eitaa logo
ذَكِّر
263 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
104 فایل
کانال فرهنگی و تبلیغی ذَكِّرْ: وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ و پیوسته تذکّر ده، زیرا تذکّر مؤمنان را سود می بخشد. ذاریات - 55 قرآن ارتباط با ادمین: @Moballge «استفاده از مطالب کانال باذکر صلوات بلامانع است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دعای روز ششم ماه رمضان @qoran114moballge
باش! 💠 ✅فَقُولَا لَهُ قَولاً لَّیِّنًا لَّعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ اَو یَخشَی (طه/45)  بزازها دائم قیچی را تیز می کنند. چرا؟ چون به پارچه خورده است و پارچه نرم است و نرمی پارچه آن را کند می کند. یادت باشد بعضی ها مثل قیچی هستند و می خواهند تو را قیچی کنند، برای آنها نقش پارچه را بازی کن، آنها هم کند می شوند و دست بر می دارند. فرعون قیچی بود خدا به موسی گفت: ابریشم باش، یعنی: با او نرم رفتار کن نرم سخن بگو؛ فَقُولَا لَهُ قَولاً لَّیِّنًا 💠@qoran114moballge
💠افطار روزۀ مسافر 💠 برخى از مردم تصور مى‌كنند روزه‌دار اگر بخواهد پيش از ظهر به مسافرت برود مى‌تواند از ابتداى سفر، روزۀ خود را افطار كند. در حالى كه طبق نظر همه مراجع تقليد، روزه‌دار بايد صبر كند تا به حد ترخّص برسد، يعنى به جايى برسد كه ديوارهاى شهر را نبيند و صداى اذان شهر و روستاى خود را نشنود،آنگاه مى‌تواند چيزى بخورد و اگر چنانچه پيش از رسيدن به حد ترخّص، روزه‌اش را باطل كند، قضاى آن را بايد بگيرد و بنا بر احتياط‍‌ كفّاره نيز بر او واجب مى‌شود. ١ احکام دو دقيقه‌ای (همراه)محمود اکبری - جلد1، صفحه 134💠🌹@qoran114moballge
علی علیه السلام🌹 مَن أرادَ أن يَعِيشَ حُرّا أيّامَ حياتِهِ فلا يُسكِنِ الطَّمَعَ قَلبَهُ . هر كه مى خواهد ايام عمر خود را آزاد زندگى كند ، طمع را در دل خويش جاى ندهد . تنبيه الخواطر: ج1، ص49.💠🌹@qoran114moballge
از آزارمهمان خدا باید مراقب باشد آزار نرساندوَ مَنْ کَفَّ فِیهِ شَرَّهُ کَفَّ اللَّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یَوْمَ یَلْقَاهُهرکس در این ماه از آزار رساندن به مردم خودداری کند، حق تعالی، روز قیامت، خشم خود را از او بازدارد.(خطبه شعبانیه💠🌹@qoran114moballge
رمضانی🌹💠@qoran114moballge
💠چهار نكته دربارۀ اذيت و آزار مردم💠 1⃣. يكى از گناهان كبيره اذيت و آزار ديگران است. پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: مَنْ آذَى مُؤْمِناً فَقَدْ آذَانِي ١ كسى كه مؤمنى را اذيت كند، مرا اذيت نموده است. 2⃣. آزار ديگران گاه به زبان است همچون اهانت، مزاحمت تلفنى‌وگاه با قلم است مانند نامه‌ها و مقالات توهين آميز و گاه با رفتار است همچون بلندكردن صداى ضبط و يا معطل وسرگردان كردن ارباب رجوع در ادارات يا آلوده ساختن هوا در محيطهاى بسته و يا ايجاد سد معبر و راه بندان و ... 3⃣. گفتن و شنيدن جوك و لطيفه‌اى كه اهانت يا ايذاء به شخص يا اشخاص معينى باشد جايز نيست. ٢ 4⃣. آزار رساندن به مؤمن به‌هتك حرمت يا ضرب و جرح و مانند آن ٣ و نيز پدر و مادر هرچند با گفتن افّ ٤ همچنين گرفتن روزۀ مستحب ١ يا سفر غير واجب ٢ اگر موجب اذيت پدر و مادر شود حرام است.🔹 پرسش:❓ از ساختمان حسينيه صداى قرائت قرآن و مجالس حسينى بسيار بلند پخش مى‌شود به طورى كه منجر به سلب آسايش همسايگان مى‌شود، اين عمل چه حكمى دارد؟ 🔹 پاسخ: ✅اگر چه اقامه مراسم و شعائر دينى در زمانهاى مناسب در حسينيه از بهترين كارها و از مستحبات مؤكّد مى‌باشد. ولى واجب است برگزار كنندگان مراسم و عزاداران تا حد امكان از اذيت و ايجاد مزاحمت براى همسايگان بپرهيزند، هر چند با كم كردن صداى بلندگو و تغيير جهت آن به طرف داخل حسينيه باشد. ٣🔹 احکام دو دقيقه ای (همراه)محمود اکبری - جلد2، صفحه 47💠💠🌹@qoran114moballge
4_5859647422648551606.mp3
3.81M
🎙 آزار مردم.... @qoran114moballge💠 ☑🌹کوتاه
در پرواز است نه در انتخاب قفس💠 َ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي‏ كانَتْ عَلَيْهِم🔹 ✅و آن پیامبر (حضرت محمد (ص))  بار گرانشان را از دوششان برمى‏ دارد و بند  و  زنجيرهایشان را مى ‏گشايد🔹 سوره اعراف آیه 157 پیغمبران آمده اند كه# آزادی معنوی بشر را حفظ كنند، یعنی نگذارند# شرافت انسان، انسان و وجدان انسان، اسیر شهوت یا 😡خشم یا منفعت طلبی انسان بشود. این معنی آزادی معنوی است🔹 💠شهید مطهری، کتاب آزادی💠🌹@qoran114moballge
آب رو اینجوری بخور که دیرتر تشنه بشی! 🚰هوشمندانه آب بخورین! به خصوص وقتی که روزه میگیرین! 🔸وقتی به آب دانه چیا، تخم شربتی یا خاکشیر اضافه کنین این مواد تو خودشون آب جذب میکنن و در واقع انگار شما مقدار بیشتری آب خوردین! برای همین دیرتر تشنه میشین! در مورد دانه چیا و تخم شربتی به خاطر فیبر زیادی که دارن حتی دیرتر گرسنه میشین! ✅@qoran114moballge
انسانی زندگی علوی @qoran114moballge
(عليه السلام) در اينجا پنج وصف مهم براى خبّاب به دنبال طلب رحمت الهى، براى او ذكر مى كند: 💠 ✅نخست1⃣ اسلام وى از روى عشق و علاقه و رغبت است نه از روى ترس و نه از روى طمع و نه به سبب تقليد كوركورانه.🔶 آرى او اسلام را به خوبى شناخت و به آن عشق ورزيد و مسلمان شد و بهترين دليل براى عشق و علاقه او به اسلام اين بود كه بارها مشركان او را شكنجه كردند كه دست از اسلام بر دارد، شكنجه ها را تحمل كرد و دست از دامان پيامبر نكشيد. 🔶 وصف دوم 2⃣اينكه او جزء مهاجران بود و مهاجرتش براى اطاعت خدا صورت گرفت. 🔶 شايد هجرت بعضى از مكه به مدينه براى ترس از مشركان يا طمع در آينده اسلام بود; ولى اين مرد مجاهد تنها به موجب اطاعت خداوند هجرت كرد و مى دانيم هجرت مهاجران فصل جديدى در تاريخ اسلام گشود، زيرا آنها با انصار مدينه دست به دست هم داده لشكر نيرومندى براى اسلام فراهم شد كه در سايه آن توانست در مبارزات خود با دشمنان پيروز گردد و حكومت اسلامى به كمك آنها تحقق يابد.🔶 جالب اين كه در حالات خبّاب نوشته اند كه او در ميدان بدر و تمام غزواتى كه بعد از آن صورت گرفت از پيغمبر(صلى الله عليه وآله) جدا نشد. 🔶 سوم3⃣ اينكه او مرد قانعى بود و زندگى ساده و زاهدانه اى داشت و مى دانيم افراد قانع افرادى عزيز و سربلندند و در برابر ثروتمندان از خدا بى خبر هرگز سر تعظيم فرود نمى آورند. در حقيقت او در اين كار از پيغمبر گرامى اسلام الگو مى گرفت. 🔶 در چهارمين4⃣ جمله خشنودى او را از تقديرات الهى بيان مى كند با اين كه او دوران هاى سخت و طوفانى اسلام را از نزديك مشاهده كرد و زجر بسيار كشيد و تحمل شدائد نمود; اما با اين حال هميشه از خدا راضى بود; راضى از مقدرات الهى و به پاداش هاى نيك. 🔶 قرآن مجيد درباره گروهى از مؤمنان راستين مى فرمايد: «(رَضِىَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْه); هم خدا از آنها راضى بود و هم آنها از خدا» و درباره صاحبان نفس مطمئنه مى فرمايد: «(راضِيَةً مَرْضِيَّةً); هم آنها از خدا خشنود بودند و هم خدا از آنها خشنود». 🔶 در پنجمين5⃣ و آخرين توصيف مى فرمايد: او در تمام عمر مجاهد بود; در مكه جهادى آميخته با شكنجه داشت. مشركان آتش افروختند، او را به پشت بر آتش خواباندند به گونه اى كه قسمت زيادى از پشت او سوخت; ولى هرگز از اسلام باز نگشت. 🔶 در دوران مدينه كه دوران جهادهاى سخت و سنگين اسلامى بود در تمام ميدان هاى نبرد حضور داشت و مى جنگيد و در دوران حكومت امير مؤمنان على(عليه السلام) گفته اند در جنگ صفين و نهروان حضور داشت، هرچند بعضى از مورخان معتقدند او در اواخر عمرش بيمار بود و نتوانست در صفين شركت كند و پيش از جنگ نهروان از دنيا چشم پوشيد. 🔶 صفات بالا نشان مى دهد چه كسانى مى توانند محبوب اولياء الله باشند و چه صفاتى انسان را به خدا و معصومان(عليهم السلام) نزديك مى كند.💠💠@qoran114moballge