eitaa logo
آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
10 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
371 ویدیو
592 فایل
💮در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💮 🌐#مجری_طرح_اتحاد_گروه های_ولایی 🇮🇷#عمــــــاریون_رهبـــــریم 🆔 @ammareyon 🚫#کپی برداری از #طراحی گپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🗞✍علاوه بر معانی متعدد برای مصلحت، انگیزه مصلحت اندیشان نیز متفاوت است. برخی به خاطر ضعف خویش مصلحت اندیشی می کنند یا به بیان دیگر محافظه کار می شوند ولی برخی بخاطر حل بحران و رعایت مصالح عمومی، مصلحت اندیشی می کنند ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ 🌀‌به نظر می رسه یک سری مصلحت اندیشی هم به خاطر ترسو بودن باشه که پشت این کلمه قایم می شوند 👤بله ترس هم یکی از ضعفهای برخی افراد است که اسمش را مصلحت می گذارند ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ 📖✍آنچه در اندیشه دینی مصلحت خوانده می شود هیچگونه انفکاک و مرز فاصلی با حقیقت ندارد، بلکه چهره و تجلی حقیقت در شرایط مختلف می باشد. 🌀آنچه بین حقیقت •Ttuth• و مصلحت، جدایی می افکند نگرش پراگماتیستی •اصالت عمل و تجربه در مقابل تعقل و خردورزی• بر مصلحت و تفسیر مادی و سرد انگارانه •Utility• از آن است. ☄اما در تفکر اسلامی مصلحت در مقابل مفسده و فساد است. در «مصباح المنیر» آمده است: صلاح ضد فساد است، مصلحت در چیزی یعنی وجود خیر در آن. 📔المصباح المنیر، ج ۱، ص ۳۴۵ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🗞✍بر اساس دیدگاه شیعه و معتزله •بخشی از اهل سنت• همه احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد واقعی نهفته در متعلق آنها وضع شده اند.یعنی اگر خداوند کاری را واجب کرده قطعا فوائدی در انجام آن کار برای بندگانش هست و آنقدر آن فایده مهم و ضروری بوده که خداوند با واجب کردن آن کار ما را وادار به رسیدن به آن« سود نموده است 🌀و اگر کاری را حرام شمرده به خاطر مفاسد و ضررهای جدی‌ای است که برای ما دارد و خداوند با نهی خود ما را وادار به دوری از آن ضرر کرده است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 📖✍این منطق در تمام دستورات دینی ما وجود دارد. فقط ممکن است برخی از آنها برای ما آشکار شده باشد و برخی دیگر هنوز پنهان است ولی قاعده اصلی در دین الهی بر این فوائد و ضررهای واقعی ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 🌀پس وقتی ما معنای حقیقی مصلحت را منفعت حقیقی و ضد ضرر گرفتیم، در احکام الهی می توانیم بگوییم مثلا نماز واجب شده چون مصلحت واقعی و ضروری برای دارد ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🗞✍و اگر خوردن گوشت خوک حرام شده، چون هیچ مصلحتی در آن برای ما نبوده بلکه ضرر جدی هم داشته است 🌀یک نکته فرعی: اگر این منطق دین برای مردم خصوصا جوانان به خوبی بیان شود، به نظر شما دیگر چه کسی باقی خواهد ماند که دین را نپذیرد؟ ☄پس با این توضیح مختصر می توانیم بگوییم که خداوند نیز به نوعی برای بندگانش مصلحت اندیشی نموده است که ادیان به خصوص دین مبین اسلام را به وسیله پیامبرانش برای مردم فرستاده است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌ 📖✍کلا مسائلی که سلامت جسم وروح یا ناخوشی جسم وروح رو باعث میشدن درقالب واجبات و محرمات تکلیف شده به ما؟ 👤کاملا درسته به اضافه مصالح و مفاسد اجتماعی 🌀البته در مواردی مصالح و مفاسد با یکدیگر تزاحم می کنند. مثلا خوردن گوشت خوک به خاطر مفسده ای که دارد، حرام است و حفظ جان نیز مصلحتی است که باید رعایت شود. اکنون اگر برای حفظ جان به خوردن گوشت خوک نیازمند شویم، قواعدی در دین وجود دارد که بر اساس اهمیت ملاکها تکلیف را روشن می سازد ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🗞✍پس مصلحت اندیشی مثل خیلی چیزای دیگه دو بعد داره ،بعد مثبت وبعد منفی؟ 👤دقیقا. باید دید چه معنایی از آن اراده شده و چه نیتی پشت آن است 🌀مثلا چون از نظر شارع مصلحت حفظ جان اهم از رعایت مصلحت ترک خوردن گوشت خوک است •قاعده اهم و مهم•، در چنین شرایطی اجازه خوردن آن را می دهد، زیرا عدم تجویز آن مفسده بزرگتری دارد و آن از بین رفتن نفس محترمه است که مصلحت بسیار بزرگی است •قاعده دفع افسد به فاسد• ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ 📖✍گاهی هم پیش می آید که بین دو مسئله مهم تضاد پیش می آید. مثل اینکه اول وقت نماز است و خواندن نماز اول وقت بسیار مصلحت دارد و در همین موقع دستوری هم از طرف پدر و مادر صادر شده و آنهم بسیار مهم است. 🌀در اینجا با قاعده اهم و مهم که کاملا عقلی نیز هست باید کار مهم تر را انجام داد چون مصلحت بیشتری دارد یعنی سود و قایده بیشتری برای ما دارد. ☄در این مثال کار مهم تر، اطاعت از والدین است و ترک نماز اول وقت نه تنها ضرر محسوب نمی شود بلکه چون عاقلانه کار مهم تر را انجام داده ایم هیچ نقصی در فوائدش هم پیدا نخواهد شد ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 🗞✍بنابراین مصلحت آنگونه که در شریعت تبیین شده عین حقیقت است و برای رفع تزاحم بین مصالح و مفاسد واقعیه در شریعت اسلامی قواعدی قرار داده شده که نقش حاکم و کنترل کننده دیگر قوانین را دارند، از طرف دیگر در مواردی که تشخیص اهم و مهم و رفع تزاحم بین مصالح و مفاسد نیازمند دقت های کارشناسی است امام معصوم و در غیبت او ولی فقیه و فقها چنین رسالتی را بر عهده دارند. 🌀استاد امکان داره حقیقت ومصلحت متضاد هم باشند ؟ 👤در معنایی از مصلحت و حقیقت که دین اسلام ارائه شده، هیچ تفاوت و تضادی بین این دو وجود ندارد،چون همان کاری که مصلحت شمرده شده نیز حقیقتی است از حقایق عالم ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅🔟༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ 📖✍بنابراین می توان گفت خود دین مرز مصلحت را مشخص کرده است گاهی به صورت قواعد کلی مانند قاعده «لاضرر و لا ضرار فی الاسلام» •در اسلام ضرربینی و ضرر رسانی وجود ندارد• و یا قاعده «حرج» که هر آنچه موجب سختی خارج از طاقت انسان باشد در اسلام نیست و یا مصلحتی که توسط امام معصوم و یا فقیه جامع الشرایط تشخیص داده شود که رعایت آن به مصلحت مسلمانان و جامعه اسلامی است. 🌀تا اینجا سعی کردم به صورت خیلی مختصر درباره مفهوم مصلحت مطالبی را عرض کنم ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‌ ‎‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 🗞✍استاد مصلحت اندیشی در تکلیفی که به گردن شخصه درسته؟؟اصلاهرکسی حق مصلحت اندیشی دارد؟ 🌀قبلا هم عرض کردم در برخی موارد در موضوعات شرعی شخصی مثل نماز و روزه و ... محدوده ای از مصلحت اندیشی جایز است که از طرف قانون گذار دین بیان شده است. ☄مثلا قانون اولیه دین این است که باید روزه بگیریم ولی اگر این روزه گرفتن با مصلحت سلامتی من مخالف باشد، میتوان با این مصلحت اندیشی روزه را ترک نمود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‌ ‎‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 📖✍همانطور که مصلحت سنجی در تمام دستورات دین وجود دارد و اساس آنها بر همین محور استوار است، در مسئله حکومت هم کار بر همین شکل است 🌀اگربصورت محسوس جایی خیانتی مشاهده شدآتش به اختیارمیتونیم اعلام کنیم ؟ 👤این بحث درستی است که باید مردم در موقع لازم در صحنه حاضر شوند تا حق ولایت ضایع نشود ولی تشخیص زمان آن کمی راحت نیست. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‌ ‎‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 🗞✍خوب اگر روحانیت وظیفه خودش رو که آگاهی دادن به حداقل قشر مذهبی هست درست انجام بده و خودش با تمام توان از ولایت و انقلاب دفاع کنه مثل ۹ دی مردم در صحنه به موقع حاضرند. 👤این حرف شما کاملا درسته، برای ادامه بحث می خواهم یک نامه ای از امام خمینی ره را برایتان بگذارم که خیلی ویژه است ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ 🌀این نامه مربوط به سال۱۳۶۶ میباشدخواهش می کنم این نامه روباحوصله مطالعه کنید که خیلی عالی است ومتاسفانه به آن کم توجهی شده است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ بسمه تعالی 📖✍جناب حجت الاسلام آقای خامنه ای، رئیس محترم جمهوری اسلامی دامت افاضاته پس از اهدای سلام و تحیت، من میل نداشتم که در این موقع حساس به مناقشات پرداخته شود. و عقیده دارم که در این مواقع سکوت بهترین طریقه است. 🌀و البته نباید ماها گمان کنیم که هر چه می گوییم و می کنیم کسی را حق اشکال نیست. اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهی است برای رشد انسان ها. ☄ لکن صحیح ندانستم که جواب مرقوم شریف و تقاضایی که در آن شده بود را به سکوت برگزار کنم. لهذا، آنچه را که در نظر دارم به طور فشرده عرض می کنم. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 🗞✍از بیانات جنابعالی در نماز جمعه این طور ظاهر می شود که شما حکومت را که به معنای ولایت مطلقه ای که از جانب خدا به نبی اکرم صلوات الله علیه واگذار شده و اهمّ احکام الهی است و بر جمیع احکام شرعیه الهیه تقدم دارد، صحیح نمی دانید. 🌀و تعبیر به آنکه این جانب گفته ام حکومت در چهارچوب احکام الهی دارای اختیار است بکلی بر خلاف گفته های این جانب بود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ 📖✍اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیه الهیه است،باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوضّه به نبی اسلام صلوات الله علیه یک پدیده بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد 🌀مثلًا خیابان کِشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ✍نظام وظیفه، و اعزام الزامی به جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و منع احتکار در غیر دو، سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گران فروشی، قیمت گذاری، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است، بنا بر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها. 🌀باید عرض کنم حکومت، که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول اللَّه صلوات الله علیه است، یکی از احکام اولیه اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ 📖✍حاکم می تواند مسجد یا منزلی را که در مسیر خیابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند. حاکم می تواند مساجد را در موقع لزوم تعطیل کند؛ و مسجدی که ضِرار باشد، در صورتی که رفع بدون تخریب نشود، خراب کند. 🌀حکومت می تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است، در موقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یکجانبه لغو کند. و می تواند هر امری را، چه عبادی و یا غیر عبادی است که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن مادامی که چنین است جلوگیری کند. ☄حکومت می تواند از حج، که از فرایض مهم الهی است، در مواقعی که مخالف صلاح کشور اسلامی دانست موقتاً جلوگیری کند . ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅1⃣9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌ 🗞✍آنچه گفته شده است تا کنون، و یا گفته می شود، ناشی از عدم شناخت ولایت مطلقه الهی است. 🌀آنچه گفته شده است که شایع است، مزارعه و مضاربه و امثال آنها را با آن اختیارات از بین خواهد رفت، صریحاً عرض می کنم که فرضاً چنین باشد، این از اختیارات حکومت است. ☄ و بالاتر از آن هم مسائلی است، که مزاحمت نمی کنم. 💬ان شاء اللَّه تعالی خداوند امثال جنابعالی را، که جز خدمت به اسلام نظری ندارید، در پناه خود حفظ فرماید . 📑16دی1366 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣0⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ 📖✍واقعا لازمه همه دوستان مدعی ولایتمداری و انقلابی گری و عدالتخواهی؛ این نامه را آنقدر بخوانند که همه اش را حفظ شوند 🌀موضوع مهم اختیارات ولی فقیه بحث مصلحت سنجی هایی است ولی فقیه بر اساس آنها می تواند عمل نماید و اطاعت از او در همه آنها هم واجب است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ 🗞✍خوب مشکل منم همین هست ولی فقیه مصلحت نمیداند علنی به مردم بگوید . مردم مجلس این دولت مردان خیانت کارند. همانطور که بنی صدر را بیرون کردید او را هم بیرون کنید . 🌀این مردم و روحانیت هستند که باید از رهبر طلب کنند که از این همه تبعیض و خیانت خسته شدیم؟ 👤ولی فقیه هر آنچه که برای کشور اسلامی و مردم مصلحت و ضوروری است با صراحت کامل بیان می کند بلکه اصلا جایز نیست که مصلحت عمومی را فدای چیز دیگری نماید ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 📖✍خلاصه نامه این هست که ولی فقیه جامعه را بر اساس مصالح و مفاسد عمومی اداره می کند و اگر مصلحت عمومی اقضاء تعطیلی مساجد را هم داشته باشد او می تواند این کار راانجام دهد و این کار او هم حکم شرعی و واجب الاطاعه است ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🌀در همین قضیه کرونا دستور تعطیلی مساجد و حرم های شریف از همین قبیل است که عده ای اولش معترض بودند ☄به عنوان آخرین مطب امشب یک سوال مطرح میکنم که اگر دوستان تمایل داشتند راجه به آن فکر کنند تا جلسه بعد درباره آن بحث کنیم ⁉️آیا در زمان پیامبر ، امیرالمؤمنین و سایر ائمه سلام الله علیهم، این گونه مصلحت اندیشیها بوده ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅2⃣3⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ جناب استاد عالی بود ...خدا قوت اجرکم عندالله از همـراهی همـه دوستان ولایی سپاسگزاریم... پایان قسمت اول التماس دعای فرج یا علی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🇮🇷 🗒تاریخ:99/09/28 🕰ساعت:20/00 🔍☆◁ ⚖☆◁ روح الله ⚖☆◁،بازتاب ها و 🎙ارائه: استاد 👤◁طرح سوال 🆔 @ilyan313 🆔 @ammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷