eitaa logo
کانال سخنرانی سیاسی
3.4هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3هزار ویدیو
436 فایل
#کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی جهت #مطالبه‌گری‌ #اجتماعی_سیاسی با رویکرد #تمدن_سازی_اسلامی سخنرانی های صوتی سیاسی لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 رسانه باشید و برای روشنگری لینک کانال را منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال سخنرانی سیاسی
حاج‌علی‌اکبری: مدیر غیرتمند نمی‌تواند ۱۵ برابر دیگران حقوق بگیرد 🔹خطیب نماز جمعه تهران: چیزی که ملت
عملکرد مدیران حوزه حوزه علمیه چگونه است؟ آیا مدیرانی که هیات علمی فلان دانشگاه هستند کمتر از ۱۵ برابر طلاب حوزه علمیه حقوق دریافت می کنند؟ اگر نمی توانند اقدامی کنند چرا باقی مانده اند در حالی که وضعیت مالی و اقتصادی طلاب روز به روز بحرانی تر می شود؟!؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۹۸۶ چرا خدا در قرآن فحش می‌دهد و برخی را حیوان می‌خواند؟! ✅ پاسخ زیبا و فوق‌العاده آیت‌الله جوادی آملی در این خصوص را بشنوید 🆔 @Shobhe_ShenaSi
⛔️تقاطع خاتمی و احمدی نژاد در کلیسا به گزارش ایندیپندت فارسی محمود احمدی نژاد روز گذشته جمعه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ در استانبول، ساعاتی قبل از بازگشت از سفر دو روزه خود، در کلیسای ارتدوکس فنرروم پاتریک حاضر شد و با اسقف این کلیسا دیدار کرد. او گفت که به این کلیسا آمده است تا پیام وحدت بین ملت‌ها را اعلام نماید. احمدی‌نژاد خطاب به اسقف این کلیسا اظهار داشت که از نظرش کلیسا و مسجد و کنیسه یکی ست. جایی ست که خدا پرسیتیده می‌شود و اثر پرستش خدا در زندگی دوستی بین انسانها و مهربانی و عدالت است. رئیس‌جمهوری سابق ایران در این دیدار با انتقاد از رهبران مذهبی گفت وقتش است همه دست به دست هم بدهیم و یک بازگشت بزرگ را به پیام حقیقی پیامبران شکل بدهیم. او گفت که متاسفانه عده ای به جای اینکه مردم را به دین دعوت کنند به نام دین مردم را به سمت خودشان دعوت می‌کنند. در این دیدار اسقف کلیسای فنر روم پاتریک ضمن تشکر از احمدی نژاد برای حضورش در کلیسا گفت که می‌خواهد از «محمد خاتمی» که از او با عنوان «پرفسور خاتمی» یاد کرد و همچنین از همسر خاتمی نیز تشکر کند. او گفت که خاتمی و همسرش در خیلی از موارد به ما نزدیکند و کمک می‌کنند. اسقف کلیسای فنر روم پاتریک افزود آنها بسیاری از ادیان را میشناسند و علاوه بر شناختن، احترام هم برای آنها قائل هستند. اسقف کلیسای فنرروم پاتریک اظهار داشت که همسر محمد خاتمی مشاور حقوقی کلیساست. در این هنگام آقای احمدی نژاد گفت: «استاد خاتمی استاد من هم هستند.» او سپس حرف خود را تصحیح کرد و افزود «استاد معنوی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞کشتار گونه جانوری کمیاب با روشی عجیب 😢 تعدادی شکارچی در جنگل‌های شمال بعد از پیداکردن لانه تشی‌ها (جوجه تیغی) با استفاده از آب آن‌ها را خارج، و با چوب و تبر شکار و سلاخی می‌کنند. معتقدند برای بیماری آسم خوب است اما پزشکان این حیوان را آلوده و خطرناک می دانند. لازم به ذکر است که گوشت این حیوان طبق فتوای همه مراجع همچون موش و سگ حرام است. *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
ناگفته‌هایی از جشن 2500 ساله شاهنشاهي • هيچ ايراني حتي به‌عنوان خدمتكار حق شركت در اين جشن را نداشت. • هيچ غذاي ايراني براي پذيرايي استفاده نشد و همه غذاها از رستوران ماکسیم در پاریس سفارش داده می‌شد. • هيچ هتلي مناسبي در شيراز براي پذيرايي میهمان‌ها وجود نداشت لذا با هزینه‌های بسيار گزاف در خیمه‌های موقت اسكان داده شدند. شرکت فرانسوی مزون ژانسِن، طراحی و دکور خیمه‌های جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را بر عهده داشت. • پیش‌خدمت‌هایی از اروپا با 2500 دلار دستمزد براي سرويس دادن به مهمان‌ها آورده بودند. • 25 هزار جعبه شراب گران‌قیمت براي پذيرايي ميهمانان از فرانسه خريداري شد. • سفارت انگلستان گزارش كرد كه فقط شهرداري تهران بيش از 81 ميليون دلار خرج اين جشن كرده است. ژان لوروریه هزینه جشن‌ها و پروژه‌های عمرانی مرتبط را پانصد میلیون دلار و ویلیام شوکراس، سیصد میلیون دلار برآورد کرده‌اند. • اين در حالی بود كه 96 درصد روستاها و بسياري از شهرها از كمترين زيرساخت رفاهي همچون جاده و لوله‌کشی آب و حتي برق هم نداشتند. لازم به ذكر است كه درآمد نفتي كشور در سال 1350 يك ميليارد و دويست ميليون دلار بوده است.
سال ۱۳۵۵ درآمد دولت فقط از نفت ۲۰ میلیارد دلار بود و جمعیت ایران حدود ۳۲ میلیون اما طبق آمار بانک جهانی ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند. (یعنی حتی نان خالی برای خوردن و کفش برای پوشیدن نداشتند)  بر اساس آمار بانک جهانی در سال ۵۶، ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند و این درحالی است که در سال ۷۸، ۱۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر بوده‌اند، یعنی وضع مردم چیزی حدود ۳ برابر بهتر شده است. میزان درآمد نفت كه در سال 1342، 555 میلیون دلار بود در سال 1347 به 958 میلیون دلار، در سال 1350 به 1/2 میلیارد دلار، در سال 1353 به 5 میلیارد دلار و پس از چهار برابر شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی، در سال 1355 به حدود 20 میلیارد دلار رسید. در سال های بین 53-1343 كل درآمدهای نفتی به 13 میلیارد دلار و از سال1353 تا 1356 به 38 میلیارد دلار رسید. گرچه پول های هنگفتی در نتیجه اسراف كاری های سلطنتی، بناكردن قصرها، فساد بیش از حد، برگزاری جشن ۲۵۰۰ ساله ... به عنوان مثال سفارت انگلستان در سال ۱۳۵۰ گزارش كرد كه فقط شهرداري تهران بيش از 81 ميليون دلار خرج اين جشن كرده است. ژان لوروریه هزینه جشن‌ها و پروژه‌های عمرانی مرتبط را پانصد میلیون دلار و ویلیام شوکراس، سیصد میلیون دلار برآورد کرده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥 خیلی مرد قوی‌ای بود مرحوم نواب، من شنیدم یک وقتی رفته بود اردن گوش ملک حسین [پادشاه اردن] را گرفته بود، گفته بود پسر عموجان این انگلیسها خیلی خطرناکند، آخر سید است ملک حسین. آدم اینجوری‌ای بود گوش ملک حسین را میگرفت فشار میداد. ‌‌ @MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حکومت از دیدگاه علامه مصباح یزدی پادکست حاضر، به نظرات و دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی درباره مبانی و شبهات نقش مردم در حکومت اسلامی می پردازد. 📌فایل کامل و با کیفیت را در سایت فکرت تماشاکنید ⭕️fekrat.net/?p=7306 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net
کتاب از چیزی نمی ترسیدم .pdf زندگی نامه خودنوشت شهید سلیمانی بسیار عالی نشر حداکثری
💢 تقدیر رئیس شورای مسلمانان روسیه از نمازِ آیت الله رئیسی در کرملین ✅ رئیس شورای مفتیان روسیه در دیدار با آیت الله رئیسی: 🔹 ملاقات شما با پوتین برای مسلمانان روسیه هم بسیار بااهمیت است. نماز شما در کرملین بسیار شاخص بود و از فنلاند برای من نوشتند که برکت به داخل کرملین آمد. 🆔 @rasanewsagency
انتقاد شدید فاضل لنکرانی از آیت الله محقق داماد: حرف جدایی دین از سیاست را به مرحوم آیت الله حائری و مرحوم آیت الله بروجردی چسباند /متاسفم که واکنش درخوری به این حرف داده نشده / نمی دانم انگیزه شان چیست؟ ادعای علمیت هم دارند 🔹حجت الاسلام فاضل لنکرانی گفت: برخی آقایان جلسه‌ای تشکیل دادند به ‌عنوان ۱۰۰ سالگی حوزه و در آن بزرگ‌ترین جفا را بر حوزه کردند. نسبت به حوزه، خلاف گفتند! نسبت‌هایی به مرحوم آقای بروجردی و مرحوم آقای حائری دادند که عالمانه نبود، و حرفشان خلاف واقع است. @AkhbareFori
واکنش رسول جعفریان به اظهارات فاضل لنکرانی علیه آیت الله محقق داماد: 🔹برخی مدرسان حوزه به طور سازمان یافته با هر نوع اظهار نظری که اندکی با فکر آنان زاویه دارد، درگیر می‌شوند. @AkhbareFori
امام خمینی(ره): 🔔 فقیه حق ندارد بگوید که من اسلام ‌‏شناسم. فقیه باید بگوید من فقه ‌‏شناسم، من فقه اسلام را مى‌‏شناسم؛ آنى که از همه بهتر مى‏‌داند همان است که فقه اسلام را مى‌‏داند. 🔘 فیلسوف حق ندارد بگوید من اسلام ‌شناسم، این بگوید من یک قسمى از مثلًا معقولات اسلام را ادراک کردم. 🔘 آن هم که حکومت اسلامى را بررسى کرده و اطلاع پیدا کرده که وضع حکومت چه بوده او حق ندارد بگوید من اسلام‌‏شناسم، بگو من حکومت اسلام ‌‏شناسم. 👈🏻 ادعاى اسلام‌‏شناسى جز براى آن که همه جهات اسلام را بداند و همه مراتب معنویت اسلام و مادیت اسلام را بداند. آن می تواند بگوید من اسلام‌‏ شناسم. ✅ على‌بن ابی‌طالب اسلام‏شناس بود، در عملش هم آن طور بود که عملش هم اعجاز است. 📚 صحیفه نور، ج۸، ص۵۳۸ 🆔@tahavol_howze
💢 اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست ✅ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس کل بانک مرکزی: 🔹در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چرا که گاهی مشکلات اقتصادی باعث می‌شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند. 🔹در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد، فقیر به معنای ندار نیست! بلکه کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کسی که ستون فقراتش شکسته است حرف شنوی از حکومت ندارد. 🔹بانک‌ مرکزی وظیفه بسیار سنگینی دارد، از کارهای اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند. 🔹اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می‌گیرد نه با زور اسلحه؛ لذا در خصوص اختلاس‌های صورت گرفته نیز، بررسی و آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند و اختلاس صورت بگیرد. *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
✔️حفظ نظام یا حفظ شیعه؟🔻 🔸(واکنش‌ها به یک همایش) 🔹همایش «صد سالگی حوزه قم و مسایل ایران» با سخنرانی مصطفی محقق داماد، رسول جعفریان، اکبر ثبوت و رضا مختاری روز یکشنبه ۲۸ آذر، در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد. 🔹بخشی از سخنان مصطفی محقق داماد فرزند آیت‌الله سید محمد محقق داماد و نوه موسس حوزه علمیه قم در این همایش حاشیه ساز شد؛ «شیخ عبدالکریم در ذهنش این بود که یک حوزه با دو عنصر سواد و فضل و دیگری اخلاق و همچنین جدای از سیاست تأسیس شود تا روحانیت دوباره در قلب ملت وارد شود». محقق داماد همچنین گفته بود که «آیت‌الله بروجردی افرادی را که کارهای تند می‌کردند، از حوزه بیرون کرد و گفت این تندی‌ها نباید باشد و حوزه جای درس و تحقیق و اعتدال است، نه سیاست». در محقق داماد در خاتمه مخالفت خود را با بودجه‌های دولتی برای حوزه علمیه اعلام کرده بود. 🔹رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران؟ تاریخ‌نگاری حوزه را غیر شفاف دانسته بود او گفته بود «به برخی از حقایق که برمی‌خوریم، جرأت گزارش کردن آن را نداریم، گرفتار نوعی خودسانسوری هستیم. البته برخی از علمای قم هم اصولاً خوششان نمی‌آید درباره این قبیل مسائل صحبت شود و به راحتی توصیه می‌کنند که این‌ها را حذف کنید. در بخش دیگر جعفریان به مواجهه حوزویان با مسائل جدید اشاره کرده بود؛ "ما متهم هستیم که هر چیز جدیدی که آمده ما تحریم کرده‌ایم. چطور با پدیده‌های جدید برخورد کردیم، با دوش حمام، با بلندگو، با کفش به‌جای نعلین، با ماشین، با رادیو، با سینما و بسیاری از مسائل دیگر" جعفریان در خاتمه گفته بود گویی حوزه علمیه قم خسته و شاید گرفتار سیاست شده است. 🔹سیداحمد خاتمی نایب رئیس جامعه مدرسین در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد به سخنان محقق داماد واکنش نشان داد " آقای محترمی در یکی از جلسات تهران بر جدایی حوزه از سیاست تأکید می کند و ادعا می کند مرحوم شیخ عبدالکریم حائری حوزه را از سیاست جدا کرد و همین شد که روحانیت را به مردم برگرداند؛ وقتی رویشان نمی‌شود بگویند دین از سیاست جدا است می‌گویند حوزه باید از سیاست فاصله بگیرد". خاتمی گفت بود "اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند امیر مؤمنان را تکذیب کرده است". "مرحوم آیت‌الله بروجردی کسی را از قم بیرون نکرد و تا آخر شهریه مرحوم واحدی و مرحوم کاشانی را می‌داد". به نظر خاتمی این حرف‌ها گفته می‌شود تا جدایی دین از سیاست را جا بیفتد. "می‌خواهند حوزه را ذره ذره از نظام جدا کنند". 🔹حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد البته با احتیاط انتقاد خود را مطرح کرد. انتقاد او فقط متوجه محقق داماد نبود بلکه خطاب او به گروهی از روحانیان و علما بود که در سال‌های اخیر بر کناره‌گیری و نظارت حوزه تاکید دارند. بوشهری گفته بود: «ما به این باور رسیده‌ایم که دین از سیاست جدا نیست، سیاست در متن دین ماست، دین با سیاست همراه است، نمی‌شود تنها در امور فردی برای احیای ارزش‌ها تلاش کنیم. نکند برخی از روحانیون با عده‌ای همنوایی کنند یا به خاطر فشارهایی که دیده می‌شود منفعلانه برخورد کنند و ریشه را بزنند و بگویند دین از سیاست جداست. 🔹سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه به سخنان محقق داماد واکنش نشان داد: «متاسفانه برخی از حوزویان با برخورداری از پیشینه بیت عظیم مرجعیت، به جای حرکت در مسیر عقلانیت توام با غیرت دینی، با شعار جدایی دین از سیاست، دانسته و یا ندانسته، غیرت دینی و جوشش انقلابی حوزویان که برخاسته از عمق معرفت دینی و عقلانیت است را، نشانه گرفته اند و با تحریف تاریخ حوزه، آدرس غلط می دهند». 🔹محمدجواد فاضل لنکرانی واکنش تندتری داشت. او در پایان یکی از کلاسهای درسی گفته بود؛ "می‌خواهم تأسف عمیق خود را نسبت به سخنان بی‌اساسی که در نشست یکصدمین سال حوزه علمیه قم مطرح شد، برخی آقایان در این جلسه بزرگ‌ترین جفا را بر حوزه کردند. نسبت به حوزه، خلاف گفتند! نسبت‌هایی به مرحوم آقای بروجردی و حائری دادند که عالمانه نبود، و حرفشان خلاف واقع است. 🔹جعفریان در توئیتی نوشت: "شاید روش خوبی نباشد که شماری از مدرسان حوزه قم، به طور سازمان یافته، با هر نوع اظهار نظری که اندکی با فکر آنان زاویه دارد، درگیر شوند". 🔹بنظر می‌رسد اختلافات درون‌حوزوی میان دو جریان حوزه سنتی فرهنگی و حوزه انقلابی با تشدید مشکلات اقتصادی و فشار افکار عمومی علیه روحانیت در سالهای اخیر بروز و ظهور بیشتری یافته است. اولویت "حفظ شیعه" یا "حفظ نظام" را باید محور این اختلافات دانست. @namehayehawzavi 📚@nasiri42
*مجموعه مستند "در برابر طوفان"* این مستند جذاب و دیدنی را دانلود کنید و سر فرصت ببینید. *مجموعه مستند "در برابر طوفان"* روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی است. در این مجموعه صداها و تصاویر دیده نشده از تاریخ معاصر کشور نمایش داده می شود. *کارگردان : مهدی نقویان* *دانلود تمامی قسمت‌ها* https://www.doctv.ir/program/153562
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹زیبایی‌های اسلام در زندگی مبلغ برجسته آرژانتینی ✅ گسترش ندای دلنشین اسلام اهل بیت فراتر از مرزها ✅ به گفته وی: قبلا تمام زندگیم هنر و موسیقی بود با موهای بسیار بلند ... بدنبال تفکر عمیق بودم...اسلام، مرا با دنیای جدیدی آشنا کرد. ✅ : حیات بخش روح و جان آدمیان و پاسخگویی به پرسشهای بنیادین تشنگان حقیقت (تا آخر ببینید) Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672 *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به روسیه در رسانه‌های دنیا *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
🔴 دادگاه ویژه روحانیت؛ به نفع روحانیون یا تبعیض علیه روحانیون؟! 🔻چند سؤال ساده درباره دادگاه ویژه روحانیت! 🔹برخلاف دوستان که را تبعیض علیه عموم مردم می‌دانند(که از جنبه ای شاید درست باشد) اما در واقعیت این دادگاه، تبعیض علیه عموم روحانیون است. نظر امام این بود که دادگاه ویژه روحانیت بصورت تخصصی بر حفاظت از نهاد روحانیت عمل کند و جلوی انحراف حوزه های علمیه و روحانیون گرفته شود. اما در عمل این دادگاه به محلی برای تبعیض علیه روحانیت تبدیل شده است. 🔸کسانی که سروکاری با دادسرا و دادگاه های عمومی و انقلاب داشته اند و از وضعیت دادگاه ویژه روحانیت مطلعند بر این نکته صحه می گذارند که رعایت حق و حقوق بدیهی افراد در دادگاه های عمومی و انقلاب خیلی بهتر و بیشتر صورت می گیرد تا دادگاه ویژه روحانیت! 🔻چندسؤال از مسئولین قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت مطرح است: 1️⃣ اول؛ در دادگاه های عمومی و انقلاب، انتخاب وکیل برای متهمین آزاد است. هر وکیلی از هر نقطه کشور. اما در دادگاه ویژه روحانیت، متهم فقط می تواند وکیلی انتخاب کند که اولاً روحانی باشد؛ ثانیاً ملبس باشد؛ ثالثاً مورد تأیید دادگاه باشد! متأسفانه ماده واحده ای در مجمع تشخیص تصویب شده که «دادگاه تعدادی از روحانیون صالح را به عنوان وکیل انتخاب می کند»؛ این تبصره برخلاف اصول کلی دادرسی است. چرا این محدودیت وجود دارد؟ 🔹همین محدودیت عجیب باعث شده که فقط یک وکیل در چند استان مثل خوزستان و لرستان و ایلام و کهگیلویه برای طلاب و روحانیون باشد! 2️⃣ دوم؛ در دادسرا و دادگاه های عمومی؛ وکیل می تواند در تمامی مراحل دادرسی در کنار متهم حضور فیزیکی داشته باشد و حرف بزند؛ هم در کلانتری و آگاهی؛ هم در دادیاری و بازپرسی؛ هم در دادگاه. اما در دادگاه ویژه روحانیت، وکیل نمی تواند تا مرحله دادیاری حضور فیزیکی داشته باشد اگر هم در دادیاری حضور پیدا کند حق حرف زدن ندارد! فقط می تواند لایحه بنویسد! این محدودیت کجای آیین نامه دادگاه ویژه آمده؟! 3️⃣ سوم؛ در دادسرا و دادگاه عمومی؛ حق نسخه برداری و کپی از پرونده برای شاکی و متهم فراهم است اما در دادگاه ویژه متهمین حق نسخه برداری و کپی از پرونده را ندارند! چرا؟! حتی به خود متهم و وکیل به زور اجازه مطالعه پرونده داده می شود. چرا؟ 4️⃣ چهارم؛ از سال 1396 سامانه ثنا برای قوه قضائیه ایجاد شد و قرار شد تمام امور دادرسی؛ تشکیل پرونده؛ ابلاغ؛ صدور رأی و ... در سامانه ثنا انجام شود. در حال حاضر در دادگاه های عمومی این مراحل طی شده و حتی ارسال لایحه دفاعیه یا شکوائیه باید بصورت الکترونیکی و از طریق دفاتر قضایی انجام شود. اما در تبعیضی آشکار، امور دادگاه ویژه روحانیت در سامانه ثنا انجام نمی شود! نه ابلاغیه ها الکترونیکی برای افراد ارسال می شود نه حتی رأی بدوی و نهایی و قطعی! 🔹بسیار عجیب است چرا ابلاغ رأی در دادگاه ویژه روحانیت هنوز تلفنی است یا حضوری! و رأی بصورت مکتوب یا الکترونیکی به افراد ابلاغ نمی شود؟! چرا؟ چرا همانند دادسرا و دادگاه عمومی، روحانیون و طلاب حق ندارند آرایی که علیه آنهاست را بصورت مکتوب یا الکترونیکی داشته باشند؟! 5️⃣ پنجم؛ در دادسرا و دادگاه های عمومی برای پرونده های کیفری غالباً، اول ابلاغ صورت می گیرد اگر متهم بعد از چندبار ابلاغ حضور پیدا نکرد جلب می شود؛ اما در دادگاه ویژه روحانیت، جلب بدون ابلاغ صورت می گیرد؛ آن هم نه موضوعات امنیت ملی! بلکه برای اتهامات و جرائم کیفری نشر اکاذیب و ...! آیا این عدالت است؟ 6️⃣ ششم؛ برخی از دادگاه های عمومی و انقلاب علنی برگزار می شود یا افرادی می توانند همراه شاکی یا متشاکی حضور پیدا کنند اما در دادگاه ویژه روحانیت همین هم وجود ندارد. چرا؟ طبق اصل 165 قانون اساسی دادگاهها باید علنی باشد. چرا به این اصل عمل نمی شود؟ 🔹این ابهام وجود دارد که دادگاه ویژه روحانیت بیش از آنکه بدنبال حفظ شأن روحانیت باشد دنبال کنترل کردن و مهار کردن روحانیتی است که هزار سال علمدار قیام های آزادی خواهانه و عدالتخواهانه بوده است. امروز عموم روحانیون شیعه در استان ها و شهرها جرأت عرض اندام جلوی مدیران و مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت ندارند شاید کسی آن را به سکولاریسم حوزوی و جدایی از سیاست تعبیر کند اما یک دلیل اصلی آن «دادگاه ویژه روحانیت» است که بدنبال مهار و کنترل روحانیت است. 🔸عموم روحانیونی چون هاشمی، خاتمی، کروبی، روحانی، آملی لاریجانی، ناطق نوری و ... که با عملکرد سیاسی و اقتصادی خود به دین و دیانت مردم ضربه زده اند و چقدر اهل فساد سیاسی و اقتصادی بوده اند و اطرافیانشان از قبل رانت به چه آلاف و الوفی رسیده اند آزاد و آزادند اما کافی است یک روحانی شهرستانی علیه ناکارآمدی ها و تبعیض ها حرفی بزند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3