سایت رویداد:
lsu.qom.ac.ir
راه ارتباطی:
lsu@qom.ac.ir
✅اولین رویداد استارت آپ حقوقی
@legalstartup
🔰دانشگاه قم برگزار می کند:
«نخستین دوره مسابقات شبیه سازی دادرسی بین المللی دانشگاه قم»
🔹شرایط و نحوه ثبتنام:
*هر تیم متشکل از ۳ نفر شامل دو ارائه کننده و یک محقق باشند.
*اعضای تیم از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد هر یک از گرایش های مختلف رشته حقوق باشند.
*تمام اعضای هر تیم لازم است از یک دانشگاه باشند.
*ارائه مدرک معتبر برای تیم یا اعضای تیم الزامی است.
*هر تیم می تواند از یک مربی بهرهمند باشد.
*از هر دانشگاه نهایتاً امکان حضور ۳ تیم وجود دارد.
*هزینه ثبت نام برای هر تیم ۷۵۰٫۰۰۰ تومان است.
*جهت ثبت نام مشخصات کامل اعضای تیم به ایمیل مسابقات ارسال گردد.
🔹تقویم اجرایی:
مهلت ثبتنام: 31 شهریور ماه 1402
زمان انتشار پرونده: 1 مهرماه
مهلت ارسال لوایح: 30 آبان ماه
نتایج دور کتبی: 30 آذرماه
زمان برگزاری دور شفاهی: دی ماه
🔹جوایز:
تیم برگزیده اول:
20 میلیون تومان
تیم برگزیده دوم:
15 میلیون تومان
تیم برگزیده سوم:
10 میلیون تومان
لایحه برتر :
5 میلیون تومان
ارائه دهنده برتر:
3 میلیون تومان
📬 راههای ارتباطی:
🌐 ipmc.qom.ac.ir
📧 ipmc@qom.ac.ir
📣 @qom_ila
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 جرمشناسی به سینما میرود
نظریهی جرم و فرهنگ عامه
تالیف:
نیکول رافتر و میشل براون
ترجمه و تحقیق:
عبدالرضا جوانجعفری بجنوردی
محمد طهان طرقی
با مقدمهای از: رضا کیانیان
و با مقدمهی مولف خانم میشل براون بر ترجمهی فارسی
در دست انتشار... کانال حقوق و رسانه @qom_ila
🎬چگونه فهم پیوندهای عمیق هنر هفتم با علوم سیاسی ممکن میشود؟
پیوند سینما با علوم اجتماعی عمری به درازای ساحت سینما دارد. اگر مقدمه جذاب کتاب «وضع بشر» نوسته هانا آرنت فیلسوف شهیر آلمانی با تصور در خصوص مهاجرت بشر از کره زمین و زندگی در سیارهای دیگر، یک استعاره از نحوه نگرش یک سیاستشناس به اندیشه و عمل بشر باشد، فیلم جاودانه «سفر به ماه» که شاهکاری بیبدیل از ژرژ ملییس است، را باید تکرار همین ایده در جهان سینما به شکلی دیگر دانست. از زاویه علم سیاست اساسا از زمان معانی متفاوتی دارد و سینما درست اینجا متولد میشود. جایی که زمان در صورت حقیقی خود میمیرد، اسطوره متولد میشود و خداگونگی انسان در قاب جادویی هنر هفتم رخ عیان میکند. چه ملییس در سینما و چه آرنت در دانش سیاست فرمی از تفکر را به انسان عرضه میکنند که در آن انسان ورای زمان رفته و آرمانهایش را پی میگیرد. البته اگر کار هنرمندانه ملییس در یکصد و بیست سال قبل، چیزی از جنس رویاست، آرنت میکوشد با اتصال مدرنیته به عصر باستان و آغاز تاریخ، رابطه خود با تمدن را مورد پرسش قرار دهد و از همین معبر، تلخکامی بشر در خلق دموکراسی راستین به عنوان فضیلت برتر سیاست عملی و مدینه دلخواه بشری را مبنایی برای گریز از کره زمین و سفر به کهکشان قرار میدهد. چه پرسش تاملبرانگیزی در هردو اثر نهفته است. سینما 59سال پیش از یوری گاگارین رویابافی درباره سفر به ماه را وارد ذهن انسان کرد و هانا آرنت در سال 1958 در کتاب وضع بشر از امکانپذیری عمل به دلیل آغازگری بشر سخن میگوید که با انحراف دموکراسی به تاراج رفته و بشر را به صرافت شروعی دوباره در کرهای دیگر در فضای لایتناهی انداخته است. این شروع دوباره در فضای لایتناهی هرچند تا امروز ممکن نشده اما سینما توانسته در بیزمانی و بیمکانی قاب خود، هرآنچه را ذهن انسان تصور میکند به تصویر آورد. از نحوه شروع آفرینش که در فیلم درخشان درخت زندگی اثر ترنس مالیک پیرامون آن رویاپردازی شده تا غایت بشر که در فیلم سینمایی 2001، یک اودیسه فضایی اثر جاودانه استنلی کوبریک به غایت خود رسیده است. صحبت از ماهیت انسان در فیلمی از سینمای کره با عنوان «بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار» همانقدر زیبا تصویر شده است که آزادی بشر از چنگال نظامهای سیاسی مستبد در آثاری نظیر «میهنپرست» اثر رولند امریش و «شجاعدل» اثر مل گیبسون. عاشقان سینما به خوبی میدانند که پشت هر فریم یا پسِ هر سکانس از یک فیلم سینمایی چه اندازه فکر و دقت و تلاش زیباییشناسانه نشسته است. قرار است در روزگاری که دلها بیش از همیشه نان از تنور گرم خود با آزادی و خمیر نوعدوستی و آتش وطنپرستی میپزند، به سینما برای فهم سیاست و قدرت برای طرح چشماندازی روشن و امیدبخش از فهم و تعالی توجه کنیم. برنامهای داشت برای آشتی فرهنگ و علم؛ باید فیلم ببینیم. فیلمهای خوب، دستپخت سینماگران بزرگ. اینگونه میتوان پیوندهای عمیق هنر هفتم با دانش سیاست را مزه کرد. ✍فاطمه سمیعی
@Theater_of_politics
@qom_ila
#معرفی_فیلم_حقوقی
The Trial of the Chicago 7
«محاکمه ۷ شیکاگویی» محصول ۲۰۲۰ آمریکا است و به داستان محاکمه ۸ معترض ادامه جنگ ویتنام میپردازد که متهم به تحریک جهت شورش (to Incite a Riot) در «گردهمایی ملی دموکراتها در شیکاگو در سال ۱۹۶۸» میباشند. در صحنهای از فیلم یکی از متهمان به وکیل خود میگوید که این یک محاکمه سیاسی است و وکیل به او یادآورد میشود که رسیدگیهای قضایی به #دادرسی_مدنی و #دادرسی_کیفری تقسیم میشوند و دسته سومی به نام #دادرسی_سیاسی وجود ندارد. اما در ادامه رسیدگی، وکیل، خود به سیاسی بودن این دادرسی اذعان مینماید. به نظر میرسد موضوعی که ممکن است #منصفانه بودن این دادرسی را با تردید مواجه سازد، خدشه به اصل #بیطرفی دادرس است و نه #استقلال دادرس. برای تفکیک این دو عنوان ر.ک. ماده ۳ ق.آ.د.ک. و برای تشخیص آنها از یکدیگر، از جمله ر.ک. نکته ۱ و ۲ ذیل همین ماده در کتاب نکتهها در قانون آیین دادرسی کیفری، تألیف دکتر علی خالقی، ویرایش هشتم.
سعدی_ابراهیمزاده
@iranianlls
@qom_ila