کانال مذهبی خادم الشریعه
ما را حمایت کنید
🌹☘️🍂🌴🍁🌿🌸🍃
🌹 ☘ أللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم عجل لولیک الفرج
🍁 🍃 🍂
🌹 ☘ زشتی منع یاد خدا :
🌹 وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي اَلْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ
🌹 و کیست بیدادگرتر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود، و در ویرانى آنها بکوشد؟ آنان حق ندارند جز ترسان و لرزان در آن [مسجد]ها درآیند. در این دنیا ایشان را خوارى، و در آخرت عذابى بزرگ است.
🌹 And who is more unjust than he who prevents (men) from the masjids of Allah, that His name should be remembered in them, and strives to ruin them? (As for) these, it was not proper for them that they should have entered them except in fear; they shall meet with disgrace in this world, and they shall have great chastisement in the hereafter.
(📗 قرآن کریم سوره بقره آیه 114)
🌹 ☘ 🌷
🌹 نکته ها و برداشتها در باره مساجد :
1. اگر اسم مکان فرض کنیم. یعنی کسانی که مانع شوند، افراد به مسجد جهت عبادت بروند.
و
یا کسانی که نسبت به تخریب فیزیکی مسجد، تلاش می کنند.
2. اگر اسم زمان بدانیم،یعنی
کسانی که در وقت اذان و نماز،
مانع ذکر و یاد خدا شوند.
3. احتمال سوم که ضعیف است
اگر مساجد رو، به اعمال نماز
بویژه سجده، معنا کنیم
یعنی
در اقامه ی نماز صحیح و با حضور قلب، بویژه در سجده
که نزدیک ترین حالت عبادت است
مانع یاد و ذکر خدا شوند.
4. چنین کسانی، حق ندارند، پا به مسجد گذارند مگر با ترس و نگرانی
چرا که دشمن مسجد و اهل عبادت هستند.
5. دو مجازات اساسی در دنیا و آخرت، منتظر اینهاست
_ خفت و خواری در دنیا
که اوج آن، در زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه رخ میدهد.
_ در آخرت هم، گرفتار عذاب بزرگ الهی می شوند.
🌹 ☘ 🌷 سلام ذاکر خدا
لحظه های زندگی تان قرین ذکر مدام و آرامش بی پایان
🌹 ☘ 🌷 🌿🍁🌴🍂☘️
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه
🌺🌿🍂☘️🍁🍃🌴🌹
🌹 اللهم عجل لولیک الفرج
🌸☘️🌹🌿
🔹 وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ
🌹 و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن خداست، و[همهء] کارها به سوى خدا بازگردانده مى شود.
🌹 And whatever is in the heavens and whatever is in the earth is Allah's; and to Allah all things return
(قرآن کریم سوره اآل عمران 109)
🌹 ☘ 🌷
🌹 ☘ برداشتها و نکته ها:
1. مالکیت حقیقی و مطلق جهان هستی
به خدا تعلق دارد.
2. مالکیت دیگران، بر امور و اشیا
مجازی و موقت است و حقیقی
و دائمی نیست.
3. نهایت و بازگشت همه ی کارها و امور به سوی خداست.
4. اگر مالک مطلق همه چیز، خداست
پس به این مالکیت های موقت و مجازی ، دل نبندیم و تفاخری نداشته باشیم.
5. اگر فقیر و کم برخوردار هستیم، محزون نشویم، چون گذراست و دائمی نیست.
6. اگر همه ی امور، بازگشتش
به سوی خداست کارها رو، برای خشنودی خدا انجام دهیم.
7. اگر کاری رو، برای خدا انجام دادیم و کسی از ما تشکر. نکرد،
دلگیر نشویم.
چون داور در جریان امر هست.
8. اگر داور بر اعمال و امور خداست
پس کارها رو، درست و بدون نقص انجام دهیم.
9. اگر باور داریم که همه ی آنچه در آسمانها و زمین است، از آن خداست
اگر نداریم، از خدا تقاضا کنیم
اگر مصلحت باشد، داده می شود.
🌹 ☘ 🌷
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه
از کانال ما حمایت کنید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه
از سیره رفتاری پیامبر أعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) از زبان امام صادق (علیه السلام)
🔸 حضرت امام صادق (ع) فرمودند :
روزی رسول خدا (ص) بر زمین نشسته بود و غذا میخورد که زنی بددهان عبور کرد و به پیامبر اکرم (ص) گفت: ای محمد ، تو مانند بردگان غذا میخوری و همچون آنان مینشینی.
🔸 پیامبر اعظم (ص) به او فرمود: وای بر تو! چه کسی(در برابر خدا) از من بنده تر است؟
🔸 آن زن گفت: پس لقمه ای از غذایت به من بده ، و رسول الله (ص) لقمه ای از غذایش به او داد.
🔸زن گفت: به خدا سوگند همان لقمه ای را میخواهم که در دهان تو است.
🔸 رسول خدا (ص) لقمه ای از دهان خود بیرون آورد و به او داد و زن آن لقمه را خورد.
🔸 امام صادق (ع) در ادامه روایت فرمود: آن زن تا زمانی که زنده بود بیمار نشد.
🔹 عنْ الإمام أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) يَقُولُ :
مَرَّتْ بِرَسُولِ اللَّهِ (ص) امْرَأَةٌ بَذِيَّةٌ وَ هُوَ جَالِسٌ يَأْكُلُ ، فَقَالَتْ : يَا مُحَمَّدُ ، إِنَّكَ لَتَأْكُلُ أَكْلَ الْعَبْدِ وَ تَجلِسُ جُلُوسَهُ .
فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ (ص) :
وَيْحَكِ ، وَ أَيُّ عَبْدٍ أَعبَدُ مِنِّي ؟!
فَقَالَتْ : أَمَّا لِي فَنَاوِلْنِي لُقْمَةً مِنْ طَعَامِكَ ، فَنَاوَلَهَا رَسُولُ اللَّهِ (ص) لُقْمَةً مِنْ طَعَامِهِ .
فَقَالَتْ : لَا وَ اللَّهِ إِلَّا الَّتِي فِي فِيكَ .
قَالَ : فَأَخْرَجَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) لُقْمَةً مِنْ فِيهِ فَنَاوَلَهَا فَأَكَلَتْهَا .
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) فَمَا أَصَابَتْ بِدَاءٍ ، حَتَّى فَارَقَتِ الدُّنْيَا .
📚 مکارم الأخلاق ، ص 16 .
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه
🍁🌴🍂🍃🌸☘️🌹
🌹 ☘ یا رب العالمین
عجل لولیک الفرج
🍁 🍃 🍂 🌿
🌹 سبب خوبیها و بدیها
در قرآن کریم :
🔹 مَّا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ
🌹 هر چه از خوبیها به تو مى رسد از جانب خداست؛ و آنچه از بدى به تو مى رسد از خود توست...
🌹 Whatever benefit comes to you (O man!), it is from Allah, and whatever misfortune befalls you, it is from yourself...
(📗 قرآن کریم سوره نسا 79)
🌈 🌷 نکته ها و برداشتها :
1. مهمترین عامل تعیین بلاها، عامل اراده و خود است.
پس :
_خود را، مقصر اصلی بدانیم
_صبور باشیم
_ جزع و فزع نکنیم
_فرافکنی نکنیم
یعنی دیگران را، عامل بدبختی مون، ندانیم.
2. سبب اصلی خوبیها، نعمتها، امورخوشایند برای ما
فقط خداست.
پس :
_ در هر حالی شاکر و سپاسگزار باشیم
3. از خدا، نعمت و حال خوب را، تقاضا کنیم.
4. اگر دیگران، نعمتهایی دارند
حسادت نکنیم
چون درگیر شدن با اراده ی الهی است
5. اگر دهنده ی نعمتها، خداست
کم نخواهیم، چون دهنده خداست
همواره فضل و رحمت خدا را، مسالت کنیم.
6. اگر نعمتی خدا، میدهد، پس نمی گیرد مگر به سبب اعمال خودمان
7. حسنه از ناحیه ی خدا، مطلق است
شامل همه ی خوبیها، می شود:
_نعمتهای مادی مثل منزل
_نعمتهای معنوی مثل حال پرستش
_ نعمتهای روانی مثل آرامش
_ نعمتهای ذهنی مثل خوش ذهنی، خلاقیت و..
_ نعمتهای جسمی مثل زیبایی، مو، قد بلند و....
_نعمتهای اجتماعی مثل دوست، خانواده و...
🌹 ☘ 🌷 سلام غریق دریای نعمتهای خدا
_لحظه های زندگی تان قرین نعمتهای روزافزون
🌹 ☘ 🌸🍃🍂🌴🍁
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه
اگر به جان کسي سوگند بخوريم که مثلا فلان کار را انجام ميدهيم ولي آن را انجام ندهيم جان آن شخص به خطر ميفتد؟
پاسخ:
خير، ميزان عمر افراد بستگي به اعمال خود شخص و مصلحت الهي دارد. البته عوامل خارجي ديگري مانند ظلم ديگران نيز مي تواند جان انسان را به خطر بيندازد، ولي در مورد اين که سوگند به جان کسي باعث کاهش عمر او شود، چيزي در منابع ديني نيافتيم.
به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که قسم به جان ديگران، قسم شرعي محسوب نمي شود و احکام سوگند ، بر آن بار نمي شود
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه در ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه
کرونا باعث به نوعي تعطيلي شعائر بزرگ الهي همچون مناسک حج، نماز جمعه و جماعت، تعطيلي زيارتگاها، افتراق بجاي همبستگي، کم رنگ شدن صله رحم و غیره گردید.از آنجاييکه خداوند حکيم و رحيم است و همه چيز عالم در يد قدرت اوست ، بفرمائيد حکمت مريضي جهانگيري مثل کرونا که مومن و غير مومن با آن درگيرند چه مي تواند باشد؟
پاسخ:
اولا دين اسلام يک دين عقلاني است و به بهداشت و جان مؤمنان اهميت بسيار مي دهد. لذا هنگامي که دو واجب شرعي مثل نماز جمعه يا نجات جان مؤمنان با هم تعارض يابد، در اسلام واجب است که عمل اهم (مهمترين) را بر مهم مقدم کنند و هر انسان عاقلي نيز همين کار را مي کند. مثلا اگر فرزند مريض باشد و بايد به بيمارستان برسانيد و رساندن او به بيمارستان سبب قضاء شدن نماز شود، بر شما واجب است که فرزند خود را به بيمارستان برسانيد. در مسئله کرونا نيز همين است.
يعني هيچ يک از شعائر و احکام اسلام تعطيل نشده است. بلکه در شرايط خاص، حکم اسلام تقديم اهم بر مهم است. يعني در جايي که برخي از شعائر همانند مناسک حج و نماز جمعه تعطيل مي شود، برخي ديگر از شعائر که مخصوص شرايط اضطراري است، اجرا مي گردد، همانند نجات جان مؤمنان.
ثانيا بشر در جهان کنوني دچار نوعي روزمرگي و فراموشي هويت انساني خود شد. اما ويروس کرونا سبب شد که در بسياري از انسانها، روح انسانيت زنده شود که از آن جمله مي توان به همدلي ايرانيان در اين ايام اشاره نمود. اين همدلي در نوع خود، کم نظير است. همدلي و ياري انسانهاي ديگر نيز يکي از شعائر اسلامي است که به علت روزمرگي کمي کم رنگ شده بود و امروز دوباره پر رنگ شده است.
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه در ایتا شوید
دوستان در ثواب نشر لینک کانال سهیم باشید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه
اهمیت امر به معروف و نهی از منکر
برتر از جهاد
امر به معروف هم مثل نماز، واجب است. در نهج البلاغه مى فرمايد: «وَ مَا أعْمَالُ الْبِرِّ كُلّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّي» يعنى امر به معروف و نهى از منكر، در مقياس وسيع و عمومى خود، حتى از جهاد بالاتر است؛ چون پايه ى دين را محكم مى كند. اساس جهاد را امر به معروف و نهى از منكر استوار مى كند.
بِهَا تُقامُ الفَرَائِض
تمامى آحاد ملت مسلمان، در حفظ و حراست از احكام نورانى آن (اسلام) و سعى در گسترش و تعميق آن (اسلام) در جامعه، داراى وظيفه اى بزرگند. امر به معروف و نهى از منكر كه يكى از اركان اساسى اسلام و ضامن برپاداشتن همه ى فرايض اسلامى است، بايد در جامعه ى ما احيا شود و هر فردى از آحاد مردم، خود را در گسترش نيكى و صلاح و برچيده شدن زشتى و گمراهى و فساد، مسؤول احساس كند.
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید و در ثواب نشر لینک کانال سهیم باشید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه شوید
شرط قوام حاكميت اخيار
امروز فقط جنگ نظامى نيست؛ اما همه تهاجمهاى ديگر، با شدّت كم سابقه اى وجود دارد. در مقابل اين تهاجم، اين جامعه اسلامى، بايد زنده، هوشيار، آسيب ناپذير، پراميد، آماده مقاومت، آماده ضربه زدن و به صورتِ يك موجود زنده مقاوم بماند و مقاومت كند. اين، چگونه ممكن است؟
اين است كه بنده موضوع امر به معروف و نهى از منكر را مطرح كردم. موضوع امر به معروف كه موضوع جديدى نيست. اين، تكليف هميشگى مسلمانان است. جامعه اسلامى، با انجام اين تكليف زنده مى ماند.
قوام حكومت اسلامى، با امر به معروف و نهى از منكر است، كه فرمود: اگر اين كار نشود، آن وقت «لَيُسَلِّطَنَّ اللَّهُ عَلَيْكم شِرارَكم فَيَدْعُوا خِيارُكم فلا يُسْتَجابُ لَهُم»
قوام حكومت اسلامى و بقاى حاكميت اخيار، به اين است كه در جامعه امر به معروف و نهى از منكر باشد.
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم شوید
فلسفه قيام حسين بن علي (ع)
حسين بن على (ع)، در خود فهماند كه براى دنياى اسلام در چنين شرايطى، مبارزه با اصل قدرت طاغوتى و اقدام براى نجات انسانها از سلطه شيطانى و اهريمنى اين قدرت، واجب ترين كارهاست. بديهى است كه حسين بن على (ع)، اگر در مدينه مى ماند و احكام الهى را در ميان مردم تبليغ و معارف اهل بيت را بيان مى كرد، عدّه اى را پرورش مى داد. اما وقتى براى انجام كارى به سمت عراق حركت مى كرد، از همه اين كارها بازمى ماند: نماز مردم را نمى توانست به آنها تعليم دهد؛ احاديث پيغمبر را نمى توانست به مردم بگويد؛ حوزه درس و بيان معارف او تعطيل مى شد و از كمك به ايتام و مستمندان و فقرايى كه در مدينه بودند، مى ماند. اينها هركدام وظيفه اى بود كه آن حضرت انجام مى داد.
اما همه اين وظايف را، فداى وظيفه مهم تر كرد. حتّى آن چنان كه در زبان همه مبلّغين و گويندگان هست، زمان حجّ بيت اللَّه و در هنگامى كه مردم براى حج مى رفتند، اين، فداى آن تكليف بالاتر شد.
آن تكليف چيست؟ همان طور كه فرمود، مبارزه با دستگاهى كه منشأ فساد بود:
«أرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّي» يا آن چنان كه در خطبه ديگرى در بين راه فرمود: «ايها النّاس! انَّ رَسول اللَّه، قَالَ مَنْ رَأَى سُلْطَاناً جَائِراً مُسْتَحِلًّا لِحُرُمِ اللَّهِ نَاكِثاً لِعَهْدِ اللَّه... فَلَمْ يُغَيِّرْ بِفِعْلٍ وَ لَا قَوْلٍ كَانَ حَقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ مَدْخَلَه»
يعنى اغاره يا تغيير، نسبت به سلطان ظلم و جور؛ قدرتى كه فساد مى پراكند و دستگاهى كه انسانها را به سمت نابودى و فناى مادّى و معنوى مى كشاند. اين، دليل حركت حسين بن على (ع) است، كه البته اين را، مصداق امر به معروف و نهى از منكر هم دانسته اند؛ كه در باب گرايش به تكليف امر به معروف و نهى از منكر، به اين نكات هم بايد توجّه شود. لذاست كه براى تكليف اهمّ، حركت مى كند و تكاليف ديگر را ولو مهم فداى اين تكليف اهمّ مى كند.
تشخيص مى دهد كه امروز، كار واجب چيست؟ هر زمانى، يك حركت براى جامعه اسلامى متعيّن است.
عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید
https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db