eitaa logo
غلامرضا قاسمیان
4.4هزار دنبال‌کننده
352 عکس
165 ویدیو
1 فایل
📌اطلاع رسانی جلسات، برنامه‌ها و متون برگزیده از مباحث حاج آقای قاسمیان www.qasemian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
(2) – راهکار 👬 👬 👬 یکی از راهکارها ارتباط با و گروه‌ها و است که این یک درست می‌کند و ضامن و می‌شود. 🌆 یکی از مسائلی که علمای در آن بحث می‌کنند، بحث بی‌حیایی در است! چون در کلان‌شهرها کسی شما را نمی‌شناسد. 👀 کلان‌شهر با روستا فرق می‌کند. در همه شما را می‌شناسند و چشم‌های بینایی دارد شما را نگاه می‌کند و هر کاری دلت خواست نمی‌توانی بکنی! اما عمدتاً در کلان‌شهرها چنین اتفاقی نمی‌افتد. ها و ها هم همین مشکل را دارد. الآن در دخترها و پسرهایی را داریم که از می‌آیند و انگار که ناگهان آزاد می‌شوند؛ چون رسیدند به جایی که دیگر کسی بالا سرشان نیست و کارهایی می‌کنند که در خانه‌ی خودشان نمی‌کردند! ⛓ ارتباط شما با مجموعه و این‌قدر باید قوی باشد که در آن مجموعه کاملاً دیده بشوید! و طبیعتاً روی شما نظارت می‌شود. جلسه۱۳ @qasemian_ir
🏴 صلی الله علیک یا رحمة للعالمین 🔸 راه پیغمبر این است: خدا در قرآن می گوید آن چیزی که شما را به زحمت می اندازد برای پیامبر خیلی سخت تمام می شود. خار به پای شما می رود گویا به چشم او می رود. «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ» پیامبری که بال بال می زند برای ملت. نه برای مومنین، برای کل انسان ها. 🔺آن گناهکار و بی حجابی که شما می بینی وظیفه نهی از منکر یک چیز است، آن حالت روحانی چیز دیگری است. حضرت موسی (ع) پیش از نبوت چوپان بود. در روایات داریم روزی گوسفندی از گله فرار کرد و موسی (ع) به دنبالش رفت تا گوسفند را گرفت. بعد به گوسفند گفت من را به زحمت انداختی هیچ، خودت اسیر گرگ می شوی! در روایت داریم همان موقع خداوند به جبرئیل گفت این فرد مناسب پیغمبری است. ❇️ کسی می تواند پیغمبری کند که دلش برای مشکل گنهکار بتپد... @qasemian_ir
🏴 صلی الله علیک یا حسن بن علی (ع) ❇️ * !* 📜 (ع) یک بندی را در اضافه کردند و گفتند باید در دست من پول زیادی باشد که بدهم به خانواده‌هایی که در جنگ امیرالمؤمنین (ع) لطمه دیده‌اند. و امام مجتبی (ع) در طول ده سال از زیر صفر که به ایشان «السلام علیک یا مذلّ المؤمنین» می‌گفتند، شروع می‌کند به این خانواده‌ها و به این خانواده‌ها و یواش یواش یارها را جمع کردن و کم کم این‌ها را از پستی و حقارت خارج کردن! 📌 *غیر از این‌که این‌ها هستند، در مسئله انفاق‌ها یک جهت هم دارند؛ یعنی انفاق‌های هدفدار که شما برای چه این‌جا داری می‌کنی؟ آیا می‌خواهی دوباره جمعیت به ذلت کشیده شده را یک دور دیگر بازسازی بکنی؟ و این‌جا یعنی بازی بی‌مهره، و این‌ها امام مجتبی (ع) است.* 🎯 این‌که در این صفحه، بازی را به مات بکشانی؛ یعنی فعلاً بازی را در حالت مساوی نگه داری و بعد بی‌مهره شروع کنی به بازی کردن و خرده خرده در طول سال‌ها مهره جمع بکنی! این‌جاهاست که ما اصلاً عرضه‌ی این کارها را نداریم و می‌گوییم: بابا ول کن! بگذار آدم‌ها بروند پی کارشان! ولی امامان که نمی‌توانند دست از بشریت بردارند. با و نرمشی که داشتند ... در طول ده سال، حضرت (ع) دائماً اقدام کردند به آدم جمع کردن. جلسه۸۶ @qasemian_ir
🏴 صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا (ع) 📝 در روایتی از امام رضا (ع) هست که ایمان عبد کامل نمی شود مگر اینکه ده ویژگی را داشته باشد. در آخر حضرت میفرمایند العاشره و مالعاشره! بچسب دهمی را! 🔸اینکه مومن احدی رو نبیند مگر اینکه بگوید او از من بهتر است. ⚠️در نظر مومن، مردم دو دسته اند. گروهی از او بهترند و گروهی به حسب ظاهر از او بدترند. اگر گروه اول را ملاقات کرد تواضع کند که به آنها ملحق شود. وقتی گروه دوم را دید متوجه باشد و بگوید که شاید او خیرات باطنی داشته باشد و برایش خیلی خوب باشد و من خیرات ظاهری دارم و برای من شر باشد. مثلا حالات خاصی با خدای خودش دارد یا احترام ویژه ای به پدر و مادرش دارد یا سخاوت عجیبی دارد که خدا خیلی خریدارش هست. اگر انسان این ویژگی را داشته باشد خیر او طاهر می شود و خیر او از حالت شر خارج می شود. @qasemian_ir
(3) – ارتباط عمیق با 🤔 در آیه 61 از سوره نور می‌خواهد بگوید رابطه شما با فامیل‌هایتان چه جوری باید باشد. باور بفرمایید در این آیه مفسرین خیلی به زحمت افتاده‌اند! چون که اصلاً پذیرش آیه خیلی سخت است. 🍝 بعد از این‌که در آیات قبل می‌گوید بگیرید، در این آیه می‌گوید اشکالی ندارد از خودتان یا از خانه پدرانتان، مادرانتان، برادرانتان، خواهرانتان، عموهایتان، عمه‌هایتان، دائی‌هایتان، خاله‌هایتان یا کسی که کلید خانه‌اش را داده دست شما! یعنی این‌قدر به شما اعتماد داشته. برو سر یخچال بردار و بخور! 🍽 می‌بینید چه فضای عجیبی است! من خانه داداشم رویم نمی‌شود به آشپزخانه بروم! چه برسد به این‌که در یخچال را باز کنم و چیزی بخورم! ببینید قرآن چه فضای به هم تنیده‌ای را با هم دیده که ما حتی نمی‌توانیم این فضا را تصور بکنیم! 👬 یا رفیقت است، اجازه که نمی‌خواهد! این‌ها همه در فرض بدون اذن است؛ چون‌که اصلاً معنی ندارد که بگویند از این خانه‌‌ها با اذن می‌شود خورد، این‌که مشخص است! در هر خانه‌ای با اذن می‌شود غذا خورد! این‌جوری است که اینقدر و پیوند اصدقاء توی هم رفته ... و با این یک درست می‌شود. جلسه۱۳ @qasemian_ir
✳️ 👈 حق تلاوت این است که شما مریضی‌ات را بیاوری آنجا؛ ‌ شخصی، مریضی خانوادگی، مریضی اجتماعی، مریضی بین‌المللی، ... @qasemian_ir
(4) – نتیجه‌ی رابطه عمیق با ... ⚖ اگر این باشد، می‌بینید در داخل خودش مثل یک دارد عمل می‌کند که در خودش دارد. الآن این‌همه پرونده‌های بادکرده‌ی قوه قضائیه را می‌بینید که روز به روز دارد بیشتر می‌شود و خودشان مانده‌اند که چه بکنند؟ در حالی که در این «مملکتِ حوزه‌ی رحامت»، وجود داشته. 💔 در سوره‌ی نساء دارد که اگر ترسیدید از شقاق بین زن و شوهر، ترسیدید که این دارد بالا می‌گیرد، از اهل هر کدام یک حَکَم را بخوانید؛ اگر اراده‌ی اصلاح بکنند قطعاً توفیق بین این‌ها ایجاد می‌شود. یعنی ‌این برای خودش کارکرد داشته و اگر واقعاً بخواهند اختلافاتشان را حل کنند، حل می‌شود اما با چه مکانیزمی؟ . این خودش در خودش نقش ، ‌نقش نظارت ، ‌نقش قوه قضائیه ایفا می‌کرده. این حوزه‌ی قوی است و همچنانکه گفته شد، یک راهکار مؤثر در بحث عفّت محسوب می‌شود. جلسه۱۳ @qasemian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 بشنوید 🏴 خیلی از وقایع ظرفیت شعائر سازی دارند؛ دهه محسنيّه، دهه عسکريّه، دهه صادقيّه و ... اما این کار درست نیست و کار هرکسی نیست ⛔️ در گذشته هم نبوده، اهل بیت هم نمی کردند ✅ @qasemian_ir
❓شعائرسازی؛ آری یا خیر 📜گفته اند اتفاقات بعد از ماجرای وفات پیغمبر(ص)، ادهی (سخت تر) و اَمَر (عظیم تر) از جریان امام حسین (ع) است پس به هر جهت ظرفیت شعائرسازی دارد. اصلا کل وَفیات ائمه ظرفیت شعائر سازی دارد. شعائر سازی یعنی چی؟ منظور یک روضه ای که آخر مجلس کسی بخواند نیست؛ بلکه تولید دهه، تولید منبر عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی، دسته، طبل، سنج و ... منظور است. این ظرفیت وجود دارد و پتانسیل دارد. دهه محسنیه، دهه صادقیه و ... ⁉️اما اگر اینطور است چرا ائمه خودشان از این کارها نمیکردند؟ جای فکر دارد که درست است که پتانسیل وجود دارد، حتی ظرفیت هم روایی دارد (همین که گفتند این حادثه ها از جریان عاشورا هم بدتر است) ظرفیتی ایجاد میکند برای چندین دهه فاطمیه. حتی در زمان دبیرستان ما سال 66، یادم هست که اصلاً اینطوری نبود. دو سه تا مناسبت بود که این دو سه تا مناسبت، مناسبت های عزاداری بود. دهه محرم، چند روز آخر صفر، فاطمیه هم اینقدر غلیظ نبود و یکی هم در ماه رمضان، ایام شهادت امام علی بود که اینها جدی برگزار میشد. ⚠️الان اصلاً یک فضای دیگری است و هرکسی تولید شعائر میکند. مراجع تذکر می دهند که اینقدر تولید شعائر نکنید. دلیل آن است که با تولید شعائر از یک طرف، از طرف دیگر توهین به شعائر را باب می کنید. چون مردم نمی توانند ظرفیت این همه شعائر را نگه دارند و اینگونه زمینه ایجاد می کنید برای توهین به شعائر. لابد اینها یک باگ هایی دارد و به باگ هایش توجه نمی شود. ⛔️لابد دلیل دارد که ائمه کاری را نمی کنند و از این ظرفیت استفاده نمیکنند. این نیست که چیزی اگر ظرفیت فقهی دارد و در دین ظرفیت دارد، آن را بتوان بارور کرد. این همان بحث بدعت و نوآوری هایی در دین میشود که خیلی حکمت می خواهد و اینگونه نیست که هر کسی بیاید به صرف دیدن یک روایت تولید شعائر بکند. @qasemian_ir
🏡 *کلاس اخلاق!* 👈 ... اگر در خانه خیلی بخواهید آدم مثبتی باشید و هی #نصیحت بکنید،‌ این خطر بی رغبتی را دارد. #عکس_نوشت #سوره_یوسف #حجت_الاسلام_قاسمیان ✅ @qasemian_ir
⚪️هم‌اکنون 🔸هشتادوپنجمین جلسه تفسیر سوره بقره، حجت‌الاسلام قاسمیان مسجد کوی دانشگاه تهران ✅@qasemian_ir
🏴 صلی الله علیک یا حسن بن علی عسکری 📜از حضرت عسکری (ع) نقل است که فرموده اند «اِنَّ الوُصُولَ اِلی اللهِ عَزّوجلَّ سَفَرٌ لا یُدرَکُ اِلّا بِامتِطاءِ اللَّیلِ» وصول و رسیدن به خدا سفر درازی است که نمی شود مگر با سواره گیری از شب؛ یعنی مَرکب سفر به سمت خدا را شب ها توزیع میکنند و اگر کسی بلند شد و گرفت، روز را سواره میرود و الا باید در روز پیاده برود. 🔸ائمه در روایات در ذیل آیه «تَتَجَافَی جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ یَدْعُونَ رَبَّهُمْ» و بعد از آن «فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» می گویند هیچکس نمی داند از نورچشمی، خدا چه چیزی قایم کرده است. ائمه گفته اند خدا ثواب همه چیز را گفته الا بیداری و نماز شب. به خاطر این که آنقدر این کار بهره دارد که خارج از ذکر و گفتن است. 🔹علامه طباطبایی می گویند که آیت الله قاضی در ابتدای طلبگی روی شانه ایشان زده بودند و گفته بودند: پسرم دنیا می خواهی نماز شب، آخرت می خواهی نماز شب. لذا مؤمن قرآنی که می خواهد به درجات اعلی برسد حتما باید بحث شب را برای خود نگاه دارد. @qasemian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ 🔸 نکته مهم در انتهای جلسه تفسیر مورخ ۲۴ آبان 🔺 تاثیر مراسم‌های خاص... ⚠️ لزوم احترام به مقدسات ✅ @qasemian_ir
➕امامِ آنکه اطاعت می‌کند 🔸در روایت است که «قومٌ يَزعمون أني لهم إمام» یک قومی فکر می کنند و گمانشان و اعتقادشان این هست که ما امامشان هستیم. بعد هرچه ما می گوییم یک کار دیگری می کنند! 🔺می گوییم این کار را بکنید، نمی کنند؛ می گوییم این کار را نکنید، می کنند! ❌بعد حضرت می فرمایند«واللّه ما أنا لهم بإمام» والله من امام اینها نیستم. این چه ولایتی است که من هرچه میگویم اینها یک کار دیگر می کنند؟! اصلاً من امام ایشان نیستم. ✅بعد می فرمایند *«إنما أنا إمام مَن أطاعني» من امام کسی هستم که من را اطاعت می کند.* هر مقدار که اطاعت بکند، من امام او هستم. اینکه صرف ادعای ولایت فقیه و ولایت امام و معصوم باشد، اینها کافی نیست. 👈 @qasemian_ir
▪️امروز، مراسم تدفین و تشییع #جهادگر_آسمانی امیرمحمد اژدری، از اعضای شورای قرارگاه امام رضا (ع) (عکس: snn) ✅ @qasemian_ir
📌 *#کانال_رزق* 🔹 در روایت داریم خداوند به بعضی از مردم تا زمانی که به دیگران #کمک می‌دهند، مدام #روزی می‌دهد. هر موقع #ترمز کردند، خدا هم ترمز می‌کند ... #عکس_نوشت #منبر #محرم۹۷ #حسینیه_همت #حجت_الاسلام_قاسمیان ✅ @qasemian_ir
📣 جلسات ⬇️ لینک فایل جلسه۸۴ تفسیر 🔸مورخ ۲۶ مهر ۹۷ 📻 yon.ir/jalaseh84 ⬇️ لینک فایل جلسه۸۵ تفسیر 🔸مورخ ۱۷ آبان ۹۷ 📻 yon.ir/jalaseh85 ⚠️توضیح: به علت مشکلات فنی پیش آمده، فایل دو جلسه قبل به صورت موقت در این آدرس قرار گرفته است. به محض رفع اختلال، فایل این جلسات از طریق سایت نیز قابل دسترسی خواهند بود. ❇️لازم به ذکر است فایل کلیه جلسات تفسیر پیشین همچنان از طریق سایت qasemian.ir قابل دسترسی هستند. ✅ @qasemian_ir
* (5) – * 🚶 در نهج البلاغه، ‌حضرت (ع) به حارث همدانی می‌گویند: برو در شهرهای بزرگ بنشین در آن‌جا اجتماع مسلمین است؛ از این منازل و جفا بپرهیز! و همچنین از جاهایی که یاری نداری برای از خدا! ☔️ یعنی شهر بزرگ، شهری است که در آن اجتماع مسلمین وجود دارد. *مثلاً تو در اجتماع مسلمین به می‌روی. وقتی یک بار رفتی، بار دوم که نرفتی از تو می‌پرسند که چرا نمی‌آیی؟ انگار که دارند در کار آدم فضولی می‌کنند. کجا می‌روی؟ چرا نمی‌آیی؟* 🕌 این‌که در روایات ما از کبائر شمرده شده یعنی همین! یعنی شما بعد از این‌که هجرت کردی به جایی که جماعت مسلمین است و اعوان علی طاعه الله (یاوران برای اطاعت خدا) داری، بروی در یک جای پرت و پلایی که هیچ‌کس را نداری و هیچ چیز شما را ملزم به مسائل مسلمین نمی‌کند. جلسه نمی‌روی. هیئت ندارد. آن‌وقت تو بلند شوی بروی خارج که همین بی‌ارتباطی با جماعت مسلمین، بسیاری از گنده‌ها و مقیدها را زمین زده! این می‌شود تعرب بعد الهجرة! کسی نیست که حواسش به او باشد. برای خودش تک و تنها دارد زندگی می‌کند. مگر این‌که در همان خارج، جلسه تفسیر قرآن و مسجد برود و ارتباطش را با جماعت مسلمین حفظ بکند. 🐺🐑 *باز حضرت (ع) در خطبه‌ای می‌فرمایند: با این گروه عظیم باش. ملازم این‌ها باش. نکند بیفتی! کسی‌که از پرت و دور افتاده، برای مثل یک گوسفند دورافتاده از گله است برای گرگ.* خدا این را همه‌جوره در هر سیستمی حفظ می‌کند. شما در بحث کردن،‌ زیرآب زدن، می بینید مواظب است کسی زیرآب کسی را نزند! چرا می‌زنید؟ چرا جماعت مسلمین را به هم می‌زنید؟ چرا این‌جوری درباره آن آدم فکر می‌کنید؟ لذا اجتماع مسلمین خودش می‌شود یک راهکار برای عفت. جلسه۱۳ @qasemian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاع‌رسانی 🎞 تیزر معرفی مجموعه کلیپ 🔸 «معادلات خدا» 🔸 ✅ به زودی در @qasemian_ir 📽 تولید در دفتر مطالعات اسلامی سبل‌السلام
💐 میلاد رسول اکرم (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت مبارک باد. 📝 بیانی از حضرت امام حسن عسکری (ع) نقل شده است که در این بیان حضرت در خصوص نوعی وحدت بین جوامع مسلمین توصیه هایی به شیعیان می کنند. 🔸در ابتدا حضرت می‌فرمایند: من شما را به تقوای الهی و ورع و ترس از خدا و سختکوشی در راه خدا و راستگویی و ادای امانت به کسی که شما را امین شمرده – چه نیکوکار چه فاجر – و طولانی کردن سجده توصیه می کنم. ⚠️ توصیه بعدی حضرت این است: «حُسْنِ الْجِوَارِ» حضرت می گویند با عامه مسلمانان حسن همسایگی باید داشته باشید - که عامه منظور اهل سنت هستند- فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) حضرت می‌فرمایند پیغمبر با این معارف آمد. ❇️ حضرت می‌گویند در قبیله‌ها و عشیره‌های آن‌ها نماز بخوانید، در تشییع جنازه‌های آنان شرکت کنید، از مریض‌های آنان عیادت کنید و حقوق آن ها را ادا کنید. 🔸 در ادامه حضرت عسکری می‌فرمایند «اگر فردی از شما ورع و صدق حدیث و ادای امانت داشته باشد و با مردم حسن خلق داشته باشد می گویند این فرد شیعی است.» یعنی شیعه باید مثل نگینی بدرخشد که با اهل سنت خوب برخورد می کند و صدق حدیث دارد. ✴️ «فَیَسُرُّنِی ذَلِکَ» و این کار منِ امام عسکری (ع) را خوشحال میکند. 📖 منبع حدیث: بحار الانوار، جلد 75 صفحه 372 @qasemian_ir
✳️ ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) مبارک! 🔆 ویژه: نسبت ما و پیامبر (بخش اول) 🔸این که در روایت آمده «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة»؛ دقت کنیم که خود پیغمبر (ص) أب حضرت علی (ع) است. 🔹فردی از امام رضا (ع) میپرسد چرا به حضرت پیامبر (ص) می گویند ابالقاسم؟ حضرت می فرمایند پیامبر بچه ای داشته به نام قاسم. ::. آن فرد می گوید اگر من را اهل می دانید بیشتر بفرمایید. حضرت می گویند مگر امیرالمومنین "قسیم النار و الجنه" نیست؟ حضرت علی قاسم است و پیغمبر پدر اوست. ✳️ در روایات ذیل آیه شریفه «فَكَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَى هَؤُلاءِ شَهِيدًا» آمده است همه پیغمبران، امت پیغمبر امت ختمی اند و به تبع آن ها، تمام امت هایشان نیز امت پیغمبرند. 🏔 قله ی انسانیت را پیغمبر زد... ⬅️ ادامه دارد. @qasemian_ir
✳️ ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) مبارک! 🔆 ویژه: نسبت ما و پیامبر (بخش دوم) 🔹 امام صادق (ع) از ابوهارون می پرسند چند وقت است نیامده ای. می گوید بچه دار شده بودم. از جنسیت و اسم بچه می پرسند و هارون می گوید محمد. 🔸 حضرت صادق (ع) همین طور که نشسته اند، شروع می کنند تعظیم کردن به اسم پیغمبر. می گویند "محمد، محمد" و مدام سر خود را پایین می آورند. آنقدر پایین می آورند که آورده شده صورت حضرت از شدت احترام به نام پیغمبر به زمین می چسبد. ⚠️ ائمه هدی نسبت به وجود نازنین پیغمبر این گونه بوده اند. ⬅️ ادامه دارد @qasemian_ir
✳️ ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) مبارک! 🔆 ویژه: نسبت ما و پیامبر (بخش سوم) 🔸پیغمبر یک پدر شفیق برای امت است. اگر کسی می خواهد به پیغمبر نزدیک شود باید دقت داشته باشد؛ که حضرت خودشان می فرمایند «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس منهم» کسی که صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد از مسلمانان نیست. ⚠️نه این که لزوماً زلزله ای آمده باشد یا نیامده باشد. فردی اگر صبح از خواب برمی خیزد و اصلاً کاری به کار مسلمین ندارد و مشغول کارهای خودش است، این فرد نسبت خود با اسلام را پاره می کند. این در بعد مادی اش؛ مهم تر از آن در بُعد معنوی است. ❇️ شما می بینید فرزند آدم یک حرف خارج از چارچوب دین و ایمان می زند، پدر و مادر خیلی به هم میریزند. این ها به هم می ریزند، چون شفقت و مهربانی دارند. ⬅️ ادامه دارد @qasemian_ir
✳️ ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) مبارک! 🔆 ویژه: نسبت ما و پیامبر (بخش چهارم) 🔹پیغمبر انقدر از عدم هدایت امت خود ناراحت می شدند و می شوند که در روایت آمده انگار ایشان اشکالی را در خودشان می دیدند و بر عبادات خودشان اضافه می کردند. این روند را آنقدر پیامبر ادامه دادند که خداوند آیه نازل کرد «طاها. ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى‌« اینقدر نمی خواهد خودت را اذیت کنی. یا جای دیگه می گوید تو داری از غصه خودت را برای این امت می کشی... ⭕️ این است که أب شفیق روحیه اش با کسی که گناهکاری را ببیند و بگوید این فرد را بزنم! این حرف را کسی به بچه خودش نمی گوید. اگر کسی می خواهد به پیامبر (ص) نزدیک شود راه همان است که اگر سنگی به پیشانی اش بخورد بگوید خدایا ببخششان که این ها نمی دانند. ⛔️این روحیه که در بچه مذهبی ها دیده می شود که می خواهند طرف مقابل را له کنند! این روحیه با روحیه پیغمبر ناسازگار است و این فرد باید برای هدایت دیگران جگرش بسوزد... اگر کسی به انسان ها خدمت می کند، در واقع به عنوان یک أب شفیق در حال احترام به پیغمبر است. @qasemian_ir
(6) - و ✅ می‌بینید دین به هر قیمتی نمی‌خواهد این مجموعه از هم بگسلد و در همه ابعاد، حوزه‌های درست می‌کند؛ در ، در ، در ... با چه چیز نظارت را درست می‌کند؟ با معارفی مثل امر به معروف و نهی از منکر؛ یعنی کلاً من کار دارم به کارتان! تو فضولی؟ آره فضولم! به همین معنا. نه این‌که می‌خواهم در کار تو تجسس بکنم، بلکه سرنوشت ما به هم گره خورده. بنده هم که به ناموس مردم چشم ندوخته‌ام، ‌بدنم باید بلرزد که دختر من که بزرگ می‌شود در این جامعه چه می‌شود؟! با چه مکانیزمی بچه من باید در جامعه محافظت شود؟ لذا من به کار تو کار دارم و در واقع اول به کار خودم کار دارم. جلسه۱۳ @qasemian_ir