eitaa logo
غلامرضا قاسمیان
4.1هزار دنبال‌کننده
373 عکس
172 ویدیو
3 فایل
📌اطلاع رسانی جلسات، برنامه‌ها و متون برگزیده از مباحث حاج آقای قاسمیان www.qasemian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
جزء بیست و هفتم قرآن.mp3
5.81M
🔸 جزءخوانی قرآن کریم 📖 روخوانی بر اساس سیاق و لحن آیات 🎙 با صدای ✅ جزء ۲۷ قرآن کریم، ۲۴ دقیقه ✨از آیه ۳۰ سوره ذاریات تا انتهای سوره حدید @qasemian_ir
🔸 نکته اخلاقی - روز بیست و هفتم ⁉️ برای خودت می‌پسندی؟ ❇️ در بحث روابط اجتماعی، روایتی هست که اگر این روایت را یک جامعه عمل کند، آن جامعه تبدیل به گلستان می‌شود. 🔆 «أَحْبِبْ لِغَیْرِکَ‏ مَا تُحِبُ‏ لِنَفْسِکَ‏ وَ اکْرَهْ لَهُ مَا تَکْرَهُ لَهَا»؛ هر چیزی برای خودت می‌پسندی برای دیگران هم بپسند، هر چه برای خودت نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند. 💡 شما دوست داری سرت کلاه بگذارند؟ نه! پس سر مردم هم کلاه نگذار. دوست داری پشت سر تو غیبت بکنند؟ نه! غیبت مردم را نکن. دوست داری که مثلاً افتادی دستت را بگیرند؟ بله! تو هم یک کسی افتاده، دست او را بگیر. 🌷 همه‌ی این دوست داری و دوست نداری‌ها را مراعات کن؛ دنیا می‌شود گلستان. @qasemian_ir
جزء بیست و هشتم قرآن.mp3
5.95M
🔸 جزءخوانی قرآن کریم 📖 روخوانی بر اساس سیاق و لحن آیات 🎙 با صدای ✅ جزء ۲۸ قرآن کریم، ۲۴ دقیقه ✨از ابتدای سوره مجادله تا انتهای سوره تحریم @qasemian_ir
🔸 به مناسبت روز جهانی قدس، ⚔ در جنگ رسانه‌ها پیکار کنیم 💠 در وصیت امیرالمؤمنین (ع) آمده: «کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا» ؛ برای ظالم خصم باشید و برای مظلوم عون و کمک باشید 📱 این اندیشه که فتح قبله‌ها راهکار اصلی حکومت جهانی است، باید برای ما مشخص باشد و در این زمینه باید هر کاری که شخص می‌تواند، انجام بدهد؛‌ ولو به این مقدار که یک فضای توییتری،‌ رسانه‌ای،‌ چند پیام برای دیگران ارسال کردن و این‌ها باشد که لااقل در جنگ رسانه‌ای عقب نباشیم. 💥در بحث‌های دینی هم بسیار همین «جنگ تصویرها» هست. حضرت آقا چند سال قبل گفتند - غده سرطانی - بیست و پنج سال دیگر نخواهد بود. این خودش یک جنگ تصویری است و بر آن اساس گفته شده. 🕋 -لذا- فتح هر دو قبله قدس و مکه جزو راهکارهای ظهور است و در انتها باید به فتح قبله مکه منجر شود چون حضرت اعلام ظهور خود را در قبله مکه انجام خواهند داد. 🤲 ان‌شاءالله خدا این توفیق را به همه ما بدهد که پشت سر حضرت در قدس نماز به جا بیاوریم. @qasemian_ir
جزء بیست و نهم قرآن.mp3
6.19M
🔸 جزءخوانی قرآن کریم 📖 روخوانی بر اساس سیاق و لحن آیات 🎙 با صدای ✅ جزء ۲۹ قرآن کریم، ۲۵ دقیقه ✨از ابتدای سوره ملک تا انتهای سوره مرسلات @qasemian_ir
جزء سی‌ام قرآن.mp3
5.66M
🔸 جزءخوانی قرآن کریم 📖 روخوانی بر اساس سیاق و لحن آیات 🎙 با صدای ✅ جزء ۳۰ قرآن کریم، ۲۳ دقیقه ✨از ابتدای سوره نبأ تا انتهای سوره ناس @qasemian_ir
🔸 نکته اخلاقی - روز بیست و نهم و پایانی ❤️ معیار قلب سلیم ⚖ خداوند در سوره شعرا، قاعده ای را معرفی می‌کند: «يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» در روز قیامت، مال و فرزندان به درد کسی نمی خورد؛ جز آن فردی که بیاید به سمت خدا و قلب سالم تحویل بدهد. قلب امانتی را که سالم تحویل گرفته، سالم تحویل بدهد. صفر و یک هم نیست، هرچه قلب سالم تر، بهتر و هرچه مریض‌تر، بدتر. ⁉️ از امیرالمؤمنین (ع) پرسیدند قلب سلیم یعنی چه؟ می فرمایند «قلبی که پیش خدا برود و جز خدا در این قلب چیزی نباشد. این قلب سالم است.» هرچه قلب ازاین حالت فاصله بگیرد از سلامت قلب فاصله میگیرد و به مرض قلب می پیوندد. 💎 قلب سلیمی قلبی است که در آن خدا هست. در قلب ما دنیا هست یا نه؟ حب جاه و حب شهرت؟ عرف جامعه که فلان جور عروسی بگیرید و مهریه بگیرید هست یا نیست؟ هر چیز غیر خدا طبق روایت نقطه سیاهی است روی قلب که ذره ذره سیاه می‌کند. یک وقت هم هست توجه به زن و فرزند می‌کنم به خاطر خدا؛ این اتفاقاً مؤید سلامت هم هست. @qasemian_ir
❇️ به‌روزرسانی سایت ✴️ آرشیو ماه مبارک رمضان؛ شب‌های قدر و مجموعه تلویزیونی «پاکان روزه‌دار » http://qasemian.net/MultimediaSeason.aspx?ID=4063 🔸 جهت مشاهده فیلم برنامه‌ها، بر روی عنوان کلیک کنید @qasemian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ لزوم نگاه جدید به شرایط ظهور 🎞 کلیپ گزیده مراسم نیمه شعبان ۹۹ 🏳 باید برای مردم زمین رغبت ایجاد کنیم که یک منجی خدایی بیاید. همه بدانند که همه هر چه در آستین داشته‌اند رو کرده‌اند... ⭕️ ما حضرت را محبوس کرده‌ایم! ⚠️ ایشان منتظر است و ما داریم تأخیر می‌کنیم... @qasemian_ir
◼️ سالگرد وفات امام خمینی (ره) تسلیت باد. ◻️ 🔸 ما نسبت به امام، مبتلا به «حجاب هم‌عصری» هستیم. 💎 جمله معروف از شهید مدرس نقل است که گفتند سیاست ما عین دیانت ماست؛ اما نکته قابل توجه این است که شهید مدرس قدرتی در دست نداشت. تفاوت اینجاست که امام در نقطه قدرت گفت سیاست ما عین دیانت ماست و همینجوری هم بود و تراز دیگری را مطرح کرد. ⁉️ کدام سیاستمدار حاضر است با مردم خودش اینطور باشد که بگوید اگر من راه حق را تشخیص بدهم و برای من مسجل شود که راه حق کدام است، اگر همه مخالفت کنید من برابر شما می ایستیم، و در عین حال مردم همچنان او را بپرستند و آن تشییع تاریخی را رقم بزنند. ⚖ یکی از پیام هایی که امام هم داده و به صورت تئوریک در حال فراموشی است بحث کاخ نشینی و کوخ‌نشینی است. این ادبیات، زاییده حضرت امام است و ممکن است هرکس دیگری هم از آن وام بگیرد. اینکه عده ای محروم داشته باشیم و عده ای هم باشند که تا انتها در حال خوردن و بلعیدن جامعه هستند. امام میگویند من یک موی سر شما کوخ نشینان را به تمام وجود کاخ نشینان نمی دهم. این جمله ادامه ای دارد که در آن تقریبا امام عذرخواهی می کند و به کوخ نشینان می گوید البته خیلی مناسب نیست من شما دو گروه را با هم مقایسه کنم! بحث عدالت و عدالت اجتماعی و اینکه طبقه مرفه و ثروتمند باید فکری به حال محرومین کنند یکی از ادبیات و خواسته های امام است. @qasemian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔸 توضیحات در خصوص تحصیل علوم اسلامی و حوزه علمیه مشکوة ⌛️ مهلت ثبت‌نام: تا ۴ تیرماه ❇️ اطلاعات بیشتر از طریق 🔘 تماس با شماره ۰۹۰۳۸۷۵۶۰۸۳ 🔘 @hmeshkat99@qasemian_ir
📻 🔸 إِنَّا أَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ 🔸 🔰 شما در آیات این نکته را می‌بینید که خداوند وقتی انبیاء را برمی شمرد، می‌فرماید *ما اینها را به یک عنصر خالص کننده‌ای خالص کردیم* که آن «ذِكْرَى الدَّارِ» است. اما این «ذِكْرَى الدَّارِ» چیست؟ @qasemian_ir
🏠 اینجا خانه من نیست، مسافرخانه است 🔹 وقتی شما به مسافرخانه می‌روید، اگر گوشه‌ای از پنجره آن ترک خورده باشد، به آن حساسیت نشان نمی‌دهید. چون با خودتان می‌گویید اینجا که خانه من نیست! 🔸 یادآوری این موضوع که دنیا خانه ما نیست، اخلاص آدم را زیاد و حرص آدم را کم می‌کند. @qasemian_ir
*🔰ایمان باید مستقر باشد تا در لحظه مرگ بماند* 🔶 کسانی که ایمان محکمی ندارند، در حادثه کوبنده مرگ، ایمان سست آنها از دست می‌رود. 🔸اصلاً یکی از رازهای اینکه ایمان و دینداری را به مرگ می‌چسبانند به همین دلیل است. 🔷 اینکه حضرت یوسف (ع) از خدا می‌خواهد او را مسلمان بمیراند *"تَوَفَّنِي مُسْلِمًا..."* و حضرت یعقوب (ع) فرزندانش را سفارش می‌کند که تا لحظه مرگ تسلیم رضای خدا باشند *"فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ..."،* به این دلیل است که اگر در لحظه مرگ توانستی ایمانت را نگه داری، سعادتمند خواهی شد.🌱 🔹اگر در دنیا (به ظاهر) دیندار و باایمان بودی، معلوم نیست که در لحظه مرگ هم بتوانی آن را نگه داری؛ چراکه آن لحظه جای فیلم بازی کردن نیست.✨ 📌در لحظه مرگ دیگر آدم، خودش است. در حقیقت، مرگ تنها گذاشتن آدم با خودش است. یعنی خودش را به خودش نشان می‌دهد. اگر قشنگ بود، می شود بهشت.🌷 اگر قشنگ نبود، می شود جهنم.🥀 @qasemian_ir
کردن به یا امر و نهی کردن؟ 🔰 وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ و ابراهیم و یعقوب به پسران خود توصیه نمودند ... 💠 در بحث امر به معروف و نهی از منکر، اگر شما با توانستید کسی را به انجام کار خیر ترغیب یا از انجام کار بد باز دارید، دیگر لزومی به و کردن نیست. 🔹 اینطور نیست که امر و نهی کردن موضوعیت داشته باشد، بلکه رسیدن به مطلوب است که موضوعیت دارد. @qasemian_ir
🏴 سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) تسلیت باد. 🏴 ❓ در پناه اسلام یا طاغوت (بخش ۱/۲) ❇️ روایت مهمی منقول از امام باقر (ع) است که حضرت می‌فرمایند: قَالَ اَللَّهُ تَبَارَک وَ تَعَالَی لَأُعَذِّبَنَّ کلَّ رَعِیةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ؛ خدا گفته من عذاب می‌کنم هر رعیتی را در اسلام است -یعنی در جمعیت مسلمان است - "دَانَتْ بِوَلاَیةِ کلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیسَ مِنَ اَللَّهِ" منتها *این فرد رفته تحت تسلط حکومتی که ولی‌اش از سمت خدا نیست.* "وَ إِنْ کانَتِ اَلرَّعِیةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِیةً" حتی اگر این فرد در کردار خودش نیکوکار و با تقوی باشد... ⚖ حکم، حکم اجتماعی است. حکومت غیر الهی به جای خوبی نمی‌خواهد برود. کسی رفته در حکومت جائر دارد کار می‌کند، *در عین حال اعمال عبادی‌اش را هم انجام می‌دهد؛* نماز، روزه، دعای کمیل، سینه زنی و ... دارد، در این جامعه قرار می‌گیرد؛ او کمک می‌کند به جامعه‌ی کفر. 🚞 چنین شخصی مثل کسی است که *در راهرو یک قطار، به سمت مخالف جهت حرکت قطار، حرکت می‌کند.* او دارد طاغوت را تثبیت می‌نماید. ولو اینکه در اعمال نیکوکار و باتقوا باشد. جلسه۶۲ @qasemian_ir
🏴 سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) تسلیت باد. 🏴 ❓در پناه اسلام یا طاغوت (بخش ۲/۲) 💎 در ادامه روایت حضرت از قول خداوند می‌فرمایند "وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ کلِّ رَعِیةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَیةِ کلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ" و محققاً بگذرم از هر رعیتی که در عالم مسلمانی، به ولایت و حکومت امام عادل منصوب از طرف خدا گردن نهد "وَ إِنْ کانَتِ اَلرَّعِیةُ فِی أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِیئَةً" اگر چه خود آن فرد، نسبت به خودش ستمکار و بد کردار باشد. ✳️ این همان تسلط است. همانطور که در بدن قوی، میکروب هست اما میکروب‌ها نمی‌توانند عملیات انجام دهند و درواقع در بدن‌های سالم هضم هستند، اینجا هم اگرچه شخص ستمکار است اما تأثیر اجتماعی این فرد و اشتباهاتش پایین است. 🔸 این‌ها از این روایاتی که باید با آب طلا نوشت! شما فرد را نگاه می‌کنید، خدا شما را در جامعه نگاه می‌کند، آن هم با توجه به آن پیام اصلی که «ﭐعْبُدُواْ ﭐللَّهَ وَﭐجْتَنِبُواْ ﭐلطَّاغُوتَ» طاغوت هم در قرآن یعنی همین امامان جور. یعنی همین حکومت‌های جور. 🌷 این برمی‌گردد به همین نکته‌ی ولایتی، که مثل گلاب پخش شده در این برگ گل قرآن! در همه جا خودش را به نوعی نشان می‌دهد. جلسه۶۲ @qasemian_ir
💐 عید سعید قربان مبارک! 💐 ❇️ من چه چیزی را باید کنم؟ ❗️داستان (ع) برای همه ما هست. آن (ع) برای همه ما هست. گاهی اسماعیلِ ما وقتمان است و گاهی درسمان است. ما چه چیزی را باید ذبح کنیم؟ 🔪 خیلی وقت‌ها خدا نمی‌گذارد شما اسماعیلت را ذبح کنی،‌ ولی تا آن‌جا می‌بردت که ببیند آیا می‌کنی یا نمی‌کنی؟! خدا می‌خواهد شما این را انجام بدهی؛ امتحانی که از خودت بگذری و خدا بگوید بارک الله و حالا چون از خودت گذشتی من آن را هم نمی‌خواهم. ⚠️ اگر همه بدانند که ذبح نمی‌شود که همه بلدند اسماعیلشان را ذبح کنند. اگر ابراهیم می‌دانست این کارد نمی‌بُرد که دیگر امتحانی نبود. این امتحان برای همه ما هست. یک اسماعیل‌هایی داریم که باید ذبح کنیم به خاطر یک امر برتر. و وقتی می‌بری که اسماعیلت را ذبح کنی، می‌بینی ذبح نمی‌شود! 🔸 کسی که بکند و اسماعیل‌های خودش را ذبح بکند، خدا مادی و معنوی را به پای او می‌ریزد. ما تصور می‌کنیم که اگر فلان جا برویم وظیفه مان را انجام بدهیم، مثلاً فلان‌جا به نظام اسلامی کمک بکنیم، پس کِی درس بخوانیم؟! 🔹 ما خیلی رزمنده ها را دیده‌ایم که اهل درس و بحث در حوزه‌ها بوده‌اند و رفته‌اند به جبهه و وقتی برگشته آنقدر خدا توفیق‌های عجیب و غریب به او داده که می‌بینی از هم‌قطارهای خودش درسش بالاتر است! همان هم‌قطارهایی که نشسته‌اند و پدر خودشان را درآورده‌اند و جبهه نرفته‌اند! @qasemian_ir
🔰 این (ع) چرا باید مغفول بماند؟ 💎 برخی موهبت‌های الهی وجود دارد که با نماز شب به دست می‌آید، ولی یکسری موهبت‌های الهی وجود دارد که با به دست نمی‌آید، بلکه با کارهایی نظیر به دست می‌آید. 🔸 حضرت علی (ع) می‌فرمایند: "مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَهُ الْمَلْهُوفِ، وَالتَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ" از جمله کفاره‏ هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و رسیدن‏ و تسلّى دادن به افراد غمگین است. 🔷 امام سجاد، امام صادق، امام علی، امام حسن (علیهم السلام)، ... وقتی بعد از شهادت غسل می‌شدند، همه ردی از زخم انبان‌های غذا بر دوش داشتند. این یعنی مباشرتاً (به طور مستقیم) و شخصاً خود در امر بی‌خانمان‌ها و به نیازمندان مشارکت داشتند. ❓این ائمه (ع) چرا باید مغفول بماند؟ من چه پیروی هستم که از خود در این مورد پیروی نمی‌کنم؟ @qasemian_ir
✳️ ایام عید عید مبارک باد ✳️ ☘ در است که حاضرین به غائبین بگویند و هر پدری به فرزندش بگوید. پدری، ‌مادری خود را بنشاند و بگوید می‌خواهم ده دقیقه با تو صحبت کنم. می‌خواهم بگویم که در سال ده هجری، در چنین شبی و فردا روزی چه اتفاقی افتاد که کفار را مأیوس کرد و اکمال پیدا کرد؟ ☘ حواله ندهید که تلویزیون و صدا و سیما می‌گویند، چرا ما بگوییم؟ خود این‌که ما بگوییم خودش مهم است. قضیه را جدی می‌کند. قضیه خیلی جدی است. جدی ترین عید است. جلسه۳۶ @qasemian_ir
💐 عیدالله الأکبر، عید غدیر خم، مبارک باد! 💐 💎 ✳️ بهترین عید ما است؛ نه به خاطر فضائل امیرالمؤمنین (ع)؛ که فضائل حضرت گرچه پایه‌ی عید غدیر می‌تواند باشد، ولی ربطی به عید غدیر ندارد. چون کسی در فضائل امیرالمؤمنین شک نکرده است. قطب همه، امیرالمؤمنین (ع) است. همه مست وجود علیه‌‌السلام هستند. 🔑 مگر می‌شود همه‌‌ی را روی هم در کسی جمع بکنی و به او ارادت نداشته باشی؟! هیچ دشمنی هم نتوانسته در فضایل امیرالمؤمنین شک کند. اما بحث بحث دیگری است. نکته اصلی ، چیز دیگری است... 💡 از آنجا که ولایت هم به معنای مودّت و هم به معنای است، برخی در ولایت به معنای حبّ باقی می‌مانند و بد جایی هم مانده‌اند؛ چون حبّ را همه دارند. اگر کسی حبّ امیرالمؤمنین را نداشته باشد، اصلاً آدم نیست! به عبارتی حبّ امیرالمؤمنین خیلی هنر نمی‌خواهد؛ نکته‌‌ی اصلی در غدیر، «ولایت و و سرپرستی» است. 🔶 آن ولایتی که دنبالش هستیم، آن غدیرِ جاری، «رسیدن به در عرصه‌های مختلف» است. ما دنبال غدیر جاری هستیم. اگر غدیر خم به ما ربط پیدا می‌کند، به خاطر این است که آیا ما الآن سر ایستاده‌‌ایم، یا سر جریان سقیفه؟ آیا می‌خواهیم جریان را به نفع غدیر تمام کنیم یا به نفع سقیفه؟! آیا به نفع حاکمیت اسلام می‌خواهیم تمام کنیم یا به نفع حاکمیت راه دیگر؟! و آن وقت هزینه‌های غدیر را پرداخت می‌‌کنیم یا نمی‌کنیم؟ 💠 کار کردن است، حرف زدن است، مطالبه‌گری است، مردمی‌سازی است ... همه‌‌ی این‌ها آن هزینه‌هایی است که باید بدهیم تا غدیر را حفظ کنیم وگرنه غدیری حفظ نشده است. @qasemian_ir
💎 باکلاسی و هم هزینه هایی دارد! ⚠️ افرادی که شیعه، بچه هیئتی، نمازشب خوان و ... هستند، روی آنها با سرعت اثر می گذارد‌. چون گناه، است. دیدید افرادی که کت شلوار سفید می پوشند چقدر با احتیاط می گذرند و حتی از کنار یک چاله آب هم رد نمی شوند؟ باکلاسی و سفیدی و پاکی هم هزینه هایی دارد! ⛔️ حضرت به راوی فرمودند گناه نکن و به شیعیان هم بگو گناه نکنند. «فَوَ اَللَّهِ مَا هِيَ إِلَى شَيْءٍ أَسْرَعَ مِنْهَا إِلَيْكُمْ» اثر گناه روی از همه بالاتر است. گناه، سریع نشان می دهد. در روایت داریم گناه، از چاقو در گوشت سریعتر اثر می کند. 🔍 بعد حضرت توضیح می دهند؛ می فرمایند گاهی پیش می آید رییس آدم به او زور می گوید، حقش را می خورند؛ این نیست جز به خاطر گناه او. لَيُرْمَى بِالسُّقْمِ فِي بَدَنِهِ وَ مَا هُوَ إِلاَّ بِذُنُوبِهِ : مریض می شود و این نیست جز به خاطر گناهانش. سردرد می گیرد، تصادف می کند، برخورد به جایی می کند. ❓آیا همه گناه می کنند این طور می شوند؟ خیر. این است. از می شود و می پرسد چه شد اینطور شد کاسبی؟! این نیست جز به خاطر او ... 🔸 بعد از این اتفاقات به گذشته های دور نگاه نکن. به نیم ساعت قبل فکر کن که چه کرده ای؟ @qasemian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 در بحث دو موضوع جدی مطرح است: 🔸کمیت نیّت 🔸کیفیت نیّت 🔰فقط جایی می توان گفت نیّت، کاملاً الهی شده که شخص کار را اصلاً برای خودش انجام ندهد.🌱 💌 فقط آنجاست که نیّت به اوج خود می‌رسد و شخص به حاقِّ ایمان دست پیدا می‌کند.🌻 ⁉️ اما چگونه می‌توان به این حد از کمال رسید... @qasemian_ir
💠 اهمیت نقش تربیت مادر 🔸 چه کسی می‌گوید نقش تربیتی ارزنده کمتر از نفقه و رزق پدر است؟ بلکه برتر از آن است. این هفت سالی که بچه دست مادر است، در روایات هست که هیچ دوره‌ای تا آخر عمر به اندازه این هفت سال نیست. 🔸 این‌همه می‌آیند در حوزه‌ها و می‌روند،‌ یکی می‌شود شیخ انصاری و علامه طباطبایی! یکی می‌شود سید رضی و سید مرتضی! از این بزرگان بروید بپرسید که چه شد که شما به این‌جا رسیدید؟ می‌گویند: مادرمان بی‌وضو ما را شیر نداد. این بزرگان، مادرهای پای کار داشته‌اند که اهل این‌ها بوده‌اند. 🔸 اما وقتی شما بحث تربیت را ضعیف و ذلیل جلوه بدهی، ‌معلوم است که طرف احساس حقارت می‌کند که نشسته و دارد بچه‌اش را تربیت می‌کند، یا دارد با بچه‌اش بازی می‌کند! 🔸 آن چیز که با به درون وجود می‌رود، چیز دیگری است ... آنجاکه مادر با شیر، محبت اهل بیت (ع) و قرآن را به بچه می‌دهد و بچه را غرق می‌کند. اما ما یک جور دیگری می‌خواهیم به عالم نگاه بکنیم. الآن آن کسی که نشسته دارد تایپ می‌کند، مفتخر است، ولی کسی که دارد می‌کند و ملازم خانه است، نه! باید نوع نگاه مان را درست کنیم. از جلسه25 @qasemian_ir