eitaa logo
ققنوس
1.4هزار دنبال‌کننده
244 عکس
98 ویدیو
4 فایل
گاه‌نوشته‌های رحیم حسین‌آبفروش... نقدها و‌ نظرات‌تان به‌روی چشم: @qqoqnoos
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🚩 لبیک یا امام ❇️ اولین نشست جمعی‌از منبری‌های جوان هیأت‌های 🗓 |پنج‌شنبه۲۵خرداد۱۴۰۲|ساعت۱۴الی۱۹| 📌 |گیلان|رشت|سالن‌جلسات‌دفترنمایندگی‌ولی‌فقیه| 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🚩 فراخوان «انتخاب شعار مشترک هیأت‌های حسینی در محرم ۱۴۰۲» ▫️محرم امسال هم‌چون سال‌های گذشته، ضمن تأکید بر شعارمندی هر هیأت بر اساس سلایق، اولویت‌ها و زیست‌بوم آن هیأت، «شعارمشترک» را به‌مثابه نخ تسبیح و رمزینه هم‌دلی جمع عاشقان سیدالشهداء(ع) بر دست خواهیم گرفت و در فضاهای مختلف، بر علم و بیرق و پرچم و اعلان هیأت جلوه خواهیم داد. ▫️با بررسی شرایط فرهنگی‌اجتماعی جامعه، اولویت‌های تأکیدشده بزرگان، دریافت نظرات کارشناسان و دل‌سوزان، پس از بحث و بررسی‌های مفصل، محورهای اصلی و فرعی پیوست به‌عنوان ملاک انتخابِ شعار محرم پیش‌رو تعیین گردید. از شما تقاضا داریم که با توجه به این محورها در انتخاب «شعار مشترک» ما را یاری نمایید: ▪محورهای اصلی: ✳️ انسجام اجتماعی هم‌دلی، هم‌عهدی و هم‌بستگی اجتماعی حولِ محور امام حسین(ع) به‌عنوان پناه و ملجأ همه مردم. ✳️ نهضت جهادتبیین و امیدآفرینی (نشر خوبی‌ها به‌عنوان نقطه آغاز حرکت امید‌آفرین و پایه‌ای برای جهادتبیین و مقابله با روایت سیاه‌نمایی دشمن) ▪محورهای فرعی: ✳️ تربیت نسل حسینی 🔸 ارتقاء و تعالی هسته‌های اجتماعی هیأت‌ها با محوریت نوجوانان و جوانان ✳️ الگوی نقش‌آفرینی مردمی 🔸 تقویت اجتماعات میدانی، دسته‌های عزاداری و جلسات روضه‌های خانگی 🔸 تقویت مشارکت مردمی در راستای امداد اجتماعی و اصلاح نظام اقتصادی با الگوی تعاون اجتماعی 📌 لطفاً شعار پیشنهادی خود را حداکثر تا تاریخ ۲۶ خردادماه به سامانه
۳۰۰۰۱۵۴۲
و آیدی زیر @admin1542 در ایتا ارسال نمایید. 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🚩 شعارها هدف‌ها را نشان می‌دهند شعارها راه را به ما نشان می‌دهند شعارها مثل علامت‌هایی هستند که در راه می‌گذارند برای این‌که انسان راه را اشتباه نکند. (رهبرانقلاب ۹۵/۳/۳) 🚩 هیأت محل اجتماع اهل‌درد است... هیأتی درد دین دارد، درد جامعه، درد مردم، دردمند است، دغدغه‌مند است، مسأله‌مند است، مسأله دارد، بی‌تفاوت نیست... هیأت محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت... و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها و دغدغه‌ها و مسأله‌ها... هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند... هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند... در کنار این امر، لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید... شعارمشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌هااست. 🚩 از این رو ضمن تقاضا از همه هیأت‌های حسینی در جهت مسأله‌مندی و بالتبع انتخاب شعار اختصاصی هیأت، متناسب با دغدغه‌ها و مسائل مدنظر، از جامعه بزرگ هیأتی دعوت می‌کنیم تا برای انتخاب شعار مشترک هیأت‌ها در محرم ۱۴۰۲ مشارکت نمایند. 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
«درباره نوچه‌پروری!» 🔻 یکی از موارد تحریف، معناکردن کار تشکیلاتی به نوچه‌پروری است. برخی سمّ نوچه‌پروری را به مدیریت‌ها تزریق می‌کنند، به ویژه جوانان انقلابی را آلوده می‌سازند و از این کار به عنوان تشکیلاتی‌بودن و داشتن سرمایه انسانی یاد می‌کنند. 🔻 تشکیلاتی‌بودن با هم‌کاری، انسجام، با ارتباط، برنامه‌ریزی و هدف‌مندی، با شناخت نیروها و تقسیم کار و مشارکت، با تقدم ضوابط بر روابط، با نظارت و ارزیابی متقابل نیروها معنا پیدا می‌کند. این مؤلفه‌ها اگر همه با هم باشد، استحاله فرد در تشکیلات را شاهد نیستیم. در غیر این‌صورت، تشکیلات و سازمان هم طاغوتی خواهد بود، حتی اگر نام اسلام و مردم را در پیشانی داشته باشد. تشکیلاتی‌کارکردن، خوب است، هرچند می‌تواند دچار آفت باشد. 🔻 اما نوچه‌پروری از آغاز، خودش یک آفت است. روابطی بر اساس منفعت متقابل شکل می‌گیرد هرچند ممکن است توهم خدمت و مبارزه و... در بین باشد. روابط افراد در نسبت با یک فرد تنظیم می‌شود. یکی، شمع جمع می‌شود و بقیه، جایگاه و هویت خود را در نسبت با او - و نه در نسبت با اهداف و ضوابط - تعریف می‌کنند. 🔻 در نوچه‌پروری، یک فریب بزرگ وجود دارد. افراد توسط فردی که محور است، رشد پیدا نمی‌کنند؛ بلکه به خدمت گرفته می‌شوند، در ازای فرصت خدمت، متنعم می‌شوند؛ و هم‌زمان مدیون می‌گردند. جزء تیم می‌شوند -تیم مدیریتی، تیم رسانه‌ای - در عوض، فردیت و قدرت تشخیص را واگذار می‌کنند. تا آن‌جا که چشم باز می‌کنند و می‌بینند صحبت از ضابطه حرکت و تشخیص فردی، به ناسپاسی و قدرنشناسی و تک‌روی معنا می‌شود. 🔻 نوچه‌پروری، یک آفت است. به چاپلوسی و بی‌شخصیتی دامن می‌زند. افرادی تحویل می‌دهد بی‌هویت و بی‌ضابطه که می‌توانند تناقض‌ها را با وقاحت جمع کنند. نوچه‌پروری یک شیوه طاغوتی برای پیشرفت و گسترش نفوذ است. 🔻 خطر مهم نوچه‌پروری بین نیروهای انقلابی این است که نیروهای انقلابی را به نام ارزش‌ها، به نام انقلاب از انقلاب می‌گیرد. نیروهای انقلابی را به افرادی فرصت‌طلب، توجیه‌گر و محافظه‌کار تبدیل می‌کند که خدمت را هم به چشم فرصتی برای جلب منفعت و تثبیت جایگاه و نردبانی برای دست‌یابی به جایگاه دیگر تبدیل می‌کند. نوچه‌ها هم از رشد نوچه‌پرور، شاد می‌شوند؛ او که رشد کند، نوچه‌ها هم بزرگ می‌شوند. منبع: @iisociology @qoqnoos2
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیأت و تربیت در محرم تجلی پیدا می‌کند 🎙 برادر رحیم آبفروش 🔸 خیل نوجوان‌ها را به حریم حسینی برسانید از آن‌جا به بعدش با ارباب! 🔰 هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری‌و‌برگزیده کشور 🗓|تیرماه۱۴۰۲| 📌|زنجان|حسینیه‌اعظم| 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
«بگذار خون ما بر افق انقلاب بنشیند و خورشید عدالت سر از غیبت صدهاساله بردارد...» (دست‌نوشته‌ای از شهید که اگرچه بعداز سال‌ها، چندسال پیش منتشر شد، اما هنوز هم برای فردای انقلاب اسلامی است! دست‌نوشته‌ای که لخته‌های جگرش را لابه‌لای کلمات می‌بینی... دست‌نوشته‌ای که راز سکوت امروز یاران دیروز شهید را باید در آن جست‌وجو کنی... دست‌نوشته‌ای که بیانیه پابرهنگان تازیانه‌خورده تاریخ است علیه اژدهای هفت‌سر بروکراسی جزام‌زده...): «در پشت جبهه‌ها ما فرزندان انقلاب داشتیم رفته‌رفته باور می‌کردیم این یک سرنوشت لایتغیر است که انقلاب باید فرزندان خویش را ببلعد و خود را برای بلعیده‌شدن آماده کرده بودیم. آن عزیز رجایی‌شهید می‌گفت هرکسی باید چیزی را قربانی راه انقلاب کند و من آبرویم را قربانی می‌کنم و ما که هنوز سنگینی خون آن عزیزان را بر گرده رنجور خویش داشتیم، پذیرفته بودیم که باید برای اسلام خود را تقدیم کنیم. را، را، را، را و... و چه باک! مگر نه این است که تا خون فلق بر افق صبح ننشیند، خورشید طلوع نخواهد کرد؛ بگذار خون ما بر افق انقلاب بنشیند و خورشید عدالت سر از غیبت صدهاساله بردارد چه باک! کمیته‌های انقلاب فدایی انقلاب بشوند؛ نام "وزارت" مثل یک وصله ناجور بر تارک عرش نگین سپاه پاسداران بنشیند؛ اداره‌ها جهادی نشوند که هیچ، "جهاد" اداره شود و انقلاب مثل گربه بی‌وفایی که فرزندان خویش را می‌خورد، یکایک ما را ببلعد؛ چه باک! ازیک‌سو می‌بینیم که نظام اداری کشور، فرزندان حقیقی انقلاب را دفع می‌کند و هر روز بیش‌ازپیش به دامان تخصص‌گرایی، بروکراسی و فساد می‌غلتد و ازسوی‌دیگر می‌دیدیم که چگونه کشتی انقلاب اسلامی موج‌ها را می‌شکافد و طوفان‌ها را می‌شکند و با نیروی بسم‌الله بر همه جریان‌های بیرونی غلبه می‌یابد و کره زمین را تسخیر می‌کند. ازیک‌سو خون شهدای‌مان همان‌طور که آن بزرگوار مطهری(ره) گفته بود بر شریان‌های اجتماع پخش می‌شد؛‌ بچه‌ها خیلی زود بزرگ‌مرد می‌شدند و مرد می‌شدند و مردان آرپی‌جی به‌دوش به صحنه‌های اعجاب‌انگیز جهاد فی‌سبیل‌الله می‌رفتند اما ازسویی‌دیگر در درون خودمان، شمشیر دودم انقلاب، تو گویی جناح دولت را با جناح دشمن اشتباه گرفته بودند. نه‌تنها دیگر سخنی از انقلاب اقتصادی‌اداری بر زبان نبود بلکه روزبه‌روز این پندار تقویت می‌شد که سیستم بروکراتیک ادارات و بافت اقتصادی به‌جای‌مانده از دوران حاکمیت طاغوت، همان پیکره متناسبی است که روح انقلاب اسلامی نیاز دارد. اگر این‌چنین نبود، پس چرا هرکه مسئولیتی را در تشکیلات بروکراتیک می‌پذیرفت، هرچند خود پیش از آن از منادیان انقلاب اداری بود، چیزی نمی‌گذشت که ناگهان سر از جبهه مقابل در می‌آورد و از آن پس تحکیم مبانی سیستم بروکراسی را به معنای تثبیت نظام جمهوری اسلامی می‌گرفت و هر نوع مخالفتی را ضربه‌زدن به اصل نظام می‌دانستند. چه‌بسیار بودند کسانی که با همین تهدید، تلاش‌های حزب‌الله را برای ایجا تحول در نظام اداری در خط آمریکا می‌دیدند و پنجه‌درپنجه انجمن‌های اسلامی و جهاد ادارات می‌افکندند و هر نوع حرکت انقلابی را رودررویی با نظام جمهوری اسلامی می‌دانستند؛ خصوصیت مشترکی که در نهادهای انقلابی، کمیته‌ها، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و بسیج وجود دارد اتکا به مردمی است که با ایمان به اسلام و ولایت فقیه همواره وجود خود را بر محور اراده رهبری و صلاح‌دید او معنا می‌کنند. موفقیت نهادهای انقلابی به طور کامل مرهون همین خصوصیت است. اگر این انگیزه الهی را از میان بردارید، دیگر هیچ‌چیز از این نهادها باقی نمی‌ماند؛ روح انقلاب اسلامی قالب و پیکره خاص خویش را می‌خواهد و آن خصوصیتی که قالب را تمایز می‌بخشد اتکا به مردمی است که با ایمان به اسلام و ولایت فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند؛ این خصوصیت فی‌نفسه باعث تجلی خصوصیات دیگری در قالب تشکیلاتی نهادهای انقلابی شده است که بسیار شگفت‌‌آور است.» @qoqnoos2
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیأتی‌ها دغدغه دارند 🎙 برادر رحیم آبفروش 🔹 توضیحاتی پیرامون شعار مشترک هیأت‌های حسینی در محرم۱۴۰۲ و مسأله‌محوری هیأت‌ها 🚩 در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
روایت انسان انقلاب اسلامی (اشتراک حس خوب جلسه با یک آدم‌حسابی!) دیدم که می‌شناسمش... اگرچه نادیده! مدت‌ها بود سبزپوش دوست‌داشتنی از نزدیک ندیده بودم نه این‌که نبوده‌باشد، بخت یارم نبود... دیرهنگام خبر داده بودیم و زودهنگام اجابت کرده بود، شاید دوساعتی بیش از قرار هم جلسه طول کشید، با انرژی و روی گشاده جلسه را ادامه داد، خلاف بروکراسی اداری معمول... هم‌سن‌وسال بودیم تقریباً، هر دو ورودی ۷۸، او امام صادق و من شهید بهشتی... برای یک لحظه، شاید اولین‌بار بود احساس کردم می‌توانم دوست داشته باشم من هم باشم! ✳️✳️✳️ اهل دزفول بود و تو بی‌آن‌که قصه را ناسیونالیستی کنی، در ذهنت مرور می‌کردی هرچه دزفولی می‌شناسی، همین‌طور خون‌گرم و دل‌نشین‌اند... از حاج نازنینِ بی‌بدیل و دکتر متینِ باوقار تا و و برداران و شیخ و بسیاری دیگر از دوستان و یارانِ جان... ✳️✳️✳️ اما این دزفولی، بود، شدید! آن‌گونه که باید یک چنین باشد... از نابغه معماری، دکتر گفت، نویسنده کتاب ، از طراحان پل بعثت، از رئیس بیمارستان نیکان تهران گفت، از مجاهدت‌های رئیس وقت بهشت زهراء در ایام کرونا، ، از دانشمند شهید یک‌درصدی، ... یک‌درصدی یعنی جزء یک‌درصد برترین دانشمندان رشته ایمونولوژی(ایمنی‌شناسی) جهان بر اساس گزارش ESI (پایگاه طلایه‌داران علم)! شهید مدافع سلامت... از گفت و سوژه کتاب ... چه‌قدر خوب بود که محصور در قفس تنگ جناح‌های سیاسی نبود... چه‌قدر خوب بود که بی‌تکلف از انسانیت انسان‌ها حرف می‌زد... ✳️✳️✳️ آه که لذت بردم، چقدر اهل کتاب بود! از کتاب گفت، از ، از ، از ها و... از ، از دکتر که وزین است و آرام، از نویسندگان کتاب ، دکتر ، نویسنده و دکتر که برای دهه‌هشتادی‌ها جذاب سخن می‌گوید، از و دکتر و... اتاقش پر بود از کتاب‌های خوب! نه مانند کتاب‌خانه‌های نمایشی و فرمایشی اغلب مدیران سرشلوغ جمهوری مظلوم اسلامی، کتاب‌هایی که گاه آن‌قدر تورق شده بودند، ورم کرده بودند! تقریباً کتابی نبود، مگر آن‌که لابه‌لای صفحاتش، یادداشتی، تکمله‌ای، نکته‌ای، چیزی... نوشته بود... انگار دغدغه‌ای جز یافتن و افکندن بذر امید و دمیدن روح غیرت و روایت پیشرفت ایران اسلامی نداشت... و چه‌قدر این خرده‌روایت‌ها لذت‌بخش بود... ✳️✳️✳️ معتقد بود حرکت انقلاب اسلامی، آن و تمام اجزاء تمدنی آن، متعلق به فرهنگی‌ها است و تنها راه غلبه کامل بر دشمن تحقق کامل این امر است... همه چیز برای است... را سازمانی می‌دانست و قائل بود نمی‌تواند شأن دیگری داشته باشد... و البته رسیدن به این نقطه را نیازمند هم‌افزایی و هم‌فکری... سپاه را در مواضعی بچه‌ها می‌دانست و اعتقاد داشت بلوغ این سازمان و حفظ سپاه‌بودنش به است... اگر بداریِ مردم را نکند، سپاه نیست...؛ سپاه، است...، با صدای رسا می‌گفت همه جمهوری اسلامی است، هرمی نیست، فِلَت است، تختِ‌تخت... در این بین تأکید داشت که تنها هیأت است که است و هیأت را نمو اجتماعی دین‌داری در جمهوری اسلامی می‌دانست... و شبکه هیأت‌ها را نماد جمهوری اسلامی و نمود جمهوری اسلامی، طلیعه رسیدن به و شکوفایی نهاد متناسب با انقلاب اسلامی... ✳️✳️✳️ از درازنای تاریخ گفت و ضرورت ، تاریخ تحولات شیعه، تاریخ تحولات ایران، از بروز و ظهور تاریخی‌نگری در ، از اتکای راویان دفاع مقدس به سنت هزاروچندصدساله هیأت... از ... و در این میانه انقلاب اسلامی را بیش از آن‌که در پیشرفت دانش و فناوری بداند، در و شاید بیش‌تر و پیش‌تر می‌دید... این روایت زبان خاص خودش را لازم دارد، این زبان باید از کام خودش بیرون بیاید... و آن هیأت است، ! ، می‌خواهد... هیأت محل رشد و تربیت انسان انقلاب اسلامی است، شهداء از بطن هیأت‌ها بیرون آمده‌اند، هیأت‌ها صاحب هستند، شهیدداده‌اند... ها، ها از دل هیأت‌ها بیرون آمده‌اند... ادامه دارد...
ادامه از متن قبل... بعضی‌روزها، قبل خروس‌خون، از قم می‌زنیم بیرون و تا بوق‌سگ، گاه ده‌ها جلسه مختلف را پشت‌سر می‌گذاریم، گاهی جلسه‌ای پیش می‌آید که بعدش حس خوبی داری، کدورتی بر دلت ننشسته که هیچ، احساس سبکی می‌کنی... انرژی و انگیزه هم گرفته‌ای... جلسه با دکتر ، معاون فرهنگی سپاه از آن دست جلسه‌ها بود... حیفم آمد این حس خوب را تنها صرف کنم! ✳️✳️✳️ ناخودآگاه یاد نقل درباره حاج افتادم: «، فرمانده این محور عملیاتی، همان كسی بود كه ما در جست‌وجوی او بودیم. او مظهر همان روحی است كه را از انسان‌های دیگر جدا می‌كند و البته در میان رزم‌آوران ما دلاورانی چون سعید كم نیستند... باز هم بالاخره مصاحبه ما با ناتمام می‌ماند و حسرت ادامه صحبت‌های او بر دل ما. او یكی از پرورده‌های میدان رزم و جهاد فی‌سبیل‌الله است و اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان‌هایی این‌چنین نداشت، باز هم می‌ارزید تا جان و سر خویش را فدای حفظ آن كند.» ✍️ @qoqnoos2
1_4166346246.pdf
13.12M
امسال دوازدهمین سال فعالیت است. فعالیت‌هایی که با ۲سوگواره عاشورایی در سال۱۳۹۱ آغازشد و در سال۱۴۰۲ به ۹فراخوان ، ، ، ، ، گرافیک‌محیطی‌هیأت، گرافیک‌متحرک‌هیأت، و رسید. در این ۱۱سال ۴۱فراخوان ملی هنری‌رسانه‌ای برگزارشد که نتیجه آن شبکه‌‌ای از هنرمندان، به وسعت ۶هزارنفر در کل کشور شد. شبکه‌‌ای که با برگزاری در امتداد این سوگواره‌ها به توانمندسازی اعضای آن کمک شد. شبکه‌ای که با هم‌افزایی هنرمندان این سوگواره‌ها عملیات‌های هنری چون رویداد ، رویداد ، رویداد و ... برگزارشد. در ۱۱سال گذشته با بهره‌مندی از این فراخوان‌های هنری‌رسانه‌ای، ظرفیتی بزرگ برای انقلاب اسلامی ایجادشده‌است. ۴۱فراخوان ملی که بدون ردیف و بودجه‌تخصیصی توسط جامعه ایمانی مشعر برگزارشد. عمر بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی به چندسال هم نمی‌کشد، اینکه یک فراخوان هنری به عدد۱۲برسد، اتفاق بسیارمهمی است. چندروزدیگر ۱۲مین محرمی است که طبق قاعده باید ۱۲مین سال برگزاری این فراخوانها باشد. اما با شرایطی مواجه هستیم که ادامه مسیر را سخت می‌کند. سخت است تصور آن که سال گذشته آخرین سال این سوگواره‌ها باشد. طرح پیوستی را برای بسیاری از نهادها و ارگان‌ها فرستادیم اما تا امروز هیچ مجموعه‌ای پای کار نیامده است. ازشما تقاضامندم اگر نهادفرهنگی یا خیری می‌شناسید به ما کمک کنید. علی‌اصغردشمیر دبیرهنرهیأت جا دارد اگر مسؤولی متن بالا را بخواند و جان دهد... @qoqnoos2
هدایت شده از دل‌گویه
به‌نام‌او «برد پیت و اذان مغرب» اذان به آجرهای خانه بها می‌دهد، به غذای سر گاز مزه می‌دهد، نور خانه را زیاد می‌کند بی‌آن‌که به منبع نوری وصل باشد. اصلاً اذان خودش منبع نور است، مثل یک جسم منیر، مثل خورشید. صدای اذان می‌آید و من دنبال شبکه‌ای که اذان مؤذن‌زاده را داشته باشد. کنترل تاب می‌خورد توی دستم تا می‌رسم به شبکه ورزش. یک صفحه سفید و کلی درصد و دو پرچم که مال ایران نبود. کلی گذشت تا صفحه اصلی بیاید. حالا آن گوشه صفحه نوشته‌شده: اذان مغرب به‌ افق تهران. تازه مجری شروع می‌کند به تذکر اذان. بعد با هیجان به تعریف بازی شروع نشده می‌پردازد. بازیکن‌ها خودشان را برای تنیس گرم می‌کنند. همان موقع آقای برد پیت روی صفحه ظاهر می‌شود و چیپس خوردنش توجه مجری را به خود جلب می‌کند و شروع می‌کند به واکنش. برد پیت چیپس می‌خورد و هنوز گوشه تصویر نوشته است اذان مغرب به افق تهران... برایم سؤال شد این بازی که نمی‌دانم کجا با کجاست؟ و هنوز شروع نشده و تلویزیون مجبور است حاشیه زمین را نشان می‌هد چه اهمیتی دارد؟ مدیر محترم شبکه محترم ورزش! یک سؤال را جواب بدهید: اذان کلاً چند دقیقه است؟ -----------❀❀✿❀❀--------- ✍ فاطمه میری‌طایفه‌فرد @del_gooye
نامه.pdf
715.7K
✍️ نامه مهم جامعه فعالان مردمی اربعین به ریاست محترم جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی تحلیل راه‌بردی، عمده مشکلات، چالش‌ها، خطاهای استراتژیک و سوءتدبیرهای مدیریتی اربعین • نبرد با اژدهای هفت‌سر بروکراسی و دیو سیاه تکنوکراسی • فرهنگی‌ترین پدیده، امنیتی‌ترین ساختار • تهدیدمحوری به‌جای فرصت‌محوری • دوگانه نامطبوع «اربعین دولتی، اربعین مردمی» • ستاد خصولتی بازسازی عتبات عالیات، نقطه کانونی چالش‌های اربعین • دوری بدنه مدیران از میدان عینی اربعین • وقتی زائر سیدالشهداء محترم نیست • عدم ارزیابی پیامدها و تأثیرات اجتماعی فرهنگیِ تصمیمات 💠 جامعه‌ فعالان مردمی اربعین ✅ @jarbaein
چندخطی با (به بهانه تیر و ترکش‌هایی که این روزها به سویش روانه می‌شود) نمی‌دانم آن هنگام که آوینی این کلمات را می‌نگاشت، چه حالی داشت و چه ابتلایی را از سر گذرانده بود: «آرمان‌خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج‌هاست، پس تو ای برادر خوبم یاد بگیر در این سیاره رنج صبورترین انسان‌ها باشی...» اما می‌دانم حال امروز تو هم از آن ایام کم ندارد... سال‌هاست که از زندگی و خانواده و زن ‌و بچه‌ها گذشته‌ای... آن‌ها که گاه در گوشه‌وکنار جلسات، هرکدام از علی‌هایت را دیده‌اند، به این امر گواهی می‌دهند... وقتت را به جای آن‌ها، وقف همین بچه‌هایی کرده‌ای که گاه ناسپاسی می‌کنیم و ناشکری... و در عین حال، خادمی همین جماعت را به فرصت بسیاری از مناصب و کرسی‌ها نفروختی... حالا وقتش رسیده آبرو را هم وسط بگذاری و تازه این اول ماجراست... و تو می‌دانی توفیق این ابتلا نصیب هر کسی نمی‌شود... و در این میانه، زهر نیش خودی دردناک‌تر و کشنده‌تر است، همانانی که گواهی می‌دهم دلت برای‌شان نگران‌تر از دیگران است، هرچند توفیق درک محبت و مودتت را نیافته باشند... دلم می‌سوزد برای برادرانی که می‌توانستند -و البته ان‌شاءالله می‌توانند- در جبهه‌ای واحد، خط آتش را به سوی دشمن کینه‌توز وحشی بگشایند و حال، وقت و انرژی و همت‌شان را گذاشته‌اند برای زخم‌زدن بر گُرده خودی... ✳️✳️✳️ اکنون که در گوشه حسینیه یادمان قلاویزان، در چندکیلومتری مرز مهران، حرف‌های راوی را می‌شنوم و نمی‌شنوم... یادم می‌آید اصرارهایی که در همین دولت برای مناصب مختلف می‌شد و نمی‌پذیرفتی... و این منصب را نیز هم... به وجب‌وجب این خاک مقدس، گواهی می‌دهم جنس تو فرق می‌کند، با تمام کت‌پوش‌های دولتی فرق داری... نه، نه این‌که ردای خدمت در دولت، برای کسی مایه خواری باشد، نه! که افتخار هم هست، اگر کسی توفیق خدمت به مردم را بیابد... اما جنس تو با آن‌چه که رسم معهود کارمندپروری ساختارهای بروکراتیک دولتی است فرق می‌کند و گواهی می‌دهم تا به امروز، هیچ‌گاه کارمند نشده‌ای... ✳️✳️✳️ قسم به لحظه‌لحظه‌ای که در کوچه‌های ، برای اربعین نفس زدی، قسم به اشک‌های ارادتت به مولای عالمین که در نام یکایک فرزندانت تجلی یافته، به روضه‌خوانی بی‌ریایت، کنج حرم، روبه‌روی ایوان نجف، برای بچه‌ها... قسم به همه دل‌نگرانی‌هایت برای در ، در ، در ، برای ، ، برای ، ، و... تو بیش و پیش از آن‌که به این عنوان دورودراز دستیاری رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی، بسته باشی، این عنوان به قامتت وابسته است... ✳️✳️✳️ قسم به دل‌سوزی‌هایت برای قدکشیدن قامت پهلوانان ایرانی بر جلد دفترهای مشق و بالندگی نوشت‌افزارهای بچه‌های این سرزمین، به دوندگی‌هایت برای پناه‌دادن به فعالان این مجمع و او جامعه... برای سامان‌دادن فعالان پابرهنه و پراکنده یک‌به‌یک دغدغه‌های آقا... به همه لحظاتی که سپر بلا شدی تا تیر سوءتدبیر بالانشینان، تن رنجور بچه‌های پایین‌دست را نیازارد... به قسم، به ، به ، به ، به همه «بچه‌های فاطمه»، به ، ، و همه ... آن‌چه در توان داشتی برای انسجام و تقویت و بالندگی این جبهه قدرتمند، ولی مظلوم گذاشته‌ای... ✳️✳️✳️ سید! دل‌نگران نباش! قبل‌تر هم شبیه همین شرایط بر سلف صالحت گذشته است، شاید بشارتی باشد که متاعت را خریدنی یافته‌اند... به یاد آور روزهای غربت آوینی را... یادداشت آن روز ، در «کیهان» را خاطرت هست؟ تصویر رزمنده بوسنیایی، با عینک رمبویی و سربند «الله‌اکبر» بر جلد «سوره» را به خاطر داری؟ حرف‌هایی که بازگشت از فکه را به تهران، برای سخت کرده بود... ✍️ @qoqnoos2
🔰مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور برگزار می‌کند: نشست تخصصی «سازوکارهای مردمی‌سازی اربعین محور‌ها، چالش‌ها و راه‌کارها» مهمان نشست: رحیم آبفروش (دبیر جامعه‌فعالان‌مردمی‌اربعین) «باحضور نمایندگان ستاداربعین وزارت‌کشور» 🗓️ زمان: ۳شنبه۳۱مرداد۱۴۰۲ 🕛 ساعت: ۱۰تا۱۲ 📍مکان: تهران، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان فلسطین، خیابان زرتشت‌غربی، نرسیده به بیمارستان مهر، روبه‌روی کوچه سوم، پلاک۵۴، ساختمان شهید باکری، مرکز مطالعات راهبردی و آموزش، طبقه۶ امیدوارم جلسه سازنده‌ای باشد... دوستان علاقه‌مندی که تهران تشریف دارند و فرصت حضور دارند، قدوم‌شون بر چشم...
🚩 🔰به جامع‌ترین درگاه اطلاع‌رسانی و محتوایی اربعین بپیوندید. • اخبار و اطلاعات لحظه به لحظه از مسیر و مرزها • اخبار و اطلاعات مواکب • اخبار و اطلاعات حمل و نقل زائرین در ایران و عراق • پوشش کارویژه‌ها، پویش‌ها، فعالیت‌ها و محتواها 👇🏻عضویت: ▫️@jarbaein
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
42.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اربعین به‌مثابه تمدن نوین اسلامی (بررسی اجمالی ابعاد مختلف اربعین از منظرگاه‌های مختلف) 🎙 برادر رحیم آبفروش 🔹 تکلیف سنگینی که بر گُرده اربعینی‌ها سنگینی می‌کند؛ گره‌زدن دل‌های همه عالم به حسین(ع) ❇️ هشتمین گردهمایی ملی فعالان‌مردمی در عرصه اربعین 🗓 |مردادماه ۱۴۰۲| 📌 |تهران|حرم‌حضرت‌روح‌الله(ره)| 💠 جامعه‌فعالان‌مردمی‌اربعین ✅ @jarbaein 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 🎥 اربعین ما، اربعین دشمن‌شکن است. 🎙 برادر رحیم آبفروش ❇️ هشتمین گردهمایی ملی فعالان‌مردمی در عرصه اربعین 🗓 |مردادماه ۱۴۰۲| 📌 |تهران|حرم‌حضرت‌روح‌الله(ره)| | 💠 جامعه‌فعالان‌مردمی‌اربعین ✅ @jarbaein 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
به جرم «مداح‌اهل‌بیت‌بودن» چندخطی برای حاج سعید... نه امروز که ورق‌های تاریخ، آذر۸۴ را نشان‌مان می‌دهند، برای روزهای حضور و فعالیت در دانشگاه تهران... نشریه دانشجویی آن روزها برای خودش اعتباری داشت بین دانشجویان: «منظره فضای سبز ضلع شمالی مسجد دانشگاه تهران به‌قدری زيباست كه در تمام فصل‌ها به‌ويژه بهار سعی می‌كنم حتماً تنگ غروب دقايقی رو محوش باشم. وقتی يک‌ساعت مونده به غروب آفتاب تمام اين محوطه تبديل به يک پرنده‌زار می‌شه، دلم گُر می‌گيره برای پرواز. اون‌وقت گاهی با نگاه به كتيبه‌های حاشيه بيرونی مسجد مخصوصاً وقتی به «ما خلقت هذا باطلا» می‌رسم توحيد دلم گل می‌كنه.» این‌ها بخشی از یادداشت آن روزهای حاج سعید حدادیان است در نشریه دانشجویی «خط»، درست هیجده‌سال پیش! سال‌هاست که ، به حضور در عرفه و اعتکافش می‌بالد... از همان سال‌های حضور حاج‌آقای در دانشگاه... و البته این انس حضور، به مسجد دانشگاه ختم نمی‌شود: «يه چرخی دور حوض زدم و روی نيمكت مقابل حوض نشستم. قامت سترگ دانشكده فنی از بالای درختا سردرآورده بود و تكنولوژی رو به رخ طبيعت می‌كشيد. اگرچه من هم دوست‌دار دانشكده فنی و درسای اين تيپی‌ام ولی از دست اين ساختمون كلافه‌ام، چون زودتر از همه خورشيد رو از پرنده‌های غروب من می‌گيره!» یادش بخیر روزگار وبلاگ و کلوپ، اولین فردرسانه‌ها در دوران وبِ‌تو! پا به عرصه وجود گذاشتند... و چه خوب که آرشیو صفحات برخی از آن‌ها تا امروز باقی مانده و می‌شود رفت مثلاً سراغ «قاصدک‌های سوخته» (سروده‌ها و یادداشت‌های سعید حدادیان) در آن‌روزها... و این نوشته‌ها را مرور کرد... از سال ۷۹ تا همین سال گذشته، یکی از همایش‌های ادبی که قریب به بیست دوره مداومت و استمرار داشته، همایش «سوختگان وصل» بوده که نام سعید حدادیان بر تارک آن به‌عنوان بانی و دبیر در این سال‌ها نشسته است: «حالا به این مستطیل بزرگی می‌رسم که مقابلم قرار داره. درست همون‌جایی که سال ۷۹ با بروبچه‌ها دور هم می‌نشستیم و شعر می‌خوندیم. همون‌جایی که اولین جلسه‌های انجمن شعر رو برگزار کردیم... از همین سنگ‌نوشته بزرگی که مقابلم قرار گرفته می‌فهمم که خدا برای شب تولدم سنگ تموم گذاشته... این‌جا همون‌جایی که جمع می‌شدیم و شعر می‌خوندیم این‌جا همون‌جایی که تصمیم گرفتیم اولین برنامه «سوختگان وصل» رو برگزار کنیم. حالا این‌جا یه یادبود برای شهداء گذاشتن، روی این سنگ نوشته‌ای زیباست که به من داره مژده شهادت می‌ده: «و من المؤمنین رجال صدقوا...!»» نوزده دوره دبیر همایشی تخصصی در حوزه شعر و ادبیات پایداری و مسؤول دفتر ادبیات و هنر نهاد رهبری در دانشگاه تهران باشی و بیش از ۲۲جلد کتاب را به سرانجام برسانی... بعد برای تدریس «تحلیل متون نظم پایداری» در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، مورد شماتت قرار بگیری! شاعر باشی، نغمه‌سرای باشی، سال‌ها حلقه شعر برپا کرده باشی، بیست‌سال همایش تخصصی ادبی را برپا و دبیری کرده باشی، خودت در میدان جنگ شاهد و دارای تجربه‌زیسته اختصاصی باشی، سال‌ها مشغول تحصیل و پژوهش باشی، مدرک دکترا هم داشته باشی و این‌گونه مورد هجمه قرار بگیری، به جرم «مداح اهل‌بیت بودن»، چیزی جز خباثت و دیکتاتوری رسانه‌ای نیست... ✍️ ▫️@qoqnoos2
هدایت شده از دل‌گویه
به‌نام‌او «تمدن پلاستیکی» بچه‌ که بودیم با همه بچه‌های فامیل، اسم‌فامیل بازی می‌کردیم. وقتی در دایره واژگان دوران کودکی‌مان اشیاء را پیدا نمی‌کردیم یک «پلاستیکی» آخر هرچیزی می‌گذاشتیم و جای خالی را پر می‌کردیم، درخت پلاستیکی، شیر پلاستیکی، مرغ پلاستیکی و...، اگر هم کسی اعتراض می‌کرد می‌گفتیم: تو ندیدی، هست، بابام برام خریده. یکی از این اشیاء که خیلی بحث‌برانگیز شد، «مرده پلاستیکی» بود که سرش آن‌قدر دعوا شد که کل بازی به‌هم خورد. دیشب از فراق دوری کربلا، داخل نقشه داشتم مشایه را می‌دیدم و نادانسته از حجم تمدن نهفته در کشور عراق، حیرت‌زده بودم و «یافتم یافتم...» سر می‌دادم. یافتن ایران فرهنگی، آن‌سوی مرزهای تحمیلی، برایم شگفت‌انگیز بود. مدائنی که تنها افتاده بود و تمام آثار باقی‌مانده از دوران ساسانی که هیچ اتفاقی برایش انجام نشده‌بود. بغداد باستانی با تمام هویت ایرانی. اما بیشتر از هرکدام، «هترا» مرا به فکر فرو برد و در حیرت این همه عظمت ماندم. هترا شهر باستانی اشکانیان، همان تکّه دورافتاده از ایران کنونی و جاخوش‌کرده در گوشه‌ای از ایران فرهنگی. همان شهر پر از داستان‌های اساطیری که هویت معماری ایرانی را به رخ می‌کشید و سرفراز مانده بود، حتی از هجوم شاپور اول ساسانی، اما زور داعش بیش‌تر بود... داعشی‌ها به مدد ابزار جدید، الهه شهر را سر بریدند و امان از بمب‌هایی که به جان این تکّه از وطن افتاده بود... کی؟ ۱۳۹۳ هجری خورشیدی، همان‌وقت که من یادم نیست همان‌وقت که نمی‌دانم مسئولین هم یادشان هست یا نه؟ هترا به طول اشکانیان تا سال ۹۳ را تاب آورده بود، ولی داعش را نه، داعش دست‌ساخته آمریکا و اروپا، همان‌هایی که مدعی تمدن جهانی هستند، همان‌هایی که گرگِ هار داعش را به سرزمین‌های اسلامی فرستادند. یاد بازی بچگی‌ام افتادم و تلخندی زدم و گفتم مدعیان «تمدن پلاستیکی» دارند هویت بسیاری از سرزمین‌ها را به نابودی می‌کشانند. «تمدن پلاستیکی» واقعاً برازنده آنان است، وقتی که برای به‌ذلت‌درآوردن مردمان بااصالت در سرزمین‌های اسلامی آنان‌ را تحت سخت‌ترین تهاجمات سیاسی و فرهنگی قرار می‌دهند تا شاید کم بیاورند و پا پس بکشند تا شاید پلاستیکی‌بودن هويت‌شان در این هیاهوها گم شود. اما امام حسین(ع) برای‌مان پدری می‌کند و ما را از درون‌مان بیرون می‌کشد و هويت و ارزشمندی‌مان را به عالم نشان می‌دهد. امام حسین(ع) قدرت بی‌انتهای تمدن اسلامی را نشان‌مان می‌دهد. امام هنوز هم «هل من مبارز» می‌طلبد برای مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر جنود تمدن اسلامی در مقابل تمدن پلاستیکی. 🖊 فاطمه میری‌طایفه‌فرد -----------❀❀✿❀❀--------- @del_gooye
«باز هم حسین(ع) فرزند آدم، نفر اول این انتخابات بود...» قسمت اول (۱ از ۳) امسال در شرایطی اربعین را پشت سر گذاشتیم که نسبت به سال‌های گذشته، اتفاقات بسیار مبارکی را تجربه کردیم... اربعینی که باشکوه‌تر از تمام سال‌های قبل رقم خورد... بالای بیست‌میلیون زائر خودش را به حائر حسینی رساند که حدود یک‌پنجم این جمعیت را مردمان سرزمین فارس تشکیل می‌دادند... بیش از چهارمیلیون نفر... ✳️✳️✳️ اربعین مردم این سرزمین، در و دنیای غرب است، باز هم چه بخواهند، چه نخواهند، مردم به حق و نیکی، به معنویت و اخلاق، آری گفتند و باز هم حسین(ع) فرزند آدم، نفر اول این انتخابات بود، باز هم در رفراندومی دیگر، آزادگان جهان پای مظلومان عالم ایستادند و بر سر ظالمان فریاد برآوردند... اربعین نمودی از اسلام ناب و غرب، و ، و ، نماد نبرد و ، امتداد هماوردگاه تاریخی تقابل و است... نه تنها جلوه‌گاه وحدت شیعیان جهان و نه حتی ملت‌های مسلمان و امت واحده اسلامی، بلکه نقطه کانونی اجتماع ، و است... ✳️✳️✳️ اربعین تجلی‌گاه و الگویی برای است که استمرار و امتداد آن در زمان و مکان می‌تواند بهره‌های فراوانی برای هر جامعه‌ای داشته باشد... امتداد این روح ایثار و فداکاری، استمرار این و تقدم دیگران بر خود و در طول سال، در همه زمان‌ها و مکان‌ها... امری است که برای هر جامعه‌ای نوید روزهای بهتر را می‌دهد... بسط و که یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های زیست‌جهان اربعین است، از سرزمین نی‌نوا به تمام گوشه و کنار جهانِ مسخ‌شده در چنگال شیطان، شکست حصر اهریمن است به دست فرزندان انسان... ✳️✳️✳️ اربعین مردم است، آوردگاهی عظیم که لانظیر له...، اگر داری بیاور! و چه شیرین است این عظمت حضور مردم حول کعبه شیدایی، حسین علیه‌السلام... چه فرصت بی‌نظیری برای به میدان افاده آمدن مردم، چه فرصت عظیمی برای قدردانستن این میدان‌داری مردم. عرصه اربعین، آزمونی است برای دولت‌مردان برای برداشتن گام‌های اساسی در مسیر حکم‌رانی مردمی و البته اربعین گام اول این مسیر است، گامی که اگر به درستی برداشته نشود، باقی گام‌ها هم ممکن نخواهد بود... یعنی اگر نتوان اربعین را که ذاتاً از مبدأ تا منتهی بر حرکت عمومی مردم بنا شده، با الگوی حکم‌رانی مردمی اداره کرد، قطعاً ادعای مردمی‌سازی در سایر مسایل و موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و‌ فرهنگی مسموع نخواهد بود. اما توفیقاتی که امسال در راستای مردمی‌سازی اربعین صورت گرفت، بی‌نظیر بود و جای حمد الهی و قدردانی از همه دل‌سوزان و دغدغه‌مندانی دارد که در این مسیر قدمی برداشتند... از همان طلیعه کار و برگزاری باشکوه «همایش فعالان مردمی اربعین» در جوار حرم حضرت روح‌الله، با بیش‌ترین جمعیت نسبت به تمام سال‌های قبل، به‌ویژه حضور شهید گمنامی از سربازان حضرت روح‌الله، بعد از سال‌ها و طواف حرم معشوق...، می‌شد احساس کرد خبرهای خوبی در راه است... در همان لحظات برگزاری همایش، دیدار جمعی از اربعینی‌ها به نیابت و نمایندگی از تمام فعالان مردمی اربعین با شخص رییس‌جمهور و بیان صریح و بی‌پرده مطالبات موکب‌داران، کاروان‌بران و همه فعالان اربعینی...، - به‌ویژه حریت و صداقت برادر عزیزم آقا در آن جلسه، که این روزها هم داغدار زائر اربعین، مادر عزیزش است- و با فاصله کوتاهی، صدور نامه و احکام سیزده‌گانه رییس‌جمهور و ابلاغ دستوراتی که برخی از آن‌ها می‌توانست دست‌مایه حجم بالایی از تبلیغ و هیاهو برای هر دولت دیگری باشد... از اتفاقات شیرینی بود که با پذیرش به‌عنوان نماینده فعالان مردمی اربعین و حضور ایشان و حاج در ستاد اربعین، شیرین‌تر شد. حضور حاج حسین در وسط میدان و بالتبع به‌میدان‌آوردن جمع بسیاری از ژنرال‌ها و فرماندهان جبهه فرهنگی درکنارهم، اتفاقی بود که شاید با محوریت کم‌ترکسی ممکن بود رخ دهد... حضوری که یادآور خاطرات شیرین سال‌های و روزهای اول شکل‌گیری جریان بود... چیزی شبیه خاطرات روزهای اول خرمشهر بعد از آزادسازی... ادامه دارد... ✍ ▫️@qoqnoos2
«باز هم حسین(ع) فرزند آدم، نفر اول این انتخابات بود...» قسمت دوم (۲ از ۳) آن‌چه در این میانه باید همه فعالان اربعین، از مسؤولان دولتی تا بزرگ‌ترین موکب‌دار و کوچک‌ترین خادم مورد توجه قرار دهند، در این جغرافیای تاریخی است، همه بدانند و باور داشته باشند که درست در نشسته‌اند و چشم امید به آن‌ها دوخته شده است... و بدانند اگر متفطِّن به این موقعیت خود باشند، سرنوشت تاریخ به دست آنان است که رقم خواهد خورد و اگرنه، باز هم بداء حاصل خواهد شد و باز هم قصه انتظار به درازا خواهد کشید... اگر این‌گونه نگاه کردیم، وضعیت زائران مظلوم نگران‌مان خواهد کرد و شرایط زائران نگران‌ترمان... از این منظر است که شرایط پذیرایی از زائران سیدالشهداء(ع) را متناسب با ام‌القرایی این سرزمین نمی‌دانیم... این‌جاست که حرص می‌خوریم و‌ جوش می‌زنیم که اگر وضع این باشد، باز هم «آقا» نخواهد آمد! شاید یکی از مهم‌ترین نقاطی که باید برای سال‌های پیش‌رو مورد توجه قرار بگیرد و برای اصلاح آن تلاش کنیم، همین وضعیت مهمانان عزیز پاکستانی و افغانستانی باشد، مهمانانی که از شرقی‌ترین نقطه، مسیر پرپیچ‌وخمی را برای زیارت دلدار طی می‌کنند... ✳️✳️✳️ نقطه تمرکز دیگر مرزهای و‌ است و بازه زمانی استراتژیک ده‌ساله، این ده‌سال پیش‌رو که اربعین و تابستان هم‌آغوش گشته‌اند، چه فرصت‌هایی را خلق کرده است، اگر گرمای تابستان برای هرکجای مسیر اربعین، موجب صعوبت و تعب است، برای دو گذرگاه راهبردی تمرچین و باشماق، فرصتی استثنایی است، فرصتی که بیش از ده‌سال هم دوام نخواهد داشت و بعد به یک محاق سی‌ساله سرد خواهد رفت، گردنه‌های برف‌گیر و جاده‌های پرپیچ‌وخم و مرزهایی که دیگر به زائران توصیه نخواهند شد! موکب‌داران و خادمان اربعین جوان امروز اگر نجنبند، با فرض این‌که امروز بیست‌ساله باشند، بعد از گذشت این دوره، اگر تا آن روز آقا نیامده باشد و زنده باشند، باید در شصت‌سالگی عصازنان کنار درب موکب بنشینند و از خاطرات امروز برای موکب‌داران جوان آن روزها بگویند. فرصتی طلایی که با اندکی آینده‌گری، هر سیاست‌گذار کیِّسی را وادار می‌کند با یک بسته جامع سیاستی نهایت استفاده را از آن ببرد؛ امید که چنین شود. ✳️✳️✳️ این فرصت ویژه ده‌سالهٔ تلاقی تابستان و اربعین، نقطه تمرکز دیگری را هم به ما نشان می‌دهد و آن هم جمعیت مهم و دوره تعطیلات تابستانی است که امکان عزیمت حداکثری آنان را به اربعین فراهم می‌آورد... بچه‌های دهه‌هشتادی و دهه‌نودی که امید فردای این سرزمین هستند، جمعی که به‌واسطه فطرت پاک و صفای نوجوانی، آمادگی بیش‌تری برای بهره‌گیری از این سفر و سفره آسمانی را دارند... طبیعتاً تمامی فعالان حوزه تربیت، از نهاد آموزش و پرورش گرفته تا معلمان و‌ مربیان و مبلغان و همه فعالان مردمی این حوزه باید توجه ویژه به این فرصت بی‌نظیر داشته باشند، شاید تقدیر در این باشد که آثار و تبعات تعلیق دوساله نظام رسمی آموزش و پرورش به بهانه ، این‌جا و به برکت اکسیر محبت سیدالشهداء(ع) جبران گردد... خدا را چه دیدی؟! ادامه دارد... ✍️ ▫️@qoqnoos2
«باز هم حسین(ع) فرزند آدم، نفر اول این انتخابات بود...» قسمت سوم و پایانی (۳ از ۳) اربعین امسال فتوحات بسیاری داشت، از آن‌چه در کلان بیان شد تا اتفاقات ریزودرشت دیگر... شاید اربعین امسال تمام سال‌ها بود، آری! عدو شود سبب خیر.... در هر کجای مسیر پی‌رنگ قرآن را در موکب‌ها و برنامه‌ها می‌دیدی و پیش از این، چه زمانی و به چه نحوی می‌توانستی این‌گونه هم‌تایی قرآن و اهل‌بیت(ع) را به رخ بکشی و بهانه از خناسان بگیری؟ حضور فعالانه مجاهدان عرصه علم و فناوری در اربعین امسال از روزها قبل اربعین با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، اتفاق مبارک دیگری بود که امیدواریم در سال‌های آینده گسترش بیش‌تری یابد و‌ شاهد حضور در مسیر این رویداد عظیم باشیم... اگرچه در کنار همه این فتوحات، گاه مسائلی هم بود که باید مورد توجه و دقت بیش‌تر قرار می‌گرفت، از جمله ورود نامأنوس جماعت حجاب‌استایل و حجاب‌بلاگرها و... به ساحت اربعین و سوءاستفاده منفعت‌جویانه و گاه ضداربعینی از اربعین... بدحجابی نه سوغات خوبی از مهد فرهنگ و اصالت برای دیار عراق است و نه مقتضای ادب در محضر امام و نه متناسب اقتضائات و آداب این میهمانی... بماند که در این تبادلات فرهنگی، زیرک آن قومی است که بداند چه داده و‌ چه گرفته است... ✳️✳️✳️ بخواهیم یا نخواهیم، بخواهند یا نخواهند، اربعین یکی از معجزات عصر جدید است، نشانه‌ای برای خروج از حیرت، نشانه‌ای برای فطرت‌هایی که هنوز غبار غفلت آن‌ها را نپوشانده... بزرگ‌ترین رزمایش برای زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی، تمدن مهدوی... پاکوبیدن سپاه اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداء(ع) است در طلیعه تلألو آخرین خورشید زمین... و در آخر: «راه اراده است؛ باید با اراده حرکت کرد، باید با تصمیم حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه‌ایجادکردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه این زاویه‌ها بوده، و امروز بیش‌تر از همیشه است. لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید، آن وقت را فتح خواهید کرد؛ و به _حاکمیّت_دین_خدا، ، ، به قلّه رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید؛ کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته. این کار، کار شما است. شما جوان‌های امروز می‌توانید مایه امید باشید، و مایه امیدید. بحثِ «می‌توانید» نیست؛ . امروز هر کدام از شما می‌توانید یک مشعل نورانی باشید بر سر راه پیرامون خودتان و محیط پیرامونی خودتان. سعی کنید این را نگه دارید؛ تلاش کنید در این راه استقامت بورزید: فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک؛ استقامت مهم است، ایستادگی مهم است و این کار را شما می‌توانید بکنید و ان‌شاءاللّه به برکت توجّه و توسّل به حسین‌بن‌علی(ع) خواهید کرد.» ✍️ ▫️@qoqnoos2
هدایت شده از عابدین کاظمی نیا
▪️در تعظیم خدمات ارزنده جریان وسیع هیات مذهبی بسم الله و بالله و فی سبیل الله صلی الله علی الباکین علی الحسین ▫️با پایان ماه صفر یکی از حساس ترین و موثر ترین ایام سال که یک ششم کل سال را شامل میشود به پایان می رسد و پرونده «عزاداری» در محرم و صفر تا سال آینده بسته می شود. برای شیعیان و ما ایرانی ها این اتفاق مبارک و بسیار مهم از آنجایی که در «دسترس» بوده و «همیشگی» است عادی می نماید در حالی که این دو ماه پر است از «گفتنی ها و نا گفتنی ها». یکی از مهمترین کنش های این دو ماه که «برپایی برنامه های مختلف عزاداری» است توسط جریانی مومن و موثر به نام به وقوع می پیوندد که متاسفانه کمتر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. به عنوان نمونه چند نکته در «اهمیت» و «عبرت های» این اتفاق را یاد آوری میکنم: 🔻یکم. در بین همه «مناسک شیعی»، عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام بخاطر «تلاقی عناصر مهم تاثیر» یعنی و و و ، اثر بخش ترین اتفاق در «توسعه رفتار های ایمانی» ، «دین داری»، «یقظه» و «بازگشت به وادی بندگی» خداست. محرم و صفر به مثابه «آبی طهور»، به «تطهیر فردی و اجتماعی» جامعه پرداخته و روح و جسم اهالی کشتی نجات را جلا می دهد. برای فهم اهمیت این اتفاق، فقط به این نکته توجه کنیم که اگر محرم و صفر به احتمال قوی بسیاری از افراد موفق به حضور در مجالس و گریه نمی شدند و آلودگی ها و نا پاکی ها می ماند و اساسا تصور این دنیا بود. پس جریان هیات های مذهبی را می توان از و متمرکز بر مهمترین دانست که به انجام مهمترین ممکن اشتغال دارند و صد البته این مهم منحصر به محرم و صفر نیست اما اوج آن در این دو ماه است. 🔻دوم. در زمانی که «سنگین ترین جنگ روانی تاریخ» در حال جریان است و راه مقابله با آن «جهاد تبیین» است، کانون این جهاد است. به این بیان «هیأت مذهبی» بخش مهمی از «بار نرم افزاری انقلاب اسلامی» را به دوش کشیده و به عنوان «میدان عمل واقعی» برای روشنگری و امید آفرینی در جامعه عمل کرده اند. از این رو توجه بیش از پیش به این «ایده منحصر بفرد جهان تشیع» در و «اهداف انقلاب اسلامی» تاثیر بسزایی خواهد داشت. 🔻سوم. وقتی به تصریح رهبر فرزانه انقلاب، از طرفی تمرکز در ایجاد و توسعه جریان های را ابزار موثر در ایجاد جامعه دانسته و از طرف دیگر «شکل گیری حرکت عمومی» را تنها در عملی کردن گام دوم انقلاب فرض کنیم، میشود با بررسی مدل های «سازماندهی» و «اقدام و عمل» هیات مذهبی، نوعی از کارآ ترین حلقه های میانی را معرفی و کرد. مدلی که می توان از آن به نوع حلقه های میانی موجود یاد کرده و شاخص های چون تمرکز، پیگیری لحظه به لحظه، داشتن خروجی موثر، قدرت به میدان آوردن مردم، توانمندی در بسط اندیشه دینی، تربیت عنصر فرهنگی اندیشه ورز و میدان دیده و ... را به وضوح در آن یافت. با عنایت به آنچه گذشت بر خود فرض می دانم از همت و تلاش، جسارت و شجاعت، بصیرت و فطانت و در یک کلمه همه اجزای تشکیل دهنده هیات مذهبی خصوصا مدیران، کادر، خطباء، شعراء، ستایشگران، هنرمندان و سایر عناصر شکل دهنده این و تشکر کنم و در یک جمله بگویم کار شما، تلاش شما، همت شما، هدف و افق پیش روی شما از آنچه تا کنون بدان پرداخته شده است لایق است. اعتقاد حقیر آن است که مُعْظمی از کم کاری ها و کوتاهی های بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی بدست توانای دوستان بی توقع و پر اثر هیات مذهبی جبران می شود و این سزاوار بیش از پیش به این مجموعه و جریان انقلابی است. @a_kazemineya
ققنوس
▪️در تعظیم خدمات ارزنده جریان وسیع هیات مذهبی بسم الله و بالله و فی سبیل الله صلی الله علی الباکین
یادداشت برادر عزیزم جناب حجت‌الاسلام خادم جبهه فرهنگی مردمی استان چهارمحال‌وبختیاری
هدایت شده از دل‌گویه