eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
✍اخیرا آقای ظريف در جلسه شورای امنیت به رئیس مجلس توهین کرده و گفته حوصله شنیدن این مزخرفات را ندارم! 🔹براستی پشت این آدم به کجا گرمه که این گونه قلدری می کند؟ 🔸چرا نمایندگان مجلس در برابر توهین به رئیس مجلس سکوت کرده اند؟! 🔹چرا در برابر توهین به سردار سلیمانی سکوت کرده اند؟ 🔸آیا باز هم می خواهند با این آدم مماشات کنند؟ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
کانال مذهبی خادم الشریعه بخاری در صحیحش در کتاب «المغازی»، باب «بعث النبی خالد بن الولید الی بنی جذیمه» آورده است: زهری از سالم و سالم از پدرش نقل می‌کند که: رسول خدا، خالد بن ولید را به سوی بنی جذیمه فرستاد که آنها را به اسلام دعوت کند-آنان را خوش نیامد که بگویند: اسلام آوردیم! بلکه گفتند: «از بت پرستی دست برداشتیم! از بت پرستی دست برداشتیم! » خالد یک یک آنان را می‌کشت و یا اسیر می‌کرد و به هریک از ما یک نفر اسیر سپرد، تا اینکه روزی از ما خواست که هرکس، اسیر خود را به قتل برساند. من گفتم: به خدا قسم اسیرم را نمی کشم و هیچ یک از یارانم، اسیرانشان را به قتل نمی رسانند؛ تا اینکه بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) وارد شدیم. داستان را برای ایشان تعریف کردیم. رسول خدا دستش را بلند کرد و دو بار فریاد زد: خداوندا! به تو پناه می برم از رفتار خالد. [۱] مورخین این حادثه را با تفصیل بیشتری نقل کرده اند و یادآور شده اند که چگونه خالد بن ولید این گناه بزرگ را مرتکب شد و برخی از اصحاب اوامر رسول خدا را در مورد حرمت قتل کسی که اسلام آورده است، نادیده گرفتند و از او تبعیت کردند درحالی که می‌دانستند ریختن خون بی گناهان، از بزرگترین معاصی است و پیامبر خالد را امر کرده بود که آنان را دعوت به اسلام کند نه اینکه خونشان را بریزد. ولی عصبیت جاهلیت و خوی شیطانی بر خالد مستولی شده بود، زیرا قبیله بنی جذیمه، در ایام جاهلیت، عمویش «فاکة بن مغیره» را به قتل رسانده بودند و لذا او هم به آنان غدر کرد و درحالی که به آنها گفت: سلاحهایتان را زمین بگذارید زیرا مردم اسلام آورده اند، فورا دستور داد دستهایشان را بستند و بسیاری از آنان را به قتل رساند. و هنگامی که برخی مخلصین از صحابه، از انگیزۀ خالد باخبر شدند، از سپاهش فرار کرده و خود را به پیامبر رساندند و حضرت را باخبر ساختند. و لذا حضرت رسول از رفتار خالد، اعلام تنفر و بیزاری نمود و علی بن ابی طالب را فرستاد که اموالشان را بازگرداند و دیۀ کشته شدگانشان را بپردازد. [۲] ---------- [۲]: (۲) -تاریخ طبری-ج ۳-ص ۶۷. ---------- [۱]: (۱) -صحیح بخاری-ج ۵-ص ۱۰۷ و ج ۸-ص ۱۱۸. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
برای شناخت بیشتر این داستان، بهتر است، سخنان عباس محمود العقاد (نویسنده مشهور مصری) در کتاب «عبقریة خالد» خوانده شود که او در صفحه ۵۷ و ۵۸ کتابش در این زمینه، چنین می‌نویسد: پس از فتح مکه، حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) عنایت بر این داشتند که دشتهای اطراف مکه را از پرستش بت ها، پاک سازند، لذا سریّه هائی (جنگهائی که خود حضرت در آنها شرکت نداشتند) را برای قبیله‌های آن مناطق فرستادند و آنان را به اسلام دعوت کردند؛ از جمله، سریّه ای بود که خالد بن ولید را به سوی قبیله «بنی جذیمه» فرستاد که قریب سیصد و پنجاه نفر از مهاجرین و انصار، از جمله بنی سلیم، آن سریه را تشکیل می‌دادند. حضرت آنان را به عنوان دعوت کننده و مبلغ فرستاد و هرگز دستور قتال به آنان نداده بود. و همانا بنی جذیمه در ایام جاهلیت، به عنوان شرورترین گروه ها، به حساب می‌آمدند که از جمله مقتولینشان، فاکة بن مغیره و برادرش (دو عموی خالد) و پدر عبد الرحمن بن عوف و مالک بن شرید و سه برادرانش از قبیله بنی سلیم می‌باشند که یک جا به قتل رسیدند. و همچنین افراد زیادی از گروه‌های گوناگون، توسط آنان به قتل رسیده بودند. وقتی خالد بر آنها وارد شد و فهمیدند که بنی سلیم با خالد آمده اند، سلاحهای خود را بدست گرفته، آمادۀ جنگ شدند. خالد از آنان پرسید: آیا شما مسلمان هستید؟ گفته شده که برخی از آنان در پاسخش گفتند: آری ولی برخی دیگر گفتند: «ما از بت پرستی دست برداشتیم! ما بت پرستی را کنار گذاشتیم! » سپس پرسید: پس چرا سلاحهای خود را دربر کرده اید؟ گفتند: بین ما و یکی از اقوام عرب، دشمنی و عداوت است و ما ترسیدیم که شما از آنان باشید، لذا مسلّح شدیم! خالد گفت: سلاحها را زمین بگذارید، چرا که مردم مسلمان شده اند. یکی از آنان که نامش «جحدم» بود، فریاد برآورد: وای بر شما ای بنی جذیمه! او خالد است. به خدا قسم، پس از سلاح بر زمین گذاشتن چیزی جز اسارت و پس از اسارت جز کشته شدن نیست. من به خدا قسم هرگز سلاحم را بر زمین نمی گذارم. آنها تلاش زیادی کردند تا او را نیز قانع کنند و به هرحال او هم مانند دیگران قانع شد و سلاحش را زمین گذاشت. خالد فورا دستور داد دستهای همه را ببندند و خواست آنها را به قتل برساند. بنی سلیم و اعرابی که همراه خالد بودند، اطاعتش کردند ولی انصار و مهاجرین دستورش را اطاعت نکردند چرا که پیامبر آنها را مامور به کشتن نکرده بود. درهرصورت، خبر به پیامبر اکرم رسید. حضرت دستش را بلند کرد و سه بار فرمود: «خداوندا! به تو پناه می‌برم از کردار خالد بن ولید». از آن پس، علی بن ابی طالب را به سوی قبیله بنی جذیمه فرستاد که دیۀ کشتگانشان را پرداخت کند و اموالشان را به آنان مسترد نماید... و این حادثه، بزرگان از اصحاب را بسیار نگران کرد و همه خالد را محکوم کردند چه آنان که در سپاهش حضور داشتند و چه آنان که حضور نداشتند و در این میان، عبد الرحمن بن عوف به شدت با وی برخورد کرد و او را متهم به قتل عمد برای انتقامگیری از کشتن عموهایش نمود. [۱] ادامه دارد.... ---------- [۱]: (۱) -عباس عقاد در کتاب عبقریه خالد-ص ۵۷ و ۵۸. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
کانال مذهبی خادم الشریعه امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا چون به یاد بهشت و دوزخ می‌افتاد، مانند مار گزیده به خود می‌پیچید، و از خداوند بهشت را درخواست می‌نمود و از آتش جهنم به خدا پناه می‌بُرد. امالی صدوق، مجلس33، ح8. ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارکباد 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
♦️امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا چون به یاد عرضه اعمال در پیشگاه خدا می‌افتاد، بلندبلند ناله می‌زد و مدهوش می‌گشت. امالی صدوق، مجلس33، ح8. میلاد امام حسن علیه السلام 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
کانال مذهبی خادم الشریعه آری! عباس عقاد این داستان را این چنین نقل می‌کند و او هم مانند دیگر اندیشمندان اهل سنت، بهانه‌هایی پوچ و بیهوده برای خالد بن ولید دست و پا می‌کند که مبتنی بر هیچ دلیل قانع کننده ای نیست و هرگز خردمندان آن را نمی پذیرند و البته عقاد هیچ بهانه ای ندارد جز اینکه ایشان می‌خواهد در توصیف خالد کتابی بنویسد!!! پس هر بهانه و عذری در این میان بیاورد، پوچ و بی ارزش است و مانند تارهای لانۀ عنکبوت می‌ماند که هرکس آنها را بخواند به پوچی و بی ارزشیش پی می‌برد. مگر این خود عقاید نیست که گواهی می‌دهد به اینکه رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آنان را به عنوان مبلغ فرستاده بود و دستور جنگیدن ابدا به آنها نداده بود. و مگر خود اقرار نمی کند که بنی جذیمه در اثر فریب خالد، سلاحهای خود را زمین گذاشتند با اینکه جحدم قوم خود را هشدار داد که خالد فریبشان می‌دهد و جز اسارت و کشتار چیزی در انتظارشان نیست ولی آنان برای اینکه مسلمان شده بودند و حسن نیت داشتند، او را هم قانع کردند که سلاحش را کنار گذارد. پس ای عقاد! اگر رسول خدا-طبق گفته خودت-آنان را برای تبلیغ فرستاده بود نه پیکار، خالد چه بهانه ای در مخالفت امر رسول الله دارد؟ این گرهی است که گمان نمی کنم بتوانی-ای عقاد-آن را بگشائی. و تو خود گفتی که خالد دستور داد دست همه را ببندند و آنان را بر شمشیر عرضه نمود (یعنی امر کرد کشته شوند) این هم گره دیگری است که گمان نمی کنم- ای عقاد-آن را بگشائی! و آیا اسلام، به مسلمانان دستور داده است، کسانی را که با آنان پیکار نمی کنند بکشند؟! تازه فرض بر این است که آنها اسلامشان را هم آشکار نکرده بودند نه! هرگز اسلام چنین دستوری نمی دهد؛ این بهانۀ مستشرقین و دشمنان اسلام است که در این زمان، آن را ترویج می‌کنند. بار دیگر تو خود اعتراف کردی که پیامبر، او را دستور نداده بود که با آن قوم پیکار کند و خود اقرار نمودی که مهاجرین و انصار، خالد را محکوم کردند چرا که کسانی را کشته بود که دستور قتلشان از سوی پیامبر صادر نشده بود، پس چه بهانه و چه عذری می‌خواهی برای خالد بتراشی؟! و برای ردّ عقاد، هیچ سخنی بهتر از سخنان خودش نیست که بهانه‌ها و عذرهای خویش را باطل می‌کند و همه اش را نقض می‌نماید و می‌گوید که: این حادثه، بزرگان اصحاب را بسیار ناراحت کرد چه آنان که در سپاهش حضور داشتند و چه آنان که نبودند، تا آنجا که از سپاهش گریختند و خود را به پیامبر رساندند و شکایتش را به آن حضرت کردند و عبد الرحمن بن عوف-به گواهی شخص عقاد-خالد را متهم به قتل عمد کرد چرا که می‌خواست خونخواهی عموهایش کند!! ادامه دارد...... 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
کانال مذهبی خادم الشریعه و مگر نه رسول خدا دستهایش را به سوی آسمان بلند کرد و سه بار از عملکرد خالد به خدایش پناه برد و اعلام تنفر از او کرد؟ [۱] و مگر نه پیامبر، علی را با اموالی به سوی آن قوم فرستاد تا دیۀ کشته شدگان را بپردازد و اموال ربوده شده را بازگرداند- چنانکه خود عقاد بدان شهادت داده است-پس معلوم می‌شود که آن قوم مسلمان شده بودند ولی خالد به آنها ستم کرد و تجاوز نمود. آیا کسی هست از عقاد بپرسد که چرا به زور می‌خواهد کارهای ناشایست خالد را، صحیح جلوه دهد؟! و مگر عقاد از رسول خدا داناتر است که حضرت سه بار از کار بد خالد، اعلام تنفر و براءت می‌کند؟! یا از بزرگان اصحاب، عالم تر است که خالد را محکوم کردند؟! یا از آن اصحابی که از شدت هول واقعه، فرار کردند و از سپاه خالد، خارج شدند؟ یا از عبد الرحمن بن عوف که همراه با خالد بود و حتما از عقاد به حال خالد، داناتر است و با این حال او را متهم به قتل عمد نمود؟ خدا بکشد تعصب کور و خوی جاهلیت را که حقایق را می‌خواهد وارونه جلوه دهد. و هرچند بخاری، کل داستان را در چهار خط خلاصه کرده است، با این حال، برای محکوم کردن خالد و سایر اصحابی که در قتل مسلمانان بی گناه از او تبعیت و پیروی کردند، کافی است و عقاد آنان را چنین یاد می‌کند: «بنی سلیم و اعرابی که با او بودند، در کشتار آنان، از خالد تبعیت کردند». ولی خالد از آن اصحابی که اطاعتش کردند، مستثنی نمی کند جز دو یا سه نفر که از سپاه فرار کردند و نزد پیامبر رفته و از خالد شکایت کردند؛ پس تو-ای عقاد- نمی توانی ما را قانع کنی که مهاجرین و انصاری که عددشان قریب سیصد و پنجاه نفر بود، چنانکه خود اعتراف کردی، در قتل آن بیچارگان، اطاعت از خالد نکرده باشند و همه آنها از سپاهش فرار کرده باشند!! این را هیچ پژوهشگری نمی تواند باور کند. ولی گویا تو می‌خواهی از سلف صالح بهر قیمتی که شده، حمایت کنی هرچند به قیمت پوشاندن و کتمان کردن حقایق باشد. و اکنون وقت آن رسیده است که پرده‌ها بالا رود و حقیقت‌ها آشکار گردد. ---------- [۱]: (۱) -سیره نبویۀ ابن هشام-ج ۴-ص ۷۳. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
کانال مذهبی خادم الشریعه راستی چقدر جنایتهای سنگین به نام خالد بن ولید در تاریخ ثبت شده است بویژه حادثۀ روز «بطاح»؛ همان روزی که ابو بکر او را بر سر ارتشی بزرگ قرار داد که بسیاری از صحابۀ پیامبر نیز در آن بودند، و او هم مالک بن نویره و قومش را فریب داد و وقتی سلاحهایشان را کنار گذاردند، دستور داد دستهایشان را ببندند و همه را گردن زدند. سپس در همان شب بر همسر مالک، لیلی‌ام تمیم، وارد شد و به او تجاوز کرد. و هنگامی که عمر بن خطاب می‌خواست او را قصاص کند و به او گفت: به خدا قسم تو را سنگسار می‌کنم، ای دشمن خدا، یک انسان مسلمان را به قتل رساندی، سپس به همسرش تجاوز به عنف کردی، ابو بکر از خالد حمایت کرد و به عمر گفت: زبانت را از خالد بازدار (به خالد نفرین مکن) زیرا او اجتهاد کرده و خطا نموده است!!! [۱] و این نیز داستان دیگری است که شرحش طولانی و بازگو کردنش زشت است. ای بسا مظلومی که حقش غصب شود، چرا که ستمگرش توانمند و گرامی است و ای بسا ظالم و ستمگری که حتی در ظلمش مورد تایید و حمایت قرار گیرد چرا که ثروتمند و مقرب درگاه دستگاه حاکمه است. ببینید وقتی بخاری داستان بنی جذیمه را نقل می‌کند، چگونه آن را تکه تکه می‌کند (مثله می‌کند) و می‌گوید: پیامبر، خالد را به سوی بنی جذیمه فرستاد که آنها را به اسلام دعوت کند ولی آنها نتوانستند بگویند ما اسلام آوردیم، لذا پیوسته می‌گفتند: «از بت پرستی دست برداشتیم... ». راستی، مگر بنی جذیمه ایرانی، ترک، هندی یا آلمانی بودند که نمی توانستند بگویند: ما اسلام آوردیم، ای آقای بخاری؟! یا اینکه آنها از قبیله‌های عرب بودند که قرآن به زبانشان نازل شده بود؟ ولی تعصب کورکورانه و توطئه بزرگی که برای حمایت از آبروی اصحاب پی ریزی شده بود، بخاری را واداشت که مانند چنین سخنی بگوید تا کردار خالد را نیکو جلوه دهد! و عقاد را هم مشاهده کنید که می‌گوید: خالد از آنها پرسید: آیا شما مسلمان هستید؟ سپس اضافه می‌کند: گفته شده که برخی از آنان جواب دادند: آری و برخی دیگر گفتند: «ما از بت پرستی کناره گیری کرده ایم». ---------- [۱]: (۱) -تاریخ طبری-ج ۳-ص ۲۷۶، الاغانی-ج ۱۵-ص ۲۹۸. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
⛔ تاجزاده بی شرف در کلاب هاوس: من انتخابات اومدم تا سپاه رو بشونم سرجاش! پ. ن: شتر در خواب بیند پنبه دانه😡
🔊 صحبت‌های افشاگرانه و بسیار مهم استاد در مورد فایل صوتی منتشر شده جناب وزیر امور خارجه در رسانه‌های معاند سعودی 🔴 پاسخی به ابهامات ذهن شما در خصوص این صوت منتشر شده 🔃 بشنوید و جهت روشنگری منتشر کنید. 🎧 کیفیت 64kbps 💠به کانال نشر آثار استاد رائفی پور بپیوندید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1707147264Cb54b6c0cea
کانال مذهبی خادم الشریعه راستی، مگر بنی جذیمه ایرانی، ترک، هندی یا آلمانی بودند که نمی توانستند بگویند: ما اسلام آوردیم، ای آقای بخاری؟! یا اینکه آنها از قبیله‌های عرب بودند که قرآن به زبانشان نازل شده بود؟ ولی تعصب کورکورانه و توطئه بزرگی که برای حمایت از آبروی اصحاب پی ریزی شده بود، بخاری را واداشت که مانند چنین سخنی بگوید تا کردار خالد را نیکو جلوه دهد! و عقاد را هم مشاهده کنید که می‌گوید: خالد از آنها پرسید: آیا شما مسلمان هستید؟ سپس اضافه می‌کند: گفته شده که برخی از آنان جواب دادند: آری و برخی دیگر گفتند: «ما از بت پرستی کناره گیری کرده ایم». و این واژۀ «گفته شده» دلالت روشن دارد بر اینکه آقایان به هر چیز متوسل می‌شوند تا رفتار خالد بن ولید را برای مردم بگونه ای دیگر جلوه دهند و بهانه ای برایش بتراشند چرا که او شمشیر بران حاکم وقت است و او پشتیبان نظام است در غصب کردن خلافت و او و پیروانش، نیروی قدرتمندی به شمار می‌روند تا هر انسانی را که به خیالش برسد یا در فکرش خطور کند که در برابر قهرمانان «سقیفه» بایستد یا بر آنان خروج کند یا از آنان انتقاد کند، به شدت بکوبند و از صحنه خارج سازند و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
کانال مذهبی خادم الشریعه ضایع نمودن سنت پیامبر بخاری در باب «تضییع الصلاة» آورده است: غیلان از انس بن مالک نقل می‌کند که گفت: هیچ چیز نمی یابم که از زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) تا بحال باقی مانده (یعنی هیچ یک از سنتهای پیامبر بدون تغییر باقی نمانده است) به او گفته شد: نماز. گفت: و مگر در نماز تغییر ندادید و آن را ضایع نکردید. و گوید: از زهری شنیدم که می‌گفت: در دمشق بر انس بن مالک وارد شدم، دیدم می‌گرید. به او گفتم: چرا گریه می‌کنی؟ گفت: هیچ یک از احکام شریعت را نمی شناسم که بدون تغییر باقی مانده باشد بجز این نماز و این نماز هم ضایع شده است. [۱] و همچنین بخاری در جلد اول در باب «فضل صلاة الفجر فی جماعة» آورده است: اعمش ما را حدیث کرد و گفت: سالم را شنیدم که می‌گفت: از‌ام الدرداء شنیدم که گفت روزی ابو الدرداء بر من وارد شد درحالی که خشمگین بود. به او گفتم: چرا خشمگینی؟ گفت: به خدا قسم چیزی از سنت پیامبر نمی یابم جز اینکه همه باهم نماز می‌خوانند. [۱] و همچنین بخاری در جزء دوم از صحیحش در باب «الخروج الی المصلّی بغیر منبر» از ابو سعید خدری نقل می‌کند که: هرگاه رسول خدا برای عید فطر یا عید قربان (اضحی) به مصلّی می‌آمد، اولین کاری که می‌کرد، نماز می‌خواند، سپس مردم را موعظه می‌کرد. و مردم هم بر این سنت باقی بودند تا اینکه روزی با مروان، امیر مدینه، در روز اضحی یا فطر، خارج شدم؛ او می‌خواست قبل از نماز، بر فراز منبر رود، لباسش را کشیدم (که متوجه شود) ولی بهر حال او قبل از نماز، خطبه عید را خواند. به او گفتم: به خدا قسم، تغییر دادید (احکام الهی را) گفت: ای ابو سعید! به تحقیق آنچه که تو می‌دانی از میان رفته است!! گفتم: به خدا، آنچه را می‌دانم بهتر است از آنچه که نمی دانم. گفت: مردم پس از نماز، به خاطر ما نمی ماندند و لذا من خطبه را قبل از نماز قرار دادم!!! [۲] ---------- [۱]: (۱) -صحیح بخاری-ج ۱-ص ۱۳۴. [۱]: (۱) -صحیح بخاری-ج ۱-ص ۱۵۹. [۲]: (۲) -صحیح بخاری-ج ۲-ص ۴. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccbd2f20ba3 ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج