eitaa logo
آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
10 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
371 ویدیو
592 فایل
💮در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💮 🌐#مجری_طرح_اتحاد_گروه های_ولایی 🇮🇷#عمــــــاریون_رهبـــــریم 🆔 @ammareyon 🚫#کپی برداری از #طراحی گپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 🗞◁جالب از این 10 مورد، 2 موردش از زبان حضرت مسیح علیه السلام است! پیامبری که همه او را به عنوان یک پیامبر آرام و جهان گردی معرفی می کنند که با هیچ کس کاری ندارد و فقط به مباحث اخلاقی می پردازد. اما قرآن با صراحت خلاف آنرا بیان نموده و روشن می کند که همه پیامبران از جمله حضرت مسیح به دنبال تشکیل حکومت الهی در زمین بوده اند. بیشتر این آیات در سوره شعرا می باشد 🌀اصلا عمده مشکل دشمنان انبیاء علیهم السلام همنی حرف حضرات بوده است که شما مردم را به اطاعت از خود دعوت می کنید! اگر معنای این اطاعت صرفا در مسائل شخصی بود که هیچ منافاتی با قدرت طلبی و سلطنت طاغوت ها نداشت!! پس مشکل در این بوده است که پیامبران مرا را به حکومت و ریاست خود دعوت می کردند لذا با طواغیت به مشکل بر می خوردند. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 📖◁حالا یک سوال! چرا اکثر پیامبران به نتیجه مطلوب خودشان نرسیدند؟! بدلیل عدم وجود یاورانی که اطاعت ایشان را بپذیرند و ایشان را در این راه البته پر خطر یاری نمایند ⛈مشکلی که همه امامان ما هم با آن درگیر بودند و اکنون هم امام عصر ما هم با همین مشکل روبروست که البته مورد ایشان یک فرقی دارد و آن هم گستردگی مأموریت ایشان است که نیاز به یاوران و ولایتمداران بیشتر و مستحکم تری دارند. ☄بحث اطاعت خیلی بحث جدی و بسیار مهمی است. ابعاد مختلفی هم دارد. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 🗞◁ می خواهم یک مثالی بزنم از صدر اسلام که ببینید که بحث اطاعت چقدر دقیق و حساس است. در جریان سقیفه همه شنیده ایم که اکثر مردم مرتد شدند! این ارتداد از چه بوده است؟ آیا همه مردم بی دین شدند؟ که اینطور نبوده چون اکثر مردم هنوز اهل نماز و روزه بودند. این ارتداد از امر پذیرش ولایت بوده است. یعنی در امر ولایت و اطاعت پذیری دچار ارتداد شدند. 🌀اطاعت پذیری تمام شئون زندگی رو در بر میگیره ؟ ☄بله در تمام شئون ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 📖◁حالا یک مثالی اهلبیت بیان فرموده اند که اگر ایشان نمی فرمودند ما هرگز جرأت نمی کردیم که این حرف را بزنیم. البته نه در حد ارتداد اما در حد شک که آنهم ضعف در اطاعت محسوب شده است. در روایتی هست که در جریان بردن امیرالمؤمنین به مسجد به اجبار فقط مقداد ایمانش مطلقا سالم ماند و هیچ عیب ونقصی پیدا نکرد. ⛈در اینجا نام یکی از خوبان اصحاب هم مطرح می شود که او هم دچار شک شد! آنهم فقط در این حد که در آن صحنه در دلش خطور کرد که چرا علی علیه السلام از قدرتش استفاده نمی کند! فقط همین. بعدها یک آسیبی به او می رسد و حضرت امیر به او می فرماید که این آسیب بخاطر آن شکی بود که آنروز در دلت برای لحظه ای افتاد!!! ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 🗞◁این که خیلی سخته،بعضی فکرها انتخابی نیستند استاد تا به خاطر اون فکر مجازات بشیم؟؟ 🌀البته این که فکرت هم باید کاملا کنترل شده باشد و خطورات ذهنی ما هم کاملا الهی باشد، مربوط به سطوح بالای ولایتمداری است که باید به آن سمت حرکت کنیم. ⛅️مثلا مالک اشتر به درجه ای از ولایتمداری رسیده که فکر و تدبیرش کاملا مثل امامش شده بود که حضرت امیر آنرا تصدیق نموده است. این یک درجه بالاست. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 📖◁حالا این را هم باید بگوییم که تمام سود یا زیان این اطاعت یا عدم آن، به خود مردم بر می گردد. اگر مردم از حضرت امیر اطاعت می کردند و می گذاشتند که ایشان بر مسند قدرت جامعه بنشیند به قول حضرت زهرا در سخنانشان با زنان مدینه که به عیادتشان آمده بودند؛ علی طوری جامعه را مدیریت می کرد که آب در دلتان تکان نمی خورد و جامعه آباد می شد •البته ایشان این معنا را با مثالی بیان نموده اند• ⛈اما چون این اطاعت از حق را انجام ندادند، آثار شوم آن تصمیم هنوزم که هنوز است بر بشریت وارد می شود. در روایتی دیگر داریم که اگر دومی فلان دستور خداوند را ممنوع نمی کرد تا قیامت به جز فرد شقی و بدبخت مرتکب زنا نمی شد! این از آثار عدم اطاعت از ولی الله و اطاعت از غیر اوست. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 🌀(4)به عنوان آخرین نکته این بحث که با آن پروند این گفتمان را هم ببندیم یک شاخصه دیگرست و آنهم خیرخواهی برای ولی و امام جامعه است این ترجمه صحیح همان حدیثی است که برخی به غلط آنرا به معنای نقد امام معنا می کنند. «النصیحة لأئمة المسلمین» نصیحت به معنای خیرخواهی کردن است. یعنی در نهان و آشکار کارهایی را انجام دهیم که خیر برای امام جامعه باشد. ⛅️حالا این خیرخواهی می خواهد با حرف باشد مثل اینکه در جای لازم از او دفاع درست و اصولی بکند و یا اینکه کار و عملش را طوری تنظیم کند که نتیجه کار او مستقیم یا غیر مستقیم به امام برسد. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 📖◁البته در اینجا شاید بتوان بحث نقد اجتماعی را هم وارد کرد که البته آنهم در جایی است که مثلا یکی از مسئولین یا منصوبین امام خلاف یا خطایی دارد و ممکن است امام جامعه خبردار نشده باشد و ما با مطرح کردن آن با امام جامعه، البته با نیت رفع ایراد که نوعی خیرخواهی است، او را در رفع آن نقیصه کمک بکنیم. ⛈این مورد در زمان امیرالمومنین هم بوده است. مثلا خانمی از یکی از شهرهای تحت حکومت حضرت به مرکز خلافت آمده و شکایت فرماندار آقا را به ایشان می کند و حضرت هم دستورات لازم را در برخورد قانونی با آن فرماندار صادر نمودند. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
─═┅┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ 🗞◁عذر میخوام زمان امام زمان هم امکان داره که فرماندار یا شخصی مرتکب خطا بشه؟ 🌀امکان و احتمال را که دارد اما با توجه به اینکه حضرت حجت ارواحنا فداه با سخت گیری خیلی خیلی زیادی آن 313 نفر که معروف است که همان سران نظام و حکومت ایشان هستند را انتخاب نموده است؛ لذا این احتمال تقریبا صفر یا نزدیک به صفر خواهد بود. ☄پس نکته آخر این شد که ولایتمدار حقیقی و کامل آن است که در تمام شئون خیرخواه امامش باشد و این را می توان حتی در انتخاب رشته تحصیلی، یا انتخاب شغل و امثال اینها هم سرایت داد. ‎‌‌‌‌‌─═┅══༅𖣔𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ جناب استاد سپاس ...خدا قوت اجرتون باصاحب الزمان عجل الله ازهمـراهی همـه دوستان ولایی سپاسگزاریم... پایان کنفرانس التماس دعای فرج یا علی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🇮🇷 🔍☆◁ 📖☆◁ فاطمی 📖☆◁ دوم 🗓تاریخ:99/10/18 🕰ساعت:19/00 📖✍ارائه:جناب استاد 👤◁طرح سوال 🆔@ilyan313 🆔@ammareyon 🌀 برداری از و کنفرانس ها بدون اجازه ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
‎‌‌‌‌┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ عرض سلام و ادب واحترام خدمت جناب استاد وشما گرامیان ولایی 🔘طبق اطلاع رسانی انجام شده با شما همراه هستیم 🔍☆◁با 📖☆◁ 📖☆◁ دوم 👤باهـــــــمراهــــی جناب استاد ضمن سپـاس فراوان با جناب استاد و شما گرامیان ولایی همراه می شویم .... ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🌀در آیات ۳۱ سوره نور و ۳۴ و ۵۹ سوره احزاب کیفیت حرکات در روابط اجتماعی زن مورد توجه قرار گرفته است. ⛅️نیز از آیات امر به معروف و نهی از منکر می توان استفاده کرد که جلو هر گونه منکر و زشت باید ایستاد و اجازه ظهور و بروز به آن نداد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🗞فلسفه حجاب •پوشش• مى تواند ناشى از امور زیر باشد: ☄(1)حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانى ⛅️یکى از غرایز خدادادى در ساختمان وجودى انسان، غریزه جنسى است که نیرومندترین و ریشه دارترین غریزه آدمى است و در صورت کنترل آن، مى تواند علاوه بر تداوم و استمرار نسل بشر، موجبات و امنیت روانى انسان ها را فراهم کند ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🌀در قوانین اسلام، براى استفاده درست از این غریزه حیاتى، مکانیسم هاى گوناگونى مطرح شده است که «حجاب» و وجود حریم بین زن و مرد، یکى از راهکارهاى مهم آن است. ⛅️بدون شک، نبودن حریم بین زن و مرد و آزادى معاشرت هاى تعریف نشده و بى بندوبار •با آرایش هاى گوناگون•، هیجان ها و التهاب هاى جنسى را فزونى مى بخشد و تقاضاى برهنگى و سکس را به صورت یک عطش روحى و یک خواست سیرى ناپذیر درمى آورد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 📖اسلام به قدرت شگرف این غریزه آتشین توجه کامل داشته و تدابیر زیادى براى تعدیل و رام کردن این غریزه اندیشیده است و در این زمینه هم براى زنان و هم براى مردان، تکالیف خاصى معین کرده است. وظیفه مشترک زن و مرد این است که چشم خویش را از نگاه به نامحرم بپوشانند و از نگاه شهوت آمیز بپرهیزند؛ ⛈اما زنان • به خاطر جاذبه هاى بیش تر • وظیفه خاصى دارند و آن این که بدن خود را از مردان بیگانه بپوشانند و در اجتماع با آرایش هاى تحریک آمیز، ظاهر نشوند و به جلوه گرى و دلربایى نپردازند تا زمینه انحراف مردان و به ویژه جوانان فراهم نشود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🌀لباس افراد جامعه و مخصوصاً لباس زنان نمى تواند به هر شکل و اندازه اى باشد و باید حد و ضابطه اى داشته باشد. بى بندبارى در پوشش و لباس ، موجب بى بندبارى در تحریک غریزه جنسى است ⛈تحقیقات علمى در فیزیولوژى و روانشناسى در باب تفاوت هاى جسمى و روحى زن و مرد ثابت کرده است که مردان نسبت به محرک هاى چشمى شهوت انگیز، حساس تر از زنانند و برعکس زنان در مقابل محرک هاى لمسى حساسیت بیش ترى دارند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 📖آستانه حس لمس و درد در زنان از همان زمان تولد پایین تر از مردان است...؛ در عوض مردان بینایى بهترى دارند. این مزیت هاى جنسى در استعداد حسى، آموخته یا اکتسابى نیست؛ بلکه از زمان کودکى آشکار است. ⛈مردان بالغ به محرک هاى بینایى شهوانى حساسیت بیش تر مى داند. اصطلاح «چشم چرانى» که براى این ویژگى مردان به کار مى رود، زاییده حساسیت مردان نسبت به محرک هاى بینایى شهوانى است؛ چون دامنه و برد حس بینایى زیاد است؛ یعنى چشم مى تواند از فاصله نسبتا دور، تحت تأثیر محرکها قرار گیرد و از این گذشته وسعت زیادى از محیط در آن واحد دیده مى شود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🌀 از سوى دیگر، چون حس لامسه دامنه و برد زیاد ندارد و فعالیتش محدود به تماس از نزدیک است و هورمون هاى جنسى زن به صورتى دوره اى ترشح مى شوند و به طور متناوب عمل مى کند، تأثیر محرک هاى شهوانى بر زن، صورتى بسیار محدود دارد و از این نظر فعالیت زنان بسیار کم است؛ به خلاف مردان که ترشح اندروژن ها در آن ها صورتى یکنواخت دارد و هیچ عامل طبیعى آن را قطع نمى کند. ⛈مردان به صورتى گسترده تر تحت تأثیر محرکهاى شهوانى قرار مى گیرند و از این نظر فعال ترند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ☄(2)حفظ و تحکیم بنیان خانواده ⛅️بى تردید نهاد خانواده، یکى از مقدس ترین نهادهاى اجتماعى است که بشر تا به حال خود دیده است. نقش خانواده در پروسه ایجاد جامعه سالم، یک نقش بى بدیل است و در این میان نقش حجاب و پوشش اسلامى در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى، غیر قابل انکار است. در مقابل، برهنگى، سمّ کشنده نظم و پیوند موجود در نهاد خانواده است. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ☄(3)پیش گیرى از فحشا و فروپاشى نظم جامعه. ⛅️گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع، از دردناک ترین پیامدهاى بى حجابى و آزادى هاى بى حد و حصر جنسى است که در جوامع غربى و سایر جوامع مشابه، کاملا مشهود است. عامل اصلى فحشا و ازدیاد فرزندان نامشروع، منحصر به فرهنگ برهنگى و بى حجابى نیست؛ بلکه یکى از عوامل اصلى و مؤثر در گسترش دامنه فحشا و جریان روبه رشد تولد فرزندان نامشروع ، مسأله برهنگى و بى حجابى است. امروزه یکى از مشکلات جوامع غربى، تولد روبه رشد فرزندان نامشروع و بدون شناسنامه است. فرزندانى که داراى پدر و مادر نامشخصى هستند و از نظر حقوقى، مشکلات فراوانى را به همراه آورده، نظم اجتماعى جوامع غربى را تهدید مى کنند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ☄(4)جلوگیرى از نگاه ابزارى به زن و ابتذال وى ⛅️یکى از مسائل مطرح پیرامون حقوق زنان و بى توجهى به آنان، نگاه ابزارى به زنان است. هنگامى که جامعه، زن را با اندام برهنه بخواهد، طبیعى است روزبه روز تقاضاى آرایش بیشتر و خودنمایى افزونتر از او دارد و هنگامى که زن را از طریق جاذبه جنسى اش وسیله تبلیغ کالاها و عاملى براى جلب جهان گردان و مانند این ها قرار دهد، در چنین جامعه اى شخصیت زن تا حد یک عروسک یا یک کالاى بى ارزش سقوط مى کند و ارزش هاى والاى انسانى او به کلى به دست فراموشى سپرده مى شود ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅🔟༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🌀و به این ترتیب، زن، وسیله اى براى اشباع هوس هاى سرکش برخى مردان آلوده و فریبکار مى شود. ⛈عنصر حجاب و پوشش اسلامى، نه تنها زن را از صحنه اجتماع وفعالیت هاى اجتماعى دور نمى کند، بلکه زمینه هاى حضور مستمر و فعال زنان را در عرصه اجتماع -به همراه حقوق اجتماعى برابر- تضمین مى کند و شخصیت خدادادى زن را از دستبرد نگاه ابزارى دیگران، مصونیت مى بخشد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 📖در جامعه اسلامی همه وظیفه دارند به بهداشت روانی و سلامت روحانی توجه کنند. این همان امر به معروف و نهی از منکر و نظارت ملی است. ⛈حاکمان اسلامی موظفند موانع رشد فضائل انسانی را از بین ببرند و این در حقیقت بستر سازی برای سلامت روانی جامعه است و بر این اساس قرآن با این پدیده برخورد کرده، به دنبال آن دیگر زنان بدحجاب نمی توانستند هرطور دلشان خواست در اجتماع ظاهر شوند، حتی اقلیت های مذهبی نیز موظف به رعایت مقررات اسلامی در جامعه اسلامی بوده اند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─