─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍مشکل چیست؟ آیا مشکل مدرنیته است؟ یا ما نتوانسته ایم مدرنیته را متناسب با سبک زندگی خودمان تعریف کنیم. نهایت امر همچون سرمایهداران عربی می شویم که بخاطر کنارگذاشتن سبک زندگی سنتی خودشان از انواع بیماری روانی و جسمانی رنج می برند.
🌀انواع غذاهای فست فود مصرف می کنند و ساعتها پای تلویزیون خویش نشسته و مراسم سنتی و شوهای عربی خویش را تماشا می کنند و وضعیتی پیدا می کنند که کارگر از دیگر کشورهای خارجی بیاید که برای آنها کار انجام دهد .
─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍این نوع سبک زندگی هم اکنون در مدارس ما در دانشگاههای ما و در محیطهای کاری ما نیز وجود دارد و مشکلات محیطهای کارگری و کارمندی ما به گونهای است که در سالهای آتی میبایست کارگران فیلیپینی ، هندی و برزیلی هم به کارگران کنونی افغانی اضافه شده تا بتوانند برای ما نظافت کنند و یا به تمیزی شهر ما بپردازند.
☄روزی با فَلَک کردن به ما می آموختند اما هر چه می آموختند برای رشدمان بود امروز لب تابمان در سر کلاس، پر است از هزار جذابیتی که برای فرار از درسهای کسل کننده و بی کاربرد تدریس می شود
─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍شیمی میخوانیم چون باید بخوانیم و فیزیک درس می دهیم چون باید درس بدهیم. فیزیک و شیمی دیگر آیات خداشناسی نیستند. یک سری متن هستند که باید شب امتحان خواند و با تقلب پاس کرد و مدرک گرفت و همان را تدریس کرد و حقوق گرفت برای بدست آوردن امکانات مدرن
🌀۱۲ سال درس می خوانیم و نه از تاریخ عبرت می گیریم نه زبان دینمان رابلدیم نه قرآن خواندن و نه بازبان های روز دنیا آشنا می شویم و نه پیشرفتی می کنیم
🗯 اگر خوب درس بدهیم و بخوانیم یک حافظه خوب هستیم که واو به واو تکرار کردهایم و اگر هوشمند باشیم ابتکار و تولیدی کرده ایم برای افزودن ابزار جدیدی در دنیای امروز
─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍روش زندگی در خانه و جامعه و نظام آموزش ما در گذشته و حال یعنی پیش و پس از پیشرفت های صنعتی دگرگون شده است و مابه ازای گزاره های نیاز ، برآورد، آسایش و آرامش، کم و زیاد شده است.سبک زندگی ایرانی اسلامی در هیچ جای کشور نه نوشته شده و نه هیچ دانشگاهی به تدریس آن می پردازد.
☄در جامعه امروز ما ، سبک زندگی ایرانی اسلامی که برگرفته از حیات طیبه اسلامی و مبتنی بر توجه به تولید و آسایش همراه با احسان به دیگران • از همسایه گرفته تا همنوع • ترویج هم نمی شود. همچنین میتوان گفت که منبع معتبری از سبک زندگی ایرانی اسلامی که هم بر الگوهای عملی توجه داشته باشد و هم مبانی نظری را موشکافانه طرح کرده باشد ، موجود نیست
─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍حال رسانه چگونه می تواند به سبک زندگی ایرانی اسلامی بپردازد در حالی که ما به ازای آن در جامعه کاری انجام نشده و حوزههای علمیه ما هم به ابعاد اسلامی آن نپرداختند و دانشگاههای ما هم به شکل غربی و سبک زندگی مبتنی بر رفاه عام و آرامش و آسایش عمومی مبتنی بر مدرنیسم را پرداختهاند.
🌀این نوع سبک زندگی ، مبتنی بر پیشرفت های صنعتی و الکترونیکی و ارتباطی در غرب است که در خود غرب هم فلسفه زندگی آنها را تغییر داده به نوعی که می توان گفت که بالارفتن سن ازدواج و عدم تمایل به داشتن همسر و از طرف دیگر گرایش به تنوع طلبی در همه امور از استفاده از وسایل مادی گرفته تا نوع گرایش به ارزشهای غیر مادی مبتنی بر سبک زندگی غربی است .
─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍به گونه ای که می توان گفت که مدرنیسم نه تنها به تغییرات در اشکال زندگی مادی آنها پرداخته حتی ذائقه فرهنگی آنها را تغییرداده و آنها در موسیقی ، در رفاه ، در نوع نگاه به دیگران نیز تفاوت های اساسی با انسان های شرقی پیدا کرده که ریشه در فسلفه آنها به زندگی دارد.
☄نهایت آنکه انقلاب صنعتی و به تبع آن انقلاب در ارتباطات که عصر ارتباطات و اطلاعات را رقم زده است بسیاری از متغیرهای زندگی را تغییر داده و این تغییر باعث دستکاری نوع انسان شده است که سبک زندگی مدرن امروزی که انسان ها را کسل ، دلمرده و خودشیفته می سازد ، حاصل مصرف گرایی مدرن امروزی است که با اسلام تفاوت فاحش و مغایرت دارد
─┅═༅7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍انسان نیازهایی دارد و این نیازها را به گونه ای برآورده می کند و در این میان به آسایش و آرامش نسبی دست می یابد. البته در نگاه دینی، که مبتنی بر شناختی آسمانی و بی خطا از انسان و جهان است، دنیا گذرگاهی آزمودنی و رنج آلود است و همین نگاه است که به ما می آموزد نیازها در حد کمال برآورده نخواهد شد و آسایش و آرامش مطلق نخواهد بود پس مسابقه برای سود بیشتر و رفاه از همان آغاز محکوم به شکست است.
🌀نیازهای واقعی انسان برای کارکرد دیگری در نهاد بشری تعبیه شده و برآوردن این نیازها هم روش های خود را دارد. به انسان، عقل هدیه شده تا نیازهایش را خود برطرف کند اما همین عقل می تواند به خطا کشیده شود و به جای برطرف کردن نیازهای واقعی، نیازهای کاذبی را تولید کند و برای برطرف کردن این عطش کاذب، نمک را در قالب آب ارایه کند!
─┅═༅8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍به نظر می رسد که عطش ما برای خریدن آخرین مدل ها چیست؟ هزینه ای که برای گوشی همراهمان پرداخت می کنیم پاسخ به کدام خواسته واقعی و طبیعی ماست؟مشکل این است که عقل و علم در راستای جهان بینی منطبق با هدف هوشمندانه جهان پیش روی ما ، به کار گرفته نمی شوند و ما در مسیری افتاده ایم که برای خرید آسایش بیشتر، آرامش را می فروشیم و به جای پاسخ دادن به نیازهای طبیعی و واقعی، نیازهای کاذب و سراب تولید می کنیم.
☄با مطالعه سبک زندگی امروز و مقایسه با سبک زندگی دیروز متوجه می شویم سبک زندگی دیروز عیب و نقصی نداشت. رابطه همه گزاره ها در سبک زندگی دیروز هماهنگ و به اندازه بوده است . برای همین بسته به امکانات آن روز، آسایش و آرامش برقرار بود و نیازهای واقعی نیز از راه های طبیعی آن پاسخ داده می شد اما امروز سبک زندگی از تقارن و همگونی خارج شده است.
─┅═༅9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍هیچ کس درپی بازگشت به گذشته نیست. کسی نمی خواهد بگوید گذشته بهتر بود. عقب گرد کار عاقلانهای نیست. اما باید علم و فن آوری را در راستای آموزههای دینی خودمان بکار گیریم. ضعفهای خودمان را باید شناسایی کنیم.متاسفانه امروز ابزارها بر ما حکومت می کنند.
🌀به جای استفاده درست از پول ، پول را می پرستیم و به ابزارها سواری میدهیم. در سبک به هم ریخته زندگی امروز ما ، سعادتی در میان نیست پول بیشتر برای خرید بت های تکنولوژی دیگر است.
🗯قبله ما شرکت های بزرگ تولیدی خارجی هستند که با رسانه های خود ما ،نیازهای کاذب ایجاد می کنند
💬 ما زندگی نمی کنیم . ما معتادیم . ما در پی افیونی هستیم که توهم رفاه را به ما تلقین می کند.
─┅═༅🔟༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍رفاه بیشتر با رنج بیشتر
وضعیت مصرف کالاهای خارجی پنج شرکت کرهای را در ایران در نظر بگیرید که اقشار متوسط به بالای ما چقدر رقابت برای خرید همین کالاهای تولیدی آنها را دارند.
☄سامسونگ ،ال جی ، دوو ، کیا و هیوندایی پنج شرکتی هستند که کالاهای لوکس آنها از گوشی موبایل گرفته تا کلیه لوازم خانگی و خودروهای مدل بالا و اخیرا نیز از دیگر کالاهای مصرفی دیگر نیز توسط این شرکت ها تولید می شوند واز یک طرف میلیاردها به جیب کمپانی های خارجی می رود واز طرف دیگر با طراحی خاص خودشان نوع فرهنگ و ذائقه ما را به همراه کالاهای دیگر کشورها تعیین می کنند
─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍به عبارت دیگر ما تسلیم فرهنگ مصرف غربی شدهایم که در گام اول همگام با دیگر کشورها به مصرفی کردن دیگر کشورهای تولید کننده شرقی از چین تا کره کرده است که با استانداردهای غربی برای مصرف انسان شرقی کالا تولید میکنند.
🌀نتیجه آن شدکه شکل زندگی غربی برهمه جوامع مشرق زمین – از هندو چین گرفته تا کشورهای اسلامی و افریقایی و امریکای لاتین – تحمیل شده است.
🗯در جامعه ما نیز همه اقشار جامعه به این محصول صنعت فرهنگ روی آورده اند . صنعت فرهنگ به گونه ای خاص توانسته است همه را تحت تاثیر خویش قرار دهد .اقشار پایین جامعه نیز با وسع خودشان آرزوی مصر ف کالاهای همین شرکت ها را دارند . تازه شرکت های ما هم برای رفاه بیشتر چاره ای جز قدم گذاشتن در همین مسیر راندارند.
─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍نیاز ، آرامش ، آسایش و سعادت چهار محور اصلی توجه به نوع استفاده از یک نوع کالا در هر فرهنگی است . نیاز برگرفته از یک غریزه انسانی است که در نهاد بشر نهاده شده و شامل نیاز به خوردن ، آشامیدن و نیاز به داشتن چیزهای مختلف که به همراه آن جهت رفع این نیاز آرامش و آسایش قابل طرح است .
☄آرامش بعد روانی رفع نیاز و آسایش بعد جسمانی در جهت مصرف کالایی خاص می باشد. نهایت اینکه سعادت هنگامی طرح میشود که رفع نیاز زمینه برآوردن سعادتی خاص را برای بشر و انسان امروز فراهم سازد . در برخی از فرهنگها سعادت همان کسب بالاترین لذت و کامجویی است ودر برخی فرهنگ ها معنای دیگر و اخروی پیدا می کند.
─┅═༅1⃣3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍ما باید سبک زندگی را با شرایط امروز تعریف کنیم. تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد و از سویی نسبت آرامش و آسایش را هم به هم نریزد و نیاز کاذب ایجاد نکند و نیازهای واقعی را برآورده سازد.
🌀باز تعریف سبک زندگی امروز، گذران زندگی را آسان تر خواهد کرد و نظام آموزشی ما را کار آمد خواهد ساخت. هدف از زندگی و دانش اندوزی را روشن خواهد ساخت و هیچ کس کار بیهوده و رنج بی گنج نخواهد داشت.
─┅═༅1⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍این نوع سبک زندگی ،می بایست متاثر از آموخته های دینی خود ما باشد که میتوان در قالب حیات طیبه اسلامی آن را طرح کرد. هدف بحث و بررسی پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه به
💬 الگوهای صحیح زندگی ؛
💬 کشف هویت تاریخی معرفتی عمیق در استفاده از کالاهای مدرن امروزی
💬داشتن دین عقلانی به نام اسلام در سبک زندگی ایرانیان همچنین برای غالب کشورهای اسلامی
☄متاسفانه ما نه این هستیم و نه آن و نه به دنبال این هستیم که بفهمیم که کدام هستیم .
─┅═༅1⃣5⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍تعیین نسبت ایرانی بودن و اسلامی بودن ، مفهوم این سرفصل در یک جمله ایران آن است که تاریخ و تمدن ایرانی یک بستر مناسب است که ما با مبنای شریعت به شعار « نه شرقی ، نه غربی ؛ جمهوری اسلامی » ، جامه عمل بپوشانیم و حرفی نو بزنیم که البته فقط شعار نباشد و به گونهای عمل کنیم که در شرق و غرب بینظیر باشد و البته عقلانیتر .
🌀همچنین یافتن یک نقطه شروع جهت تغییر سبک نسبتا غربی کنونی ، خصوصا برای ایران و سپس کشورهای اسلامی الزامی است
─┅═༅1⃣6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍روانشناسان غربی بسیار زودتر از ما ایرانیان ، نیاز به مطالعه بینرشتهای را تشخیص دادند.
☄ما به عنوان بعد دینی ، بینرشتهای بودن را تأکید میکنیم که یک بعد آن مطالعه قرآنی وجود داشته باشد، بنابراین پرداختن به مطالعه بینرشتهای ضرورت دارد و ما باید مطالعات خود را بر اساس قرآن و دین شروع کنیم و به مطالعه بینرشتهای قرآن و علوم روز روی آوریم.
🗯نیاز امروز جامعه ما عقلانیت برآمده از مکتب اهل بیت علیه السلام است،نکته ای که باید برای ترویج سبک زندگی اهل بیت در جامعه به آن توجه کرد این است که باید به لذت و بهرهمندی افراد نیز توجه شود. بدین معنا که وقتی شما در مسیر الهی حرکت میکنید، لذت شما هم توسعه پیدا میکند و زندگی شما را آسانتر و لذتبخشتر میکند
─┅═༅1⃣7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍دعوت به عقلانیت و مجبت ورزی دو اولویت اصلی در سبک زندگی اهل بیت علیه السلام به شمار می روند و باید جامعه را به این سمت سوق داد. برای تشویق جامعه به عمل مطابق سبک زندگی اهل بیت علیه السلام نباید تأکید خود را در مورد سختی های دین دار بودن داشته باشیم، بکله باید به همان اندازه و یا حتی بیشتر از آن از بهره مندی ها، لذت ها و مزایای دینداری و نحوه تجربه آن برای مردم بگوییم.
🌀اگر هدف ما این باشد که افراد جامعه، خانوادهها، اداره و دانشگاه، زندگی کردن و ... ما الهی و خدایی باشد و شبیه ائمه علیه السلام شویم و جامعه را همانند شیوه تربیتی اهل بیت تربیت کنیم تا خروجی آن «سلمان منا اهل البیت» شود، آنگاه باید بررسی کنیم که کجا باید دنبال این سبک بگردیم؟ آیا باید در کلمات اهل بیت جستجو کرد یا در سیره آنها؟
─┅═༅1⃣8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍اگر بنا شد که ما شبیه آنها شویم باید به دنبال چگونه بودن باشیم. شبیه بودن در سه حوزه اندیشه و فکر، اخلاق و رفتارقابل تصور است.
☄بنابراین باید دقت کنیم که اهل بیت در این سه حوزه چگونه بودهاند؟ و با توجه به اینکه این بزرگواران همانند ما بشر هستند، چگونه توانستهاند اینگونه باشند؟ یعنی چه اتفاقی میافتد که این بزرگواران اینگونه میشوند و اینگونه باقی میمانند؟
🗯لذا باید به دنبال استخراج اولویتها از کلام ایشان باشیم؛ چرا که یکی از مشکلات جدی ما در آموزههای دینی این است که به اولویتها توجه نمیکنیم. تا به حال سراغ قسمتهایی از سبک زندگی اهل بیت رفتهایم که بروز و ظهور فیزیکی داشتهاند. مانند اینکه حضرات چه زمانی جنگیدند، چه زمانی صلح کردند، چه زمانی نماز خواندند و ... . این موارد از لحاظ کمّی، حجم زیادی از متون را به خود اختصاص داده است ولی اینکه آن حضرات براساس چه دیدگاهی این رفتار را انجام میدادند از تاریخ قابل استخراج نیست.
─┅═༅1⃣9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍مثلاً حجم زیادی از روایات به سؤالات از ائمه اختصاص دارد و مشخص است که هر کس به اندازه فهم خود سؤال میکند و فهم بیشتر جامعه نیز پایین است. لذا حجم بزرگی از روایات ما حول محور سطح اندیشه سؤال کننده است.
🌀مانند اینکه در شک بین سه یا چهار رکعت باید چه کرد یا اگر شک کردم که خوابم برد یا نه باید چکار کنم و از این قبیل سؤالات که در جای خود مهم هستند ولی باعث میشوند تا در بعضی موارد دچار تورم شویم و از اولویتها باز بمانیم و لذا دچار مشکلات امروزی شویم.
🗯در حالی که مباحث اندیشهای وزن خیلی کمتری در کلام ائمه دارند ولی جایگاه آنها اصلاً قابل مقایسه با سایر موارد نیست. در نتیجه ما جامعه را به سمت کثرتهایی سوق میدهیم که خسته کننده و سطحی است.
─┅═༅2⃣0⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام لَا تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ الرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْءٌ اعْتَادَهُ فَلَوْ تَرَكَهُ اسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ وَ لَكِنِ انْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ.
☄به طولانی بودن رکوع و سجود مرد نگاه نکنید؛ چراکه این کاری است که به آن عادت کرده است و اگر آنها را رها کند وحشت میکند؛ بلکه به راستی گفتار و امانتداری او توجه کنید.
🗯ملاکها در جامعه ما چیست؟ در گزینشهای خود چه چیزی را مدنظر قرار میدهیم؟ آیا به این توصیه حضرت توجه میکنیم یا خیر؟
─┅═༅2⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ فِي عِقَابِ الْأَعْمَالِ بِسَنَدٍ تَقَدَّمَ فِي عِيَادَةِ الْمَرِيضِ عَنِ النَّبِيِّ ص قَالَ: مَنْ كَانَ لَهُ امْرَأَةٌ تُؤْذِيهِ لَمْ يَقْبَلِ اللَّهُ صَلَاتَهَا وَ لَا حَسَنَةً مِنْ عَمَلِهَا حَتَّى تُعِينَهُ وَ تُرْضِيَهُ وَ إِنْ صَامَتِ الدَّهْرَ وَ قَامَتْ وَ أَعْتَقَتِ الرِّقَابَ وَ أَنْفَقَتِ الْأَمْوَالَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ كَانَتْ أَوَّلَ مَنْ تَرِدُ النَّارَ ثُمَّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلَى الرَّجُلِ مِثْلُ ذَلِكَ الْوِزْرِ وَ الْعَذَابِ إِذَا كَانَ لَهَا مُؤْذِياً ظَالِماً و ... .
🌀اگر کسی زنی دارد که او را اذیت میکند، خدا نماز آن زن را قبول نمیکند و هیچ عملی از آن زن را نمیپذیرد تا اینکه شوهر خود را کمک و راضی کند. حتی اگر تمام روزگار را روزه بگیرد و نمازبخواند و همه بندهها را آزاد کند و همه اموالش را در راه خدا انفاق کند خدا از او راضی نخواهد شد و اولین کسی خواهد بود که وارد آتش میشود. سپس حضرت فرمودند:
🗯همین گناه و عذاب برای مرد نیز در صورتی که مرد آزار دهند و ظالم نسبت به زنش باشد، برای او وجود دارد.
─┅═༅2⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
👤حضرت در این حدیث به روشنی علت گرفتاری و مشکلات در زندگی افراد را موشکافی و ریشهیابی کردهاند. بنابراین، با اینکه ما نماز میخوانیم و روزه میگیریم و عبادات مختلف انجام میدهیم و باز هم در زندگی با مشکلاتی مواجه میشویم ریشه در روابط اخلاقی ما دارد.
🌀✍عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِلنِّسَاءِ لَا تُطَوِّلْنَ صَلَاتَكُنَّ لِتَمْنَعْنَ أَزْوَاجَكُنَّ.
👤امام صادق علیه السلام از رسول خدا نقل کردند که خطاب به زنان فرمودند: نماز خود را طولانی نکنید تا اینکه مانع از همسران خود شوید.
🗯گاهی اوقات به ما میگویند این احادیث را نقل نکنید؛ خجالتآور است. ولی اگر ما این احادیث را نقل نکنیم، واقعیت عوض میشود؟ در حالی ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی در همین رفتارهاست.
─┅═༅2⃣3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
📖✍عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ امْرَأَةً أَتَتْ رَسُولَ اللَّهِ ص لِبَعْضِ الْحَاجَةِ فَقَالَ لَهَا لَعَلَّكِ مِنَ الْمُسَوِّفَاتِ قَالَتْ وَ مَا الْمُسَوِّفَاتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ- قَالَ الْمَرْأَةُ الَّتِي يَدْعُوهَا زَوْجُهَا لِبَعْضِ الْحَاجَةِ فَلَا تَزَالُ تُسَوِّفُهُ حَتَّى يَنْعُسَ زَوْجُهَا فَيَنَامَ فَتِلْكِ الَّتِي لَا تَزَالُ الْمَلَائِكَةُ تَلْعَنُهَا حَتَّى يَسْتَيْقِظَ زَوْجُهَا.
🌀زنی برای بیان حاجت خود نزد رسول خدا صلوات الله علیه رفت. حضرت به او فرمودند: شاید تو از مسوفات باشی! زن گفت: مسوفات چه کسانی هستند؟
👤حضرت فرمودند: زنی که همسرش او را برای حاجت خود فراخواند ولی او درخواست شوهرش را به تأخیر اندازد تا او به خواب رود. و تا هنگامی که شوهرش از خواب بیدار شود ملائکه او را دائماً لعنت میکنند.
─┅═༅2⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📔🍃༅═┅─
🌀✍هنگامی که ملائکه شخصی را لعنت کنند، اثرات وضعی دارد؛ چون لعن ملائکه نوعی تکوین است و در نظام احسن خدا جای دارد. جالب این است که این زن برای سؤال از مسائل جنسی خود نزد رسول خدا صلوات الله علیه نیامده است، ولی حضرت مشکل او را در ارتباط با این مسئله میدانند.
👤عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَمْ يَدَعْ رَجُلٌ مَعُونَةَ أَخِيهِ الْمُسْلِمِ حَتَّى يَسْعَى فِيهَا وَ يُوَاسِيَهُ إِلَّا ابْتُلِيَ بِمَعُونَةِ مَنْ يَأْثَمُ وَ لَا يُؤْجَرُ.
☄اگر کسی از برادر مسلمان خود کمک خواست ولی او پاسخی به کمک او ندهد و برای برطرف کردن مشکل او تلاش نکند، مبتلا به کمک کردن کسی میشود که گناهگار است، در حالی که اجری نیز ندارد.
─┅═༅2⃣5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
جناب استاد #بابایی
سپاس فراوان ..عالی
اجرتون با صاحب الزمان
عجل الله
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسگزاریم...
پایان قسمت اول
التماس دعای فرج
یا علی
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون