موتور مارال سالم. برخی قطعاتش را نو خریدم:
۲۲۰۰۰۰۰
شماره تماس:
09191257988
مطلب وارده 👇👇
حضرت آیتالله حسینی بوشهری
حضرت آیتالله رشاد
سلام علیکم
روز گذشته دو بیانیه از شما پیرامون مناقشات اخیر در فضای مجازی منتشر شد که پیرو آن نکاتی به محضرتان تقدیم میشود:
اول/ آن چه که شما «اهانت» و «تعرض» میخوانید، در واقع نقدی به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله بوده است که چیزی بیش از تطبیق فرمایشات ایشان با رویکردهای اسلام ناب و آموزههای امام خمینی(ره) نبوده است. بزرگی گوینده همیشه به معنای درستی گفته نیست و این درس اول حقطلبی در مکتب انقلاب اسلامی است.
دوم/ تمام توصیفاتی که از جایگاه مرجعیت داشتهاید صحیح است و کسی منکر اهمیت و وزانت شان مراجع معظم تقلید نیست. لکن در این کشور سالهاست که انقلاب شده و مقام عظمای ولایت وظیفه تعیین خطوط کلی نظام را برعهده دارند و دیگران در هر سطح و جایگاهی «مولیعنه» بوده و شرعا تکلیف دارند در مسیر سیاستهای ولایت امر گام بردارند. نظام اسلامی نیاز به سیاستگذاران متعدد ندارد.
سوم/ مرقوم داشتهاید که «امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و میفرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.» گویا جناب ایشان نه سخنان آقای صافی حفظه الله را دقیق مطالعه کردهاند و نه نقدهای نگاشته شده به مواضع ایشان را. چه کسی به این جملهای که مرقوم کردهاید نقد کرده است؟
بحث بر سر عبارتی است که به نقل از ایشان در تمام رسانههای داخلی و بیگانه ذکر شده و آن این است: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است». آیا جمهوری اسلامی با «بسیاری» از کشورها «قهر» است؟ نظام اسلامی بجز آمریکا و اسرائیل که مصداق طاغوت بوده و به امر قرآن و مکتب اسلام ناب باید با آنان «دشمن» بود با کدام کشور «قهر» است؟
آقایان! مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمیکنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم.
چهارم/ فرمودهاید منتقدان باید «از تکمیل پازل دشمنان بپرهیزند»؛ در این باره سخن زیادهای نیست و تنها از حضرات دعوت میکنیم با مراجعه به رسانههای دشمن بررسی کنند که کدام مواضع در روزهای اخیر مورد استقبال رسانههای دشمن دین و مردم ایران قرار گرفت.
@qmtir1
پنجم/ فرمودهاید «تعرض به مرجعیت، تعرض به نظام اسلامی است»؛ اولا باید عرض شود که تعرضی در کار نبوده و یک موضع نادرست به نقد کشیده شده است. ثانیا هیچ شخصی در نظام جمهوری اسلامی برابر «نظام» نیست. مدتهای مدیدی در همین حوزه علمیه به نظرات و عملکرد امام(ره) و رهبری نقد وارد شده و کسی ندای تعرض به نظام سر نداده است. راه نقد را با جملات قصار خودساخته نبندیم.
ششم/ در اطلاعیه جناب آقای رشاد، نقدهای این روزها «موضعگیریهای از سر جهل» نامیده شده است. از استاد پا به سن گذاشتهای که به علم و فقاهت و اخلاق شناخته میشدهاند، صدور چنین تعابیری حقیقتا تعجب برانگیز است. ایشان یا آن نقدهای مستند به مبانی انقلابی را ندیدهاند یا در استفاده از نسبتهایی که به افراد میدهند دقت کافی ندارند. هر کدام که باشد، نسبت «جهل» به منتقدان موضع اخیر آقای صافی حفظه الله، حقا و انصافا دور از عدل و انصاف است.
هفتم/ در روزهای نهچندان دور سیل فحاشی و هتاکی به علامه مصباح یزدی(ره) از سوی یک روزنامهنگار و لعن و سبّ و تکفیر علامه حسنزاده آملی(ره) از سوی پرورشیافتگان همین تفکر، فضای مجازی را پر کرده بود. همین عاقبت احتمالا در انتظار سایر علما از جمله آیتالله جوادی آملی حفظه الله نیز باشد. به یاد نداریم شما که امروز در برابر «نقد» این چنین دست به قلم شدهاید در برابر آن «هتاکی و لعن و تکفیر» موضعی گرفته باشید. هنوز هم برای موضعگیری البته دیر نیست، جریان لعن و سب و تکفیر علمای بزرگ به سردمداری برخی بیوت جریان سنتی همچنان در جریان است!
╭┅───┅╮
@qmtir1
╰┅───┅
رجانیوز:
یکم؛ خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح یزدی را؛ یکی از شاگردانشان نقل می کند در ایامی که اصلاح طلبان با آن کاریکاتور موهن و سخیف به ایشان جسارت و اهانت کرده بودند در جلسه ای با حضور ایشان و جمعی از طلاب پرشور و خشمگین از این توهین، خیلیها با شور و هیجان در دفاع از ایشان و لزوم برخورد با اهانت کنندگان به روحانیت و علمای دین سخن می گفتند و خلاصه غیرت دینی شان به جوش آمده بود.
حضرت علامه هم به آرامی به سخنان گوش می دادند تا نوبت به شنیدن فرمایشات ایشان شد. در آن فضا همه منتظر بودند که ایشان هم با تایید این سخنان و تشکر از دغدغه مندی طلاب بر این شور بیفزایند. اما مضمون اولین جملات ایشان این بود: «مراقب باشیم خشم ما هم به خاطر خدا باشد. اگر به خود دین اسلام یا به ائمه اطهار یا به ارزشهای اسلام توهین بشود، همینقدر خشمگین می شویم که از توهین به روحانیت یا یک روحانی خشمگین شده ایم یا نه؟ آیا این خشم امروز ما به خاطر این است که به اسلام توهین شده یا به صنف روحانیت؟ اگر خودمان روحانی نبودیم هم همینقدر غیرتمان به جوش می آمد؟» شاگرد علامه نقل می کند که خلاصه این رفتار درس بزرگی برای ما در کنشهای سیاسی و اجتماعی بود.
مژدگانی که گربه تائب شد، عابد و زاهد و مسلمانا!
دوم؛ چند روزی می شود که جریان اصلاحات دوباره یاد دین و مرجعیت افتاده! مدعی شده اند انقلابیها به یکی از مراجع بزرگوار تقلید اهانت کرده اند و فریاد وااسلاما و وامرجعیتا از آحاد مختلف اصلاح طلبان و غربگراها بلند شده است!
از عباس عبدی و ابطحی و حسن خمینی گرفته تا محقق داماد و علوی بروجردی و جمعی از طلبه های اصلاحطلب و مهدی نصیری که اخیرا در قد و قواره یک اصلاحطلب تمام عیار ظهور و بروز دارد، واکنش نشان داده و تحلیل ارائه کرده اند.
حتی آذری جهرمی هم خودش را قاطی داستان کرده! ماجرا هم برمی گردد به موضع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با رئیس مجلس که در جمله ای حل مشکلات معیشتی و گرانی را به ارتباط و تعامل با دنیا ارتباط داده بودند و فرموده بودند با بسیاری از کشورها قهر هستیم؛ پس از آن دکتر مهدی جمشیدی در یادداشت کوتاهی که در کانال شخصی اش در ایتا منتشر شد، نسبت به این موضع انتقاد کرد؛ انتقاد صحیح و البته صریح و تند و طلبگی هم کرد اما هیچ کجای آن نوشته اهانت، هتاکی و توهینی نداشت و عمده نقدش هم به جریان غربگرا بود که مرجعیت را ابزار رسیدن به اهداف خود قرار میدهد. رجانیوز هم یادداشت را بازنشر کرد؛ پس از آن بود که موج واکنشها شروع شد.
طنز تلخ حمایت اصلاحطلبان از مرجعیت!
سوم؛ طنز تلخی است که اصلاح طلبان علیه اهانت به مرجعیت واکنش نشان دهند! اصلاح طلبانی که بی سابقه ترین اهانت به مرجعیت در تاریخ جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارند.
وقتی هاشم آغاجری در یک سخنرانی عمومی تقلید را کار میمون دانست و ویژگیهای معصومین را تمسخر کرد، همین اصلاح طلبانی که حالا رگ گردنشان برای مرجعیت باد کرده، از او حمایت کردند!
@qmtir1
سید عبا قهوهایشان با آغاجری پشت یک میز نشست و خبر و تصویرش را هم منتشر کرد. روزنامه هایشان پر از توهین و تهمت به علامه مصباح بود که فقط یکی از آن توهینها کاریکاتور سخیف نیک آهنگ کوثر بود. محقق داماد و عبدی و سید حسن خمینی آن زمان کجا بودند که نگران روحانیت و مرجعیت و علما شوند؟!
در همین یک ماه اخیر و پس از رحلت مرحوم علامه حسن زاده آملی، سیل تهمتها و توهینها به این «سالک توحیدی» از سوی برخی روحانیون و غیر روحانیون روانه بود؛ اما این جماعت اصلاح طلب سینه چاک مرجعیت کجا بودند؟!
هنوز یادمان نرفته توهینهای بیشرمانه یک نویسنده به ظاهر انقلابی به ساحت علامه مصباح یزدی طی ماههای اخیر چطور دل دوستداران ایشان را به درد آورده بود اما نه از حوزه و نه از نهادها و علمای انقلابی صدایی در نیامد! اصلاح طلبان که بعضا خوشحالیشان را هم نتوانستند از این هتاکی وقیحانه پنهان کنند!
تعجبم از برخی آقایان انقلابی حوزه است که چطور در برابر یک بحث طلبگی، مرعوب جنگ روانی اصلاحاتچیها شدهاند و برای یک انتقاد، بیانیه و پیام صادر می کنند اما در این موارد ذکر شده قبلی ساکت بودند! البته برخی هم معتقدند حرکت جامعه مدرسین و برخی انقلابیون دیگر در دفاع از حضرت آیت الله صافی، در واقع به نوعی تلاش جهت برهم زدن بازی غربگراها در ایجاد تقابل بین مرجعیت و نظام یا مرجعیت و جریان انقلابی است.
صفحه 1
╭┅───┅╮
@qmtir1
╰┅───┅
نظرات آیتالله صافی درباره موسیقی و حجاب را هم بگویید!
چهارم؛ مرجعیت و دین برای غربگراها فقط یک ابزار است؛ نه دغدغه ای نسبت به دین دارند و نه حرمتی برای مرجعیت قائلند. همین غربگراهای اصلاح طلب در نوشتههایشان نظرات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره حجاب زن (احتیاط بر وجوب پوشش وجه و کفین) و موسیقی (حرمت مطلق موسیقی) را بدون اینکه از ایشان نامی ببرند بیان میکنند و نماد تفکر طالبانی و داعشی معرفی میکنند.
محقق داماد که مثلا باسواد و فیلسوف این جماعت است نوشته تفکرات آیت الله صافی نماد اعتدال است و استنادش هم به همان جمله ایشان در دیدار با قالیباف درباره تعامل با دنیاست؛ دم خروس ادعایش از همینجا معلوم می شود که منظورش از اعتدال همان سازش با استکبار است و می خواهد به زور آن را به یک مرجع تقلید منتسب کند و گرنه با تعریف این جماعت از اعتدال، آیا نظرات آیت الله صافی درباره موسیقی و حجاب، معتدلانه است؟
بسیاری از مراجع تقلید و شخص آیت الله صافی طی هشت سال گذشته از نگرانیهای خود در مورد معیشت مردم سخن گفتند؛ آن زمان این جماعت اصلاح طلب حامی دولت روحانی لال بودند که نگران دغدغه های مرجعیت نشدند؟ همان زمان که روزنامه محمد قوچانی اصلاح طلب در اوج بحران بنزین در آبان 98 تیتر درشت می زد: «هزینه جراحی» و فاجعه خونبار دولت روحانی را توجیه می کرد، آیت الله صافی در کنار بقیه مراجع از این رفتار دولت به شدت انتقاد می کردند.
@qmtir1
اهانت به اسلام مذمومتر است!
پنجم؛ اهانت به مرجعیت مذموم است؛ اما اهانت به اسلام مذمومتر! دروغ بستن به مرجعیت قبیح است اما دروغ بستن به اسلام اقبح! وقتی غربگراها و حسن روحانی نصوص محکم قرآنی و روایی در مورد استکبارستیزی را با تلفن زدن به اوباما و قهقهه با مستکبران و دست دادن با آنها به تمسخر می گرفتند؛ وقتی کربلای حسینی را با تحریف مضحک، مستند مذاکرات حقارتبار با آمریکاییها می کردند، وقتی همین اصلاح طلبانی که امروز مدعی دفاع از مرجعیت شده اند، عصمت پیامبر و معصومین، وحی بودن قرآن و بسیاری دیگر از مسلمات اسلام را با تحریف مورد اهانت و تمسخر قرار می دادند و امام حسین را مروج خشونت و دفاع مقدس را جنگ برادر کشی میخواندند، محقق داماد و عباس عبدی و تاجزاده و ابطحی و حسن خمینی و مجمع مدرسین حوزه کجا بودند؟ بله درست حدس زدید؛ یا ساکت بودند یا حامی توهینکنندگان به دین خدا.
دیکتاتوری مدعیان آزادی بیان و نقد!
ششم؛ طنز تلخ دیگر داعیهداری آزادی نقد و «جامعه باز» از سوی اصلاح طلبان است. جماعتی که روزگاری جامعه را آنقدر «باز» می خواستند که می گفتند علیه خدا هم می شود تظاهرات راه انداخت و پشت تریبون مجلس فریاد می زدند که امام زمان را هم می توان استیضاح کرد؛ جماعتی که همین امروز علیه ولی فقیه به راحتی و صراحت تندترین نقدها را می نویسند و به او تهمت می زنند (کافی است صفحات تاجزاده و عبدی را در شبکه های اجتماعی نگاه کنید) و جماعتی که به دروغ مدعی هستند که جریان انقلابی با قداست زایی افراطی برای ولی فقیه جلوی هر گونه نقد او را بسته است، حالا انتقاد از موضع یک مرجع تقلید را برنتابیده و فشار رسانه ای سنگینی علیه جریان انقلابی به راه انداخته است.
صفحه 2
╭┅───┅╮
@qmtir1
╰┅───┅
همین پروپاگاندای اصلاحطلبان اهانت به مرجعیت بود
هفتم؛ اهانت واقعی به مرجعیت و توهین به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، همین رفتار اصلاح طلبان در واکنش به نقد سخنان ایشان است. این اهانت به مرجعیت است که تلاش می کنند ماجرا به گونه ای روایت شود که ایشان را وارد بازیهای بچه گانه سیاسی خود کنند تا تصویری مقابل دولت و حتی مقابل رهبر انقلاب از این مرجع عالیقدر شیعه به نمایش بگذارند. نه شخصیت و نه سوابق آیت الله صافی و نه نوع مواجهه هوشمندانه جریان انقلاب این اجازه را به جریان غربگرا نخواهد داد که از این نمد برای خود کلاهی ببافند.
دعوای طلبگی
هشتم؛ مبنای روشی تحصیل علم در حوزه علمیه، نقد و مباحثه است. بسیاری از اوقات طلاب جوان در درس خارج مراجع، حتی با ادبیات تند و صریح مباحث استاد را به چالش می کشند و استاد هم گاهی با آرامش و گاهی او هم با ادبیات تند پاسخ می دهد. این روش که طی سالیان، منجر به توسعه فقه و رشد علمی طلاب و علما شده آنقدر پذیرفته شده و مقبول است که اصطلاح «دعوای طلبگی» به یک ضرب المثل رایج تبدیل شده است و منظور این است که دو طرف بدون انگیزه های شخصی و غیر اخلاقی تنها بر سر مباحث علمی بحث و جدل می کنند و پس از آن دوباره به عالم رفاقت و دوستی باز می گردند. بنابراین عجیب آن است که جماعتی طلبه و روحانی اصلاح طلب از نقد تند طلبگی عصبانی و مدافع مرجعیت شده اند!
نهم؛ چرا جریان غربگرا اینچنین برآشفته و عصبانی شده است؟
جریان غربگرا پس از ناکارآمدی فاجعهبار دولتش در حل مشکلات معیشتی مردم که منجر به شکست پروژه استکبارستیزیزدایی از انقلاب یا تنشزدایی یا همان سازش با آمریکا گردید، ناچار است برای بقاء خود، به امید واهی بازگشت مجدد به صحنه قدرت، دستمایه های عملی، اجتماعی، تئوریک و دینی دست و پا کند.
@qmtir1
در عمل امیدشان به شکست خوردن پروژه ها و وعده های دولت رئیسی و زمین خوردن جریان انقلابی است و البته برای رسیدن به این رویا از هیچ کوششی هم دریغ نخواهند کرد. با اظهار نظر آیت الله صافی درباره تعامل با دنیا، این جریان احساس کرد می تواند یک دستمایه دینی تئوریک با پشتوانه اجتماعی مرجعیت برای پروژه کلان خود تدارک ببیند؛ بر همین اساس سخن آیت الله صافی به طور بسیار گسترده در همه رسانه های جریان غربگرا و رسانه های ضد انقلاب به طور ویژه بازتاب پیدا کرد.
از سوی دیگر این موضع می توانست به عنوان تقابل مرجعیت با دولت رئیسی روایت شود و برد دیگری برای جریان غربگرا که به دنبال زمین خوردن دولت رئیسی است، رقم بخورد. اما دو مساله جلو تحقق این هدف را گرفت؛
اول اینکه حضرت آیت الله صافی و سوابق ایشان در ضدیت با صهیونیستها و آمریکاییها و همچنین دفاع ایشان از انقلاب، ولایت فقیه و سوابق انقلابی ایشان پیش و پس از انقلاب، ذاتا با پروژه غربگراها همخوانی ندارد و همین مساله می تواند روایت غربگراها از موضع آیت الله صافی را مخدوش و به مسیر حقیقی بازگرداند که همین اتفاق هم تا حدی افتاده است. هر چند هم موضع اخیر حضرت آیت الله صافی با همان استدلالهای مطرح شده در یادداشت انتقادی، موضع واقع بینانه و درستی نبود و هم جریان غربگرا به دنبال القای روایت مطلوب خود از آن موضع بود.
دوم اینکه جریان انقلابی که اتصال معنایی، هویتی و مبنایی با مرجعیت دینی دارد، این قابلیت را داراست که در عین حفظ حرمتها، دیدگاههای مراجع را نقد کند و روایت جریان غربگرا از مرجعیت را به چالش بکشد.
در نهایت با هیاهو و ایجاد پروپاگاندا و دست گذاشتن روی مساله دروغ هتک و اهانت به مرجعیت، تلاش دارند همان پروژه شکست خورده را از طریق دیگری محقق کنند.
خدای وقت نقد و نوشتن همان خدای وقت نمازخواندن است
دهم؛ خدا بر درجات مرحوم علامه مصباح بیفزاید که اصول و مبانی کنشگری سیاسی را هم به ما آموخت تا مبادا در دعواهای سیاسی خدا را گم کنیم. به ما آموخت که خشم خود را هم برای خدا خالص کنیم تا خشم مقدس باشد. هم احترام و تواضع در برابر علما را با کرنشهای بی نظیرش در برابر مراجع به ما آموخت و هم صراحت، دقت و عقلانیت در برابر دفاع از مرزهای عقدیتی را. به ما آموخت که خدای سر سجاده وقتی نماز میخوانیم همان خدای روی کاغذ و نوک قلم است وقتی مینویسیم. خدای وقت تمجید و تعریف همان خدای وقت نقد و سرزنش است و مهدی جمشیدی دانشآموخته همین مکتب فکری، سیاسی، اخلاقی است.
صفحه 3
╭┅───┅╮
@qmtir1
╰┅───┅
عقل بلندقامت و ژرفعمق جوانان اندیشمند انقلابی
یازدهم؛ مهدی جمشیدی یکی از جوانان انقلابی اندیشمندی است که پای مکتب مطهری و مصباح رشد کرده است؛ هر چه که در یادداشت اخیرش نوشته و با هر ادبیاتی که نوشته، برمبنای منطق و عقلانیت و یقیناً از سر دغدغه و دلسوزی برای دین و انقلاب و مرجعیت نوشته است.
جمشیدی را سالهاست که میشناسم. او یک جوان اندیشمندِ دغدغهمندِ خلّاقِ مسلط بر مبانی فکری و فرهنگی امامین انقلاب و دارای اندیشه نظاممند، آشنا و درگیر با مسائل روز جامعه و مانوس با دغدغه های جوانان است. آثار او درباره دیدگاههای شهید مطهری، علامه مصباح و رهبر انقلاب منتشر شده و در معرض قضاوت همه قرار دارد. بارها از نزدیک تسلط و دغدغه او نسبت به مواضع و دیدگاههای رهبر انقلاب را دیده ام. ارادت و تواضعش نسبت به مرحوم علامه مصباح را نه فقط از نوشته ها و نظریهپردازیهایش، بلکه با چشم دیده ام و با گوش شنیده ام.
@qmtir1
حالا میبینم جماعتی که نه کنشهایشان و نه افکار و عقایدشان نسبتی با انقلاب و امامین انقلاب ندارد و برخی جوانترهایشان یک چندم جمشیدی سواد و معرفت علمی ندارند، در اتهامی مضحک او را «مخالف مرجعیت» و «بازی کننده در پازل دشمن» می خوانند. غافل از اینکه رسانه بن سلمان برای مواضع علوی بروجردی و موضع اخیر آیت الله صافی بشکنبشکن به راه انداخته بود.
برخی هم حد تحلیلشان به قدری سطحی است که یادداشت از سر غیرت دینی، عقلانیت انقلابی و دغدغهمردمداشتنِ جمشیدی و اقدام به موقع سایت انقلابی رجانیوز در حراست از اصل استکبارستیزی انقلاب اسلامی را متناسب با حد و اندازه خودشان، به بازیهای بچهگانه سیاسی و رقابتهای تنگ و تاریک قبیلهای تقلیل می دهند. در حالی که آنچه در نیت و ذهن جمشیدیها و جوانان انقلابی دغدغهمند می گذرد، اصلاح طلبان و غربگراها در رویاهای خود هم نمی توانند تصور کنند چرا که هیچگاه قد فکرشان و عمق عقلشان به بلندای فکر و عمق عقل دلهای خالص شده برای امامین انقلاب، نخواهد رسید و برای درک و فهم این جوانان، به تعبیر استاد موسوی گرمارودی، کلاه از سر عقلشان میافتد!
صفحه 4
╭┅───┅╮
@qmtir1
╰┅───┅
25931:
سلام
پراید 131 مدل 91
بدون رنگ
موتور سه ماه پسش صفر تا صدش نو کردم
لاستیک ها هر 4تا نو
واترپامپ نو
رادیات و موتور فن و دیاگ نو
دیکس وصفحه کلاچ نو
باطری نو
استار نو
موتور برفپاکن نو
ووووووو
شهرک مهدیه طلاب
فروش فوری
قیمت فقط 70
۲عدد پشتی سالم همراه با یه ساعت دیواری شیک به عنوان هدیه به خانواده کم در آمد و مستحق. قیمت :صلوات وفاتحه برای عزیز تازه از دست رفته مون یوسف خدایاری شماره تماس:
فروش ساینا اس s جدید
رنگ سفید
سنسور عقب و جلو
دارای دی لایت(Day light )
ایموبلایزر
یورو ۵
آینه برقی
بلوتوث و پورت USB
فرمان D جدید
کیلومتر دیجیتال
صندوق پران فابریکی
دزدگیر فابریکی
جلووپنجره کروم
دیفیوزر عقب
مصرف سوخت هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر
کارکرد:صفر و بیمه ده ماهه
قیمت: ۱۸۵ ملیون
۰۹۳۹۶۴۷۶۱۴۳
سلام علیکم
یک صندلی ماشین کودک، ایرانی مارک دلیجان میخوام
هرچه نو تر بهتر
@Abedinpoor110
09127470562
ممنون از لطفتون