eitaa logo
قرآن کریم
3.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.8هزار ویدیو
42 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ ‍🌐روحانیت، عامل صلاحها و فسادها 160 امام خمینی(رحمة اللّه عليه): 🔹این چه کار کرده بود که در تاکسی می‌نشستی میدیدی دو نفر که با هم حرف می‌زنند، به او فحش می‌دهند؟!
4_421593933940785232.mp3
2.3M
﷽؛ ‍ ⭕️🎙کلیپ صوتی از امام خامنه‌ای/ 🔰مهلت کوتاه عمر انسان…
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 🌐حسن معاشرت "اخلاق نبوی" ⭕️ 🎥شرح حدیث اخلاقی توسط امام خامنه‌ای (روحی فداه)؛ 🔹اگر کسی باشما اظهار دوستی كرد؛ به بهانه عیوبِ او، دست رد به سينه اونزنيد. 🔹اگر گناهی در او وجود دارد لازم نيست او را كنيد. این، منافاتی با نهی‌ازمنکر ندارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🌐مبارزه‌ی بی‌امان 125 امام خامنه‌ای (روحی فداه) : 🔹تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد جامعه اسلامی نیازمند است. 🔻اهداف انقلاب، با حرّافی و جلسات تشریفاتی و رویکرد محافظه‌کارانه محقق نمی‌شوند
▪️▪️قسمتی از نامه عرفانی امام ره به عروسش فاطمه طباطبایی : 🔸دخترم! «در رفع حُجُب کوش نه در جمع کُتب»،  گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی یا آنکه نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی و در مجالس و محافل، آنچه در چَنته داشتی عرضه کردی و حضار را فریفته معلومات خود کردی و با فریب شیطانی و نفس اماره خبیثتر از شیطان، محموله خود را سنگین‌تر کردی و با لُعبه ابلیس، مجلس آرا شدی و خدای نخواسته غرور علم و عرفان به سراغت آمد که خواهد آمد، آیا با این محموله‌های بسیار به حُجُب افزودی یا از حجب کاستی؟ 🔸 خداوند - عزّ و جلّ - برای بیداری علما آیه شریفه مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوْریة  را آورده تا بدانند انباشتن علوم - گرچه علم شرایع و توحید باشد - از حُجُب نمی‌کاهد، بلکه افزایش دهد، و از حُجُب صغار او را به حُجُب کبار می‌کشاند. نمی‌گویم از علم و عرفان و فلسفه بگریز و با جهل عمر بگذران، که این انحراف است، می‌گویم کوشش و مجاهده کن که انگیزهْ الهی و برای دوست باشد.
عدل و حکمت‏ قبلا گفتیم که در میان صفات پروردگار، دو صفت است که از نظر شبهات و ایرادهای وارده بر آنها، متقارب و نزدیک به یکدیگرند: عدالت، حکمت. منظور از عادل بودن خدا این است که استحقاق و شایستگی هیچ موجودی را مهمل نمی‌گذارد و به هر کس هر چه را استحقاق دارد می‌دهد، و منظور از حکیم بودن او این است که نظام آفرینش، نظام احسن و اصلح، یعنی نیکوترین نظام ممکن است. 📕عدل الهی، ص۶۳ 💠شهید مطهری
معنی عادل بودن ذات حق، این نیست که او از قوانین قبلی به نام قوانین عدل پیروی می‌کند، بلکه این است که او سرمنشأ عدل است، آنچه او می‌کند عدل است نه اینکه آنچه عدل است او می‌کند. عدل و ظلم، متأخر و منتزع از فعل پروردگار است. عدل، مقیاس فعل پروردگار نیست؛ فعل پروردگار، مقیاس عدل است. «آنچه آن خسرو کند شیرین بود». 📕عدل الهی، ص۱۹
💢 تبرج زنانه، از نشانه‌های جاهلیت اولی 💬 رهبرانقلاب‌اسلامی: 🔻 قرآن کریم خطاب به همسران مکرم پیغمبر میفرماید: «وَ قَرنَ فى بُیوتِکُنَ وَ لاتَبَرَجنَ تَبَرُجَ الجَهِلِیَةِ الاُولَى‌»، یکى از نشانه‌هاى جاهلیت اُولى، تبرج زنانه است. امروز یکى از عمده‌ترین مظاهر تمدن غربى، همین تبرج است؛ این همان جاهلیت است، منتها جاهلیتى که توانسته است خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهز بکند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند؛ این‌ها را باید ما مسلمان‌ها بفهمیم، این‌ها را باید بدانیم. ۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ‌‌
💠 پیشرفت، عدالت و استقلال، باید زیر پرچم توحید باشد! 🔆 با نگاهی به تاریخ انبیاء و اولیاء الهی است که معنای پیشرفت واقعی توأم با عدالت و استقلال، زیر پرچم توحید و در مسیر تلاش برای تربیت جامعه‌ای دینی و ولایت‌مدار، فهمیده می‌شود. ❌ در این نگاه، هرگونه پیشرفتی که خارج از دایره‌ی توحید و ولایت‌مداری باشد، نه تنها پیشرفت و تعالی و ترقی نامیده نمی‌شود، بلکه بنیان‌های آن بنا به سنت الهی روزی فرو خواهد ریخت. ⭕️ یادآوری تمدن‌های پیشین در قرآن کریم و توصیف قدرت و شرکت برباد رفته‌شان، از همین جهت عبرت‌آموز است. چنین سرنوشتی در انتظار تمامی تمدن‌ها و ملل و حتی کشورهای مسلمانی است که در این روزگار تنها به ساحت حیوانی انسان و نیازهای خاکی او توجه دارند.
💠 عدالت فقهی 🔹 عدالت واقعی و یا نفس‌الامر همان عدالتی است که در تعریفش گفتیم اعطای حق هر کسی در جای خودش است. این عدالت در فقه تبدیل به قاعده شده است که حیث تقییدیه هم پیدا کرده است و از آن با عنوان «قاعدهٔ العدل و الانصاف» نام می‌برند و کاربردش نیز در اشتباهات خارجی است 🔸 یعنی آنجا که اموالی مخلوط شود و تفکیک آن میسور باشد.¹ می‌توان گفت عدالت می‌تواند میزان و معیاری برای فقاهت و استنباط است و تمامی برداشت‌های فقهی و فتاوی باید با آن سنجیده شود. 🗃 محمدحسین علی‌جان زاده روشن؛ مهریزی، مهدی، عدالت به مثابه قاعده فقهی، فصلنامه نقد و نظر، ش۱۰.
✴️ فقهی که با توجه به زمان و مکان و براساس میراث سلف فقاهت می‌کند، فقه تکمیل یافته است. 🌐 شناخت قاعده‌ی زمان و مکان بر اساس آن استنباط و اجتهاد کردن میراثی بود که مرحوم امام خمینی (ره) آن را برای آیندگان به ارمغان گذاشت. 🔶 فقیهی که بیش از نیمی از عمر خودش را در زعامت و مرجعیت حوزه‌های علمیه در سنگین‌ترین دروس فقهی و اصولی و فلسفی گذارند و همزمان رهبری نظامی را که خود پایه‌گذار آن بود برعهده داشت بر ضرورت این قواعد تاکید داشت 🔷 و راه برون‌رفت در مواجهه با دنیای جدید و دائم در پیشرفت را در حل این مسائل نو و مستحدثه از طریق نوآوری در طریق اجتهاد با تکیه بر میراث سلف می‌دانست. 📝 محمدحسین علی‌جان‌زاده روشن
⭕️ هر چه آدمی را متوقف کند، یک عملیات در جهت شکست اوست 🔹 پای حرکت آدمی، بند نیت‌های اوست. چنان‌چه رسیدن به هدفی را نیت کرده و «بخواهد»، موتور حرکت روشن شده است و نکته‌ی کلیدی آن که: حرکت و استقامت بر آن، به منزله‌ی «پیروزی» است. 🔸 با این مقدمه می‌توان نتیجه گرفت که هر چه آدمی را متوقف کند، یک عملیات در جهت شکست اوست. برای تحقق تمدن نوین اسلامی، پیروزی و حرکت پیشرونده در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی ضروری است. بررسی جنگ کنونی و وضعیت موجود، فهم این معادله را شفاف‌تر می‌کند. 🖌 شیلا نیکویی https://eitaa.com/joinchat/1625424002C04d5cefcd7 @quoran_313