eitaa logo
قدسیان 🇮🇷 🇵🇸
459 دنبال‌کننده
19.2هزار عکس
12.3هزار ویدیو
20 فایل
انتشارخاص ترین خبرهای ایران وجهان بویژه خبرهای داغ محور مقاومت
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 توربازی به جای روسری در جشنواره فجر امسال ادامه دارد 🇮🇷 🇵🇸 @Qodsiyan 🇮🇷 🇵🇸
📷 یاد‌آوری چهار نکته درباره توهم مذاکره غربگرایان
🌐 زاکانی، شهردار تهران: از شب ۲۲ بهمن ترامواها در تهران تست خود را شروع می‌کنند؛ خط BRT تهرانپارس به آزادی به خط تراموا تبدیل خواهد شد
🔴درگذشت امام شیعیان اسماعیلی نزاری 🔸کریم الحسینی معروف به آقاخان چهارم؛ چهل و نهمین امام شیعیان اسماعیلی نزاری در ۸۸سالگی در پایتخت پرتغال درگذشت. 🔹او که حدود ۶۸سال امامت این گروه را برعهده داشت، دانش‌آموخته تاریخ در دانشگاه هاروارد بود و توانست با تاسیس شبکه توسعه آقاخان، دانشگاه آقاخان و موسسه مطالعات اسماعیلی، فعالیت‌های گسترده‌ای در کشورهای مختلف انجام دهد و از جمله جایزه موسیقی، معماری و محیط زیستی به نام خود پایه‌گذاری کند. 🔸اسماعیلیان نزاری با جمعیت حدودا پانزده میلیونی‌شان معتقد به امامت اسماعیل فرزند امام جعفر صادق(ع) و نسل او هستند و آقاخان چهارم را نیز از نسل اسماعیل می‌دانند. 🔹با وجود فعالیت گسترده آقاخان در کشورهای همسایه ایران و حتی رابطه حسنه با نجف، به دلیل سابقه همکاری آنان با انگلیس در قرن ۱۹ در هند، آقاخان نتوانست در دوران طولانی امامت خود در ایران بعد انقلاب نیز فعالیت کند. 🔸اکنون رحیم آقاخان به عنوان آقاخان پنجم و پنجاهمین امام شیعیان اسماعیلی نزاری، امامت این گروه را به ارث برده است. 🔹اسماعیلیان نزاری اختیارات ویژه برای امام حاضرشان در تغییر احکام و باورهای شرعی قائلند. 🖌دولت دین (محمد رضا عشوری مقدم)
از روزی که پزشکیان رئیس‌جمهور شده یعنی در عرض ۶ ماه طلا گرمی ۶۹٪ سکه ۵۸٪ دلار نیمایی ۵۲٪ دلار آزاد ۴۵٪ گران شده است! علی برکت الله!
🔴از اعدام ۶۷ تا عفو ۶۷ چرا از دهه فجر آن سال سخن نمی‌گویند؟ 🔹 در این چندساله، جریان ضدانقلاب به شدت روی اعدام‌های سال ۱۳۶۷ مانور داده است. از تعداد اعدامی‌‌ها و عدد دو سه هزارنفر تا عددهای مضحکی مثل بیست سی هزارنفر بگیرید تا دروغ‌های بی سر و ته دیگر که باید در جای خودش بحث و بررسی شود. 🔹 فارغ از اینها، به نظرم نتیجه مشترک همه این جوسازی‌ها، القاء این گزاره در اذهان است که جمهوری اسلامی بی حساب کتاب اعدام می‌کند، خون می‌ریزد، جنایت می‌کند و تنها چیزی که برایش ارزش ندارد، رحم و مروت و انسانیت است. طبیعی است که برای اینکه بتوانند این گزاره را جا بیندازند، نقاطی از تاریخ را تحریف و سانسور و نقاطی را بزرگنمایی می‌کنند. 🔹 یکی از نقاطی که عامدانه سانسور شده، عفو گسترده زندانیان در دهه فجر سال ۶۷ است. بهمن ماه آن سال، وزارت اطلاعات به امام پیشنهاد می‌کند به مناسبت دهمین سال پیروزی انقلاب، کلیه زندانیان گروهکی سراسر کشور عفو و از زندان آزاد شوند. این پیشنهاد شامل متهمینی که هنوز پرونده شان در مرحله رسیدگی قضایی است و کسانی که هنوز حکم حبسشان تمام نشده هم بود. امام با این پیشنهاد موافقت می‌کند و به این ترتیب یکی از بزرگترین عفوهای کمّی و کیفی دهه ۶۰ رقم می‌خورد. ۱۹ بهمن‌ماه، خبر موافقت امام در مطبوعات منتشر می‌شود. 🔹 ۲۵ بهمن‌ماه، آقای ری‌شهری، وزیر اطلاعات وقت، در مصاحبه‌ای تفصیلی درباره این اقدام می‌گوید «مجموعا ۳۵۰۰ زندانی گروهکی در زندان‌های کشور وجود دارد. در مرحله اول آزادسازی، تا کنون بیش از ۱۳۰۰ تن از این زندانیان آزاد شده و امیدواریم تا پایان سال جاری، تمامی زندانیان گروهکی مشمول عفو حضرت امام از زندان آزاد شوند.» در همین چند روز آنقدر جلوی درب زندان‌های شهرهای مختلف شلوغ شده که او از خانواده زندانیان می‌خواهد این کار را نکنند و منتظر تماس و اطلاع‌رسانی از سمت زندان باشند. 🔹 آقای ری‌شهری اضافه می‌کند تنها ۹۰۰ نفر از زندانیانی که یقین داریم در صورت آزادی، دست به اقدامات تروریستی یا مجرمانه خواهند زد، در لیست عفو نیستند و مابقی به تدریج آزاد خواهند شد. 🔹 بله! این است واقعیت! اغلب کسانی که الان خارج از کشور هستند و می‌خواهند اثبات کنند جمهوری اسلامی قاتل و جانی است، دقیقا در همین عفو گسترده آزاد شده‌اند. از مجاهدین خلق گرفته تا چریک فدایی اکثریت و توده‌ای و گروهک‌های ریز و درشت دیگر. اصلا بیایید از هرکس گفت من خودم در زندان‌های جمهوری اسلامی بوده‌ام و از اعدام سال ۶۷ خاطره گفت، بپرسیم شما چه تاریخی آزاد شدید؟ چقدر از حکم حبستان مانده بود و پروسه‌ی آزادیتان چقدر طول کشید؟ آن اعدام‌های سال ۶۷ بی‌ضابطه بود یا آن عفوی که شما را آزاد کرد؟   🔹 و بیاییم از رجال مسئول انقلاب که این واقعیات را می‌دانند یا در جریان اقداماتش بوده‌اند بپرسیم چرا در میانه‌ی بمباران تبلیغاتی تاریخی علیه جمهوری اسلامی، این واقعیات را نگفته و نمی‌گویند؟ چرا هیچ رسانه‌ای درباره‌اش پرونده و ویژه‌نامه کار نکرده است؟ چه کسی باید دست بچه‌های دغدغه مند و فعال انقلاب را وسط میدان با این واقعیات پر می‌کرد و نکرد؟ کدام افراد و کدام نهادها؟ کاش برخی از خودشان بپرسند کم‌کاریشان چه سهم و وزنی در عوض شدن جای جلاد و شهید در تاریخ انقلاب دارد... ✍ فرج کلخورانی 🌐
از علی دایی اجازه گرفتید یا نه؟
🔴 یکی دیگر از خسارت‌های ‏ابراهیمی اصل، معاون وزیر اسبق نفت: ۲ دکل در زمان وزارت رستم قاسمی در میدان گازی فرزاد گذاشتیم و قرار بود با عربستان به صورت مشترک تولید کنیم. زنگنه تا به وزارت رسید، دکل‌ها را برداشت و ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور ضرر زد.
🔴ایران خودرو در روز روشن تقدیم شرکت کروز شد پس از کش و قوس‌های فراوان شرکت کروز، متهم یکی از بزرگترین پرونده‌های قاچاق کشور مالک ایران خودرو شد و سه صندلی از ۵ صندلی هیات مدیره به کروز تعلق گرفت ۵ ۶ تا بلوک سنگین سرمایه داری در کشور درست شده که هر کدامشان بالای ۷ ۸ میلیارد دلار سرمایه دارند کروز ؛ مولی الموحدین؛ بانک گردشگری؛ بانک پاسارگاد... ⭕️رد پای اسپانسرهای انتخاباتی یک جناح خاص را بگیرید...
⚡️جریان شناسی حزب عدالت و توسعه؛ اسلامگرایی اخوانی یا اسلام ترک با چاشنی تصوف آناتولی ✍ به قلم: عدنان فلاحی ❌ برخی حزب حاکم در ترکیه (آک‌پارتی) را یک حزب اخوانی ـ و یکی از زیرشاخه‌های اخوان المسلمین ـ می دانند؛ اما چنین تصوری کاملا بی‌پایه است. ما در ترکیه، تشکیلاتی در امتداد اخوانی نداریم. پدران اصطلاحا اسلامگرایی در ترکیه «نورالدین توپچو» و «نجیب فاضل کیساکورک» تحت تأثیر افکار پدران فکری اخوان نبودند. مثلا کیساکورک ـ از پیشوایان معنوی حزب عدالت و توسعه ـ اگرچه منتقد سرسخت کمالیسم و لائیسیته‌ی مندرج در آن بود؛ اما با امت‌گرایی سیاسی کسانی چون سید قطب یا مودودی خط‌کشی داشت. آنها تمایزی بین اسلام، ترک و عثمانی قائل نبوده و خاک و میهن ترکیه را خط مقدم و تجلی‌گاه بنیادین ایده‌های اسلامی خود ـ در برابر ناسیونالیسم لاییک آتاتورک ـ می‌دانستند. ✅ دیگر اینکه اگر پذیرای این فرضیه مشهور باشیم که جریان فکری اخوان از دل نوگرایی «عبده - رشید رضا» پدید آمد، آنگاه جلوه‌ دیگری از این تمایز بین اسلاف اخوان و اسلاف اسلام تُرکی بر ما روشن خواهد شد. 🔹 نسل‌های نخست اخوانی، اگرچه از زوال سلطنت عثمانی شکوه می‌کردند [۱]؛ اما پدران فکری‌شان از مخالفان عثمانی‌ بودند. محمد عبده برغم گفتارهای متناقض‌نمایش، نهایتا در سلک مخالفان «بابعالی» شد و با اتخاذ دیدگاه‌های ملی‌گرایانه ـ در کنار استادش سید جمال ـ از مؤسسان حزب میهنی مصر (الحزب الوطني) ـ از نخستین احزاب ملی‌گرای شرق اسلامی ـ بود. 🔸 عبده در اواخر عمر دیدگاه‌های رادیکالی درباره‌ عثمانی اتخاذ کرد و از اصلاح آن به کلی مأیوس و سرخورده شد. شاگرد ویژه‌ عبده، رشید رضا نیز اگرچه در ابتدا به سمت عثمانی‌ گرایش داشت و مطالبی هم در مدح عبدالحمید دوم نگاشت؛ اما نهایتا به سلک براندازان عثمانی و منتقدان سرسخت عبدالحمید در آمد و صریحا از جنبش استقلال‌طلب وهابیت سعودی حمایت کرد. ✅ رشید رضا به اپوزیسیون عثمانی‌ بدل شد و حتی بعد از تأسیس دولت سعودی دست از حمایت آنها دست برنداشت. به تصریح محمد عِماره که «فردی مثل شیخ محمد عبده، ترجیح می‌داد که اگر خلافتی هم برپا شود در اختیار عرب باشد و نه ترکان عثمانی!!!» 🔸 بر اساس فرض مشهوری که در ابتدا آوردیم به لحاظ گفتمانی نیز خاستگاه کلامی و عقیدتی جریان فکری اخوان، سلفیت نوگرایانه‌ «عبده- رشیدرضا» است؛ در حالی‌که خاستگاه اسلام تُرکی، تصوف آناتولیایی است. 💠 جریان مذهبی رایج در عثمانی همواره از مخالفان سرسخت سلفیت بود. حتی بیش از یک قرن قبل از ظهور وهابیت در حجاز، نخستین نشانه‌های ورود سلفیت به عثمانی (جریان موسوم به جنبش قاضی‌زاده) با مخالفت شدید علمای سنتی عثمانی روبرو شد و نهایتا ناکام ماند. این ستیز بین «عثمانی‌ - سلفی‌» بعد از خیزش جنبش وهابیت در حجاز و جنگ‌های بزرگی که بین آنها و عثمانی در گرفت بیشتر شد و حتی امروزه در کتب تاریخ رسمی مدارس در سعودی و جمهوری ترکیه متجلی شده. 🔹 با تمام اینها، از زمان نجم‌الدین اربکان ارتباطات فرهنگی اسلامگرایان ترکیه و جریان فکری اخوان گسترش یافت. در ابتدای قرن حاضر و بعد از سر کار آمدن عدالت و توسعه، این ارتباطات وارد مرحله‌ جدیدی از تعمیق روابط شد. دلیل آن هم پراگماتیسم حاکم بر هر دو طرف بود: جریان فکری اخوان ـ برعکس محافظه‌کاران سنتی یا سلفیت ـ خیلی در بند اختلافات کلامی و مذهبی با سایر گروه‌های مسلمان نیست؛ از آن سو حزب حاکم بر ترکیه نیز ذاتا سیاستی عملگرایانه دارد. فلذا یک رابطه بُرد ـ بُرد بین دولت پراگماتیست ترکیه و جریان فکری اخوانی شکل گرفت که خاصه در برهه‌ موسوم به بهار عربی به اوج خود رسید. 💠 پشتیبانی از اخوان و نهادهای دینی و فرهنگی و رسانه‌ای نزدیک به آن، ده‌ها میلیون حامی و دوستدار فراملی برای ترکیه دست و پا کرد و بدین ترتیب دولت ترکیه موفق شد که مشروعیت بین‌المللی و قدرت نرم خود در میان بخش بزرگی از مسلمانان جهان را به نحو بی‌سابقه‌ای ارتقا دهد. از آن سو جریان فکری اخوان هم صاحب یک حامی قدرتمند دولتی در سطح اوراسیا و خاورمیانه ـ در کنار دولت قطر ـ شد که ارتباطات مالی و رسانه‌ای و تشکیلاتی‌اش را تسهیل و تسریع می‌بخشد. ✅ گفتنی است اگرچه برای دولت ترکیه نهایتا منافع و مصالح ملی‌ را اولویت داد؛ اما دستاوردهای مهم این پیوند دوطرفه، مانع این شده است که برخی اختلافات و تضاد منافع‌ ـ که از اقتضائات طبیعی سیاست‌ورزی محلی و ملی است ـ وارد سطح رتوریک و رسانه‌ای شود. [۱]. نسل‌های جدید مثل غنوشی، سعد الدین عثمانی و... تعلقی به ایده‌ خلافت ندارند و در چهارچوب ملی می‌اندیشند.
▪️در پی شکایت تعدادی از خانواده‌های کرد ایرانی از حسین یزدان‌پناه (سرکرده گروه تروریستی پاک) در دادگاهی در اربیل حکم جلب وی را صادر کرده است.
قردادهای نفتی عراق در دو سال آینده: 🔻 فرانسه۲۷میلیارد دلار 🔻شرکت bp انگلیس ۲۵میلیارد دلار لازم به ذکر است با آمریکا، فرانسه و اخیرا انگلیس توافقنامه راهبردی و استراتژیک دارند.