eitaa logo
قاصد
25 دنبال‌کننده
270 عکس
198 ویدیو
7 فایل
السلام علیک یا امیر المؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام 🇵🇸🇮🇷 .: قاصد : سفیر نور ولایت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام :. www.qassed.ir :وب سایت .......... ما منتظر دریافت انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. https://qassed.ir/contact/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدوی ارفع
مذمت. افراد فحاش 2⃣ 3. سليم بن قيس از اميرالمؤمنين علی(عليه السلام) نقل مى كند كه: «رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) مى فرمودند: خداوند بهشت را حرام كرده است بر هر فحّاش بى آبرو و كم شرمى كه باكى از آنچه گويد و آنچه به او گفته شود ندارد؛ زيرا اگر از حالش بازرسى كنى يا از زنا است يا از شركت شيطان. به وى عرض شد: اى رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در ميان مردمان شركت شيطان هم هست؟ فرمود: گفتار خداى عزوجل را نخوانده اى كه به شيطان فرمود: شركت كن با ايشان در مالها و فرزندان». همين راوى مى گويد: «مردى از فقيهى [مراد يكى از ائمه(علیهم السلام) است] سؤال كرد آيا در بين مردم كسى هست كه از آنچه درباره او گفته مى شود ناراحت نشود و باكى نداشته باشد؟ فرمود: كسى كه متعرّض مردم شود و به آنان دشنام گويد در صورتى كه مى داند كه آنها رهايش نمى كنند و تلافى مى كنند، او كسى است كه به آنچه مى گويد و يا درباره او گفته مى شود اهميت نمى دهد». 4. سماعه از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه: «رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اِنّ مِن شَرِّ عِبَادِ اللّهِ مَنْ تَكرَهُ مُجَالَسَتُهُ لِفُحْشِهِ»؛ (از بدترين بندگان خدا كسى است كه همنشينى با او به خاطر فحش دادن او ناپسند شمرده می شود)». 5. ابى عبيده از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه فرمودند: «الْبَذَاءُ مِنَ الْجَفَاءِ وَ الْجَفَاءُ فِي النَّارِ»؛ (بدزبانى از جفاكارى است و جفاكار در آتش است). ... ادامه دارد 🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
مذمت افراد فحاش در روایات 3⃣ خدا به فرياد انسان هائى برسد كه به خاطر بددهن بودن آنها، مردم از آنها كناره گيرى مى كنند، اين گونه افراد از بدترين مردم در مكتب رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) هستند، رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اِنّ مِنْ شَرِّ النّاسِ مَنْ تَرَكَهُ النّاسُ اِتِّقَاءَ فُحْشِهِ»(3)؛ (از بدترين مردم كسى است كه مردم به خاطر دورى از بدزبانى او، او را ترك گويند). در روايتى نيز از امام صادق(عليه السلام) نقل شده كه فرمودند: «در بنى اسرائيل مردى بود كه خدا را پيوسته سه سال دعا مى كرد كه خدا پسرى به او عطا كند، وقتى ديد خداوند اجابت نكرد، گفت: پروردگارا آيا من از تو دورم سخن مرا نمى شنوى يا تو نزديك من هستى و اجابت نمى كنى؟ امام صادق(عليه السلام) فرمودند: در خواب ديد كسى نزد او آمد و گفت: تو خداوند عزوجل را سه سال است با زبانى فحّاش و قلبى سركش و غير متقى و نيّتى غيرصادق مى خوانى، خود را از فحاشى دور كن و قلبت را از خداوند بترسان و نيت خود را نيكو گردان. حضرت فرمودند: چنين كرد و خداوند دعاى او را مستجاب كرد و فرزند پسرى به او عنايت كرد».(۴) 🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
مذمت افراد فحاش در روایات 4⃣ قرآن مى فرمايد: «اى اهل ايمان هرگز نبايد قومى، قوم ديگر را مسخره و استهزاء نمايند، شايد آن قومى كه مسخره مى كنيد بهترين مؤمنان باشند و نيز بين زنان باايمان، قومى قوم ديگر را مسخره نكند، چه بسا آنها بهترين زنانند و هرگز عيب جوئى از همدينان خود نكنيد و با نام و لقب هاى زشت همديگر را نخوانيد كه بعد از ايمان آوردن نام فسق [بر مؤمن نهادن] زشت است و كسى كه توبه نكند ستمكار است».(۵) آيا ما همان گونه ايم كه قرآن مى خواهد؟ من نمى دانم بعضى چه لذتى مى برند كه براى خنداندن چند نفر هر نسبتى و هر لقب زشتى هست به افراد مى دهند، هر عيبى كه در ظاهر اندام آنها است با لحنى زشت براى مسخره كردن آن مؤمن مى گويند، هر خصلتى را مثل قدكوتاهى، قدبلندى، بى موئى، چاقى، لاغرى همه را با حالتى زشت براى كوچك كردن او مى گويند، آيا اين روش را خداوند به ما توصيه كرد؟ آيا اين اعمال مورد رضایت رسول الله(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است؟ باشد تا روز جزاء روشن شود و هر كس ببيند چه كسى مسخره است، مسخره شونده در اين دنيا یا مسخره كننده در آن دنيا. خداوند در زمره صفات منافقين و گم گشتگان از راه حقيقت مى فرماید: «عُتُلٍّ بَعدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ»(۶)؛‌ (با اين همه[عيب باز] بدگوى و خشن بى اصل و نسبند). در روايتى از رسول گرامى در ذيل اين آیه آمده كه: «هُوَ الفَاحِشُ اللَّئِيمُ»(۷)؛ (مراد، فحش دهنده پَست است).(۸) 🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
پی نوشت: (1). «لِغَيّةٍ» لام براى ملكيت مجازيه است كه بر سر «غَيّة» به كسر و فتح اول و فتح ياء مشدّده بمعنى ضلالت و گمراهى است آمده است. گفته مى شود او ولد غيّه است؛ يعنى فرزند زنا است «الغيى» مثل «الغِنى»: پست و ساقط از اعتبار (الكافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق‏، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، تهران، ‏ ‏1407 قمری، چاپ: چهارم، ج ‏2، ص 323، باب (البذاء). (2). كشف الغمة في معرفة الأئمة( ط- القديمة)، اربلى، على بن عيسى‏، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم‏، بنى هاشمى‏، تبريز، 1381 قمری‏، چاپ: اول‏، ج‏ 2، ص 121،( و أما عمره)؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، 1403 قمری‏، چاپ: دوم، ج ‏75، ص 185، باب 22 (وصايا الباقر ع). (3). كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، متقي هندي، علاء الدين علي بن حسام الدين، محقق: بكري حياني - صفوة السقا، مؤسسة الرسالة، بيروت، 1401 قمری / 1981 میلادی، الطبعة الخامسة، ج 3، ص 597، ح 8082. (4). «سِنْد» به كسر اول و سكون دوم... شهرى بين شهرهاى هند و كرمان و سجستان، گفته اند «سند» و «هند» دو برادر از فرزندان «بوتير بن يقطين بن حام بن نوح» بوده، به يك فرد از اهل آنجا «سِنْدى» گفته مى شود و جمع آن «سِنْد» است مثل زِنجى و زِنج (معجم البلدان، حموى، شهاب الدين ابو عبد الله ياقوت بن عبد الله، بيروت، دار صادر، 1995 میلادی، الطبعه: الثانية، ج ‏3، ص 267، (السند)) شبيه به اين را در مراصد الإطلاع علي أسماء الأمكنة و البقاع‏، ابن عبد الحق بغدادى، صفى الدين عبد المومن‏، محقق / مصحح: بجاوى، على محمد، دار الجيل‏، بيروت‏، 1412 قمری، ‏چاپ: اول‏، ج ‏2، ص 746، (السند) مختصرتر آورده است. (۵). الكافي، همان، ص 324، باب (البذاء)؛ وسائل الشيعة، شيخ حر عاملى، محمد بن حسن‏، محقق / مصحح: مؤسسة آل البيت(ع)، مؤسسة آل البيت(ع)‏، قم، ‏‏1409 قمری‏، چاپ: اول، ج ‏16، ص 36، باب 73 (تحريم القذف حتى للمشرك مع عدم الاطلاع). 🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
(۵). «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَيَسْخَرْ قَومٌ مِّنْ قَوْم عَسَى أَنْ يَكُونُوا خَيْراً مِّنْهُمْ وَ لَا نِسَاءٌ مِّنْ نِّسَاء عَسَى أَنْ يَكُنَّ خَيْراً مِّنْهُنَّ وَ لاَتَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَ لاَتَنَابَزُوا بِالاَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الاِيمَانِ وَ مَنْ لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»: (سوره حجرات، آيه 11). (۶). سوره قلم، آيه 13 (در شأن نزول اين آيه و آيات ديگر در اول سوره قلم آمده كه وقتى نازل شد كه مشركان، پيامبر را به پيروى از آئين نياكان و شرك و بت پرستى دعوت مى كردند (مفاتيح الغيب، رازى، فخرالدين ابوعبدالله محمد بن عمر، دار احياء التراث العربى، بيروت، 1420 قمری، چاپ: سوم، ج ‏30، ص 603، سوره قلم، آيات 9 الى 13؛ تفسير المراغى، مراغى، احمد بن مصطفى، داراحياء التراث العربى، بيروت، بی تا، ج ‏29، ص 31، سوره قلم، آيات 8 الى 16) و بعضى درباره «وليد بن مغيره» كه از سران بزرگ شرك بود مى دانند كه اموال عظيمى به پيامبر عرضه داشت و سوگند ياد كرد در صورت برگشت پيامبر از آئين خود به او بدهد: الجامع لأحكام القرآن، قرطبى، محمد بن احمد، انتشارات ناصر خسرو، تهران، 1364 شمسی، چاپ: اول، ج ‏19، ص 231، سوره قلم، آيات 10 الى 13؛ تفسير نمونه، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الإسلامية، تهران، 1374 شمسی، چاپ: اول، ج ‏24، ص 384، (تفسير: از آنها كه داراى اين صفاتند پيروى مكن)). (۷). الدر المنثور فى تفسير المأثور، سيوطى، جلال الدين، كتابخانه آية الله مرعشى نجفى، قم، 1404 قمری، ج ‏6، ص 252، (قوله تعالى و لا تطع كل حلاف مهين الآيات)؛ ميزان الحكمة، ري شهري، محمد، تحقيق: دار الحديث، دار الحديث، 1416 قمری، چاپ: اول، ج 8، ص 38. (۸). گردآوری از کتاب: اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، 1385 شمسی، چاپ: اول‏، ج 2، ص 462. 🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸طی‌الارض از نجف تا مکه 🎧ماجرای امداد تاجری از اصفهان، به دست یکی از یاران امام زمان علیه‌السلام👇 https://eitaa.com/elteja_tales/549 عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا♡) @Elteja_tales
4_5945242345581580390.mp3
6.57M
🔸طی‌الارض از نجف تا مکه ماجرای امداد تاجری از اصفهان، به دست یکی از یاران امام زمان علیه‌السلام 📚 العبقری‌الحسان، ج ۵، ص ۴۱۶. عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا) @Elteja_tales
اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِکَتِهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّهِٔ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَهَٔ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَهَٔ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِٔ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَهُ الشَّهِیدَه السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَهُٔ الزَّکِیَّهُٔ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّه السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّهُ النَّقِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَهُٔ الْعَلِیمَهُٔ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَغْصُوبَه السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَهُ الْمَقْهُورَه السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ
هدایت شده از مهدوی ارفع
⚜️ ۲۸ ربیع‌الثانی، سالروز وفات مدافع حریم ولایت، رضوان‌الله تعالی علیه ⚜️ 📤 @mahdavi_arfae
دستورالعمل علامه قاضی(ره) برای رفع مشکلات دنیوی و اخروی یکی از شاگردان علامه قاضی(ره) از ایشان پرسید: در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، چه ذکری بگوییم تا گشایش حاصل شود، ایشان پاسخ می‌دهد: پنج مرتبه صلوات و آیةالکرسی بخوان تا در امورتان به گشایش برسید. ┄┅┅┅┅❀🟥❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷https://eitaa.com/Masjedghamarbnehashem
▫️امام زمان علیه‌السلام فرمود: چرا از این نماز غافلید؟! 🎧داستان تشرّف مرحوم حاج قدرت‌الله لطیفی‌نسب به محضر امام عصر علیه‌السلام👇 https://eitaa.com/elteja_tales/551 🍀دستورالعمل نماز جعفر طیار↶ https://eitaa.com/elteja/5445 عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا) @Elteja_tales
Tashrof Namaze Jafare tayar.mp3
8.26M
▫️امام زمان علیه السلام فرمود: چرا از این نماز غافلید؟! داستان تشرّف مرحوم حاج قدرت‌الله لطیفی‌نسب به محضر امام عصر علیه‌السلام. 📚 مجله موعود، شماره‌‌های ۸۰ و ۱۰۴. عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا) @Elteja_tales
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹پویش همگانی چله قرائت حدیث کساء به نیت فرج 🔸آغاز: شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲ 🔹پایان: ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ مصادف با سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها سوالاتتان در مورد این پویش را به این آیدی ارسال بفرمایید: @thdjvd 🙏 👈 عضویّت در اِلتجا 👉 @Elteja
هدایت شده از علیرضا پناهیان
◾️ یکی از شگرد‌های شیطان 👈 کیفیت بهتر + متن @Panahian_ir
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌رابطه بین اصلاح سبک زندگی و اخلاق زیباست گوش کنید.عمل کنید زنده و سالم بمانید. پیشنهاد دانلود ✅ 🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
🔸اگر خسته‌جانی بگو: یاعلی 🎧 زیبایی از لحظات احتضار یکی از دوستداران امیرالمومنین علیه‌السلام👇 https://eitaa.com/elteja_tales/558 عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا) @Elteja_tales
4_5987692174542640080.mp3
3.83M
🔸اگر خسته‌جانی بگو: یاعلی زیبایی از لحظات احتضار یکی از دوستداران امیرالمومنین علیه‌السلام 📚 کافی، ج۳، ص۱۳۰. عضویّت در قصّه‌های مَهدوی(اِلتجا) @Elteja_tales