─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️2⃣ــــــــوال
📡◁آیا صحبت یا شوخی با نامحرم به شکل صوتی، تصویری یا نوشتاری و نیز فالو یا لایک کردن جنس مخالف در فضای مجازی حرام است؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍ به طور کلی ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده بوده و یا خوف وقوع در حرام در میان باشد، جایز نیست.
┄┅═❁5⃣❁═┅┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️3⃣ــــــــوال
📡◁آیا کپی کردن کارهای گرافیکی یا دانلود فیلم، کلیپ و آهنگ با ذکر منبع در فضای مجازی اشکال شرعی دارد؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍اگر قرائن و شواهد یا متعارفی وجود دارد که در این گونه امور استفاده برای عموم آزاد است، اشکال ندارد و الا استفاده، خرید و فروش و کپی برداری بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
┄┅═❁6⃣❁═┅┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️4⃣ــــــــوال
📡◁نامه نگاری با نامحرم و طرح مسائل شهوانی از طریق ایمیل، چه حکمی دارد؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍همه ی مراجع: طرح مسائلی که باعث ایجاد فتنه و فراهم آوردن زمینه فساد است، اشکال دارد.
┄┅═❁7⃣❁═┅┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️5⃣ــــــــوال
📡◁پیامک های افراد نامحرم
سؤال: اگر نامحرم طبق عرف پیامک تبریک عید یا مناسبت های دیگر که از نظر اخلاقی متن آن مشکلی ندارد بدهد، آیا جواب دادن به آن از نظر شرعی اشکالی دارد یا خیر؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍به طور کلی ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده بوده و یا خوف ارتکاب گناه در میان باشد، جایز نیست؛ و در غیر این صورت فی نفسه اشکال ندارد.
┄┅═❁8⃣❁═┅┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️6⃣ــــــــوال
📡◁ آیا صحبت یا شوخی با نامحرم به شکل صوتی، تصویری یا نوشتاری و نیز فالو یا لایک کردن جنس مخالف در فضای مجازی حرام است؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍به طور کلی ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده بوده و یا خوف وقوع در حرام در میان باشد، جایز نیست.
┄┅═❁9⃣❁═┅┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️7⃣ــــــــوال
📡◁ آیا خواندن صیغه عقد موقت در فضای مجازی ـ برای حلال شدن رابطه مجازی ـ صحیح است؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍نوشتن کافی نیست اما خواندن عقد به صورت تلفنی و امثال آن با رعایت شرایط لازم اشکال ندارد و یکی از شرایط این است که بنابر احتیاط واجب در ازدواج با دختر باکره اجازه پدر یا جدّ پدری او لازم است و بنابر احتیاط بدون آن عقد صحیح نیست.
┄┅═❁🔟❁═┅┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
ســــــــ⁉️8⃣ــــــــوال
📡◁چت کردن با جنس مخالف و رد و بدل کردن صحبت های معمولی، چه حکمی دارد؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍همه مراجع: در صورتی که خوف فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد. جایز نیست.
┄═❁1⃣1⃣❁═┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
👤آیت الله بهجت: با توجه به این که ارتباط دختر و پسر نامحرم، بدون ضرورت چه از طریق تلفن و موبایل باشد یا از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راه های دیگر باشد، غالبا منشأ فساد است جایز نیست و اگر صحبت ها تحریک کننده باشد، حرام است. تجربه های مکرر نشان داده که رابطه های دختران و پسران، دام های شیطان است و پیامدهای منفی هم دارد. همچنین صحبت کردن های غیرضروری با نامحرم از مناسب ترین جایگاه های نفوذ شیطان است. ممکن است ناخودآگاه انسان را به روابط غیراخلاقی سوق می دهد.
البته اگر برای ارتباط و صحبت کردن با نامحرم ضرورتی در بین باشد، مانند: سؤال کردن مسائل شرعی از نامحرم و امثال این مورد، و قصد لذت و شهوت هم در بین نباشد و مفسده هم نداشته باشد، اشکال ندارد؛ ولی به شرط آن که این نوع ارتباط نیز دوام دار نباشد.
┄═❁1⃣2⃣❁═┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
👤آیت الله سیستانی: ارتباط زن و مرد نامحرم از راه ارسال ﭘیام های نوشتاری و یا ﮔفتاری جایز نیست مگر به همان مقدار که به طور مستقیم جایز است. شایسته نیست زن طوری رفتار کند که شک و شبهه شوهر را برانگیزد و همچنین است حکم فرزندان نسبت به پدر و مادر، بلکه در بعضی از موارد این کار حرام است، مانند این که رفتار زن به طوری شبهه انگیز باشد که از نظر عقلا با رعایت حقوق شوهر، منافات داشته باشد، یا رفتار فرزند موجب اذیت پدر و یا مادر از جهت شفقت و دلسوزی برای فرزند باشد. اگر رفع مشکل متوقف بر اطلاع شوهر یا پدر و یا مادر از محتوای ﭘیامهای ارسالی و دریافتی باشد در صورتی که محذوری در پی نداشته باشد، متعیّن است.
┄═❁1⃣3⃣❁═┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
👤آیت الله مکارم شیرازی: چت کردن اشکال ندارد؛ مگر این که این کار باعث ایجاد مفسده و ارتکاب گناه شود که در این صورت چت کردن اشکال دارد.
┄═❁1⃣4⃣❁═┄
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
📡◁حکم استفاده از اتاق گفتگو °چت کردن° در اینترنت با جنس مخالف چه می باشد؟
📖پاســـــ✔️✔️ـــــخ
🌀✍پاسخ همه مراجع: با عدم امن از افتادن به گناه و کشیده شدن به آن و یا خوف وقوع در حرام جایز نیست.
┄═❁1⃣5⃣❁═┄
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
جناب استاد #بابایی
سپاسگزاریم ...خدا قوت
اجرتون با صاحب الزمان
(عــــــــج)
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسگزاریم...
پایان قسمت اول
التماس دعای فرج
یا علی
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🕰ساعت: 21/00
🔍☆◁#کنفرانس
🌤☆◁#گوهرهای آسمانی
🌤☆◁#خطبه های ماندگار
🎙ارائه:جناب استاد #بابایی
👤◁طرح سوال
🆔@ilyan313
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
●#جناب_استاد_حامد_کمال
🏴خبر درگذشت برادر چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند ،ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست ،خداوند قرین رحمتش فرماید.
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🕰ساعت: 21/00
🗒تاریخ 99/06/24
🔍☆◁#کنفرانس
🌐☆◁#زیانکاران تاریخ
🎙ارائه:جناب استاد #بابایی
👤◁طرح سوال
🆔@ilyan313
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
┅═✧❁﷽❁✧═┅
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت
جناب استاد #بــابــایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁با#کنفـــــــرانس
🌐☆◁#زیانکاران تاریخ
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بــــابـــایی
ضمن سپـاس فراوان
با جناب استاد وشما
گرامیـــــــان ولایی
همراه میشویم.....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁کربلا، صحنه ظهور چهرههایی با نگرشها، عملکردها و فرجامهای گوناگون است، «زیانکاران» و در مقابل آن «رهیافتگان»، دو طیف نمادین جامعه آن عصر بودند که باوجود نقطههای مشترک، رفتار مختلفی را در آن حادثه از خود نشان دادند.
─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁رهیافتگان، با پیشینهای نهچندان مثبت و گاه منفی، ضمن شکستن زنجیرهای شیفتگی دنیا، دعوت امام زمان علیهالسلام را لبیک گفته و در رکاب آن سالار نیکبختان، زندگی خویش را بامیمنت و مبارکی پیوند دادند. زهیر بن قین، حر بن یزید، حارث بن امرءالقیس، نعمان و حلاس بن عمرو، بکر بن حی، عمرو بن ضبیعه و... در زمره این گروهاند که در برزخ ماندن و رفتن، رفتن به سمت عشق را پذیرا شدند.
─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁در دیگر سو، زیانکاران قرار داشتند; همانانکه همای سعادت بر بام زندگیشان نشست تا مرکب عروج ایشان به سوی رضوان باشد، اما مستی رفاه طلبی، دنیاپرستی، مرگ گریزی، قدرت خواهی و عوام زدگی، عقل و تفکر را از آنان ربود و هر یک با بهرهگیری از موقعیت خاص خود، دست رد به بخت زرین خویش زده و دعوت امام علیهالسلام را اجابت نکردند.
─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁براستی دنیا، گاه سکوی پرش سبک بالان به سوی ملکوت و گاه مرتعی زیبا و دلفریب برای دنیا طلبان ظاهر بین است
✍«زین للناس حب الشهوات من النساء و البنین والقناطیر المقنطره من الذهب والفضه و الخیل المسومه والانعام والحرث ذلک متاع الحیوه الدنیا والله عنده حسن الماب».
☄محبت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه دادهشده است •تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند; ولی• اینها °درصورتیکه هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند°، سرمایه زندگی پست °مادی° است; و سرانجام نیک °و زندگی والا و جاویدان°، نزد خداست.
─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌐◁#عوامل انحراف #افراد و#جامعه
(1⃣)✍سسست شدن اعتقادات وارزشهای دینی اولین عامل انحراف در فرد وجامعه است؛ حضرت زهرا سلام علیها در خطبه فدکیه می فرماید:وَ اَشْهَدُ اَنَّ اَبیمُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ؛ کلمه "اَبی" خیلی مهم است یعنی من دختر پیامبر هستم شما چنین اجحاف می کنید؛ظلم می کنید، خیانت می کنید؛ آزار واذیت می کنید؛من دختر همان کسی هستم که فرمود: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»؛ فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است، در جای دیگر خطبه مجددا یاوآوری می کند:اَیُّهَا النَّاسُ! اِعْلَمُوا اَنّی فاطِمَةُ وَ اَبیمُحَمَّدٌ،
─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(2⃣)✍دومین عامل، رو آوردن مردم به بت های جان دار وبی جان بود؛ َجَعَلَ اللَّهُ الْایمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشِّرْکِ ، شرک یا خفی است یا جلی ، شرک آلودگی روح است. روح سالم خدا باور ،نبوت باور، ولایت باور و قیامت باور است؛ خدا نا باوری انحراف از فطرت است؛ حاکمیت غیر خدا در وجود انسان و زندگی او بر اثر شرک است.آلوده زدایی این شرک با چه وسیله ای امکان پذیر است؟ فقط ایمان است که می تواند این آلودگی را پاک کند؛ خدا دانی غیر از خدا باوری است؛ خدا باوری مهم تراز خدادانی است؛ یعنی انسان با ایمان خدا دانی ومعرفت را مقدمه ای برای خدا باوری می داند.
─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(3⃣)✍عامل سوم شامل پدید آمدن بیماری مهلک نفاق در جامعه است؛ ظَهَرَ فیکُمْ حَسْیکَةُ النِّفاقِ ، علائم نفاق در شما ظاهر گشت؛ در فتنه 88واغتشاشات اخیر، بروز کینه ها که ناشی از نفاق درون بود ظهور کرد . آتش زدن پرچم – آتش زدن عکس شهدا- آتش زدن حسینیه ها ومساجد، توهین به مقدسات وارزشهای دینی خطر اهل نفاق، برای هر جامعه از خطر هر دشمنی بیشتر است چرا که از یک سو شناخت آنها غالباً آسان نیست و از سوی دیگر دشمنان داخلی هستند و گاه چنان در تارو پود جامعه نفوذ می کنند که جدا ساختن آنها کار بسیار مشکلی است و از طرفی روابط مختلف آنها با سایر اعضاء جامعه، کار مبارزه را با آنها شوار می سازد.
─┅═༅7⃣༅═┅─