eitaa logo
پرسمان مهدویت
184 دنبال‌کننده
162 عکس
148 ویدیو
32 فایل
پاسخگویی به سوالات و شبهات مهدوی بنیاد مهدویت بهارستان لطفا سولات خود را به ای دی ارسال کنیدد@zahrayan313 ....لینک اصلی @kanonemahdavi آرشیو سوالات http://zahraiyan.ir/cat/article/faq
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ تکمیلی افراد با اين روش، حاجت خود را به امام بيان مي‌كنند و امام، با احاطه و علم فراواني كه دارد از خواسته‌هاي آنان مطلع مي‌شود؛ همان‌گونه كه هنگام زيارت يا بعد از نماز يا هر وقت ديگر، هر حاجتي به طور شفاهي از امام مي‌خواهيم، اطلاع مي‌يابد و حتي اگر از قلب خويش بگذرانيم، امام(عج) اطلاع مي‌يابد. پس گفتن شفاهي يا نوشتن كتبي فرقي نمي‌كند و امام در هر صورت اطلاع مي‌يابد. و نوشتن نامه يكي ديگر از راه‌هاي بيان حاجت است. با توجه به آموزش‌هايي که امامان معصوم(ع) براي رُقعه نويسي به پيروان خود داده‌اند و همچنين نامه‌ها و عريضه‌هايي که براي امامان بزرگوار(ع) توسط شيعيان نوشته شده است، عريضه بايد شامل دو بخش عمدة توقيفي و اختياري باشد: منظور از بخش توقيفي، محتوايي است که از ناحيه امامان معصوم(ع) به نوشتن آن امر شده است . اين قسمت، غالباً شامل اذکار و اسماي الهي و توصيف و مدح و ثناي حضرت حق و کلماتي براي توجه و توسل به حضرات معصومان(ع) و ذکر اسامي مبارک آن‌ها است. بخش اختياري عريضه، شامل مطالبي است براي عرض حاجت شخصي، بيان حالات و راز و نياز با خداوند متعال و امامان(ع) به انتخاب و قلم خود مي‌نويسد. بعضي از آداب دعا کردن و عريضه نويسي به شرح زير است: - خلوص نيت؛ - وضو داشتن و خواندن دو رکعت نماز؛ [ بحار الانوار ج۹۹ ص۲۴۰] - روزه گرفتن روز پنجشنبه و نوشتن عريضه در صبح روز جمعه؛ - انداخته عريضه، در حالي که انسان رو به قبله ايستاده است؛ - در حال انداختن عريضه، نواب خاص امام زمان(عج)را صدا بزند...[ بحار الانوار ج۹۹ ص۲۳۵] @chashmbe_rah
۳ صلوات به نیت تعجیل در ظهور اقا امام زمان (عج)
الهی امین
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 شبهه 3⃣ ❓با توجه به آیه سوره مبارکه نماز از فحشا و منکر بازمی دارد. پس چرا اینقدر بین نمازگذاران گناه و فساد هست؟ خواهشاً در گروه ها و کانال ها پخش نمایید 👆🏽👆🏽👆🏽👆🏽👆🏽 ╔═ 🍃🌺🍃 ═══╗
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزء چهار تندخوانی
پاسخ تفصیلی در پاسخ می توان گفت : الف. رواياتي كه در آن‌ها به شمشير اشاره شده است، لزوماً به معناي آن نيست كه نوع سلاح حضرت، شمشير است؛ بلكه معناي آن، اين است كه قيام امام مهدي(عج) مسلحانه است. ب. پيروزي در جنگ و غلبه بر دشمن، تنها با تكيه بر سلاح و ادوات جنگي نيست؛ بلكه درايت و فرماندهي درست نيز شرط است. امام زمان(عج) از درايت و فرماندهي خود كه از علم الهي سرچشمه گرفته است، بهره مي¬برد. همچنين آن حضرت، علاوه بر امدادهاي غيبي و فرشتگان، به لشكر «رُعب» مجهز است و خداوند، وحشتي در دل دشمنان او مي¬افكند كه توان درست فكركردن و درست بهره¬بردن از تجهيزات را از دست مي¬دهند. پيامبر اسلام‌(ص) نيز در جنگ¬هاي بدر و احزاب، به اين ابزارها مؤيَّد بود. د. آنچه از روايات استفاده مي¬شود، اين است كه بين حضرت با دشمنان، جنگ و درگيري رخ مي¬دهد و طرفين كشته مي¬دهند؛ يعني علاوه بر آن كه لشكريان دشمن تار و مار مي¬شوند، عده¬اي از ياران امام نيز به شهادت مي¬رسند؛ بنابراين، نوع سلاح¬ها بايد به گونه¬اي باشد كه براي طرفين، استفاده جنگي از آن امكان پذير باشد. سخن آخر آن¬ كه بررسي سلاح، از مسايل مهم مهدويت نيست و لذا دانستن آن، اهميت چنداني ندارد و كنكاش در آن نيز نتيجة چنداني نمي¬دهد.
‏عکس از ........‌.‌
‏عکس از ........‌.‌
‏عکس از ........‌.‌
👆👆👆👆مستندات طرح ... 💫💫قربانی به نیت تعجیل در فرج امام زمان عج .... دوستانی که تمایل به شرکت در طرح دارند....اعلام کنند تا شماره کارت ارسال شود .... @zahrayan313
پاسخ تفصیلی : عده¬اي با توجه به اين‌كه نامه، در آخرين روزهاي عمر نايب چهارم صادر شده و در آن، به پايان نيابت خاصه تصريح شده است، چنين گفته¬اند كه مراد از مدعي مشاهده، ادعاي نيابت خاصه و ارتباط با حضرت است؛ زيرا نيابت خاص يعني حضور نزد حضرت، همراه شناخت آن بزرگوار و رساندن سؤالات مردم و ابلاغ پاسخ¬ها و پيام¬ها. اين فرد، هم ادعاي ديدار دارد و هم آنچه مي¬گويد را از جانب حضرت بيان مي¬كند و حرف-ها را پيام حضرت اعلام مي¬كند. حضرت امام خميني(ره) مي¬گويد: مراد از تكذيب مدعي مشاهده اين است كه فردي، مدعي ملاقات باشد؛ ولي شاهد و دليلي نداشته باشد. شهيد صدر(ره) مي¬گويد: مراد، ادعاي انحرافي است كه شخصي با ادعاي مشاهده و ارتباط، بخواهد عقايد و نظر خود را با نام پيام¬هاي امام زمان(عج) به مردم القا كند. برخي نيز گفته¬اند: مراد از تكذيب مدعي مشاهده، تكذيب مدعي ظهور است. بنابراين مي¬توان دريافت كه در روايت، صِرف ديدار، منتفي نشده است و عالمان نيز نفي اصل ديدار را استفاده نكرده¬اند. به علاوه، روايت، مدعي مشاهده را كذّاب مي¬داند؛ حال اگر كسي امام را ببيند و به ديگران نگويد، تحت اين روايت قرار نمي-گيرد؛ لذا اصل ديدار، امر ممكني خواهد بود. نكته آخر اين‌كه علماي ما كه موفق به ديدار حضرت شده بودند، آن را براي مردم بازگو نمي¬كردند؛ بلكه اطرافيان و خواص آنان، از روي شواهد و قرايني يا در زمان¬هاي بعد، متوجه وقوع ديدار آن عالم با امام مي-شدند؛ لذا عالمان تحت عنوان «مدعي مشاهده» قرار نمي¬گيرند و اين روايت، با داستان ملاقات برخي بزرگان تنافي ندارد. [آفتاب مهر ج۱ ص۱۴۸] @chashmbe_rah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 🌸🌼 🌼🌸🌼 🌸🌼🌸🌼 💫💫 ❓❓ سوال کاربر استاد من این سوال‌ها را کردم وجوابهایی هم دادند اما می گفت به من ثابت کن حجت الهی را فقط بواسطه ثقلین 🔰🔰 بشنوید پاسخ استاد ایتی را به سوال بالا 👆👆👆 ❓ 🌺اللهُمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَــرَج🌺 🌸🌤السلام علیک یاصاحب الامر🌤🌸 🌷 کانال پرسمان مهدویت 🌷 ‌ 🔹پرسش و پاسخ گویی به سوالات و شبهات مهدوی شما 🔹 🥀 انتشار دهید...سرباز امام در فضای مجازی باش... لطفا سوالات مهدوی خود را به ادمین کانال ارسال تا در اسرع وقت پاسخگو باشند ....لینک کانال ما 👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @porsemanmahdavi313 ┗━━━🎊━━ 🌸 🌼🌸 🌸🌼🌸 🌼🌸🌼🌸