eitaa logo
سیّدجواد عبدی
276 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
331 ویدیو
72 فایل
⬅️ نشر آثار و دغدغه‌های حاج‌آقاسیدجوادعبدی(ره) امام جمعۀ فقید گلمکان و بجستان 📠 مدیریت کانال: @abdi_seyyedjavad
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹برای گل‌های خونین افغانستان🌹 زنگ اول کلاس جغرافی صحبت از لاله های صحرا شد زهره با خانمِ معلم گفت: خاک با خون لاله زیبا شد زنگ دوم معلم تاریخ صحبت از صبر و استقامت داشت فاطمه گفت مدتی پدرش در دفاع از حریم شرکت داشت زنگ سوم کلاس دینی بود بحث ایمان و قلب های سلیم با معلم، رقیه گفت ای کاش در مسیر علی شهید شویم زنگ آخر کلاس غربت بود دختران، بی پناه کشته شدند روی تخته سیاه بنویسید: به کدامین گناه کشته شدند؟ شاعر: حجت الاسلام @hosenih @porsesh42
🌹برای گل‌های خونین افغانستان🌹 گر مثل کویری؛ آسمان را دریاب در فصل بهاران تو خزان را دریاب ما که دلمان از این مصیبت خون شد... یارب دل "صاحب الزمان" را دریاب شاعر: @hosenih @porsesh42
موضوع: احکام و بسم الله الرحمن الرحیم حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در وصیتی به کمیل بن زیاد فرمودند: اَلبَرَکَةُ فى مالِ مَن آتَى الزَّکاةَ وَ واسَى المُؤمِنینَ وَ وَصَلَ الاقرَبینَ. برکت در مال کسى است که زکات بپردازد، به مؤمنان مدد و یارى رساند و به خویشاوندان کمک نماید. (تحف العقول، النص، ص 172) یکی از سوالاتی که بسیار سوال می شود، درباره است و از طرفی هم مسائلی را که نیاز داریم واجب است یاد بگیریم؛ لذا دو نکته درباره زمان پرداخت کفاره و فدیه خدمت شما عرض می شود: 1⃣ مرد و زن کهنسالی که روزه گرفتن برایشان مشقت و سختی غیر قابل تحمل دارد و همچنین خانم باردار و شیردهی که روزه گرفتن برای فرزندش ضرر داشته برای هر روز که روزه نگرفته اند باید فدیه پرداخت کنند و برای پرداخت فدیه لازم نیست تا رمضان سال آینده صبر کنند بلکه می توانند در ماه مبارک رمضان فدیه و به تعبیری کفاره غیر عمدشان را پرداخت کنند. (1) 2⃣ مریض یا مسافر یا خانمی که عذر شرعی داشته چنانچه تا رمضان سال آینده قضای روزه را بگیرند کفاره ای بر آنها واجب نمی شود و چنانچه قضای روزه را نگیرند با رسیدن ماه رمضان سال جدید برای هر روزی که روزه نگرفته اند باید فدیه بدهند و منظور از فدیه یا کفاره غیر عمد همان چیزی است که بارها گفته شده یعنی برای هر روز که روزه گرفته نشده، یک مد طعام یعنی به نظر اکثر مراجع تقلید 750 گرم نان یا برنج یا ماکارونی و مانند اینها به فقیر شرعی پرداخت شود. (2) خداوند متعال توفیق انجام وظائف شرعی را به همه ما عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. نکات توضیحی و منابع: (1) فاضل: در صورتی که روزه برای بچه ضرر داشته باشد فدیه واجب نیست. شبیری زنجانی: یک مد 900 گرم است. امام خامنه ای: حامل غیر مقرب احتیاط واجب فدیه دارد. سیستانی: حامل غیر مقرب فدیه واجب نیست. در صورتی که روزه برای مادر ضرر داشته باشد پرداخت فدیه: حضرت امام، امام خامنه ای: احتیاط واجب. سیستانی، فاضل، بهجت، نوری: فتوی. مکارم، زنجانی، وحید، صافی، خویی: احتیاط مستحب. (عروه الوثقی، کتاب الصوم، فصل فی موارد جواز الافطار، الرابع و الخامس ؛ رساله مراجع م 1728 و م 1729 ؛ رساله آموزشی ج 1 درس 63) (2) (توضیح المسائل مراجع، ج1، م1706؛ سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج1، 2081؛ بهجت، وسیله النجاه، ج1، م1173؛ عروة الوثقی، فصل فی احکام القضاء، مسئلۀ۱4) @porsesh42
موضوع: بسم الله الرحمن الرحیم ترک کردن و ندادن خمس آثار زیانباری برای تارک آن دارد که برخی ذکر میشود: 1⃣ : طبق روایات وارده پرداخت «خمس» نه تنها باعث کم شدن ثروت نمی گردد بلکه عاملی است برای افزونی آن به عکس عدم پرداخت خمس از موجبات زوال مال و کم شدن ثروت خواهد بود. امام صادق ( علیه السلام ) فرموده اند: «هر کس درهمی از خمس را به مستحق آن ندهد دو درهم در ناحق [و غیر رضای خدا] خرج خواهد کرد، و هر کس حقی را که به مالش تعلق گرفته نپردازد، خداوند در روز قیامت آن مال را به صورت مار آتشین طوق گردنش می نماید.»( وسائل الشیعه، ج 6 ،ص 378) 2⃣ : امام صادق علیه السلام فرمود: «بدان، کسی که مال خود را در راه اطاعت خداوند صرف نکند، به هزینه کردن آن در راه معصیت خداوند گرفتار می شود و هر کس در حلّ مشکلات ولیّ خدا گامی بر ندارد، خداوند او را بر تلاش و حرکت در راه حلّ مشکلات دشمن خدا گرفتار می کند.»( وسائل الشیعه، ج 6، ص 25) 3⃣ : امام صادق علیه السلام فرمود:«کسی که حق خداوند را از مالش نپردازد، سزاوار است که خداوند رحمت خود را از او دریغ کند.»(( جامع الاحادیث، ج 9، ص 57) 4⃣ : «خیانت یعنی بدون اجازه صاحب مال در مورد امانت دخل و تصرف نماید. پیامبر (ص) فرمودند:«از خیانت کردن در غنایم(که یکی از موارد خمس است) بپرهیزید، واگر پیش از محاسبه و پرداخت خمس ... مرکبی (از غنایم) را سوار شود آن خیانت در غنایم است.»( بصائر الدرجات 5/29) بنابراین تصرف در اموال مخمس،قبل از تخمیس آن نوعی خیانت است، و این بدان معنا است که مال هر کس در حکم امانت در دستان او قرار دارد چنان چه خمس آن را پرداخت نکند به خیانت مرتکب شده و خیانتکار محسوب خواهد شد. برهمین اساس اکثریت فقهای شیعه فتوا داده اند هیچ کس قبل از تخمیس اموال خود حق تصرف در آن را ندارد مگر آن که طبق ضابطه «دست گردان» کند و یا به طور کامل خمس مالش را پرداخت نماید. 5⃣ : امام خمینى در تحریرالوسیله مى‌فرماید: هر کس درهمى از خمس را نپردازد جزء ستمگران بر اهل بیت و کسانى که حق آن بزرگواران را غصب کرده‌اند مى‌شود.( تحریرالوسیله، ج 1، ص 334) وطبق روایات ندادن خمس و زکات موجب قبول نشدن نماز میشود(وسائل الشیعه ، ج 9 ، ص 25) خداوند ما را جزء عاملان به دستورات خدا قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @porsesh42
پیام ۱۵۱ ( معاد باوری ).mp3
17.69M
1⃣ آیا فقط شب عید فطر مهمان است،به عهده میزبان است؟ 2⃣ معاد باوری در قرآن ( جلسه هفتم ) 3⃣ مناجات با امام زمان(عج) « سیدجواد عبدی_ ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ @porsesh42
تفسیر موضوعی جزئ بیست‌ونهم.mp3
6.27M
🔵 تفسیر موضوعی جزء قرآن کریم توسط امام جمعه شهرستان حاج آقای عبدی به همراه سوال و جوایز نفیس. ✅ : کدام آیه در سوره«مدثر» پیرامون جهنمی شدن بی نمازها است؟ ✅شماره ارسال پاسخ با نام‌ونام‌خانوادگی: 30001363000172 برندگان برای دریافت جایزه خود به دفتر امام جمعه مراجعه کنند. @porsesh42
پیام ۱۵۲ ( تحلیف رهبری ).mp3
2.84M
🌺 : 1⃣ چرا آیت الله خامنه ای در مراسم رأی گیری گفتند: باید خون گریست برجامعه اسلامی که احتمال رهبر شدن من در آن مطرح شود !!! 2⃣ آیا حکم رهبری آیت الله خامنه ای ،توسط خبرگان رهبری موقت بوده؟ در رفراندوم اصلی چه اتفاقی افتاد؟ 🎙 « سیدجواد عبدی _امام‌جمعه شهرستان » @porsesh42
💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐💐🌸💐 باسمه تعالی اللّهم اهل الكبرياء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوى و المغفرة اسالك بحق هذا اليوم الذى جعلته للمسلمين عيدا 🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐 🔰با تو‌کل بر ایزد منان، نماز عیدسعید فطر ساعت هفت ونیم صبح روز عید، در محل مصلای نماز جمعه شهرستان به امامت امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین عبدی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد ضمنا در حاشیه این مراسم، با همکاری هلال احمر محترم بجستان، ویزیت رایگان توسط آقای دکتر حاتمی انجام خواهد شد 🔅روابط عمومی ستاد نماز جمعه بجستان @porsesh42
چند نکته در باب   1⃣ اختلاف در فقه مانند هر علم دیگری وجود دارد؛ کما اینکه در مراجعه به پزشکان میبینیم یکی دارو تجویز می کند و دیگری راه درمان را در عمل جراحی می بیند و مردم هیچ گاه از آن تعبیر به دعوا بین اطبا نمی‌کنند. 2⃣ اختلاف در تعیین روز عید فطر اختلاف اساسی و در اصول دین نیست تا از آن برداشت به اختلاف میان فقها شود. بله اصل روزه داری امری اساسی و از اصول اسلام است و همه مراجع در این زمینه نظر یکسانی دارند.  3⃣ این اختلاف نه بر اساس عدم اعتماد مراجع به یکدیگر بلکه بر اساس اختلاف در مبنای فقهی است؛ که یکی شب مشترک یا چشم مسلح را قبول دارد و دیگری نه. 4⃣ اینکه علت این اختلافِ مبنا چیست بحث مفصلی می طلبد اما اگر کسی اندک اطلاعات و معلومات ای در فقه داشته باشد می داند دلایل و استدلال های طرفین متقن، قوی و بر اساس اصول و مبانی مشخص و معین است. 5⃣ بر خلاف آنچه برخی می خواهند القا کنند که این اختلافات در ایران است سال گذشته در حوزه نجف هم این تفاوت مبنا وجود داشت. آیت الله سیستانی و آیت الله مدرسی با آیت الله بشیر نجفی داشتند. ● و آیت الله فردا را عید اعلام کرده و آیت الله جمعه را عید اعلام کرده اند. : اثبات اول ماه امری تقلیدی نیست؛ بله در مبانی باید طبق نظر مرجع تقلید عمل کرد مثل این که رویت با ابزار را قبول داشته باشد یا نه؟ ● آیت الله سیستانی وحضرت امام.ره اعتقاد دارند ماه باید با چشم غیر مسلح دیده شوند و دیدن ماه با ابزار و تلسکوپ را قبول ندارند. سیدجواد عبدی امام‌جمعه شهرستان بجستان @porsesh42