⚫️ زراره گوید :
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: آسمان چهل روز بر حسین علیه السلام خون گریه کرد، و زمین تا چهل روز تاریک شده بود. خورشید تا چهل روز دچار خسوف و کسوف شد.
📓 کامل الزیارت، باب ۲۶، حدیث ۶ .
▪️ابن قبیل گوید :
هنگامی که حسین علیه السلام کشته شد، خورشید گرفت و آسمان تاریک شد، طوریکه ستارهها در روز نمایان شد.
📚 تاریخ ابن عساکر، ۱۴/۲۲۸ . و مناقب ابن شهر آشوب، ۳/۲۱۲ .
💢 ابن حارث کندی گوید :
هنگامی که حسین علیه السلام کشته شد، تا هفت روز میدیدیم که ستارگان با یکدیگر برخورد میکنند و اوضاع آنان دگرگون بود.
📚 معجم الکبیر، ۳/۱۱۴ و تاریخ ذهبی، ۵/۱۵ .
سألت أبي علي بن الحسين عن حمل يزيد له ؟ فقال:
حملني على بعير يطلع بغير وطاء، ورأس الحسين عليه السلام على علم، ونسوتنا خلفي على بغال آكف، والفارطة خلفنا، وحولنا بالرماح، إن *دمعت من أحدنا عين قرع رأسه بالرمح*.
ترجمه:
حضرت امام سجاد (عليه السلام) دربارة رفتار دشمنان با ايشان فرموده است:
مرا بر شتري لاغر و عريان و لنگ سوار كردند [كه ناهموار راه ميرفت]، درحاليكه سرِ حسين بر نيزه،و زنان خاندانمان پشت سر من، سوار بر شتراني لاغر و استخواني مي آمدند و بچه هاي كوچك و بزرگ پشت سرمان، و نيزه ها گرداگردمان بودند. *اگر اشكي از چشم يكي از ما جاري مي شد، با نيزه به سرش مي زدند، تا آنكه وارد شام شدیم.*
إقبال الأعمال (تأليف سیدبن طاووس) ، ج ۳ ، ص ۸۹ .
📌 نماینده ولیفقیه در خوزستان؛
🎙انحراف نخبگان جامعه، مردم را منحرف میکند
🔰 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسویفرد در مراسم قرائت حدیث کساء با حضور مردم ولایتمدار اهواز با اشاره به اهمیت عبرتهای عاشورا اظهار داشت: همان گونه که انسان در تصادف درس هایی را می گیرد از راه های عبرت های عاشورا هم می توان درس گرفت.
🔻 وی با طرح این پرسش که چرا یک امت در دوران امام زمان خود به مسیر یزید راه پیدا می کند، بیان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت را از یاران خود برداشت تا کسی در روز عاشورا به لشکر عمر بن سعد ملحق نشود.
🔻 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این که امام حسین(ع) در شب عاشورا به دنبال غربال گری بود که یک خبیث هم در سپاه خود حضور نداشته باشد، افزود: حضرت در روز عاشورا اعلام کمک می کند تا یک نفر طیب و طاهر هم در لشکر عمر بن سعد حاضر نباشد که از پیوستن به لشکر خود ترس داشته باشد.
🔻 وی به نیازهای کنونی جامعه اعم از امنیت و اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: چه می شود که بشریت به جایگاهی می رسد که یک فرد خط قرمز نظام را زیر سوال می برد و ارزش و هنجارهای جامعه را به سمت و سوی دیگری سوق می دهد اما بی تفاوت هستند.
🔻 حجت الاسلام والمسلمین موسویفرد با بیان این که ریشه یابی علل این رفتار برخی مردم می تواند مشکلات جامعه را برطرف کند، ادامه داد: در همین راستا با برطرف کردن این علل می توان بسترساز و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.
🔻 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) آمده تا بشریت را به مقام قرب الهی برساند اظهار داشت: اگر امام علی(ع) این مسیر را دنبال نمی کرد جامعه دچار انحراف می شد.
🔻 وی با اشاره به قتل عام و تکه تکه کردن مسلمانان و مردم مظلوم در میانمار، فلسطین و سوریه، خاطرنشان کرد: در کشور یمن نزدیک به ۵ سال است که امت اسلامی را تکه تکه و قطعه قطعه می کنند اما صدای کسی بلند نمی شود ولی سازمان ملل در حمله اخیر به منافع آمریکایی ها و به خطر افتادن آن، صدایشان بلند می شود.
🔻 حجت الاسلام والمسلمین موسویفرد عنوان کرد: اسلام را از ریل گذاری خود خارج کردند که دیگر برای امت اسلامی تفاوت نکند چه کسی حکومت کند. علل پیوستن امت به یزید و معاویه این است که ارزش ها جابه جا و نخبگان آن امت منحرف شده اند.
🔻 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با هشدار از عدم نفوذ روحیه تجمل گرایی، اشرافی گری، حقوق نجومی در بین مسئولان و صاحب نظران کشور، گفت: اگر روحیه انسان جابه جا شود، انسانی که باید عدالت امام علی(ع) را رعایت کند دیگر بی اهمیت خواهد بود.
🔻 وی با بیان این که مسئولان باید مثل طبقه متوسط جامعه زندگی کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی مسئولان در حال سبقت گرفتن در روحیه تجمل گرایی، اشرافی گری و مسائل انحرافی هستند.
🔻 حجت الاسلام والمسلمین موسویفرد عنوان کرد: اگر انگیزه های انسان در مسائل خدایی باشد انسان پیروز خواهد شد و اگر انگیزه ها دنیوی باشد، انسان مغلوب دنیا می شود.
🔻 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: انحراف بزرگان و نخبگان جامعه اسلامی، سبب می شود که گروه بسیاری را به دنبال خود می کشند که در فتنه ۸۸ شاهد بودیم بسیاری مردد و رهبرمعظم انقلاب را تنها گذاشتند.
انتهای پیام/
.
♻️ رسایی: عدم شفافیت نفاق پرور است
🔰 حجت الاسلام حمید رسائی در گفت و گو با خبرفوری در خصوص شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دو دوره ای که در سمت نمایندگی مجلس حضور داشتم، مدافع شفافیت آراء نمایندگان بودم و به آن عمل کردم.
رسائی با اشاره به رایگیری در برجام ادامه داد: در زمان رایگیری طرح مرتبط با برجام درخواست شفافیت آراء را دادم که متاسفانه هیئت رییسه مخالف بود و با ترساندن نمایندهها این اتفاق نیفتاد.
وی با اعلام این که قطعا شفافیت آراء نمایندگان به سلامت مجلس و سلامت رفتاری نمایندهها کمک میکند بیان کرد: شفافیت باعث میشود جلوی برخی از مفاسد که اعم از فساد اقتصادی است گرفته شود.
وی تصریح کرد: اگر مردم میخواهند مجلس شیشهای داشته باشند باید در زمان انتخابات یکی از فاکتورهای مهمی که برای نماینده اصلح در نظر میگیرند در کنار سلامت، تخصص و تواناییها، شفافیت زندگی اجتماعی و سیاسی فرد مورد نظر هم مورد نظر قرار دهند.
وی تاکید کرد: یعنی مردم افرادی را باید انتخاب کنند که زندگی، عملکرد و موضعگیری آنها تا قبل از ورود به مجلس شفاف بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که عدم شفافیت چه عایدی ای برای نماینده ها دارد گفت: بالاخره در عدم شفافیت برخی از نمایندهها بهتر میتوانند مسیر کج خود را ادامه دهند؛ علاوه بر این عدم شفافیت باعث میشود در بزنگاه ها خود را به طرفی که میخواهد نشان بدهند.
وی با تصریح اینکه وقتی شفاف نباشند به هر کس که میرسند مطابق میل او حرف میزنند افزود: عدم شفافیت نفاق پرور است و نمایندگان را منافق بار میآورد.
وی اذعان کرد: میگویند شفافیت باعث میشود نماینده نظر خود را صریح ندهند؛ از نظر من چنین آدمی اصلا نباید نماینده شود.
رسائی ادامه داد: کسی که نمیتواند از نظرات خودش دفاع کند، پرداخت هزینههای آن برایش دشوار است نمیتواند نماینده مردم باشد.
وی اظهار داشت: مجلس، زمانی مجلس مدافع حقوق مردم خواهد بود که نمایندگان اهل شفافیت داشته باشند و در مواضع خود را با اعتقاد و برنامه پیش ببرند.
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
📌 نکات کلیدی #نماز_جمعه_اهواز(29 شهریورماه 98) به امامت #حجت_الاسلام_والمسلمین_موسویفرد
1️⃣ امام سجاد(ع) در دوران امامت سه وظیفه اصلی خود را به نحو کامل و تمام پرداختند که شامل: «تدوین اندیشه ناب اسلامی به صورت صحیح و درست»، «اثبات حقانیت اهل بیت(ع) و استحقاق اهل بیت (ع) نسبت به ولایت و امامت» و «ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان تشیع و مسلمانان».
2️⃣ حمله یمنیها به دو پالایشگاه عربستان سعودی به رسوایی بزرگ برای آمریکا و غربیها تبدیل شد و براساس گزارشها به شدت غیرمنتظره و اثر گذار بود که دستپاچگی آمریکاییها و غربیان را به همراه داشت.
3️⃣ کشورهای داعی حقوق بشر جنایت علیه مردم مظلوم بیگناه یمن را نه تنها محکوم نکردند بلکه حمایت کردند و میتوان ادعا کرد جنگ را خودشان شروع کردند.
4️⃣ در شش سال گذشته در دو نقطه با دو فرمول با دشمنان و نظام سلطه مواجه شدیم، مُدل اول، برجام با اهداف اقتصادی و مُدل دوم، حرکت ایران اسلامی به تبعیت از فرامین رهبرمعظم انقلاب و نیروهای مسلح است.
5️⃣ در هر زمان که از فرامین رهبرمعظم انقلاب تبعیت کردیم، پیروز میدان بودیم و اگر امروز عزت جمهوری اسلامی ایران را در مسائل منطقهای و امنیتی ملاحظه میکنید، تنها در سایه استقامت است.
6️⃣ برخی افراد که همواره از مذاکره دم میزنند، بدانند که فرمول مذاکره برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی به زبالهدان تاریخ سپرده شده است و راه بدست آوردن عزت تنها مقاومت است.
7️⃣ زمام بهبود امور کشور به دست مردم به ویژه جوانان جمهوری اسلامی است. «عزم، تصمیم، اراده، بصیرت و ایمان مردم» میتواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.
8️⃣ سعودی، رژیم صهیونیستی و امارات به خوبی میدانند که اصلیترین قربانیان حملهای منطقهای و نقطهای ایران اسلامی هستند و اگر آمریکا زد و رفت، آنها میمانند و ایران اسلامی.
9️⃣ شهردار تهران و هر نقطهای در ایران اسلامی که دست به تغییر نام شهدا از کوچه و خیابانهای شهر زدهاند باید فوری عذرخواهی کنند.
🔟 ما مردم ولایتمدار خوزستان از قلب کربلای ایران، مذاکره مخفیانه و آشکار با آمریکا را به پیروی از مقام معظم رهبری، ممنوع اعلام میکنیم.
@musavifard_ir
💎 اینگونه آسایش دل داشته باشیم
🔻امام صادق علیه السلام:
طَلَبتُ فَراغَ القلبِ فوَجَدتُهُ في قِلَّةِ المالِ
🔸آسايش دل را جستجو كردم و آن را در كمى مال و ثروت يافتم.
📚مستدرك الوسائل: ج ۱۲، ص ۱۷۴، ح ۱۳۸۱۰
🔅 ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِة (س) اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّه
🔸 امام حسن مجتبی علیه السلام :
🔹قيلَ فَمَا الفَقرُ؟ قالَ: شَرَهُ النَّفسِ إلى كُلِّ شَيءِ؛
🔹پرسيدند: فقر چيست؟ فرمود: «آزمندى نفس به هر چيز».
📚گزیده تحف العقول، ح۸۳
✅گرهگشایی از کار نیازمندان از نگاه امام حسين(عليه السلام)
اِتَّخِذُوا عِنْدَ الْفُقَراءِ اَيادى فَاِنَّ لَهُمْ دَوْلَةٌ يَوْمَ الْقيامَةِ؛
با كمك به نيازمندان نزد آنان جايگاهى براى خود بيابيد، زیرا كه آنان روزقيامت مقام و منزلتى دارند.
📗كنزالعمال، ح 16582
🌹 🌳 اندر مذمت طمع :
امام کاظم عليه السلام می فرمایند:
🌹 إیّاکَ والطَّمَعَ ،
وعلَیکَ بالیَأسِ مِمّا فی أیدِی الناسِ ، وأمِتِ الطَّمَعَ مِن الَمخلوقِینَ ؛
فإنَّ الطَّمَعَ مِفتاحٌ لِلذُّلِّ ، واختِلاسُ العَقلِ ، واختِلاقُ المُرُوّاتِ ، وتَدنِیسُ العِرضِ ، والذَّهابُ بِالعِلم .
🌹 از طمع بپرهیز و به آنچه مردم دارند ، چشمداشتى نداشته باش ، چشمداشت به مخلوق را در خود بمیران ؛ زیرا طمع کلید هر خوارى است
و عقل را، زایل می کند
و جوانمردی را کم می کند
و آبرو را مى آلاید
و دانش را از بین مى برد .
📗بحار الأنوار: 78 / 315 / 1
📗منتخب ميزان الحکمه: 344
یا علی مدد
🎊 التماس دعای مخصوص
🌀 برای خودسازی و مدیریتِ خود، اول باید خودت را دوست داشته باشی!
🌀 بین دوستداشتنِ خود با «دوستداشتن خواستههای بدِ خود» فرق هست
🔻 آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در جامعه و خانواده (ج۹)-۲
🔹 همانطور که برای مدیریت جامعه و خانواده، محبت لازم است، برای خودسازی و «مدیریتِ خود» هم اول باید خودت را دوست داشته باشی. اگر خودت را دوست نداشته باشی، نمیروی منافعت را تأمین کنی.
🔹 باید اینقدر به خودت علاقه داشته باشی تا خودت را ارزان خرج نکنی، خودت را تباه نکنی، لگدمال دشمن نشوی و اجازه ندهی دشمن به تو حمله کند و ضربه بزند.
🔹 خدا میفرماید: شیطان، دشمن تو است «إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا» یعنی تو دوستِ خودت باش و مقابل دشمن خودت بایست! کسی که مقابل دشمن خودش بیعار و بیسپر باشد و مراقب دشمنش نباشد، یعنی خودش را دوست ندارد!
🔹 محبت در مدیریت نفس، لازم است و الا «منفعل» میشوی و مدام میگویی: «حالا کجای این نفس را درستش کنم؟ این درستشدنی نیست!» آدم تا خودش را دوست نداشته باشد، نمیتواند خودش را بسازد؛ لذا خودش را رها میکند.
🔹 خیلی زشت است که یککسی بگوید «من که بدبخت هستم! من آشغال هستم و به درد نمیخورم، اصلاً معلوم نیست برای چه زنده هستم و...» این حرفها چیست که میگویی؟ چرا به خودت توهین میکنی؟! تو برای خدا عزیز هستی.
🔹 عاشق خودت باش! مؤمن، عاشق خودش است و خدا دوست دارد انسان عاشق چیزهایی باشد که خدا به او داده است. امیرالمؤمنین(ع) میفرماید خدا رحمت کند کسی را که قدر خودش را بداند. (غررالحکم/۵۲۰۴)
🔹 البته بین دوستداشتنِ خود با دوستداشتن «خواستنیهای بدِ خود» فرق هست؛ بعضیها دوستداشتنیهای بدی دارند و خودشان را فدای آن دوستداشتنیهای بد و کم ارزش میکنند. این محبتِ هوای نفس است که بد است و الا جان تو خیلی ارزش دارد، بهحدی که خدا به آن قسم خورده است «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها» قسم به آن کسی که این نفس و این جان آدمی را زیبا آفریده است!
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۷
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5694
@Panahian_ir
فرزندم حدود سه سال دارد. وقتی کار اشتباهش را به او می گوییم، پرخاش کرده و حتی ما را می زند. لطفا راهنمایی ام کنید.
پاسخ:
یک کودک در حدود سنین ۲ تا ۶ سالگی نمی تواند احساسات خود را به خوبی کنترل کند. برای حل این مشکل بهتر است ابتدا بدانیم چرا کودک دیگران را می زند و این زدن به چه معانی می تواند باشد.
در ارائه الگو به کودکتان بررسی و ارزیابی کنید که این رفتار برگرفته از کدام الگو و رفتار است.
لازم است از برخورد خشن در حضور ایشان و با خود او خودداری شود. زمانی که یک فرد بزرگسال، کودکی را کتک می زند، بچه احساس عجز و نا امیدی می کند. این احساسات باعث می شود که کودک افسرده و پرخاشگر شود.
کارتون و برنامه های خشن و... نیز می بایست حذف شود.
لازم است نیازهای کودک از قبیل نیازهای عاطفی و روانی تامین شود و به اندازه کافی به کودک برای بازی و کنجکاوی وقت و آزادی اختصاص داده شود.
بنابراین همانطور که بیان شد، از تنبیه و سختگیری نسبت به کودک اجتناب کنید و در صورت تداوم رفتار پرخاشگرانه وی را برای مدتی از توجه محروم کنید و به وی پاسخ ندهید.
🔅 ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِة (س) اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّه
🔸امام صادق علیه السلام :
🔹تجَنَّبوا البَوائقَ يُمَدَّ لَكُم في الأعمارِ؛
🔹از بديها دورى كنيد تا عمرتان طولانی شود.
📚عيون أخبار الرضا(ع) : ج۲، ص۳۶، ح۹۰
💎 نظر امام اول شیعیان درباره جهاد در راه خدا
🔻امام علي عليهالسلام:
إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أوليائِهِ
● جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را بر روي اولياي خاص خود گشوده است.
📚 نهجالبلاغه، خطبه ۲۷
🔵 امام صادق علیه السلام
💎 لیسَ نَبِیٌّ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرضِ إِلَّا وَ یَسأَلُونَ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَن یُؤذَنَ لَهُم فِی زِیَارَةِ الحُسَینِ علیهالسلام فَفَوجٌ یَنزِلُ وَ فَوجٌ یَعْرُجُ...
💎 هیچ پیامبرى در آسمانها و زمین نیست مگر اینکه مىخواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.
📚 مستدرکالوسایل/ج10/244
❌ شبهه ۵۱۵
💠آیت الله بروجردی: شاه باید حکومت کند، شما عمامه به سرها مال حکومت نیستید.
یک روحانی از آیت الله بروجردی پرسید؛ چرا برای نجات نواب صفوی از اعدام نزد شاه وساطت نکردید؟ وی در جواب گفت چون او میخواست شاه را از حکومت بردارد و شما عمامه به سرها را به جای او بنشاند.
روحانی پرسید این کار چه عیبی دارد؟ آیت الله بروجرد جواب داد: عیب این کار این است که وقتی شما در راس کار ها قرار بگیرید به اسم دین کارهایی خواهید کرد که مردم دیگر دین را هم قبول نداشته باشند، شما به اسم دین به دین ضربه خواهید زد.
✍منبع؛ کتاب خاطرات صادق طباطبايي
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_ir
این شبهه قبلاً به اسم علمای دیگری همچون آیت الله خویی منتشر شده و همین نشانه آن است که از اساس دروغ است.
بله در کتاب خاطرات صادق طباطبایی مطلبی شبیه آن است (نه اینکه شاه باید باشد یا شما به اسم دین به دین ضربه میزنید) که خطاب آن به فرد خاصی است و صلاحیت او را زیر سوال می برند و اتفاقا در همین سخن صلاحیت شاه را هم زیر سوال می برند.
به هر حال نظر آیت الله بروجردی را باید در آثار و کتب خود ایشان جستجو کرد. ایشان در جلد دوم استفتائات خود ج ۲ ص ۴۷۱ تا ۴۸۲ با صراحت و ذکر دلیل ولایت فقیه را اثبات مینماید و اشکالات فقهی که توسط سوال کننده مطرح شده است را نیز جواب میدهد.
(متن فوق در اینجا قابل دسترسی است👇
http://yon.ir/pKYhL
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
#نشر_مجدد
🔆متن شبهه:
مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه #محرم که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست
🔆پاسخ شبهه:
1⃣احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که #احترام آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد #پیکار شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است .
#قرآن می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است »🔸بقره194
2⃣مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام #جایز نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به #مقابله بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند .
📚تفسیر نمونه ج2 ص31
3⃣امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی #عراق نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و #دفاع نداشت .
4⃣بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و #حرمت ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...»
📚امالی صدوق ص128
5⃣ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه #ذریه پیامبر را کشتند ...»
📚همان مدرک ص130
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔺به پیرمردها امیدی نداریم! امید ما به نسل جوان است. / حوزه علمیه خیلی وقت است که در انزوا به سر می برد. / موسسه فقاهت سال پرباری از جهت علمی داشته است. / سکوت مراجع نجف در قبال اتفاقات عراق اشتباه بود./ حوزه گرفتار معصوم پنداری شده است!
⏹سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی اکبرنژاد در افتتاحیه موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی:
🔹استاد محمد تقی اکبرنژاد در ابتدای سخنان خود، ضمن خوش آمد گویی به طلاب جدید الورود مؤسسه، از خداوند متعال درخواست نمود تا نصرت خویش را شامل حال موسسه فقاهت گرداند.
🔹ایشان در ادامه به انزوای حوزه در معادلات سیاسی اجتماعی اشاره کرد و افزود: «حوزه علمیه خیلی وقت است که در انزوا به سر می برد و بهترین شاهد آن، بی توجهی مسئولان کشوری به حوزه علمیه است. »
🔹مدیر موسسه فقاهت به ضرورت تحول در حوزه نیز پرداخت و گفت: «تحول یک ضرورت است و ما برای حرکت راهی جز این مسئله نداریم و این تنها انتخاب ماست. اگر حوزه متحول نشود اقتضائات جامعه تحول را به ما تحمیل خواهد کرد.»
🔹جناب استاد اکبرنژاد ضمن توضیح درباره برخی پروژه های علمی سال گذشته در مؤسسه، ادامه داد: «در یک سال گذشته، فعالیت های سنگین علمی توسط دانش پژوهان و پژوهشگران موسسه صورت گرفته است. مالیات اسلامی، فقه التربیة، کتاب روش شناسی اجتهاد، بررسی فقهی تغییر جنسیت، فقه عزاداری و... از جمله تولیدات علمی است که در سال جدید رونمایی خواهند شد.»
🔹ایشان همچنین در توضیح فعالیت های گفتمانی موسسه خاطر نشان کرد:
«ما معتقدیم که موسسه فقاهت باید در کنار فعالیت های علمی خود به برنامه های گفتمانی هم بپردازد. از همین رو این مؤسسه با طرح پرسش های مهمی نسبت به نظام آموزشی و ساختار مرجعیت، توانست نسل جوان حوزه را درگیر مسائل بنیادین تحولی سازد. متاسفانه توهّم عصمت پنداری باعث شده است که در بسیاری از مشکلات بدیهی حوزه تامل نکنیم و صرفا با اعتماد به گذشتگان، همان مسیر قبلی را ادامه دهیم.»
🔹ایشان در ادامه به تمایز عمیق موسسه فقاهت با سایر مجموعه های تحولی اشاره کرد و در این رابطه گفت: «خصوصیتی که موسسه فقاهت دارد این است که قبل از آنکه بخواهد فعالیتهای گفتمانی علنی را آغاز کند، پروژه های علمی خود را در همان زمینه تکمیل و عرضه می کند. از همین رو؛ زمانی نقد علمی مرحوم شیخ انصاری(ره) کلید خورد که بسته جامع اجتهادی آماده شده بود و جزء به جزء مبانی مرحوم شیخ، مورد نقد و بررسی قرار گرفته بود.»
🔹استاد اکبرنژاد در ادامه به نبود فضای آزاد اندیشی در حوزه پرداخت و عدمِ تغییر کتب درسی، آن هم پس از گذشت چندین قرن را، بهترین شاهد بر بسته بودن فضای علمی در حوزه دانست.
🔹ایشان قوت علمی موسسه فقاهت را روشن ترین دلیل بر عدم مقابله با او دانست و افزود: «موسسه فقاهت به خاطر مشی مجتهدانه و پشتوانه های علمی اش بوده است که کسی تاکنون نتوانسته علیه مؤسسه اقدامی صورت دهد. آقایان چون پاسخی نداشته اند، مع الأسف رو به تهمت آورده اند و ما را فتنه گر می خوانند.»
🔹ایشان در ادامه به یکی از مشکلاتی که گریبانگیر حوزه شده است پرداخت و تصریح کرد: «حوزه ما گرفتار یک خود پسندی و اعجاب به نفس و معصوم پنداری شده است. کسانی که در حوزه سخنرانی می کنند به گونه ای موضع می گیرند که گویا حوزه بی عیب است و اگر ضعفی وجود دارد از بیرون حوزه است. فضا را به گونه ای کرده اند که گویا برخی از بزرگان حوزه تالی تلو معصوم اند و هیچ اشتباهی ندارند. این باعث شده است تا طلبه ها حتی در مسائل بدیهی هم اجازه نقد نداشته باشند و هر حرکتی از بزرگان ببینند، آن را توجیه کنند. عالمی که در برابر فتنه ها سکوت کند خداوند او را لعنت می کند. کارِ مراجعی که در نجف در قبال اتفاقات عراق سکوت می کنند اشتباه است. این توهم عصمت پنداری باعث شده است تا حتی عملکرد 40 سال بعد از انقلاب هم توجیه شود.»
🔹ایشان در انتهای سخنان خود در بیان امید تحول در حوزه گفت:
«انتقادات به حوزه به معنای نا امیدی نیست. اگر ما نا امید بودیم که حرکت نمی کردیم. وجود چنین موسسه ای نشانه امید است،حضور نسل جوان که زمینه ی تحول هستند نشانه امید است. ما به پیرمردها امیدی نداریم، امید ما به نسل جوان است.»
🆔 @feghahat
🔅 ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِة (س) اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّه
🔸 پیامبر اکرم (ص) :
🔸 أکثرُ النّاس قيمةً أکثرُهُم عِلماً، واقلُّ النّاسِ قيمةً أقلُهُم عِلماً؛
🔹 با ارزشترين مردم، دانشمندترين آنهاست و کم ارزشترين مردم، نادانترين ايشان.
📚 من لا يحضره الفقيه، ج۴، ص۳۹۴
✳️ امام صادق(ع) دوست دارد جوان را اینگونه ببیند
🔻امام صادق علیهالسلام:
لَستُ اُحِبُّ أن أری الشّابَّ مِنکُم إلاّ غادیا فی حالَینِ : إمّا عالِما أو مُتَعَلِّما، فإن لَم یَفعَلْ فَرَّطَ، فإن فَرَّطَ ضَیَّعَ، و إنْ ضَیَّعَ أثِمَ، و إن أثِمَ سَکَنَ النارَ و الذی بَعَثَ مُحمّدا بِالحَقِّ.
🔻دوست ندارم جوان شما را جز در دو حال ببینم:
🔹دانشمند یا دانش آموز؛
زیرا اگر چنین نباشد کوتاهی کرده و چون کوتاهی کند، ضایع گشته و چون ضایع گردد، گنهکار باشد و چون گنهکار باشد، سوگند به آن که محمّد را بحقّ برانگیخت، در آتش جای گیرد.
📚 الأمالی للطوسی، ۳۰۳/۶۰۴
در زيارت عاشورا مي خوانيم: (اللهم العن بني اميه قاطبه) در اينجا لعن شامل معاويه دوم که پسر يزيد است هم شامل مي شود؟
پاسخ:
قطعا این لعن ها شامل افراد مومن نمی باشد و افراد مومن به صورت تخصصا خارج از این لعن ها می باشند ولی آنقدر تعداد این افراد کم است که گویا تمام بنی امیه غیر مومن و فاسق و فاجر بوده اند.
👈هرچند وضعیت معاویه بن یزید خیلی معلوم نیست ولی در میان بنی امیه هم چند نفر انسان شایسته و مومن بوده اند که حتی مورد تمجید اهل بیت علیهم السلام بوده اند.
👈فردی از بنیامیه به نام سعد بن عبدالملک که از اولاد مروان بود و امام باقر ـ علیهالسلام ـ به او لقب سعدالخیر دادند، روزی خدمت آن حضرت وارد شد؛
👈درحالیکه همچون زنی که فرزند از دست داده گریه میکرد، حضرت از او علت گریه را جویا شدند؛ پاسخ داد: چگونه گریه نکنم و حال اینکه من از شجره ملعونه هستم؛ حضرت به او فرمودند: تو از بنیامیه نیستی، تو از ما هستی؛ تو مگر قرآن نخواندی که این آیه شریفه را از قول حضرت ابراهیم حکایت میکند: «فمن تبعنی فانه منی». (1)آنکه از من پیروی کند از من است.(2)
👈اغلب بنیامیه بهخاطر اینکه در تضاد با حق بودند، مورد لعن واقع شدهاند نه از آن جهت که از اولاد و فرزندان امیه بودند و این قطعی است که اگر کسی از بنیهاشم باشد و در مسیر مخالفت با ذات ربوبی قدم بردارد، مورد نص الهی قرار میگیرد؛ همانند ابولهب که سوره مسد در شأن او نازل شده است و این قانون اختصاص به زمان گذشته ندارد و در تمام زمانها جاری است.
👈قضیه برخورد حضرت رضا ـ علیهالسلام ـ با برادرشان زید بن موسی بن جعفر معروف است که خدمت آن حضرت رسید؛ سلام کرد، حضرت جواب سلام او را ندادند، عرض کرد: من پسر پدرتان هستم، چرا جواب سلام مرا نمیدهید؟ حضرت پاسخ دادند: تا زمانی برادر من هستی که اطاعت الهی داشته باشی و چون عصیان الهی کردی، دیگر بین من و تو برادری نخواهد بود(3)
📚پی نوشت:
1- ابراهیم(۱۴)،آیه ۳۶.
2. مفید، اختصاص، تحقیق علیاکبر غفاری، بیروت، مؤسسه الاعلمی، ۱۴۰۲، ص ۸۵.
3- مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج ۴۹، ص ۲۲۱.
چرا خدا بين ما و اهل بيت فرق ميذاره و فقط با آنها صحبت کرده و ما را تک تک مخاطب خود قرار نداده؟ ضمنا ما همگي در کودکي معصوم هستيم!!
پاسخ:
خدای متعال کلام خود را بر قلب بنده نازل می کند و قلب مانند ظرفی است که می تواند کلام خدا را دریافت کند.
کسی که معصوم است، ظرف وجودی او هیچ آلودگی ندارد و می تواند کلام الهی را به شکل صحیح دریافت کند و بفهمد.
اما کسی که معصوم نیست، ظرف وجودی او آلوده است. و هر چه در ظرف او ریخته شود، مبتلا به همین آلودگی می شود.
لذا اگر خدا کلامش را به غیر معصوم بگوید، او کلام را وارونه می فهمد. و راه درست را نمی یابد.
و البته راه ارتباط با عالم بالا برای همگان باز است و از همین رو عده ای با کسب مقامات معنوی می توانند به کشف و شهود برسند. هر چند آنان نیز تفاوتی با معصوم دارند که تفاوت در درجه پاکی آنهاست.
این عرفا از آنجا که مقداری به خطا و گناه آلودگی دارند، ممکن است در کشف و شهودشان تحت تاثیر شیطان و گناهان خویش قرار گیرند، از همین رو هر آنچه در شهود فهمیده اند را نمی توانند کاملا صحیح بدانند. بلکه باید با شهود معصومان تطبیق دهند. اگر شهود آنها با شهود معصوم تفاوتی داشت، معلوم است که آن تفاوت برخواسته از آلودگی ظرف وجود آنهاست.
❇️ اینگونه دعایمان را مستجاب کنیم
🔻پیامبراکرم صلیاللهعلیهوآله:
مَنْ أَدَّى لِلَّهِ مَكْتُوبَةً فَلَهُ فِی أَثَرِهَا دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ
🔸هر کس نماز واجبی را برای خدا بهجا آورد، پس از آن دعای مستجابی خواهد داشت.
📚 کافی، ج ۳، ص ۳۷۳
امام حسين عليه السلام : مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانِيِّهِ و كِفايَتِهِ ؛
هر كه خدا را، آن گونه كه سزاوار او است ، بندگى كند ، خداوند بيش از آرزوها و كفايتش به او عطا كند؛
📚 بحار الأنوار ، ج 71 ، ص 183
آیا عشق به تنهایی می تواند تنها عامل تعیین کننده در ازدواج باشد؟
پاسخ
در این باره باید به چند نکته توجه شود:
الف - در ابتدا باید گفت محبت و علاقه یکی از مهم ترین ارکان ازدواج است. زندگی بر اساس آن پایه ریزی می شود. شرایط و معیارها ی دیگر بعد از این مرحله هستند. به این معنا که اگر این رکن نباشد ،ازدواج معنا و مفهومی نخواهد داشت.
بنابراین باید به موضوع جایگاه عشق در ازدواج اشاره کنیم. اگر کسى فردى از جنس مخالف را دوست بدارد و به راستى عاشق او باشد، آیا این امر مىتواند تنها عامل تعیینکننده ازدواج آن دو به شمار آید؟
باید در پاسخ بگوییم: نه، زیرا ازدواج در حقیقت نوعى مشارکت اجتماعى است که در آن، دو انسان باید از جهات گوناگون با یکدیگر تناسب عملى داشته باشند که از آن جمله، تناسب اعتقادى، اجتماعى، عقلانى، تحصیلى و... است. انسان در ازدواج، تمامى نیازهاى سطوح مختلف خود را از ابتدایىترین نیازهاى غریزی تا عالىترین نیازهاى انسانى به مشارکت مىگذارد. براى تشکیل یک خانواده، باید تناسب بین دو انسان براى برآوردن تمامى نیازها در حد بالایى وجود داشته باشد.
بنابراین، براى ازدواج باید به انسانى بیندیشیم که بتواند قسمت اعظم نیازهاى مختلف را برطرف کند. عشق مىتواند مکمل چنین ازدواجى باشد و نه تنها عامل تعیینکننده آن. با وجود اهمیت و تعالى عشق در زندگى، نیازهاى واقعى انسان نیز حقیقتى انکار ناپذیرند. انسان عاشق نمىتواند به عشق اکتفا کند و از نیازهاى خود از این طریق چشم بپوشد. بهتر است که براى ازدواج انسانى را انتخاب کنیم که در برآوردن نیازهاى مختلف، ما را یار، همراه و همسر باشد. ازدواجى که بدون توجه به نیازهاى گوناگون انسان، صورت پذیرد و تنها بخواهد عشق را تأمین نماید، بسیار زود شکست خواهد خورد.
عشق قبل از ازدواج تا آن جایی که مربوط به همسر باشد (یعنی پس از ازدواج و زوجیت) از نظر اسلام امری لازم و بلکه اساس کانون خانواده و استحکام آن است.البته در این جا تعبیر به عشق شاید صحیح نباشد و تعبیر به علاقه و محبت صحیح تر است.
خداوند میفرماید: "یکی از آیات و نشانههای خداوند این است که از جنس خودتان، زوجتان را آفرید تا با هم انس گیرید. بین شما دوستی و مهربانی برقرار کرد . در این امر، آیات و نشانههای الهی برای کسانی است که تفکر و اندیشه کنند".
همان گونه که در آیه آمده، دوستی و محبت انسان به همسر، از آیات و نشانههای خداوند دانسته شده است، بنابراین ازدواجی که در آن علاقه و محبت نباشد، فایده نداشته و ارزشمند نیست و پایدار نمیماند.
ب- نکته دیگر این که برخی خانواده ها معمولاً در آغاز با یکدیگر بسیار مهربان و با صفا و صمیمیت برخورد مینمایند، ولی گذشت زمان ممکن است در اخلاق و رفتار آنان تأثیر گذاشته، و کانون مقدّس خانواده را دچار تزلزل و نگرانی بنماید.
اگر ازدواج و انتخاب همسر به صورت عقلائی، و با معیارهای صحیح صورت پذیرد، و حقوق و شرائط بهزیستی زوجین مراعات گردد، و نیازهای روحی و جنسی به شکل صحیحی برآورده شود، گذشت زمان نه تنها فروغ خانه و خانواده را تضعیف نمیکند بلکه روز به روز بر شدّت علاقه و صفای آنان افزوده میشود. اسلام برای زن و شوهر حقوق واجب و مستحبی قرار داده که لازم است رعایت کنند و مراقب باشند این دستورات حیات بخش را زیر پا نگذارند، پس نباید تصور نمود که اگر در آغاز ازدواج همراه با صممیت بود تا اخر این روش تداوم دارد . چه بسا بر عکس ممکن است در آغاز ناخوشی در زندگی وجود داشته باشد ولی در ادامه زندگی آرام ولذت بخش نصیب طرفین گردد.
💢اقدام به جای "حضرت آیت الله مکارم شیرازی" در مخالفت با ساخت سریال شمس تبریزی
✔️آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به بیانیه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم:
📜متن بیانیه و پاسخ ایشان بدین شرح است🔻
🔹سلام علیکم و رحمة الله
طبق اخبار واصله از خبرگزاریهای معتبر رسمی با نهایت تأسف مطلع شدیم سریالی در سطح ملی و با استفاده از بودجههای دولتی در قالب تیم هنری پیشرفته و کارگردان مطرح و بازیگران شاخص برای نمایش و بزرگداشت شخصیت شمس تبریزی در دست ساخت و اقدام میباشد.
با توجه به فساد عقیده شخص مزبور و عقاید پلید او که از اقطاب و اعلام صوفیه خبیث بوده و عبارات هتاکانه این ضال مضل در تنقیص شخصیت مقدس حضرت صدیقهی طاهره (س) که در مؤلفات منسوب به او، موسوم به مقالات شمس موجود میباشد و همچنین با التفات به عواقب و لوازم خطرناکی که انتشار و پخش این سریال بعد از اتمام ساختش از سیمای جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت، استدعای اینجانبان که از طلاب حوزه علمیه قم هستیم این است که عنایت لازم را معظمله جهت توقف هرچه سریعتر این مسئلهی خطرناک مبذول فرمایند. طول عمر با عزت و سلامت آن بزرگمرزبان اعتقادات حقه شیعه و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت را از جانب خداوند متعال خواستاریم.
(وما علینا الاّ البلاغ المبین)
🔸پاسخ آیتالله مکارم شیرازی:
بسمه تعالی، با سلام
با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه میشود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. همیشه موفق باشید.
🆔 @feghahat
🏴شهادت جانگداز حضرت امام زین العابدین علیه السلام تعزیت باد
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی عَلِیِّ بْنِ الحُسَیْنِ سَیِّدِ
العابِدِینَ الَّذِی اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِکَ
وَجَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الهُدی الَّذِینَ یَهْدُونَ
بِالحَقِّ وَبِهِ یَعْدِلُونَ، اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِکَ
وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَاصْطَفَیْتَهُ وَجَعَلْتَهُ
هادِیاً مَهْدِیّاً، اللّهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیائِکَ حَتی
تَبْلُغَ بِهِ ما تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیا وَالآخِرةِ
إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ.
شهادت جانگداز چهارمین خلیفه و جانشین رسول خدا صلی الله علیه وآله حضرت سید الساجدین علی بن الحسین علیهما السلام را به ساحت مقدس امام منتقم حضرت مهدی موعود ارواحنا فداه و مسلمانان جهان تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.
🌹 🌳 امام سجّاد عليه السلام می فرمایند :
كانَ آخِرُ ما أوصى بِهِ الخِضرُ
مُوسى بنَ عِمران عليهماالسلام
أن قالَ
لاتُعَيِّرَ نَّ أحَدا بِذَنبٍ ؛
آخرين سفارش حضرت خضر
به حضرت موسى اين بود كه :
هرگز كسى را به سبب گناهش
مورد ملامت و خواری قرار مده .
🌹 الخصال ، ص 111 .
🌹 🌳 یا علی مدد
🌹 التماس دعای مخصوص
🌹 🌳 🇮🇷 📕
🌀 وای بر پدر و مادرانی که در ۷سالِ اول به بچه ثابت نمیکنند «عاشق او هستند!»
🌀 مادر مثل توپپخشکنِ تیم، در خانه باید «محبت» پخش کند
🔻 آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در جامعه و خانواده (ج۹)-۳
🔹 در مدیریت خانواده هم محبت، اصل است. در هفتسال اول که بچه دارد خودش را پیدا میکند، به پدر و مادر فرمودهاند که مثل غلامِ او باشید تا او بفهمد ارباب است! (وسائلالشیعه/۱/۴۷۶)
🔹 وای بر مامان و باباهایی که در هفتسال اول به بچه ثابت نمیکنند که عاشق او هستند! درحالیکه بچه در این سن، باید آخرِ کیف باشد!
🔹 برخی از مادرها مدام به بچه میگویند «دیگر دوستت ندارم ها!» چرا بچه را تهدید میکنی؟! خُب این بچه یادش میماند و میگوید «من موجودی هستم که بههمین سادگی، مادرم میتواند من را دوست نداشته باشد!» این را به بچهات نگو. منّتش را بکش! مثلاً اینطوری بگو: «من که تو را دوست دارم، این کار را نکن...» مدام به او بگو دوستت دارم، بگذار این بچه، وجودش پُر بشود.
🔹 حضرت امام(ره) میفرمود: بچهای که تحت تربیت مادر نباشد، محبت مادر را نچشد، عقده پیدا خواهد کرد. این عقدهها منشأ همه مفاسد است. دزدیها از این عقدهها پیدا میشود؛ آدمکشیها از این عقدهها پیدا میشود؛ خیانتها از این عقدهها پیدا میشود (صحیفه امام/ج۷/ص۴۴۵)
🔹 در خانواده نهتنها باید به خانم محبت بشود، بلکه خانم و مادر خانواده، مثل توپپخشکنِ تیم است؛ در وسط خانه محبت پخش میکند، خانم در برخورد با بچهها، نباید حالت حقوقی به خودش بگیرد و مثل فرماندهها رفتار کند، بلکه باید دلبری کند! مثلاً به بچهها بگوید: «بچهها، اگر این کار را بکنید من دلم میسوزد» و بابا هم به بچهها یاد بدهد که «دل مامانتان را نشکنید» اینها اساس خانواده است.
🔹 پدر و مادرهای محترم! بچهها از روی الگوی شما «امامت» را میفهمند، از روی الگوی مهربانی مادر، میفهمند که امام مهربان است، از روی الگوی مهربانی مادر میفهمند که خدا مهربان است و حسنظنّ به خدا پیدا میکنند.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۷
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/5694
@Panahian_ir
﷽، علت گرامی داشت هفته دفاع مقدس
❌ شبهه ۵۱۷
شاید شنیده باشید که برخی زیر لب میگویند:
جنگ که تمام شده، چرا شهدا و بسیجیان و رزمندگان و آزادگان ارزشمندند؟
چرا هفته دفاع مقدس برگزار می شود؟ و چراهای دیگر....
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_ir
جهت پاسخگوئی فقط به قسمتی از وسعت ایران عزیز که در دو سده گذشته به علت بیلیاقتی و بیعرضگی بعضی از شاهان حاکم ایران اکثراً بدون جنگ و خونریزی، از ایران جدا شده و متأسفانه تبدیل به پایگاه برای دشمنانمان گردیده، توجه فرمائید :
۱. آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال ۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد. (حدود ٢٠۵ سال پیش)
۲. منطقه نخجوان و ارمنستان به موجب قرارداد ننگین ترکمنچای در سال ۱۸۲۸ میلادی در زمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١٩٠ سال پیش)
۳. افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١۶١ سال پیش)
۴. ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان به موجب قرار داد سال ۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١٣٧ سال پیش)
۵. پاکستان و سیستان به موجب قرارداد ننگین حکمیت «ژنرال اسمیت» در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١١٣ سال پیش)
۶. مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد. (یعنی حدو۴٧سال پیش)
۷. شهر بندری و زیبای فیروزه در شرق دریای مازندران، قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید.
اما میدانیم که در جنگ تحمیلی مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم،حدود ۱۸۸۰۱۵ نفر شهید دادیم (در میدان جنگ و هم بمباران شهرها تا روز آتش بس) که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند.
حال با افتخار اعلام میکنیم ولی:
۱. یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم.
۲. باعث بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم شدیم.
۳. قدرت اسلام و ایران را به ابرقدرتها نشان دادیم تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند.
بنا بر این در حال و همه زمانها (جهت قدردانی از شهدا و رزمندگان و آزادگان و نیز خانواده صبور آنان و برای الگوسازی وپرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند) لازم است که در نکوداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدردانی از رزمندگان و آزادگان وخانواده معظم آنها بکوشیم.
سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم.
سلام بر دلاورانی که قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم.
سلام بر مجاهدانی که به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم.
سلام و درود خدا بر شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران.
✍ ارسالی مخاطبان
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_ir
#نشر_مجدد
🔆متن شبهه:
هزار سال دیگه، تو تاريخ مي نويسن:
بین دریای خزر و خليج فارس مردمان گاگولی زندگی می کردن كه یه "ز" رو چهار جور می نوشتن یه جور میخوندن!
🔆پاسخ شبهه:
1⃣ ویژگی های فوق العاده ی زبان فارسی
✅ زبان فارسی در ٢٩ کشور جهان صحبت میشود که در ردیف ششم بعد از زبان اسپانیایی و پیش از زبان آلمانی (از نگاه شمار کشور هایی که در آنها فارسی صحبت میکنند) رده بندی شده است.
✅ زبان فارسی زبان دوم کلاسیک جهان پس از زبان یونانی شناخته شده است که همه ویژگی های یک زبان کلاسیک را داراست. زبان های لاتین و سانسکریت در ردیف های سوم و چهارم آمده اند . زبانی کلاسیک به شمار میآید که یکم، باستانی باشد، دوم، ادبیات غنی داشته باشد و سوم در آخرین هزاره عمر خود تغییرات اندکی کرده باشد.
✅ فارسی از نظر شمار و تنوع مثل (ضرب المثل)، در میان سه زبان اول جهان جای دارد.
✅ زبان فارسی از نظر دامنه و تنوع واژه ها یکی از پر مایه ترین و بزرگترین زبان های جهان است.
✅ در کمتر زبانی فرهنگ لغاتی چون "دهخدا" در ١٨ جلد ویا فرهنگ "معین" در ٦ جلد دیده میشود.
✅ زبان فارسی توانایی ساختن "٢٢٥" میلیون واژه را دارد که در میان زبانهای گیتی بی مانند است.
✅ زبان فارسی سیزدهمین زبان پرکاربرد در محتوای وب است.
✅ زبان فارسی یک سده از لاتین و دوازده سده از انگلیسی جلوتر است.
✅ از ده شاعر برتر جهان پنج تن آن فارسی زبان هستند.
http://yon.ir/iqO5
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣ نابود کردن فرهنگ اصیل و با پشتوانه چند هزار ساله کشورها از اولین ابزار استعمار برای به بند کشیدن کشورهای جهان سوم بوده است. بر همین اساس می توان کشورهایی چون هندوستان، پاکستان، بنگلادش را ذکر کرد که از اولین اقدامات انگلیس پس از ورود به این کشورها، از بین بردن زبان محلی آنها را [زبان فارسی] در دستور کار قرار داده و با گرفتن این ثروت معنوی از آنها، زبان خود را تحمیل کرده و با این اقدام موجب شد تا مردم این کشورها از گذشته، تاریخ، سنّتها و میراثهای گرانقدر خود منقطع و جدا شده و هویت ملی آنها را از بین بردند..
3⃣ خانم ان لمبتون (رئیس بخش اطلاعات سفارت بریتانیا در تهران در دهه ۵۰ میلادی و از عوامل کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بر علیه دولت دکتر مصدق) در نامه خود به مقامات وقت دولت انگلیس می نویسد “برای نابودی ایران بایستی سه چیز را از ایرانی گرفت: زبان و خط فارسی، پایبندهای اخلاقی و میهن پرستی.”
4⃣ سیاست از میان بردن زبان فارسی توسط انگلیس همچنان ادامه داشته و چندی پیش شبکه بی بی سی فارسی با برگزاری نشستی با حضور چند کارشناس، “زبان فارسی” را “ناکارآمد” و “ثقیل” معرفی کرده و در نهایت در سخنانی عجیب بدون توجه به اینکه خط فارسی مانند زبان فارسی یکی از ارکان اصلی هویت ایران است، خواستار “انتخاب خط جایگزین برای خط کنونی” می شود!
http://yon.ir/Rqsj
5⃣ این خط، عربی نیست. خطی که ما اکنون استفاده میکنیم یکی از خطهای حوزهی فرهنگی ایران است که از قضا در کوفه، نزدیک به پایتخت 1200 سالهی ایرانیان و جایی که در تاریخ آن را به نامِ «دلِ ایرانشهر» میشناسیم، رواج داشته و پس از رسیدن عربها به آنجا برای نخستین مکتوب کردن کلام الهی از آن استفاده شده است.
http://yon.ir/13jZ
🔎 @GhararGahShayeat
6⃣ استثناها و کاستیهای خط ما بسیار کمتر از دیگر خطهای جهان است.
👈 برای نمونه، «یکی از نقصهای خط لاتین این است که حرفهای کافی حتی برای ضبط صداهای مخصوص خود زبان لاتین ندارد و هیچگونه وسیلهی فنی منطقی برای تکمیل آن تاکنون نیافتهاند
👈 در خطهای اروپایی «س» را به سه حرف S، T و C نشان می دهند و هر کدام از این سه حرف چند صدای مختلف دارد
👈 «از عیبهای خط لاتین این است که تلفظ واقعی حرفهای آن در کشورهای مختلف و حتی یک کشور، معلوم و مشخص نیست و در هر جایی برحسب اصول قراردادی و لهجهی مخصوص محلی خود، حرفها را با تلفظ مخصوصی ادا میکنند.
👈 در خط لاتین برای یک صدای معین، چندین حرف وجود دارد و یک حرف معین را ممکن است چندین جور تلفظ کرد و برای بسیاری از صداها نه حرف وجود دارد و نه روشی برای ایجاد آنها»
http://yon.ir/Ujy0
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634