eitaa logo
پایگاه تحلیلی منتظران قائم
75 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
932 ویدیو
32 فایل
💚والَّذین جاهَدوا فینا لَنَهدیَنَّهم سُبُلَنا💚 صدای طلاب جهادگر و انقلابی حوزه علمیه قم *مارا مدافعان حرم آفریده اند*
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ دوازده اصل در عدالت‌خواهی انقلابی مقدمه: «عدالت‌خواهی» همواره یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد ملت بوده است. اما عدالت‌خواهی هم مثل هر امر اجتماعی دیگری، ممکن است دچار آفات و آسیب‌هایی شود. بنابراین لازم است تا مسیر مطالبه و طریق طلب آن بر مبنای معیارهای صحیح، دانسته و سپس پیموده شود.در اطلاع‌نگاشت زیر، برخی از الزامات و چارچوب‌های اساسی عدالت‌خواهی را در منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.   🔶نیازمند «نظریه‌ جامع عدالت» هستیم اداره‌ی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمع‌بندی قوی و متقن و مستدل در باب عدالت اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمع‌بندی، برنامه‌های بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحث‌های کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهش‌های فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما می‌توانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم. ۲۷/۲/۹۰   🔶شعار عدالت را تقویت و همگانی کنید اما... هرچه می‌توانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهن‌ها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفه‌ی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می‌تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می‌تواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاه‌های مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه می‌کنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همه‌ی دولت‌هایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است. ۱۰/۸/۸۳   🔶دانشجویان درباره عدالت اجتماعی بیندیشند وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزه‌های گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح می‌شود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راه‌های تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟ ۱/۹/۷۸   🔶انسانی که با تقوا نیست نمی‌تواند منشاء عدالت اجتماعی باشد در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانه‌ی عدالت جمعی و منطقه‌ی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بی‌عدالتی و بی‌تقوایی است، نمی‌تواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد. ۲۶/۱۲/۷۹   🔶شاخص عدالت، قانون است معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بی‌عدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعه‌ی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل مانده‌اند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا می‌کند. ۷/۴/۸۸   🔶عدالت بدون معنویت، یک «شعار توخالی» است اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالی. خیلی‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‏ی سیاسی و شکلی پیدا می‏کند. ۱۶/۶/۸۸ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل می‏شود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمی‏کند و آن چیزی که انسان تصور می‏کند عدالت است، می‏آید و جای عدالت واقعی را می‏گیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است. ۲/۶/۸۷   🔶اگر عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضد عدالت» می‌شود اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروه‏های تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندی‏های آن حضرات موجب شده که خود آن‏ها صد و هشتاد درجه گرایش‌هایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند. ۱۶/۶/۸۸ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار می‏شود؛ خیال می کند،چیزهایی عدالت است، درحالی‏که نیست؛
و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمی‏بیند. ۸/۶/۸۴   🔶منظور از عقلانیت، محافظه کاری نیست عقلانیت و محاسبه که می‏گوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظه‏کاری، عقل‏گرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظه‏کاری فرق دارد. محافظه‏کار، طرف‏دار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمی‏تابد و از تحول و دگرگونی می‏ترسد؛ اما عقلانیت این‏طور نیست؛ محاسبه‏ی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی می‏شود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظه‏کاری فرق دارد. محاسبه‏ی عقلانی را با محاسبه‏ی محافظه‏کارانه به‏هیچ‏وجه مخلوط نکنید؛ این‏ها دو چیز است. ۸/۶/۸۴   🔶نباید به اسم عدالت‌خواهی، اخلاق را زیر پا گذاشت اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. ۱۴/۳/۹۰   🔶کار را بی جنجال پیش ببرید من در همان نامه‌ی هشت مادّه‌ای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بی‌جنجال پیش ببرید. ما می‌خواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت می‌گیرد. ۲۲/۲/۸۲ 🔶انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‏سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‏کنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‏بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می‏کنم- نه در دانشگاه، در گروه‏های اجتماعی گوناگون- که روی یک مصداق خاصی تکیه می‏کنند؛ یا به‏عنوان فساد، یا به عنوان کج‏روی سیاسی، یا به‏عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‏بینم این‏جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‏کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‏ای به دست می‏دهید برای اینکه آن زرنگ قانون‏دانِ قانون‏شکن- که من گفته‏ام قانون‏دانهای قانون‏شکن خطرناکند- بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. ۱۴/۲/۸۷   🔶خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترض این گفتمان را باید همه‏گیر کنید؛ به‏گونه‏ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‏وار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی‏هایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‏ی قهری نحوه‏ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به‏شدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می‏کنید؛ اصلًا همه‏ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید. ۱۰/۸/۸۳   پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی http://Eitaa.com/qaim_yavaran
🍃🌷 دهم آبان سالگرد شهادت آیت الله سیدمحمد علی قاضی طباطبایی﴿رِضوانُ الله تعالی عليه﴾ گرامی باد. 🍃🕯آن بزرگوار نماینده امام در استان آذربایجان شرقی و اولین امام جمعه شهر تبریز و از مبارزین پیش از انقلاب و از طرفداران حضرت امام خمینی بود که رژیم پهلوی چند بار وی را به شهرهای مختلف تبعید کرد. 🍃🕯ایشان شامگاه روز دهم آبان سال ۱۳۵۸ مصادف با عید سعید قربان بعد از ادای فریضه نماز مغرب و عشاء در حال مراجعت از مسجد به منزل، توسط گروه منحرف «فرقان» ترور شد. 🕊🌹 و بعنوان اولین شهید محراب در جمهوری اسلامی شناخته شد. . اولین شهید آیت‌الله ‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠جمهوری اسلامی، نظام جهانی ظالمانه را به چالش کشید؛ علّت مخالفت با ما هم همین است. ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ☀️ http://Eitaa.com/qaim_yavaran
💠 💐الإمام علیّ علیه السلام: اِبذِل مالَكَ فِي الحُقوقِ، وواسِ بِهِ الصَّديقَ؛ فَإِنَّ السَّخاءَ بِالحُرِّ أخلَقُ. مالت را در [ادای] حقوق، خرج كن و دوستت را در آن ، سهیم كن؛ چرا كه بخشش به آزاده[ای كه طلب نمی كند]، زیبنده تر است. 📚غرر الحكم: ح 2384، عیون الحكم والمواعظ: ص 85 ح 2044. http://Eitaa.com/qaim_yavaran
🔴سخنان نماینده اهل سنت مجلس اردن (حتما حوصله کنید و بخوانید) 🔵بالاخره در بین مسئولین کشورهای عربی یک عرب سنی مذهب که بدون اغراض سیاسی و مذهبی دو کلمه حرف حساب بگه، پیدا شد. تصريحات النائب الأردني طارق خوري تشعل الشارع الأردني وَ ترهب التيارات السلفية كتب الخوري في تغريدة له: * هَلْ الشيعة من خان فلسطين؟ 🔻ترجمه: سخنان نماینده مجلس اُردن: "طارق خوری" خیابانهای اردن را شعله ور و احزاب و گروههای سلفی را به وحشت انداخت!! 🔻آقای خوری در مقاله خود این چنین نوشته است: ⁉️ آیا آنهائی که به فلسطین خیانت کردند، شیعه بودند؟! ⁉️آیا آنهائی که لیبی را نابودکردند و اهالی لیبی را می‌کشند شیعه هستند؟! ⁉️آیا انتحاری‌هائی که اجسادخود را در عراق، سوریه، عربستان، کویت و... منفجرمی‌کنند شیعه هستند؟! ⁉️آیا آنهائی که مسجد الاقصی را به آتش می‌کشند شیعه هستند؟! ⁉️آیا شیعیان بودند آنهائی که کشور سومالی را نابود کردند؟! ⁉️آیا هواپیماهای آمریکائی که بغداد را بمباران کردند از فرودگاه‌های شیعیان پرواز می‌کردند؟! ⁉️آیا انفجارهائی که در صحرای سینای مصر صورت می‌گیرد شیعیان انجام می‌دهند؟! ⁉️آیا القاعده، داعش و جبهة النُصرة شیعه هستند؟! ⁉️چرا در بین صهیونیست‌ها عملیات انتحاری نمی‌بینیم ولی درمیان ملت‌های مسلمان می‌بینیم؟! ⁉️آیاقرضاوی (عالم تندرو سلفی) از علمای شیعه می‌باشد!؟ آیا او همه حرام‌ها را حلال کرده است؟! 🔻خوش به حال صهیونیست‌ها که توانسته اند، کاری کنند که ما تفنگ‌هایمان را به سوی یکدیگر نشانه بگیریم و این، آنها هستند که هر روز آبادی‌های صهیونیست نشین را تاسیس می‌کنند و به ما، می‌خندند!!! 🔻می‌بینیم که سعودی‌ها و لیبیائی‌ها و تونسی‌ها و... هر روز عملیات انتحاری انجام می‌دهند و در همه کشورهای اسلامی بمب منفجر می‌کنند، بجز فلسطین اشغالی!!! ⁉️جاییکه صهیونیست‌ها جاخوش ‌کرده‌اند. چرا و چه می‌بینید!؟ آیا حزب الله لبنان، مانع آن‌ها شده است؟! ⁉️چرا اهل‌سنت در زمان شاه ایران، هیچ تحرک و مخالفتی با شاه نداشتند!؟ با اینکه شاه هم شیعه بود!!! مخالفت که هیچ، بلکه همه اهل سنت از او اطاعت می‌کردند!!! 🔻حزب الله لبنان را ملامت می‌کنید که چرا فلسطین را آزاد نمی‌کند، در حالی‌که یک حزب و تعداد معدودی بیشتر نیستند و دولت‌ها و حکومت‌های عربی و اسلامی بطور سری و علنی از یهود رضایت‌مندی می‌طلبند و آخرین آنها نیز اردوغان می‌باشد. ✅ بهر حال من نظر خودم را دارم و شما نظر خودتان را، ولی هرگاه یک شهروند خلیجی، عملیات شهادت طلبانه در فلسطین اشغالی، انجام داد، آنوقت نظرم را تغییر می‌دهم!!! وقتی که ببینم که پرچم داعش و القاعده بر سر کنیست اسرائیل به اهتزاز در آمده است و کشورهای عربی، سفارتخانه‌های صهیونیست‌ها را بسته اند، دیگر به این باور می‌رسم که من اشتباه کرده‌ام. ✅ انتشار دهید تا ملت هایی که از جهان اسلام هنوز در خواب غفلـتند ، بیدار شود!!! http://Eitaa.com/qaim_yavaran
🔴ما تو قانون مشتی‌گری با بچه‌های در نمی‌افتیم. من این سید رو نمی‌شناسم اما با او در نمی‌افتم. http://Eitaa.com/qaim_yavaran
پایگاه تحلیلی منتظران قائم
🔴ما تو قانون مشتی‌گری با بچه‌های #حضرت_زهرا در نمی‌افتیم. من این سید رو نمی‌شناسم اما با او در نمی‌ا
🌹🌹 11 آبان ماه سال 1342، طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی به جوخه اعدام رژیم پهلوی سپرده شدند. ♦️طیب حاج رضایی که روزگاری از بزن بهادرهای تهران بود، شب هنگام در معرض تیر سربازان قرار می گیرد تا به خاطر حمایت از امام خمینی (ع) که آن سالها آرام آرام نهضت انقلابی خویش را گسترده می نمود، تیرباران شود. اما چه می شود که چنین شخصیتی به گفته خودش، ندیده، خریدار امام (ره) می شود؟! ♦️امیر حاج رضایی می گوید:در دادگاه مي گفتند شما دسته راه مي انداختيد و روي علم ها عکس آيت الله خميني را مي گذاشتيد. طيب هم گفت؛ «من هميشه به مراجع تقليد اعتقاد داشتم و احترام مي گذاشتم. قبلاً هم عکس آيت الله بروجردي را مي گذاشتم و حالا هم عکس آيت الله خميني را مي گذارم و باز هم اگر باشم از عکس آنها استفاده مي کنم.» اين چيزهايي بود که من خودم در دادگاه شنيدم. به هرحال شنبه 11 آبان، ساعت 5 صبح اين اتفاق افتاد و اعدام شد. ♦️امیر حاج رضايي درباره اعدام طیب حاج رضایی میگوید : صحنه خيلي بدي بود. ما که در مراسم نبوديم اما آنها جسد را تحويل دادند. وقتي تحويل دادند و جسد را ديدم، بعد متوجه نشدم، چطور من را بلند کردند. چيزي حدود 17، 18 تا گلوله خورده بود و تمام رگ و پي اش زده بود بيرون. يعني بدن تمامش شکافته شده بود و هنوز چشم هايش بسته بود. آن بنده خدا اسماعيل رضايي، افتاده بود و تير خلاص را توي دهانش زده بودند اما عموي من با صورت خورده بود زمين و صورتش هم خون آلود بود که آن تير را به شقيقه اش زدند و گفتند؛ تير خلاص... من خودم آن صحنه را ديدم تا جايي هم که يادم مي آيد، غسال مدام پنبه توي اين سوراخ ها مي کرد. يعني همه جاي بدن سوراخ سوراخ شده بود. يک شمايل شهيد گونه يي داشت. به هر حال من را بيرون آوردند و نفهميدم چه کسي من را بيرون برد. نشسته بودم و مي ديدم که دارند طبق وصيتش در شاه عبدالعظيم کنار مادرش، خاکش مي کنند. ♦️آن روز در دادگاه، طیب رو به سرهنگ نصیری گفت: حرفهای شما درست؛ اما ما تو قانون مشتی‌گری، با بچه های حضرت زهرا در نمی‌افتیم. من این سید رو نمی شناسم؛ اما با او در نمی افتم. 📚کوچه نقاش‌ها، خاطرات حاج ابوالفضل کاظمی،صفحات 50 تا 52 http://Eitaa.com/qaim_yavaran
🌺سخت ترین اموری که خدا بربندگانش واجب کرده ☘عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ سَيْفٍ عَنْ أَبِيهِ سَيْفٍ عَنْ عَبْدِ اَلْأَعْلَى بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: كَتَبَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا يَسْأَلُونَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ أَشْيَاءَ وَ أَمَرُونِي أَنْ أَسْأَلَهُ عَنْ حَقِّ اَلْمُسْلِمِ عَلَى أَخِيهِ فَسَأَلْتُهُ فَلَمْ يُجِبْنِي فَلَمَّا جِئْتُ لِأُوَدِّعَهُ فَقُلْتُ سَأَلْتُكَ فَلَمْ تُجِبْنِي فَقَالَ إِنِّي أَخَافُ أَنْ تَكْفُرُوا إِنَّ مِنْ أَشَدِّ مَا اِفْتَرَضَ اَللَّهُ عَلَى خَلْقِهِ ثَلاَثاً إِنْصَافَ اَلْمَرْءِ مِنْ نَفْسِهِ حَتَّى لاَ يَرْضَى لِأَخِيهِ مِنْ نَفْسِهِ إِلاَّ بِمَا يَرْضَى لِنَفْسِهِ مِنْهُ وَ مُوَاسَاةَ اَلْأَخِ فِي اَلْمَالِ وَ ذِكْرَ اَللَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ لَيْسَ سُبْحَانَ اَللَّهِ وَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَكِنْ عِنْدَ مَا حَرَّمَ اَللَّهُ عَلَيْهِ فَيَدَعُهُ . 🌷«عبد الاعلى بن اعين»گويد:(بعضى)از اصحاب ما نوشتند و چيزهائى از امام صادق عليه السّلام پرسيدند و به من دستور دادند كه از آن حضرت حق مسلمان را بر برادرش بپرسم،پرسيدم و به من پاسخى نداد،چون آمدم با او خداحافظى كنم، به او گفتم:پرسيدم و جواب نداديد؟فرمود:من مى‌ترسم شما كافر شويد،براستى از سخت‌ترين چيزها كه خدا بر مخلوق خود واجب كرده سه چيز است: ۱-عدالت‌ورزى مرد،از طرف خودش،تا اينكه نپسندد براى برادرش از طرف خود،جز آنچه بپسندد براى خودش از طرف او. ۲-همراهى برادر با مال و دارائى. ۳-ذكر خدا در هر حال كه نه لفظ‍‌ سبحان اللّه و الحمد للّه است ولى در برابر آنچه كه خدا حرام كرده ياد خدا كند و آن‌را كنار گذارد. 📚الکافي ج ۲، ص ۱۷۰ http://Eitaa.com/qaim_yavaran
آقای سروش محلاتی در درس فقه خود مطالبی را مطرح کرده و به اسلام نسبت داده که برآيند آن تحریف دین، تعطیلی احکام اجتماعی اسلام، پذیرش ولایت طاغوت، بی‌معنا شدن جهاد، تسامح با نظام سلطه، انکار سیره‌ی مبارزاتی ائمه‌ی اطهار، انفعال در مواجه با بزرگ‌ترین منکرات اجتماعی، ترویج دین حداقلی، گره زدن معیشت مردم به مذاکره و پذیرش ذلت، غلط خواندن انقلاب خمینی کبیر، تضعیف ولایت‌فقیه و... است. https://fa.shafaqna.com/news/1254722/ چقدر خوب است که: ۱. ۲. ۳. دفتر حفظ و نشر آثار امام ۳. آقایان صاحب کرسی تدریس فقه و سایر دغدغه‌مندان دین و دیانت تفسیر خودشان از اسلام و نظرشان را در مورد بیانات آقای سروش محلاتی بفرمایند. پ.ن1: تئوریزه‌کنندگان خط سازش، به‌دنبال خسته کردن مردم از مقاومت و تسلیم کشور به استکبار هستند. پ.ن2. بیش از هر زمان دیگری، باید در رأس وظایف جریان انقلابی باشد. پ.ن3. وای به روزی که نگران جایگاه مرجعیت باشیم، اما نگران تحریف دین و قرآن نباشیم. http://Eitaa.com/qaim_yavaran