eitaa logo
◽⬜ رهنمود قرآن ⬜◽
88 دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
11.7هزار ویدیو
66 فایل
کانال قرآن ، گنجینه‌ای از رهنمودهای قرآنی قرآن را با معرفت و تدبر عمیق و عاشقانه بخوانید ، و بدان عمل نمائید. @qor_an #کانال‌رهنمود‌قرآن🍃📖💞
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از راز موفقیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣وقتی مجری فرانسوی شلنگ رو میگیره روی جان کری جان کری: غرب باید پوتین را به خاطر کارهایی که در اوکراین انجام داد پاسخگو باشد. روزنامه نگار فرانسوی: مثل کاری که بوش در عراق انجام داد؟😄 جان کری: نه.😑 روزنامه نگار فرانسوی: اما ورود شما به عراق به بهانه واهی بود!😄 جان کری: نه... خوب، ما نمی دانستیم که این یک دروغ است.😂 پ ن : میلیون ها آدم را کشته یا قطع عضو یا آواره کردند اونوقت می گه ما نمی دانستیم دروغه ... آشغالهایی به نام آمریکایی راز موفقیت 👇 @razmovafajh
هدایت شده از فیلمنامه نویسی
🔴 ۱۲۰۰۰ طلاق نتیجه کشف حجاب رضاخان 👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران! 🔻 جعفر شهری، نویسنده کتاب تاریخ اجتماعی شهر تهران یک حقیقت جالب را بر ملا می‌کند 👈 او که سالها رخ در نقاب خاک کشیده، تاریخنگار انقلابی که نیست، هیچ؛ بلکه مایه‌های روشنفکری هم دارد ولی حقیقت شگفتی را درباره کشف حجاب آشکار می‌سازد: 🔰 از یک منبع بی‌طرف بشنوید + عکس 🔻پس از اینکه رضاخان پروژه کشف حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل فروپاشی نظام خانواده و کاهش عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان می‌نویسد: ✍️ "به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ برابر فزونی گرفت، به صورتی که در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابان‌ها گردیدند... خلاصه، از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش پودر، ماتیک و لوازم توالت و البسه بدن‌نما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و ناراستی و دزدی و تقلب آوردند..." 📚(ر. ک: تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم، جعفر شهری، ج ۱، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، چ ۳، تهران ۱۳۷۸، ص ۵۸۸ - ۵۸۹.) 🔻شگفتی ماجرا زمانی روشن می‌شود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین این شهر در آن روزگار محاسبه کنیم. ◀️ اسرار تاریخ، استاد ابوالحسنی 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin ☝️سوژه‌ای مناسب پرداخت دراماتیک فیلمنامه نویسی @filmnamenevisi ارسال
اگه من انگشترو ندزدم کسی دیگه میدزده یک مثالی هست که میگه آنکس که عیان است چه حاجت به بیان است/ در خصوص تبلیغات کیک سعیدیسم نوشتیم فورا از پیجش پاک کرد ولی نمی‌شود هم رسالت جهاد تبیین را به دوش کشید هم تبليغ کیک و عطر و لباس زیر زنانه کرد! بعد به سران قوا هم فحاشی کرد و مردم را مثل خودت حساب کنی!! نمیشه بیای بگی ما همینطوری قضا قورتکی اسم پیجمان را گذاشتیم بعد عکس بچگیات با لب آویزان را بزنی و دوستانت مشابهت رو در لباس نظامی چچنی بصورت پیرمرد و آینده ات بزنن!/ وقتی دوستان انقلابی بعنوان یک بلاگر خودشیفته تورا معرفی می‌کنند/ نیا ناراحت بشو / چطور به همه هر چیزی بخواهی میگی ولی از نقد گریزانی؟ چطور به خودت جرأت می‌دهی قبح شکنی کنی و مطالبی رو که باید به مراکز امنیتی در خصوص جرائم یک فرد که ماساژ می‌دهد رو در کانالت عمومی میکنی؟ بعد هم اسم خودت رو انقلابی میگذاری؟ نوچه هات هم که دقیقا کار خودت را دست گرفتن؟ با تک پوش و ترویج مارک ها و برندهای غربی! تا معرفی ات بعنوان گنده لات مجازی!!! خسته نشدی ازین همه عوام فریبی؟ گیرم که خلق را به دلقی فریفتی! با دست انتقام طبیعت چه میکنی؟ @basyrat_ir .
نکوهش امام صادق(ع) از کمک به فقرا با اموال دیگران مردی با استناد به آیه‌ای از قرآن، برای کمک به فقیران از دیگران دزدی می‌کرد و گمان می‌برد که این کارش سزاوار پاداش است، اما امام صادق(ع) با متوجه شدن این موضوع، برداشت نادرست این مرد از آیه 160 سوره انعام را مورد نکوهش قرار داد. عقیق:کتاب «احتجاج» نوشته شیخ طبرسی از محدثان موثق و علمای بزرگ نیمه اول قرن ششم هجری قمری است. در این کتاب ارزشمند مناظره‌های پیامبر(ص) و ائمه و همچنین استدلال‌های برخی از اصحاب ائمه در برابر مخالفان و افراد مختلف و پیروان ادیان غیر اسلامی، نسبت به اصول و فروع دین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری آمده است.  در جلد دوم این کتاب روایتی زیبا از امام صادق(ع) درباره نیاز به مفسر قرآن و همچنین آثار برداشت نادرست از قرآن کریم آمده است که در ادامه می‌خوانید. امام صادق(ع) فرمود: شنیدم گروهی کم‌مایه شخصی را بسیار تعظیم کرده، فضایل و کمالاتی را برای او بر می‌شمرند. دوست داشتم او را از نزدیک ـ به نحوی که مرا نشناسد ـ ببینم تا ارزشش را بفهمم. روزی او را در اجتماع انبوهی دیدم که مردمان نادان بی‌دانش دور او را گرفته بودند. من به صورت ناشناس، کناری ایستادم و به او و مردم نگاه می‌کردم و او می‌کوشید تا خود را از جمع بدر آورد! عاقبت خود را خلاص کرد و من برای انجام خواسته خود او را تعقیب کردم. وی در دکان نانوایی توقف و نانوا را غافلگیر کرد، دو قرص نان برگرفت و رفت. من از او در شگفت شدم ولی گفتم شاید با نانوا حسابی دارد. آنگاه رفت تا به دکان بقالی رسید. آنجا نیز دو انار دزدید و سخت مواظب بود که بقال نبیند. باز از این منظره تعجب کردم ولی با خود گفتم شاید با بقال معامله و حسابی دارد و اصلا چه حاجتی به دزدی دارد آن هم دزدی دو دانه انار! همچنان او را رها نکردم تا به خرابه‌ای رسید که بیماری در آنجا افتاده بود. دو قرص نان و دو انار را نزد وی گذاشت و از آنجا گذشت. او از جلو و من از پی رفتیم تا از دروازه شهر گذشتیم. به بیرون شهر که رسیدیم وی را صدا زدم و به او گفتم: مدتی بود نام تو را شنیده و مشتاق دیدار تو بودم و امروز به ملاقات تو رسیدم ولی کارهایی از تو مشاهده کردم که فکر مرا مشغول و نگران ساخته و اینک از آن امور از تو پرسش می‌کنم تا این نگرانی رفع بشود. من تو را دیدم که از نانوایی دو قرص نان دزدیدی. سپس به انار فروشی گذشتی و دو انار هم از او ربودی! پاسخ داد قبل از هر چیز بگو ببینم کیستی؟ گفتم: مردی از فرزندان آدم و از امت محمد(ص). گفت: از کدام خانواده‌ای؟ گفتم: از اهل بیت رسول خدا(ع). گفت: اهل کدام شهری؟ گفتم: مدینه پیامبر. گفت: نکند تو جعفر بن محمد هستی؟ گفتم: همانم. گفت: چه فایده! نواده پیامبری که از دین بی‌خبر است و علم جد و پدرت را ترک کرده‌ای، زیرا کاری که در خور مدح است و کننده آن شایسته تمجید و ستایش است جا نداشت که مورد انکار و ناسپاسی قرار بگیرد. گفتم: جهل من از کجا واضح شد و بی‌خبری من از دین کجاست؟ گفت: همین که خدا آیه 160 سوره مبارکه «انعام» می‌فرماید: «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیِّئَهِ فَلا یُجْزى إِلاَّ مِثْلَها؛ کسی که کار نیکی انجام دهد 10 ثواب دارد و کسی که کار بدی انجام بدهد زیاده از همان یک گناه بر او نیست«. من با دزدی کردن دو قرص نان دو گناه کردم، چنانکه با ربودن دو انار دو گناه دیگر انجام دادم. پس روی هم چهار گناه کردم ولی خود از آنها نخوردم بلکه دو انار و دو قرص نان را صدقه دادم و هر یک به مقتضای آیه قرآن 10 حسنه دارد که می‌شود چهل ثواب. بنابراین از یک سو چهار گناه و اما از دیگر سو چهل حسنه به جا آوردم و چهار حسنه، مقابل چهار گناه خارج شود. در نتیجه سی و شش حسنه برای من باقی می‌ماند. من در جوابش گفتم: مادرت در سوگ تو گریه کند! تو خود جاهل کتاب خدایی! مگر نشنیده‌ای که خداوند بزرگ در آیه 27 سوره مبارکه «مائده» می‌فرماید: «إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ؛ همانا خداوند، عمل خوب را از پرهیزکاران می‌پذیرد و شرط پذیرفته شدن عمل تقوا است»؛ و تو با دزدیدن دو قرص نان دو گناه کردی و با ربودن دو انار دو گناه دیگر، با صدقه دادن آنها نه تنها حسنه‌ای را انجام ندادی بلکه چون بدون رضایت صاحبانش به فقیر دادی چهار گناه دیگر بر آن چهار گناه افزودی. او همچنان خیره خیره به من نگاه می‌کرد و از من نپذیرفت، من نیز او را رها کردم و گذاشتم. پی نوشت:بایستی به انقلابی نماهایی مثل سعیدیسم/ رسولیسم/سیدحسینی که به غلط و برای عوام فریبی منتقدین خود را متهم می کنند،که چرا مثل ما با تصویر خود فعالیت نمی کنید؟ و این را دلیل بر درستکاری خود می دانند اتفاقا درپاسخشان باید گفت:شما نیاز به ترویج و تبلیغ چهره خود دارید چرا که دسته اول که بلاگر هستند تبلیغات پختن کیک و مارک ها و برندهای لباس های غربی و هم جنس گرایی و اقلامی که هیچ