─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🕰ساعت: 21/00
🔍☆◁#کنفرانس
🌤☆◁#گوهرهای آسمانی
🌤☆◁#خطبه های ماندگار
🎙ارائه:جناب استاد #بابایی
👤◁طرح سوال
🆔@ilyan313
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
●#جناب_استاد_حامد_کمال
🏴خبر درگذشت برادر چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند ،ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست ،خداوند قرین رحمتش فرماید.
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🕰ساعت: 21/00
🗒تاریخ 99/06/24
🔍☆◁#کنفرانس
🌐☆◁#زیانکاران تاریخ
🎙ارائه:جناب استاد #بابایی
👤◁طرح سوال
🆔@ilyan313
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
┅═✧❁﷽❁✧═┅
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت
جناب استاد #بــابــایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁با#کنفـــــــرانس
🌐☆◁#زیانکاران تاریخ
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بــــابـــایی
ضمن سپـاس فراوان
با جناب استاد وشما
گرامیـــــــان ولایی
همراه میشویم.....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁کربلا، صحنه ظهور چهرههایی با نگرشها، عملکردها و فرجامهای گوناگون است، «زیانکاران» و در مقابل آن «رهیافتگان»، دو طیف نمادین جامعه آن عصر بودند که باوجود نقطههای مشترک، رفتار مختلفی را در آن حادثه از خود نشان دادند.
─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁رهیافتگان، با پیشینهای نهچندان مثبت و گاه منفی، ضمن شکستن زنجیرهای شیفتگی دنیا، دعوت امام زمان علیهالسلام را لبیک گفته و در رکاب آن سالار نیکبختان، زندگی خویش را بامیمنت و مبارکی پیوند دادند. زهیر بن قین، حر بن یزید، حارث بن امرءالقیس، نعمان و حلاس بن عمرو، بکر بن حی، عمرو بن ضبیعه و... در زمره این گروهاند که در برزخ ماندن و رفتن، رفتن به سمت عشق را پذیرا شدند.
─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁در دیگر سو، زیانکاران قرار داشتند; همانانکه همای سعادت بر بام زندگیشان نشست تا مرکب عروج ایشان به سوی رضوان باشد، اما مستی رفاه طلبی، دنیاپرستی، مرگ گریزی، قدرت خواهی و عوام زدگی، عقل و تفکر را از آنان ربود و هر یک با بهرهگیری از موقعیت خاص خود، دست رد به بخت زرین خویش زده و دعوت امام علیهالسلام را اجابت نکردند.
─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁براستی دنیا، گاه سکوی پرش سبک بالان به سوی ملکوت و گاه مرتعی زیبا و دلفریب برای دنیا طلبان ظاهر بین است
✍«زین للناس حب الشهوات من النساء و البنین والقناطیر المقنطره من الذهب والفضه و الخیل المسومه والانعام والحرث ذلک متاع الحیوه الدنیا والله عنده حسن الماب».
☄محبت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه دادهشده است •تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند; ولی• اینها °درصورتیکه هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند°، سرمایه زندگی پست °مادی° است; و سرانجام نیک °و زندگی والا و جاویدان°، نزد خداست.
─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌐◁#عوامل انحراف #افراد و#جامعه
(1⃣)✍سسست شدن اعتقادات وارزشهای دینی اولین عامل انحراف در فرد وجامعه است؛ حضرت زهرا سلام علیها در خطبه فدکیه می فرماید:وَ اَشْهَدُ اَنَّ اَبیمُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ؛ کلمه "اَبی" خیلی مهم است یعنی من دختر پیامبر هستم شما چنین اجحاف می کنید؛ظلم می کنید، خیانت می کنید؛ آزار واذیت می کنید؛من دختر همان کسی هستم که فرمود: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»؛ فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است، در جای دیگر خطبه مجددا یاوآوری می کند:اَیُّهَا النَّاسُ! اِعْلَمُوا اَنّی فاطِمَةُ وَ اَبیمُحَمَّدٌ،
─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(2⃣)✍دومین عامل، رو آوردن مردم به بت های جان دار وبی جان بود؛ َجَعَلَ اللَّهُ الْایمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشِّرْکِ ، شرک یا خفی است یا جلی ، شرک آلودگی روح است. روح سالم خدا باور ،نبوت باور، ولایت باور و قیامت باور است؛ خدا نا باوری انحراف از فطرت است؛ حاکمیت غیر خدا در وجود انسان و زندگی او بر اثر شرک است.آلوده زدایی این شرک با چه وسیله ای امکان پذیر است؟ فقط ایمان است که می تواند این آلودگی را پاک کند؛ خدا دانی غیر از خدا باوری است؛ خدا باوری مهم تراز خدادانی است؛ یعنی انسان با ایمان خدا دانی ومعرفت را مقدمه ای برای خدا باوری می داند.
─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(3⃣)✍عامل سوم شامل پدید آمدن بیماری مهلک نفاق در جامعه است؛ ظَهَرَ فیکُمْ حَسْیکَةُ النِّفاقِ ، علائم نفاق در شما ظاهر گشت؛ در فتنه 88واغتشاشات اخیر، بروز کینه ها که ناشی از نفاق درون بود ظهور کرد . آتش زدن پرچم – آتش زدن عکس شهدا- آتش زدن حسینیه ها ومساجد، توهین به مقدسات وارزشهای دینی خطر اهل نفاق، برای هر جامعه از خطر هر دشمنی بیشتر است چرا که از یک سو شناخت آنها غالباً آسان نیست و از سوی دیگر دشمنان داخلی هستند و گاه چنان در تارو پود جامعه نفوذ می کنند که جدا ساختن آنها کار بسیار مشکلی است و از طرفی روابط مختلف آنها با سایر اعضاء جامعه، کار مبارزه را با آنها شوار می سازد.
─┅═༅7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁د.نفاق منافقین را به تعبیر قرآن هم می توان در ایمان و عقیده، وهم در عمل آنها دید.اما مهم ترین شاخصه های آنها ، یکی دروغگویی است. خداوند می فرماید:
☄«وَ اللَّهُ یشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکاذِبُونَ»•منافقون/1•
✍خدا گواهی می دهد که منافقان در گفته خود دروغگو هستند°چرا که به سخنان خود ایمان ندارند°. دوم بزرگ جلودادن ضعف های کوچک در جامعه . سوم شایعه پراکنی وشایعه سازی در جامعه
─┅═༅8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(4⃣)✍تبعیت از گام های انحرافی شیطان از دیگر تهدیدات شیطانی و عوامل انحراف در جامعه پس از رسول الله بود؛ وَ اَطْلَعَ الشَّيْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ، هاتِفاً بِكُمْ؛و شيطان سر خويش را از مخفىگاه خود بيرون آورد، و شما را فراخواند؛ یعنی تبعیت عملی از شیطان باعث محوشدن ارزشها وعامل سقوط ،انحراف واضمحلال جامعه شد.دشمنی شیطان •اعم از جن و انس• نسبت به خدا و بندگانش پایان ناپذیر است برای حمله به چهار طرف
☄ثم لا تینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم ... اعراف17
✍از کمین گاه بیرون آمده و آتش خشم و کینه را در وجود دشمان ولایت و رهبری بر افروخته است
─┅═༅9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁ می فرماید :شیطان از کمین گاه خویش سر برآورد در حالی که شما را به سوی خود فرا می خواند و آتش خشم و کینه را در وجودتان بر افروخت.خداوند تعالی در قرآن مجید مردم را از پیروی از شیطان نهی فرموده است
☄ «یـایها الناس... ولا تتبعوا خطوت الشیطـن...؛ ای مردم ... از گامهای شیطان پیروی نکنید...؛
☄ «یـایها الذین ءامنوا لا تتبعوا خطوت الشیطـن...؛
✍ ای کسانی که ایمان آوردهاید از گامهای شیطان پیروی نکنید
─┅═༅🔟༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(6⃣)✍بسیاری از مشکلات جامعه را ناشی از حسادت و کینه ورزی خواص باید دانست وهمچنین از عمده ترین دلایل سکوت قبایل در مقابل پایمال شدن حق امیرالمؤمنین علیه السلام کینه و حسادتی بود که نسبت او از جنگها وشکست ها در دل داشتند. وعمده ی عامل ولایتگریزی و ولایتستیزی سران سقیفه نیزهمین حسادت بود؛ و سستی در دفاع از حق ... دورشدن مردم از صراط مستقیم یعنی علی علیه السلام از دیگرعوامل انحراف جامعه بعد از رسول خدا بود.
─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(7⃣)✍وَ خَطَلِ الاْراءِ، وَ زَلَلِ الاَهْواءِ ، تباهى عقیده، و انحراف اندیشه و تزلزل اراده ها! عقاید واندیشه های فاسد وامیال انحرافی هرجامعه ای را مضمحل می کند؛ عقيدة سالم، انسان را متوجّة واقعيات در تمام مراتب هستي ميكند وبلعکس عقيده ناسالم از همه چیز انسان را غافل می کندحضرت ميفرمايند: دو چيز عامل همه مشكلات است؛ يكي عقيدة فاسد و ديگري انگيزههاي انحرافي.در جامعه عقيدة فاسد و اين انگيزه انحرافي، ظهور کرد که مردم دردفاع از علي علیه السلام متوقف شدند.
─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
(8⃣)✍عوام و جاهل اگر معصیتی مرتکب شود، فقط خود را بدبخت کرده، بر خویشتن ضرر وارد ساخته است؛ لیکن اگر عالمی منحرف شود و به عمل زشتی دست زند، عالمی را منحرف کرده، بر اسلام و علمای اسلام زیان وارد ساخته است. اینکه در روایت آمده که اهل جهنم از بوی تعفن عالمی که به علم خود عمل نکرده متأذی می شوند ، برای همین است که در دنیا بین عالم و جاهل در نفع و ضرر به اسلام و جامعه اسلامی فرق بسیار وجود دارد. اگر عالمی منحرف شد، ممکن است امتی را منحرف ساخته به عفونت بکشد. و اگر عالمی مهذب باشد، اخلاق و آداب اسلامی را رعایت نماید، جامعه را مهذب و هدایت می کند.
─┅═༅1⃣3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁آنان که دین سازی کرده باعث گمراهی و انحراف جمعیت انبوهی شده اند بیشترشان اهل علم بوده اند؛ بعضی از آنان در مراکز علم تحصیل کرده ریاضتها کشیده اند. رئیس یکی از فرق باطله در همین حوزه های ما تحصیل کرده است. لیکن چون تحصیلاتش با تهذیب و تزکیه توأم نبوده، در راه خدا قدم برنمی داشته، خباثت را از خود دور نساخته بود، آن همه رسوایی به بار آورده است.
─┅═༅1⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁اگر انسان خباثت را از نهادش بیرون نکند، هر چه درس بخواند و تحصیل نماید نه تنها فایده ای بر آن مترتب نمی شود بلکه ضررها دارد. علم وقتی در این مرکز خبیث وارد شد، شاخ و برگ خبیث به بار آورده شجره خبیثه می شود. هر چه این مفاهیم در قلب سیاه و غیر مهذب انباشته گردد، حجاب زیادتر می شود. در نفسی که مهذب نشده، علم حجاب ظلمانی است العلم هو الحجاب الاکبر. لذا شرّ عالم فاسد برای اسلام از همه شرور خطرناکتر و بیشتر است. علم نور است، ولی در دل سیاه و قلب فاسد دامنه ظلمت و سیاهی را گسترده تر می سازد.
─┅═༅1⃣5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁از روزهاي اول نهضت مقدس اسلامي از آقاي شريعتمداري امور بسياري صادر مي شد که دست اندرکاران نهضت ، به ويژه جامعه مدرسين ، آنها را شايسته مقام مرجعيت شيعه نمي دانستند، ولي براي حفظ وحدت و انسجام صف روحانيت ، از بازگو کردن آنها سخت دوري مي جستند تا به حمدالله انقلاب مقدس اسلام پيروز گشت و مردم يک دل و يک جهت به اين انقلاب دل بستند، ولي اين شخص، برخلاف مصالح اسلام و انقلاب و برخلاف اعتقاد و نظر فقهي خود که در مجله "الهادي" و در حضور عده اي از مدرسين تصريح کرده بود، با اصل ولايت فقيه مخالفت کرد و کرد آن چه نبايد بکند.
─┅═༅1⃣6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁حتي فردي از همان اعوان و انصار خودش، يکي از پاسداران همان منزل را به قتل رساند و تا چند روز بهانه اي براي کوبيدن انقلاب به دست آورد و همچنان به مخالفت و کارشکني و براندازي ادامه داد تا شرکت در کودتاي نوژه و براندازي کيست که طرح کشتن امام و نابودي مردم جماران و براندازي جمهوري اسلامي را بداند و فرياد نزند؟ اگر بخواهيم امور خلاف عدالت را بشماريم، مثنوي هفتاد من کاغذ مي شود، لذا سقوط مشاراليه از شايستگي مرجعيت بالصراحه اعلام می شود تا افرادي از مسلمانان که در حالت ترديد و دودلي بودند، تکليف خود را بدانند و احيانا با تقليد خود به اسلام و انقلاب ضربه وارد نکرده باشند.
─┅═༅1⃣7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁امام خمینی در اوایل فروردین ۱۳۶۸ تصمیم سرنوشت ساز خود برای آینده جمهوری اسلامی را با نگارش نامه ای چند خطی خطاب به آیتالله منتظری اتخاذ کردند. ایشان در این نامه خطاب به آیتالله منتظری نوشتند که وی صلاحیت و مشروعیت برای تصدی رهبری انقلاب را ندارد؛ یعنی عدم مشروعیت و صلاحیت منتظری را به وی اعلام کردند.ایشان به منتظری نوشتند که رهبری جمهوری اسلامی کار دشواری است و طاقتی و بینشی بیش از آیتالله منتظری نیاز دارد. البته امام در همین نامه نوشتند که از همان ابتدا با انتخاب آیتالله منتظری به عنوان رهبری آینده نظام مخالف بوده اند و چون منتظری را قابل اصلاح تصور می کردهاند، سکوت کردهاند.آیتالله منتظری در واکنش به این نامه، نامهای در ۷ فروردین به امام خمینی نوشت و گفت که خود را تابع نظر ایشان میداند و از این رو از این مقام استعفا میدهد. حضرت امام نیز در پاسخ به آیتالله منتظری از استعفای وی تشکر کردند.بدین ترتیب ماجرا با تدبیر حضرت امام، ختم به خیر شد.
─┅═༅1⃣8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁برخی انتظار نداشتند امام خامنهای در پیام تسلیت خود درباره آیتالله صانعی اینچنین با ملاطفت و بزرگواری برخورد کنند و برخی هم این پیام تسلیت را حمل بر «تطهیر کامل عمر سیاسی» هشتاد و اندی سالهی این فقیه کردند و بدان وسیله افرادی که نقدی بر سیره و رفتار سیاسی سالهای اواخر عمر ایشان دارند را «منکوب» کردند.
☄عدهای اما طبق معمول این روزها، پیام رهبری را حمل بر «تقیه» میکنند و عدهای دیگر حمل بر «اخلاق شخصی»! لذا منتقدان را سفارش به فروبستن دهانها و رعایت اخلاق فردی میکنند!
💬حال آنکه اگر از زاویهی درستی به این موضوع نگاه کنیم، گرفتار تحلیلهای غلط و آلوده به افراط و تفریط نخواهیم شد.
─┅═༅1⃣9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀◁خوشحالی از مرگ دیگران بخصوص اگر دارای سوابق انقلابی باشند، مذموم و ناپسند است تا حدی که ممکن است انسان را به همان عاقبت دچار نماید. لذا درخواست مغفرت برای چنین افرادی ممدوح و حتی لازم است. در پیام تسلیت حضرت آقا مطابق معمول پیامهای تسلیت علمای أعلام، خبری از درخواست «علو درجات» و یا تسلیت به عموم مؤمنین نبود، و صرفا تسلیت به شاگردان و ارادتمندان و درخواست «رحمت و مغفرت» برای آیت الله صانعی بود. برای نمونه پیام تسلیت حضرت آقا درباره مرحوم آیتالله مجتبی تهرانی °دیگر شاگرد امام راحل° را مراجعه کنید.
─┅═༅2⃣0⃣༅═┅─