جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #3102
فیلم شبکه های اجتماعی👇
🎬این ویدیو در پاسخ به شبهه افکنانی گردآوری شده که مخالفت با واکسن و ماسک و دیگر پروتکل های صهیونیستی را به معنای مخالفت با ولایت فقیه میدانند
(برای ارسال در واتساپ به ناچار به 3 قسمت تقسیم شده)
امامان جامعه اسلامی همیشه از نظر اکثر مردم حمایت کردند
این حمایت همواره به معنای تایید نیست
مردم باید از اشتباهات خود عبرت بگیرند و فهم عمومی بالا برود
💎راه نجات کشور از تمام بحران های موجود، روشنگری عمومی و اطلاع رسانی به مردم جامعه است.
🧐هرکس به اندازه مهارت و توانی که دارد باید سعی کند اطرافیان را از خطر واکسن ها مطلع کند
😷مخالفت کردن با پروتکل های بهداشتی و واکسن به هیچ عنوان مخالفت با رهبری نیست
رهبری به خاطر نظر اکثر مردم جامعه مجبور به حمایت از واکسن هستند.
✍️ریشه تمام مشکلات جامعه، جهل مردم بوده و هست
#تزریق #رهبر #واکسن_برکت
#نه_به_واکسن_اجباری
مقام معظم رهبری: من به شما عرض بکنم هیچ نظر کارشناسی که مخالف با نظر این حقیر باشه مخالفت با ولایت نیست دیگه از این واضح تر؟ اعتراض به نظرات خاص رهبری ضدیت با رهبری نیست؛ دشمنی نباید کرد خوب دونفر طلبه پهلو هم دیگه مینشینن خیلی هم با هم رفیقن، خیلی هم با هم باصفان، هم درس هم هستن مباحثه میکنن حرف همدیگه را رد کردن میکنن این حرف اونو رد میکنه، اون حرف اینو رد میکنه
رد کردن حرف این به معنای مخالفت کردن، به معنای ضدیت کردن نیست
این مفاهیم را باید ازهم جدا کرد
بنده هم از دولت ها حمایت کردم از این دولت هم حمایت میکنم اینم به معنای این نیستش که همه جزئیات
کارهایی که انجام می گیره مورد تایید منه.
⚔️مخالفت با واکسن به معنای مخالفت با رهبر است؟
📌 پاسخ به شبهه👇
https://eitaa.com/joinchat/5701648c9536f328f0
طب سنتی ایران و طب اسلامی، دو میراث علمی گرانبهاست که حفظ، تقویت و گسترش آن وظیفه همه ما از پژوهشگران و محققان گرفته تا عموم مردم ایران است.
طب اسلامی، که دستورالعمل های آن عموماً به طور مستقیم از متن آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام گرفته می شود، طرفداران بسیاری دارد و پژوهشگران بسیاری درباره آن مشغول تحقیق و به کارگیری آن هستند.
عدّه ای از طرفداران و پژوهشگران حوزه طب اسلامی، آن را با طب جدید(غربی - شیمیایی) قابل جمع می دانند و از مبنای هر دو طب پیروی می کنند و در مواردی بین آن دو تعامل ایجاد می کنند.
اما در این بین عدّه ای دیگر از طرفداران طب اسلامی، به همان اندازه که در اثبات قابلیت ها و توانمندی های طب اسلامی می کوشند، در مقابل سعی می کنند به طور کل طب جدید را نفی کرده و تمام دست آوردها، توصیه ها و شیوه های درمانگری آن را نفی و انکار کنند.
به طور مثال در مسئله کرونا، برخی از طرفداران طب اسلامی، به طور کلی وجود چنین بیماری ای را نفی می کنند. برخی از ایشان وجود چیزی به نام «سرایت» و «همه گیری» را انکار کرده و با استناد به برخی احادیث معتقدند که هیچ بیماری ای از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود.
برخی دیگر معتقدند که واکسن و فاصله گذاری اجتماعی و دیگر پروتکل های بهداشتی غیر ضروری و حتی مضرّ هستند.
با این وجود، وظیفه ما در مواجهه با این گونه اظهار نظرها چیست؟ با چه ملاک و معیاری دیدگاه ها و توصیه های منتسب به طب اسلامی را بپذیریم یا رد کنیم؟
گفتیم که طب اسلامی عمدتاً مستند به آیات و روایات اسلامی است. وقتی یک حدیثی از امام معصوم به ما می رسد، اگر یقین داشته باشیم که این کلام، حتماً بر زبان امام معصوم جاری شده است، صدق آن کلام را می پذیریم زیرا پیش از آن با دلیل عقلی عصمت امام از خطا و گناه و اشتباه را اثبات کرده ایم.
وقتی یک حدیثی مثلاً درباره توصیف وقایع پس از مرگ یا قیامت است، ما هیچ راهی برای سنجش درست و غلط بودن این سخن نداریم؛ فقط می توانیم با بررسی شخصیت راویان آن حدیث، پس از آنکه فهمیدیم راویان آن افرادی راستگو و قابل اعتماد هستند، نسبت به صدور آن کلام از امام معصوم اعتماد پیدا کرده و آن را به عنوان سخن معصوم بپذیریم.
اما در مورد موضوعات دیگری همچون موضوعات پزشکی، علاوه بر بررسی سندی و بررسی شخصیت راویان حدیث، می توانیم با تجربه و آزمایش کردن محتوای حدیث، به صدق یا کذب آن پی ببریم.
ما هیچ شکّی نداریم که سخن امام معصوم، سخنی راست و درست است. اما شک و تردید درباره این مسئله وجود دارد که آیا این متنی که به عنوان حدیث در مقابل ماست، حتما بر زبان معصوم جاری شده است یا خیر. گفتیم که در مسائل مربوط به قیامت که امکان آزمایش کردن محتوای حدیث وجود ندارد، راه اعتماد به آن حدیث، بررسی قابل اعتماد بودن راویان حدیث است؛ اما در مواردی که امکان آزمایش محتوای حدیث وجود دارد؛ آزمایش کردن محتوای حدیث، راه حلی مطمئن تر از بررسی سندی حدیث است. زیرا چه بسا تمام راویان حدیث افرادی قابل اعتماد باشند، اما در نقل اشتباهاتی رخ داده و م
ضمون حدیثی که به ما رسیده با آن حدیث واقعی متفاوت باشد.
خلاصه اینکه؛ اگر پیروان و پژوهشگران طب اسلامی، بتوانند گزاره های طبّی برگرفته از آیات و روایات را در محیط آزمایشگاه و با روش تجربی به اثبات برسانند و مستندات آن را ارائه دهند، ما می توانیم سخن آنها را بپذیریم اما اگر صرفاً بخواهند حدیثی را صرفاً مستند به راستگویی راویان آن به جامعه توصیه کنند، نمی توان به سخن آنها اعتماد کرد زیرا گفتیم راه صحیحِ اعتماد به احادیث طبّی، این است که ببینیم آیا توصیه پزشکی که از امام معصوم به ما رسیده، به طور تجربی واقعا عمل می کند یا خیر.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
⚠️ *ظرفیت جسمی و روانی کادر درمان به اشباع نزدیک شد*
♦️هشدار روسای دانشگاههای علوم پزشکی به روحانی:تکمیل ظرفیت بستری بیمارستانها، فقط به معنی اشغال تخت نیست که با افزودن تختهای سیار و بیمارستانهای صحرایی قابل جبران باشد.
♦️باید هشدار دهیم که ظرفیت جسمی و روانی کارکنان نظام سلامت در تمام عرصهها، به حد اشباع نزدیک شده و ادامه این فشار، سبب افت شدید عملکرد ایشان خواهد شد.
♦️استدعا میکنیم حمایت و اقدام جهادی ستاد برای حفظ توان نیروی انسانی باقی مانده در صحنه و تامین امکانات مورد نیاز برای خدمات ایشان انجام گیرد.
https://www.isna.ir/news/00061732457/
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 *جواب صفر تا صدِ ابهامات #طرح_صیانت فضای مجازی*
✍ در آمریکا ۲۷۰ قانون برای مدیریت فضای مجازی وجود دارد.
⚠️ در هیچ جای دنیا فضای مجازی رها نیست اما عده ای در ایران افتخار می کنند که فضای مجازی رها باشد.☹️
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #3103
فیلم شبکه های اجتماعی👇
اولین آخوند از کجا آمد؟
آخوند هر چه باشد مرا دشمن است
کج اندیش و بدخوی و اهریمن است
چو بخت آخوند بر عجم چیره گشت
همه روز ایرانیان تیره گشت.
در این برنامه مطابق اسناد و مستنداتی که در منابعی مانند تاریخ اجتماعی ایران نوشته مرتضی راوندی و تاریخ عباسی نوشته محمد منجم یزدی یا تاریخ ایران نوشته عباس اقبال آشتیانی و یا کتاب روابط خارجی ایران در عهد شاه عباس صفوی آورده شده است کنکاشی خواهیم داشت در تاریخ تولید آخوند و ملا در ایران تا ببینیم که چگونه کشوری باستانی و تمدنی کهن مانند ایران با فریب بیگانگان درگیر فرقه ای شد که اکنون کشور را به وضعیتی این چنین اسفبار مبتلا کرده اند
لازم به ذکر است که تمام جزئیات باورنکردنی که در ادامه خواهید شنید در منابع موثقی که گفته شد قابل دسترسی است و این برنامه تنها نقل خلاصهای از آنها است لذا برای جزئیات بیشتر و اطلاعات دقیق تر می توانید به این کتب مراجعه کنید همچنین با توجه به مطالب بسیار جنجالی که در ادامه خواهید شنید بنابر رسالت رسانه باید ذکر کنیم که این مطالب در تناقض با برخی منابع دیگر نیز هستند و ما نمیتوانیم مستقلاً آنها را تایید یا تکذیب کنیم اما مطابق با این منابع آخوندها چه زمانی در ایران پدیدار شدند؟
واژه آخوند واژه ایست که در میان مردم جا افتاده و به کار برده میشود و متداول شده ولی در ادبیات حکومتی امروز صورت رسمی کمتری دارد و واژه روحانی در ادبیات رسمی جایگزین آن شده است اما در گذشته واژه آخوند به طور رایج به عنوان استاد مذهبی امثال مکتبخانه به کار میرفت
📌 پاسخ به شبهه👇
https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
✅ با روحانیت و عقبه آن بیشتر آشنا شویم.
✅ منابع سخنان هر شخصی باید معتبر و قابل اعتنا باشد. نمی شود بر اساس کتاب و نوشته و گفته ی هر فردی کلیپ ساخت و دیگران را قضاوت و ارزیابی نمود.
✅
دهخدا می نویسد:
آخوند[خُِ] (شاید مخفف از آغاز و خوندگار به معنی خداوندگار). ملا، منلا، عالم، طالب علوم دینیه، مکتبدار کودکان ،معلم کتاب.(۱)
روحانیون به معنای امروزی آن – که به قشر خاص از جامعه گفته میشود – در صدر اسلام وجود نداشت؛ زیرا در زمان حضور معصومان(ع) مردم مسایل شرعی و پرسشهای خود را مستقیماً از آنان میپرسیدند. آنان خود و یا نمایندگان شان پاسخ مسایل شرعی مردم را بیان مینمودند. البته بعضی از انسانها بودند که با عنوان «روحانیون» از آنان یاد نمیشد، ولی وظایف روحانیون را انجام میدادند، بدین معنا که تبلیغ دین نموده و به هدایت مردم میپرداختند.(۲)
پیامبر برخی را به عنوان مبلّغ و برخی را به عنوان قاری قرآن اعزام و نصب می نمود. ائمه(ع) نیز شاگردان و دانش آموختگانی داشتند که وظایف روحانیون را در عصر آنان انجام میدادند. امام علی(ع) قثم بن عباس را به عنوان فرماندار مکه برگزید و فرمود:
«أفت المستفتی و علّم الجاهل؛ فتوا برای پرسشگر بیان کن و جاهل را تعلیم ده.»(۳)
امام صادق(ع) به ابان بن تغلب فرمود: «اجلس فی مسجد المدینه و أفت الناس فإنّی اُحبّ أنْ یری شیعتی مثلک؛
در مسجد مدینه بنشین و برای مردم فتوا بده، زیرا دوست دارم مانند تو میان شیعیان دیده شوند.»(۴)
در قرآن و روایات تأکید فراوانی بر فراگیری معارف دینی و فقهی شده است، که سبب گرایش بیش تر مردم به آموختن تعالیم و آموزههای دینی میگردید.
قرآن میفرماید: “چرا از هر گروهی یک دسته کوچ نمیکنند تا در امر دین بصیرت کامل پیدا کنند…”.(۵)
“فقهای سبعه” یعنی روحانیون آگاه به احکام دینی، در مدینه زندگی میکردند و مسائل فقهی را به مردم میآموختند. در آن سال تعدادی از آنان در گذشتند که آن سال “سنهالفقهاء” نامگذاری شد. آنان از فقهای اهل سنت به حساب میآمدند. شاگردان برجسته ائمه اطهار(ع) در همان عصر به عنوان “فقهای شیعه” شناخته میشدند.(۶)
در عصر غیبت امام زمان،نقش روحانیون و علما برجسته شد و مسئولیت بیان و نشر احکام و معارف شیعه به آنان واگذار شد. آنان با زحمات فراوان، احکام الهی را از قرآن و احادیثی که از اهل بیت(ع) در اختیار داشتند،استنباط و استخراج نموده، در اختیار مردم قرار داده و به صورت کتاب برای آیندگان به یادگار گذاشتند.
علی بن بابویه قمی (متوفای ۳۲۹) مدفون در قم معروف به ابن بابویه،و فرزندش محمد بن علی بن بابویه(متوفای ۳۸۱) مدفون در شهر ری،معروف به شیخ صدوق از فقهای و روحانیان بزرگ شیعه شمرده میشوند. شیخ مفید،محمد بن محمد بن نعمان (متوفیای ۴۱۳) نیز از روحانیون و فقهای بزرگی است که در بغداد زندگی میکرد. او در تقویت حوزه علمیه بغداد،تربیت عالمان و فقیهان برجسته، نوشتن کتابهای ارزشمند، نقش مهمی داشت. بعد از وی شاگردش شیخ طوسی راه او را ادامه داد. وی به جهت حوادثی که در بغداد رخ داد، به نجف مهاجرت کرد و حوزه علمیه نجف را تأسیس نمود. او در سال ۴۶۰ در نجف درگذشت، سپس فق
یهان و رحانیون برجسته دیگری، در مراکزی که شیعیان نفوذ داشتند، به وجود آمدند و در راه ترویج مکتب تشییع فعالیتهای گستردهای انجام دادند.
مراکز مهم علما و روحانیون شیعه، در آغاز بغداد، در عراق و همزمان قم در ایران بود،سپس نجف اشرف و بعدها جبلعامل، در لبنان و حلّه در عراق را میتوان نام برد.
در دوره صفویه، اصفهان به عنوان مراکز مهم فقها و روحانیون دارای رونقی فراوان گردید . سرانجام در سال ۱۳۴۰ هجری قمری،قم به عنوان یکی از مراکز مهم فقیهان و روحانیون شیعه توسط مرحوم شیخ عبدالکریم حائری یزدی،پایهگزاری شد.
با توجه به تاریخ روحانیت شیعه ، زمان دقیقی را برای مشخص شدن عالمان دینی از بقیه مردم نمی توان تعیین کرد. در گذشته لباس روحانیت با لباس مردم عادی تفاوت زیادی نداشت. حتی امروز نیز در برخی از مناطق ایران مانند خراسان مردم عادی نیز عمامه بر سر می گذارند. مسئله تمایز لباس روحانیت با مردم ، بیش تر در قرون اخیر صورت گرفته است ، اما به عنوان عالمان دینی از گذشته های دور شناخته شده بودند و مردم در مسایل و احکام دینی به آنان مراجعه می کردند.
پینوشتها:
۱. دهخدا ، لغتنامه ، ناشر موسسه انتشارات دانشگاه تهران ،چاپ اول، ۱۳۷۳، ج۱ ، ص۴۳.
۲. شهید مطهری ، ده گفتار، صدرا ، ص ۲۵۱.
۳. ابن الأثیر، أسد الغابه، دار الکتاب العربی – بیروت ، ج ۴، ص ۱۹۷.
۴.محمد بن علی الاردبیلی الحائری، جامع الرواه،قم، انتشارات کتابخانه آیه الله مرعشی نجفی ،۱۴۰۳ق. ج ۱، ص ۹.
۵. توبه(۹) آیه ۱۲۲.
۶. شهید مطهری ، مجموعه آثار، ج۲۰، ص ۶۴.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #3104
🔴حکومت مشروعیت خود را از دست داده است؛
💠حکومتی را که خود را اسلامی و شرعی میداند، محکوم کنید
✒️ *نجمه حایری یزدی*
بنام خداوند مهربان
با سلام و احترام،
اينجانب، به سبب دينى كه از نظر انسانى و شرعى بر گردن خود احساس ميكردم، خواستم كلامى چند با شما آقايان داشته باشم:
شما، آیات عظام و حجج اسلام میتوانید در این وانفسا و الامان مردم از طریق قانون شرع و استدلالهای شرعی و عرفی خودتان، حکومتی را که خود را اسلامی و شرعی میداند، محکوم کنید.
شما از خیلی قبل میتوانستید حکومت را به مصلحت اندیشی وادار کنید تا این سیستم ناعادلانه، اينهمه ظلم و تعدی به حقوق مردم نکند. همچنين می توانستید مسئولین دروغین حکومت را مجبور کنید تا خیلی کارها را نکنند و خیلی کارها را بکنند.
اما در حال حاضر که حکومت مشروعیت خود را از دست داده است بهترین وقت است برای فشار آوردن به رژیم، كه نه آبروی شما در خطر است و نه خونی به گردن شما می افتد، چرا كه اکثریت مردم مخالف سیستم هستند و اقدام شما شاید تا حدی جلوی خونریزی را بگیرد.
آیا آتش گشودن و کشتار مردم گرفتار و تشنه مطابق با شرع اسلام است؟
خلاصه شده
📌 پاسخ به شبهه👇
1️⃣ مستندی برای انتساب این سخنان به نوه آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یافت نشد.
2️⃣ بر فرض صحّت این انتساب، فرزند یا نوه آیت الله بودن، دلیل بر این نیست که تمام سخنان و ادعاهای شخص صحیح و معتبر باشد.
3️⃣ متن فوق حاوی چند ادعای بی دلیل است. مهمترین ادعا، از دست رفتن مشروعیت نظام است!
احتمالاً مشارکت 49 درصدی را عامل از بین رفتن مشروعیت نظام می دانید.
اما مشارکت هیچ ارتباطی با مشروعیت ندارد زیرا مشروعیت یک حکومت با مبانی نظری آن حکومت در ارتباط است نه میزان مشارکت مردم در امور سیاسی. آنچه با مشارکت مردم در ارتباط است مقبولیت نظام است نه مشروعیت.
اگر بخواهیم مشروعیت را با میزان اقبال مردم گره بزنیم، باید حکومت امام حسن مجتبی علیه السلام در هنگام امضای صلح نامه و قیام امام حسین علیه السلام را فاقد مشروعیت بدانیم.
4️⃣ مسلّما آتش گشودن بر مردم گرفتار و تشنه، جلوگیری از واکسن سالم و شکنجه زندانیان با دین و اسلام سازگار نیست. اما این ادعاها را به چه طریقی می توانید اثبات کنید؟ آیا منابع خبری شما به جز بی بی سی انگلیسی است؟
5️⃣ هیچ عاقلی با واردات واکسن سالم و قابل اعتماد مخالف نیست، کما اینکه اکنون دست کم از 4 کشور واکسن وارد می کنیم اما آنچه که ممنوع شده "واردات واکسن غیرقابل اعتماد" است.
6️⃣ نیاز جامعه امروز، فشار به رژیم نیست، بلکه بستن دهان شوم امثال شماست که همواره از سر جهل و ناآگاهی و سوار بر موج شایعات به جای آنکه مرهمی بر درد مردم باشید، نمکی بر زخم ها هستید.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ویدئو | ماجرای پاداش هیات مدیره بانک تجارت چه بود؟
مدیرامور مالی بانک تجارت در واکنش به انتشار تصاویری درباره میزان پاداش هیئت مدیره گفت: این پاداشها با وقفه ۵ ساله پرداخت شده و کاملا قانونی است.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #3105
فیلم شبکه های اجتماعی👇
حسن آقامیری:
این چه وضع مملکت داریه؟ چرا دلتون نمیسوزه؟ چیکار کردین؟ چیکار میکنید؟ هیچی ما یه جامعه خرابه نگه داشتیم واسه رای گرفتن خیلی خوبه باید استخونو لای زخم نگه دارند که سال بعد هم بتونن شعار بدن، رای بگیرن از مردم الان چرا باید سیستان آب داشته باشن مردم؟ پس رئیس جمهور بعدی میخواد رای بیاره چه شعاری بده که رای بیاره ؟
دیدی الان هر رئیس جمهوری میاد چقدر راجب حقوق زنان صحبت میکنه؟ اما چرا الان درست نمیشه؟ چون برای انتخابات بعدی نیاز داریم بهش
خیلی دروغ زیاده پس چرا باید درست کنیم؟ پس رئیس جمهور بعدی بخواد رای بیاره چه شعاری بده تا ره بیاره
چرا اینقدر تو جامعه ما دروغ زیاده؟
گفته ما نتونستیم عدالت اجتماعی در جامعه ایجادکنیم
واقعا موفق باشید شما
چیکار کردین؟
هم چیز رو فاسد میکنه
داره میاد از خرابه ها میگه بهش رای میدیم میره دنبال کارش چهارسال، هشت سال خلاصه میبنده بارشو و میره
نفر بعدی میاد میگه ببینید چه خرابییه
می خواید درستش کنم به من رای بدید
اجازه میدی تحقیرتون کنن
۵ ساعت زودتر میرید وایمیسید سخنرانی فلانی رو گوش کنید
خوب مقصرید خودتون کیمیدوه دنبال ماشین هاشون؟ کی دستشونو میبوسه؟ کی میره استقبالشون؟
حالا مثلاً چه گلی زده به سرتون این آدم؟
دکل نفتی گمشده خداوکیلی این چجوری گم میشه؟ گم میشه، آره گم میشه
چیکار کردین نمیبینید وضع اجتماعمون رو؟
📌 پاسخ به شبهه👇
💠 اگر کسی فقط خوبیها و محاسن و زیبائیهای کشورمان را برای شما بیان نمود شما را فریب داده است، اگر کسی مثل آقامیری هم فقط بدیها و اشکالات و زشتیهای کشورمان را گفت او هم بیشتر شما را فریب داده است.
💠 سیاه نمایی و فقط اشکال گرفتن، روش نادرست افرادی چون آقامیری است، اما انسان نباید مگس صفت باشد، فقط زخمها را ببیند روی آنها بنشیند.
اینکه فقط معایب کشور و نظام را بگوییم، ظلم به مردم و نظام اسلامی است که در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.
💠 ما از آقامیری می پرسیم شما با این همه ادعای دلسوزی و مهربانی چه خدمتی به این مردم کردی؟؟ جز تشویش اذهان عمومی و ناامید کردن آنها از نظام و از آینده چه کار کردی؟؟
💠 انتقاد کردن و گفتن ایرادها خوب است، به شرطی که پیشنهاد هم داشته باشیم، راه کار هم ارائه کنیم. اگر محاسن کشور و نظام را نگوییم، ملت را فریب داده ایم. روش آقامیری این است که طوری صحبت کند که مردم دوست دارند و بیشتر اطرافش جمع می شوند و دنبال کننده هایش در فضای مجازی بیشتر می شود. کاش بیشتر برای رضای خداوند حرف حق را بگوییم نه هر چه دشمنان اسلام و انقلاب دوست دارند.
💠 این فرد به خاطر انحرافات فکری و عقیدتی که دارد حق و باطل را سعی می کند تا با هم درآمیزد، برای همین سخنرانی های وی برای عموم مردم قابل استفاده نیست و حتی خطرناک است.
💠 البته ما هم قبول داریم در ایام انتخابات برخی از نامزدها وعده های پوچ و نشدنی به مردم می دهند تا آنها را فریب دهند و رای جمع کنند. برخی از آنان به دنبال رای آوردن و برتری هم حزبی های خود هستند. بعضی از آنها در دوره های اخیر گفتند بهترین اقتصاد و بهترین زندگی را برای مردم درست می کنند اما تمام امیدشان به برجام و دشمنان اسلام بود، لذا مردم را فریب دادند و اقتصاد کشور را فلج کردند.
💠 ما اشکالات و معایب کشور و نظام را قبول داریم و اصلا آنها را انکار نمی کنیم، اما می گوییم که چرا محاسن و خوبیهای بسیار زیاد کشورمان را نمی گویید؟؟؟ پیشرفت های ما در امور علمی، نظامی، سیاسی، و حتی در برخی موارد رشد اقتصادی و فرهنگی، قابل انکار نیست.
http://nahad-tums.ir/Article.aspx?ID=4
💠 ما هم می پذیریم که بعضی از مسئولین به اسلام و انقلاب پایبند نیستند و دنبال هوا و هوس و اشرافیگری و فساد هستند. اما در سالهای اخیر برخوردهای خوبی با مفسدین دانه درشت و برخی مسئولان فاسد در دستگاه قضاییه کشور شده است.
https://b2n.ir/580428
💠 ما به هیچ وجه حسرت زندگی و اقتصاد کشورهای عربی را نداریم، آنها در واقع گاو شیرده آمریکا و کشورهای غربی هستند و در مقابل آنها خوار و ذلیل هستند. آنها چه اختراع ک اکتشاف و رشد علمی داشته اند؟؟؟ جز یک اقتصاد و زندگی مصرف گرایانه چه دارند؟؟؟ ساختن برج با پول نفت که نشانه پیشرفت نیست.
💠 کشور ما بعد از انقلاب رشد بسیار خوبی در ایجاد عدالت اجتماعی داشته است، اگر بعضی از مسئولین گفته اند که ما در این امر موفق نبودیم، منظور این بوده که ما به نقطه ی اوج و آرمانی عدالت که مورد نظر اسلام و انقلاب است نرسیده ایم. کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ... اقدامات خوبی در رفع فقر و ایجاد عدالت اجتماعی داشته اند.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇🏻
https://chat.whatsapp.com/JoEhq5D8f6DKv7WQKDO2Kn
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔
https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا👇🏻
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱 پیام رسان بله👇🏻
🆔https://ble.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام👇🏻
🆔https://t.me/poorseshgar
📱پیام رسان سروش👇🏻
🆔sapp.ir/poorseshgar
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 #3106
امام حسن یه حدیث داره که توش میگه با چه زنی ازدواج کنیم، خب حسن جان تو اگه بلد بودی خودت یه زن میگرفتی که نکشتت!!!
https://chat.whatsapp.com/BiFk2wwErhFI9Z3hXtPvGJ
📌پاسخ به شبهه👇
⚠️ این که یک نادان یا از روی نادانی یا برای مطرح کردن خودش؛ حرف عجیبی بزند؛ یا یک شیاد برای جلب توجه عوام مطلب عجیب نادرستی را منتشر کند قابل پیشگیری نیست؛
اما باید اکثریت جامعه به حدی از دانش و آگاهی برسد که کسانی که به این روش قصد مطرح کردن خود را دارند، یا برای جذب دنبالکننده مطلب جذاب زیانباری را منتشر میکنند مورد تقبیح قرار گیرند و از آنها روی گردانده شود، نه اینکه انبوهی کاربر آن مطالب را در گروههای مختلف بازنشر کنند! و در پیِ آن نقل محافل حقیقی هم بشود.
حد دانش و آگاهی برای رویگردانی از مطالب بیاساس حد چندان زیادی هم نیست.
در این باره به چند مطلب لازم است دقت کنید:
با توجه به فرهنگ آن روزگار، ازدواج ها تنها بر اساس رعایت تناسب و هم کفو بودن انجام نمى پذیرفت؛ بلکه گاهى براى اداى احترام به یک شخصیت و یا براى ابراز علاقه یک قبیله به قبیله دیگر و یا جلوگیرى از انتقام قبیله اى صورت مى گرفت. به طورى که اگر طرف مقابل نمى پذیرفت، به عنوان رد احترام و گاهى در حد اعلان تنفر و جنگ بود. بنابراین اگر چه برخى ازدواج ها، براى امامان معصوم بسیار سنگین بود؛ ولى بزرگوارى شخصیت ایشان موجب مى شد که آن را بپذیرند. البته آنچه گفته شد، از نگاه زمینى و روابط اجتماعى بود؛ اما از دید دیگر این نوع ازدواج ها، یک امتحان الهى براى امت اسلام بود تا بیش از پیش، خیانت و پستى بدخواهان و مظلومیت و بزرگوارى معصومان در طول تاریخ نشان داده شود؛ چنان که براى پیامبران گذشته نیز گاهى چنین ازدواج هاى ناموفق رخ مى داد.
قرآن درباره همسران نوح و لوط فرموده است: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحَیْنِ فَخانَتاهُما فَلَمْ یُغْنِیا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَیْئاً وَ قِیلَ ادْخُلاَ النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ»؛ تحریم(66)، آیه 10.؛ «خدا براى کسانى که کفر ورزیده اند، زن نوح و زن لوط را مثل آورده که هر دو در نکاح دو بنده از بندگان شایسته ما بودند و به آنها خیانت کردند و کارى از دست [ شوهران ]آنها در برابر خدا ساخته نبود و گفته شد با داخل شوندگان، به آتش داخل شوید». بنابراین امکان دارد، برخى بتوانند ارتباطى نزدیک - همچون ارتباط زناشویى با پیامبر یا امام داشته باشند؛ اما با سوء اختیار خود، به راه کفر و گناه بروند و گرفتار بدفرجامى شوند که «جعده» نیز این چنین بود.
او به امام خیانت کرد و چون امام الگوى مردم بود، تا لحظه آخر با او رفتار عادى داشت و از علم لدنى خود استفاده نکرد.
اما چگونگی این ازدواج : در جریان ازدواج امام حسن با جعده آمده که امیرالمومنین(ع) دختر سعید بن قیس(برادر اشعث) را برای امام حسن خواستگاری نمود، وقتی اشعث از این جریان مطلع شد نزد سعید رفت و او را از این کار منصرف نموده و دختر سعید را به عقد پسر خود درآورد، بعد از آن نزد امیرالمومنین آمد و اعلام کرد که دختری را که برای حسن خواستگاری نموده اید زن پسر من است. در آنجا با اصرار دختر خود را به عقد امام حسن درآورد.(ابی الفرج عبدالرحمن بن جوزی،ص 27) در منابع، فرزندی از جعده برای امام حسن گزارش نشده است.
در بیشتر منابع شیعی آمده است که معاویه با وعده مالِ بسیار و ازدواج با یزید، جعده را تطمیع کرد تا شوهرش، امام حسن مجتبی(ع) را که در آن زمان خانه نشین شده بود زهر دهد و او نیز به طمع ثروت زیاد و عروس خلیفه وقت شدن چنین کرد و بر اثر آن امام را به شهادت رساند (برای نمونه رجوع کنید به مفید، ج 2، ص 16؛ ابنشهر آشوب، ج 3، ص 202؛ اربلی، ج 2، ص 138ـ139؛ طبرِسی ج 2، ص 13)
پس از کارگر افتادن زهر، معاویه به وعده مالی که به جعده داده بود وفا کرد، ولی به ازدواج او با یزید رضایت نداد (ابوالفرج اصفهانی، ص 48) و به او گفت که میترسد فرزندش، یزید، را نیز مانند حسن بن علی به قتل برساند (رجوع کنید به مسعودی، ج 3، ص 182؛ طبرسی، همانجا). بنا به نقل بعضی از منابع نیز، سم دادن جعده به امام حسن علیهالسلام، به تحریک و دستور یزید بن معاویه بوده است (رجوع کنید به ابن ابی الحدید، ج 16، ص 11، به نقل از مدائنی؛ ابنکثیر).
با توجه به مطالب ذکر شده و اوضاع سیاسی اجتماعی آن روز درمی یابیم که جعده و اشعث فریب وعده های معاویه را خورده و نه اینکه جعده عاشق یزید باشد بلکه چون خلیفه آن وقت معاویه بود و می خواست زن پسر خلیفه آن روز و خلیفه آینده شود دست به چنین کاری زد، و امام در این قضیه فدای توطئه معاویه و یزید شد.
در مورد سرنوشت جعده و زندگی او پس از امام حسن