eitaa logo
قول معروف | علیرضا رنجبر
299 دنبال‌کننده
102 عکس
28 ویدیو
5 فایل
به قول معروف «بپرس تا بدانی» 🌱 که آدمی از نپرسیدن در نادانی بماند... ✨اندیشیدن، برترین عبادت‌هاست✨ 🔹راه گفت‌وگو: 🆔 @Ali71R13 🔸پیام ناشناس: 💠 https://daigo.ir/secret/449727837 📜 احادیث روزانه: ♦️https://eitaa.com/Qmar71H
مشاهده در ایتا
دانلود
. خدایا تو شاهد باش که ما پیروان حسین(ع) در آستانهٔ محرم به کسی رأی دادیم که بنای تقویت اسلام و بزرگداشت نام سیدالشهدا را دارد؛ به کسی رأی دادیم که مرام او و یارانش به شهید کربلا قرابت بیشتری دارد. به برکت خون شهیدان راهت، به رأی‌های ما برکت بده و سعید جلیلی را یاری کن تا کشور امام رضا(ع) را در مسیر عدالت و پیشرفت برقرار نگه دارد و با ایفای نقش پرشکوه هر ایرانی، بتوانیم مقدمات ظهور موعود و منجی بشریت مولایمان حضرت مهدی(ع) را بیش از پیش فراهم کنیم. «لبیک یا حسین» «اللهم عجل لولیک الفرج» 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♦️ظریف: فهمیدم... شاخ گذاشتم! ❌ با یه مشت لُمپَن طرفیم که دنبال برگشت به قدرتن 😐 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
💠 خداروشکر تا این ساعت اخبار خوبی از افزایش مشارکت منتشر شده و با توجه به تمدید تا ساعت ۲۴ احتمالا درصد مشارکت با اختلاف قابل توجهی نسبت به مرحله اول شاهد خواهیم بود. 🔰 یکی از دلایل افزایش مشارکت در سبد رأی آقای جلیلی، همین نکته هست که خیلی از مردم نگاهشون در مرحله اول، بازگشت به دوران روحانی نبود. ولی وقتی یک طرف قضیه، آقای پزشکیان با پشتیبانی کامل کابینهٔ دولت روحانی قرار گرفت، و با دیدن مناظره‌ها و جهاد تبیینی که دلسوزان واقعیِ وطن انجام دادن، بخشی از کسانی که در مرحله اول در انتخابات شرکت نکردن، به حضور پای صندوق و نه گفتن به دولت سوم روحانی ترغیب و تشویق شدن. ♨️ دلیل دیگه افزایش مشارکت هم اینه که ستاد آقای پزشکیان با همون شیوه عوام‌فریبی و دمیدن در جوّ جلیلی‌هراسی، و البته بخشی هم با روش‌های غیرقانونی مثل تهدید و تطمیع (در قالب خرید رأی)، تلاش کردن رأی خودشون رو افزایش بدن. ✴️ اما نتیجهٔ دقیقی از درصد آرای این دو کاندیدا نمیشه حدس زد، چون قطعا بعد از مناظرهٔ آخر، بخشی از سبد رأی آقای پزشکیان ریزش داشته و بخش جدیدی از آرای خاموش رو برای خودشون جمع کردن... و البته رشد چشم‌گیری در آرای آقای جلیلی هم شکل گرفت که مصداقِ نه به دولت سوم روحانی هست. 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
یکی از راهکارهای افزایش مشارکت که باید به جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد تا دوره‌های بعدی انتخابات بتونه رأی خارج‌نشین‌ها رو بیشتر جذب و لحاظ کنه، اینه که با توجه به گسترش اینترنت و شیوه‌های نوین، حتماً به فکر رأی‌گیری الکترونیکی برای ایرانیان خارج‌نشین باشه. ✴️ با توجه به آمار غیررسمی، حدود ۳ونیم تا ۵ میلیون نفر از واجدین شرایط رأی دادن، در خارج از کشور و در نقاط مختلف دنیا حضور دارن. این تعداد حدود ۵ تا ۸ درصد از واجدین شرایط رو شامل میشه؛ درحالی‌که در همین مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۱۰۰هزار رأی اخذ شده. ♦️ بخش زیادی که رسماً منافقین و معاندین نظام هستن و کاری باهاشون نداریم، بخشی هم بی‌تفاوت هستن که باید سیاست‌گذاری‌های جمهوری اسلامی به گونه‌ای باشه که بتونه این آرای خاموش رو فعال کنه تا در تصمیمات مردم برای کشور مشارکت داشته باشن. 🔰 اما بخشی به‌خاطر دور بودن از شهرهای محل رأی‌گیری و یا ترس از منافقینی که مثل وحشی‌ها به رأی‌دهنده‌ها توهین و حمله می‌کنن، پای صندوق رأی نمیان که تا حدی هم قابل توجیه هست. ♨️ متأسفانه توی چند سال اخیر، فعالیت ضدنظام منافین و معاندین شدت گرفته و در این‌طور مواقع به سفارت‌خانه‌ها و ایرانیانی که به هر شکلی به جمهوری اسلامی تمایل نشون میدن، فحاشی و حمله می‌کنن؛ البته ما بخش قشنگ ماجرا رو می‌بینیم که همیشه عده‌ای از هم‌وطنان شریفمون جواب اون وحشی‌ها رو دادن، اما بخش تلخ ماجرا که احتمالا مخابره نمیشه، زمانی هست که این وحوش به افرادی که برای رأی دادن میان، در خانه و محل کارشون حمله می‌کنن یا مورد اذیت و آزار قرار میدن و باعث میشن عده‌ای از ایرانیان خارج‌نشین در انتخابات‌های بعدی یا تجمعات حمایتی که هم‌سویی با ایران داشته باشه، شرکت نکنن. ✅ پس اگر وزارت کشور با هماهنگی وزارت ارتباطات و وزارت خارجه، سامانهٔ الکترونیکی که شرایط امنیتی و احراز هویت دقیقی داشته باشه آماده کنن، حتما درصد آرای بیشتری از ایرانیان خارج‌نشین ثبت میشه که مشارکت رو بالاتر می‌بره و زحمت خیلی از این هم‌وطنان عزیزمون هم کمتر میشه. 💠 خدایی ما توی ایران زندگی می‌کنیم، در امنیت کامل هستیم و در اکثر کوچه و خیابون‌ها شعبه اخذ رأی داریم، باز خیلی از مردم تنبلی می‌کنن و نمیان رأی بدن؛ بعد یه ایرانی اون‌سر دنیا باید چند ساعت سفر کنه و در ناامنی و با شنیدن فحاشی و گاهی هم کتک‌کاری منافقین وحشی، بیاد پای صندوق و رأی بده. حداقلی‌ترین کار جمهوری اسلامی همینه که در کنار شعب اخذ رأی فیزیکی، از شیوه نوین اخذ رأی الکترونیکی برای خارج‌نشین‌ها استفاده کنه؛ خیلی از اونها هم دلسوز وطن و مردم کشورشون هستن. به امید ایرانی سرفرازتر. 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
💠 مجموع مشارکت از ۵۰ درصد هم بیشتر شد و این یعنی در صورتی که فعالیت کنشگران اجتماعی با هر نگرش و تفکری درست انجام بشه، مردم نسبت به ترس و خطرِ نزدیک سریع‌تر واکنش نشون میدن تا نسبت به خطرِ دور که ضعف سیاسی نظام و کاهش اقتدار و پشتوانه مردمی باشه. ♨️ الان دو طرف ماجرای انتخابات در مرحله دوم، از عنصر ترس و احساس خطر بهره برد تا رأی جمع کنه. یک طرف ترسِ روی کار اومدن دولت سوم روحانی، و یک طرف ترسِ فیلتر و گشت ارشاد و... ✅ فارغ از اینکه نتیجهٔ انتخابات حاصل کدوم یک از این دو ترس باشه، باید این سرمایهٔ اجتماعی که جریان فعال کنشگری بیدار شده رو غنیمت شمرد؛ به‌خصوص جبهه انقلابی و مدافع جمهوری اسلامی باید همین شیوه رو در مسیر جهاد تبیین دنبال کنه. حضور در روستاها و حاشیهٔ شهرها برای تبیین مواضع صحیح انقلابی و نقد گفتمان غرب‌گرایی و سرمایه‌داری باید رویهٔ ثابت و همیشگی جریان انقلاب باشه تا دوباره در آینده گرفتار فتنه‌های «مهسا» و «زن زندگی آزادی» نشیم. 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 چند نکته درباره نتیجه انتخابات (بخش اول) درباره نتیجه انتخابات باید گفت ما اولاً به معیشت نابسامان مردم و در لایه بعدی به برخی سیاست‌های اشتباه، عدم وجود برخی سیاست‌های مثبت و برخی کوتاهی‌های نامزدهای انقلابی حاضر در عرصهٔ انتخابات باختیم. 🔰 درباره نابسامان کاملاً واضح است مردم توقعاتی دارند که نتیجهٔ آن را زودحاصل می‌خواهند. این‌که در دولتی انقلابی یا غیرانقلابی گرانی کالاها و عدم تناسب درآمدها و مخارج وجود داشته باشد، مردم در مرحلهٔ قابل‌تحمل تا انتخابات بعدی صبر می‌کنند و در انتخابِ خود به طرف مقابل رأی می‌دهند؛ اگر مشکلات معیشتی و اقتصادی به مرحلهٔ غیرقابل‌تحمل برسد، کف خیابان می‌آیند و به اعتراضات و تحصن‌های صنفی تبدیل می‌شود. یکی از دلایل رأی به آقای پزشکیان همین بود که مردم از وضعیت کلی معیشت خود در دولت انقلابی سیزدهم ناراضی بودند و آقای جلیلی هم نتوانست منتقدِ وضعیت موجود باشد تا اعتماد بخش دیگری از مردم را به‌دست آورد. 🔰 برخی سیاست‌های اشتباه که به‌خصوص در دولت‌های انقلابی حل نشده، رویکردهای اقتصادی منجر به گرانی، دلارسالاری و کم‌ارزش شدن پول ملی است که در معیشت مردم نیز تأثیر مستقیم دارد. واضح است که هرگونه سیاست اقتصادیِ صحیح که بتواند مشکلات را برطرف کند، باید با لحاظ کمترین آسیب به سفرهٔ معیشت مردم صورت بگیرد تا دستمایهٔ مناظره‌ها و رأی گرفتن عده‌ای نشود؛ سیاست‌های غلطِ اقتصادی که جای خود دارد! 🔹 در مباحث فرهنگی دو مقولهٔ و قابل توجه است که دولتمردان به‌دنبال حل ریشه‌ای آنها نبوده‌اند. مسئلهٔ حجاب پیش از آنکه در خیابان حل شود، باید در مدارس، رسانه و ادارات پیگیری شود اما متأسفانه همچنان جمع‌بندی درست و دقیقی برای حل این مشکل صورت نگرفته؛ تا آنجا که بحث حجاب به چالشی تحمیلی مبدّل و در زمان انتخابات وسیله‌ای نامطلوب برای رأی‌آوری عده‌ای شده است. 🔹 در مسئلهٔ فیلترینگ، وقتی هنوز یک بام و دو هوای خود مسئولین حل نشده است، چطور می‌توان از مردم توقع داشت که انتظار رفع فیلتر نداشته باشند؟! وقتی مسئولین جمهوری اسلامی که هیچ جایگاه بین‌المللی هم ندارند، برای اطلاع‌رسانی و بیان نظرات خود از شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل ایکس و اینستاگرام استفاده می‌کنند، توقع مردم در برطرف شدن فیلترینگِ غیرمنصفانه به شیوهٔ فعلی بیجا نیست! آقایان نامزدهای این دورهٔ ریاست جمهوری و اطرافیان آنها در این شبکه‌ها حضور فعال داشته و دارند و هیچ‌گاه حاضر نیستند نسبت خود با فیلترینگ و حضور در شبکه‌های فیلترشده را بیان کنند. البته یکی زیرک است و از همین مسئله برای کسب رأی هم استفاده می‌کند! 🔹 از دیگر سیاست‌های اشتباه، بی‌تفاوتی نسبت به مطالبات مردم در پیگیری قضایی و محکومیت مسئولین در جایگاه‌های ریاست جمهوری یا وزرا و... است. این مسئله که بیشتر به قوه قضائیه مربوط می‌شود، سؤالی جدی ایجاد می‌کند که چرا در پرونده‌هایی همچون کرسنت و موارد بسیار دیگر، که نقض قانون یا ترک فعل‌های مسئولین قوه مجریه صورت گرفته، هیچ‌گاه دادگاهی تشکیل نمی‌شود تا مردم برخورد قاطع با تخلفات این دسته از مسئولین را ببینند؟! همچنین محاکمهٔ آنها مانع از این بشود که در بزنگاه‌هایی همچون انتخابات، حمایت و میدان‌داری افرادی که باید در محکمه پاسخگوی اعمال خود باشند، رأی‌آوری برای کسانی صورت گیرد که احتمالا با روی کار آمدن آنها، دوباره شاهد همان تخلفات خواهیم بود. 🖌 علیرضا رنجبر (ادامه دارد...) 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
💠 چند نکته درباره نتیجه انتخابات (بخش دوم) 🔰 از دیگر سیاست‌های اشتباه و ناکارآمد انتخاباتی، بحث ضعف ابزار نظارت و پیگیری و ترتیب اثر دادن نسبت به تخلفات انتخاباتی در قالب تهدید زیردستان یا خرید رأی مردم است. ▫️در همین انتخابات تصاویری منتشر شد که استادی دانشجویان خود را برای گرفتن نمرهٔ بالاتر، به رأی دادن به کاندیدای مورد نظرش مجبور کرده است! ▫️یا مدیر مجموعه‌های اقتصادی و فروشگاهی که کارکنان و فروشندگان خود را به رأی دادن به یک کاندیدا اجبار کرده تا شغل خود را حفظ کنند! ▫️یا مسئولینی که مردم روستا یا شهر خود را با تهدید از عواقب رأی ندادن به کاندیدای مورد نظر، ترسانده‌اند! ▫️وعده‌های کیسه برنج و کارت هدیه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و پرداخت شارژ مجتمع‌های مسکونی و... نیز از مصادیق خرید رأی مردم است که تعدد آنها در این دوره بیش از حد تصور بود. ♨️ اما متأسفانه ابزار نظارت یا اثبات چنین تخلفاتی ناکارآمد است و تقریباً در تمامی انتخابات‌های شوراها یا ریاست جمهوری، برخی افراد ناشایست با سوءاستفاده از این ضعف و ناکارآمدی توانسته‌اند به جایگاهی در شورای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری برسند. ✅ لذا ضروری است قانون‌گذاران و متصدیان برگزاری و نظارت بر انتخابات، برای اصلاح این ناکارآمدی فکری اساسی کنند تا نالایقان با استفاده از زر و زور، نتوانند به مناصبی در قدرت دست پیدا کنند که در نهایت دودش هم به چشم مردم و هم به چشم نظام جمهوری اسلامی خواهد رفت. 🔰 نکته بعدی از جمله موارد سیاست‌های اشتباه، حل‌وفصل نشدن مسئلهٔ مذهب و قومیت در شایسته‌گزینی مسئولان و اولویت قرار ندادن استان‌های مرزی جهت ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق است. 🔹 البته نمی‌توان همه نگاه را در تحلیل نتیجه انتخابات، صرفاً به مذهب یا قومیت معطوف کرد؛ گرچه این امری طبیعی است و ذهنیتِ موجود در اشخاص، آنها را به رأی دادن به یک کاندیدا مایل می‌کند و تنها به قوم و مذهب هم محدود نیست. ▫️مثلا در دور دوم همین انتخابات، غالب کسانی که اصل دین و شریعت برای آنها دغدغه بود، به آقای جلیلی و کسانی که تنها دغدغه‌شان ولنگاری و آزادی پوشش و روابط بود، به آقای پزشکیان رأی داده‌اند؛ چرا که مطلوبِ خود را در قدرت یافتن آن شخص درنظر گرفته‌اند. ✴️ اقوام و مذاهب نیز از این امر مستثنا نیستند و قاعدتاً همیشه به کسی رأی می‌دهند که بتواند زبان و فهمی مشترک میان خود و آنها به وجود آورد. ✅ لذا اگر کاندیداهای انقلابی بتوانند به زبان و فهم مشترک با اهل‌سنت یا اقوام مختلف دست یابند، به‌گونه‌ای که حل مسائل، محرومیت‌ها و مشکلاتشان را به اولویت آنها تبدیل کنند، از درصد آرایی که صرفاً با نگاه تعصب مذهبی یا قومی به صندوق ریخته می‌شود، کاسته خواهد شد و این عزیزان بیشتر به دنبال کسی می‌روند که دغدغهٔ واقعی و برنامهٔ کارآمد برای حل مشکلات و انتظارات آنها داشته باشد. 🖌 علیرضا رنجبر (ادامه دارد...) 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
💠 چند نکته درباره نتیجه انتخابات (بخش سوم) 🔰 از سیاست‌های مثبتی که تاکنون به آنها توجه نشده، سیاست‌های تشویقی برای افزایش مشارکت است که قبلاً درباره آن توضیح دادم. قطعاً هزینهٔ مشوّق‌های جلب مشارکت، کمتر از هزینه‌های تحمیلی ناشی از صدرنشینی اشخاص نالایق یا ناکارآمد بر قوهٔ مجریه یا شوراها خواهد بود. این سخن که «شورای نگهبان عامدانه کسانی را تأیید می‌کند تا موجب افزایش مشارکت گردد»، کمی دور از انصاف نسبت به شأن و جایگاه این شوراست، اما اینکه در جمع‌بندی و رأی برخی اعضای این شورا و آن هم در ناخودآگاهِ ذهنِ آنان، مصلحت‌سنجی وجود داشته باشد، مطلب بعیدی نیست. به هر حال، وقتی درباره جایگزین‌های جلب افزایش مشارکت اندیشیده نشود، در حکمرانی انتخاباتی باید هزینهٔ بهره نگرفتن از سیاست‌های مثبت (مثل ارائه بسته‌های تشویقی) جهت افزایش مشارکت را، با تأیید صلاحیت اشخاصی که سرانجام بی‌لیاقتی یا ناکارآمدی آنها ثابت می‌شود و مردم و کشور را به‌مدت چند سال متحمل ضرر و زیان می‌کنند، بپردازیم! 🔰 اما برخی کوتاهی‌های کاندیداهای انقلابی: دربارهٔ آقای قالیباف که در دور اول با رأی حدود ۳ میلیونی از دایره انتخاب حذف شد، عدم توجه ایشان به مسئله اطرافیان به‌خصوص خانواده و به‌هنگام سخن نگفتن با مردم در این زمینه، موجب عدم اقبال مردم به ایشان و آسیب به جبهه انقلاب در این انتخابات شد. طبیعی است کسی که در آینده برنامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارد، باید نسبت به اطرافیان سخت‌گیری و حساسیت بیشتری داشته باشد و به‌گونه‌ای آنها را مدیریت کند که در جامعه ذهنیت منفی نسبت به او بوجود نیاورد. درست است که نمی‌توان فرزندان بزرگسال را به کاری اجبار کرد، اما یا باید آنها را به شکلی مناسب توجیه کرد تا از عملکردی که به حیثیت لطمه می‌زند پرهیز کنند، یا مرزبندی و اعلام موضع صریح در مخالفت با آنها در محضر مردم صورت بگیرد؛ یا اینکه سودای ریاست جمهوری را با وجود چنین فضا و ذهنیت منفی در عموم مردم، از سر بیرون کرد. چون هرچه تلاش کنیم چهره‌ای مثبت از سرداری انقلابی بسازیم، باز همان ذهنیت منفی مردم، مانع از رأی‌آوری می‌شود. ♨️ تفاوت ما انقلابی‌ها با غیرانقلابی‌ها در همین نکات ظریف و کوچک نهفته است. چه اینکه درباره دختر و داماد دیگری هم مطالبی بیان شد که نهایتاً تأثیری اندک در ریزش آرای آنها داشت؛ اما نگاه مردم به انقلابی‌ها از جنس دیگریست. 🖌 علیرضا رنجبر (ادامه دارد...) 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
💠 چند نکته درباره نتیجه انتخابات (بخش چهارم) 🔰 درباره برخی کوتاهی‌های آقای جلیلی، ابتدا لازم است به مسئله سخن‌وری ایشان اشاره کرد که گرچه نوع بیان نسبت به دوره‌های قبلی بهتر شده بود، اما هنوز از وضعیت نخبگانی و دانشگاهی به زبان عامهٔ مردم تغییر نکرده است. برای کسب آرای مردم باید به زبان آنها سخن گفت؛ باید از سختی‌ها و مشکلات مردم و نیز از آیندهٔ ایده‌آلِ آنها با بیانی عامیانه حرف زد تا هم آن پیرمرد و پیرزن بی‌سواد روستایی بفهمد و هم آن دانشجوی نخبهٔ المپیادی و هم آن کارشناس و استاد دانشگاه. 🔹 همچنین برای پیروزی در انتخابات، فن بیان مناسب با بهره‌گیری از شگردهای مناظره لازم است که باید با تعلیم یا مشاهده و یا تجربهٔ زیاد حاصل گردد. در طول سالیان گذشته لازم بود آقای جلیلی از اساتید فن بیان در زمینه آموزش فنون مناظره بهره می‌گرفتند و خود را به‌خوبی برای چالش مناظرهٔ انتخاباتی آماده می‌کردند. یا اینکه علاوه‌بر سخنرانی‌های لازم و مفیدی که در طول این سال‌ها داشتند، در مناظره‌های کارشناسی دانشگاهی یا رسانه‌ای حضور پیدا می‌کردند و با دیگر کارشناسان و منتقدان مناظره می‌کردند تا هم عیار منطق و عقلانیت ایشان بیشتر بروز و ظهور یابد و هم به قدرت بالاتری در زمینه فنون مناظره دست پیدا کنند. (اگر کسی فیلمی از مناظرهٔ دکتر جلیلی با هر شخص دیگری در این ۱۱ سال تشکیل دولت سایه مشاهده کرده است، برای بنده هم ارسال کند.) 🔹 مورد بعدی اطرافیان آقای جلیلی است؛ همان‌طور که درباره آقای قالیباف هم گفته شد، بخش -کم یا زیادی- از جامعه نسبت به خانواده و اطرافیان انقلابی‌ها حساسیت دارند که این حساسیت موجب ذهنیت مثبت یا منفی درباره کاندیدای انقلابی می‌شود. اگر به صحیح یا غلط بودنِ اصلِ ماجرا کاری نداشته باشیم، اثرات آن را در ذهنیت‌بخشی به جامعه و سوءاستفادهٔ رقیب از این ذهنیت را نمی‌توان انکار کرد. قطعاً در دوگانهٔ قالیباف-پزشکیان، طرف مقابل ناجوانمردانه به مسائل خانوادگی آقای قالیباف می‌پرداخت و هرگز اجازهٔ پدید آمدن ذهنیت مثبت نسبت به ایشان را نمی‌داد. کما اینکه رقیبِ انتخاباتی در دوگانهٔ جلیلی-پزشکیان با بیان نسبت‌هایی چون افراطی و طالبان و...، توانست با تحریک آرای خاموش برای خودش کسب رأی کند و چنین نتیجه‌ای در انتخابات حاصل شد. لذا آقای جلیلی باید در فضای رسانه‌ای، میان خود و کسانی که امکان ذهنیت‌سازی منفی پیرامون آنها وجود دارد، بیش از پیش فاصله در نظر بگیرند. مصادیق این اشخاص بارها از زبان انقلابی و غیرانقلابی شنیده شده و نامشان حتی پس از انتخابات نیز از زبان‌ها نیفتاده است. 🔹 مورد دیگر از کوتاهی‌های آقای جلیلی که برایم سؤالی جدی ایجاد کرده، این است که چرا در طول سال‌های گذشته به‌خصوص سه سال دولت شهید رئیسی، بخشی از برنامه‌های دولت سایه در مورد روستاها را در مقیاس یک استان عملیاتی نکرده یا اگر چنین اقدامی صورت گرفته چرا مستند بیان نشده است؟! فرضِ ما بنابر ادعای خودشان، این است که فرصت‌ها و استعدادهای روستاها و شهرهای کشور را بررسی و برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ اما آیا لازمهٔ اجرای این برنامه‌ها دخالت مستقیم دولت بوده که تاکنون عملیاتی و اجرایی نشده است؟ چرا در مواردی به‌صورت نمونه، همان کاری که در ریاست جمهوری برای روستاهای یک استان بنای انجامش داشته و دارند، اجرایی نشده است تا مردم با مشاهدهٔ نتایج و ثمرات چنین برنامه‌ای به کارآمدی و توانمندی دکتر جلیلی و برنامه‌هایشان بیشتر امیدوار شوند؟ ✅ لذا پیشنهاد می‌کنم از هم‌اکنون با بهره‌گیری از ظرفیت مردم و جوانان انقلابی که در پویش‌های تبلیغاتی ستاد دکتر جلیلی از جمله بیستکال فعال بودند، به‌صورت نمونه (پایلوت) روستاهای یک استان را با برنامه‌های موردنظر فعال کنند تا به نقش پرشکوه خود دست یابند. قطعاً این کار ابتدا برای همان روستاها و ساکنانش ثمربخش خواهد بود و در ادامه به ارائه الگویی موفق و کارآمد از توانمندی آقای جلیلی و برنامه‌های دولت سایه تبدیل خواهد شد که در آینده می‌توان جهت جلب اعتماد مردم و کسب آرای بیشتر از این نمونهٔ موفق رونمایی کرد. 🖌 علیرضا رنجبر (پایان) 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
پرونده انتخابات ۱۴۰۳ با نتیجه‌ای که از رأی مردم به دست اومد، بسته شد. فصل جدیدی از رشد و شکوفایی برای ملت و مملکت ما شروع شده و باید با دعا و همراهی و نظارت، به عملکرد بهتر دولت آقای پزشکیان کمک کنیم. گرچه امیدوارم تلاش‌های خوبی رو از دولت چهاردهم شاهد باشیم، اما به نظرم با توجه به شرایط جسمی و سن آقای پزشکیان و فشارها و سختی‌های کار رئیس جمهور، در بهترین حالت ایشون با میل شخصی به یک دوره چهارساله ریاست جمهوری بسنده کنه. البته اگه قبل از ۴ سال شرایط جور دیگه‌ای رقم نخوره! این دعواهای طرفداران هم کاری مسخره و بیهوده و به خاطر دل خنک کردنه و نتیجه‌ای جز ناراحتی مردم نداره. دل‌های مردم دست خداست ولی عملکرد مسئولین هم خیلی تأثیر داره. هر کدوم از آقایان قالیباف و جلیلی باید به نصیحت‌های خیرخواهان گوش کنن و مسیر سیاسی خودشون رو با اصلاح و برطرف کردن مشکلاتی که داشتن ادامه بدن تا عاقبت هرچه خواست خداست مقدر بشه. در این روزها و شب‌های ماه محرم، دعا برای سلامتی امام زمان و تعجیل فرج و عاقبت بخیری همدیگه رو هم فراموش نکنیم. یا علی
♦️ یکی از تفکرات پیدا و پنهان در ذهن برخی شیعیان، اینه که امام حسین(ع) قیام کرد و در کربلا به شهادت رسید تا اسباب شفاعت برای شیعه فراهم بشه! 🔻 اگر این تفکر به یک‌سویه نگاه کردن به روایات شفاعت و ثواب اشک بر امام حسین(ع) مبتلا شد، به خودحق‌پنداری هم گرفتار میشه و فکر می‌کنه دلیل قیام سیدالشهدا همین بود که با گریه بر این مصیبت، گناهان بچه شیعه پاک بشه و آخرت هم خود حضرت ما رو شفاعت کنه و بهشتی بشیم. ♨️ در حقیقت با این تفکر، امام حسین(ع) جان‌فدای گناهان شیعیانش تصور میشه و قیمت شفاعت حضرت هم، اشک و گریه می‌دونن؛ در حالی‌که این تفکر نه جنبهٔ روشنگری و اصلاح داره و نه عقلانیت و منطقی پشتوانه‌اش قرار گرفته. ❌ این همون تفکر غلط مسیحیت درباره به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی(ع) هست که خیال می‌کنن این پیامبر الهی به کفاره گناهان مسیحیان به صلیب آویخته شد تا هرچه گناه مرتکب شدن، با خون ایشون پاک و محو بشه! 🔰 این ذهنیت که از فهم ناقص و محدود برخی نشأت گرفته، امروز هم در مدل سیاسی به‌روز شده؛ یعنی چی؟ ◽️ یعنی اینکه عده‌ای از ما کار واجبِ زمین‌موندهٔ خودمون رو انجام نمیدیم، یا کار اشتباهی رو پیش می‌گیریم؛ وقتی که با نتیجه اون روبرو میشیم، شروع به انتقاد از رهبر و امام جامعه می‌کنیم. خیلی راحت توی هر مسئله‌ای، اول انگشت اتهام رو به سمت رهبری می‌بریم و میگیم چرا فلانی رو فلان‌جا منصوب کرد، چرا فلانی رو از این جایگاه عزل نمی‌کنه، و سؤالات مشابهی که گاهی از افراد مختلف توی جامعه می‌شنویم. 💠 اما رهبر و امامِ جامعه، جان‌فدای کم‌کاری‌ها و کوتاهی بزرگان و خواص جامعه یا عموم مردم نیست که بشه اون رو متهم کرد. 🔻 مثلا زمانی که بنی‌صدر با رأی اکثریت مردم به ریاست جمهوری رسید یا آیت‌الله منتظری با انتخاب مجلس خبرگان به‌عنوان قائم‌مقام رهبری معرفی شد، آیا امام خمینی هم رضایت به این دو شخص داشت یا فقط رأی مردم و نظر خبرگان رو تمکین کرد؟! 🔹 واضحه که برای رشد جامعه، نیاز به دقت در ریشهٔ مسائل وجود داره. چطور خون سیدالشهدا باعث پاک شدن گناه شیعیان و دوستداران حضرت بشه، وقتی که در یاری امام کوتاهی کردن؟! چطور امام حسین(ع) که در برابر گناهکاری و فسق یزید قیام کرد، نسبت به گناه شیعیان خودش بی‌تفاوت باشه؟! 🔰 ما برای رسیدن به شفاعت و بهشتی شدن، نیاز به یک ظرفیت وجودی داریم که این جز از راه انجام وظیفه در کارهای واجب و ترک کارهای ناپسند به دست نمیاد. 💠 دقیقا در جامعه امروزی هم برای رسیدن به رشد و پیشرفت وطنمون، به انجام کارهای ضروری و پرهیز از کارهای نامناسب نیاز داریم؛ هر کسی در هر مسئولیت و جایگاهی که هست و حتی عموم مردم باید به این بلوغ برسیم که وظیفه خودمون رو در اون موقعیت بشناسیم و به خوبی به این وظیفه عمل کنیم تا بهترین نتیجه هم به‌دست بیاد ان‌شاءالله. به قول «سیف فرغانی»: با یزید انبازی اندر خون شاهی چون حسین چون تو در حرب از برای شمر جوشن می‌بری رنج بردن در طریق عاشقی بیهوده نیست در نکویان بدگمانی گر چنین ظن می‌بری 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸
. 💠 قالَ الْإِمَامُ الْحُسَيْنُ(ع): «مِنَّا اِثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً أَوَّلُهُمْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ اَلتَّاسِعُ مِنْ وُلْدِي وَ هُوَ الْإِمَامُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ يُحْيِي اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ يُظْهِرُ بِهِ دِيْنَ الْحَقِّ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى الدِّينِ آخَرُونَ، فَيُؤْذَوْنَ وَ يُقَالُ لَهُمْ مَتىٰ هٰذَا الْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟! أَمَا إِنَّ الصَّابِرَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى الْأَذَى وَ التَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ». 🔰 امام حسین(ع): «از ما خاندان دوازده مهدیّ‌ خواهد بود که اوّلین آنها امیرالمؤمنین علیّ‌ بن أبی‌طالب است و آخرین آنها نهمین از فرزندان من است و او امام قائم به حقّ‌ است و خدای تعالی زمین را به واسطۀ او پس از موت زنده کند و دین حقّ‌ را به دست او بر همۀ ادیان چیره نماید گرچه مشرکان را ناخوش آید؛ او را غیبتی است که اقوامی در آن مرتدّ شوند و دیگرانی در آن پابرجا باشند و اذیّت شوند و به آنها بگویند: اگر راست می‌گوئید این وعده چه وقت عملی شود؟ بدانید کسی که در دوران غیبت او، بر آزار و تکذیب صابر باشد، مانند مجاهدی است که با شمشیر پیشاروی رسول خدا(ص) جهاد کرده است». 📖 کمال الدین و تمام النعمة، ج۱، ص۳۱۷. 🔸 💬 قول معروف | علیرضا رنجبر https://eitaa.com/QMAR71 🔸