداریدرابه همراه جواب مسابقه به آیدی ارسال نمایید تشکر @Amar100 @porseman_31 لطفا به کانال مسابقه مراجعه کنید @mosabga
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چند کلمه حرف حساب با سکولار مذهبی‌های روشنفکر ❌ یه عده‌ام هستن که فکر میکنن چون مذهبی هستن پیامبر شدن و بهشون وحی میشه و دستورات دین رو کم و زیاد می‌کنن ظاهر مذهبی خودت رو دستک میکنی که حرف غیر دینی بزنی؟ ⚠️شما چه کاره دین هستید که هروقت دوست داشتید چوب حراج بزنید به دستورات دین خدا؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برای ترویج حجاب کار تحقیقی و تبلیغی کنید. 🔰 [در مسئله‌ی حجاب] شما با کار کنید. یعنی همان را که افراد مورد نظر شما برای سست کردن اعتقاد به حجاب به کار میبرند، شما هم به کار ببرید. یعنی شما درباره‌ی حجاب بنشینید کنید، ، از لحاظ دینی هم مثلاً درباره‌اش بحث کنید، یا از بحثهایی که شده استفاده کنید. از لحاظ اجتماعی هم روی همین مسأله‌ی کیفیّت حجاب تکیه کنید؛ به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید؛ آن چیزی که به نظرتان درست است، آن را بگویید؛ این دغدغه را هم که اینها می‌آیند تمایل به حجاب را در دلِ مردم از بین میبرند، نداشته باشید؛ حجاب از بین نمیرود. ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ 🔹 مقام معظم رهبری . 🍃🌺 @porseman_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹علی ذکریایی: ⁉️با کت و شلوار میری اتاق عمل؟ نه؛ بلکه به قانون اتاق عمل احترام میگذاری 📌پس حتی اگه به حجاب که قانون خدا و واجب اسلام است اعتقاد شخصی نداری باید به قانون مملکت احترام بزاری... 🍃🌺 @porseman_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 24 ذی الحجه، در بیان 🍃روزی که پیامبر (ص) امیرالمومنین (ع) را نفس خود معرفی کردند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ 🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین 🍃 🌸 اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً 🌹🌺🌹🌺🍃🌹 🌸🍃🌸 @porsem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️نماز و دعای روز مباهله به نقل از اقبال‌الاعمال سیّد بن طاووس◾️ ▪️دو رکعت نماز با حمد و هر سوره که بخواهد بخواند و پس از سلام نماز هفتاد بار استغفار کند؛ سپس از جا برخیزد و دست‌ها را به دعا بلند کند و نگاهش را به آسمان بیندازد و بگوید: ▪️الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ، فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ، وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ. ▪️الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي عَرَّفَنِي ما كُنْتُ بِهِ جاهِلًا، وَ لَوْ لا تَعْرِيفُكَ إِيّايَ لَكُنْتُ مِنَ الْهالِكِينَ، اذْ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُ‏ «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏»، فَبَيَّنْتَ لِيَ الْقَرابَةَ، وَ قُلْتَ‏ «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»، فَبَيَّنْتَ لِيَ الْبَيْتَ بَعْدَ الْقَرابَةِ. ▪️ثمَّ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ بِتَفَضُّلِكَ عَلى‏ خَلْقِكَ وَ ارَدْتَ مَعْرِفَتَهُمْ بِالْبَيْتِ وَ الْقَرابَةِ، فَقُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُ‏ «فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبِينَ». ▪️فلَكَ الشُّكْرُ يا رَبِّ وَ لَكَ الْمَنُّ حَيْثُ هَدَيْتَنِي وَ ارْشَدْتَنِي، حَتّى‏ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ الْأَهْلُ وَ الْبَيْتُ وَ الْقَرابَةُ، حَتّى‏ عَرَّفْتَنِي نِسائَهُمْ وَ أَوْلادَهُمْ وَ رِجالَهُمْ. ▪️اللّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ الَيْكَ بِذلِكَ الْمَقامِ الَّذِي لا يَكُونُ اعْظَمُ فَضْلًا مِنْهُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا اكْثَرُ رَحْمَةً بِمَعْرِفَتِكَ ايَّاهُمْ‏، فَلَوْ لا هذا الْمَقامُ الْمَحْمُودُ الَّذِي أَنْقَذْتَنا، وَ دَلَلْتَنا الَى اتِّباعِ الْمُحَقِّقِينَ مِنْ اهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ وَ عِتْرَتِهِ، فَلَكَ الْحَمْدُ وَ الْمَنُّ وَ الشُّكْرُ عَلى‏ نَعْمائِكَ وَ أَيادِيكَ. ▪️اللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، الَّذِينَ افْتَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ، وَ ثَبَّتَّنا بِالْقَوْلِ الَّذِي عَرَّفُونا، وَ اجْزِ مُحَمَّداً وَ آلَهُ عَلَيْهِمُ السَّلامُ مِنّا افْضَلَ الْجَزاءِ، وَ أَدْخِلْنا فِي شَفاعَتِهِمْ دارَ كَرامَتِكَ، يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ. ▪️اللّهُمَّ هؤُلاءِ اهْلُ الْكِسَاءِ وَ الْعَباءِ يَوْمَ الْمُباهِلَةِ، وَ مَنْ دَخَلَ مِنَ الانْسِ وَ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ، اجْعَلْهُمْ شُفَعاءَنا، اسْأَلُكَ بِحَقِّ ذلِكَ الْمَقامِ انْ تَغْفِرَ لِي وَ تَرْحَمَنِي وَ تَتُوبَ عَلَيَّ، انَّكَ انْتَ التوَّابُ الرَّحِيمُ. ▪️اللّهُمَّ انِّي اشْهِدُكَ انَّ أَرْواحَهُمْ وَ طِينَتَهُمْ واحِدَةٌ، وَ هُمُ الشَّجَرَةُ الَّتِي طابَ أَصْلُها وَ أَغْصانُها وَ أَوْراقُها. ▪️اللّهُمَّ فَارْحَمْنا بِحَقِّهِمْ، فَإِنَّكَ اقَمْتَهُمْ حُجَجاً عَلى‏ خَلْقِكَ، وَ دَلائِلَ عَلى‏ ما يُسْتَدَلُّ بِوَحْدانِيَّتِكَ، وَ باباً الَى الْمُعْجِزاتِ بِعِلْمِكَ الَّذِي يَعْجُزُ عَنْهُ الْخَلْقُ غَيْرُهُمْ، وَ انْتَ الْمُتَفَضَّلُ عَلَيْهِمْ حَيْثُ اقَمْتَهُمْ مِنْ بَيْنِ خَلْقِكَ وَ نَقَلْتَهُمْ مِنْ عِبادِكَ. ▪️فجَعَلْتَهُمْ مُطَهَّرِينَ أُصُولًا وَ فُرُوعاً وَ مَنْبَتاً، ثُمَّ اكْرَمْتَهُمْ بِنُورِكَ، حَتّى‏ فَضَّلْتَهُمْ مِنْ بَيْنِ اهْلِ زَمانِهِمْ وَ الاقْرَبِينَ الَيْهِمْ، فَخَصَصْتَهُمْ بِوَحْيِكَ، وَ انْزَلْتَ عَلَيْهِمْ كِتابَكَ، وَ أَمَرْتَنا بِالتَّمَسُّكِ بِهِما. ▪️اللّهُمَّ فَانّا قَدْ تَمَسَّكْنا بِكِتابِكَ وَ بِعِتْرَةِ نَبِيِّكَ، الَّذِينَ اقَمْتَهُمْ لَنا دَلِيلًا وَ عَلَماً، وَ أَمَرْتَنا بِاتِّباعِهِمْ، اللّهُمَّ انّا قَدْ تَمَسَّكْنا فَارْزُقْنا شَفاعَتَهُمْ حِينَ يَقُولُ الْخاطِئُونَ‏ «فَما لَنا مِنْ شافِعِينَ. وَ لا صَدِيقٍ حَمِيمٍ». ▪️اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الصَّادِقِينَ بِهِمْ، وَ الْمُنْتَظِرِينَ لِشَفاعَتِهِمْ، وَ لا تُضِلَّنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا، آمِينَ رَبَّ الْعالَمِينَ. ◾️اقبال الاعمال، سیّدین طاووس، طبع جدید، ص ۳۵۴◾️ @porseman_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5798386697787933595.mp3
6.93M
🍃🌸 🤲دعای 🎙باصدای استاد التماس دعا 🍃🌺🍃 @porseman_313