eitaa logo
قرآن و عترت
808 دنبال‌کننده
973 عکس
316 ویدیو
1.5هزار فایل
📚 کلیه اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
آموزش_مقاله_نویسی_از_ابتدا_تا_ارسال.pdf
1.19M
👆👆 📚 آموزش مقاله نویسی از ابتدا تا ارسال به ژورنال ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
استانداردهای مقدمه و چکیده.pdf
137.7K
👆👆 📚 استانداردهای مقدمه و چکیده نویسی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
یک جزوه خوب برای بندچینی.pdf
448.6K
👆👆 📚 جزوه عالی از استاد اسلام پور برای پاراگراف نویسی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
ebrahimi-pardazeshe.pdf
2.89M
👆👆 📚 مهارتهای تحقیق (فیش نویسی) ✍دکتر احسان ابراهیمی 📱فایل PDF 📄تعداد صفحات: ۶۲ صفحه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۳۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ ✅ گفتیم که منظور از این روایاتی منظور از یک روایت را، برخی معصومین می‌دانند این است که در مقام تفسیر آیه، مصداق آن آیه، معصوم است نه اینکه نام معصوم در آیه بوده و حذف شده است. به این جهت که آیات، غالبا مشخصات کلی را میگویند نه مصادیق را، لذا مردم چون مصادیق را نمی‌دانستند آن را از مفسرین یعنی پیامبر و ائمه میپرسیدند. 🔺شبهه دیگر قائلین به تحریف، مساله تاریخی است. گویند انسان وقتی یقین به صیانت قرآن از تحریف دارد که قرآن استناد داشته باشد به: ۱. واحدی که معصوم باشد. یا ۲. کثیری که متواتر باشد. اگر جریانی به واحد غیرمعصوم مستند شد یقین‌آور نیست. قرآن نه به واحد معصوم استناد دارد نه به کثیر متواتر ❌آیات قرآن پراکنده بود، برخی روی پوست، برخی در دل مردم و .... این آیات پراکنده در زمان ابوبکر و عمر و عثمان جمع آوری شد. به دستور اینها، زید بن ثابت مسوول جمع آوری آیات شد. حال، زیدبن ثابت معصوم نیست و به شهادت دو نفر عادل هم ثابت میشد که این آیه جزو قرآن است و گاهی صرفا شهادت یک نفر که ارزش دو شهادت را داشت مانند «ابی خُزَیمِه» انصاری که رسول خدا او را بجای دو شاهد در تمام آیات پذیرفت. ♻️پس این قرآن نهایتا به زید میرسد که نه معصوم است و نه این جمع آوری از منازل و ... بر اساس کثرت تواتر است بلکه بر اساس نهایتا شهادت دو نفر است پس مفید یقین نیست و عادت اقتضا دارد که تحریف در قرآن پیدا شده باشد. سیوطی در اتقان، بیش از ۲۰ تاریخ ذکر میکند که جمع آوری قرآن به زید بن ثابت میرسد. خبر یا واحد است یا متواتر. تنها خبر متواتر، حجت و اطمینان آور است. پاسخ‌ها: 1⃣ اولا خود این بحث که جمع آوری قرآن به زید بن ثابت میرسد یک بحث تاریخی است نه حدیثی. کجا پیامبر یا ائمه فرمودند که زید قرآن را جمع کرده؟! پس همین هم به واحد معصوم یا کثیر متواتر منتهی نمیشود بلکه بقیه گفته اند. 2⃣خود همینها به جایگاه واحدی متکی نیستند لذا از این جریان تاریخی نمیتوان قدر مشترکی گرفت چون یکی گوید زید جمع کرده دیگری گوید عمر و ... حتی در زمان جمع آوری هم اختلاف است چون یکی گوید در زمان ابوبکر بوده دیگری گوید زمان عمر و سومی گوید عثمان. در نحوه جمع آوری هم اختلاف است: برخی گویند با شهادت دو شاهد عادل بوده دیگری گوید تگر خزیمه با عثمان یا زید با عثمان ضهادت میدادند قضیه حل می‌شد. برخی تاریخها گویند ابوبکر به زید گفت جمع آوری کند، برخی گویند خود زید جمع کرده است. 🔰خب این تاریخی که به هیچ جا بند نیست و همه‌اش اختلافی است چطور می‌توان از آن قدر مشترک گرفت؟ اگر تنها اختلاف این تواریخ در مورد شخص جمع آوری کننده بود و تاریخ و مکان و نحوه جمع آوری مشترک بود میتوانستیم قدر مشترک بگیریم اما وقتی در همه چیز اختلاف است دیگر چطور باید قدر مشترک گرفت؟ 🔺خبر یقین آور یا باید خبر واحد از معصوم باشد یا خبر کثیر متواتر. خبر متواتر آن است که معنا و مفهوم و مضمون یکی است اما قالبها متفاوت. آنجا میتوان مضمون و قدر مشترک گرفت. اگر مدعا و راه رسیدن به ادعا هر دو کثیر بودند همه ادعاها میشوند خبر واحد. 🔰حال چون خود این اخبار، جریان تاریخی اند نه روایت، و لذا به خبر واحد از معصوم یا خبر متواتر متکی نیستند و مساله هم علمی است پس ارزش خبر واحد ندارند. خبر واحد شاید در مسایل اعتقادی مفید نباشد اما در‌مسایل عملی سود دارند اما این مسایل تاریخی در مسایل عملی هم سودی ندارند. 🔺مضمون و سند این مباحث تاریخی در حد مضمون و سند روایاتی همچون روایت ثقلین نیست چون روایت ثقلین رواتی متواتر از معصوم هست که معصومین دیگر هم به آن احتجاج کردند. ثقل یعنی وزنه سنگین و نفیس. آیا اگر هنگام وفات پیامبر، این آیات هر کدام در خانه ای یا در ذهن فرد خاصی بود، پیامبر میگفت که من بین شما این وزنه سنگین را گذاشتم؟! چنین قرآن پراکنده میتواند جلوی انحراف و گمراهی مردم را چنان که در این روایت آمده، تا همیشه بگیرد؟! لذا قرآن ایات پراکنده نبوده بلکه کتاب مدونی‌ بوده است وگرنه مردم که توان تمسک نداشتند. یا اینکه آیا ممکن است که پیامبر در جمعهای کثیر، به مردم بگوید به کتاب قرآنی که دست علی یا فلانی و فلانی یا روی چوب و پوست و ... است تمسک کنید؟! یا اینکه قرآن دست همه بوده و امکان تمسک داشتند. ✅حتی روایت است که از عثمان پرسیدند که این قرآن را از روی چه جمع کردی؟ گوید از روی قرآن پیامبر. یا از عثمان پرسیدند که چرا انفال را که کوتاه تر از برائت و ... است کنار آنها آوردی؟ گفت چون در قرآن پیامبر جای این دو سوره معلوم نبود و ما دیدیم شبیه همند کنار هم آوردیم. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
94-36.mp3
12.53M
👆👆 🎙 تفسیر قرآن 🔺 جلسه مقدماتی ۳۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کجاها نباید خجالت کشید؟! 🔹خیلی از کارها هست که طبق روایت‌های دینی نباید به خاطرش خجالت زده باشیم مثل بخشش مال اندک یا پرسیدن چیزی که جوابش را نمی‌دانیم. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅منویات رهبری (حفظه‌الله) 🚨کار موازی...🚨 کار موازی، کفر نیست اما از دست دادن سرمایه است...حالا بعضی‌ کارها، موازی بودن و تکراری بودنش، واضح است؛... بعضی کارها، صورتاً با هم تفاوت دارند؛ اما باطن کار، یکی است. آدم می‌بیند که این کار، عین همان کاری است که در غرفه دیگر، دارد انجام می‌گیرد. با این همه نیازی که ما به تحقیق داریم، شاهد این‌جور مکرّر کاری‌ها، اسراف به حساب می‌آید. ۱۳۷۹/۷/۱۵ بیانات در اجتماع محقّقان و پژوهشگران حوزوی مراکز علمی‌پژوهشی حوزه علمیه قم ــــــــــــــــــــ 📒به نقل از کتاب حوزه و روحانیّت در نگاه رهبری؛بیانات مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه‌العالی) از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۸، ص۵۷۷ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔰 اميرالمؤمنين عليه‌السلام 🔻العاقِلُ مَنِ اِتَّعَظَ بِغَيره 🔹آدم عاقل كسي است كه از ديگران پند و موعظه مي‌گيرد. 📚 فهرست غرر، ص ٤٠٧ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ شرایط مناسب مطالعه : 🔻برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی در حین مطالعه، دانستن علل آن ضروری است؛ تا بتوان با شناخت و اقدام به برطرف کردن آنها، مطالعۀ عمیق تر و ماندگار تری داشت. ✔️ برخی از علل خستگی و خواب آلودگی حین مطالعه عبارت است از: 1️⃣ فضای تاریک و گرم و هوای بسته: تاریکی، یکی از علل ایجاد خواب آلودگی است؛ زیرا دورۀ خواب و بیداری با دورۀ تاریکی و روشنایی، همزمان و هماهنگ است. در ضمن، فضای گرم و گرفته (کم بود اکسیژن)، انسان را خسته و خواب آلوده می کند. 2⃣ برخی بیماری ها: بیماری هایی مانند افت فشار خون، کم کاری تیروئید، بیماری های عفونی، کم خونی، کمبود برخی ویتامین ها و پتاسیم (که ضعف عضلانی به همراه دارد)، ضعف بینایی، ضعف عمومی بدن و... با تأثیر بر سیستم مغزی، ایجاد خواب آلودگی می کنند. 3⃣ مصرف داروهای خواب آور: مصرف داروهایی مانند قرص های ضدّ حساسیت و ضد آبریزش بینی، قرص سرما خوردگی، شربت های سرفه، قرص های اعصاب و... ایجاد خواب آلودگی می کند. 📚 نسیم هدایت، ص224 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ کلیه کارگاه‌های پژوهشی، علمی و کاربردی در ساعت 6 و نیم تا 7 و نیم بعد از نماز مغرب و عشاء به شرح ذیل اعلام می‌شود : 1⃣. کارگاه مربوط به استاد اسماعیل زاده در روز یک شنبه و سه شنبه 2⃣. کارگاه های مربوط به استاد خرمیان در روز چهارشنبه 3⃣. کارگاه مربوط به استاد فقیهی در روز شنبه 4⃣. کارگاه های مربوط به استاد آرمان در روز دوشنبه 👌عزیزانی که ثبت نام نکرده اند آخرین مهلت ثبت نام شنبه 23 مهر می باشد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ نوامبر،‏ ۱۳.۳۱.aac
5.63M
👆👆 🔈 چرا با این کتاب‌های حوزه، پیشرفت نمی‌کنیم؟؟؟ چرا سال‌ها ادبیات می‌خونیم اما هنوز ضعیف هستیم؟؟؟ ✅حتما این ویس 👆👆را تا پایان دنبال کنید ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
4_5874949673864661710.pdf
15.51M
👆👆 ✅یک نذر فرهنگی بسیار خوب .. 📚 کتاب ارزشمند روش های تحقیق کیفی / کتاب مرجع پژوهش و روش تحقیق جدید / بیش از ۸۵۰ صفحه / تالیف ۴۸ استاد دانشگاه (به ویژه برای طلاب و دانشجویانی که قصد انجام پژوهش های کیفی دارند.) نشر فایل کتاب، 🌹 آزاد🌹 است ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔰 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔻 ردعُ النَّفسِ عَن زَخارِفِ الدُّنيا ثَمَرَةُ العَقلِ 🔹ميوه خردمندى، رهانيدن جان از زرق و برق دنيا است 📚 غررالحكم حدیث 5399 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آن روز که در مورد جمهوری اسلامی احساس خطر کنم دیگر نصیحت نمی‌کنم، دست همه را قطع ‌خواهم کرد! 👌اینست معنای واقعی "ولیجدو فیکم الغلظه..." 👌طلاب عزیز، الگوی ارزشمند یعنی امام خمینی رحمه الله علیه .... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
روش سوم.aac
4.97M
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 3⃣روش سوم ✅در این روش: 🔸 از قبل، آشنایی کافی با زوایای مسأله نداشته‌ام 🔹و حتی در متن مسأله نبوده‌ام 💥 اما زمینه آن را دارم ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
روش دوم.aac
2.85M
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 2⃣روش دوم: مسأله یابی حین تدریس و تحصیل ✅این روش، بسیار کاربردی و عالی است برای اساتید محترم و طلابی که فعالانه با متن، مواجه می‌شوند ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مساله‌یابی. روش اول.aac
623.1K
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 1⃣روش اول: آگاهی به چالش‌ها و حلقه‌های مفقوده ✅این روش، بهترین شکل مسأله یابی است اما از عهده هر کسی بر نمیاد ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مسأله مورد علاقه .aac
3.36M
👆👆 🔈 ۵ روش کاربردی مسأله‌یابی 🔸قبل از بیان روش سوم ❌بزرگ‌ترین اشتباه اکثر دوستان ❌«مورد علاقه بودن» لازم است اما کافی نیست. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌تفاوت دنیا و آخرت 🔸 دنیا از ریشۀ «دُنُوّ» است و دنوّ به معنای نزدیکی همراه با پَستی است. 🔹 دنیا و آخرت در اصل زبان عربی و استعمال قرآنی صفت برای «حیاة» می باشند؛ «الحیوة الدّنیا» به معنای زندگی نزدیک تر و پست تر و «الحیوة الآخِرَة» به معنای زندگی پایانی می باشد. 🔸 یعنی انسان دارای دو زندگانی است؛ یکی نزدیک تر است که انسان اوّل آن را تجربه می نماید و دیگری پایانی است که انسان در مرحلۀ بعد به آن می رسد... 🔻 زندگی نزدیک تر زندگی ایست که انسان به حسب توانائی های عادی خود با آن راحت تر تماس برقرار می کند و انس می گیرد و معمولا به واسطۀ انس زیاد با این زندگانی، از زندگانی پایانی غافل می گردد. 🔹 باید دقّت کنیم که قرآن این زندگانی را «نزدیک تر» می نامد، نه «نزدیک»؛ زیرا آخرت هم به ما نزدیک است و دنیا نزدیک تر. ⚠️ کلمۀ دنیا در زبان فارسی گاهی به معنای «عالَم» به کار می رود و هر عالَمی ـ حتّی عالم آخرت ـ برای خود دنیایی محسوب می گردد و مثلا می گویند: او مُرد و از این دنیا به آن دنیا سفر کرد. باید دقت کنیم که این استعمال با استعمال قرآنی دنیا متفاوت است و در اصطلاح قرآنی کلمۀ «دنیا» به این معنا به کار نمی رود. 📚 معارف کاربردی، ج7، ص 11 - 12 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆