🔴 سلام دوستان گرامی
این هفته تاریخ ۳۰ تیر جلسه پساانسانگرایی برگزار نخواهد شد.
با تشکر
⚠️هوش مصنوعی؛ هر روز خطرناکتر از دیروز
▫️هوش مصنوعی با کمک مودم شما میتواند از شما تصویری سهبُعدی (ویدیو) -حتی از پشت دیوار- ترسیم کند!
#هوش_مصنوعی
تصاویر فوق را ملاحظه بفرمایید. اتفاقات درون مغز ما را تبدیل به عکس و ویدئو می نمایند👆👆👆
🔴 فرازهایی از مباحث جلسه چهارم پساانسانگرایی
🔻انسان میکل آنژ و عدم تمایل او به بردن دست به سمت خدا، جدایی جهان و انسان از آسمان
🔻امر مقدس و اندازه گیری و تصویرگری جهان از دید هایدگر
🔻 کنترل و اندازه گیری جهان و عصر استعمار
🔻خدای ساعت ساز قرن ۱۷ که جهان را کوک کرده و آن را ترک کرده.
🔻بیرون کردن امر مقدس از اپیستمولوژی و شناخت شناسی در قرن ۱۷ با جان لاک
🔻بیرون کردن امر مقدس از عرصه هستی شناسی
🔻خط کش اندازه گیری نامناسب وجود پدیده را نفی می کند.(,خانم معظمی)
🔻اینستاگرام و ویدیوی کوتاه و موسیقی مجازشده بوسیله اینستاگرام و ذائقه سازی نت فلیکس در اندازه دادن به تفکر و شناخت(آقای حیدری)
🔻مجمع جهانی اقتصاد و برنامه حذف احساس های ناخوشایند و رنج در انسان از طریق اصلاح ژنتیک
🔻در مدرنیته «چرایی» جهان مطرح نمی شود و فقط «چگونگی» جهان در مرکزیت قرار می گیرد
🔻 امپریسیزم هیوم ، نفی علیت و تاثیر روی کانت، نیچه، پست مدرن ها و فوکو
🔻دیدگاه کانت درباره اداره جامعه مدنی و بیرون کردن امر مقدس از جهان
🔻رویکرد کارکردگرایانه کانت در اخلاق و کنار گذاشتن رویکرد هستی شناسانده به اخلاق
🔻ازدواج امر مدنی در یک محضر می شود و دیگر ازدواج در حیطه امر مقدس نیست.
🔻عدالت و حق امر مقدس نیست بلکه امر مدنی است.
🔻تصورات افراد را دستکاری و هدایت کردن. انسان موجودی شعوری و ارادی است و ادراک انسان ها را شکل مئ دهد (خانم صادقی)
🔻کانت
dogmatic faith and reflective faith
کابالا و خورا khoraبه عنوان عرصه ماورای تضادها که در وضعیت آشوب قرار دارد و ماورای خیر و شر است و فضایی از نیچه تا کانت و دریدا را در بر می گیرد. آشوب و بی نظمی اصل است و تمام خلاقیت ها از آزادی آشوب درمی آید.
اما خیر و شر و تابوها ساخته بشر است و خورا یا بیابان ماورای آن قرار می گیرد.
خیر و شر امر ابجیکتیو و عینی و واقعی نیست بلکه نقش کارکردگرایانه برای ساختارهای قدرت برای اداره جامعه دارد.
🔻در قلب مدرنیته زمینه این تفکر وجود دارد که جهان خنثی است،حریم و حرم مقدس و تابوها ابجکتیوتی و عینیت واقعی ندارد و حاصل ذهنیت و منافع گروه های خاص است.
🔻آمپریسم در مرحله اول با لاک به حقایق نهایی عالم و انسان کاری ندارد و آن را قابل شناخت نمی داند . به تدریج حقایق نهایی و فرجام شناسی تبدیل به یک «نیست» و خرافه می شود که از لحاظ هستی شناسی وجود ندارد.
🔻 در قلب مدرنیته، امر مقدس آهسته آهسته از جهان خارج می شود و در تمام محاسبات و ارزیابی های زندگی روزمره و جهان کنار گذاشته می شود.
🔻امر مقدس از عرصه شناخت شناسی و معرفت بشری که فقط هم محدود به حس است خارج شد.
در عین حال امر مقدس از عرصه جامعه مدنی هم خارج می شود و ما در رتق و فتق و مدیریت کارهای مدنی نیازی به حضور امر مقدس نداریم.
در عین حال امر مقدس از گفتمان علمی خارج می شود و امر علمی مساوی امر قابل کنترل و اندازه گیری کمی می شود که برای آن امر مقدس غیر قابل اندازه گیری و خارج از پنج حس در مراحل اول قابل شناسایی نیست و در مراحل بعدی وجود ندارد.
🔻سخن گفتن از روح، سخن گفتن از فرجام شناسی، آخرت و سخن گفتن از امر مقدس همگی سخنانی «غیر علمی» و «غیرآگادمیک» و «غیرقابل ابطال پذیری» است. به عبارتی سخن گفتن از این ها سخن گفتن خرافی است.
در نهایت این ها به زعم مارکس، فروید، نیچه ، آگوست کنت، فوکو ، ژیژک و دیگران انعکاس ساختارهای قدرت سیاسی، اقتصادی و جنسی هستند.
🔻گفته شده که اگر پنج حس انسان را بگیرند باز هم موجود بودن خود را درک می کند(خانم جلالی فر در نقد آمپریسم)
🔻هیوم مفهوم علیت و مفهوم من و فاعل عامل کارها را رد کرده و از انسان به عنوان یک بسته حس ها سخن می گوید.
🔻در روانشناسی بین علمی و دینی فرق می گذارند(خانم دکتر فیض)
🔴🔴🔴🔴 سلام دوستان گرامی
امروز صبح جمعه ۲۷ مرداد جلسه پساانسان گرایی برگزار نخواهد شد.